Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Архив Народно събрание

Комисия за борба с корупцията
14/09/2006
    ПРОТОКОЛ
    №37



    На 14 септември, четвъртък, се проведе заседание на Комисията за борба с корупцията. Заседанието се проведе при следния

    Д н е в е н р е д:

    1. Обсъждане на резултати от проверката за нарушения в Центъра за развитие на човешките ресурси към Министерството на образованието и науката.
    2. Информация за постъпили сигнали, материали и предложения.
    Списъкът на присъствалите се прилага към протокола.
    Заседанието беше открито в 14,35 часа и ръководено от Снежана Гроздилова.

    * * *


    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Колеги, да започваме.
    Добър ден. Ще се постараем да бъдем много делови. Да припомня, вие разполагате с проекта за дневен ред, но това е заседание по сигнал, който сме получили преди време и много бързо и адекватно министър Вълчев – ние сме го получили на 26 юни, веднага нашите сътрудници са изпратили писмо до министър Вълчев – много адекватно и бързо е реагирал с наредени мерки за изпълнение на съдържащите се в сигнала данни за извършени нарушения в Центъра за управление на човешките ресурси към министерството. Ние решихме да проведем това заседание, за да изразим своята благодарност към екипа на министър Вълчев за бързата реакция, но същевременно и да изслушаме доколко и как вече са изпълнени тези мерки, които са предприети по нареждане на министъра.
    Така че предлагам проекта за дневен ред:
    1. Обсъждане на резултати от проверката за нарушения в Центъра за развитие на човешките ресурси към Министерството на образованието и науката.
    2. Информация за постъпили сигнали, материали и предложения – допълвам – “и отговори от институциите”, защото разполагаме с две справки за такава информация.
    И с ваше позволение имаме няколко неща, да включим и точка 3 – Разни.
    Ако имате други предложения по дневния ред, слушам. Нямаме. Тогава да считам, че сме приели дневния ред.
    Гости на нашето заседание по наша покана днес са госпожа Екатерина Виткова, заместник-министър на образованието и науката, в чийто ресор е контролът по дейността на Центъра за управление на човешките ресурси.
    Поканен е господин Любомир Велков, експерт в министерството.
    Поканили сме господин Димитър Танев – главния секретар, и Теменужка Савова, експерт. Предлагам да не ги изчакваме.
    Предлагам, ако искате, да припомня, колеги, какво сме направили на заседанието на 22 юни на комисията. Тогава председателят ни е запознал с постъпилия сигнал и е предложил два проекта за решения, които сме приели – Комисията да се произнесе след като Министерството на образованието и науката предостави резултатите от проверката в Центъра за развитие на човешките ресурси и информира за взетите мерки във връзка със случая. Второто наше решение – в резултат на предоставените материали от министерството да се прецени необходимостта от провеждане на специално заседание.
    Така че в изпълнение на първото си решение днес отделяме внимание на това заседание и с ваше позволение давам думата на госпожа Виткова.
    ЕКАТЕРИНА ВИТКОВА:
    Благодаря, госпожо Гроздилова.
    Всъщност как предлагате да процедираме, защото ние сме изпратили един материал до Комисията за резултатите от проверката? Да го преразкажа ли или вие сте запознати с него?
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Ние разполагаме с писмото на министър Вълчев след полученото писмо от нашия председател в министерството, в което той в няколко точки много подробно изброява какво е разпоредил. Писмото е изпратено освен до нас и до Сметната палата и поне до момента ние не разполагаме с подробно описание на изпълнението на взетите мерки. Така че молбата ми е в резюме да ни запознаете.
    А иначе, колеги, вие разполагате с това писмо на министър Вълчев от 27 юли, в което той много подробно ни запознава с това какви мерки е взел за извършване на проверка и за промяна на устройствения правилник и цялата административна и контролна дейност в Центъра.
    Заповядайте.
    ЕКАТЕРИНА ВИТКОВА:
    В материала, който е пред вас, виждате основните констатации от проверката, а някои от данните в анонимния сигнал за нарушения се потвърдиха, други не се потвърдиха, както можете да установите. В резултат на това се направиха няколко препоръки и бяха възложени допълнителни проверки в Центъра както по отношение на конкретни проекти, така и по отношение на други дейности на тази организация.
    По т.1, по предложенията, да се изготви нов Правилник за устройство в дейността на Центъра за развитие на човешките ресурси мога да кажа, че в момента Дирекция “Правна” на Министерството на образованието и науката работи по такива промени в Правилника. Констатациите от проверката са докладвани на управителния съвет на Центъра за развитие на човешките ресурси, който на практика се управлява от две ведомства, държа да уточня. Това са Министерството на труда и социалната политика и Министерството на образованието и науката, тъй като програмите, с които Центърът се занимава, засягат в еднаква степен пазара на труда и професионалното обучение и образованието. Така че в този управителен съвет членуват двама зам.-министри на образованието и двама зам.-министри на труда и социалната политика, както и самият изпълнителен директор, срещу който беше насочен този сигнал.
    В управителния съвет на Центъра се обсъждат промени на този Правилник, така че да се затегне контролът върху тази организация. Препоръките на проверката бяха да се проверят няколко конкретни проекта за двойно финансиране или използване на едни и същи дейности за изтичане на средства. В резултат на това министерството възложи на независими оценители втора оценка на посочените в сигнала проекти.
    Управителният съвет разгледа констатациите на независимите оценители и прецени, че безспорни доказателства за такова дублиране на дейности има при един от големите проекти, който беше отхвърлен за финансиране впоследствие и на негово място беше избран друг проект, който отговаря на изискванията.
    Що се отнася до точка 3 от препоръките – да се потърси дисциплинарна отговорност по реда на Кодекса на труда от директора на Центъра Людмил Ковачев, в момента такава процедура тече в Министерството на образованието и науката. Според справката на нашите юристи крайният срок за произнасяне на министъра с решение е 17 октомври по процедурите на Кодекса на труда.
    Също така трябва да отбележа, че според юристите и Дирекция “Човешки ресурси”, въпреки констатираните многобройни нарушения, не може да се приложи въз основа на заключенията крайната мярка за дисциплинарна отговорност, тоест отстраняване от длъжност.
    Въпреки това министърът на образованието и науката прецени, че след като има съмнение относно процедурите, правилата и отпускането на средства по една от програмите на този център, беше възложена допълнителна проверка върху цялостната му дейност и върху останалите програми, сред които и “Сократ”. Господин Велков, който е до мен, всъщност ръководи втората проверка в центъра, която още не е приключила и която предполагам след като бъдат представени резултатите от нея, ще спомогне за по-обективното решение на министъра относно дисциплинарната отговорност.
    Сигналът се отнасяше до сключването на проекти по програма "Леонардо да Винчи". Потвърди се един от сериозните сигнали, който беше за липсата на финансова гаранция за рискови проекти и готовността за финансирането им преди такава гаранция да е била направена. В резултат на проверката управителният съвет и министерството изискаха тази гаранция да се направи от съответните бенефициенти и едва след това разрешиха подписването на договорите.
    Предпоследната точка от препоръките е да се възложи на звеното за вътрешен одит цялостна проверка, което сме направили и която в момента тече. Господин Велков може да отговори евентуално на ваши въпроси, ако има такива. И последната е да се обсъдят варианти за структурна промяна в центъра и организиране на дейността му за по-ефективно управление, което още не е направено и предстои да се направи евентуално в управителния съвет, ако се счете, че има такава необходимост.
    Това е засега свършеното по препоръките.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Аз искам само да припомня на колегите, най-вероятно и Вие сте запознати в министерството, че ние се занимавахме на нарочно заседание с един от тези сигнали, който беше постъпил и при нас, и това беше точно доколко ефективно е осъществена дейността по изпълнение на проект по програмата "Леонардо да Винчи". Там бяхме запознати с драстични нарушения, не само в усвояване на разпределението на средствата по подпроектите, но и ефективността, съдържателната ефективност от изпълнението на този проект. Ставаше дума за първоначална подготовка на стотици хора за помощник-учители и т.н., да не навлизам в детайли. Но най-вероятно - сега ще вземат отношение и колегите, би било добре да получим при нас резултатите от всичките проверки, които текат при вас за работата на центъра, защото колкото и да имат водеща роля към Министерския съвет структурата, и при вас също имат активно отношение по този проблем, защото се подготвят кадри чрез такива проекти, които да влязат в училище за интеграция на ромските деца. Говоря за конкретния случай, но най-вероятно има и други такива програми и проекти.
    Така че ако и Вие, господин Велков, искате да допълните нещо към това, което г-жа Виткова каза, заповядайте.
    ЛЮБОМИР ВЕЛКОВ:
    Проверката още не е приключила, но стига да имате интерес, мога с няколко думи да ви кажа, дори и само заради това да си популяризирам дейността по вътрешен одит, която е една нова дейност. Проверката има основна насоченост да оцени точно тези рискове, които съществуват от финансиране на проекти, които не са обосновани. Контролните мерки, които съществуват в този център, доколкото се спазват правилата, адекватни ли са тези правила. Дотук сме констатирали някои слабости, за които ще дадем препоръки да бъдат отстранени. Но моето впечатление е такова, че те се дължат на това, че те са принудени да адаптират едни много обемни и много сложни правила на Европейската комисия към нашите условия и тук се получават определени разминавания, при които не са изключени такива злоупотреби. Просто проблемът отново ни е за правилата. И ние ще дадем едни точни, конкретни препоръки, тоест да има един предварителен контрол. А контролът при изпълнителя е един доста сложен и тежък контрол, за който аз не виждам те да имат ресурс.
    Засега това мога да кажа.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:.
    Благодаря Ви.
    Имате думата господин Димитров.
    АПОСТОЛ ДИМИТРОВ:
    Уважаема госпожо Председател,
    Госпожо Заместник-министър,
    Колеги, първо, аз съм много удовлетворен от реакцията на Министерството на образованието и науката, че за месец и половина то е успяло да предприеме конкретни мерки и във връзка с това аз мисля, че тук не е съвсем правилно формулирано министерството да предлага, защото не е ясно на кого предлага. Според мен това са мерки, които са от компетентността на министерството. И аз конкретно бих предложил едно такова решение – да одобрим, или да намерим някаква формулировка, предприетите мерки от страна на Министерството на образованието и науката, като в един разумен срок ни интересува доколко тези мерки ще бъдат приведени в изпълнение с оглед и превантивен, и последващ контрол да има върху дейността, не само за тази институция.
    Така че аз няма какво повече да добавя. Фактът, че министерството вътрешно е предприело организационни мерки, за да изясни ситуацията и да отстрани, макар и не напълно сигналите, които се потвърждават от страна на жалбоподателя, това говори, че има воля да се премахнат практики, които аз не мога да кажа дали са корупционни или е въпрос на стил. Ако нямаме по-сериозни основания, тоест да се занимават други институции, като прокуратурата, то нека вменим в дълг на самото министерство набелязаните мерки да ги приведе в изпълнение.
    Завърших. Благодаря.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Благодаря на господин Димитров. Колеги?
    Уважаеми колеги, аз искам само да кажа, че са малко институциите, които толкова бързо реагират на описани от нас съмнения по изложени писмени сигнали в Комисията за нарушения в дейността на звена към тях. Така че ако няма други изказвания и мнения, да предложим, аз също смятах да предложа да вземем такова решение – приемаме предприетите от екипа на министър Вълчев мерки за отстраняване слабостите и нарушенията, защото виждаме, че в цялостната дейност, ако щете, и в структурата на центъра са предприети мерки и искрено се надяваме, че скоро ще се похвалите и с по-добри резултати. Ние не желаем на всяка цена да има дисциплинарно наказание на управляващия центъра, но нека все пак в резултат от нашата намеса да се види подобряване на работата и по-добра ефективност от работата на този център, който е изключително важен за министерството и развитието на човешките ресурси.
    Така че, колеги, ако имате предложения за други решения, извън това – приемаме мерките – или прецените, както господин Димитров предлага, да изискаме в някакъв разумен срок да получим писмена информация и може би няма да се налага на нарочно заседание да разглеждаме, а просто да имаме обратната връзка за изпълнение на тези мерки, кажете.


    ИВАН СЛАВОВ:
    Уважаема госпожо Председател,
    Уважаема госпожо Заместник-министър,
    Уважаеми колеги,
    Две неща ме впечатляват.
    Първото е, че писмото на г-н Министъра носи дата 27 юли, днес сме 50 дни по-късно. Предполагам, че вече има някакви действия след констатациите, които са потвърдени.
    И второ, иска ми се, когато имаме такава бърза операция от ответна страна, особено представители на министерства, да реагираме и ние по-оперативно. 50 дни по-късно – вече ми се струва, че е твърде късно.
    Това е. Благодаря.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Да го приемаме като самокритика към нас самите? Така е, но Вие си спомняте, че само веднъж можахме да проведем заседание, освен това ние се надяваме като постоянна комисия в парламента, дори с първия знак, с писмото на председателя Великов към министъра да сме провокирали по-бърза работа, повече оптимизиране дейността на центъра.
    Приемате ли това предложение да излезем с решение – приемаме предприетите мерки, и в какъв срок да искаме писмена информация за подобряване дейността на центъра, ако имат вече с какво да се похвалят в тази посока?
    АПОСТОЛ ДИМИТРОВ:
    В края на ноември.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Добре, фиксираме го. Условно звучи така: Комисията приема предприетите мерки от Министерството на образованието и науката, като изразява задоволство от бързата реакция на екипа на министър Вълчев и предлагаме до края на ноември 2006 г. да постъпи в Комисията за борба с корупцията писмена информация за изпълнение на мерките.
    Този срок за вас добър ли е, ще се справите ли?
    ЕКАТЕРИНА ВИТКОВА:
    Да, мисля, че е достатъчен. Втората проверка съвсем скоро ще приключи. Ние ще изчакаме препоръките за промяна в процедурите и правилника и надявам се, че за два месеца ще успеем да ги предложим поне във вид на проект.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Добре, това ни удовлетворява.
    Да благодарим на госпожа Виткова и на господин Велков за участието в заседанието на комисията, а ние да продължим с точка втора.
    Колеги, понеже на госпожа Николова се налага да излезе, това, което исках да Ви кажа в точка Разни, предлагам да го споделя сега, защото става дума за изнесена приемна на комисията в Русе.
    Председателят Великов предлага на 9 октомври, понеделник, да проведем изнесена приемна в Русе. Той като се върне, ще каже какви са мотивите, но той каза, че на следващото заседание ще обсъдим въпроса за излизане в Разград през ноември, в удобно време. А сега на 9 октомври, е ли удобна датата? И госпожа Николова ще се ангажира ли да подпомогне организацията?
    ЕЛЕОНОРА НИКОЛОВА:
    Добре, ще поемем организацията, двама сме народните представители от Русе тук – и Атанас Атанасов.


    АПОСТОЛ ДИМИТРОВ:
    Само едно съображение, принципен въпрос – дали по време на изборите е хубаво да правим такива приемни? Задавам си въпрос, без самият аз да имам еднозначен отговор. Говорим за 9 октомври, това ще бъде по време на кампанията.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Веднага ще отговоря – това са президентски избори, не са парламентарни или местни и аз мисля, че няма проблем. Добре. Тогава да освободим госпожа Николова, защото работи в много тежка комисия.
    Колеги, по-дебелата справка съдържа информация за постъпили отговори от институции, към които сме отправили въпроси, така че можете да я разгледате. Виждате, че набъбва справката. Това подсказва, че все по-отговорно започват да подхождат към нашите писма и дай Боже, да се получи добро партньорство.
    Сега, ако искате, да преминем към точка втора – 2, Информация за постъпили сигнали, материали и предложения, за периода 4 август – 11 септември.
    Обърнете внимание на първия сигнал. Спомняте си, на миналото заседание господин Добрев ни запозна с тази идея. Става дума за концесионния договор за златодобив в с. Челопеч. Той вече е внесъл материали в комисията. Така че можем да се запознаем кой когато желае и да преценим как процедираме по-нататък по този сигнал.
    Тук има два анонимни сигнала и предлагам да ги видим.
    Под №4 е единият. Този анонимен сигнал съдържа доста конкретна информация срещу работата на експертна комисия по биоцидни препарати към Министерството на здравеопазването. Нашето предложение е да се подготви писмо до министъра на здравеопазването, да получим отговора и тогава да преценим как процедираме по-нататък.
    Има още един анонимен сигнал – под №24. Отново адресатът е Министерството на здравеопазването, защото става дума за описан сигнал срещу господин Ивайло Досев, директор на Здравно-осигурителната каса във Велико Търново. Отново съдържащ конкретика и не можем да го подминем. Затова нашето предложение също е да бъде поискана справка от Регионалната Здравно-осигурителна каса във Велико Търново, която е запозната с депозираните материали в нашата Комисия, и след това да преценим.
    Има още два сигнала. Разбира се, ние ще ги разгледаме индивидуално всичките, но тук, на заседанието, да погледнем, с ваше разрешение, сигнал №10 и сигнал №11. Десетият – в него жалбоподателката се оплаква от отказ да й бъде възстановена земя 58 дка, след като има влязло в сила съдебно решение. И единадесетият сигнал е от инженер Иван Спасов срещу принудителна смяна на номерата на моторните превозни средства.
    Вторият сигнал, под №11, го предлагаме само за информация в Комисията, защото, както знаем, сроковете изтекоха по тази процедура. Но по първия сигнал, ако желаете, може да предприемем някакви действия, да се запознаем доколко е потвърден този сигнал, който описва тя, и да изпратим писмо до нашите колеги в Антикорупционната комисия във Висшия съдебен съвет или пък до конкретния Окръжен съд, където е гледано делото и е произнесено решението.
    Аз мисля, че е хубаво да ги погледнем и тогава да преценим.
    Заповядайте, господин Христов.


    МИНЧО ХРИСТОВ:
    Аз имам едно конкретно предложение. Сигналът под№11 да не го даваме за информация, а да го пратим по каналния ред, тъй като мисля, че той съдържа сериозни аргументи във връзка с противоконституционната смяна на номерата на автомобилите, това е мое категорично мнение. Така че предлагам да не е за информация, а да го препратим по каналния ред и да процедираме както процедираме с всички останали въпроси. Една голяма част от хората, особено по провинцията, все още не са сменили своите номера. Така че това не е категоричен факт.
    Това е моето предложение и настоявам да се гласува в Комисията.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Тоест, Вие настоявате да разгледаме сигнала на нарочно заседание.
    МИНЧО ХРИСТОВ:
    Ако трябва, в противен случай да се препрати по предназначение до съответните институции, както сме го правили и досега.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Господин Димитров, заповядайте.
    АПОСТОЛ ДИМИТРОВ:
    Моето предложение е да го изпратим до министъра на вътрешните работи сигнала, съответно ще си го препратят, да се разбере какъв е конкретният случай и да ни върнат информация. Пише принудително, да се види.



    МИНЧО ХРИСТОВ:
    И ако трябва, да направим нарочно заседание по тази тема, разбира се.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Заповядайте, господин Янев.
    ЯСЕН ЯНЕВ:
    Благодаря, госпожо Председател.
    Аз мисля, че това не е в обхвата на нашата Комисия като корупционна практика. Вероятно трябва най-напред нашите колеги от Правната комисия да се занимават с казуса и след това да последва към институции от изпълнителната власт или Конституционния съд.
    АПОСТОЛ ДИМИТРОВ: Или Комисията по жалбите.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Приемам. Благодаря. Заповядайте, господин Костадинов.
    ЕВТИМ КОСТАДИНОВ:
    Аз смятам, че по този въпрос както още два въпроса са ми в съзнанието – магистрала “Тракия” и обгазяването на Стара Загора, този е трети въпрос, по който от началото на сформирането на Народното събрание се говори.
    Какво имам предвид?
    Тук и мисля, че на специално заседание на Народното събрание се направи един доста дълъг дебат по този въпрос, имаше и парламентарно питане на колегата Христов и мисля, че той е категорично ясен. Има една наредба, която е приета още 2000-ата година. По тази наредба има категорично поставени срокове. Тези срокове, по една или по друга причина защо не са изпълнени или е забавено тяхното изпълнение, е друг въпрос. Имаше отлагане на тези срокове и мисля, че по този въпрос достатъчно много е направено и в крайна сметка една беше целта – да се получи точна информация, да се регистрират автомобилите – тези, които всъщност желаят да ги управляват. Това, че някои нямат възможности примерно за посочената сума да си сменят номерата, мисля, че на този етап да се занимаваме с този въпрос в Комисията… Мисля, че този въпрос е отпаднал. Така че предлагам да отиде към информация.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:.
    Благодаря на господин Костадинов.
    Три предложения постъпиха, колеги, ако няма други. Едното е на господин Христов – по канален ред, така както разглеждаме всички сигнали, аз го разбирам да насрочим заседание на комисията. Второто е на господин Димитров – да отпратим цялата преписка към министъра на вътрешните работи и да изчакаме неговия отговор. И третото е на господин Костадинов, който подкрепя нашето предложение – да го приемем като информация.
    Заповядайте, господин Христов.
    МИНЧО ХРИСТОВ:
    Като аргументация, извинявам се, колеги, че ще допълня само. Вижте, в съседни нам страни двата номера на автомобила струват в пъти – някъде 4 до 5 пъти, по-малко, отколкото в България. Само по себе си това говори за една корупционна схема. Така че дори и това да го вземете предвид, е достатъчно ние да се самосезираме и да процедираме както трябва.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Господин Костадинов.



    ЕВТИМ КОСТАДИНОВ:
    Пак повтарям, аз лично тук не смятам да има корупционна схема, защото според мен основната цел от 2000-ата година е поставена – да се пререгистрират автомобилите, независимо какви са – тежки или лекотоварни, селскостопански машини, с което да се постигне единен класификатор на регистрираните моторни превозни средства. И точно това е постигнато с тази наредба. Тази наредба не е отвчера, тя е можело да бъде и обжалвана, приета е от Вътрешното министерство, издадена е. Смятам, че тук няма наличие на корупционна практика. А за съседните страни, на което се позовава колегата Христов, мисля, че те този преход, който ние изживяхме от 1990 г., знаете, че примерно селскостопанските машини преминаха от една в друга собственост, от едни в други ръце като собственици, мисля, че тук им беше мястото за пререгистрацията. А има един член от тази наредба, който гласи, че тези, които не пререгистрират моторните си превозни средства, те автоматично биват зачеркнати от регистъра. Това означава, че по този начин искат да си уточнят МПС-та. Този, който не е пререгистрирал моторното си превозно средство, означава, че той няма право да го управлява с този номер и в крайна сметка не е в нарушение. Когато намери средства, може да си го пререгистрира. Но в случая от тази дата вече е отпаднала регистрацията на неговото моторно превозно средство.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Благодаря. Господин Атанасов.
    АТАНАС АТАНАСОВ:
    Уважаеми колеги, вижте, нека да погледнем съвсем конкретно на проблема. Това, което каза господин Костадинов, е встрани от темата, която е заложена тук в сигнала. Твърди се в сигнала, че има принуда. Ако има принуда, става въпрос за деяние по Наказателния кодекс. При тази ситуация няма какво да се занимаваме ние, може да разгледаме този проблем на заседание на Комисията, когато получим достатъчно информация, но аз не считам, че това нещо може да бъде проверено от Министерството на вътрешните работи, защото ако има извършена принуда, Министерството на вътрешните работи е институцията, която налага принудата. При тази ситуация правилното адресиране на този сигнал е прокуратурата. Но, разбира се, няма да го пратим това нещо във Варна, където евентуално това нещо се е случило, и аз по принцип считам, че нашата кореспонденция трябва да бъде само и единствено с главния прокурор, защото той е на нивото на парламентарната комисия. Трябва да изпратим този сигнал на главния прокурор с иска Върховната касационна прокуратура да извърши цялостна проверка в страната за механизма, по който това нещо се е случило, и ако има данни за престъпление, съответно да се предприемат по компетентност действията, а нас да ни уведомят за резултата от всестранно извършената проверка. Но компетентна в случая е прокуратурата. Аз не виждам кой друг, ние няма как да извършим проверочни действия, а на Министерството на вътрешните работи не може да се доверим в този случай, защото са заинтересовани. Това е моето становище.
    Благодаря.
    АПОСТОЛ ДИМИТРОВ:
    Аз си оттеглям предложението, приемам това, което предложи господин Атанасов.



    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Той беше железен в своите аргументи.
    Колеги, в такъв случай, ако желаете, да се запознаем все пак с този сигнал, защото ние гледаме само анотацията в информацията, и на следващото заседание да решим какво правим. Приемате ли това?
    Господин Янев иска нещо да сподели, заповядайте.
    ЯСЕН ЯНЕВ:
    Извинявам се, че пак се намесвам, госпожо Председател, но какво значи принудителна смяна?
    ДИМИТЪР ГЪНДЕВ: Някой чел ли е сигнала?
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Точно това предложих – всеки от нас, който желае, да се запознае и на следващото заседание да обсъдим, ако изобщо ще предприемаме някакви действия, какво правим.
    ЯСЕН ЯНЕВ:
    Защото може да няма изобщо такава хипотеза принудително, с пистолет на челото. Аз се извинявам.
    ДИМИТЪР ГЪНДЕВ:
    Аз попитах чел ли е някой сигнала.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Точно това, колеги, казах, че от анотацията ние не можем да правим изводи без да сме чели сигнала.
    Добре, в такъв случай приключваме по справката.
    Минаваме към точка Разни.
    Освен вече одобрената от нас идея за изнесена приемна на 9 октомври, искам да ви помоля, сега Лени ще ви раздаде, ако си спомняте, обсъждането на отчетния доклад на Комисията на предишното заседание. Тогава не взехме решение да настояваме за внасяне в пленарна зала разглеждането на нашия доклад. Спомняте си, не съм взела нарочно решенията. Впоследствие знаете, имаше поредица от срещи и във времето, когато ние бяхме във ваканция тази седмица, и ръководството на парламента и нашият председател са решили, поднасяйки за информация на народното представителство доклада на Комисията, да предложат и един проект за решение на Народното събрание и то е на последните страници на доклада, който ние получихме вчера.
    Аз ви моля, така говорихме вчера надълго с господин Великов по повод текстовете в този проект, по-подробно да се запознаете с това, което те предлагат, и много ни се иска да изговорим нещата предварително на следващото заседание или когато ни е възможно, но във всички случаи това да стане преди да бъде разгледан докладът в парламента на пленарно заседание, да бихме могли ние да изразим категоричното си становище, членовете на Комисията, и от името на цялата Комисия да излезем с проект за решение пред колегите членове на парламента.
    Така че молбата ми е да го видите този проект, той съдържа 4 точки, и ако имате някакви предложения, възражения, за изчистване на този проект, за внасяне на други текстове, на следващото заседание да го обсъдим и да вземем решение.
    АПОСТОЛ ДИМИТРОВ:
    Точка 4 звучи малко… Няма големи и малки въпроси.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Не, в точка 4 ние се самозадължаваме, мен ме притесняват малко точки 2 и 3, но аз предлагам да не коментираме сега, защото вероятно не сте ги чели. На следващото заседание. Какво ще кажете?

    АПОСТОЛ ДИМИТРОВ: Приемаме.
    ПРЕДС. СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА:
    Освен това аз си признавам, не съм чела и самия доклад, вероятно има и други колеги, които не са го чели. А този проект за решение е в резултат на текстовете от доклада. Така че с това приключваме.
    Благодаря за разбирането. Благодаря и от името на господин Великов и ви пожелавам лек ден.

    (Закрито в 15,10 часа.)


    ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛ:
    (С. Гроздилова)


    Стенограф:
    (Р. Никова)



    Форма за търсене
    Ключова дума