Комисия по бюджет и финанси
П Р О Т О К О Л
№ 16
ЧЕТИРИДЕСЕТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
Комисия по бюджет и финанси
П Р О Т О К О Л
№ 16
На 29 юни 2006 г., четвъртък, се проведе редовно заседание на Комисията по бюджет и финанси при следния
ДНЕВЕН РЕД:
1. Представяне и обсъждане на законопроект за изменение и допълнение на Кодекса за социалното осигуряване, № 602-01-52, внесен от Министерския съвет на 23.06.2006 г. – първо четене.
2. Представяне и обсъждане на Законопроект за безмитната търговия, № 602-01-44, внесен от Министерския съвет на 08.06.2006 г. – първо четене.
3. Обсъждане на законопроект за данък върху добавената стойност, № 602-01-23, внесен от Министерския съвет на 12.04.2006 г. – второ четене, продължение.
Списък на присъствалите членове на комисията и гости се прилага към протокола.
Заседанието беше открито в 14,40 ч. и ръководено от председателя на Комисията по бюджет и финанси господин Петър Димитров.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Добър ден на всички!
Колеги, запознати сте с проекта за дневен ред. В него предлагам да направим малко промяна – да включим като извънредна точка, при това като първа точка, представяне и обсъждане на законопроекта за изменение и допълнение на Кодекса за социалното осигуряване, тъй като има промени, свързани с пенсионерите, които са спешни, от 1 юли. Смятам, че е наше задължение да го разгледаме днес. Министър Масларова е дошла точно по този повод. Затова предложението ми е това да бъде точка първа от дневния ред.
1. Представяне и обсъждане на законопроект за изменение и допълнение на Кодекса за социалното осигуряване, № 602-01-52, внесен от Министерския съвет на 23.06.2006 г. – първо четене.
2. Представяне и обсъждане на Законопроект за безмитната търговия, № 602-01-44, внесен от Министерския съвет на 08.06.2006 г. – първо четене.
3. Обсъждане на законопроект за данък върху добавената стойност, № 602-01-23, внесен от Министерския съвет на 12.04.2006 г. – второ четене, продължение.
По точка трета имаме обещание от министъра на финансите да дойде на днешното заседание. Така че програмата минимум е първите две точки, а максимумът е трите точки.
Имате ли предложения по този дневен ред? Не виждам желаещи.
Моля, гласувайте така предложения дневен ред.
"За" - 17, "против" и "въздържали се" - няма.
Дневният ред се приема.
1. Представяне и обсъждане на законопроект за изменение и допълнение на Кодекса за социалното осигуряване, № 602-01-52, внесен от Министерския съвет на 23.06.2006 г. – първо четене.
2. Представяне и обсъждане на Законопроект за безмитната търговия, № 602-01-44, внесен от Министерския съвет на 08.06.2006 г. – първо четене.
3. Обсъждане на законопроект за данък върху добавената стойност, № 602-01-23, внесен от Министерския съвет на 12.04.2006 г. – второ четене, продължение.
Колеги, предлагам да преминем към точка първа от дневния ред:
Представяне и обсъждане на законопроект за изменение и допълнение на Кодекса за социалното осигуряване, № 602-01-52, внесен от Министерския съвет на 23.06.2006 г. – първо четене.
Давам думата на министър Масларова, за да ни представи законопроекта за изменение и допълнение на Кодекса за социалното осигуряване.
Имате думата, госпожо Масларова. Заповядайте.
МИНИСТЪР ЕМИЛИЯ МАСЛАРОВА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми господин председател, уважаеми госпожи и господа народни представители! На вашето внимание предлагаме законопроект за изменение и допълнение на Кодекса за социалното осигуряване.
Каква е логиката и какви са промените, които се внасят с този законопроект? Едни от ангажиментите на правителството, а и на други правителства, беше да се направи всичко необходимо и възможно, щото нивата на минималните пенсии за осигурителен стаж и възраст да се откъснат от така наречената социална пенсия.
Досега минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст се определяше като 115 процента от социалната пенсия, която пък се определяше от гарантирания минимален доход. Това обаче е една съвсем ярка несправедливост, тъй като така наречената социална пенсия не е пенсия на базата на правилата на осигурителната система. При нея нямаме осигурителен принос и участие в осигурителната система, докато минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст е едно сериозно социално участие и осигуряване, макар и в по-нисък размер, в осигурителната система.
Така че в предлагания законопроект за изменение и допълнение на Кодекса за социалното осигуряване се предвижда оттук нататък минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст да се определят със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване. Идеята е следващата година минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст да се свързва с размера на минималната работна заплата.
Досега нашата минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст представлява около 33 процента от минималната работна заплата, докато във всички страни, членки на Европейския съюз, това съотношение е горе-долу 50 – 55- 60 процента в много от случаите.
В законопроекта, който се предлага на вашето внимание, е предвидена и промяната на пенсиите, които са за инвалидност поради общо заболяване и инвалидност поради трудова злополука, които са свързани с минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст в случая.
В Преходните и заключителните разпоредби е записано, че минималният размер на пенсиите за осигурителен стаж и възраст за периода от 1 юли до 31 декември 2006 г. се определят с акт на Министерския съвет, като същевременно пенсиите за трудова дейност се индексират еднократно от 1 юли 2006 г. отново с акт на Министерския съвет.
Това, което аз искам да споделя с вас и, разбира се, да се обоснова, е защо забавяме и едва в последните дни на м. юни внасяме този законопроект. Най-напред, това е така, защото ние очаквахме да видим какви са резултатите от първите пет месеца в изпълнението на бюджета на държавното обществено осигуряване и, разбира се, на държавния бюджет. Освен това за нас беше не без значение и съгласуването на нашите предложения както със социалните партньори, така и с Националния осигурителен институт.
Така че аз мога в Комисията по бюджет и финанси да споделя още нещо. Настоящите промени са направени след като имахме разчети, направени от Националния осигурителен институт, с политическата воля на коалицията, която управлява днес, минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст да стане 85 лв., което реално означава, че за 2006 г. минималната пенсия в сравнение с 2005 г. ще се увеличи с 23,13 процента, един много сериозен ръст на минималните пенсии.
Освен това искам да кажа, че досега при нас имахме доста широка ножица между минималната и максималната пенсия. Разликата там е повече от 6,5 – 7 пъти, докато нормално това съотношение е 1 : 4 пъти. Говоря за солидарния стълб, а не говоря за пенсии от доброволния стълб или пенсии от допълнително задължително доброволно осигуряване, което още е рано да го получим.
Разчетите ни сочат, че, ако вие приемете тези промени в Кодекса за социалното осигуряване, с акта на Министерския съвет ще бъдат индексирани и всички пенсии от 85 лв. до 120 лв. – с още 5 процента допълнително, освен януарското покачване, а пенсиите от 121 лв. до 150 лв. – с 4 процента.
С този акт фактически ще бъдат обхванати 1 623 хиляди пенсионери.
Тук са и колегите от Националния осигурителен институт. Те могат да ви кажат повече подробности и за разчетите, и за финансовата обосновка. Искам да ви информирам, че финансовата обосновка на предложения законопроект с варианта на постановление на Министерския съвет са утвърдени от министъра на финансите, от господин Христосков – управителят на Националния осигурителен институт, и от госпожа Мургина – от Агенцията за държавни вземания.
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, госпожо министър.
Заповядайте, господин Христосков. Имате възможност и Вие да кажете няколко думи.
ЙОРДАН ХРИСТОСКОВ: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми господин председател, уважаема госпожо министър, уважаеми госпожи и господа народни представители, уважаеми гости!
Бих допълнил това, което каза госпожа Масларова, за обхвата на законопроекта. Освен трудовите пенсии, които са свързани лично с осигурителен стаж и възраст, и инвалидните пенсии, произтичащи от труд, законопроектът засяга и наследствените пенсии, в това число и вдовишките добавки, които също произтичат от трудова дейност. Тоест, предложението е да има гарантирани минимални размери за всички трудови пенсии. По този начин това, което каза и министър Масларова, ще имаме едно пълно отделяне на социалните пенсии и останалите видове персонални пенсии, които се финансират от бюджета, от пенсиите, които произтичат от трудова дейност.
Освен това допълнение бих казал, че необходимият ресурс от 69,8 млн. лв. ще бъде осигурен изцяло за сметка на икономии в разходите и преизпълнение в приходите в бюджета на държавното обществено осигуряване. Тоест, не се налага промяна в Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване. Аз гарантирам за разходите, че ще бъдат с 35 млн. лв. по-малко. Една част от тях ще бъдат от спестени средства от болнични, тъй като имаме в резултат от засиления контрол икономии в разходите за болнични, а друга част ще бъде спестена от разходите за пенсии, така, както са предвидени, тъй като изпълнението за първите пет месеца показва, че ще бъдат изразходвани с 29 млн. лв. по-малко средства.
Благодаря ви.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря на господин Христосков.
Уважаеми колеги, само за информация ще кажа, че има становище на Комисията по труда и социалната политика, която с резултат от гласуването 17 “за”, без “против” и без “въздържали се” е приела този законопроект. Ако има желание, след това ще ви запознаем със становището на тази комисия. По този законопроект ние сме поддържаща комисия. Затова ви информирам за резултатите от гласуването във водещата комисия.
Имате думата за въпроси или изказвания по законопроекта.
Заповядайте, господин Димов. Имате думата.
НЕНО ДИМОВ: Благодаря Ви, господин председател! Аз имам един въпрос, госпожо Масларова.
На практика в момента имаме ситуация, в която пенсиите – говоря за тези, които се променят – за трудов стаж и възраст – се изчисляват и са на някаква стойност, но не по-малко от тази, която е 115 процента от социалната.
Тази промяна по някакъв начин ще се отрази ли на останалите пенсии, които са по-високи от тези 115 процента от социалната?
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, господин Димов.
Госпожо министър, имате думата да отговорите на поставения въпрос. Заповядайте.
МИНИСТЪР ЕМИЛИЯ МАСЛАРОВА: Благодаря Ви, господин председател! На практика сега имаме обвързване на минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст с минималната работна заплата. В момента минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст от 85 лв. представлява малко над 52 процента от минималната работна заплата.
На базата на това уточняване правим промени, с които увеличаваме и други пенсии – инвалидните пенсии поради общо заболяване, като аз веднага мога да ви кажа колко горе-долу стават. При инвалидност 90 процента – пенсията става 97 лв., при инвалидност между 70 и 90 процента тя става 89 лв., а при намалена работоспособност 50 процента става 72 лв. А пенсиите, които пак са инвалидни, но са поради трудова злополука, всъщност те стават с по-висок процент и се съотнасят вече към новия размер на минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст, а не към социалната пенсия. И първата, при най-висок процент увреждане, става 106 лв., между 70 и 90 процента намалена работоспособност – става 97,75 лв., а тази, която е над 50 процента, е 85 лв. Всъщност тя става колкото е минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст.
По отношение на другите пенсии, на социалната пенсия идеята остава същата, като идеята ни е, живот и здраве, догодина, с ваше съдействие, социалната пенсия, която всъщност е социална помощ за старост, тъй като няма принос в осигурителната система. Ние предлагаме тя да си стане социално подпомагане и да не се числи към системата на социалното осигуряване.
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, министър Масларова.
Други колеги искат ли думата? Заповядайте, имате думата.
МАРТИН ДИМИТРОВ: Госпожо министър, може ли да ни кажете какъв ще бъде общият разход на бюджета
МИНИСТЪР ЕМИЛИЯ МАСЛАРОВА: Общият разход на бюджета ще бъде 68,8 млн. лв.
Струва ми се, че господин Христосков беше достатъчно ясен, но искам да кажа, че разчетите, които са направени във връзка с очакваното изпълнение на държавното обществено осигуряване, за 2006 г. показват, че в приходната част, заложена в бюджета, ще има повече в сравнение с това, което е предвидено, ще бъде преизпълнена и всъщност има в повече 88, 700 млн. лв. А в разходната част в резултат на оптимизиране работата на Националния осигурителен институт и реализираните икономии, ще има в повече, ако не се лъжа, около 35 млн. лв., което означава, че в края на годината в Бюджета на държавното обществено осигуряване, всъщност ще има икономия от над 136 млн. лв.
А това, което всъщност се предлага са това увеличение до края на годината ще бъдат необходими 68 млн. 900 хил. лева.
Има ли други желаещи за изказване? Не виждам. Някой да иска да вземе отношение по този въпрос.
Аз се радвам, че състоянието на приходите в Република България са такива, че можем в средата на годината да отидем към такава важна мярка. Надявам се, че и тук резултатът от гласуването, ще бъде аналогичен на този в Комисията по труда и социалната политика.
Не виждам желаещи.
Подлагам на гласуване законопроекта за изменение и допълнение на Кодекса за социалното осигуряване.
Моля, гласувайте този законопроект на първо четене.
“За” – 19, “против” и “въздържали се” – няма.
С пълно единодушие законопроектът за изменение и допълнение на Кодекса за социалното осигуряване се приема за първо четене.
Преди да освободим госпожа Масларова, знаете, колеги, че днес е денят на Свети Петър и Павел. В комисията имаме двама обикновени Петровци и един Павел, които засега пороците не са ги напуснали, но нещата вървят натам и искат да почерпят като част от надеждата да достигат известността и светостта на хората, чийто имена носят.
Благодаря ви. За здравето на Петровците и Павелците!
МИНИСТЪР МАСЛАРОВА: За здравето и за красивите дни оттук нататък на всички Петровци и Павелци и тези, които ги обичат.
Уважаеми колеги, благодаря на министър Масларова и на нейния екип.
Преминаваме към втора точка от дневния ред:
Представяне и обсъждане на Законопроект за безмитната търговия, № 602-01-44, внесен от Министерския съвет на 08.06.2006 г. – първо четене.
Заместник-министър Георги Кадиев ще ни представи законопроекта, чието точно наименование е “Законопроект за безмитната търговия”.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ГЕОРГИ КАДИЕВ: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми господин председател, уважаеми госпожи и господа народни представители!
Помолили сме министъра на финансите да дойде, ако успее. В 15,30 ч. има среща със Световната банка, на която би трябвало да сме всички заместник-министри. Аз няма да присъствам. Той по всяка вероятност, ако дойде изобщо, това ще бъде след 16,20 ч. Мисля, че срещата със Световната банка ще продължи около половин час.
Позволете ми сега да ви представя законопроекта за безмитната търговия.
Министерството на финансите реши да разработи този закон предвид необходимостта, първо, да се даде една добра дефиниция що е това “безмитна търговия” и, второ, да се уреди този специфичен вид дейности.
Както на повечето от вас е известно, а може би и на всички, досега тази търговия се основаваше на разпоредби на Закона за акциза. След неговото отменяне и приемането на новия Закон за акциза и данъчните складове, тя е в едно висящо положение в момента, поради което Министерството на финансите реши да разработи този принципно нов закон с цел той да влезе в сила в момента, в който влязат в сила и данъчните складове – от 1 юли 2006 г. Вече е явно, че всъщност няма да успеем да го направим, но, така или иначе, магазините са уредени как да работят до момента, до който бъде приет законът. Надявам се, че ще бъде приет бързо в Народното събрание.
Ние направихме много срещи с Асоциацията на безмитните оператори. Опитахме се да изчистим максимално много спорни моменти. Мисля, че останаха един, два или три такива. Тук има представител на Асоциацията на безмитните оператори, той също може да потвърди това. Но, така или иначе, работата, която свършихме беше много. Позицията, от която изхождахме, беше, че това е специфичен бизнес, държавата иска да има максимален контрол върху него, а в същото време иска да му даде възможност да работи, без да се усеща репресиран.
Затова, начинът, по който е написан законът, и нещата, които са описани в него, са, първо, ясна дефиниция що е това безмитна търговия, второ, начините за издаване на лиценз, за отнемане на лиценз, различните наказания, трето, известни лимитиращи количества на продадените алкохол, цигари и горива. Законът урежда също и така наречените безмитни бензиностанции и бензиностанциите в свободните зони.
По отношение на изискванията, в закона се дават спецификации на различните технически изисквания на обектите, прословутите онлайн-връзки, 24 часа камери и т.н. Всичко това е направено също под доста силния натиск от страна на Европейската комисия и Международния валутен фонд за слагане на тази търговия под по-голям контрол.
Мисля, че стана един кратък, ясен и в същото време изчерпателен закон, който ще даде в бъдеще възможност и двете страни – и държавата, и безмитните магазини да работят по нормалния начин.
Готови сме да отговаряме на всякакви въпроси.
Благодаря ви.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, господин Кадиев.
Колеги, имате думата за въпроси, мнения, становища.
Има думата господин Витанов. Заповядайте, господин Витанов.
СТОЯН ВИТАНОВ: Благодаря Ви, господин председател! Господин Кадиев, въпросът ми е отправен към Вас.
На няколко пъти публично се говори и писа за тези безмитни бензиностанции на турската граница. Първо, ще продължат ли те да съществуват или не? Второ, има ли безмитни магазини в страните от Европейския съюз, има ли такова понятие там, още повече – безмитни бензиностанции или бензиностанции в безмитна зона?
Благодаря ви.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, господин Витанов.
Заповядайте, господин Кадиев. Имате думата да отговорите на поставените от господин Витанов въпроси.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ГЕОРГИ КАДИЕВ: Благодаря Ви, господин председател! Бензиностанции в безмитна зона има само в България, Турция и една в Гърция – на границата между Гърция и Турция.
Спецификата на България е в това, че има бензиностанции и на вход, а не само на изход. Останалите държави имат такива само на изход.
Аз наистина съм противник на тези бензиностанции. За жалост становището на Правния отдел на Министерството на финансите беше, че при положение, че те бъдат затворени, по всяка вероятност ще се стигне до дела в Арбитражния съд във Вашингтон и има голяма вероятност държавата да ги загуби. Освен това те са и много скъпи дела, тъй като това са чужди инвестиции. Те са собственост на чужди инвеститори. В единия случай е турски гражданин, а в другия случай са Братя Василеви, които са регистрирани, ако не се лъжа, на остров Ман или остров Гърси във Великобритания и са с британско участие.
В момента, в който България стане член на Европейския съюз, всички безмитни магазини на границата между България и друга държава-членка на Европейския съюз ще бъдат затворени като безмитни. Те ще останат да работят, но вече няма да са безмитни. Също е положението и в Европейския съюз. Безмитни магазини има само там, където се напуска общността. Същото ще бъде и в България. Ще има безмитни магазини на границата с Турция, на границата със Сърбия, на границата с Македония. А тези с Румъния и Гърция ще останат като така наречените травъл валио шопс, които дори може да пише на тях “безмитен магазин”, но те всъщност няма да са безмитни.
Ако отидете на едно европейско летище, често пише “такс фри”, но всъщност, като влезете вътре, то вече не е безмитно. Това е просто марка и понеже хората познават марката, е запазено като марка. Но като цени вече и като акцизи и мита вече е съвсем различно. Това ще се случи и в България – абсолютно същото, както е в Европейския съюз.
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, господин Кадиев.
И аз искам да Ви запитам нещо. Европейски юридически лица ще могат ли да оперират след 1 януари 2007 г. и това има ли го в закона и къде е, ако го има?
Благодаря.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ГЕОРГИ КАДИЕВ: След 1 януари 2007 г. ще могат да оперират след момента на приемането ни в Европейския съюз. Има точен текст в закона. Госпожа Елкова ще Ви каже къде точно.
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, господин Кадиев.
Заповядайте, госпожо Елкова, да отговорите на въпроса.
ЛЮДМИЛА ЕЛКОВА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми господин председател, уважаеми госпожи и господа народни представители!
На въпроса Ви, господин председател, мога да отговоря, че това се намира в чл. 3, ал. 1 на законопроекта, където се казва, че се извършват от оператори, получили лиценз, и оператор може да бъде юридическо лице, без да има изрични изисквания, че то трябва да бъде задължително местно.
В Преходните и заключителни разпоредби обаче сме казали, че до датата на присъединяване на Република България към Европейския съюз този оператор може да бъде само местно юридическо лице, а след като се присъединим, за да няма дискриминация, вече не можем да ги делим операторите на местни и чуждестранни, а е записано само “юридическо лице” с тези условия, на които трябва да отговаря, без да е задължително местно.
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Тоест, смятате, че § 8 от Преходните и заключителните разпоредби не е необходимо да го променяме? Благодаря.
ЛЮДМИЛА ЕЛКОВА: Параграф 8 урежда само, че то може да бъде местно юридическо лице до датата на нашето присъединяване към Европейския съюз, каквото е и изискването към момента. Това е за нашите цели, за по-добър контрол, но това изискване за местно юридическо лице може да бъде приложено само докато не сме страна-членка на Европейския съюз.
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, госпожо Елкова.
Заповядайте, господин Димов. Имате думата.
НЕНО ДИМОВ: Благодаря Ви, господин председател! Аз се обръщам към господин Кадиев. Аз не разбрах нещо. Това, което казахте, господин Кадиев, в отговора за безмитните бензиностанции, означава, че има някакъв период, за който има договори и до него не можем да ги закрием. Така ли е? Не разбрах каква е ситуацията, защо не можем да ги закрием? Затова ли, защото има сключен договор и не можем да действаме – грубо казано – със задна дата към него с този закон или поради друга причина?
Тоест, ще дойде ли момент, в който няма да има такава безмитна бензиностанция примерно към Турция?
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, господин Димов.
Заповядайте, господин заместник-министър, да отговорите на въпроса на господин Димов.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ГЕОРГИ КАДИЕВ: Господин председател, на този въпрос моля да отговори госпожа Елкова.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Заповядайте, госпожо Елкова. Имате думата.
ЛЮДМИЛА ЕЛКОВА: Благодаря Ви, господин председател!
Бензиностанциите са уредени по два начина. Има обекти за безмитна търговия, които са си нормални обекти за търговия на дребно и това е точно на границата с Турция. Там има лиценз със всички условия, има договори и това е едната хипотеза. Те, така или иначе, в някакъв момент ще приключат.
Другото е със свободните зони, които са в по-особени положения, като режимът е подобен, така че те възстановяват акциз и ДДС, но за свободната зона има изискване. Това са само ТИР-ове, които удостоверяват с товарителници износ, че напускат страната и те са по-особени и по-различни. Те също имат договори със свободните зони и те също са защитени поради това, че са чуждестранни инвеститори, направили са инвестиции в свободните зони и т.н. Но абсолютно всичко е срочно, то не е во век и веков.
Благодаря.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ГЕОРГИ КАДИЕВ: Разбира се, че всяка бензиностанция е с различен срок, но между 2010 и 2013 г., когато мисля, че изтича последният договор, и те ще преустановят съществуването си.
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, господин заместник-министър.
Има ли други изказвания? Ако няма, ще го подложа на гласуване. Няма.
Колеги, моля, гласувайте Законопроекта за безмитната търговия, внесен от Министерския съвет, за първо четене в пленарна зала.
“За” – 16, “против” – няма, “въздържали се” – 3.
Законопроектът за безмитната търговия, внесен от Министерския съвет, се приема за първо четене.
Колеги, аз предлагам с това да прекъснем заседанието, тъй като има откъслечни предложения по законопроекта за ДДС, които са ни дадени. Аз си мисля, че е по-разумно да са готови всички предложения, да не продължаваме на парче.
Има думата заместник-министър Георги Кадиев. Заповядайте, господин Кадиев.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ГЕОРГИ КАДИЕВ: Благодаря Ви, господин председател! Господин председател, тъй като тук в момента има представител на Петролната и газова асоциация, за да не му губим времето, тъй като вече е дошъл, ако желаете, да обсъдим само проблема с горивата, който е в Преходните и заключителните разпоредби, или предпочитате да не говорим за това сега?
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Господин Кадиев, признавам си, че има варианта, който може да бъде размножен и раздаден, но вероятно ще влезем в тежък познавателен процес и след това в тежък дебат.
Затова аз лични си признавам, че ми се струва, че е по-добре да раздадем сега текста, за да можете да си го видите спокойно, да се направят консултации със специалисти. Сега няма да може да се разбере нищо. Законопроектът го няма и ще гледаме умно в едни текстове, които няма да разбираме и всичко това няма да е продуктивно.
Но все пак ще попитам членовете на Комисията по бюджет и финанси: искате ли да преминем към това разглеждане?
РЕПЛИКИ: Да гледаме всичко заедно!
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Да, “всичко заедно”. Добре.
Тогава смятаме, че сме единни.
Благодаря на всички колеги и гости за участието в заседанието.
Закривам заседанието на комисията.
(Закрито в 15,15 ч.)
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Петър Димитров
Стенограф:
Божидарка Бойчева