КОМИСИЯ ПО ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА
ПРОТОКОЛ
На 26-ия ден на месец септември две хиляди и дванадесета година, сряда, от 15.00 часа, в зала № 456 в сградата на Народното събрание на площад "Княз Александър Първи", се проведе редовното заседание на Комисията по труда и социалната политика. То бе открито и ръководено от председателя на Комисията господин Драгомир Стойнев.
х х х
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Уважаеми дами и господа народни представители!
Уважаеми гости!
Имаме вече необходимият кворум и откривам редовното заседание на Комисията по труда и социалната политика.
Предлагам да гласуваме предложения
ДНЕВЕН РЕД:
1. Представяне, обсъждане и гласуване на ПРОЕКТ за РЕШЕНИЕ ЗА ВЗЕМАНЕ НА АКТ ОТ КОНВЕНЦИЯТА ОТНОСНО ДОМАШНИТЕ РАБОТНИЦИ (№ 189) и от ПРЕПОРЪКАТА ОТНОСНО ДОМАШНИТЕ РАБОТНИЦИ, (№ 201), № на проекта за решение 202 - 03 - 16, внесен от Министерския съвет на 31.VІІІ.2012 година.
2. Представяне, обсъждане и гласуване на ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА НАСЪРЧАВАНЕ НА ИНВЕСТИЦИИТЕ, № 202 - 01 - 54, внесен от Министерския съвет на 12.ІХ.2012 година.
3. Разни.
Който е съгласен с така прочетения Дневен ред, моля да гласува:
"За" - 14 гласа.
"Против" - няма.
"Въздържали се" - няма.
Дневният ред е приет.
Участие в днешното заседание ще вземат:
От Министерството на труда и социалната политика:
- г-н Тотю Младенов - министър на труда и социалната политика;
- г-жа Елена Велкова - директор на дирекция "Европейски въпроси и международно сътрудничество";
- г-жа Елица Славчева - началник отдел в дирекция "Европейски въпроси и международно сътрудничество";
- г-н Христо Симеонов - държавен експерт в дирекция "Европейски въпроси и международно сътрудничество";
От страна на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма присъстват:
- г-н Илия Табаков - експерт в дирекция "Инвестиции, иновации и предприемачество";
Присъстват още:
- г-н Петър Тошков - старши юрисконсулт в дирекция "Правно-нормативна дейност" в Министерство на вътрешните работи;
- г-жа Снежана Малакова - Национален осигурителен институт.
На гостите "Добре дошли"...
ПО ТОЧКА ПЪРВА ОТ ДНЕВНИЯ РЕД:
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
По първата точка от дневния ред, относно представяне на Проекта за решение за вземане на акт, относно домашните работници, на кого от Министерството на труда да дам думата, кой ще представи проекта за решение? Господин Министър, заповядайте, имате думата.
ТОТЮ МЛАДЕНОВ - МИНИСТЪР НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА:
Благодаря Ви, господин председател!
Уважаеми дами и господа народни представители!
Съвсем накратко.
Достоен труд за домашните работници бе една от основните точки в дневния ред на стотната сесия на Международната конференция на труда миналата година в Женева, и на 16-ти юни, фактически, беше приета Конвенцията за домашните работници и съответно и Препоръката...
В Конвенцията се дефинират понятия като "домашна работа", "домашен работник". Конвенцията обхваща всички домашни работници, като държавата-членка на Международната организация на труда, която я е ратифицирала има право след консултации с представителните организации на работниците и на служителите и на работодателите да изключи изцяло или частично от своя обхват категории работници, на които по друг начин е осигурена най-малката еквивалентна защита. И ограничени категории работници, по отношение на които възниква особен проблем от съществен характер.
Общият принцип, залегнал и в Конвенцията, е, че всяка държава-членка следва да предприеме мерки, за да осигури ефективно насърчаване и защита на човешките права на всички домашни работници. Тя е длъжна, по отношение на домашните работници да приложи мерките, предвидени в настоящата Конвенция, с цел спазване, насърчаване и реализиране на останалите принципи и права на работното място. Именно: свободата на сдружаване, ефективно признаване правото на колективно трудово договаряне, премахване всички форми на принудителен или задължителен труд и ефективно премахване на детския труд и премахване на дискриминацията, по отношение на заетостта и професиите.
Други основни разпоредби на Конвенцията са: всяка държава-членка трябва да определи минималната възраст за домашните работници, в съответствие с разпоредбите на Конвенцията; така всяка държава-членка трябва да предприеме мерки, с които да гарантира, че работата, извършена от домашните работници, които са под 18-годишна възраст и над минималната възраст за трудова заетост, не ги лишава от задължително образование или влияе на възможностите за участие в по-нататъшното професионално обучение или образование.
Всяка държава-членка трябва да предприеме мерки, за да гарантира, че на домашните работници е осигурена ефективна защита срещу всички форми на малтретиране, тормоз и насилие. Всяка държава-членка трябва да предприеме мерки, за да се гарантира, че на домашните работници, както и на работниците като цяло, са осигурени справедливи и достойни условия на труд, ако те пребивават в домакинство - достойни условия на живот, които зачитат неприкосновеността на техния личен живот.
Всяка държава-членка трябва да предприеме мерки за гарантиране, че домашните работници са информирани за сроковете и условията по наемане на работа, в подходяща, проверима и лесно разбираема форма, и за предпочитане, възможно, чрез писмени договори, в съответствие с националните закони, наредби или колективни споразумения.
Съгласно разпоредбите на Конвенцията, седмичната почивка трябва да бъде най-малко 24 последователни часа, а възнагражденията на работниците трябва да се изплащат директно в брой, на редовни интервали, най-малко веднъж месечно, освен, ако не е предвидено в националните закони, наредби и колективни споразумения, че може да се изплаща и по банков път, с чекове и т.н.
Разпоредбите на Препоръката, относно домашните работници - номер 201, допълва тези на Конвенцията, а именно че българското трудово законодателство е общо приложимо за всички работници и служители, които са страна по трудов договор, сключен с работодател, т.е. не съдържа специални разпоредби, изключващи домашните работници от неговото приложно поле.
Това означава, че всяко лице, което е работодател, по смисъла на Кодекса на труда, може самостоятелно да наеме работник, служител, по трудово правоотношение. Всички разпоредби на трудовото законодателство са съобразени с трудовите Конвенции на Международната организация на труда, които България е ратифицирала, както и с директивите на Европейския съюз в тази област и са приложими и когато страна по трудовия договор е работник, домашен помощник.
Това важи и за основанията на възникване на трудовото правоотношение и задължителна писмена форма на трудовия договор, в определени от Закона задължителни елементи, основни права и задължения на страните за законоустановената продължителност на работното време, почивки, отпуски, трудово възнаграждение, здравословни и безопасни условия на труд, и т.н.
Уважаеми дами и господа!
Уважаеми господин председател!
Ние, действително, миналата година, участвахме на сесията, единодушно гласувахме, нашата тристранна делегация, на правителството, на работодателите и на синдикатите, приехме Конвенцията и сега предлагаме за вземане на акт за ратификация на Конвенцията от Българския парламент.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Благодаря Ви, господин министър.
Уважаеми дами и господа народни представители!
Имате думата.
Доктор Шайлекова, заповядайте.
д-р СТАНКА ШАЙЛЕКОВА:
Благодаря, господин председател!
Уважаеми господин министър!
Колеги!
Мисля, че ние всички единодушно ще подкрепим принципите, които ни предлага Конвенцията за домашните работници... Ние сме "За" тяхното право на сдружаване, за колективно договаряне... Ние сме и "против" дискриминацията, "против" използването на принудителен труд и на детски труд... В същото време, нашето Законодателство е синхронизирано и с европейските Директиви и с Конвенциите, които нашата страна е ратифицирала, и то се отнася за всички работници, не само за домашните, но тази Конвенция, която определя Принципите за работа на домашните работници, ние също изцяло я подкрепяме.
Благодаря.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Благодаря Ви, доктор Шайлекова.
Други народни представители?
Не виждам...
Колеги, подлагам на гласуване Проект на решение за вземане на акт от Конвенцията, относно домашните работници, номер 189, и от Препоръката относно домашните работници, номер 201.
Който е "За", моля да гласува:
"За" - 13 гласа.
"Против" - няма.
"Въздържали се" - няма.
Проектът за Решение е приет.
ПО ТОЧКА ВТОРА ОТ ДНЕВНИЯ РЕД:
Благодаря на господин министъра, ако желаете да останете и за втората част, но ще помоля господин Христо Симеонов, и господин Петър Тошков, старши юрисконсулт в дирекцията "Правно-нормативна дейност" в МВР да заповядате. Също така, да представите основните акценти в Законопроекта, които касаят Комисията по труда и социалната политика.
Господин Христо Симеонов, на Вас давам първо думата, заповядайте.
ХРИСТО СИМЕОНОВ:
Благодаря, господин председател!
Уважаеми господин министър!
Госпожи и господа членове на Комисията по труда и социалната политика!
Бих искал да изразя задоволството на Министерството на труда и социалната политика, че огромната част от нашите бележки, които бяха дадени в етапа на междуведомствено съгласуване, ги виждаме отразени в представения на вниманието ви Законопроект, от страна на вносителите.
Имаме два коментара, които нямаме представа защо не са включени, но да нас са от значение. Като първата, най-вероятно по недоглеждане, тъй като става въпрос за член 39-ти, алинея 4, тази бележка беше представена вече и тя е чисто редакционна, но много важна смислово, тъй като става въпрос за режима за даване, съответно, на достъп до пазара на труда за чужденци, който е в случай на командироване, става въпрос за регистрация в Агенция по заетостта, докато в случая за разрешение за работа то се издава съответно такова. Затова в член 39-ти, алинея 4-та предложението ни е думите: "След регистрация" да се заменят със "След получаване на разрешение или регистрация".
Също така, самата алинея...
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
...Извинявайте, член 39-ти, алинея четвърта...
ХРИСТО СИМЕОНОВ:
Член 39-ти, алинея четири: "След регистрация" да стане: "След получаване на разрешение или регистрация". Това е, между другото, точна препратка към текста, който се цитира вътре в член 33, алинея 2 от Закона за чужденците в Република България - там е точно същия уърдинг.
Второто нещо, вторият момент от нашето становище е свързан с посочената Наредба в алинея едно на новия член 41-ви, както е предложен. Наредба, която ще бъде свързана с определяне условията и реда, по които министърът на икономиката, енергетиката и туризма да прави мотивирани предложения по член 30-ти от Закона за българското гражданство, с цел придобиване на българско гражданство от граждани на трети страни с особени заслуги в икономическата сфера. т.е., тази част е регламентирана и по член 16-ти от Закона за българското гражданство. В този смисъл смятаме, че това, даването на българско гражданство, е един доста значим акт от страна на държавата. И тази Наредба, би трябвало да бъде, или на Министерския съвет като наредба, или съвместна на Министъра на правосъдието, Министъра на икономика, енергетиката и туризма и Министъра на труда и социалната политика. Нашето последователно виждане по този въпрос е, че независимо дали в този Закон или в Закона за българското гражданство ще залегне издаването на тази Наредба, Министърът на труда и социалната политика трябва да има своя глас в тази област, тъй като инвестициите в България значимите инвестиции, нашето виждане е, че трябва да водят и до създаване на работни места.
Второто нещо, във връзка с това, и с което приключвам, е, че аналогична разпоредба вече има заложена във внесения Закон за изменение и допълнение на Закона за българското гражданство, сигнатура 202/01/33, където ще се получи едно дублиране в кой от двата закона да бъде тази Наредба. Там, ние също считаме, че трябва да бъде съвместна, от тези министри, и нашето виждане е, че редно би било да бъде във водещият специализиран закон, а не в този, в Закона за българското гражданство.
Благодаря.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Благодаря Ви, господин Симеонов.
Господин Тошков, имате думата, заповядайте.
ПЕТЪР ТОШКОВ:
Уважаеми господин председател!
Уважаеми дами и господа народни представители!
Министерството на вътрешните работи подкрепя проекта на Закон за изменение и допълнение на Закона за насърчаване на инвестициите. Експерти от МВР са участвали в разработването на конкретни текстове, по отношение на допълнителната мярка, за насърчаване, която е предоставяне право на пребиваване. На този етап нямаме допълнителни бележки и предложения по проекта.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Благодаря Ви.
Госпожо Малакова, от Националния осигурителен институт, добре дошла, Вие, желаете ли да вземете отношение?
Заповядайте.
СНЕЖАНА МАЛАКОВА:
Благодаря Ви, господин председател.
Националният осигурителен институт не е участвал в разработването на проекта, но на етап предварително съгласуване решението на Министерския съвет, за внасяне на Законопроекта, е изразено становище, като бележките, които са направени от експертите, са съобразени в настоящия Законопроект.
Към настоящия етап, Националният осигурителен институт подкрепя Законопроекта и нямаме бележки по него.
Благодаря.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Благодаря Ви, госпожо Малакова.
Добър ден, /към влезлия/ Вие трябва да сте господин Табаков, така ли е?
ИЛИЯ ТАБАКОВ:
Добър ден...
Илия Табаков от Министерството на икономиката.
Извинявам се, от името на госпожа Пищовколева и господин Борислав Стефанов, тъй като бяхме в Икономическата комисия в другата сграда на Парламента и изникна непредвидена първа точка и към 15 часа още не беше стигнало време за нашия закон...
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
...Да, господин Табаков... Благодаря Ви. Моля да запознаете Комисията по труда и социалната политика със Законопроекта за насърчаване на инвестиции, може би главно в частта, която касае сферата, в която ние работим - в социалната сфера и в трудовата...
ИЛИЯ ТАБАКОВ:
Предложенията в Закона за Изменение и допълнение на Закона за насърчаване на инвестициите са свързани с преодоляване, трайно преодоляване на спада в инвестиционната активност по основните четири направления, в които сме работили. Те са следните:
Даване на възможност за насърчаване на проекти на общинско ниво. Като се предвижда сертификат клас В, който се издава от кмета, по критерии, които се разписват в Наредба, приета от Общинския съвет. Това е подходящо за по-малки проекти, като насърчителните мерки, които ще ползват такива проекти са мерките от компетенциите на Общината, предоставяне на административни услуги в по-кратки срокове, индивидуално административно обслужване и преотстъпване, продажба на недвижими имоти, необходими за реализацията на проекта.
Втората, вторият и третата, второто и третото направление касаят нашето желание за създаване, за насърчаване на проекти, които създават високопроизводителни работни места. Едното предложение е свързано с критерия, за сертифициране на проектите, като клас А и клас Б, до момента се разглежда единствено размерът на инвестицията в дълготрайни материални и нематериални активи, като с нашето предложение ще има възможност този праг да бъде намаляван допълнително с увеличаване на планираните работни места, които инвеститорът заявява. Това е подходящо за проекти в сферата на аутсорсинга, тъй като там капиталовите инвестициите са по-малки, но пък се създават доста работни места и те ще имат възможност също да ползват насърчителните мерки по Закона.
Третото направление е една нова финансова насърчителна мярка. Тя предвижда възстановяване на разходите за осигурителни, задължителни осигурителни вноски, които инвеститорът прави за 24-ри месеца за новоназначените служители на новите работни места, които ще се разкрият с изпълнението на проекта. Това е една мярка, която е предложена с оглед на сходни мерки, които се предлагат в наши съседни държави, които са конкуренти в привличането на инвестициите, под различни форми, разбира се, се дават някакви финансови насърчения за разкрити работни места, като това е нашето предложение, и като последната...
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Извинете, че ще Ви прекъсна, може ли това тук да го обясните... как ще стане, например, инвеститорът идва, открива работни места.. Колко работни места?... Защото Вие за две години поемате осигуровките, държавата, което, наистина, приветстваме... Но как, до колко работни места, до как ще бъде, точно на каква стойност трябва да е проектът?
ИЛИЯ ТАБАКОВ:
Значи, инвеститорът идва, заявява инвестиционния проект, задължително трябва да има инвестиционен проект по смисъла на Закона, което е създаване на ново предприятие или разширяване на съществуващо такова. Като за новосъздадените работни места, ще се възстановяват платените осигуровки, предвиждаме това да става в края на всяка финансова година, като инвеститорът покаже реално платените за здравни осигуровки суми....
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
...А за какъв тип инвестиции, има ли някакъв ... или размер, може би...
ИЛИЯ ТАБАКОВ:
...Да, всички прагове, праговете за насърчаване..., праговете за получаване на сертифакат за клас А и клас Б са разписани в Правилника за прилагане на Закона. В момента за клас А най-ниските, праговете варират между най-висок 20 милиона лева и 4 милиона лева в сферата на високотехнологичните услуги, като праговете, които ще се прилагат със сертифициране на инвестиционните проекти като клас А и клас Б са тези, които и до момента съществуват, като на база на тази възможност, която предлагаме в това направление, те ще бъдат допълнително намалявани.
А по аналогия с една съществуваща мярка в Закона, това е мярката за възстановяване на част от допустимите разходи за проведено специфично обучение след изпълнение на инвестиционен проект, там изискването е да има поне петдесет нови служители, като в тази светлина ще бъдат разгледани и записани в Правилника за прилагане на Закона тези изисквания.
Последната, всъщност, последното направление, е уреждане на част от условията, при които чужденци, граждани на трети държави, могат да пребивават в Република България за нуждите на изпълнение на инвестиционни проекти по смисъла на Закона, както казах нови предприятия или разширяване на съществуващи такива, като компетенциите остават, разбира се, в МВР и във Външно министерство за издаване на необходимите документи. От страна на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма се предвижда издаване на една Наредба, в която се посочват минимални прагове, срокове за изпълнение на тези инвестиционни проекти, които се удостоверяват от нас. На базата на удостоверението чужденецът може да пребивава в България. Целта е да се насърчава изпълнението на тези инвестиционни проекти.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Благодаря Ви, господин Табаков.
Уважаеми дами и господа народни представители, имате думата.
Госпожо Ангелова...
СВЕТЛАНА АНГЕЛОВА:
Благодаря, господин председател!
Уважаеми колеги!
Уважаеми гости!
Ние, от парламентарната група на ГЕРБ ще подкрепим така предложените промени в Закона за насърчаване на инвестициите и особено като Социална Комисия, специално внимание и подкрепа даваме на новата насърчителна мярка, визирана в Законопроекта, а именно възможността за частично възстановяване на направените от инвеститора задължителни осигурителни вноски за работниците и служителите, заели нови работни места.
Видно и от мотивите, които са към Законопроекта, става ясно, че много добре са направени сметките и по никакъв начин това няма да е в ущърб на Държавния бюджет, няма да има негативен ефект. Напротив, ще има положителен ефект върху Държавния бюджет, защото става въпрос за безработни лица. Ако едно безработно лице трябва да получава обезщетение от държавата в продължение на една година, ще му струва много повече, много повече ще струва на държавата, отколкото да се върнат осигурителните вноски за тези 24 месеца, направени от инвеститора, защото имайки предвид, като се сложи корпоративният данък, който ще плати инвеститорът, заедно с данъка върху доходите на физическите лица, за тези пет години, защото се иска устойчивост, пет години, устойчивост, нали така, да се осигури работа на тези лица, сметките показват, че ще има положителен ефект върху Бюджета, ще има положителен ефект и върху безработицата, защото приоритет се дава тези проекти да бъдат в райони с висока безработица, имайки предвид висока безработица над средната за страната.
И също така, друг положителен ефект ще бъде привличането на чужди инвеститори, наред с благоприятната данъчна среда в България. Прибавянето на тази нова насърчителна мярка ще допринесе за привличане на нови чужди инвеститори.
Благодаря.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Благодаря и аз.
Други?
Госпожо Масларова...
ГОСПОЖА ЕМИЛИЯ МАСЛАРОВА:
Уважаеми господин председател!
Уважаеми колеги и гости!
Аз мисля, че съвършено ясна за всички е логиката и целесъобразността на тази логика, в този период да бъде представен този Законопроект.
Аз това, което исках да кажа, само да споделя, че считам, че трябва да подкрепим между първо и второ четене предложенията на Министерството на труда и социалната политика. Те са свързани с текстове, които съществуват в Закона. Освен това, съвършено правомерна е бележката, че основният текст, който е, той трябва да отиде в базовия Закон, и от там вече той се прехвърля или транслира в този Закон.
Така че, ние ще подкрепим Законопроекта.
Благодаря...
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Благодаря Ви, госпожо Масларова.
Други народни представители?
Аз също бих искал да изкажа мнение...
С удоволствие ще го подкрепя Законопроекта. Дори бих отишъл по-далеч. Вместо да има насърчителна мярка за възстановяване на част от предвидените осигурителни плащания, бих казал, може би на всички осигурителни плащания, когато се разкриват нови работни места. По време на криза е хубаво да бъдат поети от държавата.
Само че, вие много добре знаете и сте го записали в мотивите, да не се окаже това държавна помощ. Че нали не трябва да бързаме да се радваме, наистина, е хубава мярка, приветствам я, но разбирам, че през 2013-та година отново ще се гледа регламента. И притеснява ме, че ако се окаже държавна помощ, ние трябва да имаме други мерки, за да привличаме чуждестранни инвеститори.
Ясно е на всички, че с данъците не можем почти никъде вече да мърдаме, тъй като в България, наистина, данъците не са високи, спрямо това, което се случва в другите държави.
Осигурителните вноски също не са високи, спрямо другите европейски държави. Вие казвате, че правите тази мярка, тъй като около нас, държавите я правят. Само че, около нас има много държави, които не са членки на Европейския съюз и да не се окаже, именно, нали, изцяло да разчитаме на тази мярка, която аз я приветствам - и в други законопроекти имам такива идеи, наистина, да могат да се възстановяват осигурителните вноски на инвеститори, или на предприемачи... Но вие, вашето мнение какво е, ще има ли проблем да не се окаже държавна помощ, каква е нагласата в Европейския съюз относно бъдещия регламент, който ще бъде водещ, ще влезе в сила от 2013-та година...
Заповядайте.
ИЛИЯ ТАБАКОВ:
Благодаря.
Първо, отбелязвам, че разбира се, това е една от мерките, която ще се прилага наред с вече съществуващите, за да могат инвеститорите да избират най-подходящата за техния проект мярка, в зависимост от това къде го изпълняват, какъв е размерът на инвестициите и колко работни места ще създадат.
По въпроса за държавната помощ. Мярката е разработена в съответствие с регламент 800/2008 година, който е регламента за групово освобождаване. Мярката ще се прилага като многосекторна схема за държавна помощ, което означава, че влизайки в сила и Правилника за прилагане на Закона, където ще разпишем точно разпоредбите, с тази схема се уведомява Комисията и тъй като отговаря на изискванията на Регламента, може спокойно да се прилага вече в България.
Действително, регламентът изтича в края на 2013-та година, той е в сила от началото на 2009 г., един голям регламент, който събира в себе си много видове помощи. На база на това, което може да направим като сравнение между този регламент и преди това действащия регламент, който е бил специално за помощ за заетост, каквато е тази мярка, промените не са били чак толкова драстични. Разбира се, най-вероятно основният регламент ще има някакъв преходен период, през който да се пренотифицира съществуващата схема.
Същото важи и за тази, разбира се и за другата мярка, за обучението, която споменах, тя също е разработена по този регламент, така че го имаме предвид и ще съобразим текстовете.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Благодаря Ви, господин Табаков.
Други, народни представители?
Заповядайте, доктор Костов.
д-р ЦВЕТАН КОСТОВ:
Господин председател!
Уважаеми колеги и гости!
Предлаганите промени в Закона за насърчаване на инвестициите ще определя само с няколко думи: Смислени. Необходими. И целесъобразни. И дано се окажат ефективни, за да доведат до нарастване на инвестиционната активност, нещо, от което България вопиющо се нуждае за излизане от кризата.
След направеното уточнение, мисля, че няма да има проблеми с прилагането им. И мисля, че всички ще го подкрепим.
Благодаря ви.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ДРАГОМИР СТОЙНЕВ:
Благодаря Ви, доктор Костов.
Колеги, подлагам на гласуване Законопроект за изменение и допълнение на Закона за насърчаване на инвестициите, номер 202 - 01 -54, внесен от Министерския съвет на 12-ти септември 2012 година. Който е "За", моля да гласува:
"За" - 14 гласа.
"Против" - няма.
"Въздържали се" - няма.
Единодушно законопроектът е приет.
Благодаря на всички, благодаря ви за участието ...
Преминаваме към точка "Разни", в рамките на която ще направя няколко служебни съобщения...
Ще помоля и гостите да ни оставят... Благодаря...
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДРАГОМИР СТОЙНЕВ