Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Архив Народно събрание

Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения
25/03/2015 второ гласуване

    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения, № 502-01-3, внесен от Министерски съвет на 12.01.2015 г.
    РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ТРЕТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ


    Д О К Л А Д

    Относно: Законопроект за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения, № 502-01-3, внесен от Министерски съвет на 12.01.2015 г.

    Проект
    Второ гласуване

    ЗАКОН

    за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения

    (обн., ДВ, бр. 41 от 2007 г.; изм. и доп., бр. 109 от 2007 г., бр. 36, 43 и 69 от 2008 г., бр. 17, 35, 37 и 42 от 2009 г.; Решение № 3 на Конституционния съд от 2009 г. - бр. 45 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 82, 89 и 93 от 2009 г., бр. 12, 17, 27 и 97 от 2010 г., бр. 105 от 2011 г., бр. 38, 44 и 82 от 2012 г., бр. 15, 27, 28, 52, 66 и 70 от 2013 г. и бр. 11, 53, 61 и 98 от 2014 г.)
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на законa.

    Предложение от народните представители Иван Вълков, Цветомир Михов, Павел Христов и Станислав Иванов

    Създава се нов § 1:
    § 1. В чл. 33, ал. 2 се създава т. 6:
    „6. брой на абонатите на предприятието, диференцирани според предоставяните от предприятието услуги, въз основа на данните от ежегодния отчет за дейността, предоставян от предприятието във връзка с чл. 38, ал. 1.“

    Комисията подкрепя предложението по принцип.
    Комисията предлага да се създаде нов § 1:
    § 1. В чл. 33, ал. 2 се създава т. 6:
    „6. брой на абонатите на предприятието, диференцирани съгласно предлаганите от предприятието услуги, въз основа на данните от ежегодния отчет за дейността, предоставян от предприятието във връзка с чл. 38, ал. 1.“

    Предложение от народните представители Иван Вълков, Цветомир Михов, Павел Христов и Станислав Иванов
    Създава се нов § 2:
    § 2. В чл. 74 се правят следните изменения и допълнения:
    „1. Досегашният текст става алинея 1;
    2. Създава се ал.2:
    „(2) Предприятието има задължение да публикува информацията по чл. 33, ал. 2, т. 6 в годишния финансов отчет, както и на страницата си в интернет, когато има такава“.
    Комисията подкрепя предложението по принцип.
    Комисията предлага да се създаде нов § 2:
    § 2. В чл. 74 се правят следните изменения и допълнения:
    „1. Досегашният текст става алинея 1.
    2. Създава се ал. 2:
    „(2) Предприятието публикува информацията по чл. 33, ал. 2, т. 6 на страницата си в интернет.“

    Комисията предлага да се създаде нов § 3:
    § 3. В чл. 75, ал. 1 думите „чл. 74“ се заменят с „чл. 74, ал. 1“.

    Комисията предлага да се създаде нов § 4:
    § 4. В чл. 77, ал. 2, изречение второ думите “чл. 74“ се заменят с „чл. 74, ал. 1“.

    § 1. В чл. 78 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    „(1) В случай че установи неизпълнение на задължения, произтичащи от приложимите общи изисквания, на условията на издадени разрешения за ползване на ограничен ресурс и/или на наложени специфични задължения, комисията:
    1. уведомява предприятието, осъществяващо електронни съобщения, за установеното неизпълнение в 7-дневен срок след установяването, като определя подходящ срок за изразяване на становище; след изтичането на срока за становище комисията с решение изисква в определен от нея разумен срок преустановяване на неизпълнението и/или отстраняване на неговите последици, и/или привеждане дейността на предприятието в съответствие с посочените актове или
    2. с решение след изтичане на срока за изразяване на становище по т. 1 изисква незабавно преустановяване на неизпълнението, като дава задължителни указания за преустановяване на неизпълнението и/или отстраняване на неговите последици, и за привеждане дейността на предприятието в съответствие с посочените актове.”
    2. Алинея 2 се отменя.
    3. Създават се ал. 5 и 6:
    „(5) Обжалването на решението на комисията по ал. 1 не спира неговото изпълнение, освен ако съдът постанови друго.
    (6) Производството по ал. 1-4 се прилага независимо от административнонаказателната отговорност на предприятието, която се реализира по общия ред.”
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 1, който става § 5.

    Предложение от народния представител Камен Костадинов
    Създава се § 1а:
    „§ 1а. В чл. 257 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1, в изречение първо изразът „при наличие на техническа възможност“ се премахва. В края на алинеята се добавя ново изречение със следното съдържание: „Изключение от задължението по предходното изречение може да бъде допуснато от Комисията единствено поради липса на техническа възможност за срок не по-дълъг от 3 месеца.“
    2. Създава се нова ал.8:
    “(8) Предприятията предоставящи обществени телефонни услуги са длъжни да откажат или да ограничат осигуряването на взаимно свързване в случаите, когато дадено предприятие, не осигурява функцията предоставяна на „идентификация на линията на викащия“ за повиквания, произхождащи от неговата мрежа. Задължението по предходното изречение не се прилага само ако Комисията е допуснала изключение поради липса на техническа възможност в срока по ал. 1“.
    Комисията подкрепя предложението по принцип.

    Предложение от народните представители Иван Вълков, Цветомир Михов, Павел Христов и Станислав Иванов
    Създава се § 1а:
    „§ 1а В чл. 257 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    „(1) Предприятията, предлагащи обществени телефонни услуги, са длъжни да осигуряват функциите на електронната съобщителна мрежа „тонално номеронабиране“, „идентификация на линията на викащия“ и “идентификация на свързаната линия“. Изключение от задължението по предходното изречение може да бъде допуснато от Комисията поради липса на техническа възможност за срок не по-дълъг от 3 месеца.“
    2. Създава се нова ал.8:
    „(8) Предприятията, предоставящи обществени телефонни услуги, са длъжни да откажат или да ограничат осигуряването на взаимно свързване в случаите, когато дадено предприятие, не осигурява функцията предоставяне на „идентификация на линията на викащия“ за повиквания, произхождащи от неговата мрежа. Задължението по предходното изречение не се прилага, само ако Комисията е допуснала изключение поради липса на техническа възможност в срока по ал. 1.“
    Комисията подкрепя предложението по принцип.
    Комисията предлага да се създаде нов § 6:
    „§ 6. В чл. 257 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 думите „при наличие на техническа възможност“ се заличават и се създава изречение второ: „Изключение от задължението по изречение първо може да бъде допуснато от комисията единствено при липса на техническа възможност за срок не по-дълъг от три месеца.“
    2. Създава се нова ал. 8:
    “(8) Предприятията, предоставящи обществени телефонни услуги, могат да откажат или да ограничат осигуряването на взаимно свързване в случаите, когато дадено предприятие не осигурява функцията „идентификация на линията на викащия“ за повиквания, произхождащи от неговата мрежа. Възможността по изречение първо не се прилага само ако комисията е допуснала изключение при липса на техническа възможност в срока по ал. 1.“

    § 2. В чл. 331 се правят следните изменения:
    1. В ал. 3 думите „влязло в сила“ се заличават.
    2. В ал. 4 думите „влязло в сила“ се заличават.
    3. В ал. 5 думите „влязло в сила“ се заличават.
    4. В ал. 7 думите „влязло в сила” се заличават.
    5. В ал. 8 думите „влязло в сила” се заличават.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 2, който става § 7 и предлага следната редакция:
    § 7. В чл. 331, ал. 3, 4, 5, 7 и 8 думите „влязло в сила“ се заличават.

    § 3. Създава се чл. 331а:
    „Чл. 331а. (1) За неизпълнение на решение по чл. 78, ал. 1:
    1. председателят налага санкцията за неизпълнение на съответното задължение, предвидена в тази глава, и/или
    2. комисията налага имуществена санкция в размер от 500 до 5000 лв. дневно.
    (2) Имуществената санкция по ал. 1, т. 2 се налага до изпълнение на решението на комисията по реда на глава седемнадесета от Административнопроцесуалния кодекс.
    (3) Наложените имуществени санкции по ал. 1, т. 2 подлежат на обжалване по реда на глава седемнадесета, раздел VІ от Административнопроцесуалния кодекс.
    (4) Възстановяването на нарушено право и обезщетяването на вредите от изпълнението на административен акт, който е бил отменен, след като е започнало неговото изпълнение, става по реда на глава седемнадесета, раздел VІІ от Административнопроцесуалния кодекс.”
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 3, който става § 8.

    § 4. В чл. 334б ал. 1 се изменя така:
    „(1) На предприятие, предоставящо услугата роуминг чрез обществени електронни съобщителни мрежи, което наруши изисквания на Регламент (ЕС) № 531/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 13 юни 2012 г. относно роуминга в обществени мобилни съобщителни мрежи в рамките на Съюза (ОВ, L 172/10 от 30 юни 2012 г.), се налагат имуществени санкции, както следва:
    1. за нарушение на чл. 3 от регламента – в размер от 400 000 до 2 000 000 лв.;
    2. за нарушение на чл. 4 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    3. за нарушение на чл. 5, параграф 1 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    4. за нарушение на чл. 7 от регламента – в размер от 400 000 до 2 000 000 лв.;
    5. за нарушение на чл. 8, параграф 2 от регламента – в размер от 50 000 до 2 000 000 лв.;
    6. за нарушение на чл. 8, параграфи 1, 3, 4 и 5 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    7. за нарушение на чл. 9 от регламента – в размер от 400 000 до 2 000 000 лв.;
    8. за нарушение на чл. 10, параграф 1 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    9. за нарушение на чл. 10, параграфи 2, 3, 4 и 5 от регламента – в размер от 50 000 до 2 000 000 лв.;
    10. за нарушение на чл. 10, параграф 6 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    11. за нарушение на чл. 11 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    12. за нарушение на чл. 12 от регламента – в размер от 400 000 до 2 000 000 лв.;
    13. за нарушение на чл. 13, параграф 2 от регламента – в размер от 50 000 до 2 000 000 лв.;
    14. за нарушение на чл. 13, параграфи 1, 3, 4, 5 и 6 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    15. за нарушение на чл. 14 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    16. за нарушение на чл. 15 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.”
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 4, който става § 9.


    § 5. Параграф 1а от допълнителните разпоредби се отменя.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 5, който става § 10.


    ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на подразделението.

    § 6. Параграф 4 относно чл. 334б съдържа мерки по прилагането на Регламент (ЕС) № 531/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 13 юни 2012 г. относно роуминга в обществени мобилни съобщителни мрежи в рамките на Съюза (ОВ, L 172/10 от 30 юни 2012 г.).
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 6, който става § 11.

    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
    КОМИСИЯТА ПО ТРАНСПОРТ,
    ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ
    И СЪОБЩЕНИЯ:

    ГРОЗДАН КАРАДЖОВ
    Форма за търсене
    Ключова дума