Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Архив Народно събрание

Комисия по труда, социалната и демографската политика
18/04/2019
    П Р О Т О К О Л
    № 12

    от проведено редовно заседание на Комисията по труда, социалната и демографската политика на 18 април 2019 г.
    Д Н Е В Е Н Р Е Д:

    1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за социално подпомагане, изготвен на основание чл. 81, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание, въз основа на приетите на първо гласуване на 3 април 2019 г. законопроект за изменение и допълнение на Закона за социално подпомагане, № 954-01-13, внесен от народния представител Искрен Веселинов и група народни представители на 6 март 2019 г., и Законопроект за изменение и допълнение на Закона за социално подпомагане, № 954-01-15, внесен от народния представител Цветан Цветанов и група народни представители на 19 март 2019 г. – обсъждане за второ гласуване.
    2. Законопроект за допълнение на Кодекса за социално осигуряване, № 954-01-17, внесен от Светлана Ангелова Найденова и група народни представители на 27 март 2019 г. – обсъждане за второ гласуване.

    Списък на присъствалите народни представители – членове на Комисията по труда, социалната и демографската политика, и списък на гостите се прилагат към протокола.
    Заседанието беше открито в 14,30 ч. и ръководено от председателя на Комисията по труда, социалната и демографската политика Хасан Адемов.

    * * *


    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Уважаеми дами и господа народни представители! Добър ден на всички! Имаме необходимия кворум.
    Предлагам дневният ред на днешното заседание да бъде следният:
    1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за социално подпомагане, изготвен на основание чл. 81, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание, въз основа на приетите на първо гласуване на 3 април 2019 г. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за социално подпомагане, № 954-01-13, внесен от народния представител Искрен Веселинов и група народни представители на 6 март 2019 г., и Законопроект за изменение и допълнение на Закона за социално подпомагане, № 954-01-15, внесен от народния представител Цветан Цветанов и група народни представители на 19 март 2019 г. – обсъждане за второ гласуване.
    2. Законопроект за допълнение на Кодекса за социално осигуряване, № 954-01-17, внесен от Светлана Ангелова Найденова и група народни представители на 27 март 2019 г. – обсъждане за второ гласуване.
    Има ли други предложения за включване на точки в дневния ред? Не виждам.
    Моля, гласувайте така предложения дневен ред.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Дневният ред се приема.

    Преминаваме към първа точка:
    ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА СОЦИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ, ИЗГОТВЕН НА ОСНОВАНИЕ ЧЛ. 81, АЛ. 2 ОТ ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ, ВЪЗ ОСНОВА НА ПРИЕТИТЕ НА ПЪРВО ГЛАСУВАНЕ НА 3 АПРИЛ 2019 Г. ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА СОЦИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ, № 954-01-13, ВНЕСЕН ОТ НАРОДНИЯ ПРЕДСТАВИТЕЛ ИСКРЕН ВЕСЕЛИНОВ И ГРУПА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА 6 МАРТ 2019 Г., И ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА СОЦИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ, № 954-01-15, ВНЕСЕН ОТ НАРОДНИЯ ПРЕДСТАВИТЕЛ ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ И ГРУПА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА 19 МАРТ 2019 Г. – ОБСЪЖДАНЕ ЗА ВТОРО ГЛАСУВАНЕ.
    Има ли предложения по заглавието на Закона? Няма.
    Който е съгласен да бъде подкрепено заглавието, моля да гласува.
    За – 11, против няма, въздържали се – 2.
    Приема се.
    По § 1 има два варианта – вариант първи и вариант втори.
    Изказвания, колеги?
    Заповядайте, доктор Поповски.
    КАЛИН ПОПОВСКИ: Благодаря, господин Председател.
    Уважаеми колеги, искам да Ви представя двата варианта на § 1 от Закона за изменение и допълнение на Закона за социалното подпомагане.
    Първият вариант е следният:
    „§1. В чл. 2 ал. 4 се изменя така:
    (4) Получаването на месечни социални помощи се обвързва с полагането на общественополезен труд, участието в програми за ограмотяване и повишаване на квалификацията или спазването на мерки за въздействие и възпитание, ако такива са наложени, освен в случаите на майчинство или когато възрастта и/или здравословното състояние на лицето не позволяват това.“
    Предлагам ал. 4 в чл. 2 да се измени така:
    „Вариант II:
    §1. В чл. 2 ал. 4 се изменя така:
    (4) Получаването на месечни социални помощи се обвързва с:
    1. полагането на общественополезен труд от безработни лица в трудоспособна възраст, участието в програми за ограмотяване и повишаване на квалификацията или спазването на мерки за въздействие и възпитание и въздействие, ако такива на наложени, освен в случаите на майчинство или когато възрастта и/или здравословното състояние на лицето не позволяват това.
    2. редовното посещаване на детска градина или училище от детето или ученика в задължителна предучилищна или съответно училищна възраст съобразно формата на организация или на обучение, освен ако това е невъзможно поради здравословното състояние на лицето.“
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Добре, господин Поповски. Да разбирам ли, че Вие предлагате нова редакция на базата на Вариант I и Вариант II?
    Заповядайте, госпожо Ангелова.
    СВЕТЛАНА АНГЕЛОВА: Благодаря, уважаеми господин Председател.
    Уважаеми господа заместник-министри, уважаеми дами и господа народни представители, гости! Аз Ви предлагам по принцип да приемем първия вариант и да приемем втория вариант с редакцията, която направи господин Поповски, и тя да бъде като редакция на Комисията, тоест това, което прочете доктор Поповски за член 2.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Господин заместник-министър дали ще приемете предложението на колегите, което казаха преди малко?
    Ще обобщя: по принцип подкрепяме вариант I и предлагаме редакция на Комисията на базата на двата варианта.
    Заповядайте, господин Лазаров.
    ЗАМ.-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Благодаря Ви, доктор Адемов.
    На практика така прочетеното предложение обединява постановките и в двете предложения, така че се подкрепя от страна на Министерството на труда и социалната политика.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Тоест двата варианта са подкрепени по принцип и има окончателна редакция на базата на двете предложения, така ли да разбирам? Да.
    Аз искам да кажа две думи. Категорично не мога да приема такава редакция, защото този закон за социалното подпомагане се администрира от Министерството на труда и социалната политика и в частност от Агенцията за социалното подпомагане. Колеги, Агенцията за социалното подпомагане не може да прави ограмотяване и никога не го е правила, а го прави системата на образованието. Това е моята бележка, която съм длъжен да я кажа. Ограмотяването се прави единствено от Министерството на образованието, тоест по съответните програми и е на проектен принцип. Ако свърши проектът, приключва системата на ограмотяване, а тук пише „ограмотяване“.
    Има ли други изказвания, или реплики? Не виждам.
    Подлагам на гласуване предложението по принцип да подкрепим вариант I и вариант II и окончателната редакция на доктор Поповски.
    За – 11, против няма, въздържали се – 2.
    Прието е.
    По § 2 има ли предложение от вносителите, или от Министерствата – на образованието и на труда и социалната политика? Няма.
    Заповядайте, госпожо Павлова. (Народният представител Лиляна Павлова влиза в залата.)
    Подлагам на гласуване § 2 по вносител.
    Който е съгласен, моля да гласува.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Приет е § 2.
    По § 3 има предложение от народните представители Милена Дамянова, Галя Захариева и Венка Стоянова.
    Заповядайте, госпожо Захариева.
    ГАЛЯ ЗАХАРИЕВА: Благодаря Ви, господин Адемов.
    Предложението по § 3 е съвсем техническо и то е да имаме съвпадение на терминологията такава, каквато е – по-скоро е редакционно.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Да, редакционно е.
    Има ли изказвания? Няма.
    Подлагам на гласуване предложението от народните представители Милена Дамянова, Галя Захариева и Венка Стоянова.
    Който е съгласен, моля да гласува.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Прието е.
    Подлагам на гласуване § 3 и току-що приетото предложение от народните представители Милена Дамянова, Галя Захариева и Венка Стоянова.
    Който е съгласен с новата редакция на § 3, моля да гласува.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Приет е § 3.
    Има ли изказвания от вносителите за § 4 ?
    Заповядайте, доктор Поповски.
    КАЛИН ПОПОВСКИ: Уважаеми господин Председател, уважаеми господин заместник-министър, уважаеми колеги, оттегляме § 4. (Реплики.)
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Да, благодаря Ви.
    Има ли изказвания, мнения? Параграф 4 е оттеглен, защото е предложение на колегите от ОП. (Шум и реплики.) Ще Ви помоля тези разходки да престанат, а когато питам дали има предложения, да кажете.
    Заповядайте, госпожо Дамянова.
    МИЛЕНА ДАМЯНОВА: Смятам, че даден параграф от Законопроекта няма как да го оттеглите.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Добре, така е по Правилника.
    Който е съгласен да бъде подкрепен § 4 по вносител, моля да гласува.
    За и против няма, въздържали се – 13.
    Не е приет § 4.
    Има ли изказвания за § 5 от вносителите?
    Заповядайте.
    КАЛИН ПОПОВСКИ: Уважаеми господин Председател, уважаеми господин заместник-министър, уважаеми колеги, оттегляме § 5 като предложение на вносителя.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Добре.
    Който е съгласен да бъде подкрепен § 5 по вносител, моля да гласува.
    За и против няма, въздържали се – 13.
    Не е приет § 5.
    Заповядайте, госпожо Ангелова.
    СВЕТЛАНА АНГЕЛОВА: Колеги, искам да направя една редакция преди да гласуваме § 6.
    Предлагам създаването на нов § 4, тъй като § 4 и § 5 ще отпаднат.
    Създава се нов § 4:
    „§ 4. В чл. 15, ал. 1 думите „точка от 1 до 7“ се заменят с думите „точка от 1 до 8“.“
    Това е редакционна поправка.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Благодаря, госпожо Ангелова. Това са препратки към останалите текстове.
    Има ли изказвания? Няма.
    Подлагам на гласуване новото предложение, направено по реда на чл. 83, ал. 5, т. 2 от Правилника.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Приема се.
    Има ли изказвания по § 6?
    Заповядайте.
    КАЛИН ПОПОВСКИ: Уважаеми господин Председател, уважаеми господин заместник-министър, уважаеми колеги, в § 6 от Допълнителните разпоредби се създава точка 14.
    „§6. В § 1 от допълнителните разпоредби се създава точка 14:
    14. получените средства от социални помощи са налице винаги, когато за получаването им не са изпълнени или са нарушени изискванията на този закон или други норми на действащото законодателство, включително, които имат отношение към определяне на правото на подпомагане, включително, когато получателят притежава имущество или прави разходи, които не съответстват на тези от неговите доходи, което е установено с влязъл в сила акт на съответните компетентни органи.“
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Добре.
    Колеги от Министерствата, това е предложението в § 1 от Допълнителните разпоредби, което е свързано със създаването на нова точка 14.
    Заповядайте.
    ЗАМ.-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Благодаря Ви, доктор Адемов.
    Министерството на труда и социалната политика подкрепя направеното предложение. Тази редакция съответства в по-пълна степен с функциите и компетенциите, които имат органите по социално подпомагане, и се синхронизира с останалите разпоредби, така че подкрепяме това предложение.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Благодаря Ви.
    Колеги, можем ли да помислим за текста „винаги са налице“? Мисля, че думата „винаги“ няма място в този текст. Съгласни ли сте? (Реплики: „съгласни сме.“)
    Подлагам на гласуване новата редакция на § 1 от Допълнителните разпоредби, която ще бъде оформена като съответен параграф в Закона за социалното подпомагане, и отпадането на думичката „винаги“.
    Който е съгласен, моля да гласува.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Приема се.
    „Заключителни разпоредби“.
    Който е съгласен да бъде подкрепено заглавието на подразделението, моля да гласува.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Приема се.
    По § 7 има предложение от Милена Дамянова, Галя Захариева и Венка Стоянова.
    Заповядайте, госпожо Захариева.
    ГАЛЯ ЗАХАРИЕВА: Господин Председател, предложението ни е, за да бъде още по-ясно, средствата за училището или детската градина ще бъдат използвани спрямо конкретните нужди на конкретното дете. Това сме добавили – „конкретните му“.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Под формата на реплика мога ли да задам уточняващ въпрос?
    Въпросът ми е свързан с това: къде в законодателството има механизъм тези средства да попаднат точно за детето, чиито родители са лишени от месечната помощ?
    ГАЛЯ ЗАХАРИЕВА: С този текст създаваме възможност помощта да бъде обвързана с конкретното дете.
    В Закона за училищното и предучилищното образование има и досега действащ текст, който казва, че „при спрени детски помощи, които не отиват в семейството, могат да се използват в училището или в детската градина“. Тъй като имаше спор около текстовете, които предлагаме за конкретното дете, което има нужда от подкрепа, ние я правим тази промяна. Трябва да стане ясно, че тези средства ще се използват от училището или детската градина за обща и допълнителна подкрепа. Тоест ако се налага конкретните нужди на детето, неуредени от семейната среда – в резултат на безотговорно отношение в семейството, ще бъдат удовлетворени в училището или в детската градина, където се обучава детето.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Благодаря.
    Има ли други изказвания, мнения? Няма.
    Следващото предложение е направено от народния представител Хасан Адемов. Предлагам да се направи изменение и цифрата „5“ да се замени с числото „10“. Става въпрос за часовете на учениците, тоест вместо пет да бъдат десет часа, като признавам, че това е от националната мрежа за децата.
    Според Закона за училищното и предучилищно образование има възможност да се премине към санкциониращи мерки след десетия час. След петия час родителите се срещат с учителя и се аргументират отсъствията, а след десетия час се преминава към санкциониращи мерки. Пет часа са, ако закъснееш за училище два дена, после стават десет часа и това означава спиране на месечните помощи за цялата година.
    Заповядайте, госпожо Захариева.
    ГАЛЯ ЗАХАРИЕВА: Господин Председател, искам да започна с това, че закъснението за училище от два дни няма да доведе до 10 неизвинени отсъствия, а ще доведе до две трети, ако детето е закъсняло за първите два часа в два последователни дни.
    По отношение на решението това да бъдат пет неизвинени отсъствия, то в Закона за училищното и предучилищно образование сме дали изключително много възможности да има извинени отсъствия, тоест детето да отсъства от училище или детска градина по уважителни причини – имаме 10 дни с бележка от родител, имаме дни с извиняване от класен ръководител, директор, има много дни с извинение, когато детето отсъства поради ангажименти в музикална школа, в спортен клуб, в различни организации и дейности, а да не говорим за извиненията по здравословни причини, където могат да бъдат достатъчно много.
    Ако наистина искаме и сме водени от това, че мястото на детето е в училище, трябва да има такава мярка, която максимално да респектира, да мотивира и родителите, и децата да изпълняват своя основен ангажимент – да бъдат в училището или в детската градина. Това са нашите мотиви.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Благодаря Ви, госпожо Захариева.
    Колеги, има ли други изказвания? Няма.
    Подлагам на гласуване предложението на народния представител Милена Дамянова и група народни представители.
    Който е съгласен, моля да гласува.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Приема се предложението.
    Подлагам на гласуване предложението на народния представител Хасан Адемов.
    Който е съгласен, моля да гласува.
    За – 2, против няма, въздържали се – 11.
    Не се приема.
    Заповядайте, госпожо Ангелова.
    СВЕТЛАНА АНГЕЛОВА: Уважаеми господин Председател, колеги! Искам да направя една редакционна поправка.
    В Допълнителните разпоредби се създават точки 10 и 11. Предлагам да се създаде нова точка 3:
    „3. В чл. 14, ал. 3 думите „чл. 10а, ал. 6“ да се заменят с „чл. 10а, ал. 7“.“
    Това предложение го правя на основание чл. 83, ал. 5, т. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание. Благодаря.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Благодаря Ви.
    Има ли изказвания от вносителите, или от Министерството?
    Подлагам на гласуване редакционното предложение от народния представител Светлана Ангелова.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Приема се предложението.
    Подлагам на гласуване предложението на Комисията за § 7, заедно с приетите предложения.
    Който е съгласен, моля да гласува.
    За – 11, против няма, въздържали се – 2.
    Приет е § 7.
    Имате ли забележки по § 8?
    Заповядайте, госпожо Капитанова.
    КАПИТАНОВА: Благодаря Ви.
    Предлагам думите „в срок до три месеца от обнародването на закона“ да се заменят с думите „в тримесечен срок от обнародването на този закон.“ Това е моето редакционно предложение. (Реплики.)
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Добре. Има ли някакви бележки по това предложение? Не.
    Подлагам на гласуване новата редакция на Комисията за § 8.
    Който е съгласен, моля да гласува.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Приет е § 8.
    Имате ли изказвания по § 9? Няма.
    Подлагам на гласуване § 9 по вносител.
    Който е съгласен, моля да гласува.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Приет е § 9, а с това и Законът за социалното подпомагане на второ четене.
    Благодаря Ви.


    Преминаваме към втора точка:
    ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ДОПЪЛНЕНИЕ НА КОДЕКСА ЗА СОЦИАЛНО ОСИГУРЯВАНЕ, № 954-01-17, ВНЕСЕН ОТ СВЕТЛАНА АНГЕЛОВА НАЙДЕНОВА И ГРУПА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА 27 МАРТ 2019 Г. – ОБСЪЖДАНЕ ЗА ВТОРО ГЛАСУВАНЕ.
    „Законопроект за допълнение на Кодекса за социално осигуряване“.
    Който е съгласен с наименованието на закона, моля да гласува.
    За – 13, против и въздържали се.
    Прието е.
    По параграф единствен има предложение от народните представители Светлана Ангелова, Хасан Адемов и Калин Поповски.
    Заповядайте, госпожо Ангелова, да го аргументирате.
    СВЕТЛАНА АНГЕЛОВА: Уважаеми господин Председател, колеги, заместник-министър, гости! Това предложение е направено от колеги от три парламентарни групи – Хасан Адемов, Калин Поповски и аз. Предложеното допълнение е за текста на § 22ц от Преходните и заключителни разпоредби на Кодекса за социално осигуряване, според който се гарантира правото на лицата да получават по-благоприятен, по-висок размер на пенсията си.
    В случаите, когато лицата са подали заявление за пенсиониране след 31 декември 2018 г. и ще се пенсионират, направили са избор размерът на пенсията им да бъде изчислен с индивидуален пенсионен коефициент по действащата нормативна уредба, представили са документи за три благоприятни, последователни години от последните 15 г. преди 1997 г., то в разговор с управителя на НОИ стана ясно, че размерът на пенсията им ще бъде изчислен по новата нормативна уредба от 1 януари 2019 г. В НОИ има електронен регистър, всички данни ги има и автоматично ще бъде определен по-високият размер на пенсията им. По този начин улесняваме българските граждани и те могат да бъдат спокойни, че ще получат по-благоприятния, по-високия размер на пенсията си. Това важи само в случаите, когато лицата са подали заедно с заявлението и необходимите документи за трите последователни най-добри години. Когато лицата са направили своя избор да се пенсионират по новата методика, то няма как да се изчисли размерът на пенсията им по старата методика – с изчисляването на индивидуален пенсионен коефициент. Благодаря.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Благодаря Ви.
    Колеги от Министерството на труда и социалната политика, приемате ли това предложение?
    ЗАМ.-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Господин Председател, Министерството на труда и социалната политика подкрепя така направеното предложение, още повече че аргументацията беше изключително подробна.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Благодаря Ви.
    Искам да помоля колегите от НОИ да обяснят какво ново трябва да направят кандидат пенсионерите, отивайки в регионалното управление, за да подадат молба-декларация. Какво трябва да направят?
    Заповядайте, госпожо Малакова.
    СНЕЖАНА МАЛАКОВА: Благодаря Ви.
    Ще бъде предоставен нов формуляр на образеца на заявлението за отпускане на пенсия и предвиждаме да бъде инкорпорирана част, в която лицето изрично да заявява своето желание пенсията му да бъде изчислена по старата методика, ако това е по-благоприятно за него. Лицето трябва да предостави всички изискуеми документи, удостоверяващи целия му осигурителен стаж, удостоверяващи категорията му на труд, различна от третата, и документ, удостоверяващ брутното трудово възнаграждение за годините преди 1997 г.
    Ако лицето разполага с документи, удостоверяващи доходите му от 1997 г. до 2000 г., също може да ги представи. Това би облекчило работата на НОИ дотолкова, както нееднократно сме заявявали, че тригодишният период е така нареченият период на внедряване на информационната система на НОИ и на събиране на данните от осигурителите, поради което са възможни пропуски, неточности, така че представянето на такива документи ще подпомогне процеса. С подаване на заявлението стартира пенсионното производство и знаете, че то продължава няколко месеца – във връзка с изясняването на всички факти и обстоятелства, и няма никаква промяна. Ал. 2 ще се прилага за лицата, които са подали заявление и на които вече е отпусната такава пенсия, а разполагайки с тази правна възможност, те ще могат да подадат заявление, съдържащо текста „моля да ми ми бъде преизчислена пенсията, ако това е по-благоприятно за мен“, а НОИ ще изпълни закона такъв, какъвто е и ще определи да се изплаща пенсията в по-висок размер.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Благодаря Ви, госпожо Малакова.
    Колеги, имате ли изказвания?
    С две изречения. Кандидат пенсионерът, който иска индивидуалният пенсионен коефициент да бъде изчислен на база на годините след 2000 г., не подава документи, които са свързани с осигурителен принос преди 1997 г. Този, който желае да му бъде изчислен и единия и другия индивидуалния пенсионен коефициент, касаещ годините преди 1997 г., трябва да представи съответните документи и да отбележи в новия формуляр, че иска НОИ да го направи по административен път, а когато се съпоставят двата окончателни размера, Националният осигурителен институт да определи по-благоприятния за лицето размер. Това ли е нещото, което се предлага сега?
    СНЕЖАНА МАЛАКОВА: Да, така е. По този начин се коригира първоначалният текст, който даваше възможност за избор само по стария начин.
    ПРЕДС. ХАСАН АДЕМОВ: Да, умишлено го повторих – не защото се съмнявам в това, което казахте, а за да стане ясно, че нито един бъдещ пенсионер няма да бъде ощетен на база на промяната в Кодекса за социално осигуряване, която е от края на миналата година.
    Други изказвания, колеги? Има ли бележки от референтите? Не виждам.
    Подлагам на гласуване предложението на народните представители Светлана Ангелова, Хасан Адемов и Калин Поповски.
    Който е съгласен, моля да гласува.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Приема се.
    Подлагам на гласуване новата редакция на Комисията за параграф единствен, както и току-що приетото предложение.
    Който е съгласен да бъде подкрепена редакцията на параграф единствен, моля да гласува.
    За – 13, против и въздържали се няма.
    Приема се, а с това е приет и законопроектът за допълнение на Кодекса за социално осигуряване.
    Колеги, утре двата законопроекта ще бъдат представени за гласуване в пленарната зала. Благодаря Ви.
    Закривам заседанието.

    (Закрито в 15,03 ч.)



    ПРЕДСЕДАТЕЛ:
    Хасан Адемов


    Стенограф:
    Мария Петрова
    Форма за търсене
    Ключова дума