Комисия по бюджет и финанси
ЧЕТИРИДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
Комисия по бюджет и финанси
П Р О Т О К О Л
№ 114
На 28 януари 2021 г., четвъртък, се проведе редовно заседание на Комисията по бюджет и финанси при следния
ДНЕВЕН РЕД:
1. Законопроект за дружествата със специална инвестиционна цел и за дружествата за секюритизация, № 102-01-3/06.01.2021 г., внесен от Министерския съвет.
2. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за кредитните институции, № 002-01-56/26.10.2020 г., внесен от Министерския съвет – второ гласуване.
3. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за възстановяване и преструктуриране на кредитни институции и инвестиционни посредници, № 002-01-58/29.10.2020 г., внесен от Министерския съвет – второ гласуване.
Списъците на присъствалите народни представители – членове на Комисията по бюджет и финанси, и на гостите се прилагат към протокола.
Заседанието беше открито в 14,30 ч. и ръководено от председателя на Комисията госпожа Менда Стоянова.
* * *
ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Добър ден, колеги!
Имаме кворум и предлагам да започне днешното заседание на Комисия по бюджет и финанси.
Предлагам следния дневен ред:
1. Законопроект за дружествата със специална инвестиционна цел и за дружествата за секюритизация, № 102-01-3/06.01.2021 г., внесен от Министерския съвет – първо гласуване. Тук не сме водеща комисия.
2. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за кредитните институции, № 002-01-56/26.10.2020 г., внесен от Министерския съвет – второ гласуване.
3. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за възстановяване и преструктуриране на кредитни институции и инвестиционни посредници, № 002-01-58/29.10.2020 г., внесен от Министерския съвет – второ гласуване.
Който е съгласен с така посочения дневен ред, моля да гласуване.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Дневният ред е приет.
По този дневен ред при нас са: госпожа Маринела Петрова – заместник-министър на финансите; госпожа Мария Филипова – заместник-председател на Комисията за финансов надзор, заедно с колеги от Министерството на финансите от дирекция „Регулация на финансовите пазари“ – Госпожа Росица Петкова и госпожа Христина Пендичева, и колеги от Комисията за финансов надзор: госпожа Петя Димитрова и госпожа Лидия Вълчовска.
Тук са и колегите от БНБ: Атанас Иванов, Нели Маданска, Радостина Божурин и Елена Димитрова.
Започваме с първа точка:
ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ДРУЖЕСТВАТА СЪС СПЕЦИАЛНА ИНВЕСТИЦИОННА ЦЕЛ И ЗА ДРУЖЕСТВАТА ЗА СЕКЮРИТИЗАЦИЯ, № 102-01-3/06.01.2021 г., внесен от Министерския съвет.
Давам думата на госпожа Петрова да ни представи Законопроекта.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МАРИНЕЛА ПЕТРОВА: Благодаря, госпожо Председател.
Със Законопроекта се цели да се актуализира законодателната база в областта на действащите дружества, които инвестират в недвижими имоти и вземания, както и да се въведат мерки по прилагане на изискванията на Регламент (ЕС) 2017/2402 за определяне на обща рамка за секюритизациите.
С Дял втори от Законопроекта се урежда дейността на дружествата със специална инвестиционна цел, в който до голяма степен се запазва действащата нормативна уредба на тези дружества, но се усъвършенства на базата на натрупаната надзорна практика на Комисията за финансов надзор по прилагането на Закона за дружествата със специална инвестиционна цел. Същевременно правната рамка се адаптира с оглед въвежданите с Регламента понятия.
Основните изменения спрямо действащата нормативна уредба на дружествата със специална инвестиционна цел са в следните насоки:
Първо, ще отбележа, че с цел облекчаване процеса на учредяване на тези дружества отпада изискването при учредяването им не по-малко от 30 на сто от капитала да бъде записан от институционални инвеститори.
Допуска се възможността тези дружества да придобиват недвижими имоти, които се намират и на територията на друга държава членка. В тази връзка се въвеждат изисквания към оценителите на такива имоти.
Допуска се възможността при придобиване на земеделска земя на стойност под 20 хил. лв. дружеството да не извършва оценка преди придобиване, като понятието „трето лице“ заменя действащото понастоящем понятие „обслужващо дружество“ поради въвеждане на друго понятие – „обслужващо предприятие на дружество за секюритизация“, произтичащо от Регламента.
Предвиждат се и допълнителни изисквания към членовете на управителните органи на тези дружества, както и към независимите оценители, които следва да извършат оценка на имоти, които дружеството възнамерява да придобие или да продаде.
В Дял трети от Законопроект, който касае дружества за секюритизация, съгласно Регламента, с цел въвеждането на мерки в националното законодателство по прилагането на Регламента се въвежда правна уредба на дружествата за секюритизация, които се организират под формата на акционерно дружество и следва да разполагат с начален капитал от 50 хил. лв. и лиценз от Комисията за финансов надзор. Съгласно Регламента издаваните секюритизиращи инструменти от тези дружества не са подходящи за непрофесионалните инвеститори, поради което е въведен минимален размер от 500 хил. лв. на базисните експозиции, обект на една секюритизация, в която дружеството може да участва. Регулирането и надзорът върху дейностите и лицата по този дял ще се осъществява от Комисията за финансов надзор с изключение на случаите, които са в изричната компетентност на БНБ.
Със Законопроекта за дружествата със специална инвестиционна цел и за дружествата за секюритизация се отменя действащия към този момент Закон за дружествата със специална инвестиционна цел.
Законопроектът е изработен съгласно правилата за разработка на такива документи след широко обсъждане на предложените промени с пазарните участници и надзорните органи. Благодаря.
ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Благодаря.
Колеги, имате думата за въпроси и изказвания.
Вие гледахте ли го в Икономическа комисия този законопроект?
РУМЕН ГЕЧЕВ: Гледахме го, но аз лично не можах – само в началото се регистрирах, защото имаше дискусия за данъчната система на Европейската комисия и трябваше да участвам.
Но аз още вчера гледах Законопроекта и ние ще го подкрепим, разбира се, за да пестим време. То е свързано с директиви – четохме с колегите, не видяхме нещо, което да е притеснително, освен по-скоро като въпрос.
Ние много пъти сме обсъждали, госпожо Председател, за наказанията при първо и второ провинение. Тук в Глава единадесета, в чл. 65, ал. 1 при първо нарушение глоба – започвам с това: от 1000 до 4000 лв.; при второ нарушение започват със сума, която е под тавана на първото нарушение. Не би ли следвало да има един подход при второ нарушение и да се започва от там, където завършва при първо? Как се прилагат в другите страните тези глоби? Защото тук влизаме в поле на субективизъм. Просто как ще ни убедите – как ще бъдат взети решенията за глобите така, че да не се задава сега въпроса: „сега какво правим?“
Особено има големи разлики. Примерно чл. 66, вижте, ножицата е разтворена от 10 хил. лв. до 5 млн. лв. Член 66 – от 10 хил. лв. до 5 млн. лв.!? Можете ли да внесете някаква яснота? Това е колосална разлика. Тук се притеснявам да не се задава често този въпрос: „какво правим?“
ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Заповядайте.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МАРИНЕЛА ПЕТРОВА: Ще дам стандартния отговор. Когато транспонираме директиви и въвеждаме регламенти, всъщност ние се придържаме към това, което е разписано…
РУМЕН ГЕЧЕВ: Това питам.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МАРИНЕЛА ПЕТРОВА : …в европейските документи, но ако са нужни повече детайли, колегите могат да пояснят. По принцип спазваме това правило.
РУМЕН ГЕЧЕВ: Имам един въпрос. Ние юридически задължени ли сме същите числа да прилагаме?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МАРИНЕЛА ПЕТРОВА: Регламентът се прилага директно.
РУМЕН ГЕЧЕВ: Задължителен е.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МАРИНЕЛА ПЕТРОВА: Да.
РУМЕН ГЕЧЕВ: Тоест ние числата не можем да коментираме, така ли е?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МАРИНЕЛА ПЕТРОВА: Регламентите са задължителни, директивите дават минимално ниво на хармонизация. Да, в случая Регламентът е задължителен.
РУМЕН ГЕЧЕВ: Това питам. Ако това е така, но е странно. (Реплики.)
ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Ние и друг път сме водили този спор. По принцип когато има минимална и максимална граница, винаги има субективният фактор на административнонаказващия орган, но е вече въпрос на организация за преценка, за вътрешна организация на съответната организация, чийто орган е административнонаказващ за това да бъдат степенувани на някакъв принцип тези глоби – в зависимост от оборотите, от обемите, от печалбите, от размера на нарушението и последиците от него.
РУМЕН ГЕЧЕВ: Щом е задължително.
ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Гласуваме на първо четене Законопроект за дружествата със специална инвестиционна цел и за дружествата за секюритизация, № 102-01-3/06.01.2021 г., внесен от Министерския съвет – първо гласуване. Тук не сме водеща комисия.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Законопроектът е приет на първо гласуване.
Преминаваме към втора точка:
ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА КРЕДИТНИТЕ ИНСТИТУЦИИ, № 002-01-56/26.10.2020 г., внесен от Министерския съвет – второ гласуване.
Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на закона.
Предложение на народния представител Менда Стоянова, подкрепено от работната група за създаване на нов § 1 – имате текста пред Вас.
Параграф 1 – по вносител, също подкрепен от работната група.
Текст на вносителя за § 1, който става § 2.
Параграф 3 – предложение от народния представител Менда Стоянова, подкерепено от работната група.
Работната група предлага текст на § 3, 4 и 5. Работната група ги разделя на параграфи.
Ако няма изказвания, да гласуваме наименованието на закона, новия § 1, новия § 2 и новите параграфи 3, 4 и 5.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Параграфите са приети.
Продължаваме с § 2 по вносител, който е подкрепен и става § 6.
Параграф 3 – по вносител, с редакция на работната група.
Параграф 4 – по вносител.
Параграф 5 – с леко уточнение.
Параграфи 6, 7 и 8 – по носител, със съответната преномерация.
Гласуваме анблок докладваните параграфи.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приема се.
Параграф 8 – по вносител, подкрепен от работната група.
Предложение на народния представител Менда Стоянова за създаване на нов параграф.
Второ предложение за създаване на нов § 13, което го виждате.
Параграф 9 – по вносител, подкрепен от работната група с редакционни поправки. (Реплики на народния представител Румен Гечев.)
Искате нещо по него ли да кажете? Той е § 9 по вносител, който става § 14 по Доклада.
РУМЕН ГЕЧЕВ: Не, не, няма принципен проблем. Въпросът ми е към БНБ.
На стр. 14 пише: „Българска народна банка мотивирано отказва издаване на одобрение, ако: 1…;“
И в т. 2 завършва след запетаята така – ако този, който кандидатства, дава „противоречива или недостоверна информация“. Просто ми е любопитно юридически те като са се подписали и са ударили печата, какво следва от това? Какво прави банката, когато някой подвежда най-важната парична институция – Вие просто отказвате или има някакви други последствия? Защото това предоставя неверна информация. Какво от това? Просто не получавате. Тогава се опитват много често да Ви заблуждават. (Реплики.)
Подлежи ли на съдебни процедури?
РЕПЛИКА: Ако има обжалване…
РУМЕН ГЕЧЕВ: Не, не! Вие не можете ли да иницииране търсене на отговорност, че Ви се дава неверна информация?
ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Обикновено се сезира Прокуратурата в тези случаи. (Реплики.)
РУМЕН ГЕЧЕВ: Да, защото иначе те просто ще Ви пробват. Ако мине, мине; ако не мине… (Реплики.) Това Ви питам. Да съм спокоен.
ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Да гласуваме тези параграфи, а именно § 8 по вносител, който става § 12; новия § 13 и § 9 по вносител, който става § 14.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приема се.
Параграф 10 – по вносител.
Предложение на народния представител Менда Стоянова, което е подкрепено от работната група.
Работната група подкрепя § 10.
Параграф 11 – по вносител, подкрепен с корекции.
Нов § 17 по предложение на народния представител Менда Стоянова, подкрепено от работната група.
Гласуваме ги анблок.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приема се.
Преминаваме на § 12 по вносител, който е подкрепен от работната група.
Предложение на народния представител Менда Стоянова за нови параграфи, което е подкрепено от работната група и се създават § 19, 20, 21 по Доклада.
Параграф 13 – по вносител, подкрепено от работната група с корекции.
Параграф 14 – по вносител, подкрепено от работната група.
Параграф 15 – по вносител, подкрепено от работната група с корекционна поправка.
Параграф 16 – по вносител, подкрепено от работната група.
Имате думата за изказвания. Няма желаещи.
Гласуваме анблок докладваните параграфи с номерация по вносител и съответно преномерация по доклада на Комисията.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приема се.
Предложение на народния представител Менда Стоянова за нов параграф, което е подкрепено от работната група.
Създава се нов § 26 с текста, който е пред Вас.
Параграф 17 – по вносител; § 18 – по вносител, подкрепени от работната група.
Параграф 19 – по вносител, подкрепен от работната група.
Гласуваме тези параграфи анблок.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Параграфите са приети.
Предложение на народния представител Менда Стоянова за нов § 30, което е подкрепено от работната група.
Параграф 20 – по вносител, подкрепен от работната група.
Параграф 21, 22, 23 – по вносител, подкрепени от работната група с нова номерация.
Гласуваме анблок докладваните параграфи.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Предложение на народния представител Менда Стоянова за нов параграф, което е подкрепено от работната група и се създава нов § 35 с текста, който е пред Вас.
Продължаваме с параграфи 24, 25, 26, 27, 28, 29 – по вносител, с нова номерация по Доклада.
Изказвания? Няма.
Гласуваме анблок докладваните параграфи.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Продължаваме с § 30 – по вносител, подкрепен от работната група с технически корекции.
Параграф 31 – по вносител, подкрепен от работната група с технически корекции.
Параграф 32 – по вносител, подкрепен от работната група с технически корекции.
Параграфи 33 и 34 – по Доклада на Комисията.
Гласуваме анблок докладваните параграфи.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Параграфите са приети.
Параграф 35 – по вносител, подкрепен от работната група.
Параграф 36 – по вносител, с редакция на работната група.
Параграф 37 – по вносител, с редакция на работната група.
Параграф 38 – по вносител; § 39 – по вносител, с редакции на работната група.
Изказвания? Няма.
Гласуваме анблок докладваните параграфи.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 40 – по вносител, който е подкрепен от работната група.
Създава се параграф – § 40, който става § 52 със съответна редакция на работната група.
Параграф 41 – по вносител, с техническа корекция.
Параграф 42 – по вносител, подкрепен от работната група.
Параграф 43 – по вносител, с техническа корекция.
Гласуваме докладваните параграфи анблок.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 44 – по вносител.
Предложение на народния представител Менда Стоянова, което е подкрепено от работната група.
Съответно пред Вас е § 44 за създаване на т. 57 в § 1, което е подкрепено от работната група.
Пред Вас е текста на § 53 по вносител, който става § 69.
Гласуваме.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Параграф 69 по Доклада на Комисията е приет.
„Преходни и заключителни разпоредби“ – наименование.
Параграф 54, подкрепен от работната група.
Параграф 55 – по вносител, подкрепен от работната група с редакция на работната група.
Параграф 56 – по вносител, подкрепен от работната група.
Параграфи 57 –по вносител, подкрепен от работната група с технически корекции.
Гласуваме тези параграфи анблок.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Параграфите са приети.
Продължаваме с § 58.
Предложение на народния представител Менда Стоянова, което е подкрепено от работната група.
Работната група подкрепя и текста на вносителя и предлага редакция на § 58 по вносител, който става § 75.
Продължаваме с § 59 по вносител, който също е подкрепен от работната група.
Гласуваме двата параграфа анблок.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Предложение на народния представител Менда Стоянова за създаване на нови параграфи, работната група го подкрепя и предлага да се създадат параграфи 77, 78 и 79 с текста, който е пред Вас.
Има ли изказвания, въпроси? Няма.
Гласуваме новите параграфи 77, 78, 79.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Правя предложение по реда на чл. 83, ал. 5, т. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание за създаване на нов § 80 за корекция в закона за дейността на колективните инвестиционни схеми и други предприятия за колективно инвестиране. Това са препратки.
Параграф 60 – по вносител, който е подкрепен с редакция на работната група.
Параграф 61 – по вносител, който е подкрепен с редакция на работната група.
Изказвания? Няма.
Гласуваме анблок новия § 80 и параграфите съответно с номерацията по Доклада.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
С това приехме на второ четене този законопроект. Благодаря Ви.
Преминаваме към следващата трета точка:
ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И ПРЕСТРУКТУРИРАНЕ НА КРЕДИТНИ ИНСТИТУЦИИ И ИНВЕСТИЦИОННИ ПОСРЕДНИЦИ, № 002-01-58/29.10.2020 г., внесен от Министерския съвет – второ гласуване.
ЗАМ.-ПРЕДС. ЕВГЕНИЯ АНГЕЛОВА: „Закон за изменение и допълнение на Закона за възстановяване и преструктуриране на кредитните институции и инвестиционни посредници“ – второ гласуване.
По наименованието на Закона, § 1, 2, 3 работната група подкрепя текста на вносителя.
Има ли изказвания? Не виждам.
Гласуваме.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Заглавието, параграфи 1, 2 и 3 са приети.
Предложение на народния представител Евгения Ангелова по реда на чл. 83, ал. 5, т. 2 от Правилника, което работната група подкрепя и предлага създаването на нов § 4, който е предложена с Доклада.
Параграф 4.
Работната група подкрепя текста на вносителя за този параграф, като се преномерира на § 5, и предлага да бъде изменен така, както е представено в Доклада.
Гласуваме предложението и § 4.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приема се.
Параграф 5.
Работната група подкрепя текста на вносителя и предлага редакция, като го преномерира на § 6.
Параграф 6.
Работната група подкрепя текста на вносителя и параграфът се преномерира на § 7.
Гласуваме двата параграфа.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 8 по вносител – с редакция на работната група.
Параграф 9 – с технически корекции.
Параграфи 10 и 11 са по вносител, като се преномерират.
Гласуваме тези параграфи.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 12.
Работната група подкрепя текста на вносителя с технически корекции.
Параграф 13.
Работната група подкрепя на вносителя, като предлага технически корекции.
Параграф 14.
Работната група подкрепя текста на вносителя, който предлага § 14 да бъде отхвърлен, тъй като е отразен вече в § 13.
Гласуваме.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 15.
Работната група подкрепя текста на вносителя, като предлага технически корекции.
Параграф 16.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 16 и предлага корекции.
Изказвания? Няма.
Гласуваме двата параграфа.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 17.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 17, като предлага текста в Доклада.
Параграфи 18 и 19 – по вносител със съответната преномерация.
Параграфи 20 – по вносител, и 21 – с редакция от работната група.
Изказвания? Няма.
Гласуваме параграфите.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 22.
Правя предложение по чл. 83, ал. 5, т. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание, което работната група подкрепя.
Параграф 23. Работната група подкрепя текста на вносителя за параграфа, като предлага редакция.
Изказвания? Няма.
Гласуваме двата параграфа.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Предложение, което правя аз, по чл. 83, ал. 5, т. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание за създаване на нов § 24. Работната група подкрепя предложението.
Параграф 24. Работната група подкрепя предложението, като преномерира параграфа на § 25.
Изказвания? Няма.
Гласуваме параграфите.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Предложение на народния представител Менда Стоянова, което работната група подкрепя и предлага създаването на нов § 26.
Параграф 25 е подкрепен от работната група със съответната преномерация.
Параграф 26 е подкрепен от работната група с техническа корекция.
Параграф 27 също е подкрепен от работната група с корекция.
Параграф 28 е подкрепен от работната група с предложена редакция, който става § 30.
Изказвания? Няма.
Гласуваме параграфите.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 29 – по вносител, подкрепен от работната група с преномерация и става § 31.
Параграф 30.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 30, който се преномерира и се предлага редакция, приложена в Доклада.
Параграф 31.
Работната група подкрепя текста на вносителя като го преномерира и предлага редакция, посочена в Доклада.
Гласуваме параграфите.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 32.
Работната група подкрепя текста на вносителя с предложена техническа редакция.
Параграф 33.
Работната група подкрепя текста на вносителя и го преномерира, като става § 35.
Параграф 34.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 34, който става § 36.
Гласуваме параграфите.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 35.
Работната група подкрепя текста на вносителя и го преномерира на § 37, предлага редакция.
Параграф 36.
Работната група подкрепя текста на вносителя и параграфът става § 38.
Параграф 37 – по вносител със съответната преномерация.
Параграф 38.
Работната група подкрепя текста, като преномерира параграфа, с техническа редакция.
Изказвания? Няма.
Гласуваме.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 39.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 39, който става § 41, като предлага редакция.
Параграф 40.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 40, който става § 42 с технически корекции.
Параграф 41.
Работната група подкрепя текста на вносителя и го преномерира на § 43.
Параграф 42.
Работната група също подкрепя текста на вносителя за § 42 и го преномерира на § 44.
Параграфи 43, 44 и 45 – по вносител със съответната преномерация.
Дотук!
Изказвания? Няма.
Гласуваме.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 46 – по вносител със съответната преномерация.
Параграф 47.
Работната група подкрепя по принцип текста и предлага редакция, като преномерира параграфа на § 49.
Параграф 48.
Работната група подкрепя текста на вносителя и преномерира, като прави техническа корекция.
Гласуваме.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 49.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 49, който се преномерира на § 51.
Параграф 50.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 50 със съответната преномерация и техническа корекция.
Параграф 51.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 51, прави преномерация на § 53.
Параграф 52.
Работната група също подкрепя текста на вносителя за параграфа, като предлага корекция.
Гласуваме.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 53 – по вносител със съответната преномерация.
Параграф 54.
Работната група подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага редакция, като параграфът се преномерира.
Параграф 55 – по вносител, подкрепен от работната група с преномерация като става § 57.
Параграф 56, подкрепен по вносител, като става § 58.
Параграф 57.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 57, който става § 59, и се предлага техническа редакция.
Параграф 58.
Работната група подкрепя текста на вносителя, като се преномерира с техническа корекция.
Параграф 59.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 59, който става § 61 с корекция.
Параграф 60.
Работната група подкрепя текста на вносителя и го преномерира на § 62.
Дотук.
Изказвания? Няма.
Гласуваме.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Предложение на народния представител Менда Стоянова, подкрепено от работната група.
Работната група предлага да се създаде нов § 63.
Параграф 61.
Работната група подкрепя текста на вносителя с преномерация.
Параграф 62.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 62, който става § 65.
Параграф 63 е подкрепен от работната група, преномерация с техническа корекция.
Параграф 64.
Работната група подкрепя текста на вносителя за § 64, който става § 67.
Предложение на народния представител Менда Стоянова за създаване на нов параграф, подкрепено от работната група, като предлага да се създаде нов § 68.
Параграфи 65, 66 – по вносител, подкрепени от работната група със съответното преномериране.
Изказвания? Няма.
Гласуваме.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Параграф 67 е подкрепен от работната група с преномерация, като става § 71.
Параграф 68.
Работната група подкрепя текста на вносителя с преномерация, като предлага техническа корекция.
Параграфи 69, 70 – по вносител с преномерация.
Параграф 71.
Работната група подкрепя текста на вносителя, като го преномерира на § 75.
Параграф 72 е подкрепен от работната група с преномерация, като става § 76.
Заповядайте.
РУМЕН ГЕЧЕВ: Благодаря Ви.
Имам въпрос към вносителя. Става дума за § 72 – на стр. 75 има една формула за изчисление. Тя е много важна, тъй като става въпрос за баланс на интереси, в това число и на държавата.
Ако може, да ни информирате – имам въпрос тук: кой е работил върху тази формула, откъде е взета, как е проверена? Защитени ли са интересите на участниците? Предполагам, че да, но откъде е тази формула, как сте стигнали до нея, откъде сте я взели?
ЗАМ.-ПРЕДС. ЕВГЕНИЯ АНГЕЛОВА: Заповядайте, госпожо Петкова.
РОСИЦА ПЕТКОВА: Формулата е в Директивата за възстановяване и преструктуриране на кредитни институции и инвестиционни посредници. (Реплика на народния представител Румен Гечев.)
Не, тя е много подробна. Тази директива е като регламент, така че почти нищо не сме пипали.
ЗАМ.-ПРЕДС. ЕВГЕНИЯ АНГЕЛОВА: Добре.
Гласуваме параграфите.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
Продължаваме нататък.
Наименованието „Преходни и заключителни разпоредби“ – подкрепено от работната група.
Параграф 73, подкрепен от работната група, който става § 77.
Параграф 74 – по вносител, подкрепен от работната група, който става § 78.
Параграф 75 също е подкрепен от работната група, като се премонемира на § 79.
Параграф 76 е подкрепен от работната група със съответната преномерация на § 80.
Параграф 77, подкрепен от работната група с преномерация и мое предложение по реда на чл. 83, ал. 5, т. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание, което е подкрепено от работната група. Това е § 82 по новата номерация.
Изказвания? Не виждам.
Гласуваме.
За – 16, против и въздържали се – няма.
Приемат се.
С това Законопроектът е приет на второ четене.
Колеги, поради изчерпване на дневния ред, закриваме заседанието. Благодаря.
(Закрито в 15,10 ч.)
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Менда Стоянова