Комисия по въпросите на децата, младежта и спорта
П Р О Т О К О Л
На 10 август 2006 година се проведе заседание на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта при следния
ДНЕВЕН РЕД:
1. Представяне и обсъждане на искане за становище на кмет на Столична община във връзка с решение за приватизация на общинско дружество “Спортна София 2000” ЕАД.
2. Обсъждане на проект за решение за мораториум върху спортните обекти.
На заседанието присъстваха: Цветан Цветанов – заместник-кмет на София и Йорданка Фандъкова – заместник-кмет на община София.
Заседанието беше открито и ръководено от председателя на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта Светослав Спасов.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Уважаеми колеги, имаме необходимия кворум.
Откривам заседанието на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта.
Ще ви докладвам предварително обявения
ДНЕВЕН РЕД:
1. Представяне и обсъждане на искане за становище на кмет на Столична община във връзка с решение за приватизация на общинско дружество “Спортна София 2000” ЕАД.
2. Обсъждане на проект за решение за мораториум върху спортните обекти.
Който е съгласен да приемем този дневен ред, моля да гласува.
Гласували: за 8, против и въздържали се няма.
Приема се.
Гости на днешното заседание са:
Цветан Цветанов – заместник-кмет на София и
Йорданка Фандъкова – заместник-кмет на София.
Уважаеми колеги, с няколко думи искам да ви представя проблема и после ще дам думата на заместник-кметовете.
Столичният общински съвет е взел решение на 13 юли 2006 година, с което открива процедура за приватизация на 7 общински дружества, сред които е “Спортна София 2000” ЕАД.
Съгласно чл. 45, ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, кметът обжалва действията на Столичния общински съвет, но съветниците са ги потвърдили с второ решение от 27 юли 2006 година.
В момента има подадена жалба до Софийския градски съд. от документите, изпратени до кмета, не става ясно дали вече е образувано дело, нито кога е насрочено.
Основният мотив за искане на отмяната е, че е нарушен § 46, ал. 2 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за общинската собственост, а именно в имуществото на еднолични търговски дружества с общинско участие не могат да се включат обекти – публична общинска собственост.
Според твърденията на кмета, в капитала на “Спортна София 2000” ЕАД има включени такива имоти.
Наистина въпросът е много актуален. Имаше колеги, които споделиха ,че не би трябвало да обсъждаме проблеми, свързани само с една община. Но темата наистина е много сериозна. Както стана въпрос и предния път със зала “Фестивална”, се вижда, че обществото наистина повдига тези теми за спортна България, защото, както много пъти сме говорили, спортът в България наистина е в много окаяно състояние. И всички ние, които сме членове на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта, обмисляме промени в Закона за физическото възпитание и спорта. Това може да стане по наша инициатива или по инициатива на Държавната агенция за младежта и спорта.
В крайна сметка чрез тези промени трябва да бъде регламентиран начинът как тези имоти да бъдат най-добре стопанисвани, за да могат да бъдат модернизирани и те да запазят своя статут и предназначение. Защото опасенията, както бяха посочени и предния път от колеги в комисията за зала “Фестивална”, така и опасенията от страна на ръководството на общината и в лицето на кмета Борисов са, че тези имоти, след като бъдат приватизирани, най-малкото ще загубят своето предназначение. А вече се чува от определени представители на различни политически сили, понеже доста от тези имоти са в центъра на София, те биха могли да бъдат площадки за строителство, било то на бензиностанции, на блокове или на други търговски обекти.
За мене като председател на Комисията по въпроса на децата, младежта и спорта това наистина е недопустимо. Аз споделям идеята, която беше предоставена от господин Шарков заедно с народни представители от СДС, за мораториум върху разпродажбите, апортирането на спортните обекти, които са държавна собственост.
С оглед на това, което виждаме, имайки предвид, че до края на мандата на общински съветници и кметове остава около една година, много апетитна става тази спортна територия не само на територията на община София. Защото аз днес получих обаждания от община Варна и от други общини, че проблемите за спортни имоти общинска собственост са подобни. И би било наистина редно да помислим какво би било тяхното бъдеще и как тяхното предназначение да бъде запазено, дори чрез публично-частното партньорство.
Сега искам да дам думата на господин Цветанов и на госпожа Фандъкова да ни запознаят с проблема.
ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВА: Първо, искам от името и на кмета на столицата Бойко Борисов да ви благодаря за това, че Народното събрание в лицето на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта има възможността да изслуша мнението и становището и това, което ние се мъчим и се стараем да реализираме в посока спортът за децата и спортът за всички граждани на София.
Искам малко да вмъкна в хронологичен вид, че списъкът за приватизация на “Спортна София” беше внесен от общинските съветници преди месец и половина. Тогава беше прието да се включи в приватизационната програма за 2006 година и да фигурира вътре и “Спортна София”.
Кметът на столицата оспори това решение, което на повторното гласуване на следващата сесия беше прието.
Незнайно по какви причини обаче две сесии след това отново беше внесен списък и включена в него за приватизационната програма за 2006 година да фигурира отново “Спортна София 2000” ЕАД.
А най-парадоксалното, което се случи, беше, че три точки в дневния ред за приватизация на “Спортна София 2000” ЕАД беше приета стратегията за спорта на територията на Столичната община. Всичко това беше прието единодушно от всичките общински съветници в присъствието на видни спортисти и заслужили майстори на спорта в миналото. Три точки след това се получи съвсем различно гласуване, в което по предложение на общинските съветници беше прието с мнозинство да бъде включена “Спортна София 2000” ЕАД в приватизацията.
Тогава им зададохме въпроса: как е възможно това нещо да се реализира по проблема за развитието на спорта и с приетата от вас стратегия само три точки преди това, приета с пълно мнозинство, и как може да се изпълни тази стратегия за развитието на спорта в столицата при положение, че бъде вкарана “Спортна София 2000” ЕАД за приватизация?
От шестдесетте обекта, които фигурират в “Спортна София 2000” ЕАД, 15 са с предназначение за спорт. Тяхната квадратура е 237 хил. кв. м.
Сами разбирате, че включвайки за приватизация “Спортна София 2000” ЕАД, по никакъв начин ние не бихме могли да развиваме и да спазим стратегията, а същевременно да задоволим интересите на всички граждани на територията на столицата.
В тази посока кметът оспори това решение. за съжаление обаче не успя да получи подкрепа. Това, което предприехме като последен, да се надяваме, успешен опит, е внасянето в Софийски градски съд.
Аз не съм много обнадежден от гледна точка на това, че интересът за тези терени, които съм убеден, че при евентуалната приватизация в никакъв случай няма да бъдат за развитието на спорта или за предназначението, за което е създадено това дружество, е в тази посока. Трябва да ви кажа, че тогава столицата ще изпадне в един невероятен колапс по отношение на развитието на спорта и по-специално на масовия спорт.
Това ,което в момента правим по линия на възстановяването на разрушените през последните 16-17 години спортни площадки, се извършва с единственото съдействие към настоящия момент на бизнеса.
И тук е моментът да спомена и последната площадка, която беше открита преди две седмици на територията на “Младост” 1, където е Евромаркет, за тяхна сметка. Без никакви изгоди от тяхна страна те възстановиха едно спортно съоръжение, което в момента се радва от страна на всичките жители обитаващи този район.
Затова моят апел, който изразявам от името на кмета на Столична община, е да дадете вашето становище. Защото все пак вие като народни представители, като законодателен орган, имайки ваши представители от вашите политически партии в Общинския съвет на Столичната община, да потърсите дори някаква възможност за разум в тази посока. Това е единственият начин по който реално можем да развиваме някакъв спорт. повтарям го много пъти, единствено и само в интерес на спорта.
По никакъв начин не искаме да правим някаква политика от това нещо. Но за съжаление само чрез медиите, говореното с вас и чрез вашата позиция в тази посока бихме могли да предотвратим това, което би се случило в София с това дружество.
Аз искам само да пусна тази брошура, която е знак и отражение на това какво е направено по спортните мероприятия, които се провеждат на територията на спортните комплекси на “Спортна София 2000” ЕАД. Тук участваха всички училища на територията на София – това бяха 32 училища, които бяха определено и съвместно направихме един проект с немското посолство във връзка със световното първенство по футбол. И трябва да ви кажа ,че се реализира един невероятен хубав проект, в който децата бяха съпричастни и всичките 32 училища, които бяха определени да бъдат представители на отборите от световното първенство, бяха с представители от съответната държава, участваща в световния шампионат и играеха по същата схема, по която се играеше на световното първенство.
Трябва да ви кажа, че резултатът беше много добър. И само пламъкът, с който учениците играеха по тези терени, мисля, че е за уважение. И ние просто сме задължени да развиваме спорта за тези деца.
А и за нас самите също. Защото сами разбирате, че ние като големи също трябва да упражняваме спортна дейност.
Ако имате някакви въпроси, с удоволствие ще ви отговоря.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Цветанов. Колеги, имате думата.
Заповядайте, господин Иванов.
ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Уважаеми господин председател, уважаеми колеги, уважаеми гости! Аз искам да взема отношение по въпроса, тъй като е крайно време да бъдат поставени проблемите на спорта в истинската им острота. Защото е дошло време да се заяви ясно от всеки един народен представител тук дали в България ще се развива спорта и то не само декларативно.
Тук е мястото да се каже, че всички политически партии трябва да декларират пред обществото реално дали те застават зад бъдещото развитие на спорта, за израстването на нашите деца в общество, в което ще могат да се развиват хармонично психически и физически. А това не би могло да стане без материално-техническа база, разбираме всичките онези обекти, които в момента представляват интерес от страна на политическите партии.
Считам, че е дошло време да се премахне тази практика да се играе на криеница, да се заявява на различни политически мероприятия, че ние стоим зад спорта, а в същото време в Общинския съвет политическите квоти гласуват за приватизацията на всички спортни обекти, които чухме, които до момента са 60.
Аз искам да бъда по-точен. Вече София се раздели със зала “Универсиада”. Проблемът със зала “Триадица” седи висящ, също и със зала “Христо Ботев” и със зала “Фестивална”.
Какво се получава? От всичките тези зали, които преди малко изброих в Спортна София, къде ще се развиват колективните спортове, като баскетбол, волейбол, хандбал, когато ние премахнем тези зали в София? Отговорът е ясен. Просто няма къде да се развиват тези спортове.
В същото време виждаме как финансовите интереси на политическите партии се разгарят. Защото тези зали могат да бъдат използвани чудесно за търговска дейност.
Така че аз считам, че тук всеки един представител на политическа партия трябва да вземе ясно отношение, да покаже ясна позиция и съответно да пренесе проблема в своята партия и съответно да бъде въздействано върху общинските представители, когато гласуват за приватизирането на тези обекти.
Крайно време е да се спре с тази демагогия на политическите партии да се крият зад общинските съветници, които чрез приватизация на един или друг спортен обект финансират след това политическите партии, тоест те приемат някакви ангажименти и след реализацията на даден обект те се издължават към политическите партии.
Трябва да се говори ясно, да се говори открито и да не се вдигат лозунги за това колко сме загрижени за спорта.
В този дух искам да продължа, че когато се издигна стратегията за “Спортна София 2000” ЕАД, когато се видя интересът от всички хора, които са заинтересувани от развитието на физическата култура и спорт в София като един модел за цялата страна, като един модел за подражание, за това как всички трябва да се обединят за запазване на спортните обекти, се направи опит точно от същите общински съветници да отнемат материално-техническата база и по този начин да се спре всякаква стратегия за развитието на спорта у нас.
Затова аз моля всички тук, които присъстват на това заседание, всеки от нас да бъде максимално критичен, да поеме своята отговорност пред всички присъстващи и пред обществото и да заяви своето отношение за това как трябва да продължим да развиваме спорта или просто да кажем: Не, край на спорта, унищожаваме го, ще правим бизнес, икономика и повече няма да се занимаваме със спорт. Благодаря.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: И аз Ви благодаря. Господин Шарков помоли за думата.
ВАНЬО ШАРКОВ: Уважаеми господин председател, колеги, уважаеми гости! Най-напред искам да успокоя моя приятел господин Иванов, понеже ние вече внесохме предложение за мораториум. Така че от две седмици това предложение стои, в което ние ясно сме заявили позицията си. Нека да не се притеснява в това отношение.
Взимам думата по повод на две неща.
Първо. Ние вече за втори път от един конкретен проблем трябва да тръгнем да решим проблем, който е от национално значение. Конкретният проблем днес е това, което се случва със “Спортна София 2000” ЕАД. Предния път конкретният проблем беше това което се случваше със зала “Фестивална”.
Време е да започнем от тези два проблема и да стигнем до решаването на проблемите в национален аспект. Защото ако всеки път решаваме по един конкретен проблем, ние можем да провеждаме вероятно всеки ден от седмицата заседания и в крайна сметка няма да има една обща концепция.
Не е въпросът само за един проблем. Разбира се, за момента въпросът е запазване на спортните обекти, запазване особено на тези спортни обекти, които се използват за развитие не само на елитния спорт, а за развитие и на масовия спорт. но освен запазването има и развитие на тези спортни обекти. Защото ние знаем много добре, че огромната част от тези спортни бази са в уникално тежко състояние.
Затова предложението,което внесохме, всъщност е разширено с това предложение, което идва днес. Нашето предложение беше само за държавните имоти, сега се включват и тези ,които са общинска собственост.
Смятам, че все пак трябва от нашето предложение да запазим т. 2 -–може би юристите ще кажат по-точно, която казва, че спира обявените вече процедури. Защото ако не направим това нещо, възможно е някъде вече гражданите на България да загубят някой от тези спортни обекти, някоя от тези спортни бази.
И не на последно място, слагането на този срок до приемането на промените в Закона за физическото възпитание и спорта и приемането на една стратегия, която трябва да бъде разработена от всички онези институции, които са ангажирани с тези въпроси, не само Държавната агенция за младежта и спорта, защото на нея финансовите средства няма да й стигнат, за да изпълни някаква стратегия,. Такава една стратегия трябва да има, разбира се, и финансов план, една финансова програма, за да може да бъде изпълнена.
Така че налагането на този мораториум е нещо, което трябва Народното събрание да реши, но ние да влезем с това предложение в Народното събрание и още другата седмица да бъде включено в дневния ред, за да може това нещо да ускори и процеса по изработването на измененията и допълненията в Закона за физическото възпитание и спорта. Благодаря.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви. Госпожа Ангелиева поиска думата.
МАРИЯ АНГЕЛИЕВА: Благодаря, господин председател. Аз ще се солидаризирам с изказаните до този момент мнения от страна на всички, които имаха възможността да споделят своето отношение по тези въпроси.
Освен това изразявам личното ми недоумение от това как е възможно да се действа по такъв циничен начин – да се приеме стратегия за развитието на спорта на територията на Столичната община и с едно последващо действие тази стратегия да бъде де факто отменена, тъй като тя не би могла при дадените обстоятелства към днешна дата, ако не се приеме нещо решително и то от парламента, да бъде реализирана.
Така че аз смятам за много уместни и много важни предложенията, които направихме в тази връзка за решения от страна на колегите от ОДС, а също така и от страна на нас като народни представители от НДСВ, както и господин Мурджов, който се присъедини към нашия проект, който има претенцията да обогати до известна степен предложения от ОДС проект, а именно да се включат в това решение базите, които са общинска собственост, тъй като, както е видно, става въпрос за една огромна по мащаби инфраструктура, независимо от това в какво състояние е.
Освен това бих допълнила, че са налице драстични според мене нарушения в закона при откриването на подобни процедури – имам предвид анализа, който получихме от Столичната община, в който е упоменато, че това са имоти публична общинска собственост и за тях преди да се пристъпи към приватизация на дружеството, следва да се предприемат действията, предвидени в § 46, ал. 2 от закона.
Така че смятам, че това, което предлагаме с нашите решения, би дало възможност да се стопират предприетите действия от общинския съвет на Столичната община, както, предполагам, и от много други такива.
Също така би било действително интересно да обсъдим възможността, която изказа господин Шарков, а именно да се допълни с прекратяване на откритите процедури към настоящия момент. Мисля, че това е много резонно и се надявам, че ще има възможност да консултираме това и с експерти.
Но аз лично подкрепям едно такова положение, тъй като смятам, че в момента сме изправени пред ситуация, в която действително се нуждаем от едни съвсем кардинални действия. Поне да знаем, че ние като народни представители сме изпълнили задълженията си и отговорностите, които сме поемали пред нашите избиратели. Благодаря ви.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря. Господин Цветанов искаше да отговори.
ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ: Аз искам само да допълня за циничността, с която беше приета стратегията, а след беше внесено предложение за включването на “Спортна София 2000” ЕАД в програмата за приватизация.
Само искам да ви кажа ,че на последната сесия, когато беше внесено оспорването за изваждането на приватизацията на “Спортна София 2000” ЕАД, то естествено не беше одобрено ,но забележете, четири-пет точки след това беше внесено предложение от общински съветници за продажбата на 9 терена от “Спортна София 2000” ЕАД. И когато ги попитахме какъв е мотивът, вносителите казаха: това е за развитието на спорта на територията на столицата и на спортна София.
Обаче имаше един момент, в който се даде почивка. През това време ние разговаряхме с директора на “Спортна София 2000” ЕАД Бойко Додов и той самият не знаеше за такова нещо. Това означава, че отново има лични икономически интереси за всички тези обекти, които са в “Спортна София 2000” ЕАД.
Това е още едно доказателство за думите, които бяха казани, за циничността, с която се отнасят общински съветници по въпроса за развитието на спорта. Защото друга форма няма. Няма друг термин, който може да бъде употребен за тези действия, които се предприемат.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви. Господин Мурджов има думата.
МИРОСЛАВ МУРДЖОВ: Колеги, аз мисля, че абсолютно всичко е ясно. Както направихме едно извънредно заседание предната седмица ако не се лъжа, в петък, на което разглеждахме един подобен въпрос, с който в момента ни занимават представителите на Столична голяма община, така и този случай е аналогичен.
Както каза господин Шарков, не трябва да гледаме постоянно такива случаи, защото съм сигурен, че има подобни амбиции или поне такива подобни мераци, за които
Това, което нашите колеги и аз подписахме това решение за мораториум, целеше да обогатим предложението, което колегите от ОДС бяха внесли, тоест, да не важи само за държавна собственост, а да важи и за общинска собственост.
Амбиции има, спор няма. Господин Цветанов каза, че става въпрос за икономически интереси. На всички ни е ясно това, няма какво да се лъжем. Така е.
Друг е въпросът, че мисля, че единственото нещо, което в случая можем да направим ние като народни представители, е действително от морална гледна точка да предложим това решение, да го подкрепим като комисия и всеки съответно в своята група и партия да го отстоява, за да мине това като едно нормално решение и да се прекратят тези далавери. Защото точно за това става дума. Няма какво да се лъжем, това е истината.
Така че аз предлагам действително всички да се обединим около това решение, за да не създаваме повече прецеденти утре да гледаме някой друг въпрос. Както спряхме процедурата по зала “Фестивална” със съдействието на министъра, нека сега тук да помогнем на Столичната община, а това ще важи за цялата страна.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: И аз Ви благодаря. Има думата госпожа Бонева.
ВАЛЕНТИНА БОНЕВА: Благодаря, господин председател.
Прав е господин Мурджов, че нещата наистина са ясни. Ясни дотолкова, доколкото за пореден път виждаме, че конфликтът на кмета на София с общинския съвет и невъзможността му да колаборира с него се пренася върху законодателната власт, нещо, което е изключително нередно. Защото парламентът не е компетентен орган по въпросите на местната власт.
Нека да не забравяме, че има нещо, което се нарича местна власт. И тя решава въпросите, които са свързани с общината, в конкретния случай община София.
По конкретния случай за “Спортна София 2000” ЕАД дори има жалба в съда, нещо, което вече абсолютно изважда от нашите прерогативи възможността да се занимаваме с този случай.
Няма нищо, което да ни дава доказателство за това, че Столичният общински съвет иска да продава спортните обекти. С тези трогателни приказки ние за спорта ли сме или не сме, дали ще подкрепим това или не и че който не го подкрепи, означава, че е против развитието на спорта се прави голяма спекулация и манипулация, която смятам, че не трябва да се допуска в тази комисия.
Има комисия към общинския съвет, която ще направи правен анализ и въобще анализ на имотите. Защото има не само спортни имоти в “Спортна София 2000” ЕАД. И тя ще прецени кои имоти влизат в контекста на развитието на спорта и стратегията на спорта, кои не носят печалба и са загуба на общината и кои са публична общинска собственост. Защото е факт, че такива има в “Спортна София 2000” ЕАД. Те съответно ще бъдат извадени. Тези ,които са свързани със спорта, с развитието на спорта, със стратегията на спорта.
Именно това е и решението на общинския съвет.
Това, което каза госпожа Ангелиева, показва, че тя изобщо не е запозната с процедурите ,които са минали в общинския съвет, за да се твърди в момента нещо такова. Тепърва предстои оценка и правен анализ на “Спортна София 2000” ЕАД, за да се види кое може да бъде приватизирано и кое не може да бъде приватизирано. Нищо в момента не доказва, разбира се, опасност винаги има, но нямаме никакви доказателства в тази посока че ще бъдат разпродадени спортни имоти, спортни съоръжения и нещо, което ще попречи на развитието на спорта и на спортната стратегия.
Така че аз мисля, че е крайно некоректно днес въобще да се занимаваме с този случай. Там, на “Московска” в Софийската община се решават тези въпроси. Не може при всеки конфликт между общинския съвет и кмета на София да се тича в парламента и ние да се занимаваме с това. Общинският съвет е компетентният орган, който решава тези въпроси. Нямаме никакво основание да изземваме неговите функции.
За пореден път се извършва нещо некоректно. Аз съжалявам, че ми се налага в тази комисия често да казвам тези неща, но това са фактите. Никаква аналогия с дискусията и решението, което се взе миналия път. Там ставаше дума за имот – държавна собственост. Естествено, че ние сме компетентният орган, който трябва да вземе това решение.
Но когато става дума за общински имоти, за общински проблеми, има местна власт. И не забравяйте това. вашите договорки какви са – мене това не ме интересува, но ме интересува това ние наистина да спазваме някакви правила и норми.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: В крайна сметка въпросът касае много хора в София. Знаете, че това е най-големият град в България. И лично на мене не ми е безразлично какво става с тези имоти.
Знаете много добре, че на документи всеки един имот може да бъде доказано, че е нерентабилен и че трябва да бъде продаден. Това, че вашите общински съветници са за продажбата на спортни имоти в София, е друг въпрос. Логично е Вие да ги защитите.
По Вашето изказване има три реплики – на д-р Иванов, на госпожа Ангелиева и на господин Цветанов.
РЕПЛИКА: Господин Цветанов не може да прави реплика.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Тогава две реплики.
Давам думата на господин Иванов.
ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Госпожо Бонева каза: Борисов си пренасял проблемите в парламента – цитирам. Проблемите на спорта и на спортна София не са проблеми на господин Борисов. Това – първо.
Второ, Вие не се явявате адвокат на общинските съветници тук в Комисията по младежта и спорта.
Трето, проблемите на София и на спорта в София не могат да бъдат проблеми на общинските народни представители, според Вас. Значи ние като народни представители нямаме право да се бъркаме в работата на общинския народен съвет.
Аз ще Ви кажа и ще Ви поясня, че в бъдеще, от 2007 година, когато се въведе самостоятелност на общините, това обхваща онзи елемент на самостоятелност във финансовата част. Не може когато се решават проблемите на спорта в София, а ние говорим за цялата страна, Вие да ни давате модел и да ни диктувате какво ние нямаме право като народни представители.
Аз искам да Ви кажа, че с Вашето изказване мисля, че Вие много ясно показахте Вашето отношение. И съм много доволен, за което Ви благодаря. Защото точно с тези думи се обърнах към всички в началото на моето изказване тук и Вие много ясно показахте на чия страна сте и за какви интереси става въпрос.
Другото нещо, което искам да Ви кажа, е, че Вие много ясно декларирахте Вашето поведение в изказването си и за това как вие ще продължите да работите в общинските съвети. Това е част от политиката на вашата партия ДСБ.
Стана ясно за всички присъстващи тук, че вашите икономически интереси се поставят над проблемите на обществото. И всичко останало, което ще направите, ще бъде едно доказателство, че вие сте големи демагози. Благодаря.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Давам думата на госпожа Ангелиева.
МАРИЯ АНГЕЛИЕВА: Аз изобщо няма да отнемам времето ви. Но тъй като беше споменато името ми и то във връзка с някакво некомпетентно изказване, ще кажа няколко думи.
Първо, бих искала да кажа, че действително не съм много добре запозната с всичко, което се случва в Столичния общински съвет. Просто моята работа като народен представител ме ограничава в една по-друга насока. И тогава, когато има някакъв проблем, аз се старая да се запозная с него, а не присъствам ежедневно в столичния съвет, за да мога да знам какво става там, както например Вие го правите, щом сте така добре информирана, по-добре от мене.
Само искам да Ви кажа, че това, което казвате, че нямало никакви такива процедури по отношение на спортните имоти, не е вярно. Това, на което вярвам в случая, е по-скоро на очите си. Тъй като пред мене стои едно Решение № 524 от 13 юли на Столичния общински съвет, с което решение се възлага да се извършват всички необходими действия във връзка с приватизацията на изброени дружества, между които и “Спортна София 2000” ЕАД. Аз не знам какво още трябва да бъде написано в това решение, за да направим извода дали се отнася до приватизация или не.
На мен специално в рамките на моята компетентност и моето образование това ми е достатъчно.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Заповядайте, госпожо Бонева.
ВАЛЕНТИНА БОНЕВА: Тези сълзливи и трогателни изказвания кой на коя страна е – нека да не го правим, защото ставаме смешни. Има и външни хора, които ни наблюдават.
Не знам кой е демагог. Но на миналото събрание господин Иванов и госпожа Ангелиева, за да възпрат решението за спиране отдаването под наем, от 10 кладенеца вода донесоха и говореха точно неща, които противоречат на днешната им трогателност по отношение на сделките за “Спортна София 2000” ЕАД.
Госпожо Ангелиева, аз казах, че в “Спортна София 2000” ЕАД има имоти, които не са спортни. Не всички имоти са спортни. А не казах, че не фигурира “Спортна София 2000” ЕАД в това, което преди малко прочетохте. Така че тук става дума наистина за един анализ.
Аз не съм адвокат на общинските съветници. И в тази зала там не съм стъпвала никога. Докато Вие в момента адвокатствате на кмета на София и то много активно.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Има думата госпожа Силвия Стойчева.
СИЛВИЯ СТОЙЧЕВА: Благодаря, господин председател. Аз най-напред искам да се обърна към Вас и да Ви помоля наистина да спазваме правилата за работа на нашата комисия и материалите за заседанията да ги получаваме един ден преди заседанието, така, както е по правилник. Това е въпрос, който можем и накрая да го обсъдим.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: За втори път Вие повдигате към мене обвинения.
СИЛВИЯ СТОЙЧЕВА: Предния път изобщо нямахме материали, материалите за днес ги получихме днес на обяд в пощенските си кутии.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Моля, изкажете се, а аз след това ще отговоря.
СИЛВИЯ СТОЙЧЕВА: Молбата ми към колегите и към представителите на Столична община е наистина да се съсредоточим върху проблема, който те са поставили, и да се постараем да не отправяме директни упреци и нападки нито към кмета на общината, нито към общинските съветници. Защото в края на краищата ние сме народни представители и би трябвало да се съобразим с предмета на обсъждане, който има днешната комисия., и от позициите, които ще заемем, да изхождаме именно в качеството си на народни представители, а не на симпатизанти на една или друга институция, представляваща местната власт.
Аз искам да поздравя представителите на столичната община, че използват всички възможни средства, за да докажат правотата на своята теза. От документите, които те са ни представили, е видно, че столичният кмет, съобразно възможностите, които законът му е предоставил, е предприел всички стъпки: първо е върнал решението, с което не е съгласен, защото според него то е незаконосъобразно; след като се е стигнало до повторното гласуване на Столичния общински съвет той е използвал другата възможност, а именно да сезира съда за незаконосъобразността на решението. И сега това, което трябва да се направи, е да се изчака решението на съда.
Имате ли информация дали има насрочено дело на съда или не?
ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ: Нямаме.
СИЛВИЯ СТОЙЧЕВА: Нямате такава.
Съществува и една друга възможност, която не знам дали е отразена, тъй като не обърнах внимание на сроковете на вземане на решението – областният управител на София също би могъл да упражни контрол по законосъобразност на взетото от Столичния общински съвет решение.
За съжаление, това са възможностите, предвидени в закона. други възможности няма.
Аз се надявам, че вие като идвате при нас, за да поставите всичките тези проблеми, си давате ясна сметка, че нашата комисия в качеството си на такава комисия не може да взима конкретно решение по този казус. Но ние можем да изразим нашата съпричастност към проблемите, които се обсъждат.
Затова според мене въпросът, който вие поставяте, напълно кореспондира с втората точка от дневния ред на заседанието на нашата комисия.
Но има един факт, който мене много силно ме притеснява. И аз се надявам, колеги, като сте дали предложение да се наложи мораториум върху разпореждането с имоти, които са общинска собственост, да сте го консултирали все пак с юристи. Защото съгласно Закона за общинската собственост, съгласно Закона за местното самоуправление и местната администрация, единственият орган, който има правото да стопанисва, да управлява и да се разпорежда с общинска собственост, се нарича общински съвет. и това са правомощия, които са дадени в Конституцията. Не е въпрос на лично предпочитание или на желание на тук присъстващите, на депутатите въобще в това Народно събрание.
Аз лично симпатизирам на подобно решение. но практиката ми на председател на общински съвет ме кара да мисля, че това едва ли ще бъде възможно.
Затова аз искам да помоля, ако не сме в състояние сега да извикаме някой консултант юрист, който да ни посъветва как бихме могли да постъпим по въпроса, да го направим след заседанието на комисията и ако е възможно да се приеме такова решение, аз го подкрепям на сто процента. Но според мене има доста сериозни спънки.
И още един въпрос имам към господин Цветанов. Тъй като общинската администрация е тази, която разполага с актовете за общинска собственост, ако е така, както Вие твърдите, а аз Ви вярвам, тъй като едва ли бихте си позволили да говорите неистини, ако наистина част от обектите са публично общинска собственост, то тогава можете да бъдете сигурни, че съдът ще потвърди правилността на вашата жалба. Защото не може да има разпореждане.
ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ: Щом са в капитала на търговското дружество…
СИЛВИЯ СТОЙЧЕВА: На мене това ми е ясно. Но все пак ние не разполагаме с тези актове и аз не се наемам да давам оценки за това.
ПРЕДС.СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, госпожа Стойчева.
Бих искал да кажа нещо като коментар в края на Вашето изказване. В крайна сметка парламентът приема много закони, които са свързани с общините и с дейността на общините. По принцип казусът не е само един – говорим не само за община София, а да вземем решение по принцип за всички общини в България. Още повече, че наистина се спекулира и това ще се използва до края на мандата на тези общински съвети и общински кметове. И наистина докато не се регламентира в закон, нещата няма да се уредят. А в Закона за физическото възпитание и спорта, който ще се промени, ще бъде най-вероятно регламентирана собствеността: държавна, общинска, от национално значение. И в крайна сметка това касае всички.
С оглед на тези промени е нормално и логично парламентът да вземе решение, примерно да се наложи мораториум върху продажби и апортиране на тези имоти, за да могат след това тези имоти да бъдат управлявани по най-добрия начин от общините.
А за това, което Вие казахте в началото на Вашето изказване, съжалявам, че предния път, когато беше извънредно заседанието, не ви бях предоставил предварително материалите. Но аз такива не получих, така че нямаше какво да ви раздавам.
А що се отнася до днешното заседание, проблемът не е у мене, а у господин Пирински. Защото аз днес съм бил два пъти в кабинета на началник кабинета на господин Пирински, за да разпредели материалите в комисията и те бяха разпределени – аз изпратих шофьора на комисията да ги получи и той ги получи точно 15 минути преди началото на заседанието ни.
Така че лично аз друг път ще Ви моля за съдействие, понеже вие сте от една политическа сила, за да може наистина да има по-бързо движение на тази документация. Защото лично аз изглежда нямам това влияние като председател на комисията да получавам документите по-рано. Това е причината да ги получите сега.
Има думата господин Цветанов.
ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ: Аз искам да кажа няколко думи във връзка с това, което каза уважаемата народна представителка, доколкото разбрах, представител на парламентарната група на Демократи за силна България.
Уважаема народен представител, само ще Ви кажа, че Вие изразихте една вещина, която обаче не е подплатена с фактите и с това, което казахте. И ще Ви оборя веднага.
Когато беше оспорено първия път от кмета и беше прието това решение, на следващата сесия кметът внесе доклад, с който искаше да бъде направен правен анализ на реалното състояние на това дружество.
Друго. Стратегията за спорта, която е разработена от академичните среди на Националната спортна академия, на представители от спортните клубове, в това число и на мене, защото аз съм председател на Спортната столична асоциация и мога да ви кажа, че там участваше много активно за приемането на тази стратегия господин Вириликов а той е представител на ДСБ. Господин Вириликов на сесия на общинския съвет изрази своето становище, че това е далавера и че това е кражба. А в момента, само чувайки името на Борисов, Вие веднага, просто по стандартен тип и команда, която сте дали, сте в опозиция.
Вижте просто вашите общински съветници – те изразяваха точно обратното на това, което Вие в момента го казвате.
Аз Ви казвам, че в момента, само чувайки името на Борисов, смятате, че някой адвокатства и т.н. Ние сме дошли при вас, защото аз, доколкото знам, седя пред българските народни представители. И това са народни представители, които са избрани от българските граждани, които искат да имат спорт, искат да имат междублокови пространства, да имат зелени площи, да имат детски площадки.
Ако Вие искате да живеете в друга държава след вашия мандат и да не бъдете народен представител на българския парламент, аз Ви благодаря за това.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Имате думата, госпожо Бонева.
ВАЛЕНТИНА БОНЕВА: Господин Цветанов, хубаво е, че Вие идвате тук и търсите народни представители. Ние Ви изслушахме. И това, което аз казвам, е – не желая да коментирам нито изказвания на Вилириков, нито поведение на каквито и да било общински съветници. Казвам, че парламентът не може да се занимава с неща, които са в прерогативите на общинския съвет. Там ще решавате тези проблеми.
Вие сте намерили начина – има внесена жалба в съда. Съдът в момента е компетентният, единственият орган, който ще се произнесе. Това, което аз цитирах, е дотолкова, доколкото съм запозната с процедурата, която тече в общинския съвет. Но парламентът не може да се занимава с тези въпроси. Това е изземване на функции. Значи вие признавате, че сте безсилни да се занимавате с един проблем, който е изцяло и единствено във вашите прерогативи.
Вие не можете да се оправите в този общински съвет за пореден път. Това наистина е едно признание за крайно безсилие. Оправете там нещата. Отидете на “Московска” и там се оправете. Направете едни обсъждания с неправителствени организации. Защо идвате първо при народните представители, като има многобройни неправителствени организации в тази област?
Вие направили ли сте едно обсъждане, на което да искате тяхното становище? Направете публично обсъждане по тази тема.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Госпожа Бонева, може ли после да уточните тези неща?
ВАЛЕНТИНА БОНЕВА: Не спряхте господин Цветанов, който е гост в нашата комисия. Аз съм член на тази комисия и мисля, че мога да се изказвам.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Разбира се. Въпросът е, че после можете да му дадете съвети, които Вие смятате, че са полезни.
ВАЛЕНТИНА БОНЕВА: Аз сега искам да кажа това, което имам да кажа.
Една такива обсъждания с неправителствени организации ще ви дадат възможност вие да бъдете много по-силни във вашите позиции. Защото наистина, ако държите на гражданския глас, чуйте го, повикайте ги.
ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ: Имало е….
ВАЛЕНТИНА БОНЕВА: Аз лично не съм чула, съжалявам. Ако е имало такова обществено обсъждане, никъде не се е появило становище на гражданска организация. А това е изключително важно – гласът на спортни дружества, граждански организации, неправителствени организации, които ще ви помогнат в това решение. тичането до парламента е крайно безсилие.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Има думата господин Гризанов.
ИВАН ГРИЗАНОВ: Благодаря Ви, господин председател. Уважаеми колеги, аз ще изразя своето лично мнение от скромния ми опит като председател на общински съвет на община 6 години и като председател на Българската федерация по автомоделни спортове.
Искам да декларирам подкрепата си за развитието на спорта в България. Това съм го доказал със скромния бюджет на федерацията от 7000 лв., който определя Държавната агенция за младежта и спорта в договор с федерацията, и с труда на много общественици и на общини, които много добре работят за развитието на спорта и мислят по тези въпроси.
Тази година в община Враца ние открихме писта, може би една от най-добрите в Европа, с помощта на общината точно за този вид спорт. Имаме много голямо съдействие от община Стара Загора, Девня, Мездра и т.н.
Така че в тази държава има много отговорни хора, хора, които наистина мислят за спорта. И аз съм убеден, че имаме такива колеги в лицето на кметската управа и на общинския съвет.
От тази гледна точка лично аз смятам, че в България има разделение на властите и изказвам подкрепата си на изказванията на госпожа Бонева и на госпожа Стойчева. Няма да ви цитирам чл. 21, ал. 8 от ЗМСМ, един закон, с второто четене на който днес приключи работният ден в парламента, това четене продължава, както и няма да ви цитирам чл. 45, ал. 1 и 2.
Смятам, че общинският съвет е използвал правата си, кметът също ги е използвал. Оттук нататък правото е на съда.
В тази процедура, която чакаме – сигурно последната инстанция – да се приключи от Върховния административен съд, ще се проточи много време. Никой няма право според моите скромни познания ,без да съм юрист, да се разпорежда с имущество, след като има такава процедура.
А имайки и опита от това как вървят тези съдебни процедури в нашата страна, аз съм спокоен, че Законът за физическото възпитание и спорта ще влезе в пленарната зала преди да завърши съдебната процедура и ние наистина ще можем да вземем правилни решения.
Може би някой е против това, че върви децентрализация на управлението. Аз смятам, че беше декларирана политическа воля и тя ще продължи. Нека да не централизираме, а всеки да си върши работата, която му е възложена по закон.
С това смятам да приключа, тъй като не искам да ви занимавам със спортния проблем в община Хайредин, Врачанска област. Благодаря ви.
ПРЕЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Гризанов. Има думата госпожа Панева.
МАРГАРИТА ПАНЕВА: Уважаеми дами и господа, уважаеми гости! Искам да добавя още няколко думи по повод на казаното днес на нашето заседание.
Считаме, че ние всички неслучайно сме в тази комисия. Казвам го и като член на управителното тяло на федерацията по волейбол и като човек, който е работил дълги години в спорта. Казвам го и заради друго – ако днес ние имаме какво да правим и трябва нещо да направим, то е, визирайки празнотите в законодателството, свързани с възможностите за разграбване, унищожаване, разпродаване и т.н. на спортна база, което за съжаление се случва, трябва много бързо да го сторим, много бързо с нашите законодателни инициативи да пресечем тези възможности. Това – първо.
Отварям една скоба. Искам да кажа, че политическата сила ,която представлявам, се е държала достойно на заседанието на Софийския общински съвет и е доказала, че тя стои на тези позиции.
Второ, по никакъв начин, приемайки решения, не можем да изземваме функции на други институции.
И трето, каквито и решения да приемем, трябва да се съобразим с това, че тази база в момента се ползва от спортни клубове, от сдружения и т.н.
Представете си, че утре изтича срокът за ползване на спортната зала в моя роден град от волейболния клуб. Има такъв договор. Той изтича утре, други ден или след няколко седмици…
РЕПЛИКА: Не обсъждаме вашата спортна зала.
МАРГАРИТА ПАНЕВА: Не обсъждаме нашата спортна зала наистина, но какво правим с договорите, които изтичат? Ние блокираме работата на спортните клубове.
Знаете, че участието в разработката на проекти по европейските предприсъединителни фондове също е свързано с документ, който доказва наемни или други отношения, ако те бъдат прекратени в този период. Знаете, че по едно постановление се ползват пари за малки ремонти на спортни съоръжения и бази. Знаете, че в момента се изграждат малки спортни площадки и по същия начин се доказва с някаква собственост или с наемни отношения.
Прехвърлям се без да искам към т. 2, но ако искаме да правим нещо, трябва да го прецизираме и да не пречим на развитието на спорта където и да било – в София или в общините.
Така че по принцип аз съм за това да спрем разпродажбата и унищожаването на спортната собственост, но мисля че днес няма готовност да вземем категорично решение по този проблем. И може би ще сгрешим и ще нанесем щета върху това, което се случва в момента със спортната база.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви. Има думата господин Шарков за процедура.
ВАНЬО ШАРКОВ: Благодаря Ви, господин председател. Уважаеми колеги, съвсем наясно сме и в тази част на своето изказване госпожа Бонева беше права – ние не можем да вземем конкретно решение по конкретния казус, който касае общинска собственост, но можем да вземем решение по отношение на всички, така, както сме предложили тези две решения.
И понеже ми е процедурно предложението, тъй като разгледахме случая със София, Враца, Хайредин и накрая завършихме със залата в Дупница, затова предлагам да преминем към втора точка от дневния ред, за да преминем към гласуване, тъй като ние трябва да приемем или да не приемем и двете решения, а и двете трябва да влязат в пленарната зала, след което вътре в залата да бъдат обединени. Благодаря.
Така че предлагам процедура да преминем към гласуване на двете точки.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: За последно изказване има думата господин Сотиров.
ИВАН СОТИРОВ: Уважаеми колеги, аз мисля, че двете точки са взаимно свързани и коментарите вървят паралелно и по двете точки, така че формално разделянето на едната от другата надали ще свърши работа, тъй като ние вече коментираме и двете едновременно.
Разбира се, още в началото, когато готвехме това предложение, лично аз обмислях въпроса дали да бъдат включени и общинските имоти. Защото действително този проблем, който съществува с държавните имоти, в не по-малка степен съществува и с общинските имоти.
Единственото опасение, освен времето, за да се включи и мораториум за общинските имоти беше точно с оглед на това да не би включването на общинските имоти да абсурдизира предложението и да се създаде възражение от гледна точка на това, че все пак изземваме права, които по Конституция и по закон са на местните власти.
Но така или иначе тук става въпрос все пак за един мораториум. Има такива прецеденти, както е мораториумът със застрояването на зелените територии. Тук не става въпрос за трайно изземване на правомощия от общините по разпореждане и управление на общинска собственост. А философията на това което ние сме направили като предложение, е да бъде наложен временен мораториум до промяна в законодателството. Защото до голяма степен това, което става, е и поради липса на един адекватен Закон за физическото възпитание и спорта, който да дава възможност да се управляват общински и държавни имоти със специфично предназначение, без те да бъдат вкарани в капитала на търговски дружества.
Сега и общините, и държавата, поради действащата нормативна база, като закон и подзаконови нормативни актове, няма друга възможност да стопанисват имотите и да инвестират в тях, освен като ги вкарат в капитала на търговските дружества, тъй като в нарушение на другите закони имоти, които са публична държавна или общинска собственост, ги актуват за частни и ги вкарват по целесъобразност в капитала.
Оттук нататък е ясно, че има много журналисти, много колеги се изкушиха да държат речи. Аз не мисля ,че е коректно и морално да се обвиняват хора и институции, които тук не присъстват.
Господин Иванов, извинявайте, но погледнете кой е актувал националния стадион за частна държавна собственост, кой министър и кое правителство. Не мисля, че е коректно точно Вие да реагирате толкова остро.
Не мисля, че и противоречи на решението и намеса в приватизацията на столична община един такъв мораториум, защото той засяга само спортните обекти. Действително в “Спортна София” има и други обекти. И общинските съветници винаги са заявявали – , и пред мене, че те нямат поне така съм чувал от медиите и пред мене, че те нямат намерение да приватизират спортните имоти, а искат да се направи правен анализ и да приватизират другите имоти, които не са със спортно предназначение.
Така че дори да се наложи един мораториум, той в никакъв случай няма да е пряко волята – поне такова е декларирането на общинския съвет, и няма да спре приватизацията като цяло на фирмата. Защото действително такъв тип фирми би трябвало с промените в Закона за спорта изобщо да отпаднат. Не е редно това да бъде формата на управление и стопанисване на спортната база.
Националните спортни обекти и общинските спортни обекти от особено значение не трябва да бъдат превръщани в обект за търговия и бизнес, а трябва да бъдат обект на една целева политика по инвестиране от държавата, от бизнеса, от привличане на средства по международни проекти. Но там трябва действително да се инвестира, а не от тях да се печели, и да бъдат предоставени дългосрочно на спортните федерации и клубове, на спортните деятели за масов спорт, където естествено ще трябва повече да се налива, а не да чакаме да се печели и да се събират наеми.
За мене поне такава трябва да бъде философията на промените.
Дори поставянето на един такъв мораториум аз се надявам, че ще притисне цялата общественост, включително и нас най-вече като парламент, и правителството да ускорим процедурата по промени в закона за спорта и по изготвяне на една цялостна стратегия. Най-малкото е необходимо да се направи една инвентаризация на цялата спортна база в страната. Без това ,което се поиска от госпожа Нейчева. Нека да се обмисли възможността действително и по самите общини. Защото масова практика е и на общинско ниво публични имоти да се използват за частни цели.
И в заключение, това, което искам да кажа, е, че в крайна сметка по частния въпрос за София предстои приемането на общия градоустройствен план. Там също имаме една възможност – с общия градоустройствен план също да се реши въпроса, което да фиксира, че определени територии -– за озеленяване, за спорт и т.н. не могат да бъдат пипани и не могат да бъдат променяни. В крайна сметка и по закон това е от компетенциите на парламента.
Така че лично аз не мисля, че ще е фатално, ако за няколко месеца има такъв мораториум и че това ще ограничи нечии правомощия и интерес. Това не е трайно изземване на правомощия на общините.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви.
Както предложи господин Шарков, предлагам да прекратим дебата и да преминем към гласуване.
ВАНЬО ШАРКОВ: Аз няма да си оттегля процедурата, но наистина се надявам да е последно изказване, защото мисля, че доста изчерпихме въпроса.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СТОЕВ: Подлагам на гласуване процедурата на господин Шарков да прекратим дебата и да преминем към гласуване, защото въпросът е ясен.
Който е съгласен с предложението да прекратим изказванията, моля да гласува.
Гласували: за 9, против няма, въздържал се 1.
Предложението се приема. Прекратяваме дискусията.
Предлагам, както и госпожа Стойчева подчерта, че една от възможностите е наистина да бъде сезиран областният управител. Аз бих могъл да изпратя писмо, че комисията ни е заседавала и изразява безпокойство по казуса.
СИЛВИЯ СТОЙЧЕВА: Стига да не изпуснем срока.
ПРЕДС. СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: В крайна сметка това е позиция на комисията. Има ли смисъл да гласуваме? – Няма смисъл да гласуваме.
Преминаваме към втора точка от дневния ред:
ОБСЪЖДАНЕ НА ПРОЕКТ ЗА РЕШЕНИЕ ЗА МОРАТОРИУМ ВЪРХУ СПОРТНИТЕ ОБЕКТИ.
По тази точка, тъй като темата е свързана, имаме две предложения.
Едното е проект за решение за налагане на мораториум върху разпоредителни сделки и всички действия по отдаване под наем на спортните обекти – държавна собственост, внесено от Петър Стоянов и група народни представители. То касае само държавната собственост.
Второто предложение за мораториум върху разпоредителни сделки със спортни обекти – държавна и общинска собственост – тук вече има добавка, е внесено от Светослав Спасов и група народни представители. То ви е раздадено. Казусът е ясен.
Понеже ние сме втора комисия, както ни е разпределено от председателя на парламента, няма как примерно да ги обединяваме или да ги променяме. Ако искате, можем да ги гласуваме поотделно. Тогава вече Комисията по правни въпроси, която е водеща по този въпрос, трябва да внесе проекта в пленарната зала.
Тоест с това решение ние бихме могли след това да информираме председателя на Комисията по правни въпроси господин Стоилов - аз днес разговарях с него - за решението на нашата комисия, което да бъде разгледано в пленарната зала. Правната комисия ще има доклад.
Предлагам да гласуваме предложенията по реда на тяхното постъпване.
Първо, подлагам на гласуване предложението на народния представител Петър Стоянов и група народни представители. Който е съгласен, моля да гласува.
Гласували: за 10, против и въздържали се няма.
Предложението се приема единодушно.
По второто предложение – на народния представител Светослав Спасов и група народни представители, където допълнението е за общинската собственост. Който е съгласен, моля да гласува.
Гласували: за 6, против няма, въздържали се 4.
И това предложение се приема.
С предложението на госпожа Стойчева ние ще изпратим тези неща на председателя на Комисията по правни въпроси, с молба да бъде разгледано по-бързо в пленарната зала.
Благодаря ви, колеги.
С това нашата работа завърши.
Закривам заседанието на комисията.
Стенограф:
(Божана Попова)
69147 ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
КОМИСИЯТА ПО
ВЪПРОСИТЕ НА
ДЕЦАТА, МЛАДЕЖТА
И СПОРТА:
(Светослав Спасов)