Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Архив Народно събрание

Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения
12/07/2017 първо гласуване

    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 754-01-33, внесен от н. п. Станислав Иванов на 30 юни 2017 г.
    На заседание на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения, проведено на 12 юли 2017 г. бе обсъден законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 754-01-33, внесен от н. п. Станислав Иванов на 30 юни 2017 г.

    На заседанието присъства комисар Бойко Рановски – началник отдел „Пътна полиция“ в Главна дирекция „Национална полиция“.
    Законопроектът бе представен от народния представител Станислав Иванов, който подчерта, че в чл. 167, ал. 2, т. 2 от Закона за движението по пътищата е дадено правото на службите за контрол, определени от кметовете на общините да използват техническо средство за принудително задържане на пътното превозно средство, за което не е заплатена дължимата цена за паркиране, до заплащане на цената и на разходите по прилагане на техническото средство. От вносителя бе заявено, че към настоящия момент липсва законова регламентация на действията, в които посочената мярка е приложена, но пътното превозно средство престоява с техническото след изтичане на времето, указано на неподвижен пътен знак. Както и че на местно ниво тази празнота е разрешена с подзаконови нормативни актове – наредби за организация на паркирането (с различни наименования в различните общини), в които се предвижда, че след престояване определено време с техническо средство тип „скоба“ и/или в края на работното време на съответната зона за почасово платено паркиране, автомобилите могат да бъдат принудително преместени.
    Друго предлагано изменение на закона цели улесняване придвижването на пътни превозни средства на обществения транспорт в градовете. Промяната предвижда, когато на пътя има платно, обособено за движение на релсови превозни средства, да се забранява движението на нерелсови пътни превозни средства, с изключение на превозните средства от основните градски линии. В тази посока е и предлаганото изменение на чл. 19, ал. 1 от закона, според което, когато релсов път е разположен върху платното за движение, водачите на нерелсовите пътни превозни средства, които се намират върху него, са длъжни да го освободят по възможно най-бързия начин при приближаване на превозните средства от редовните градски линии, за да го пропуснат да премине.
    В хода на дебатите по законопроекта се изказаха народните представители: Георги Свиленски, Лало Кирилов и Павел Христов. По време на изказването си г-н Свиленски изрази резерви, относно предлаганите изменения на закона в тази му част и необходимостта от тях. От страна на вносителя на законопроекта, г-н Станислав Иванов, му бе отговорено, че с приемането на предлаганите разпоредби ще бъде премахната една празнота в законодателството, както и, че ще се създаде възможност да се регулира времето за придвижване в големите градове, което от своя страна би довело до намаляване на вредните емисии.
    В подкрепа на законопроекта се изказа и г-н Бойко Рановски, който представи становището на Министерство на вътрешните работи. В него са разписани предложения за усъвършенстване на определени разпоредби от него.
    След проведените разисквания по законопроекта и изказаните мнения, Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения, с 11 гласа “ЗА”, 8 гласа „ПРОТИВ“ и 1 глас „ВЪЗДЪРЖАЛ СЕ¬“ предлага на Народното събрание да приеме на първо гласуване законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 754-01-33, внесен от н. п. Станислав Иванов на 30 юни 2017 г.


    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
    КОМИСИЯТА ПО ТРАНСПОРТ,
    ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ
    И СЪОБЩЕНИЯ:


    ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ
    Форма за търсене
    Ключова дума