Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения
11/09/2019 второ гласуване
ДОКЛАД
Относно: Законопроект за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения, № 902-01-38, внесен от Министерския съвет на 15.07.2019 г.
Проект!
Второ гласуване
З А К О Н
за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения
(обн., ДВ, бр. 41 от 2007 г.; изм. и доп., бр. 109 от 2007 г., бр. 36, 43 и 69 от 2008 г., бр. 17, 35, 37 и 42 от 2009 г.; Решение № 3 на Конституционния съд от 2009 г. - бр. 45 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 82, 89 и 93 от 2009 г., бр. 12, 17, 27 и 97 от 2010 г., бр. 105 от 2011 г., бр. 38, 44 и 82 от 2012 г., бр. 15, 27, 28, 52, 66 и 70 от 2013 г., бр. 11, 53, 61 и 98 от 2014 г., бр. 14 от 2015 г.; Решение № 2 на Конституционния съд от 2015 г. - бр. 23 от 2015 г.; изм. и доп., бр. 24, 29, 61 и 79 от 2015 г., бр. 50, 95, 97 и 103 от 2016 г., бр. 58, 85 и 101 от 2017 г., бр. 7, 21, 28, 77 и 94 от 2018 г. и бр. 17 и 47 от 2019 г.)
Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на закона.
§ 1. В чл. 331, ал. 10 след думите „чл. 5, параграф 2“ се добавя „и чл. 5а, параграф 6“, а думите „Регламент (ЕС) № 2015/2120 на Европейския парламент и на Съвета от 25 ноември 2015 г. за определяне на мерки относно достъпа до отворен интернет и за изменение на Директива 2002/22/ЕО относно универсалната услуга и правата на потребителите във връзка с електронните съобщителни мрежи и услуги и на Регламент (ЕС) № 531/2012 относно роуминга в обществени мобилни съобщителни мрежи в рамките на Съюза“ се заменят с „Регламент (ЕС) 2015/2120 на Европейския парламент и на Съвета от 25 ноември 2015 г. за определяне на мерки относно достъпа до отворен интернет и цените на дребно за регулирани комуникации в рамките на ЕС и за изменение на Директива 2002/22/ЕО и на Регламент (ЕС) № 531/2012“.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 1.
§ 2. В чл. 334г се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 3:
„(3) За нарушение на чл. 5а от Регламент (ЕС) 2015/2120 се налагат имуществени санкции, както следва:
1. за нарушение на параграф 1 или параграф 3 – в размер от 20 000 до 400 000 лв.;
2. за непредоставяне на информация на потребителите по параграф 2 – в размер от 500 до 5000 лв.;
3. за нарушение на параграф 4 – в размер от 5000 до 50 000 лв.“
2. Досегашната ал. 3 става ал. 4 и в нея думите „1 и 2“ се заменят с „1-3“.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 2, като в т. 1 относно ал. 3, т. 2 думите „непредоставяне на информация на потребителите по“ се заменят с „нарушение на“.
Заключителна разпоредба
Комисията не подкрепя текста на вносителя за наименованието на подразделението и предлага да бъде отхвърлено.
§ 3. Разпоредбата на § 2, т. 1 за създаването на чл. 334г, ал. 3, т. 1 в частта й за нарушение на чл. 5а, параграф 3 от Регламент (ЕС) 2015/2120 влиза в сила на 16 юли 2019 г.
Предложение от Станислав Иванов и група народни представители по реда на чл. 83, ал. 5, т. 2 от ПОДНС:
§ 3 да отпадне.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията не подкрепя текста на вносителя и предлага § 3 да бъде отхвърлен.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
КОМИСИЯТА ПО ТРАНСПОРТ,
ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ
И СЪОБЩЕНИЯ:
ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ