Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Архив Народно събрание

Комисия по енергетика
12/07/2018
    1. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за енергетиката, № 802 01 23, внесен от Министерския съвет на 21 юни 2018 г.
    2. Изслушване на информация във връзка с развитието на делото „БЕХ-Газ“.
    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    Комисия по енергетика





    П Р О Т О К О Л
    № 21


    На 12 юли 2018 г. се проведе редовно заседание на Комисията по енергетика при следния

    ДНЕВЕН РЕД:

    1. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за енергетиката, № 802 01 23, внесен от Министерския съвет на 21 юни 2018 г.
    2. Изслушване на информация във връзка с развитието на делото „БЕХ-Газ“.

    Списък на присъствалите народни представители – членове на Комисията по енергетика и гости се прилага към протокола.
    Заседанието беше открито в 14.05 ч. и ръководено от председателя на Комисията по енергетика господин Делян Добрев.

    * * *

    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: Днешният дневен ред е от две точки:
    1. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за енергетиката, № 802-01-23, внесен от Министерския съвет на 21 юни 2018 г.
    2. Изслушване на информация във връзка с развитието на делото „БЕХ-Газ“.
    Точката ще бъде закрита за медии и външни лица.
    Присъстващи от:
    - Министерството на енергетиката: госпожа Теменужка Петкова – министър, господин Жечо Станков – заместник-министър, госпожа Росица Недялкова – началник на политическия кабинет, господин Николай Налбантов – директор на дирекция „Енергийни стратегии и политики за устойчиво енергийно развитие“, господин Жеко Жеков – началник на отдел в дирекция „Корпоративно управление в енергетиката“, госпожа Мирослава Христова, госпожа Лучия Бакалчева, госпожа Анелия Терзиева.
    - Българският енергиен холдинг: Петьо Иванов, Северин Вартилов, Николай Даскалов.
    - ЕСО: Ангелин Цачев, Иван Балачев.
    - „Булгартрансгаз“: Владимир Малинов и Делян Димитров.
    - „Булгаргаз“: Николай Павлов.
    - АЕЦ „Козлодуй“: Иван Андреев.
    - Индустриален клъстер „Електромобили“: господин Илия Левков – председател, господин Иван Костов – главен секретар.
    Господин Ерменков.
    ТАСКО ЕРМЕНКОВ: Господин Председател, предлагам в закритата част още една точка да разгледаме: изслушване на представители на АЕЦ „Козлодуй“, по принцип. Ако може министърът или някой, който може да ни информира във връзка с диверсификацията на гориво?
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: Добре, господин Ерменков.
    Има процедурно предложение за включване на трета точка в дневния ред по време на закритото заседание.
    Който е „за” процедурното предложение, моля да гласува.
    За – всички, против и въздържали се няма.
    Дневният ред става три точки.
    Подлагам на гласуване целия дневен ред.
    Който е „за”, моля да гласува.
    За – всички, против и въздържали се няма.
    Дневният ред е приет.
    Давам думата по точка първа на министър Теменужка Петкова.
    Заповядайте, госпожо Министър.
    МИНИСТЪР ТЕМЕНУЖКА ПЕТКОВА: Благодаря, Уважаеми господин Председател.
    Уважаеми дами и господа народни представители! Внесеният Законопроект за изменение и допълнение на Закона за енергетиката съдържа в себе си промени в няколко аспекта.
    На първо място, предложеният Законопроект съдържа транспониране, правилно транспониране и пълно транспониране на Директива 72 и Директива 73, свързана с Общите правила за вътрешния пазар на електрическа енергия и Общите правила за вътрешния пазар на природен газ. Тази промяна се налага с оглед на това, че през 2014 г. тази директива Европейската комисия счита, че не е транспонирана напълно и, съответно е налице кореспонденция между Европейската комисия и Министерството на енергетиката, съгласно, която кореспонденция, ние сме поели ангажимент да направим необходимото, така че тази директива да бъде транспонирана в нейната цялост, съобразно всички последни изисквания на европейското законодателство.
    Предложените промени в тази посока, в този аспект, са свързани, на първо място с това, че персонал, който е бил зает и е бил ангажиран в преносния оператор няма право да бъде прехвърлен в други дружества, когато този оператор е част от вертикално интегрираното предприятие. Няма как, няма правно основание да бъде прехвърлен в предприятия, които се занимават с дейностите, по доставка и производство на електрическа енергия или доставка на природен газ.
    Отделно от това е направена промяна в предложения Законопроект за изменение и допълнение на Закона за енергетиката, свързан с Надзорния състав на независимия системен оператор, който трябва да включва освен представител на вертикално интегрираното предприятие, трябва да включва представител и на други акционери, трети страни, ако, разбира се, има такива.
    С Директива 73, свързана с Общите правила за вътрешния пазар на природен газ, се прави и промяна, която касае дейността на оператора на мрежата за съхранение на природен газ по отношение на неговата независимост и по отношение на неговите правомощия, свързани с придобиването на активи във връзка с изграждането на такъв тип съоръжения, необходимите разходи, които трябва да бъдат извършени, за да се постигне крайната цел.
    От друга страна се предлагат промени, които са свързани с Директива 94, която касае разгръщането на инфраструктурата за алтернативни горива. С транспонирането на тази директива на практика се създава правна рамка, която до настоящия момент не съществува в нашето национално законодателство и тази правна рамка касае дейността на операторите на точките за зареждане на електромобилите, най-общо казано. Както споменах, досега такава правна рамка няма, така че тази директива транспонира едни много важни правила, които и от тук нататък ще имат все по-голямо значение за развитието на енергийния сектор в страната, както и за опазването на околната среда, тъй като всички знаем какви са ефектите от този вид алтернативно гориво.
    Наред с това, предлагат се и промени, които касаят вещните права, съгласно Законът за енергетиката. Това са едни много съществени промени, които, на първо място, целят да облекчат административните процедури по отношение на правото за строеж, по отношение на сервитутните права и пряко касаят дейността на Електроенергийния системен оператор, тъй като в предложените промени в Закона за енергетиката се прави ясно разграничение върху площадкови и енергийни проекти и линейни енергийни проекти, тъй като самата регулация, по отношение на тяхното изграждане, е доста по-усложнена от това, което на практика предлага и Законът за устройство на територията, и Законът за държавната собственост. На практика с тези промени целим да бъдат елиминирани тези административни пречки, които съществуваха до този момент. За тази цел се въвежда и легална дефиниция на понятието „линеен енергиен обект“, който на практика прави ясното диференциране между линейния енергиен обект и площадков енергиен обект, и съответно режимът за получаването на вещни права, и на сервитутни права.
    Това са съвсем накратко основните акценти, аспекти на предложените промени.
    Както, Уважаеми господин Председател, споменахте, тук са колегите от Електроенергийния системен оператор, колеги от „Булгартрансгаз“, „Булгаргаз“, които също могат да вземат отношение, ако има конкретни въпроси от народните представители. Благодаря Ви за вниманието.
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: И аз благодаря.
    Колеги, имате думата.
    Господин Ерменков.
    ТАСКО ЕРМЕНКОВ: Уважаеми господин Председател, уважаема госпожо Министър, уважаеми дами и господа народни представители и гости! Прави впечатление, че Законопроектът, който ни е предложен на вниманието, е свързан с действия продиктувани като резултат от нерешени по нотифицирана държавна помощ или наказателни процедури срещу държавата. Няколко пъти, когато правим промени в Закона за енергетиката и Закона за възобновяемите източнициq това ще Ви го повторя, и когато дойде въпросът за промените в Закона за възобновяемите източници – Ви обръщах внимание, че е необходимо да се нотифицира Европейската комисия със съответните направени промени, за да не се стига до така наречените „мотивирани становища“ свързани с нарушения и така нататък, и така нататък. Няколко пъти го казваме това нещо и няколко пъти Вие ни убеждавате, че всичко това е ненужно, че вече един път имаме нотификация, но ето тук черно на бяло имаме промени в закон, които са резултати именно на ненотифициране навреме на съответните промени и изменения.
    Второто нещо, което искам да задам като въпрос, и може би ще получа отговор, е: тези промени, които в момента правим, нотифицирани ли са или ще чакаме пак да ги приемем и после да получим съответната информация дали сме били прави, дали не сме били прави, тази нотификация по какъв начин и какво ще се случи, за да нямаме пак мотивирани решения във връзка с нарушения?
    Третото нещо, което държа да го направим преди да преминем към каквото и да е било, особено сега – е днес не можем да го направите – но преди да минем заседание на Комисията за второ четене, ме интересува точната кореспонденция, която сме водили, защото ние в момента приемаме изменение и допълнение в закон, свързани със забележки на Европейската комисия, които ние така или иначе не ги виждаме в момента, виждаме едни мотиви, едни текстове. Искаме да имаме мотивирано и информирано вземане на решение, за да можем да знаем дали това, което се предлага е в съответствие с това, което се изисква от нас.
    По тези три причини, без да влизам в подробности относно дали по този начин, по който сега правим промените, вече напълно ще транспонираме газовата директива в България – имаме и там проблеми – дали някои от термините, които използваме, и които заменяме с други термини, няма да доведат до хаос в други нормативни актове, защото нашият ще бъде така, а аналогичните термини в други нормативни актове ще си останат по стария начин. Парламентарната групата на „БСП за България“ ще се въздържи при гласуването на този законопроект.
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: Госпожо Министър.
    МИНИСТЪР ТЕМЕНУЖКА ПЕТКОВА: Благодаря, Уважаеми господин Председател.
    Уважаеми господин Ерменков, аз бих желала да разсея Вашите съмнения. Разбира се, изключително важно е това да се нотифицира всичко онова, което е важно в сектор „енергетика“ като предоставяне на държавна помощ, като друг вид промяна в нормативната уредба, но в този случай ситуацията не е такава. Ние в момента транспонираме директива на Европейската комисия, която е претърпяла промени, които промени не са били отразени в нашето национално законодателство. Готови сме да Ви предоставим кореспонденцията с Европейската комисия, която ни е определила срок, в който, ако тези промени не бъдат отразени в нашето национално законодателство, ще стартира такава процедура. Поради тази причина молим този законопроект да бъде предоставен на вниманието на народните представители, да бъде разгледан приоритетно, за да не се стига до тази крайна фаза, каквато всъщност е уведомлението за наказателна процедура, до която Комисията би пристъпила, ако ние не транспонираме до края на месец юли тези промени в нормативната уредба.
    Що се отнася до нотификация, тук, въпросът не касае нотификация. Тук въпросът касае транспониране на промени в съответната директива.
    Иначе съм напълно съгласна с Вас, че всичко онова, което трябва да бъде нотифицирано в енергийния сектор, трябва да бъде нотифицирано тогава, когато му е времето и, когато нормативната уредба изисква това, а не години по-късно, каквато, за съжаление, е така практиката до момента. Всички знаем и ситуацията с договорите с двете американски централи. Ако бяха нотифицирани още 2007 г. с членството ни в Европейския съюз, то може би голяма част от проблемите, върху които днес разсъждаваме, нямаше да съществуват. Същото се отнася и за ВЕИ-тата, и за когенерациите, но така или иначе, това са фактите, просто да гледаме напред. Бих била благодарна, ако смените своята позиция и подкрепите тези промени, тъй като наистина са много важни. Благодаря Ви.
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: Други колеги народни представители?
    ТАСКО ЕРМЕНКОВ: Господин Председател, няма да го чета. Колеги, обърнете внимание на мотивите от първа страница, абзаците започващи с първата група изменения и в следващия, втори аспект на предложената законодателна регулация, ще видите, че става въпрос наистина за кореспонденция, която е свързана с установени, във връзка с процедура, за нарушения и в двата случая.
    Така че, госпожо Министър, аз Ви обръщам внимание да не стигаме и по-нататък, и следващите промени да ги правим в изпълнението на тези указания и избягването на нарушения. Това беше това, което исках да Ви кажа. Благодаря и настояваме за кореспонденцията, защото пише, че има поет ангажимент в позицията на Република България, има някакви изменения, които тук, за съжаление, не ги виждаме.
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: Други колеги народни представители? Не виждам.
    Госпожо Министър, и аз ще взема отношение. Ние ще подкрепим Законопроекта, тъй като в едната си част той касае сервитутни права, които са необходими на системния оператор за изпълнение на проекти финансирани от европейски институции, от европейски фондове. Забавянето на приемането на Законопроекта би застрашило изпълнението и на тези проекти. Конкретно в тази част можеше и при предното приемане на Законопроекта да бъдат гласувани текстовете, за да не се притеснявам сега от закъснение, тъй като очевидно до края на месец юли няма как Народното събрание да приеме на две четения този законопроект. Най ранната дата, която можем да Ви дадем и да поемем като ангажимент, или аз като председател, е средата на месец септември, заради парламентарната ваканция.
    Казвайки, че ще подкрепим Законопроекта, искам да Ви обърна внимание, че моето мнение е, че § 1 в този законопроект е абсурден. Параграф 1 въвежда регулация за зарядните станции, за цената на зарядните станции за електрически автомобили в България. Според мен, този § 1 ако го приемем в този вид окончателно на второ четене, означава че електромобили в България просто няма да има, защото не знам дали сте обръщали внимание, вече се появиха доста зарядни станции, включително бързи зарядни станции, които са на частни собственици. Аз съм ги виждал пред магазин за плочки, пред „Лидл“, в МОЛ „България“ има на всеки един етаж. Зареждането от тези бързи зарядни станции от обикновените зарядни станции е безплатно, включително за хората, които имат електрически автомобили. С този първи параграф Вие карате всички тези хора, които на доброволни начала са поставили зарядна станция, предоставят безплатно електроенергия, но който пожелае да посети магазина, Вие задължавате всички тези собственици, вероятно стотици, след няколко години, дай Боже, хиляди, да се изсипят в регулатора, да се регистрират, регулаторът да им определи цена, по която ще продават електроенергията, а те дори не искат да я продават тази електроенергия, те искат да я предоставят безплатно. Това би означавало, че всички тези хора със зарядни станции ще отрежат кабела и ще ги приберат зарядните станции, защото никой няма да отиде в регулатора.
    Ако си представим, че всички тези хора отидат в регулатора, тези стотици фирми отидат в регулатора и поискат регулаторът да им определи цена, правила, разрешителни и така нататък, това означава, че регулаторът има с месеци, ако не с години да се занимава с това. И тъй като виждам, че господин Налбантов изразява някакво несъгласие, ще Ви прочета текста на § 1: „12а. Приема и контролира прилагането на методика за определяне на цените на услугите за зареждане на електрически превозни средства предоставени от операторите на публично достъпни зарядни точки като част от правилата за търговия с електрическа енергия по т. 9.“. Какво казвате Вие, че тази електроенергия ще се продава по регулирана цена? Аз Ви казвам, че в момента тя е безплатна. Европейският съюз иска ние да либерализираме пазара, а не да го регулираме, а Вие се опитвате да регулирате и нещо, което към момента не е регулирано, ние се опитваме да либерализираме, а Законопроектът в първия си параграф господин Налбантов – обръщам внимание на експертите – въвежда допълнителна регулация и то за един пазар, който няма нищо монополно. Пак Ви казвам, има стотици такива собственици, които предоставят тази услуга и дават на хората да си зареждат колите там. Ако някой реши, все пак, да постави цена на тази електроенергия и тази цена е висока, няма нужда регулаторът да прави каквото и да е, защото никой няма да зарежда на тази зарядна станция, а всеки ще зарежда на безплатните зарядни станции.
    Да не се впускаме повече в обяснение. Мисля, че Ви се изясни ситуацията. Този параграф, според мен, между първо и второ четене трябва категорично да отпадне.
    Господин Налбантов или госпожо Министър, който прецените?
    Господин Налбантов.
    НИКОЛАЙ НАЛБАНТОВ: Благодаря, господин Председател.
    Уважаеми госпожи и господа народни представители! Въпросният текст е във връзка с транспонирането на § 1 от чл. 4 на Директива 94, който казва: „държавите членки гарантират, че…“…
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: Господин Налбантов, извинявайте. Нека спрем с тези директиви. В Европейския съюз виждали ли сте зарядна станция? Всеки път като ни обясните директиви, ние тук млъкваме в Енергийната комисия. Щом е по директива, може?
    В цяла Европа има зарядни станции, тесла, какви ли не други, които зареждаш автомобила си безплатно. Няма регулирана цена, такава каквато Вие искате да въведете в § 1.
    НИКОЛАЙ НАЛБАНТОВ: Не, ние не искаме нищо. Мога ли да обясня само?
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: По тази част с директивата, обяснете ни каква е логиката?
    НИКОЛАЙ НАЛБАНТОВ: Нашето мнение, първоначално, беше че този текст от Директивата не е предмет на регулация по Закона за енергетиката и в първоначалния вариант ние нямахме такъв текст. По време на съгласувателната процедура имаме становище от Министерството на правосъдието, което нося, в което се казва, че този текст трябва да бъде транспониран, даже тяхното предложение беше да бъде транспониран в чл. 30, тоест това да бъде регулирана от КЕВР цена. Методиката не е регулирана цена. Това е един компромисен вариант, който ние сме съгласни да отпадне, ако Вие решите, така че ние не настояваме цената на услугата, повтарям услуга, защото операторът на зарядна точка не продава енергия, а предоставя услуга, ние сме съгласни, че тази услуга не трябва да бъде предмет на регулиране по Закона за енергетиката. Направили сме го, защото имахме такова становище от друго ведомство.
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: Благодаря, господин Налбантов. Това изяснява ситуацията, защото, ако е по директива и трябва да се приложи тази директива, защо никоя друга държава в Европейския съюз не прилага? Точно ние сме прочели директива по начин, че да регулираме и един пазар, който е абсолютно свободен и либерализиран за всички доставчици на тази услуга, както Вие казахте.
    НИКОЛАЙ НАЛБАНТОВ: Да допълня. Поставяме в неравнопоставено положение собствениците на автомобили, които не са на електричество и тези, които са на електричество, защото тези, които не са на електричество ще купуват горивото на нерегулиран пазар, а ние ще въвеждаме регулиран за електричество, като че ли искаме да го спрем.
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: Иска ли някой друг да вземе отношение по този законопроект?
    ИЛИЯ ЛЕВКОВ: Ние дадохме нашето становище и подкрепяме напълно мнението на господин Добрев за това да отпадне тази точка, защото в момента са 105 зарядните станции, въпреки че в зареждането няма бизнес. И още повече, че в самата услуга зареждане на електромобил стойността на електрическата енергия е съизмерима, както в това да произведем един килограм хляб. Представете си два типа зарядни станции, които в момента са стандарт в зареждането, и в чужбина, това е тази, която е 22 киловатова и тя струва около 10 хил. лв. Тази, която, господин Добрев каза, в един от магазините в „Лидл“, е три по 50 киловата и тя струва 100 хил. лв. Едната зарежда за 30 минути, другата зарежда за два часа. Къде е бизнес моделът, при положение че цената на зареждане за 100 километра на един електромобил, нормален, към дата днешна, на едната зелена станция – два часа, и по стойност на сегашни цени на електроенергията, около два, до три, до четири лева, максимум. Другата е за 30 минути. Няма бизнес и всички тези 110 или 115 зелени станции, които са случили, ако за тях отделяме толкова много внимание, толкова много усилия, мисля че, малко е абсурдно – извинявам се за категорията. Така че нека тази точка да отпадне. Още не е стартирал този бизнес, за да влиза в такава тежка регулация.
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: Според мен, не да не им обръщаме внимание, ние трябва да обърнем внимание на този сектор колкото се може повече, защото в една държава като Норвегия 50% от закупените нови автомобили през миналата година са електромобили, докато България е на последно място в Европейския съюз по този показател. Хубаво е да има не 105, а да има 1000 зарядни станции в София, и не само в София, а и в други места в страната. Затова ние трябва да обърнем внимание и да облекчим режима за изграждане, за поставяне на тези зарядни станции максимално, така както направихме, ако си спомняте, за тези фотоволтаици, които се монтират на покрива на домакинствата, да не се иска разрешение за строеж, а да става по облекчена процедура за права за поставяне. Тоест, ние трябва да облекчаваме режима, а не да го затрудняваме, да го регулираме или да поставяме някакви други условия. Тази инвестиция между 10 и 100 хил. лв. и аз не виждам как ще се избива, при положение че електроенергия там, където аз съм забелязал да има такива, е безплатно, никой не ти иска пари, никой не ти иска карта – включваш си автомобила и той се зарежда. По-скоро се прави с маркетингова цел, за да привлече клиенти, да покаже магазинът, че е модерен, съвременен магазин.
    Госпожо Министър.
    МИНИСТЪР ТЕМЕНУЖКА ПЕТКОВА: Благодаря, Уважаеми господин Председател.
    Както споменах, както спомена и колегата Налбантов, това е една бележка, която колегите от Министерството на правосъдието са направили и те считат, че този текст трябва да съществува. Те са направили тази бележка, ние съответно сме я приели. Ако, Вие прецените, че такъв един текст противоречи и не следва да бъде транспониран, или не следва да бъде въведен в промените в ЗИД на ЗЕ, то тогава, разбира се, ние сме съгласни с това, но трябва да имаме съответните аргументи. Ще предоставим писмото на Министерството на правосъдието, за да можете да се запознаете с неговия текст и с аргументите на колегите. Но, ако прецените, че този текст е неработещ, ние сме съгласни.
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: Предлагам България да приложи този текст, след като видим всички други държави в Европейския съюз, че са го приложили, а не да бъдем първите. Така че не бих се съобразил дори със становище на Министерството на правосъдието, при положение че няма такъв законов текст и такъв ред в нито една друга държава в Европейския съюз.
    Господин Аталай.
    РАМАДАН АТАЛАЙ: Благодаря, господин Председател.
    Аз набързо се опитах да се запозная и с част от Директивата и това предложение, което е направено от Министерството, като § 1. В Директивата към чл. 4 „снабдяване транспортът с електроенергия“, господин Добрев, тук Вие сте прав, че ние не трябва да затрудняваме и по никакъв начин не трябва да пречим на хората, които искат да предоставят такава услуга. Но, според мен, текстът, ако не е в този вид, трябва да остане, да се преработи в един друг вид като задължение за построяване, при развитието на електротранспорта на допълнителни зарядни в развитието на съответното населено място. В МОЛ-ете, в момента, дават услуга, казахте Вие, това да посетят магазина. Но, ако една община чрез регулацията на КЕВР не бъде задължена да построи достатъчно други зарядни, извън МОЛ-ете, тогава какво правим? По какъв начин даваме предимство на превозните средства да бъдат заредени? Мисля че чл. 4 от Директивата и това, което сте се опитали като текст да дадете, е точно в тази насока – задължение, да могат да се построят допълните зарядни устройства, където хората, които имат електромобили да могат да отидат да заредят. Нека да погледнем текста между първо и второ четене, смятам че ще има достатъчно предложения и ще намерим балансирания подход – разбира се целта на Закона ще бъде за развитието на електропревозните средства в България. Благодаря Ви.
    ПРЕДС. ДЕЛЯН ДОБРЕВ: Разбирам Вашата логика, господин Аталай, говорим за едно и също нещо, как да стимулираме, а не как да пречим на развитието на мрежата със зарядни станции. Параграф 1 говори за цените на услугите, изключително само за цените на услугите, не за колко ще е бройката, дали ще ги има, дали няма да ги има, казва, ако ги има цените, по които продават тази услуга, трябва да бъдат регулирани от регулатора. Това е целият текст на § 1.
    По отношение на това дали КЕВР да задължава построяването на такива зарядни станции, КЕВР, не съм сигурен как може да задължи, освен ако не задължи ЕРП-тата да построят зарядните станции, не знам кой друг може да задължи. Ние не бива да прекаляваме със задълженията към задължените лица в енергетиката. Някои неща са въпроси на свободна воля. Пред Министерството на икономиката, например, има зарядна станция от 2012 г., а и такива все повече ще има на все повече места.
    Говорим за едно и също нещо. Подкрепени сме от Министерството в тези разсъждения, така че предлагам да преминем към гласуване по първа точка от дневния ред.
    Подлагам на гласуване Законопроект за изменение и допълнение на Закона за енергетиката, № 802-01-23, внесен от Министерския съвет на 21 юни 2018 г.
    За – 11, против – няма, въздържали се – 7.
    Законопроектът е приет на първо четене.

    Колеги, преминаваме към втора точка от дневния ред.
    Моля, медиите и гостите да напуснат заседанието.




    Председател:
    Делян Добрев

    Стенограф:
    Мария Николова
    Форма за търсене
    Ключова дума