Милена Дамянова закри официално Лидерската академия – квалификация за успешни директори на училища
12/07/2017
Комисията по образованието и науката бе домакин на официалната церемония по закриването на първата по рода си Лидерска академия за директори на училища. „В продължение на десетилетия вече се коментира, че трябва да се установи стабилна връзка между бизнеса и образованието. Започнахме тази инициатива с ясното съзнание, че директорите на училищата не са администратори, а те трябва да са основният двигател на развитието на образователните институции“, заяви председателят на комисията Милена Дамянова при откриването на церемонията. “Една от основните цели на Лидерската академия е да разшири мрежата от директори-новатори, които да ръководят училището по нов начин – като успешна компания, която носи добавена стойност за всички – деца, учители, родители, бизнес и местна власт”, допълни тя.
Председателят на Народното събрание Димитър Главчев, председателите на Комисията по образованието и науката Милена Дамянова и на Комисията по икономическа политика и туризъм Петър Кънев, кметът на София Йорданка Фандъкова и д-р инж. Боряна Манолова, председател на УС на Съвета на жените в бизнеса в България и главен изпълнителен директор на Сименс-България, връчиха сертификатите на участниците в Академията. Официални гости на събитието бяха заместник-председателят на Комисията по образованието и науката Галя Захариева, народните представители Венка Стоянова, Снежана Дукова, Таня Петрова, Даниела Малешкова и Ирена Анастасова, заместник-министърът на образованието инж. Таня Михайлова, началникът на Регионалното управление на образованието София-град Ваня Кастрева и началникът на Регионалното управление на образованието София-област Христо Андреев.
“На вас, директорите, ви се налага да сте обучители, родители и будители, вие трябва да сте мениджъри и лидери. Ролята на лидера е много важна за успешното развитие на училищата и за пълноценната реализация на децата след завършване на образованието“, обърна се Димитър Главчев към участниците в първата по рода си програма за обучение на директори в лидерски и мениджърски умения. „Съзнателно търсим връзка между образованието и бизнеса и се надявам, че след успеха на този пилотен проект ще разширим обхвата и ще дадем възможност на по-широк кръг от директори да се включат, защото образованието е основата на обществото, върху която се градят всички успехи”, допълни председателят на парламента.
„Лидерската академия се доказа през годините, че има огромно значение за развитието на дамите в бизнеса и благодаря на Съвета, че насочи усилията си и към образователната система. Вярвам, че участниците в Лидерската академия за директори ще продължат да развиват своите училища и се надявам, че този курс ви е дал основата да станете все по-добри и скоро да постигнете още по-високи резултати. Сигурна съм, че има смисъл и ще съм благодарна на Съвета на жените в бизнеса, ако Академията бъде продължена и през тази година, защото силно вярвам, че ще е изключително полезно и за други колеги да могат да минат през курса на обучение”, заяви Йорданка Фандъкова.
Инж. Таня Михайлова поздрави колегите си от Лидерската академия като заместник-министър на образованието, но и като участник в проекта, който стартира през декември 2016. Тогава тя бе директор на Националната професионална гимназия по прецизна техника и оптика „М. В. Ломоносов“. „Нашата отговорност като директори е изключително важна и значима и ние знаем, че трябва да работим упорито и да се развиваме. Ценим високо усилията на членовете на Съвета, за това да предадат уменията си на добри мениджъри към нас - директорите на българските училища и обещаваме, че ще работим неуморно в посока за развиване на по-добра образователна среда в страната“, заяви Михайлова.
Лидерската академия се организира от Съвета на жените в бизнеса в България съвместно с Комисията по образованието и науката в Народното събрание. В проекта се включиха над 20 директори от София и областта. По време на своето обучение участниците в програмата получиха допълнителни умения за лидерство, управление на екипа, насърчаване на инициативността, методи за комуникация и взаимодействие с представители на училищната общност – държавни институции, педагогически специалисти, родители и деца.