Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Архив Народно събрание

КОМИСИЯ ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ
10/05/2012
    П Р О Т О К О Л

    № 13
    На 10 май 2012 г. /четвъртък/ от 15.00 часа в зала 134 на Народното събрание, пл. “Княз Александър І ” се проведе заседание на Комисията по бюджет и финанси.

    Заседанието бе открито в 15.10 часа и ръководено от госпожа Менда Стоянова – председател на Комисията.

    Списъкът на присъствалите народни представители и гости се прилага към протокола.

    * * *

    / Начало 15.10 часа /

    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Уважаеми колеги, откривам днешното заседание на Комисията по бюджет и финанси и
    предлагам да премине при следния дневен ред.
    1. Представяне, обсъждане и приемане на законопроект за ратифициране Изменението на Меморандума за разбирателство относно бъдещето на Здравната мрежа на страните от Югоизточна Европа в рамките на Процеса за сътрудничество в Югоизточна Европа, № 202-02-12, внесен от Министерски съвет на 09.04.2012 г.
    2. Представяне, обсъждане и приемане на законопроект за ратифициране Изменението по Споразумението между правителството на Република България и правителството на Конфедерация Швейцария относно оказването на финансова помощ, № 202-02-14, внесен от Министерски съвет на 26.04.2012 г.


    3. Представяне, обсъждане и приемане на законопроект за ратифициране Изменението на Заемното споразумение /Втори проект за улесняване на търговията и транспорта/ между Република България и Международната банка за възстановяване и развитие, № 202-02-15, внесен от Министерски съвет на 04.05.2012 г.
    4. Представяне, обсъждане и приемане на законопроект за статистика на вътрешнообщностната търговия със стоки, № 202-01-19, внесен от Министерски съвет на 30.03.2012 г. – второ четене.
    5. Представяне, обсъждане и приемане на проект за решение за създаване на Временна парламентарна комисия за проучване на фактите и обстоятелствата, свързани с действия и инициативи на длъжностни лица от органи на изпълнителната власт, както и на вземания и даване и възстановяване на българското гражданство, и освобождаване и лишаване от него през периода 2002 – януари 2012 г., № 254-02-69, внесен от Яне Янев и група народни представители на 24.04.2012 г.
    6. Представяне, обсъждане и приемане на законопроект за публично-частното партньорство, № 102-01-60, внесен от Министерски съвет на 13.09.2012 г. – продължение на второ четене.
    Който е за така предложения дневен ред, моля да гласува.
    Благодаря.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Приема се единодушно.
    Преминаваме към точка първа, а именно: законопроект за ратифициране Изменението на Меморандума за разбирателство относно бъдещето на Здравната мрежа на страните от Югоизточна Европа.
    Госпожа Радостина Георгиева – държавен експерт в Дирекция “Международна дейност и протокол” ще ни го представи.
    РАДОСТИНА ГЕОРГИЕВА: Уважаеми дами и господа, позволете ми от името на Министерство на здравеопазването да представя на вашето внимание законопроекта за ратифициране на изменението на Меморандума за разбирателство относно бъдещето на здравната мрежа на страните от Югоизточна Европа в рамките на Процеса за сътрудничество в Югоизточна Европа, който беше подписан на 12 октомври 2011 г. в Босна – Херцеговина. Здравната мрежа на страните от Югоизточна Европа представлява съвместна инициатива на Министерство на здравеопазването на девет страни от региона на Югоизточна Европа, учредена през април 2001 г. в София, в рамките на пакта за стабилност с основна цел, насърчаване на регионалното сътрудничество в областта на здравеопазването, стабилността в региона и подготовка на страните за интеграция в Европейския съюз. След закриването на пакта за стабилност за Югоизточна Европа през 2008 г. беше направен преглед на съществуващите към него инициативи и беше отчетено, че здравната мрежа следва да продължи да съществува като една от успешните регионални инициатива към правоприемника на пакта за стабилност, Съвета за регионално сътрудничество. С цел адаптиране на регионалната инициатива към новите политически реалности и продължаване ролята на здравната мрежа при координирането и поддържането на регионалното сътрудничество между страните беше подписан основополагащия документ, а именно Меморандум за разбирателство, относно бъдещето на здравната мрежа на страните от Югоизточна Европа.
    На 25-тата регионална среща на здравната мрежа, която се проведе през м.юни 2001 г. в София беше представена и одобрена кандидатурата на държавата Израел за членство в здравната мрежа. Тъй като Меморандума не предвиждаше възможности за присъединяване на нови държави членки се наложи неговото изменение, което се предлага за ратифициране. С ратифицирането на изменението на Меморандума на здравната мрежа ще бъдат изпълнени на първо място вътрешно-правните процедури за влизането му в сила за Република България. В него също така е отразена актуализацията на бюджета на Секретариата на регионалната инициатива във връзка с присъединяването на новата държава към нея, а именно Израел.
    Годишната вноска за Българя остава непроменена. Тя е в рамките на 36 000 евро, както е предвидено и в основния Меморандум. Не бих желала да обременявам Комисията с конкретните измерения на основния Меморандум. Бих най-общо желала да отбележа, че регионалното сътрудничество по линия на здравната мрежа и участието на нашата страна в него има и една голяма добавена стойност по отношение на здравеопазването в конкретните мотиви, относно предложеното за ратифициране изменение. Те са подробно описани. Считаме че с ратифицирането на изменението на Меморандума ще се затвърди ролята на страната ни, преди всичко като водещ партньор в регионалната инициатива в съответствие с приоритетите на външната политика на страната по отношение на сътрудничеството в региона. И не на последно място ще се продължи участието в различни области на сътрудничество в сферата на общественото здраве, които са договорени между страните с цел обмяна на опит, информация и добри практики.
    Благодаря ви за вниманието.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Благодаря. Имате думата за отношение, изказвания. Няма.
    В такъв случай преминаваме към гласуване.
    Подлагам на гласуване законопроект за ратифициране Изменението на Меморандума за разбирателство относно бъдещето на Здравната мрежа на страните от Югоизточна Европа в рамките на Процеса за сътрудничество в Югоизточна Европа, № 202-02-12, внесен от Министерски съвет на 09.04.2012 г.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Законопроектът е подкрепен единодушно. Благодаря ви.

    Преминаваме към точка втора.
    Приемане на законопроект за ратифициране Изменението по Споразумението между правителството на Република България и правителството на Конфедерация Швейцария относно оказването на финансова помощ, № 202-02-14, внесен от Министерски съвет на 26.04.2012 г.
    Министерство на Финансите – Стефан Сотиров – началник отдел “Европейски финансови институции”. Заповядайте.
    СТЕФАН СОТИРОВ: Уважаема госпожо председател, уважаеми госпожи и господа народни представители, предлагам на вашето внимание законопроект за ратифицирането Изменението по Споразумението между правителството на Република България и правителството на Конфедерация Швейцария относно оказването на финансова помощ 1992 г., което изменение е извършено чрез размяна на писма на 30 ноември 2011 г. и на 16 март 2012 г.
    Предложението за изменение на срока на горепосоченото изменение e с още една година. За ваша информация бих искал да ви кажа, че това е 12-тото поред изменение на това споразумение. В рамките на споразумението са отпуснати 60 млн. швейцарски франка безвъзмездна помощ. За срока на действие са усвоени над 52 млн. основно в сектори енергетика, опазване на околната среда и здравеопазване. Целта на изменението е завършване на проекта съоръжение за изгаряне на болнични отпадъци в Пловдив на обща стойност 12,5 млн. лв., включително 5 млн. безвъзмездна швейцарска помощ за доставка на оборудването.
    Проектът не е завършен в срок. Би трябвало да бъде приключен в края на 2008 в началото на 2009 г. Поради възникнали сериозни различия между Община Пловдив, която е възложител и швейцарската фирма доставчик, по отношение на обхвата, сроковете на договореното и доставено оборудване.
    По предложение на швейцарския координатор на споразумението, държавния секретариат за икономически връзки, предстои страните по спора, община Пловдив и швейцарската фирма доставчик да постигнат чрез швейцарския юридически посредник, подписването на споразумителен протокол, а при невъзможност спора да бъде отнесен пред арбираж.
    В заключение предлагаме на Народното събрание на основание чл.85 ал.3 от Конституцията на Република България да ратифицира със закон изменението на споразумението на правителството на Република България и правителството на Конфедерация Швейцария, относно оказването на финансова помощ извършено чрез размяна на писма от 3 ноември 2011 г. и 16 март 2012 година.
    Благодаря за вниманието.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Благодаря ви. Имате думата колеги. Няма желаещи.
    В такъв случай преминаваме към гласуване.
    Законопроект за ратифициране Изменението по Споразумението между правителството на Република България и правителството на Конфедерация Швейцария относно оказването на финансова помощ.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Приема се.
    По точка трета
    Законопроект за ратифициране Изменението на Заемното споразумение /Втори проект за улесняване на търговията и транспорта/ между Република България и Международната банка за възстановяване и развитие, № 202-02-15, внесен от Министерски съвет на 04.05.2012 г.
    Кой ще ни представи законопроекта?
    НЕДЯЛКА ЧОЛАКОВА – ръководител на проекта
    Уважаема госпожо председател, уважаеми госпожи и господа народни представители, представям на вашето внимание Закона за ратифициране на изменението на Заемното споразумение по Втория проект за улесняване на търговията и транспорта, подписано между Република България и Международната банка за възстановяване и развитие.
    Съвсем накратко ще ви запозная с проекта и с мотивите за неговото преструктуриране.
    Вторият проект за улесняване на търговията и транспорта има за цел улесняване на регионалната търговия и транспорт чрез подобряване на капацитета, ефикасността и качеството на услугите на избрани гранични пунктове на Европейския съюз.
    Особен акцент върху транс европейските коридори ІV, Капитан Андреево – София – Видин, 10 С – Капитан Андреево – София – Калотина и VІІ - река Дунав за транзитни превози и търговия. По проекта се финансира подобряване на инфраструктурата на граничните пунктове, строителни работи и предпроектни проучвания, проектиране, строителен надзор, доставка на стоки и специализирано оборудване за граничните служби и одит. Бенифициенти по проекта са граничните служби и Агенция “Пътна инфраструктура”.
    Първоначалната обща стойност на проекта е 54,6 млн. евро, от които заем 40,9 и съфинансиране 13,7 млн. евро със срок на изпълнение до 30 юни 2012 г. Към настоящия момент са сключени 82% от договорите по проекта, усвоени са 17 млн. евро от заема, а разходите са 18,3 млн.
    По-голямата част от специализираното оборудване и за граничните служби е доставено. Това са четири високо технологични рентгенови системи за Агенция “Митници”, комуникационно оборудване Тетра с осем базови станции за Гранича полиция. Има и напредък в намаляването на времето за гранична обработка на Капитан Андреево и Калотина. В строеж е и последния участък от автомагистрала Марица, който е включен като подходен път към Капитан Андреево.
    Предстои започването на модернизацията на граничния пункт Капитан Андреево.
    Промените в проекта се налагат поради възникнали непредвидени затруднения и пречки от административен характер, които доведоха до забавяне и се отразиха на изпълнението.
    Реално най-важните за проекта големи строителни договори ще завършат след 30 юни 2012 г.
    Преструктурирането има за цел приключване на основните и най-важни дейности по проекта, чрез удължаване срока на довършването му и вътрешно преразпределение на средства между компонентите.
    Основните промени в проекта са удължаване на крайната дата за приключване с 18 месеца до 31 декември 2013 г.
    Отпадане на строителните работи за ГКПП Калотина и пренасочване на част от средствата за други дейности по проекта. Осигуряване на достатъчно средства за завършване на последния участък от магистрала “Марица”. Модернизирането на граничния пункт Капитан Андреево и новия митнически терминал Свиленград. Заемът се намалява с 1,4 млн. евро, което не променя процентното съотношение на финансиране 75 на 25 процента.
    Изменението на заемното споразумение не предвижда промяна на финансовите условия по заема.
    В заключение изпълнението на проекта ще осигури съвременни условия на работа на граничните служби чрез модернизиране на граничните пунктове и доставка на специализирано оборудване.
    Благодаря за вниманието.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Колеги, много беше изчерпателно изложението. Нямате въпроси.
    Подлагам на гласуване Законопроекта за ратифициране Изменението на Заемното споразумение /Втори проект за улесняване на търговията и транспорта/ между Република България и Международната банка за възстановяване и развитие, № 202-02-15, внесен от Министерски съвет на 04.05.2012 г.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Законопроектът е приет.

    Преминаваме към точка четвърта
    Представяне, обсъждане и приемане на законопроект за статистика на вътрешнообщностната търговия със стоки, № 202-01-19, внесен от Министерски съвет на 30.03.2012 г. – второ четене.
    З а к о н
    за статистика на вътрешнообщностната търговия със стоки
    Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на закона
    Глава първа
    ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
    Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на глава първа.
    Който е съгласен с наименованието на закона и наименованието на глава първа, моля да гласува за.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Текстовете са приети.
    Чл.1. Работната група подкрепя по принцип текста на вносителя за чл.1 и предлага следната редакция на чл.1.
    Колеги, това са чисто редакционни промени, които включват правилното изписване на тези регламенти.
    Няма нещо различно от това, което е предложено на първо четене
    Който е за текста на работната група за чл.1, моля да гласува.
    Благодаря.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Двама.
    Приема се.
    Глава втора
    Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на главата.
    Чл.2 Също е подкрепен от работната група текста на вносителя.
    Подлагам на гласуване наименованието на глава втора и чл.2 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Двама.
    Приема се.
    Чл.3. Има предложение на н.п. Борис Грозданов, Лили Боянова и Димитър Главчев.
    Работната група го подкрепя. Работната група подкрепя и текста на вносителя и предлага следната редакция на чл.3.
    Тук изменението е, че трябва да се изпише – Европейска информационна система за обмяна на информацията по ДДС /VIES/.
    Който е за текста на работната група за чл.3, моля да гласува.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Двама.
    Текстът е подкрепен.
    Чл.4, чл.5 по вносител, глава трета, наименование по вносител. Чл.6, чл.7 и чл.8 по вносител.
    От чл.4 до чл.8 включително наименованието на глава трета по вносител, който е за, моля да гласува.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Двама.
    Предложението е прието.
    Чл.9 Предложение на н.п. Борис Грозданов, Лили Боянова и Димитър Главчев, което работната група подкрепя. Подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на чл.9.
    ДИМИТЪР ГЛАВЧЕВ: Когато техническият вносител има невъзможност да даде информация се използва такъв вносител, който дава възможност.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Подлагам на гласуване чл.9 по редакцията на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Двама.
    Приема се.
    Чл.10, чл.11, чл.12, чл.13, глава ІV по вносител, чл.14 по вносител.
    Подлагам на гласуване от чл.10 до чл.14, включително и наименованието на глава ІV по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Двама.
    Предложението е прието.
    Чл.15. Предложение на н.п. Борис Грозданов, Лили Боянова и Димитър Главчев.
    Работната група подкрепя предложението. Подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на чл.15, която е пред вас.
    Тук вместо държави извън Европейския съюз се заменят с трети страни. Така било прието във всички европейски документи извън Европейския съюз, страните да се наричат трети.
    Който е за текста на работната група за чл.15, моля да гласува.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Двама.
    Текстът е приет.
    Чл.16. Глава пета. Наименованието на глава пета по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Двама.
    Приема се.
    Чл.17. Работната група подкрепя по принцип текста на вносителя за чл.17 и предлага нова редакция, в която ал.3, съответните наказания. Да стане “наказанието”. Това е чисто редакционно.
    Който е за чл.17 по редакцията на работната група, моля да гласува.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Двама.
    Приема се.
    Чл.18, чл.19, допълнителни разпоредби, § 1, § 2, преходни и заключителни разпоредби, наименование, § 3, § 4, § 5, § 6, § 7, § 8, § 9, § 10 и § 11 по вносител.
    Който е за членове от 18, 19 и допълнителните разпоредби и параграфи от 1 до 11 включително по вносител, моля да гласува.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Двама.
    Приема се.
    Предложение на н.п. Менда Стоянова, Ваня Донева, Петко Петков и Лили Боянова за създаване на нов § 12.
    Работната група подкрепя предложението и предлага да се създаде нов § 12 в ДОПК.
    Колеги, миналата година преди Нова година приехме изменение на Закона за данъка върху до добавената стойност, в който уеднаквихме сроковете за възстановяване на ДДС. Бяха различни за вътрешните сделки и за сделките с Европейския съюз, четири и шест месеца. По изискания на комисията не могат да бъдат различни. Уеднаквихме ги на пет месеца. И бяхме записали, че за незавършилите производства към 31 декември, срока е 31 май. Но тогава не сме взели предвид, че има производства, които са спрени и те не могат да бъдат възобновени преди да отпадне основанието за спиране. Тоест биха могли да не могат да се съберат в тези пет месеца от януари до май. Затова предлагаме тази редакция, в която казваме, че спрените към датата на влизане в сила на този закон ревизионни производства се довършват по досегашния ред, т.е. когато се възобновят, в срок от три месеца от датата на възобновяването им, когато това се случи. Защото трябва да отпадне основанието. Както и тези срокове могат да бъдат продължени при условията на чл.114, ал.4. Това е специалното правомощие на изпълнителния директор, в изключителни случаи да удължава ревизията още шест месеца.
    Това е което сега предлагаме.
    Имате ли въпроси към този текст? Няма.
    В такъв случай подлагам на гласуване текста на работната група за § 12.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 18 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Приема се.
    § 12- по вносител. Предложение на н.п. Менда Стоянова, Ваня Донева, Петко Петков и Лили Боянова закона да влезе в сила от 1 юли 2012 г., с изключение на този § 12, за който става дума. Защото той трябва да влезе веднага в сила. В противен случай няма смисъл от него.
    В такъв случай подлагам на гласуване текста на работната група за § 12, който става § 13, а именно Закона влиза в сила от 1 юли 2012 г., с изключение на § 12, който влиза в сила от деня на обнародване на закона в Държавен вестник.
    Гласували 16 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Двама.
    Приема се.
    Благодаря. Законопроектът е приет.

    Преминаваме към точка пета.
    Проект за решение за създаване на Временна парламентарна комисия за проучване на фактите и обстоятелствата, свързани с действия и инициативи на длъжностни лица от органи на изпълнителната власт, както и на граждани по повод помилване, опрощаване на несъбираеми държавни вземания и даване и възстановяване на българското гражданство и освобождаване и лишаване от него през периода 2002 – януари 2012 г., № 254-02-69, внесен от Яне Янев и група народни представители на 24.04.2012 г.
    Този законопроект вероятно е в нашата Комисия, защото в него има опрощаване на несъбираеми държавни вземания.
    Господин Грозданов, разбрах, че вие ще ни разкажете какво пише в това решение.
    БОРИС ГРОЗДАНОВ: Както знаете с решение № 6 от 11 април 2012 г. Конституционния съд обяви за противоконституционно създаването на Временна парламентарна комисия, свързана с проверка на мотивите за издаване на указа от страна на президента и вицепрезидента.
    Мотивите за отхвърлянето са, че ние с тази Временна комисия подлагаме на парламентарен контрол действията на държавния глава и на неговия заместник, което е против Конституцията. За да се извърши проверка на дейността на президента и на вицепрезидента, Яне Янев и една голяма група народни представители предлагаме да се създаде нова временна парламентарна комисия, която да провери администрацията, която подготвя документацията за издаване на Указ от държавния глава. Тъй като тези материали се подготвят от администрацията на Министерство на финансите има становище от министъра на финансите. Издава се становище от общинския съвет, от администрацията в общините, без техните мнения държавния глава не може да издаде указ нито за помилване, нито за опрощаване на несъбираеми държавни вземания.
    Така че новата Комисия си поставя задачи да провери действията на лицата от изпълнителната власт инициирани производства, които са завършили с издаване Указа на президента на Република България за помилване, опрощаване на събираеми държавни вземания и даване и възстановяване на българското гражданство. Задачата е да установи мотивите на администрацията, която е подготвила материалите. Да установи мотивите, нормативните основания, обстоятелствата при които са инициирани действия в изпълнителната власт по съответните производства по предходния пункт. Да направи съпоставка с добрите практики в чужбина. Това са основните задачи на новата комисия.
    Благодаря.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Благодаря. Колеги, имате думата за изказвания и становища. Господин Агов.
    АСЕН АГОВ: Госпожо председател, тази Комисия ще се занимава със своята дейност, ако разбира се бъде одобрена от народните представители, след като Георги Първанов загуби изборите в Българската социалистическа партия за нейното председателство. Тоест, не може да бъдем упрекнати, че ще повлияе по някакъв начин на вътрешно-политическите спорове в опозицията в лицето на БСП. Затова аз предлагам да приемем тази комисия и тя да се заеме наистина с тези съмнителни действия, защото слуховете, които гъмжат из България са за сериозни корупционни механизми при даването на българско гражданство.
    Ако трябва да спомена числата, които съм чувал в тези слухове, едно българско гражданство струва между 2500 и 5000 евро. Следователно може да си обясним някои от сградите построени от висши представители на Президентството, включително вицепрезидента или най-малкото хората си обясняват тези сгради с това. Затова ако тази Комисия стигне до истината и се окаже, че нищо от тези слухове не е вярно, това само ще повиши доверието в България. Именно за да установим верни ли са слуховете, не са ли верни слуховете, нека да създадем тази комисия.
    АЛЕКСАНДЪР РАДОСЛАВОВ: Госпожо председател, колеги, аз вече се чудя тази нашата държава, както сме тръгнали, не знам още колко комисии ще създадем. Първо, имаме си една полиция, която е три пъти по-голяма от армията, ако се реализира 2014 г. втората бяла книга. Една част от митничарите ги направихме дознатели и те са един вид полицаи с такива функции. Сега един министър иска да направим финансова полиция, другия зоополиция. Аз се чудя ще има ли нещо друго, освен някакви надзорни контролни органи. Понеже Конституционния съд върна тази комисия на Яне Янев, този човек докато не приключи този мандат няма да миряса, ако няма комисия. Защото трябва да се вози обезателно в лична кола с охрана. Да му се отваря вратата. Аз понеже пеш идвам на работа го виждам, че шофьора излиза да му отвори колата и да излезе. Как ще живее този човек, в тези условия, ако няма комисия. На Цецка Цачева не отварят вратата, а този седи да му отворят вратата.
    Да направим една комисия да разследва. Тези чиновници, които са подготвяли нещата указите, да се види кой е сбъркал. Новият президент, господин Плевнелиев, неговото мнение беше да се престане на тази тема с президентството. Тогава като сме тръгнали по този път, като гласувахме закона за гражданската конфискация, да си направим една парламентарна комисия и да започне да обследва всички депутати от 15 години назад. Да видим кой как си е добил имотите и да улесним тази Комисия по гражданска конфискация. И само една година да работим по такива комисии и да оставим всичко друго. И България ще процъфти.
    Много ви моля увличаме се. Тръгнахме по една деструктивна линия. Всяко едно нещо, независимо кой ще го обследват там, чиновник ли, този човек така или иначе няма да бъде пълноценен да си върши нормалната работа, за която му се плаща в държавата. Всеки вече стана престъпник. И всеки започна да гледа другия, откъде е взел парите, какво е сгрешил. Няма човек в България, който да няма имот. Всеки има и селски имот и може и градски. Аз ще гласувам против, защото мисля че се прекрачи границата на разумното във всички разследващи комисии, органи, министерства. Сега идвам от Комисията по вероизповеданията. Там се гледа закона за предучилищна възраст. Там от дете от 4 години влизаш в една машина и те обработва от малък и край.
    Прекалено вече задълбочихме тези неща. И ви моля като разумни хора тази Комисия, да не подкрепяме такива идеи. Има един колега, който предлага да има един тест преди да станат депутати и аз съм съгласен с него.
    Благодаря.
    АЛИОСМАН ИМАМОВ: Аз няма кого да защитавам или кого да обвиняваме по отношение на политическата му принадлежност и по отношение на това къде е работил, бил ли е президент или не. Но според мен този текст е по същия начин уязвим пред Конституционния съд, както и предишния. Защото не съм сигурен дали Парламента има право да упражнява парламентарен контрол върху администрацията, която си има шапка, естествено. Тя си има началник. В случая началника е същия и беше атакувана предишната комисия от Конституционния съд. Има ли право Парламента да упражнява парламентарен контрол върху чиновниците, служителите, без да се съобразява с факта, че тези чиновници си имат началници. И ако някой чиновник не си е гледал работата и е правил неща, които не са известни на неговия началник, това е друг проблем, но не е проблем на някаква комисия в Парламента. Нека да се уважаваме достатъчно, за да не допускаме подобни елементарни заобикаляния за решение на Конституционния съд.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Благодаря. Други изказващи се. Няма.
    В такъв случай подлагам на гласуване проекта за решение за създаване на Временна парламентарна комисия за проучване на фактите и обстоятелствата, свързани с действия и инициативи на длъжностни лица от органи на изпълнителната власт, както и на граждани при и по повод помилване, опрощаване на несъбираеми държавни вземания и даване и възстановяване на българското гражданство и освобождаване и лишаване от него през периода 2002 – януари 2012 г., № 254-02-69, внесен от Яне Янев и група народни представители на 24.04.2012 г.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 14 “за”.
    Против? Пет против. Въздържали се? Няма.
    Приема се.
    Проектът за решение е подкрепен.
    Заповядайте господин Горов.
    ДИМИТЪР ГОРОВ: Защо се ограничаваме от 2002 г. Защо не разширим обхвата на тази комисия тогава да започва от 1989 г. примерно. Аз напълно подкрепям това, което каза господин Имамов. Защо от 2002 г. защо не от 1997, защо не от 1990 г.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Вие гласувахте против. Благодаря ви.

    Преминаваме към следващата точка шеста.
    Закона за публично-частното партньорство – продължение на второ четене.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Представяне, обсъждане и приемане на законопроект за публично-частното партньорство, № 102-01-60, внесен от Министерски съвет на 13.09.2012 г. – продължение на второ четене.
    ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
    Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на Преходни и заключителни разпоредби.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 18 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Приема се.
    § 2. Предложение на н.п. Менда Стоянова, Искра Фидосова, Диана Йорданова, Ваня Донева, Даниела Миткова, Юлиана Колева, Емил Радев.
    Параграф 2 се отменя.
    Работната група подкрепя предложението и предлага текста на вносителя за § 2 да бъде отхвърлен.
    Който е за § 2 да бъде отхвърлен, моля да гласува.
    Гласували 18 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Приема се.
    Параграф 2 е отхвърлен.
    § 3. Предложение на н.п. Менда Стоянова, Искра Фидосова, Диана Йорданова, Ваня Донева, Даниела Миткова, Юлиана Колева, Емил Радев.
    Работната група подкрепя предложението по принцип. Работната група подкрепя текста на вносителя по принцип и предлага следната редакция на § 3, който става § 2.
    Изказвания и въпроси? Няма.
    Който е за § 3, който става § 2, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Приема се.
    § 4. Предложение на н.п. Менда Стоянова, Искра Фидосова, Диана Йорданова, Ваня Донева, Даниела Миткова, Юлиана Колева, Емил Радев.
    Работната група подкрепя предложението по принцип. И то е отразено в текста на § 2, който току що приехме. Работната група предлага текста на вносителя за § 4 да бъде отхвърлен, тъй като систематично е отразен в § 2 и § 16.
    Който е за § 4 по вносител да бъде отхвърлен, моля да гласува.
    Гласували 18 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Приема се.
    § 4 по вносител е отхвърлен.
    § 5. Предложение на н.п. Менда Стоянова, Искра Фидосова, Диана Йорданова, Ваня Донева, Даниела Миткова, Юлиана Колева, Емил Радев.
    Параграф 5 да се отмени.
    Работната група подкрепя предложението и работната група предлага § 5 да се отмени.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 18 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Параграф 5 е отхвърлен.
    Предложение на н.п. Менда Стоянова, Искра Фидосова, Диана Йорданова, Ваня Донева, Даниела Миткова, Юлиана Колева, Емил Радев за създаване на § 6.
    Работната група подкрепя предложението по принцип и предлага следната редакция на § 3.
    Имате ли въпроси по редакцията на работната група на § 3.
    Няма.
    Който е за текста на работната група за § 3, моля да гласува.
    Гласували 18 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Текстът е приет.
    Параграф 6. Има предложение на н.п. Мартин Димитров, което работната група не подкрепя.
    Имате ли въпроси? Няма.
    Който е за предложението на Мартин Димитров, моля да гласува.
    Гласували 2 “за”.
    Против? Против 16. Въздържали се? Няма.
    Текстът не е приет.
    Предложение на н.п. Менда Стоянова, Искра Фидосова, Диана Йорданова, Ваня Донева, Даниела Миткова, Юлиана Колева, Емил Радев.
    Работната група подкрепя предложението. Работната група подкрепя по принцип и текста на вносителя и предлага следната редакция на § 6, който става § 4.
    Имате ли въпроси и изказвания по § 4 ? Няма.
    Подлагам на гласуване § 6, който става § 4 в редакцията на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 18 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Текстът е приет.
    § 7 по вносител. § 7 става § 5.
    Който е за § 7, който става § 5 по вносител, моля да гласува.
    Гласували 18 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Текстът е приет.
    § 8. Предложение на н.п. Менда Стоянова и други
    Работната група подкрепя предложението по принцип и предлага следната редакция на § 8, който става § 6.
    Изказвания и въпроси? Няма.
    Подлагам на гласуване § 6 по редакцията на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 17 “за”.
    Против? Един. Въздържали се? Няма.
    Текстът е приет.
    § 9 по вносител с преномерация, който става § 7.
    § 10 по вносител, § 11 по вносител и § 12 по вносител.
    Подлагам на гласуване параграфи 9, 10, 11 и 12 по вносител, които стават съответно параграфи 7, 8, 9 и 10.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 17 “за”.
    Против? Един. Въздържали се? Няма.
    Приема се.
    Предложение на н.п. Менда Стоянова и други
    Работната група подкрепя предложението по принцип и предлага да се създадат нови параграфи 11 и 12.
    Параграф 11. Промени в Закона за физическото възпитание и спорта, които са съобразени с основния текст на закона.
    Параграф 12. Изменение в Закона за общинския дълг, които също са съобразени с текстовете на Закона за публично-частното партньорство.
    Който е за новите параграфи 11 и 12, моля да гласува.
    Гласували 17 “за”.
    Против? Един. Въздържали се? Няма.
    Приема се.
    Работната група предлага да се създадат нови параграфи 13, 14, 15, и 16.
    А именно: § 13, промени в Закона за устройство на територията.
    § 14 в чл.365 на ГПК.
    § 15 Закона за изпълнение се възлага на Министерски съвет.
    § 16 за влизането в сила на Закона.
    Имате ли изказвания и въпроси? Няма.
    В такъв случай подлагам на гласуване параграфи 13, 14, 15 и 16 нови по предложение и редакция на Комисията.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 17 “за”.
    Против? Един. Въздържали се? Няма.
    Приема се.
    С това приехме този закон.
    Имам предложение, тъй като миналия път гласувахме основната част на закона, но след преглед се констатираха технически грешки при изписването на чл. 9, чл.11, чл.56 и чл.78, затова предлагам тези текстове да бъдат прегласувани с техническите корекции, които са направени., а също и да бъде гласувано отхвърлянето на чл. 13 по вносител, чл. 26 по вносител и предложението на н.п. по него, както и чл. 33 по вносител, които систематично са отразени в други текстове и трябва да се гласува тяхното отпадане.
    Имате ли въпроси и изказвания? Няма.
    Който е за текстовете на чл.9, 11, 56 и 78 в последната им редакция, моля да гласува.
    Гласували 17 “за”.
    Против? Един. Въздържали се? Няма.
    Който е за отпадането на чл. 13, чл.26 и предложението на народните представители и чл. 33 по вносител, моля да гласува.
    Гласували 17 “за”.
    Против? Един. Въздържали се? Няма.
    Текстът е приет, с което сме приели на второ четене целия Закон за публично-частното партньорство.
    Колеги, искам да използвам случая и да благодаря на тези четири дами на масата – госпожа Таня Бузева, госпожа Цвета Каменова, госпожа Емилия Петкова и госпожа Марияна Славкова, които доста време отделиха от своето собствено време, за да ни помогнат да направим този закон в този вид приемлив, работещ, така че наистина да свърши работа за целта и да бъде защитен максимално публичния интерес. От ваше име им благодаря.
    С това закривам заседанието на днешната комисия.

    / Закрито в 16 часа и 15 минути /

    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
    ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ:
    /М. Стоянова/
    Форма за търсене
    Ключова дума