Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Архив Народно събрание

Комисия по бюджет и финанси
24/07/2018

    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    Комисия по бюджет и финанси






    П Р О Т О К О Л

    № 40

    На 24 юли 2018 г. се проведе редовно заседание на Комисията по бюджет и финанси при следния

    Д Н Е В Е Н Р Е Д:

    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, № 854-01-60 от 29 юни 2018 г., внесен от Менда Стоянова и група народни представители – второ гласуване.

    Списък на присъствалите народни представители – членове на Комисията по бюджет и финанси, и списъкът на гостите се прилагат към протокола.
    Заседанието беше открито в 14,30 ч. и ръководено от председателя на комисията госпожа Менда Стоянова.


    * * *





    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Уважаеми колеги, имаме кворум.
    Предлагам да започваме днешното заседание на Комисията по бюджет и финанси. Предлагам то да протече при следния дневен ред с точка първа и единствена:
    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, № 854-01-60 от 29 юни 2018 г., внесен от Менда Стоянова и група народни представители – второ гласуване.
    Има ли други предложения по дневния ред?
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Госпожо Председател, уточнение.
    Понеже не видях друго съобщение от медиите, господин Борисов каза, че се оттегля Проектът. Защо го разглеждаме?
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Господин Борисов няма как от медиите да оттегли проекта, защото той е разгледан на първо четене в залата и единственият начин този проект да продължи, е да бъде разгледан на второ четене със съответните корекции.
    Освен това, за да се оттегли един законопроект – това за медиите го обяснявам, това означава преди първото му четене в залата всички вносители, подписали се на този законопроект, писмено да заявят оттеглянето. Това е процедура, която не сме направили, нямаме съгласието на всички, подписали Законопроекта, и не считаме, че трябва да я направим. Между първо и второ четене има предложения за корекции в текстовете.
    Който е съгласен с дневния ред, моля да гласува.
    За – 14, против и въздържали се – няма.
    Дневният ред е приет.

    Преминаваме към точка първа от дневния ред:
    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, № 854-01-60 от 29 юни 2018 г., внесен от Менда Стоянова и група народни представители – второ гласуване.

    Доклад относно Законопроект за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, № 854-01-60, внесен от Менда Стоянова и група народни представители на 29.06.2018 г., приет на първо гласуване на 18 юли 2018 г., Проект за второ гласуване.
    „Закон за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове“.
    Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на Закона.
    Моля, който е „за“ наименованието на Закона, да гласува.
    Гласували 14 народни представители: за 14, против и въздържали се няма.
    Наименованието е прието.
    Предложение на Менда Стоянова за създаване на нов § 1.
    Работната група подкрепя предложението.
    Работната група предлага да се създаде нов § 1 със следната редакция, която е пред Вас.
    Имате думата за изказвания по § 1.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Ако може, да, имам техническа забележка.
    Това е български закон. Какъв е този „драфт сървей“? Толкова ли не намерихте…
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Това е наименование, което се използва в световната практика.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Добре, но е на английски език.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Няма как другояче.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Препоръчвам, докато влезем в зала – аз имам превод, но има си професионални преводачи. Не мисля, че в български закон трябва да допускаме руски, английски или португалски наименования.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Това е общоприето наименование в световната практика, включително в Митническия кодекс.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Разбирам Ви, но препоръчвам да се помъчат малко и да дадат българско име.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Подлагам на гласуване окончателната редакция на § 1 по доклада на Работната група.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Ние сме „против“ оттук нататък.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Добре. За всичко сте „против“?
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Абсолютно, няма смисъл.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Ще прецените по-нататък, може някъде да сте „за“.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Там, където оттегляте текстовете, сме твърдо „за“.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Гласуваме.
    Гласували 14 народни представители: за 10, против 4, въздържали се няма.
    Параграф 1 в редакцията на Работната група е приет.
    Параграф 1 по вносител.
    Предложение на народния представител Менда Стоянова и група народни представители – параграф 1 да отпадне.
    Работната група подкрепя предложението.
    Работната група не подкрепя текста на вносителя за § 1 и предлага да бъде отхвърлен. (Реплика на Румен Гечев.)
    Имате пред Вас, господин Гечев, доклада и там пише ясно кой е вносителят. Ако не чувате добре, аз го чета.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Госпожо Председател, не се заяждаме, но искаме да е ясно и на журналистите.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Мисля, че е ясно. Докладът е внесен.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Вносителят внася и след това вносителят е шеф на Работната група…
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Точно така.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: …го оттегля.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Точно така.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Е, това е принос.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Така е.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Ще го подкрепим.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Гласуваме предложението на Работната група § 1 по вносител да бъде отхвърлен.
    Всички са за.
    Гласували 15 народни представители: за 15, против и въздържали се няма.
    Параграф 1 е отхвърлен.
    Параграф 2 по вносител.
    Предложение на народния представител Менда Стоянова и група народни представители – параграф 2 да отпадне.
    Работната група подкрепя предложението.
    Работната група не подкрепя текста на вносителя за § 2 и предлага да бъде отхвърлен.
    Изказвания?
    Подлагам на гласуване предложението на Работната група § 2 по вносител да бъде отхвърлен.
    Гласували 14 народни представители: за 14, против и въздържали се няма.
    Пълно единодушие – параграф 2 по вносител е отхвърлен.
    Предложение на народния представител Менда Стоянова и група народни представители за създаване на нов параграф.
    Работната група подкрепя предложението.
    Работната група предлага да се създаде нов § 2 със следната редакция. Редакцията е пред Вас.
    Изказвания?
    Аз вземам думата за изказване, за да поясня за медиите, че този § 2, който е предложен тук, всъщност замества двата преди малко отхвърлени параграфа, така щото данъчната основа за определянето на акциза на нагреваемите тютюневи изделия вместо структурата на данъчната основа за конвенционалните тютюневи изделия да бъде на база тютюнево съдържание или количество тютюн в съответното нагреваемо изделие. Това предложение се предлага затова, щото различните видове нагреваеми изделия, които очакваме да залеят българския пазар в следващата една година, ще имат различни видове, различни форми и различно съдържание, но общото във всички тях, трябва да бъде данъчната основа, а тя е именно единственото общо – количеството тютюн, вложено в това изделие.
    Предлагам § 2 по редакцията на Работната група.
    ЙОРДАН АПОСТОЛОВ: Аз имам предложение – цифрата „233“ да бъде заменена с цифрата „300“. Моля да го подложите на гласуване.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Добре.
    Има ли други изказвания и предложения?
    Подлагам на гласуване току-що направеното предложение по реда на чл. 83 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание от народния представител Йордан Апостолов – цифрата „233“ в редакцията на Работната група да бъде заменена с цифрата „300“.
    Който е „за“, моля да гласува.
    Гласували 14 народни представители: за 1, против 5, въздържали се 8.
    Не се приема.
    Сега подлагам на гласуване редакцията на Работната група.
    Гласували 14 народни представители: за 9, против 5 и въздържали се няма.
    Параграф 2 е приет.
    Параграф 3 по вносител.
    Предложение на народния представител Менда Стоянова и група народни представители – параграф 3 да отпадне.
    Работната група подкрепя предложението.
    Работната група не подкрепя текста на вносителя за § 3 и предлага да бъде отхвърлен.
    Изказвания? Няма.
    Гласуваме предложението на Работната група § 3 по вносител да бъде отхвърлен.
    Гласували 14 народни представители: за 14, против и въздържали се няма.
    Текстът е приет единодушно.
    Параграф 4 по вносител.
    Предложение на народния представител Менда Стоянова – параграф 4 да отпадне.
    Работната група подкрепя предложението.
    Работната група не подкрепя текста на вносителя за § 4 и предлага същия да бъде отхвърлен.
    Изказвания? Няма.
    Гласуваме предложението на Работната група § 4 да бъде отхвърлен.
    Гласували 15 народни представители: за 15, против и въздържали се няма.
    Текстът е приет единодушно.
    Параграф 5.
    Предложение на народния представител Менда Стоянова – параграф 5 да отпадне.
    Работната група подкрепя предложението.
    Работната група не подкрепя текста на вносителя за § 5 и предлага да бъде отхвърлен.
    Гласували 15 народни представители: за 15, против и въздържали се няма.
    Текстът е приет.
    Параграф 6.
    Предложение на народния представител Менда Стоянова – параграф 6 да отпадне.
    Работната група подкрепя предложението.
    Работната група не подкрепя текста на вносителя за § 6 и предлага да бъде отхвърлен.
    Гласуваме § 6 по редакцията на Работната група.
    Гласували 15 народни представители: за 15, против и въздържали се няма.
    Текстът е приет.
    Предложение на Менда Стоянова за създаване на нов параграф, чиято номерация, вероятно по редакцията ще бъде § 3.
    Това е въпросният текст, който всъщност ние гласувахме като определение в § 1, а именно „драфт сървей“ като метод за измерване тежестта на натовареното карго чрез изчисляване на разлика в нивото на определени точки „драфтс“ на външната страна на корпуса преди и след натоварване и преди и след разтоварване.
    Целта на този параграф, който се предлага тук от мен, е да не се налага измерването на товара да се извършва като корабът се разтовари, измери се товара и отново да се натовари.
    Това е предложение, което облекчава административната тежест за бизнеса, който работи с такива големи товари, които даже не са и на контейнери.
    Обръщам внимание, че в новата ал. 4 е записано, че за целите на ал. 1 за измерването на кокс и въглища на пристанище – това са насипни товари, включително чрез съоръжение за временно митническо складиране, се извършва само при внос или въвеждане на територията на страната, както следва. Едновременно с това в ал. 4 е записано, че в случаите по ал. 3, т. 1 се допуска да се използва средство за измерване и контрол на маса. Има неправилна, не достатъчно точна формулировка на ал. 4, тъй като тя практически отрича ал. 3.
    Затова предлагам нова редакция на ал. 4, а именно:
    „(4) В случаите по ал. 3, т. 1 по искане на лицето, вместо измерване чрез метода „драфт сървей“, се допуска използването на средство за измерване и контрол на маса“.
    Тоест ако лицето желае, да си разтовари, да си премери, да му премерят от Митницата и да натовари отново, тоест по досегашния способ, който е изключително труден и неточен.
    Има ли въпроси?
    Господин Гечев, слушаме Ви.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Благодаря Ви.
    Аз, разбира се, не съм специалист по морски товари, предполагам, че това, което наричате „драфт сървей“, както е описано, то е да се измери водоизместимост на кораба, примерно от една линия до друга, нали, като се натовари?
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Не, те ще ни обяснят сега.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Те ще ни обяснят.
    Второ, също така, като хора, които не се занимаваме с товаренето на кораби, ми е странно как ще стане това измерване на тази линия – да кажем, ако морето е леко бурно?
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Но се измерва на пристанище, доколкото имам спомен.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: И там може морето да е бурно, все пак. Как става? Каква е гаранцията, че ще бъде точно измерването? Дали това не е начин да се направи по-непрецизно претеглянето?
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Аз бих задала контра въпрос – господин Гечев, ако се изгребе товарът и се сложи на пристанището за измерването и след това обратно, не се ли губи в това прехвърляне насам-натам част от този товар?
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Нека да отговорят експертите, нека те да кажат!
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Не, аз просто и за себе си задавам този въпрос, тъй като до момента този метод е използван, така че ще помоля експертите, като отговорят на Вашия, да отговорят и на моя въпрос.
    ЛАЛО КИРИЛОВ: И аз имам един въпрос. Първият пише тук в текстовете „независима инспектираща организация“, тоест да разбираме, е това са частни организации, които ще бъдат акредитирани. Първо.
    Второ, дали те ще следят освен за обема, и за влажността на товарите, защото при едно такова измерване е съществена и влажността на самия товар при насипните такива?
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Благодаря.
    Кой от гостите от Министерството на финансите или от Агенция „Митници“ ще ни отговори?
    Заповядайте, господин Мирков.
    ЮЛИАН МИРКОВ: Благодаря.
    Уважаема госпожо Председател, дами и господа народни представители! Наистина предложението е с цел облекчаване на административната тежест на икономическите оператори, търгуващи с въглища и за пристанищните оператори и ще дам един пример. В пристанище Варна редовно пристигат малки кораби, които возят по 50-60 тона въглища, разтоварват ги в съоръжение за временно складиране, след което пристига кораб с по-голяма водоизместимост и товарят примерно5 или 6 малки кораба на един голям, примерно товарят 300 тона и той заминава като стоката не се освобождава за потребление на територията на страната, а се реекспортира за други страни. Това е единият случай.
    В случаите, в които стоката ще бъде освобождавана за потребление в страната и за нея възниква задължение за акциз, при всички положения на изхода на пристанищата ние ще мерим на камиона, на които са натоварени въглищата, точното количество на въглищата. Отговарям на двата въпроса едновременно.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Ето, експертът Ви обясни сега. Благодаря.
    А на другия въпрос – за влажността.
    ЛАЛО КИРИЛОВ: Той отговори.
    А за организацията само – кой ще ги мери? Държавна или частна организация?
    ЮЛИАН МИРКОВ: Независимите организации са лицензирани и към момента. Това са така наречените сървейски организации, които имат лицензии да извършват тази дейност. В присъствието на митнически органи ще се извършва това замерване. Ще се протоколира и от наши служители, и от тях, така че въглищата, когато пристигат, имат съответните сертификати за влажност. Те се отразяват и се измерва.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Благодаря, господин Мирков.
    Има ли други въпроси? Няма.
    Подлагам на гласуване новата редакция на ал. 4, която предложих току-що.
    Гласували 15 народни представители: за 13, против няма и въздържали се 2.
    Текстът е приет.
    Сега гласуваме окончателната редакция на § 3 по доклада на Работната група ведно с току-що гласуваната редакция на ал. 4.
    Гласували 15 народни представители: за 9, против 6, въздържали се няма.
    Текстът е приет.
    Гласуваме § 7 по вносител.
    Предложение на народния представител Менда Стоянова – параграф 7 да отпадне.
    Работната група подкрепя предложението.
    Работната група не подкрепя текста на вносителя за § 7 и предлага да бъде отхвърлен.
    Гласуваме отхвърляне на § 7 по вносител.
    Гласували 15 народни представители: за 15, против и въздържали се няма.
    Предложението е прието - § 7 е отхвърлен.
    Преди § 8 – последната разпоредба, по реда на чл. 83 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание предлагам нов § 4. Той е раздаден на всички. Това е една промяна в Закона за данъка върху добавената стойност, за която сме сезирани от Националното сдружение на общините – в чл. 92, ал. 3, т. 4 на сега действащия закон има текст, който казва, че за проекти на общините по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020“ се слага 30-дневен срок, в който бъде възстановено ДДС-то с цел общините да не бъдат затруднявани със задържане на ДДС.
    Предложението, което правя в момента, е именно в чл. 92, ал. 3, т. 3 пред думите „Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020“ се добавя „на системи и съоръжения в изпълнение на проекти по Приоритетни оси 1 и 2“ – на тази програма, за да има конкретност.
    Въпроси?
    Госпожо Георгиева, заповядайте. За тези, които не я познават, тя е новият изпълнителен директор на Националното сдружение на общините.
    СИЛВИЯ ГЕОРГИЕВА: Благодаря Ви, госпожо Стоянова.
    Уважаеми народни представители, Сдружението адресира това предложение и този проблем, тъй като и досега, по досегашния ред на Закона за ДДС, беше намерено решение за общинските проекти по Приоритетна ос „Води“. В момента ние стартираме изпълнението на нашите проекти по Приоритетна ос „Отпадъци“. Общият ресурс на приоритетната ос е около 560 млн.лв. Към момента имаме сключени 22 договора за безвъзмездна финансова помощ, в които участват 61 общини на обща стойност 212 млн.лв. От тях данък добавена стойност е 42 млн.лв. Тъй като казусът вече е уреден за проекти по ос „Води“, предлагаме по същия начин да се реши и за ос „Отпадъци“ и в рамките на един месец да можем да възстановяваме ДДС от Националната агенция за приходите, тъй като както знаете ДДС не е допустим разход по Оперативна програма „Околна среда“. Това е доста голяма сума за нас към момента – 42 млн.лв., отделно имаме голямо собствено финансиране към момента в размер на 57 млн.лв. Затова излизаме с това предложение и се надяваме на Вашата подкрепа така както е уредено за „Води“, да бъде уредено и за „Отпадъци“.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Благодаря.
    Гласуваме § 4 в редакцията, която току-що Ви изчетох.
    Гласували 15 народни представители: за 15, против и въздържали се няма.
    Текстът е приет.
    Сега се връщаме на наименованието „Преходни и заключителни разпоредби“.
    Предлагам наименованието да се измени на „Заключителни разпоредби“.
    Който е „за“, моля да гласува.
    Гласували 15 народни представители: за 10, против 5 и въздържали се няма.
    Наименованието е прието.
    Гласуваме последния § 8 в редакцията на Работната група, която подкрепя предложението на народния представител Менда Стоянова за § 4, което току-що гласувахме и предлага следната редакция на § 8, който става § 5, и той е пред Вас.
    Заповядайте.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Благодаря Ви.
    Госпожо Председател, както казахме и при първо четене – ако се приеме от 1 октомври 2018 г. промяната в данъка, това е в нарушение на Закона за публичните финанси и неговия дух. На 1 октомври ние променяме данъците!? Още повече не знам дали пак няма да върнете решението на Вашия председател и на премиера, но той каза, че тези пари, които щяха да се опрощават на български олигарси, няма да се опрощават, за които са гласували управляващите. Така че ще влязат поне 150 милиона, но със сигурност 58 милиона от Българския морски флот, които са много повече от тези 3 милиона. Но ако сте решили да върнете на господин премиера да не му изпълните указанията, тогава може и да има проблеми в бюджета.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Благодаря, господин Гечев.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Но аз Ви предлагам да е от 1 януари все пак.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Благодаря Ви, господин Гечев, но малко не разбрах Вашата обосновка, защото тя беше по друг закон, който не сме гледали в нашата комисия. Вие се бъркате в качеството си…
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Не, не, за Закона за публичните финанси, казах.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: В качеството си на участник в Икономическата комисия, в която сте гледали там за олигарсите според Вас, в нашия случай смятам, че Вашето предложение да бъде от 1 януари не кореспондира с гласуването преди малко, защото Вие гласувахте през цялото време да отпадне каквото и да било увеличение на акциза на нагреваемите тютюневи изделия. Така че на практика не подкрепихте, макар и повишена, но не на 100% ставката на акциза. Разбирам, че не подкрепяте допълнителни приходи в бюджета, подкрепяте стимулиране на пушачите на тютюневи изделия, независимо дали са нагреваеми или горими, и сега искате дори и 3-месечният срок, в който биха могли да влязат някакви приходи, макар и доста по-малко, също да доведе до по-малко приходи в бюджета. Благодаря.
    Имате думата за реплика.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: За реплика, да.
    Няма как да се твърди – тук все пак се излъчва по медиите, има журналисти – управляващото мнозинство да опрощава десетки милиони, които не влизат в бюджета онзи ден…
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Пак казвам, нещо бъркате комисиите. Ние сме бюджетна.
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Не, не. Говоря за гласуването в парламента, тъй като нещата са свързани все с бюджета. Даже искам да Ви поздравя, тъй като аз имам списъка, и Вие не сте гласувала, което Ви прави чест – има „нула“ срещу Вашето име. Ето го списъкът. Той, българският народ, ще го разгледа с голям интерес. Та нямате основание. Докато раздавате стотици милиони на олигарсите тук да говорите за 3 милиона, че хората ще пушат вредни, но по-невредни цигари от класическите, което ние обяснихме при първото четене, не приемам Вашето обяснения.
    Но в заключение моето възражение беше юридическо. Има нарушение на Закона за публичните финанси. Вие променяте данъците от 1 октомври, затова предлагаме да е от 1 януари. И за да бъда докрай честен, ще Ви призная защо. Защото до 31 декември има време – възможно е други хора да решават в края на годината какви ще бъдат данъците догодина. Благодаря Ви.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Да, благодаря, господин Гечев – ползвам възможността за дуплика, за да Ви кажа, че ще Ви помоля вдругиден, когато гледаме закона в залата, да се въздържате от подобни рекламни послания, че това са по-малко вредни цигари преди компетентните органи в лицето на Световната здравна организация не се произнесат по тази тема. В противен случай ще смятам, че…
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Че сме по-интелигентни от тях и ги изпреварваме.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Да, да, или че имате…
    РУМЕН ГЕЧЕВ: Възможно е.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: …някакви други причини да бъдете такъв рекламен агент.
    Господин Кирилов.
    ЛАЛО КИРИЛОВ: Както на първо четене, така и на второ четене не подкрепихме текстовете, не заради това дали са по-безвредни, защото аз не съм се изказал в тази посока, дори и на първо четене в зала или в комисия, или не са – това няма никакво значение, защото за пореден път, както и миналата година, нарушихте процедурата. И миналата година преди ваканцията разглеждахме промени в Закона за акцизите, и то тогава с промяната на структурата на формиране на акцизите Вие променихте приходите. Защото намалихте акциза за премиум брандовете. Така че да се твърди, че ние сме по- „за“, или сме „против“ събирането на повече средства в бюджета, мисля, че не е съществено. Има си бюджетна процедура, тя ще стартира от месец септември и както каза моят колега, Вие за пореден път нарушавате Закона за публичните финанси. А когато гледахме Бюджета за 2018 г. Вие нарушихте и нормативната база. Така че нямаше едномесечен срок, в който да разглеждаме бюджета. А и тези средства или тези нива на акцизите са по Ваши предложения точно миналата година в бюджетната процедура.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Благодаря, господин Кирилов – разбрах, че съм постоянен нарушител.
    Има ли други изказвания? Няма.
    Подлагам на гласуване § 5 по редакцията на Работната група.
    Гласували 15 народни представители: за 9, против 6 и въздържали се няма.
    Текстът е приет, а с това приехме и Законопроект за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове на второ четене.
    Благодаря Ви, уважаеми колеги, за тази сесия. Това беше последното заседание на Комисията по бюджет и финанси. Ще се видим през месец септември!
    Закривам заседанието.


    (Закрито в 15,33 ч.)



    ПРЕДСЕДАТЕЛ:
    Менда СТОЯНОВА
    Форма за търсене
    Ключова дума