Комисия по правни въпроси
24/03/2016
Доклад на комисия
ДОКЛАД
Вх.№ 653-03-28/28.03.2016 г.
Относно: общ законопроект на приетите на 17 март 2016 г. на първо гласуване законопроект за изменение и допълнение на Закона за администрацията, № 554-01-8, внесен от Бойка Грозева Маринска и група народни представители на 16.01.2015 г. и законопроект за изменение и допълнение на Закона за администрацията, № 654-01-7, внесен от Светлин Димитров Танчев и група народни представители на 21.01.2016 г., изготвен на основание чл. 78, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
Общ проект!
ЗАКОН
ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА АДМИНИСТРАЦИЯТА
(обн., ДВ, бр. 130 от 1998 г.; Решение № 2 на Конституционния съд от 1999 г. - бр. 8 от 1999 г.; изм. бр. 67 от 1999 г., бр. 64 и 81 от 2000 г., бр. 99 от 2001 г.; попр., бр. 101 от 2001г.; изм., бр. 95 от 2003 г., бр. 19 от 2005 г., бр. 24, 30, 69 и 102 от 2006 г., бр. 46 и 78 от 2007 г., бр. 43 и 94 от 2008 г., бр. 35 и 42 от 2009 г., бр. 24 и 97 от 2010 г., бр. 69 от 2011 г., бр. 15 и 82 от 2012 г., бр. 15 и 17 от 2013 г., бр. 19 и 27 от 2014 г. и бр. 60 и 96 от 2015 г.)
§ 1. В чл.19 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 7:
„(7) Областните управители, техните заместници, заместник министрите, председателите на държавните агенции, държавните комисии, изпълнителните директори на изпълнителните агенции, ръководителите на държавни институции, създадени със закон или с постановление на Министерския съвет, които имат функции във връзка с осъществяването на изпълнителната власт следва да притежават висше образование, образователно-квалификационна степен „магистър“;”
2. Досегашните ал. 7 и 8 стават ал. 8 и 9.
§ 2. В Закона за изменение и допълнение на Закона за администрацията (ДВ, бр. 15 от 2012 г., изм., бр. 96 т 2015 г.) в § 16 от преходните и заключителните разпоредби се създава ал. 7:
„(7) Извън числеността на персонала на администрациите на изпълнителната власт по чл. 38, ал. 1 и ал. 2, т. 1 установена в съответните устройствени актове, могат да се назначават служители чрез сключването на срочни трудови договори по смисъла на чл. 68 от Кодекса на труда за работи и дейности за управление и изпълнение на проектите и програмите, финансирани със средства от ЕСИФ. Назначаването на тези служители се извършва чрез конкуренция, основана на професионални качества по ред, определен във вътрешни правила на административната структура. Възнагражденията на служителите се финансират изцяло от техническата помощ на съответната програма или проекта, финансирани от ЕСИФ.”
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
КОМИСИЯТА ПО ПРАВНИ ВЪПРОСИ:
ДАНАИЛ КИРИЛОВ