Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения
П Р О Т О К О Л
№ 1
На 25 май 2017 г. се проведе редовно заседание на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения при следния
Заседанието беше открито в 11,02 ч. и ръководено от председателя на Комисията господин Халил Летифов.
ДНЕВЕН РЕД:
1. Обсъждане и приемане на вътрешните правила за работа на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения по реда на чл. 24, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
2. Разни.
* * *
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Добър ден, уважаеми колеги! Налице е кворум, можем да започваме. Най-напред, ако не възразите, да се представим. Казвам се Халил Летифов и по волята на всички ни ще бъда председател на Комисията по транспорт. Заместник-председатели: господин Станислав Иванов, господин Георги Свиленски и господин Росен Живков Иванов. Останалите членове на комисията са: господин Александър Паунов от „БСП за България“, господин Антон Дончев от „Воля“, господин Атанас Ташков, господин Атанас Стоянов, господин Борис Кърчев, господин Валентин Милушев, господин Димитър Данчев, господин Ивайло Константинов, господин Иван Димов Иванов, господин Ихсан Хаккъ, госпожа Йорданка Фикирлийска, госпожа Клавдия Григорова Ганчева, господин Лало Кирилов, господин Николай Тишев, господин Павел Христов, господин Радостин Танев и господин Спас Панчев, който днес отсъства.
Да Ви представя експертите – нашите сътрудници в Комисията: госпожа Невяна Григорова, господин Явор Георгиев, господин Станислав Анастасов и доцент Петър Чобанов. Те ще подпомагат нашата работа в Комисията.
Уважаеми колеги, предлагам на Вашето внимание следния дневен ред, който получихте, предполагам, всички на мейлите си:
1. Обсъждане и приемане на вътрешните правила за работа на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения по реда на чл. 24, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
2. Разни.
Ако няма други предложения или по-скоро да попитам предложения за дневен ред? Не виждам.
Моля, гласувайте. За 16, против и въздържали се няма.
Тогава да минем към първа точка:
1. ОБСЪЖДАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА ВЪТРЕШНИТЕ ПРАВИЛА ЗА РАБОТА НА КОМИСИЯТА ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ ПО РЕДА НА ЧЛ. 24, АЛ. 1 ОТ ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ.
Всички запознаха ли се с така предложените правила? По член първи някой да има нещо да допълни?
Два са моментите, които трябва да уточним. Единият е чл. 2, ал. 1. Ако си спомняте гласуването в Народното събрание в пленарната зала гласувахме Комисията за транспорт да бъде от 22 души, но съставът се попълни от 21, така е записано и на страницата на Народно събрание, така че приемаме, че съставът на Комисията по транспорт от 21 народни представители, защото не е запълнена квотата и така ще остане поне към момента. Оттук произлиза един друг въпрос: приемаме, че при една трета кворумът е от 7 души, което е наличен състав от една трета при 21 народни представители. Някой има ли възражение към това?
ПАВЕЛ ХРИСТОВ: Господин Председател, ако ми позволите, не съм убеден, че можем да приемаме правила, които се различават от Правилника. Предвид че в него пише 22 членове, можем ли във Вътрешните правила да променяме бройката?
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: На сайта на НС е изписано: Комисията по транспорт се състои от 21 члена.
ПАВЕЛ ХРИСТОВ: А в Правилника 22 ли е?
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: В Правилника е 22.
ПАВЕЛ ХРИСТОВ: Мисля, че Правилникът е този, който има тежест. На сайта, предвид че не е допълнена квотата, затова пише 21.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Но в Решението е, че сме запълнили 21. Така че 21 е гласувано като решение. Трябва да няма спор по това, да го решим сега. Каквото се приеме, това ще бъде. Въпросът е можем ли да заседаваме със 7 души или с 8, като се надявам да не се налага да го ползваме.
При 21 една трета е 7.
Следващият момент, уважаеми колеги. Предложено е чл. 5, ал. 1 заседанията да бъдат в сряда от два и половина, тъй като, направихме справка със колегите експерти, че всъщност 12 от Вас имат заседание в четвъртък на другите комисии, което ще е всъщност по-голямо препятствие, останалите девет, като аз съм един, остават 8, които имат в сряда. По-логичният вариант е да бъде в сряда от два и половина, ако нямате възражение към това. Тази зала ще ползваме – 356.
Възражение за сряда от два и половина?
РЕПЛИКИ: Има съвпадение с някои други…
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Винаги ще има, но по-малкото съвпадение всъщност е в сряда.
РЕПЛИКА: А за кворума какво се разбрахме?
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Кворумът е 7.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Осем. (Реплики.)
АЛЕКСАНДЪР ПАУНОВ: При падащ кворум трябва да отидем на 8.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Точно така.
АЛЕКСАНДЪР ПАУНОВ: Но кворумът е 11.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Точно така. (Реплики.) Една трета плюс един. (Реплики.)
РЕПЛИКА: Ние не намаляваме, 8 е по-голямо от 7.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Въпросът е да го реши залата и да няма спор по това.
РЕПЛИКА: Осем човека ако са само, могат ли да вземат решение?
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Могат… Може да започне Комисията, може и да работи.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Взема решение с половината от присъстващите. Това гласи Правилникът.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: С половината от присъстващите започваме работа, а ако не може да се започне, се използва падащият кворум, който е след 10 или 15 минути по правилник и тогава може да работим с 8 човека.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Добре, приемаме да са 8.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: А тези неща, които ги предлагаме сега, ще ги гласуваме ли, или… (Реплики.)
Би трябвало да ги гласуваме, за да няма после спорове, че нещата не са уточнени.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: По отношение на кворума предлагам да гласуваме, за да няма спор.
ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: По отношение на кворума за да бъдат законни решенията, не можем да го приемаме това нещо с решение. Има си принципни правила, Правилник на НС, ние можем да решим, че и с трима човека можем да вземем решение, ама нали разбирате, че те ще бъдат оборими, ако някой тръгне да ги обжалва. Така че приемаме за наше вътрешно съгласие 8 човека, но да гласуваме с колко човека ще приемаме…
РОСЕН ИВАНОВ: Това гласуване е само на Комисията, господине.
ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Да, то е само на Комисията.
РОСЕН ИВАНОВ: Ние имаме право да си определяме Вътрешния правилник…
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Досега не сме ли ги гласували тези неща? (Реплики.)
РОСЕН ИВАНОВ: Най-малко на една трета е 7.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Но членовете й са 21. Това е спорният момент. (Реплики.)
РОСЕН ИВАНОВ: В Правилника няма брой на членовете на Комисията.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: В Правилника пише, че са 22.
РЕПЛИКИ: Няма член, няма такова нещо…
ПРЕДСЕДАТЕЛ ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Изброени са, само комисиите.
ПАВЕЛ ХРИСТОВ: Има Решение за сформиране на комисия на НС, където се реши да сме 22 членове.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Така че сме 8.
ПАВЕЛ ХРИСТОВ: 21 човека са подадени.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Някой не си е подал, така че…
РЕПЛИКА: То си остава отворено.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Цялата идея е да приемем кое всъщност е една трета, защото казусът е създаден от тази гледна точка На първото гласуване сме приели, че Комисията ще бъде от 22. При второ гласуване, което също пак е решение на пленарната зала, е съставът на Комисията да бъде от 21 човека, така че тук какво приемаме – една трета е 8, гласуваме вътрешно, ние не можем да паднем под тази бройка.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Добре, една трета е 8, продължаваме нататък.
ДИМИТЪР ДАНЧЕВ: Една трета не е 8. (Реплики.)
ПАВЕЛ ХРИСТОВ: В случая закръгляме с една трета глас на някой от колегите, няма как да стане. Той или присъства, или не присъства. Осем е най-логичното.
ДИМИТЪР ДАНЧЕВ: Само че при 8 ако се взема решение и гласуват 50% за и 50% против… Как ще се разреши?
ПАВЕЛ ХРИСТОВ: Същото е и при 10, и при 12, и при 14.
РЕПЛИКА: Ако искате да го направим на 9 човека.
ПАВЕЛ ХРИСТОВ: Същата е хипотезата, ако присъстват 10 членове от комисията, пак не може да вземе решение, ако сме 5 на 5. Тази хипотеза я има винаги, въпросът е Комисията да може да започне работа. Това че няма да има решение, е проблем на този, който предлага съответния законопроект.
НЕВЯНА ГРИГОРОВА: Когато са равни гласовете, не се приема.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Да, не се приема.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Не се приема предложението, така че, този казус е…
РЕПЛИКА: Осем ли приемаме?
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Осем.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Приемаме си го за нас. Правилникът е ясен.
Следващият момент е с отсъствието на народните представители и делегирането на правата на заместниците или на председателя да гласуват по определен начин. Приемаме, че те трябва да са тук и да кажат „гласуваме…“ или в отсъствие при обаждане на някой от заместник-председателите и на председателя приемаме ли техните решения?
И следващия момент. Ако има промяна на предварително обявения дневен ред, а те са декларирали гласуване по определен начин, тогава какво се случва? За нас трябва да уточним, за да нямаме колизии по-нататък в работата.
Председателят на Комисията открива заседанието, когато присъстват повече от половината й членове. Ако след обявеното време…“ „За отсъствията си от заседанията членовете на Комисията предварително уведомяват председателя или упълномощения заместник-председател. При напускане на заседанието преди неговото приключване членовете на Комисията могат да декларират своя вот по разглеждане на законопроекти пред председателя или упълномощения заместник-председател“.
НИКОЛАЙ ТИШЕВ: Искам да попитам, може би сътрудниците, да кажат каква е била практиката в предния и по-предния мандат.
Ако някой въобще отсъства, ще има ли право да упълномощи някого да гласува? Тоест трябва да е присъствал поне, за да заяви.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Трябва да се е разписал в началото, след това може да заяви.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Уточняваме последно: приемаме, че, първо, народният представител се е подписал, дошъл е на Комисията, не е участвал в заседанието, упълномощил е, след това приемаме неговия глас така, както е делегирал права на съответния заместник или председател.
При отсъствие от заседание на Комисията не приемаме вота на народния представител. Важно е да го уточним. Така ли остава?
РЕПЛИКИ: Да, да.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Някой да иска да допълни нещо по така предоставения Ви Правилник?
Моля, гласувайте така предложения Вътрешен правилник. За 17, против и въздържали се няма.
Преминаваме към точка Разни.
Има две неща, които искам да обсъдим. На следващото заседание вече по нашия Правилник се пада на бъде на 31. Понеже не е първата седмица на месеца, имате ли възражения да поканим министър Московски и екипа му на блицконтрола и да представи своя екип на това заседание, защото се пада на 31-и? Няколко дни ще избързаме, но поне на този етап те декларираха, че имат възможност да участват в блицконтрола и да представят екипа си.
АНДОН ДОНЧЕВ: Относно часа на следващото заседание, тъй като съм председател на друга Комисия, и вече сме назначили също час за нея, той е от 15,30 на 31-и, има ли възможност за някаква промяна на този час, да не бъде другата седмица в 14,30?
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Не, защото трябва да го съгласуваме с още 20 колеги. Трудно ще бъде да променим часа заради колегите, предварително сме съгласували. Всеки има някакви ангажименти.
НИКОЛАЙ ТИШЕВ: Мисля че контролът ще приключи за 30-40 минути, така че колегата ще може да отиде на неговата комисия.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Предполагам че, спазвайки добрата дисциплина и времето, което имаме за въпроси-отговори и реплики-дуплики, ни трябват около 45 минути. При добра организация за 1 час мисля, че сме приключили.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Ако обаче Вие сте председател на втората комисия и тя е в сряда в 15,30, това означава, че оттук нататък няма как да вземате участие в тази комисия след 15,30 ч., защото ние се разбрахме нашите заседания да бъдат в сряда в 14,30 ч.
АНДОН ДОНЧЕВ: Или да променя часа на моята комисия или на тази да го променим.
ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Искам да предложа следващата сряда да поканим не само министър Московски с двамата или трима заместници, които има, а и дружествата около Министерството на транспорта – НКЖИ, БДЖ, Летище „София“, Български пощи, тъй като все пак като комисия, която ще работи с тях следващите няколко месеци или години, зависи колко е животът на това НС, ще е хубаво те да ни видят и ако имаме въпроси, да ги поставим към тях още в началото на сезона.
Формалното ми предложение е да поканим представителите на дружествата.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Имам обратно предложение, нека да се запознаем с политическия кабинет сега, имаме достатъчно време да поканим всичките представители на институциите, които са към Транспорта, защото ще стане говорилня, трябва да поканим Български пощи, КРС, НКЖИ, БДЖ, Летище „София“, много организации, които няма смисъл да ги викаме на първото заседание, когато се представя политическият кабинет.
Така че предлагам да се запознаем с политическия кабинет на първо време, а след това ще имаме достатъчно време 4 години, господин Свиленски, да се запознаем с всички останали представители.
РОСЕН ИВАНОВ: Аз също подкрепям колегата Иванов, защото ще стане много разводнена срещата, ще имаме достатъчно време да се срещаме с другите от екипа.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Благодаря Ви.
Едно предложение. Споделям мнението на първо време да се запознаем с политическия кабинет, а и да си проведем и блицконтрола, който коментирахме, и след това предложението ми е заедно със заместниците да седнем да изпием по едно кафе и да определим реда и начина, по който ще каним останалите институции и да се подготвим за тяхното гостуване. Смятам, че е практично по този начин и следващия момент на Министерството, които са ни ресорни, да им отделим достатъчно внимание, да си стиковаме действията и да си проведем нормално блицконтрола в следващата сряда. Ако приемете да го направим така, а ние да уточним заедно след това след това по какъв ред и кога ги каним останалите.
ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Разбирам притесненията, може би на част от колегите, относно времето, в което би продължила такава среща. Нямам предвид някакво изслушване да правим на тези директори или да си казват политиките или ние да ги атакуваме в някакви позиции, говоря чисто прагматично, ние сме комисия по транспорт и трябва да знаем с кого от тази администрация трябва да се комуникира. Хайде, аз съм народен представител трети мандат, но има много нови колеги, които за първи мандат са народни представители и утре техните избиратели ще им поставят въпроси, свързани с пощите, с БДЖ, с летище „София“, с НКЖИ, прелеза, бариерата… Те трябва да имат информацията към кой да се обърнат. Това ми беше идеята – тези хора да дойдат, да се видим. Мисля че те няма да имат нищо против, това е в интерес на Комисията.
А ние, ако не искаме, може да не се срещаме с никой, може да се затворим, да си говорим помежду си. Това е в интерес на всеки един народен представител, не е в интерес нито на опозиция, нито на управляващи. Говорим общо. В интерес е на тези директори да ни знаят кои сме, защото сега ни гледат само по интернет в квадратчетата. Да ни видят, да ни чуят.
Вече решение на Комисията е дали иска да си използва правомощията или не иска. Ако искаме да се откажем от някакви правомощия, това е най-лесното – гласуваме против и слушаме Министъра с двамата заместници за 5 – 10 минути и приключва Комисията.
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Свиленски, дайте да се срещнем с политическия кабинет, защото иначе какъв ще е дневният ред? Ще бъде представяне на политическия кабинет, блицконтрол и после около 20 подточки представяне на председателя, или на изпълнителния директор на еди кое си дружество и т.н. Няма нужда да го правим сега. Ако държите обаче на това Ваше предложение, предлагам да гласуваме и да приключим дебата.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Правя предложението за гласуване така: на следващото заседание да поканим политическия кабинет на Министерството на транспорта и да си проведем блицконтрола.
За 9, против 6, въздържали се няма.
Правя следното предложение за следващата седмица за заседанието…
НИКОЛАЙ ТИШЕВ: Да помоля да се отчита, аз не броя, някой да съобщава. Оттук не мога да видя кой как гласува.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Добре, ще ги отчета отново. (Реплики.)
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Добре, всичко отначало ще гласуваме.
ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Извинете, господин председател, може би ще е извън реда за гласуване, господин Иванов ще ме поправи, но подложете първо моето предложение, защото аз искам да присъствам политическият кабинет, но така, както го поставяте, излиза, че трябва да гласуваме, че сме против политическия кабинет, пък сме само за другата част. (Шум и реплики.)
Не, аз казах, че може би нарушавам нещо, но че… Ако отпадне моето предложение, гласуваме само политическия кабинет....
РОСЕН ИВАНОВ: Понеже не е записано гласуването, трябва да го отчетем, а след това ще продължим по другата процедура.
Правя процедура по прегласуване, за да преброим всъщност точно вота.
Моля, гласувайте следващата сряда да си проведем Блиц контрола и да представим политическия кабинет на Министерството.
За 10, против 1, въздържали се 4.
Приема се следващата седмица да бъде така.
Предлагам тази организация, която предлага господин Свиленски, да остане за по-следващото заседание на Комисията, без политическия кабинет. Това да го направим следващата сряда – да поканим всички тези институции, без политическия кабинет.
На следващото заседание каним Министъра, заместниците, провеждаме блицконтрола. Това е на 31. Следващата сряда, която се пада на седми, каним останалите…
ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Моето предложение няма да го поставите на гласуване на седми да бъдат и представителите?
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Предлагам, господин председател, да гласуваме и това, че ще се приеме като блицконтрол на 31-ви да се преведе заседанието, защото иначе рискуваме да се сетят колегите по средата на месеца и отново да се наложи да викаме министъра, което е безумно, според мен.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Нали това гласувахме?
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Уточнихме го, обаче… (Реплики.)
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Господин Иванов, това предложих – следващата седмица в сряда си превеждаме блицконтрола и представяме кабинета. Нали това предложихме и това гласувахме? Така че този въпрос сме го изчистили. (Реплики.)
И да си проведем блицконтрола.
ВАЛЕНТИН МИЛУШЕВ: Моля да бъда извинен, но трябва да присъствам на друга комисия.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Разбира се, упълномощавате господин Иванов.
Другият вариант е да откажем присъствието на министъра тази сряда и да си ги каним първата седмица на месец юни. Така няма да си играем на думи. (Реплики.) Това е вече другият въпрос. Идеята беше, че сме съгласували с тях възможността им да присъстват…
ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Господин председател, няма проблем, окей, за 31-ви гласувахме министъра и политическия кабинет.
Предлагам Ви да подложите на гласуване и моето предложение към тях да се добавят и тези хора, за които казах. Ако това нещо не се приеме - не се приеме, това предложение ще го правя след това за следващи заседания.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Добре.
Гласуваме предложението на господин Свиленски за сряда да се добавят и останалите институции, които изброи.
За 5, против 2, въздържали се 11. Не се приема.
Следващото предложение, господин Свиленски?
ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Няма следващо.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: За следващата седмица?
ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Ще го направя следващата седмица.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Приемаме, че уточнихме за Комисията в следващата сряда. (Реплики от народния представител Димитър Данчев)
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Говорете с господин Свиленски. Вие не си ли говорите помежду си?
ДИМИТЪР ДАНЧЕВ: Говорим си, но...
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Първо с господин Свиленски си уточнявайте програмата, тези неща и тогава…
ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Ако искаме да има яснота, да прочетем какво сме гласували като решение, за да няма неясноти, да не коментираме неща, които сме обсъждали вече.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Колеги, ако позволите да зачета съобщенията към нас.
Едното е към Комисията по бюджет и финанси и нашата ресорна комисия: „Уважаем госпожо Стоянова, уважаеми господин Летифов! Представяме на ръководената от Вас комисия окончателния Одитен доклад № едикойси, за извършен одит за съответствие при финансово управление на Център за градска мобилност ЕАД за периода от първи януари 2014 до 30.6 от 2016 година. Одитът е възложен на Сметната палата на основание чл. 1, ал. 1, чл. 7, ал. 1 от Закона за сметната палата с решение на Народното събрание е приет на 20 май 2016 година, обнародван в Държавен вестник…“ Докладът е внесен в Народното събрание на 16-и май 2017 с вх. Писмо 724-003. Който иска да се запознае с одитния доклад…
Следващо съобщение:
“Предоставям на ръководената от Вас комисия Доклад за изпълнението на плана за подготовка на българското председателство на Съвета на Европейския съюз през 2018 г. и към 13 април 2017 г., приет с Решение № 211 на МС от 2017 г.”
Планът е постъпил в НС на 21 април 2017 г. с писмо № 702-003 от служебния министър-председател на Република България.
“Представям на ръководената от Вас комисия актуализация за 2017 г. на Националната програма за реформи на Република България в изпълнение Стратегията “Европа 2020”, одобрена с Решение № 280 от 2017 г. на МС. Актуализацията е изпратена на НС за сведение, на основание чл. 105, ал. 3 от Конституцията на Република България и е постъпила на 18 май 2017 г. с писмо с вх. № 702-0010 от министър-председателя на Република България.“
Следващото съобщение:
“Предоставям на ръководената от Вас комисия отчет за изпълнението на програмния бюджет към 31 декември 2016 г. на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.“ Отчетът е постъпил в Народното събрание на 3 май 2017 г. с писмо с вх. № 703-13-1 от служебния министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
“Предоставям на ръководената от Вас комисия годишен отчет за изпълнението на програмния бюджет за 2016 г. на Държавната агенция Електронно управление. Отчетът е постъпил в НС на 4 май 2017 г. с писмо с вх. № 704-004 от главния секретар на Държавната агенция “Електронно управление”.”
И последното съобщение: “Предоставям на ръководената от Вас комисия конвергентната програма на Република България 2017-2020 г., одобрена с решение № 284 от 2017 г. на Министерския съвет и постъпило в НС на 19 май 2017 г. с писмо с вх. № 702-0012 от министър-председателя на Република България. Програмата е предоставена на Народното събрание за сведение на основание чл. 105, ал. 3 от Конституцията на Република България.”
Това бяха съобщенията, уважаеми колеги. Някой иска ли да допълни нещо в “Разни”? Имате думата.
Ако няма друго, колеги, закривам заседанието. Благодаря Ви, до другата сряда.
(Закрито в 11,35 ч.)
Председател
Халил Летифов