Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Архив Народно събрание

КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ
22/01/2014
    1. Актуални въпроси към г-н Данаил Папазов - министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията на основание чл. 26 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
    2. Обсъждане на законопроект за допълнение на Закона за автомобилните превози, № 354-01-77, внесен от Станислав Стоянов Иванов и група народни представители на 13.11.2013 година.
    На 22 януари 2014 година от 14.30 часа в зала 356 в сградата на пл. „Княз Александър І” № 1 се проведе редовно заседание на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения при следния
    ДНЕВЕН РЕД:
    1. Обсъждане и гласуване на законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата № 302-01-48, внесен от Министерски съвет на 29.11.2014 г. – за първо гласуване.
    2. Актуални въпроси към г-н Данаил Папазов - министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията на основание чл. 26 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
    Заседанието бе открито в 14.45 часа от господин Камен Костадинов – председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения.
    Списъкът на присъствалите народни представители се прилага към протокола.

    ***
    ПРЕДС. КАМЕН КОСТАДИНОВ: Уважаеми колеги, с извинение за закъснението, откривам заседанието на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения. Имаме необходимият кворум.
    В началото ви правя предложение да преминем атхок дневния ред.Считам, че може би ще получа подкрепа, ако не ще продължим по предварително раздадения дневен ред разбира се.
    Предлагам новият дневен ред, по който да протече заседанието:
    1. Актуални въпроси към г-н Данаил Папазов - министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията на основание чл. 26 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
    На миналото заседание министър Данаил Папазов нямаше възможност да присъства.
    Разбрах, че днес е кодиран Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата, внесен от господин Ивайло Московски и господин Иван Вълков.
    В тази връзка, за да изчакаме становището на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията ви предлагам да отложим днешното гледане на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата.
    Предлагам да разгледаме днес отложеният законопроект за допълнение на Закона за автомобилните превози.
    Предлагам ДНЕВНИЯ РЕД да се състои от две точки:
    1. Актуални въпроси към г-н Данаил Папазов - министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията на основание чл. 26 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
    2. Обсъждане на законопроект за допълнение на Закона за автомобилните превози, № 354-01-77, внесен от Станислав Стоянов Иванов и група народни представители на 13.11.2013 година.
    Поставям на гласуване моето предложение.
    Господин Михов, заповядайте.
    Г-Н ЦВЕТОМИР МИХОВ: Благодаря, господин председател.
    Предложението ми по-скоро е във връзка с това гласуване и с всяко следващо гласуване. Само за протокола да уточним кворумът, тъй като не го казахте, за да преценим от тук насетне решенията с колко гласа трябва да бъдат приети, понеже не го съобщихте.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Ние нямаме такова задължение по правилник. За разлика от пленарните заседания,където в началото се регистрира кворум.
    Г-Н ЦВЕТОМИР МИХОВ: Аз държа да бъде изяснено колко души ще гласуват при вземане на решенията.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Няма такава хипотетична възможност. Към всеки един момент кворумът е различен. Заседанието се открива при наличие на повече от половината народни представители, след това е записано след колко време започва с падащ кворум. Така или иначе решенията се вземат с повече от половината от присъстващите, освен ако някой изрично не е предупредил, че отсъства и е обявил как гласува по конкретните текстове.
    В момента наличният кворум е 16 души.
    Господин Свиленски.
    Г-Н ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Благодаря, господин председател.
    Да започна от това, с което завърши господин Михов. Аз ще гласувам с два гласа , упълномощен съм да гласувам за г-н Минчо Минчев и г-н Мартин Захариев, тъй като са в момента възпрепятствани.
    Колеги, вземам отношение по повод оттеглянето на законопроектът и молбата ми е и към представителите на Министерски съвет и към колегите от ГЕРБ, които са внесли поправка в този Закон за движение по пътищата. Както всички знаете в обществото вече върви дискусия по това дали да се пише нов закон. Общо взето очакванията са затова да бъде направен нов Закон за движение по пътищата и това, че ще направим 53-та и 54-та поправка в рамките на следващите няколко седмици не мисля, че ще удовлетвори всеки един от нас. Молбата ми е ако действително предложенията са спешни, касаят европейска синхронизация или някаква друга процедура, действително да гледаме само тях, а всички други предложения да започнем да ги обобщаваме към писането на така да се нарече новия закон. Разбира се той ще е нов ако има разбира се достатъчно голям размер променени текстове.
    Тук гледам, че има покрай европейската синхронизация и доста други неща предложени и изписани, които според мен не са толкова спешни. Министерски съвет да прецени дали нещата са толкова важни, тъй като оставяме едно усещане в обществото, че всеки си прави каквото си иска. Това не би трябвало да е така, би трябвало да има една единна посока на движение поне в Закона за движение по пътищата. Благодаря ви.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Свиленски.
    Така или иначе ако бъде подкрепено моето предложение да отложим днешното гледане на предложенията, извън заседанието можем да уточним дали ще продължим само със спешните изменения и синхронизация, дали ще вървим към писане на изцяло нов закон, но така или иначе моето предложение беше направено.
    Г-Н ЦВЕТОМИР МИХОВ: Доколкото видях справката на Народното събрание господин Минчо Минчев е в болнични. Не знам как Ви е упълномощил да гласувате, когато този народен представител е в болнични и официално се води в болнични.
    Аз не приемам в нашата комисия да правим цирк, както правим в залата. Искам да знам какъв е кворумът и с колко души се вземат решенията, а не както предния път: „Еди кой си ми каза, че е „за” и 1 глас качихме веднага.
    Господин Минчо Минчев е в болничен. Аз не приемам някой да каже, че гласува „за”, против или каквото и да било. Това е грубо нарушение на правилника и моля ви стига сте се подигравали вече с комисията.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря , господин Михов.
    Ако господин Минчев наистина е в болнични няма да отчитаме неговия глас.
    Господин Мутафчиев.
    Г-Н ПЕТЪР МУТАФЧИЕВ: Аз не позволявам такъв тон да се държи на народните представители от който и да е, затова правете забележка, господин председател. Правилата са заложени в правилника и много ви моля не създавайте нови правила заради различни прецеденти. В Правилникът ясно е казано по какъв начин се гласува.
    Господин председател, нови правила да се въвеждат по какъвто и да е начин смятам, че е недопустимо. Отчитането на това дали някой е „за” или „против” е Ваше право.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Мутафчиев.
    Господин Иванов.
    Г-Н СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Абсолютно се присъединявам към това, което каза колегата Михов и искам да Ви обърна внимание. Господин председател, за да бъдете на висотата на позицията, на която сте в момента, съвсем спокойно този закон и да не бъде приет във водещата комисия, ако се случи, независимо кой е закона, той се гласува в зала, зависи в зала как ще мине. Затова дайте да не правим наистина такива прецеденти с гласуване на хора, които са в болнични, дано да оздравее скоро и тогава да отчитаме гласа му. Това гласуване по телефона, с SMS и т.н. създава едно усещане за неглижиране работата на комисията и считам, че най-малко Вие искате да е така.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Иванов.
    До тук не е имало случай, в който аз да съм заявил гласът на някой колега, който предварително да не е дошъл и да е изразил отношение по дадения текст, който се гласува. Никога не е имало случай да се появи атхок въпрос, по който аз да не знам мнението на колегата и той да не го е заявил предварително. Благодаря.
    Подлагам на гласуване предложението днешното заседание да бъде проведено при ДНЕВЕН РЕД:
    1. Актуални въпроси към г-н Данаил Папазов - министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията на основание чл. 26 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
    2. Обсъждане на законопроект за допълнение на Закона за автомобилните превози, № 354-01-77, внесен от Станислав Стоянов Иванов и група народни представители на 13.11.2013 година.
    Който е съгласен с така предложения дневен ред, моля да гласува.
    Гласували „за” – 16, против – няма, въздържали се – няма.
    Приема се.
    Благодаря за подкрепата, колеги.
    Преминаваме към точка първа от дневния ред – блиц контрол.
    Знаете въпросите и начинът, по който се провежда.
    Извинявам се на гостите, които бяха поканени. Надявам се да не сме нарушили особено програмата и ангажиментите ви. Надавам се на следващото заседание да проявите отново готовност да участвате в дебатите.
    Започваме с блиц контролът по предварително известните процедурни правила.
    Имате думата за въпроси към министъра и неговия екип.
    Господин Ивайло Московски.
    Г-Н ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Добър ден.
    Уважаеми господин председател, уважаеми господин министър, уважаеми колеги, ще задам един актуален въпрос. Той е свързан по-скоро като уточнение от страна на министър Папазов да чуя и конкретика, свързани с инцидента, който стана, т.е. по-скоро с кражбата, която беше констатирана преди няколко дни при гара Яна.
    Цитирам данни на в.Политика от 20 януари: „Министър Папазов: предлагам от 2 до 8 години затвор за кражба на релси”. Предполагам, че става дума за някаква неточност, но е нужно да изясним, тъй като по сега действащият Наказателен кодекс, цитирам чл. 340, няма да го изчитам целия, тъй като е дълъг, но по повод този вид престъпление, в него се предвижда от 5 до 15 години лишаване от свобода за такъв вид деяние и престъпление.
    Въпросът ми към министър Папазов е дали е допусната грешка, цитирайки 2 до 8 години, т.е. означава ли това, че предлага намаляване на санкцията за такъв вид престъпление. Това е по-скоро да го прецизира.
    И още един въпрос имам, свързан с това. Има ли издаван от негово име документ, който да информира , по-скоро да указва на структурите, работещите в Железопътна инфраструктура, че този вид железопътна структура се изважда от вида критична инфраструктура, т. е. да се третира вече като критична инфраструктура. Има ли такъв документ, издаван от него.
    Това са ми въпросите. Благодаря.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Заповядайте, господин Папазов.
    Г-Н ДАНАИЛ ПАПАЗОВ: Благодаря.
    Уважаеми господин председател, уважаеми господин Московски, няма такъв документ, поне аз не се сещам такъв документ да съм подписвал.
    Относно цитираната от Вас статия, не съм я чел, но моето мнение беше по-скоро да се прецизират текстовете от 2 до 8 години, от 3 до 10 години и от 5 до 15 години във връзка с нарушения по кражби, повреди и други такива щети по железопътната инфраструктура. Защо? Най-важното е да се изчисти първо въпросът какво е железопътна инфраструктура. Така записано в момента в предложението за Наказателният кодекс, според юристите на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, той може да бъде тълкуван по различен начин. Заради това ние искаме и първото основно условие на нашето предложение е да бъде изписана железопътната инфраструктура така, както е записана в Закона за железопътния транспорт. Освен това към някои от текстовете искахме освен железопътната инфраструктура да прибавим и другите видове транспорт – Ръководство на Въздушно движение, също така автобуси и самолети. Също така и за морският транспорт не са прецизирани всички текстове, които касаят тези наказания и тук ставаше въпрос, че действително за да работят тези текстове, те трябва да се прецизират , и в стария ги има, и сега ги има в предложението. Тук не става въпрос за намаление, напротив ние искаме да прецизираме текстовете, така че да се предявява действително за всяко нарушение, което е по цялостната железопътна инфраструктура и подвижния състав, а не както е записано в момента „по железния път”. Кое е елемент на железния път е тълкувание? Контактната мрежа дали е вътре, дали не е, не е ясно. Това е също така и във връзка със застрахователната инициатива на страната. Много трудно е при кражба застрахователно събитие да бъде установено, защото винаги се търси някакво парче при повреда на железопътната инфраструктура, останало от повредената инфраструктура. Сега ние нямаме такова нещо, защото 170 метра от релсовият път бяха откраднати, но говоря само за крепежните елементи, това са подложките плюс скобите и болтовете, които захващат релсовия път към траверсите. Те бяха изчезнали и благодарение на това, че бяха изчезнали влака дерайлира и бяхме пред много сериозен инцидент. Само някаква супер щастлива случайност не отне човешки живот, главно заради това, че в този участък първо скоростта е сравнително ниска, около 40 км/час. Второ, че цистерните не са се повредили, т.е. нямаме изтичане на газ, въпреки че са дерайлирали и бяха доста сериозно ударени. Локомотивът, по някаква случайност е излязъл между двата стълба. Самата кабина на локомотивът е толкова малка, че хората практически няма къде да избягат даже. Така че тук става въпрос господин Московски единствено и само за прецизиране на текстовете, които са предложени в Наказателния кодекс. Разбира се и аз прочетох, на някои места е правилно цитирано, на други места е цитирано, че ние едва ли не искаме да се впише този текст. Този текст го има и той пак е правен по наше предложение. Благодаря.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин министър.
    Господин Московски, заповядайте.
    Г-Н ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Да, благодаря.
    Удовлетворен съм от отговорът. Ще предоставя статията. Приемам фактът, че вероятно е цитиран не в пълнота министър Папазов. Предварително искам да кажа, че всякакви инициативи, които са за по-стриктни действия, превенция и съответно наказание срещу този тип престъпление ние ще ги подкрепим. Пожелавам успех на екипът и така направени текстовете, те наистина да заработят.
    Една препоръка ако позволите. Гледайте на проблемът комплексно, там трябва да се работи много и по пунктовете за изкупуване на метални отпадъци. Има мерки, които вече функционират. Със законът, който приехме някои от мерките ще започнат в средата на 2014 година да се изпълняват. Когато комплексно се гледа на този проблем, мисля че ще бъдат по-ефективни и добри резултатите.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Московски.
    Да , господин министър, искате уточнение някакво.
    Г-Н ДАНАИЛ ПАПАЗОВ: Само едно уточнение. Забравих да кажа, че в момента всички наши предложения, които сме направили към Наказателният кодекс всеки от вас може да се запознае. Ние сме го изпратили днес на госпожа Зинаида Златанова, също така ще го изпратим и на Комисията по правни въпроси към Парламента.Освен това копие ще има и за господин Камен Костадинов, така че всички могат да се запознаят.
    Проблемът с изкупвателните пунктове е само един, че напоследък оборудвани, включително и сега, на железопътната инфраструктура в суровия си вид, т. е. такъв какъвто е бил откраднат ние не можем да намерим при тях. Сега направо го претопяват в различни видове свитъци, които след това предават. Разбира се уведомили сме всички заинтересовани страни действително да подпомогнат Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря Ви, господин министър.
    Следващата парламентарна група – Коалиция за България.
    Да, господин Мутафчиев.
    Г-Н ПЕТЪР МУТАФЧИЕВ:
    Най-напред по зададеният въпрос от колегата Ивайло Московски. Аз също щях да ви задам същият въпрос, но съм удовлетворен от позицията, че мерките трябва да бъдат комплексни. Ще имате нашата подкрепа и аз мисля, че при една по-добра организация по отношение на контролът върху самите изкупвателни пунктове и по-добра работа на полицията винаги може да бъде намерен извършителя, тогава когато става дума за изкупуване наистина на скрепителен материал, на релси и въобще на метални детайли, които са от железопътната инфраструктура, от железопътния транспорт.
    Още нещо искам само да добавя, че добре е да се знае едно, че когато от БДЖ се изкупува скраб, тази скраб трябва да се изкупува не в цяло съоръжение, т. е. цял локомотив, вагон и т.н., а трябва да бъде нарязано, за да не ставаме донори за подвижен състав за нашата конкуренция най-малкото което е и да не се злоупотребява с това, че продаваме скраб, а накрая произвеждаме вагони. Казвам го, защото като че ли тази практика се възобновява. Хубаво е с министерска заповед да стане това.
    Аз искам да Ви попитам за нещо друго, което касае Оперативна програма Транспорт. Разгърнах една добавка тук – метрото в София и тъй като тук е схемата до 2020 година искам да попитам защо вторият лъч, който в момента е до ж.к.Хладилника не се предвижда да бъде разширен до 2020 година, тъй като този лъч се очакваше да бъде свързан и със Студентски град, където живеят над 34 000 студенти. Да, разбира се и аз живея в този квартал, но питам, има ли нещо лошо, все пак някой някъде живее, всички живеем в София.
    Питам защо не е предвидено разширяването на този метродиаметър до Студентски град и квартал Витоша. Защото оставяйки до ж.к. Хладилника, то надали ще постигне пълният капацитет и ефективност, която се очакваше от неговото постояване. Виждам, че се очаква разширението и пускането на третия диаметър и т. н., а този втори диаметър остава недовършен. Благодаря.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Мутафчиев.
    Господин министър, имате думата.
    Г-Н ДАНАИЛ ПАПАЗОВ:
    Уважаеми господин Мутафчиев, знаете че всички планове за разширение на метрото и конкретните разрешителни , съответно проекти се правят от Метрополитен. Те кандидатстват със съответният проект пред Оперативна програма Транспорт, ако е в нашата част и в другите оперативни програми. Разбира се тук има и съфинансиране от Столична община също, така че аз честно казано в такива детайли не мога да Ви отговоря – защо, кое и как е проектирано. Според мен на този въпрос най-детайлно би могъл да отговори директорът на Метрополитен или Столична община. Проектирането е изцяло извън ресорът на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Единствено с този проект те кандидатстват пред Оперативна програма Транспорт в тази част, в която ние финансираме, така че честно казано аз наистина се затруднявам да Ви отговоря в тези детайли, но това запитване мога да го отправя към Метрополитен, за да отговорим на този въпрос.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин министър.
    Господин Мутафчиев за уточнение и за отношение.
    Г-Н ПЕТЪР МУТАФЧИЕВ: Господин министър, аз при защитата на всеки един проект се прави анализ, анализира се състоянието на целия проект, защото метрото в София не са отделни ЛОТ-ве, то е цялостна система, така че аз не мисля, че Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията въобще не трябва да се интересува каква е перспективата и когато е финансирана една част от ЛОТ-а, и е предвидено че след като се финансира ще бъде разширено. Това разширение не продължава, а тръгваме с друга линия, веднага трябва да се попита Метрополитен защо не довършваме примерно до квартал Илиенци или съответно до квартал Витоша, това което предвидихме в предния програмен период, а започваме с една нова линия.
    В този смисъл вие имате пълното право като министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията преди да одобрите който и да е проект, да поискате от тях тези анализи и тогава ясно да можете да отговорите и на въпроса, който в момента аз Ви задавам. Благодаря ви.
    ПРЕДС. К .КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Мутафчиев.
    Да, господин министър.
    Г-Н ДАНАИЛ ПАПАЗОВ: Това засега е все още индикативен списък, така че при получаване на проектът, с който те ще кандидатстват ще обърнем внимание на този въпрос.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Господин министър, преди седем месеца, когато станахте министър обявихте като един от приоритетите оздравяването на Български държавни железници, на предприятията в холдинга. Предприятията бяха в много тежко състояние. В средствата за масово осведомяване изтича различна информация.
    Моят въпрос е какво е актуалното състояние в момента на Български държавни железници.
    Г-Н ДАНАИЛ ПАПАЗОВ: Състоянието на Български държавни железници е тежко и в момента. В момента общите задължения на Български държавни железници, въпреки че бяха намалени в повече от 89 млн.лева, от които 66 млн.лева бяха плащани по главници към кредиторите, те възлизат към днешна дата на 625 млн.лева ако не се лъжа, от които 89 млн.лева са към НКЖИ, краткосрочни задължения, които са в рамките на Договора за доставка на материали, резервни части, горива, еленергия, в рамките на около 45 млн. лева и остатъка е към кредиторите.
    Към днешната дата това, което успяхме - намалихме значително счетоводната загуба. Тя приключва тази година, макар и по не съвсем окончателни данни на загуба от 5 500 000 лева, като освен това другото, което успяхме да направим в този кратък период е, че с почти всички малки кредитори сме сключили вече договори за разсрочване и уреждане на техните дългове, които са бих казал в доста по-добри условия, особено като срок и погасяване на главници ежемесечно, което ще даде глътка въздух на Български държавни железници по осъществяване на програмата за обновление на състава и ремонтната дейност особено, която възнамеряваме да засилим през първите месеци на тази година. Освен това пред подписване сме също така и с големите кредитори, като нашето предложение засега се възприема, не сме го подписали, следващата среща ще бъде в началото на м. февруари във Виена. Предложението, което сме отправили е да бъде разсрочено това задължение в рамките на 10 години, като предлагаме също така и значително по-занижена лихва по заема. Засега единственото, по което спорим е държавните гаранции, които те искат. Българската държава в момента не може да си позволи да дава държавна гаранция, но мисля че с последните действия, които правим въобще в стабилизиране на дейността и това, че започнахме да плащаме доста голяма част от главницата по просрочените заеми, разговорите в момента вървят в много позитивна посока и очакваме до края на м.февруари т.г. да подпишем такова споразумение, което ще позволи БДЖ да си обслужва задълженията през следващите 10 години без това да нарушава оперативната дейност и да влошава ремонтната дейност и подмяната на подвижния състав. Това е и целта на ръководството на Български държавни железници и на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
    От 6 месеца почти всяка седмица следим как се развива приходната част в Български държавни железници. Мога да ви кажа, че след м.септември имаме значително увеличение на товарите в Товарни превози, като за последните 4 месеца увеличението е над 35 %, с което успяхме да настигнем голямото изоставане, което имахме към средата на годината в приходната част, над 30 млн. лева беше към тази дата.
    Надяваме се тази година да разширим също така системата за продаване на билети в цялата мрежа на Български държавни железници и тя функционира от края на м.декември м.г. по централните направления и засега дава добри резултати. Факт е, че към телефонът, който поставихме на сайта и дежурния телефон в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията не е постъпвало оплакване от тази система. Само за 4 дни са продадени 550 билета, като общите приходи са около 14 000 лева. За м.януари т. г. имаме увеличение на тази цифра до момента, така че явно това е един от елементите, които ще трябва да доразвием, за да стане по-оперативна дейността по продажба на билети.
    Много голям успех има влакът, който пуснахме до Кардам. Възстановихме го до Кардам. Практически там няма свободни места от доста дни. Благодаря ви.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин министър.
    Господин Ради Стоянов.
    Г-Н РАДИ СТОЯНОВ: Уважаеми господин министър, аз искам да се върна към темата, повдигната от господин Московски във връзка с инцидента при гара Яна, свързан с кражба на елементи на жп структурата.
    Аз го обсъждах с мои колеги и ние стигнахме до изводът, че наказанията които предлагате като законодателни промени, които са предвидени в Наказателния кодекс са може би твърде малки. Вие знаете, че кражбата на подобни елементи от жп структурата може да доведе до много тежки катастрофи. Ако става въпрос за пътнически влакове, това може да бъде свързано с десетки или дори стотици жертви и нашето мнение на партия Атака е, че подобни действия трябва да бъдат приравнявани с тероризъм, т.е. наказанията трябва да бъдат доста по-високи. Мислили сте в тази посока и съответно кое ви пречи да предложите по-сериозно наказание за подобни престъпления.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Стоянов.
    Господин министър, имате думата.
    Г-Н ДАНАИЛ ПАПАЗОВ: Мисля, че отговорих на повечето поставени въпроси от господин Московски.
    Действително аз считам, че този вандалски акт, последният особено който беше, според мен е чисто терористичен акт. Това е мое лично мнение.
    За съжаление текстовете, които са предложени, те като наказание кореспондират с всички останали, които са в Наказателния кодекс. Ние по-скоро в нашите предложения правим прецизиране отново повтарям на текстовете, които ще доведат до прилагането на тези наказания, защото факт е че в стария Наказателен кодекс почти същите са наказанията, които приемаме, но аз поне нямам информация да има наказани към настоящия момент. Тук за мен е основното първо да се търси една превантивна мярка това да не се допуска. Заради това Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, заедно с НКЖИ в края на миналата година направи една богата информационна система, която главно беше разпространена сред махалите, които са около районите на гарите, в които в картинки, по възможно най-елементарен начин бяха представени всички опасности, които грозят железопътния транспорт и живота на хората, които работят там и експлоатират като клиенти. Работим в тази насока, защото тя може действително до повишаване на културата съответно на този контингент от хора, които се занимават с кражби по железопътната инфраструктура.
    Тук винаги съм апелирал и трябва да се намери място и на гражданското общество. При забелязване на такива действия, своевременно да бъдат информирани компетентните органи, защото сами може да прецените, че 7 000 км железопътна инфраструктура няма как да бъде наблюдавана едновременно. Само в този случай ще ви кажа, че около 12 часа преди да премине влака, там е имало проверка, всичко е било наред и през нощта се е случила тази кражба. Тя е в гориста местност, в сравнително ниско място, където видимостта е ограничена и хората са действали много бързо. Имаме даже съмнение, че са подготвяли вдигане на всички релси също, но тук има компетентни органи, които много по-добре от мен могат да кажат как се прилага всичко това.
    Ние апелираме да бъде изчистен текстът, той кореспондира като срокове на наказание с останалите, които са в Наказателния кодекс. Друго повече не мога да кажа.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря Ви, господин министър.
    Господин Гуцанов, имате думата.
    Г-Н БОРИСЛАВ ГУЦАНОВ: За да няма недоразумение, искам да обявя, тъй като ще изляза, че ще гласувам против втората точка.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Гуцанов.
    От името на ГЕРБ въпросът ще бъде зададен от господин Михов.
    Имате думата, господин Михов.
    Г-Н ЦВЕТОМИР МИХОВ: Благодаря, господин председател.
    Господин министър, въпросът ми е провокиран от това, че темата стана интересна и за националните медии. С Ваша заповед през м.октомври м.г. започна една така наречена административна реформа в Изпълнителна агенция Автомобилна администрация, което за мен беше радващо, тъй като тази институция от доста правителства, може би през целия преход, е много сложна за управление. Радостта ми бе кратка. Заповедта се сведе до това, че трябваше да се извърши смяна на устройственият правилник, с който да бъдат освободени 25 от 27 областни директори на подразделенията в областните градове на ДАИ.След това бе назначен конкурс, с който конкурс се проведе, мисля че миналата или по миналата седмица, беше първата част, така наречения писмен тест и доколкото съм запознат днес се явяват допуснатите на втория кръг или устното препитване.
    Конкретните въпроси, свързани с тази административна реформа или с назначаването на новите директори, са много кратки. Вие бихте ли поели отговорността, ако в един момент се окаже, защото Вие може би нямате информация, аз съм длъжен да я съобщя пред всички, че има груби манипулации и нарушения на изборните правила на конкурсното начало при избора на нови директори. Имате ли информация дали въпросниците са предоставени на някои от кандидатите, дали е упражняван натиск върху изпитващи, върху Вас като министър от политически обвързани или политически представени фигури в по-висша йерархия или държавната администрация, визирам областни управители. Дали имате такава информация и ако наистина имате такава информация какво бихте предприели, защото информацията която имам аз и може би доста колеги, че решенията за избор на директори на областните структури на ДАИ са взети не там, където им е мястото, защото те са държавни служители, а са взети по други паланки и места, заведения, партийно форуми, с определени подписи, протоколи, печати и т.н. И ако се окаже, че Вие като министър сте били подведен, или доброволно или недоброволно сте се съгласили да допуснете да бъдат назначени кандидати впоследствие за директори, които са остро компрометирани и от гледна точка на предишната си работа, и от гледна точка на правораздавателните органи, кой ще понесе отговорността за тези нарушения за манипулиране на изпитите, на изпитни резултати и всъщност на цялата система при избора на нови директори.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Михов.
    Господин министър, имате думата.
    Г-Н ДАНАИЛ ПАПАЗОВ:
    Уважаеми господин Михов, всички директори бяха сменени, не са 25, всички абсолютно. Всички директори са освободени и са прехвърлени на временен договор до провеждане на конкурс.
    Опитал съм се да направим конкурсът по възможно най-чисти правила, като той все още не е завършил. Аз не знам от къде имате тази информация. Доколкото знам днес се провежда събеседването с всички кандидати. Той беше в два етапа.
    Първият етап беше за един тест, който колегите от Изпълнителна агенция Автомобилна администрация искаха да проверят компетентността на съответните лица, които кандидатстват. Има допуснати в някои от регионите , доколкото знам трима, четирима, има и по един, които са преминали теста. Има и такива региони, в които няма и нито един да е преминал теста. Има такива шест или седем региона, в които никой не е решил теста. Сами разбирате, че ако този тест не могат да го решат, това означава, че тяхната компетентност най-малкото не е на това ниво, на което се очаква.
    Следва събеседване с тези, които са преминали теста, след което ще бъде обявен списъка от победителите. Аз поемам отговорността, ако действително Вие подадете такива документи и има такива хора, които според Вас не са компетентни или имат нарушения в миналото, както Вие казахте, не мога точно да цитирам думите които казахте, да направя своята проверка и да взема решение. Естествено, че за решението в края на краищата освен директорът на Автомобилната администрация и отговорността я нося и аз, така че аз не бягам от тази отговорност и ще направя всичко възможно действително да бъде прозрачен този конкурс и съм се постарал да го направя така. Освен това само в контекстът на този разговор мога да ви кажа, че например разрешителните, които връчихме са по много прозрачен начин направени, разбира се винаги има недоволни. Ако има човек, който да разпределени разрешителните или да определи победител в някакъв конкурс и да бъде абсолютно чист, светъл, приет от абсолютно всички, аз съм готов да го назнача в ДАИ да вземе да направи тази процедура.
    Аз ви обещавам, че след като видя победителите, ако имате такива документи съм готов да ги разгледам и да направя проверка. Благодаря.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин министър.
    Господин Михов , за отношение имате думата за 2 минути.
    Г-Н ЦВЕТОМИР МИХОВ: Благодаря.
    Господин министър, аз много добре осъзнавам под какъв натиск и напрежение сте подложен Вие самият,тъй като както и в началото казах, тази институция се нуждае от доста голямо реформиране, включително от политически централи и от държавни администратори натиска е много голям относно различни кандидати.
    Искам само да Ви помоля да заявите пред всички народни представители, че ако в един момент се окаже, че има предварително изнасяне на въпросници, с които са разполагали определени кандидати, някои наистина трябва да си понесе отговорността, и то възможно най-тежкото наказание.
    Г-Н ДАНАИЛ ПАПАЗОВ: Аз искам да ви кажа, че лично аз не съм участвал в комисии, подбор на кандидати и т.н.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Михов.
    От името на Коалиция за България господин Свиленски.
    Преди това да дам думата на господин Мутафчиев.
    Г-Н ПЕТЪР МУТАФЧИЕВ: Действително някои от въпросите, които се задават се задават доста некомпетентно. Аз искам да обърна внимание на господин Михов по отношение на предния въпрос. Не забравяйте господин Михов, че Агенцията за която говорите е регулаторен орган, който се назначава по предложение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, но се назначава от министър председателя и всички назначения са за един независим орган, затова е и тази процедура. Министър председателят да го назначи, за да не може министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията да влияе върху конкретно вземане на решение. Аз мисля, че с Вашият въпрос, и това че подтиквате министъра да поема отговорности по назначение, се опитвате да го вкарате в схема, в която той да наруши независимостта на органа. Затова ви моля като народни представители нека да показваме ниво на компетентността , за да не се опитваме да подвеждаме изпълнителната власт. Благодаря.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Мутафчиев.
    Господин Свиленски, имате думата.
    Г-Н ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Благодаря, господин председател.
    Моят въпрос е в същата област - Изпълнителна агенция Автомобилна администрация. Явно господин министър сте засегнали много интереси с това, че сте уволнили всички регионални директори. Явно в тази агенция, в тази служба е било царството на корупцията през изтеклите 4 години, освободени, изгонени, както искате го наречете. Цяла България вече разбра, че там е било царството на корупцията, по-голямо отколкото навремето беше в митниците.
    Имате абсолютната подкрепа в борбата с това нещо и аз не мога да разбера упреците както на колегите, така и на част от медиите, които започнаха да отправят срещу Изпълнителна агенция Административна администрация относно провеждането на конкурси в нея, тъй като за първи път директорите ще бъдат определени чрез конкурс. Досега винаги са били партийно назначени, ако бъркам ме поправете.
    Въпросът ми обаче е следния. Вие когато постъпихте като министър, няколко месеца след това, беше разкрита корупционната схема именно в Изпълнителна агенция Автомобилна администрация, след което беше уволнен изпълнителния директор. Тогава заявихте, че над 19 инспектори ще бъдат освободени от Софийската дирекция само, доколкото си спомням. Към днешна дата колко от тези 19 човека са освободени и каква е причината, ако те не са освободени. Благодаря.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Свиленски.
    Господин министър, имате думата.
    Г-Н ДАНАИЛ ПАПАЗОВ:
    Всички хора, след като беше извършена акцията на полицията и бяха установени нарушенията, които влизат в протокола и бяха изпратени като лица, които подлежат на съдебна отговорност са освободени от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, говоря за тези от ИА Автомобилна администрация. Ако не се лъжа те бяха седем, които бяха цитирани в това писмо. Има също така сведения за още 11 или 12 служители, от които двама освободихме, останалите използват „хватки” с болнични, намират се в постоянни отпуски и процедури, които права им дава Кодекса на труда и затова все още не са освободени официално, но дефакто не няма да продължат да работят в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Разбира се ние сме подали също така запитване до Прокуратурата дали срещу тези лица има повдигната някаква административна отговорност. Засега информация за повече лица от тези седем нямаме официално.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин министър.
    Господин Московски.
    Г-Н ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Не знам дали имам право на лично обяснение, но се чувствам по някакъв начин засегнат от господин Свиленски, тъй като с хората от ИА Автомобилна администрация съм работел в продължение на четири години. Ако позволите едно-две изречения искам да кажа.
    Няма да навлизам в дебати и спор, просто искам да отправя молба и към господин Свиленски и към всички колеги да не се превръщат тези теми в „лов на вещици”. При положение, че има подадени сигнали има си компетентни органи, които ги разследват и когато бъде доказано, че един човек е нарушавал закона по някакъв начин, нека тогава да се правят и квалификации.
    Аз до момента не знам да има нито един осъден. Вероятно има , както каза и министъра, производства които се водят, нека си минат тези производства, когато има издадени някакви присъди, тогава може да употребявате квалификации, господин Свиленски и да набеждавате, че една цяла система е била потънала от корупция. Самият Вие сте много далеко от истината най-вероятно. Просто нещата, които се проверяват от компетентните органи е хубаво да се изчакат и тогава да се говори с факти. Не ми нанасяте нито щета на мен, нито на тези седем или 19 души, Вие по този начин уронвате имиджът на една държавна институция, която няма нужда от такова отношение, по-скоро не могат да се слагат хора под един знаменател от една цяла държавна институция. Вероятно във всяка една институция има хора, които си позволяват нередности и прекрачват закона, но аз бих застанал зад много голяма част от екипа и от хората в тази администрация и твърдя, че по-скоро корупцията е изключение, което не бих го нарекъл точно така. Това означава да кажете, че и КАТ е корумпирана, че потъва от корупция. Абсолютно еквивалентни са двете институции в тази част.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря Ви, господин Московски.
    Моля ви да не превръщаме това, което се случва и в Пленарна зала напоследък, от лични обяснения да става една говорилня.
    Г-Н ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Аз няма да давам обяснения. Искам да се извиня на господин Московски, ако се е почувствал засегнат. Аз не съм дал нито една квалификация, измислена от мен. Радвам се обаче за това, което констатирате, че съм доста далеч от темата корупция. Това , което съм казал е вследствие на излязлото по медиите и не съм казал нищо ново.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Свиленски.
    Моят въпрос ще бъде не толкова интересен, може би скучен на фона на задаваните от останалите колеги, но е свързан със състоянието на Български пощи. Господин министър, водихме подобен разговор може би преди два месеца. Вие бяхте в режим на реформа, беше сменен мениджмънтът, пак от медиите стига до нас информация че се случват нови неща, нови дейности започват. Ако може без да навлизате много в детайли, да кажете няколко думи да състоянието на Български пощи към настоящия момент.
    Г-Н ДАНАИЛ ПАПАЗОВ:
    Аз не виждам какво толкова може да сме направили за два месеца. Само преди два месеца тук наистина много сериозен дебат водихме за Български пощи. Тогава видяхте, че ръководството на пощите сами не можаха да се защитят пред вас. Аз останах учуден изобщо от държанието на изпълнителния директор и заради това разбира се предприех веднага мерки, защото не бях удовлетворен от начина на представяне съответно на Програмата, по която работят. Излиза така, че едва ли не в министерството сме по-активни от самото ръководство на пощите и заради това вземахме тази бърза мярка да бъде сменен изпълнителния директор.
    Сега аз все още не мога да дам оценка за новото ръководство, защото сами разбирате, че от тези два месеца единият беше практически полуработещ месец, около новогодишните празници. Не се е случило кой знае какво, но вече първите сто пункта на Спортния тотализатор ще започнат да работят от 01 февруари т.г., ще бъде разширен обхватът до 250 станции, в които ще извършваме услуги на Спортния тотализатор. Там се очакват приходи около 600 000 – 700 000 лева. Също така факт е вече, че Български пощи са оператор на ваучерите, участват в почти всички обществени поръчки, където това е вече направено като процедура и се надяваме да бъдат фактор в оперирането на този пазар.
    Следващото, което в момента правим. Пред сключване на договор сме с Асоциация Българска книга, като в пунктовете особено на по-малките населени места, но не на най-малките, бих казал на тези с население между 3 000 и 15 000 човека ще бъде организирана продажба на книги, учебници и учебни помагала, с цел да покрием една ниша, която в момента липсва в тези градове, в повечето от тях няма действащи книжарници и искаме да превърнем клоновете точно в разпространители на книги.
    Има и други неща, които правим, като електронният картон, с който пенсионерите ще могат да си получават пенсията, примерно независимо че човека живее в Дряново, може да получи пенсията си примерно от някакъв Софийски клон, ако е на гости на дъщеря си. Това ще стане от м.март т. г.
    Общо взето аз се опитвам заедно с ръководството на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията да насочим усилията си така да се пренастрои работата на Български пощи, че тя да бъде насочена към предлагане на по-голям пакет от електронни услуги, нещо без което според мен развитието на Български пощи е немислимо през следващите години, защото архаична е услугата, която е традиционна за Български пощи и тя само ще спада като пазарен дял. Но тук разбира се има доста електронни услуги, които могат да се предлагат. Едно от направленията, към които се насочваме е разнос на електронни покупки от електронни магазини. В преговори сме с няколко такива представители, които евентуално да ползват услугите на Български пощи.
    Има и други разбира се, но към днешния ден това е.
    Приключи годината , без да се смята субсидията, на загуба около 15 млн.лева. По предварителни разчети обществената услуга, която е извършена през 2013 година и ще бъде получена като компенсация по закон през 2015 година, услугата възлиза на 14 700 000 лева, така че към осчетоводяването на тази услуга, когато тя се изясни, пощите ще завършат с резултат около минус 300 000 лева. Това е което исках да ви кажа.
    ПРЕДС. К .КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин министър.
    Поради липса на представител на парламентарната група на партия Атака приключваме с блицконтрола.
    Г-Н СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Аз искам да се обърна към господин министъра. В отговорът към господин Московски казахте, че не си спомняте да сте подписвали документ за критичната инфраструктура. Ако е така можете да използвате господин министър тази процедура, има директива за европейските критични инфраструктури, където е предвидена възможност и задължение да се адаптира законодателството на всяка една държава членка да защитава по начин, по който прецени оператора и да не може да се посяга върху инфраструктурата. Става въпрос за БДЖ и НКЖИ в случая. Има европейска директива за критичните инфраструктури, където е разписана специална процедура за обявяването на такава инфраструктура като такава и използването на улеснения, в смисъл да има задължения за адаптиране на законодателството и т.н. За класифициране на посегателствата върху тази инфраструктура като подточки, просто трябва да си видите самата директива. Това е препоръката ми, господин министър. Благодаря.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Иванов.
    Г-Н ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Господин министър, само да ви помоля да направите една проверка, може и аз да не съм прав, но в мерките, които излязоха сега в доклада на министър председателя преди няколко дни, сте записали че една от мерките които ще приложите е прехвърляне на фериботния комплекс от НКЖИ към Пристанищна инфраструктура. Струва ми се, че те бяха активи към БДЖ Товарни превози.
    Г-Н ДАНАИЛ ПАПАЗОВ: Ние ги прехвърлихме в НКЖИ.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Московски.
    Преминаваме към ВТОРА ТОЧКА - Обсъждане на законопроект за допълнение на Закона за автомобилните превози , № 354-01-77, внесен от Станислав Стоянов Иванов и група народни представители на 13.11.2013 година.
    Този закон сме го дебатирали, беше отложено само гласуването по него. Днес господин Иванов направи правилна забележка с оглед на това, че предстои през тази седмица гледането в Пленарна зала. Имате думата.
    Г-Н ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Колеги, само да ви напомня, че по този закон разискванията приключиха и сега сме само в процедура на гласуване, но ако все пак нещо искате да кажете.
    Заповядайте, господин Иванов.
    Г-Н СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря, господин председател.
    Тъй като наистина дебатите са приключили и предстои само гласуването, първо аз ще адмирирам вашето гласуване „за” и подкрепа на нашия закон, когато предложите само удължаване на срока, а не отпадане изцяло на предстоящото въвеждане. Може би има причини, нека бъда отложен срокът, но наистина господин председател в становището на Министерство на финансите, с което бегло съм се запознал има предложение за промяна изцяло на нормативната база, така че нека от тук нататък двата закона, този който аз съм внесъл и вашия да ги вземем като едно цяло, за да може да адаптираме по такъв начин нормативната база и от тук нататък да няма недоразумения. Това ми беше молбата. От Министерство на финансите прегледаха наредбата за издаване на билети на Столична община и донякъде тяхното предложение е законът да се базира и на тази наредба, но от тук нататък това предстои като дебат. Иначе дебатите по законът наистина са приключили, мисля че не бива да злоупотребяваме с това отново да ги разглеждаме.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Иванов.
    Господин Иванов, съвсем коректно беше сутринта Вашето предложение. Аз направих предложение, ако искате да припомните дебатът, макар че той наистина е приключил, тъй като ни предстои гласуване.
    Благодаря Ви, че коректно взехте отношение. Съгласен съм с аргументите, които Вие предлагате. Единствената причина, поради която аз няма да подкрепя законът , но всички други аргументи съм съгласен, че трябва да бъдат обсъждани, че с Вашето предложение всъщност създаваме равнопоставеност между различни субекти – общината, държавата и частни субекти, което според мен е нарушение и на Конституцията.
    В тази връзка съм съгласен, че тази проблематика, която вие предлагате трябва да бъде решена, съгласен съм че има такива проблеми. Съгласен съм те да бъдат гледани в общият пакет. Затова беше отлагането с шест месеца, за да може през тези шест месеца да се изработят наистина работещи норми, заедно с Министерство на финансите, за да се постигне целта за изсветляване на бизнеса, но това да стане по начин, който е приложим на практика.
    Г-Н СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Уважаеми господин председател, това обвинение, че се създава неравнопоставеност, това Ваше мнение ако мога да го оборя или да променя Вашето мнение. Вижте, това че има неравнопоставеност между частни, общински и държавни органи няма да съществува. Тук говорим за издателят на билета. Превозвачът си е превозвач, той вози. В София също в момента има частни линии, които возят по общинската схема, които си получават билетите от Центъра за градска мобилност. Това, което предлагам аз е да бъде приложено само в 6 града в България, това са София, Пловдив, Варна, Русе, Бургас и Плевен, тъй като тези градове , господин председател, имат спечелени европейски проекти за интегрирани транспортни схеми, част от които е Тикет системата. Няма смисъл да даваме пари да въвеждаме нещо сега, което примерно до 1 – 2 години ще стартира така или иначе в тези градове. Но тук не говорим за неравнопоставеност между превозвачи, а за издателят на билетите, нещо което е съвсем различно от превозвача в тези градове. Благодаря за разбирането.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Иванов.
    Не успяхте да промените мнението ми. Ако трябва наистина да навлезем в спорове, дискусията наистина ще стане много дълга. Не считам да злоупотребявам с търпението на колегите.
    Подлагам на гласуване, тъй като дебатът е приключил, законопроект за допълнение на Закона за автомобилните превози, № 354-01-77, внесен от Станислав Стоянов Иванов и група народни представители на 13.11.2013 година.
    Който подкрепя законопроекта, моля да гласува с вдигане на ръка.
    Гласували „за” – 8, против , със заявения глас на господин Борислав Гуцанов и господин Мартин Захариев – 3, въздържали се – 5.
    С 8 гласа „за”, против – 3, въздържали се – 5 законопроекта не се подкрепя.
    Г-Н ПЕТЪР МУТАФЧИЕВ: Аз не съм участвал в дебатът и искам да кажа защо гласувах против. Най-напред господин председател на мен ми се струва, че трябваше да помолим да остане министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията да изкаже ясно позицията на министерството какво ще правим с тези принципи, които в момента променяме по Закона за автомобилните превози. Ние ще удължим с 6 месеца срока. След 6 месеца няма ли да искаме ново удължаване на срока. Законопроектът, който предлага колегата Иванов решава нещата, но половинчато. Аз затова гласувах против, но за мен е много важно каква е позицията на министерството. Аз съм убеден, че автомобилните превозвачи няма да си мръднат пръста през тези шест месеца. Ще дойдат при председателят, заместник председателят и до г-н Иванов и вие пак ще предложите нови закони и ние да ги гласуваме. Аз този път ще кажа, че ще бъда вече категорично против, защото сега беше моментът да се каже, че се отменят тези нови текстове от закона и няма да се изисква съответно издаването на касова бележка от автобусите. Никъде го няма в света това нещо, това е измишльотина на ГЕРБ, поради което аз гласувах против. Благодаря.
    ПРЕДС. К. КОСТАДИНОВ: Благодаря, господин Мутафчиев.
    Приключваме с точка втора.
    По точка Разни има ли някой нещо да каже.
    Няма.
    Закривам заседанието на комисията.

    (Заседанието на комисията беше закрито в 15.40 часа)

    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
    ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ
    ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ:

    / Камен Костадинов /
    Форма за търсене
    Ключова дума