Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Архив Народно събрание

Комисия по труда и социалната политика
29/10/2008

    Доклад второ четене на Законопроект за инспектиране по труда, № 802-01-52, внесен от Министерския съвет на 30.06.2008 г.
    НАРОДНО СЪБРАНИЕ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
    Комисия по труда и социалната политика

    ДО
    Г-Н ГЕОРГИ ПИРИНСКИ
    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
    НАРОДНОТО СЪБРАНИИЕ

    УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ПРЕДСЕДАТЕЛ,

    На заседания, проведени на 8, 15, 22 и 29 октомври 2008 г., Комисията по труда и социалната политика разгледа приетия на първо четене Закон за инспектиране по труда, № 802-01-52/30.06.2008г., с вносител Министерски съвет, постъпилите писмени предложения и предложенията по време на заседанията.
    Комисията предлага на Народното събрание за второ гласуване следния проект на



    З А К О Н
    за инспектиране по труда

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за наименованието на закона и предлага следната редакция:

    З А К О Н
    за инспектиране на труда

    Във връзка с това предложение за наименованието на закона Комисията предлага навсякъде в закона думите “инспектиране по труда” да се заменят с “инспектиране на труда”.


    Глава първа
    Общи положения
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на Глава първа.

    Чл. 1. Със закона се уреждат:
    1. начинът на функциониране на националната система за инспектиране по труда;
    2. видовете контролни дейности, включени в инспектирането по труда;
    3. начинът на взаимодействие между държавните контролни органи, осъществяващи инспектирането по труда.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на чл. 1:

    “Чл. 1. Този закон урежда:
    1. начинът на функциониране на националната система за инспектиране на труда;
    2. видовете контролни дейности, включени в инспектирането на труда;
    3.начинът на взаимодействие между държавните контролни органи, осъществяващи инспектирането на труда.”

    Чл. 2.Законът се прилага за всички органи на изпълнителната власт или техни административни структури от специализираната администрация, на които е възложено със закон да извършват дейности, свързани с инспектиране по труда.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на чл. 2:

    “Чл. 2. Законът се прилага за всички органи на изпълнителната власт или техни административни структури от специализираната администрация, на които е възложено със закон да извършват дейности, свързани с инспектиране на труда.”

    Чл. 3. Инспектирането по труда има за цел постигане на оптимални условия на труд на работниците и служителите с оглед опазване на живота и здравето им.
    Предложение на н.пр. Антонела Понева:
    В чл.3, думата “оптимални” се заменя със “здравословни и безопасни условия на труд”.
    Комисията подкрепя по принцип предложението.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на чл. 3:

    “Чл. 3. Този закон има за цел да създаде условия за по-ефективен и ефикасен контрол върху спазването на условията на труд чрез подобряване на координацията и взаимодействието в работата на органите с контролни и сигнални функции в областта на трудовите и осигурителните отношения.”

    Глава втора
    Национална система за инспектиране на труда
    Раздел I
    Инспектиране на труда

    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на Глава втора и Раздел I.

    Чл. 4. (1) Инспектирането по труда включва контрола по спазване на трудовото законодателство и специализирания контрол по Закона за насърчаване на заетостта.
    (2) В инспектирането по труда се включват и отделни контролни дейности на:
    1. техническия надзор на съоръженията с повишена опасност;
    2. противопожарния контрол;
    3. строителния контрол;
    4. контрола по техническото състояние и безопасността на земеделската и горската техника и придобиването на правоспособност за работа с нея;
    5. контрола по ядрената безопасност и радиационната защита;
    6. контрола по спазване на изискванията на Закона за гражданското въздухоплаване, Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, Закона за автомобилните превози, Закона за железопътния транспорт и на Кодекса за търговското корабоплаване;
    7. специализирания контрол по Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и препарати;
    8. контрола по предотвратяване и ограничаване на промишленото замърсяване;
    9. контрола по спазване на изискванията по Закона за енергетиката;
    10. други контролни дейности, определени в нормативен акт, свързани с осъществяване на трудова дейност или с провеждане на обучение.

    Предложение на н.пр. Антонела Понева:
    В чл.4 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал.2, т.6, текстът придобива следната редакция:
    “6. специализирания контрол по Закона за здравословни и безопасни условия на труд”.
    2. “т. 6, 7, 8, 9, 10 стават съответно т. 7, 8, 9, 10, 11.”

    Комисията подкрепя по принцип предложението и предлага систематично то му място да е в ал.1.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на чл. 4:

    “Чл. 4. (1) Инспектирането на труда включва контрола по спазване на трудовото и осигурителното законодателство и специализирания контрол по Закона за насърчаване на заетостта и Закона за здравословни и безопасни условия на труд.
    (2) В инспектирането на труда се включват и отделни контролни дейности на:
    1. техническия надзор на съоръженията с повишена опасност;
    2. противопожарния контрол;
    3. строителния контрол;
    4. контрола по техническото състояние и безопасността на земеделската и горската техника и придобиването на правоспособност за работа с нея;
    5. контрола по ядрената безопасност и радиационната защита;
    6. контрола по спазване на изискванията на Закона за гражданското въздухоплаване, Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, Закона за автомобилните превози, Закона за железопътния транспорт и на Кодекса за търговското корабоплаване;
    7. специализирания контрол по Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и препарати;
    8. контрола по предотвратяване и ограничаване на промишленото замърсяване;
    9. контрола по спазване на изискванията по Закона за енергетиката;
    10. други контролни дейности, определени в нормативен акт, свързани с осъществяване на трудова дейност или с провеждане на обучение.”

    Чл. 5. (1) Инспектирането по труда се осъществява самостоятелно или съвместно от органи на изпълнителната власт или техни административни структури от специализираната администрация, на които е възложено със закон извършването на дейностите по чл. 4.
    (2) Инспектирането по труда се извършва от инспектори, държавни служители и/или други упълномощени лица в:
    1.Изпълнителната агенция „Главна инспекция по труда”;
    2.Държавната агенция за метрологичен и технически надзор;
    3.Агенцията за ядрено регулиране;
    4.Дирекцията за национален строителен контрол към министъра на регионалното развитие и благоустройството;
    5.Националната служба „Пожарна безопасност и защита на населението” на Министерството на вътрешните работи;
    6.Контролно-техническата инспекция към министъра на земеделието и храните;
    7.Министерството на икономиката и енергетиката;
    8.Министерството на транспорта;
    9.Министерството на околната среда и водите;
    10.Министерството на отбраната;
    11.Националната агенция за приходите;
    12.други администрации, на които е възложено с нормативен акт да осъществяват дейности по чл. 4.

    Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя и предлага следната редакция на чл.5:

    “Чл.5. (1) Инспектирането на труда се осъществява самостоятелно или съвместно от органи на изпълнителната власт или техни административни структури от специализираната администрация, на които е възложено със закон извършването на дейностите по чл. 4.
    (2) Инспектирането на труда се извършва от инспектори, държавни служители и/или други упълномощени лица в:
    1. Изпълнителната агенция „Главна инспекция по труда”;
    2. Държавната агенция за метрологичен и технически надзор;
    3. Агенцията за ядрено регулиране;
    4. Дирекцията за национален строителен контрол към министъра на регионалното развитие и благоустройството;
    5. Главна дирекция “Пожарна безопасност и спасяване” на Министерството на вътрешните работи;
    6. Контролно-техническата инспекция към министъра на земеделието и храните;
    7. Министерството на икономиката и енергетиката;
    8. Министерството на транспорта;
    9. Министерството на околната среда и водите;
    10. Министерството на отбраната;
    11. Министерството на здравеопазването;
    12. Националната агенция за приходите;
    13. Националния осигурителен институт;
    14. други администрации, на които е възложено с нормативен акт да осъществяват дейности по чл. 4.

    Раздел II
    Видове контролни дейности

    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на Раздел II.

    Чл. 6. За постигане целите на този закон:
    1. министърът на труда и социалната политика ръководи и координира дейностите по осъществяване на:
    а) цялостния контрол за спазване на трудовото законодателство;
    б) интегрирания контрол по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд;
    в) специализирания контрол по Закона за насърчаване на заетостта и Закона за интеграция на хората с увреждания;
    2. министърът на икономиката и енергетиката осъществява контрол за:
    а) техническото състояние и експлоатацията на енергийните обекти;
    б) прилагането на реда и техническите условия за топлоснабдяване и прекратяване на топлоподаването и прилагане на дяловото разпределение на топлинна енергия;
    в) изпълнението на задължението за набиране и съхраняване на резервите от горива, необходими за сигурно и непрекъснато снабдяване с енергия;
    г) готовността на енергийните обекти за работа при кризи и военно положение;
    д) изпълнението на произтичащите от Закона за енергетиката задължения за предоставяне на информация на Министерството на икономиката и енергетиката;
    3. министърът на регионалното развитие и благоустройството упражнява контрол по спазването на разпоредбите на Закона за устройство на територията и на нормативните актове по прилагането му при проектирането и строителството, включително влагането на качествени строителни материали и изделия с оглед осигуряване на сигурността, безопасността, достъпността и другите нормативни изисквания към строежите;
    4. министърът на вътрешните работи упражнява контрол по осъществяването на държавния противопожарен контрол по чл. 96 от Закона за Министерството на вътрешните работи;
    5. министърът на околната среда и водите осъществява:
    а) контрол по изграждането и експлоатацията на нови и експлоатацията на действащи инсталации и съоръжения с цел предотвратяване и ограничаване на промишленото замърсяване;
    б) специализирания контрол по Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и препарати;
    6. министърът на земеделието и храните осъществява контрол на дейностите, свързани с пускането на пазара, регистрирането, пускането в употреба, спирането от работа и по техническото състояние и безопасността на земеделската и горската техника и по придобиването на правоспособност за работа с нея;
    7. министърът на транспорта:
    а) контролира условията за безопасност в търговското корабоплаване, гражданското въздухоплаване и железопътния транспорт и във вътрешните водни пътища и пристанища на Република България;
    б) контролира технически разследването на авиационни произшествия и сериозни инциденти; произшествия в морските пространства и вътрешните водни пътища, произшествия и инциденти в железопътния транспорт;
    в) организира контрола по спазване на условията за осъществяване на обществен превоз на пътници и товари и превозите за собствена сметка;
    г) осъществява контрол по спазване на условията за осъществяване на превоз на опасни товари;
    д) осъществява специализиран контрол по спазване на трудовото законодателство, осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд и технически надзор на съоръжения с повишена опасност в транспортната система на страната;
    8. министърът на отбраната упражнява цялостен контрол по спазването на трудовото законодателство и осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на специфичните дейности в Министерството на отбраната, Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната;
    9. председателят на Агенцията за ядрено регулиране е в пряко взаимодействие с органите на изпълнителната власт относно осъществявания контрол по спазване на изискванията и нормите за безопасното използване на ядрената енергия и йонизиращите лъчения, управлението на радиоактивните отпадъци и отработеното гориво и на условията на издадените лицензии и разрешения;
    10. председателят на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор осъществява технически надзор на съоръженията с повишена опасност по реда на глава пета от Закона за техническите изисквания към продуктите;
    11. изпълнителният директор на Националната агенция за приходите осъществява контрол по отношение на работодателите за изпълнението на задълженията им, свързани с подаване на уведомления до съответната териториална дирекция на Националната агенция за приходите, за сключване, изменение или прекратяване на трудови правоотношения.
    Предложение на н.пр. Антонела Понева:
    В чл.6 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В т.5, буква а) след думата “замърсяване” се добавя “и увреждане на околната среда”;
    2. В т.7, буква б) думата “сериозни” отпада.”

    Комисията подкрепя предложението по т.2.
    Предложението по т.1 е оттеглено.
    Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя и предлага следната редакция на чл. 6:

    “Чл. 6. За постигане целите на този закон:
    1. министърът на труда и социалната политика ръководи и координира дейностите по осъществяване на:
    а) цялостния контрол за спазване на трудовото законодателство;
    б) интегрирания контрол по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд;
    в) специализирания контрол по Закона за насърчаване на заетостта и Закона за интеграция на хората с увреждания;
    2. министърът на икономиката и енергетиката осъществява контрол за:
    а) техническото състояние и експлоатацията на енергийните обекти;
    б) прилагането на реда и техническите условия за топлоснабдяване и прекратяване на топлоподаването и прилагане на дяловото разпределение на топлинна енергия;
    в) изпълнението на задължението за набиране и съхраняване на резервите от горива, необходими за сигурно и непрекъснато снабдяване с енергия;
    г) готовността на енергийните обекти за работа при кризи и военно положение;
    д) изпълнението на произтичащите от Закона за енергетиката задължения за предоставяне на информация на Министерството на икономиката и енергетиката;
    3. министърът на регионалното развитие и благоустройството упражнява контрол по спазването на разпоредбите на Закона за устройство на територията и на нормативните актове по прилагането му при проектирането и строителството, включително влагането на качествени строителни материали и изделия с оглед осигуряване на сигурността, безопасността, достъпността и другите нормативни изисквания към строежите;
    4. министърът на вътрешните работи упражнява контрол по осъществяването на държавния противопожарен контрол съгласно Закона за Министерството на вътрешните работи;
    5. министърът на околната среда и водите осъществява:
    а) контрол по изграждането и експлоатацията на нови и експлоатацията на действащи инсталации и съоръжения с цел предотвратяване и ограничаване на промишленото замърсяване;
    б) специализирания контрол по Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и препарати;
    6. министърът на земеделието и храните осъществява контрол на дейностите, свързани с пускането на пазара, регистрирането, пускането в употреба, спирането от работа и по техническото състояние и безопасността на земеделската и горската техника и по придобиването на правоспособност за работа с нея;
    7. министърът на транспорта:
    а) контролира условията за безопасност в търговското корабоплаване, гражданското въздухоплаване и железопътния транспорт и във вътрешните водни пътища и пристанища на Република България;
    б) контролира технически разследването на авиационни произшествия и инциденти; произшествия в морските пространства и вътрешните водни пътища, произшествия и инциденти в железопътния транспорт;
    в) организира контрола по спазване на условията за осъществяване на обществен превоз на пътници и товари и превозите за собствена сметка;
    г) осъществява контрол по спазване на условията за осъществяване на превоз на опасни товари;
    д) осъществява специализиран контрол по спазване на трудовото законодателство, осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд и технически надзор на съоръжения с повишена опасност в транспортната система на страната;
    8. министърът на отбраната упражнява цялостен контрол по спазването на трудовото законодателство и осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на специфичните дейности в Министерството на отбраната, Българската армия и структурите на негово подчинение.
    9. министърът на здравеопазването упражнява контрол върху дейността на службите по трудова медицина съгласно Закона за здравословни и безопасни условия на труд;
    10.председателят на Агенцията за ядрено регулиране е в пряко взаимодействие с органите на изпълнителната власт относно осъществявания контрол по спазване на изискванията и нормите за безопасното използване на ядрената енергия и йонизиращите лъчения, управлението на радиоактивните отпадъци и отработеното гориво и на условията на издадените лицензии и разрешения;
    11. председателят на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор осъществява технически надзор на съоръженията с повишена опасност по реда на глава пета от Закона за техническите изисквания към продуктите;
    12. изпълнителният директор на Националната агенция за приходите осъществява контрол по отношение на:
    а) спазването на осигурителното законодателство, съгласно правомощията му;
    б) работодателите за изпълнението на задълженията им, свързани с подаване на уведомления до съответната териториална дирекция на Националната агенция за приходите за сключване, изменение или прекратяване на трудови правоотношения;
    13. управителят на Националния осигурителен институт осъществява контрол по спазването на осигурителните права на осигурените лица съгласно Кодекса за социално осигуряване.

    Раздел IІI
    Взаимодействие между контролните органи

    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на Раздел III.

    Чл.7.(1) При осъществяване на дейностите по чл. 6 министрите, председателите и изпълнителните директори на агенциите си взаимодействат чрез извършване на съвместни проверки и обмен на информация.
    (2) Съвместните проверки се извършват въз основа на заповед на министъра на труда и социалната политика или упълномощено от него длъжностно лице.
    (3) Съвместните проверки се осъществяват:
    1. в съответствие с Националната програма за инспектиране на труда;
    2. по искане на Министерския съвет;
    3. при възлагане от органите на прокуратурата;
    4. по предложение на Националния съвет за инспектиране на труда;
    5. по постъпили жалби и сигнали за нарушения на законодателството;
    6. в случай на аварии в предприятията и в зависимост от данните за причините и големината на аварията;
    7. при смъртна трудова злополука, при злополука, причинила увреждане на повече от трима работещи, както и при всяка злополука, за която има основание да се предполага, че ще доведе до инвалидност - в зависимост от данните за причините и компетентностите на органите по чл. 5, ал. 1.
    (4) Със заповедта по ал. 1 се определят компетентните контролни органи, един от които е водещ, както и обектите, обхватът и периодът за извършване на проверката.
    (5) За резултатите от съвместната проверка се изготвя доклад, който съдържа констатации, дадените предписания и предприетите мерки за търсене на административнонаказателна отговорност.
    (6) В срок до 7 дни от приключване на проверката, докладът по ал. 5 се представя на министъра на труда и социалната политика с копие до ръководителите на контролните органи, участвали в проверката.

    Предложение на н.пр. Антонела Понева:
    В чл. 7 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал.2. след думите “длъжностно лице” се добавя “съгласувано с ръководителите на контролните органи, участващи в проверката”;
    2. В ал.3:
    а) в т.6 думите “и в зависимост от данните за причините и големината на аварията” отпадат;
    б) в т.7 думите “повече от трима” отпадат.
    Комисията не подкрепя предложението по т.1.
    Предложението по т.2 относно ал. 3 е оттеглено.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 7.

    Чл. 8. (1) Ръководителите на администрациите по чл. 5, ал. 2 представят информация на министъра на труда и социалната политика за дейностите по инспектиране на труда.
    (2) За установени нарушения в областта на труда или при съмнение за нарушения в обектите на контрол органите по чл. 5, ал. 1 информират компетентния контролен орган по чл. 7 в срок до 3 дни.
    (3) Формата, съдържанието, редът и сроковете за представяне на информацията по ал. 1 и 2 се определят с наредба, приета от Министерския съвет.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 8.

    Глава трета
    Управление и координация на инспектирането на труда

    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на Глава трета.

    Чл. 9. (1) Министерският съвет определя и провежда политиката за инспектиране по труда.
    (2) Министърът на труда и социалната политика разработва и координира държавната политика в областта на инспектирането по труда, като:
    1. ежегодно разработва и внася за приемане от Министерския съвет Национална програма за инспектиране по труда;
    2. изготвя доклад за състоянието, тенденциите и проблемите на дейността за инспектиране по труда и предлага мерки за подобряването й;
    3. самостоятелно или съвместно с други министри издава правила за осъществяване на съвместната дейност на органите по чл. 5, ал. 2.

    Предложение на н.пр. Антонела Понева:
    В чл. 9, ал.2., т.2 след думата “изготвя” се добавя “ежегодно”.
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната окончателна редакция на член 9:

    Чл. 9. (1) Министерският съвет определя и провежда политиката за инспектиране на труда.
    (2) Министърът на труда и социалната политика разработва и координира държавната политика в областта на инспектирането на труда, като:
    1. ежегодно разработва Национална програма за инспектиране на труда и я внася за приемане от Министерския съвет;
    2. ежегодно изготвя доклад за състоянието, тенденциите и проблемите на дейността за инспектиране на труда и предлага мерки за подобряването й;
    3.самостоятелно или съвместно с други министри издава правила за осъществяване на съвместната дейност на органите по чл. 5, ал. 2.

    Чл. 10. (1) Постоянен орган за осъществяване на координация, консултации и сътрудничество при инспектирането на труда е Националният съвет за инспектиране на труда.
    (2) Националният съвет за инспектиране на труда се състои от:
    1. ръководителите на контролните органи по чл. 5, ал. 2 или определен заместник-министър;
    2. представители на организациите на работодателите, признати за представителни на национално равнище;
    3. представители на организации на работниците и служителите, признати за представителни на национално равнище.
    (3) Председател на Националния съвет за инспектиране на труда е министърът на труда и социалната политика или упълномощено от него длъжностно лице.
    (4) Организацията на дейността, техническото и административното обслужване на Националния съвет за инспектиране на труда се осъществяват от Министерството на труда и социалната политика.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 10.

    Чл. 11. Националният съвет за инспектиране на труда:
    1. обсъжда проекта на Национална програма за инспектиране на труда;
    2. периодично обсъжда състоянието, тенденциите и проблемите на дейността за инспектиране на труда и предлага мерки за подобряването й;
    3. обсъжда и дава становища по проекти на нормативни актове, правила, методики и други документи, свързани с инспектирането на труда;
    4. взема решения за извършване на съвместни тематични проверки;
    5. изготвя и приема правилник за дейността си.

    Предложение на н.пр. Антонела Понева:
    В чл.11, в т.2 след думата “обсъжда” се добавя “и дава становища”, а думата “периодично” се заменя с “ежегодно”.

    Комисията не подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 11.

    Чл. 12. Органите на Министерството на вътрешните работи, другите държавни и общински органи и ръководителите на ведомствата и организациите са длъжни да оказват необходимата помощ и съдействие на органите при инспектирането на труда.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 12.

    Чл. 13. Министърът на труда и социалната политика изготвя и внася в Министерския съвет годишен доклад за инспектиране на труда, обобщаващ информацията, получена по реда на чл. 8, ал. 1, в срок до 31 май.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 13.


    ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

    Комисията подкрепя текста на вносителя за това наименование.


    § 1. По смисъла на закона „инспектиране по труда” е дейност, осъществявана от държавни контролни органи по установяване и налагане на съответствие между изискванията на законодателството и приложението му в предприятията, обектите и местата, където се осъществява трудова дейност или се провежда обучение.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 1:

    “§ 1. По смисъла на закона „инспектиране на труда” е дейност, осъществявана от контролните органи по чл.5, ал.2 по установяване и налагане на съответствие между изискванията на законодателството и прилагането му в предприятията, обектите и местата, където се осъществява трудова дейност или се провежда обучение.”


    ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

    Комисията подкрепя текста на вносителя за това наименование.

    § 2. В 6-месечен срок от влизането в сила на закона Министерският съвет приема наредбата по чл. 8, ал. 3.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 2.

    § 3. Изпълнението на закона се възлага на министъра на труда и социалната политика.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 3.

    § 4. Законът влиза в сила от 1 януари 2009 г.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 4.

    Д-р Хасан Адемов, Председател на Комисията по труда и социалната политика
    Форма за търсене
    Ключова дума