КОМИСИЯ ПО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО
ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЪРВО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
Комисия по здравеопазването
П Р О Т О К О Л
№ 36
На 27.07.2010 г. се проведе извънредно заседание на Комисията по здравеопазването при следния
Д Н Е В Е Н Р Е Д:
1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за здравното осигуряване, № 002-01-50, внесен от Министерския съвет на 03.06.2010 г. – второ гласуване.
ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЪРВО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
Комисия по здравеопазването
П Р О Т О К О Л
№ 36
На 27.07.2010 г. се проведе извънредно заседание на Комисията по здравеопазването при следния
Д Н Е В Е Н Р Е Д:
1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за здравното осигуряване, № 002-01-50, внесен от Министерския съвет на 03.06.2010 г. – второ гласуване.
Списък на присъствалите народни представители – членове на Комисията по здравеопазване, и гости се прилага към протокола.
Заседанието беше открито в 15,10 ч. и ръководено от председателя на комисията госпожа Десислава Атанасова.
ПРЕДС. ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Уважаеми дами и господа народни представители, уважаеми колеги и гости! Добър ден на всички! Имаме необходимия кворум.
Откривам извънредното заседание на Комисията по здравеопазването.
Предлагам заседанието да протече при следния дневен ред:
1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за здравното осигуряване, № 002-01-50, внесен от Министерския съвет на 03.06.2010 г. – второ гласуване.
Има ли други предложения за изменение или допълнение на така предложения дневен ред? Няма.
Предлагам да гласуваме така предложения дневен ред.
Моля, гласувайте. “За” – 13, “против” и “въздържали се” – няма.
Дневният ред се приема.
1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за здравното осигуряване, № 002-01-50, внесен от Министерския съвет на 03.06.2010 г. – второ гласуване.
Преминаваме към първа точка от дневния ред:
Законопроект за изменение и допълнение на Закона за здравното осигуряване, № 002-01-50, внесен от Министерския съвет на 03.06.2010 г. – второ гласуване.
Наименованието на законопроекта е „Закон за изменение и допълнение на Закона за здравното осигуряване”.
Има ли предложения по наименованието на закона? Няма.
Моля, гласувайте така предложеното наименование на закона.
"За" - 13, "против" и "въздържали се" - няма.
Наименованието на закона се приема: „Закон за изменение и допълнение на Закона за здравното осигуряване”.
Преминаваме към § 1.
Няма постъпили предложения по този параграф. Има ли предложения по § 1?
Аз бих направила едно предложение. В така предложения текст в чл. 6 предлагам в ал. 2 в изречение второ след „заповед на” съществува все още думата „директора”. Моето предложение е „директора” да се замени с „управителя”.
Има ли обратно становище? Не виждам.
Моля представителите на Министерството на здравеопазването да вземат становище.
Заповядайте, господин заместник-министър Миланов. Имате думата.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ИВАН МИЛАНОВ: Подкрепяме предложението, уважаема госпожо председател.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря.
Подлагам на гласуване текста на § 1 с така направената допълнителна корекция към ал. 2 – в изречение второ на ал. 2 думата „директора” да се замени с „управителя”.
Моля, гласувайте това предложение в § 1.
"За" - 13, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстът на § 1 заедно с корекцията се приема.
Преминаваме към § 2.
По § 2 няма постъпили предложения. Има ли в момента? Някой колега иска ли да вземе думата? Не.
Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 2.
"За" – 14, „против” и „въздържали се” – няма.
Текстът на вносителя за § 2 се приема.
Преминаваме към § 3.
Постъпило е предложение от народния представител Ваньо Шарков.
Доктор Шарков, заповядайте. Имате думата.
ВАНЬО ШАРКОВ: Благодаря Ви, госпожо председател! Идеята на предложението, което сме направили, беше спомената от доктор Адемов при обсъждането на законопроекта на първо четене в комисията.
Това са двете най-важни лица в управлението на Националната здравноосигурителна каса заедно с Надзорния съвет. Така, както досега сме избирали директора, а сега ще го наричаме управител, така предлагам да избираме и подуправителя. Правим аналогия с БНТ и Националния осигурителен институт.
Смятам, че няма да има никакъв проблем. Така, както са минавали всички гласувания по едно и също време, можем да изберем и подуправителя на Националната здравноосигурителна каса.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, доктор Шарков.
Колеги, имате думата за становища.
ВАНЬО ШАРКОВ: Наскоро избрахме директор на БНТ. Може едновременно да се избира управител и подуправител. Това досега се избираше от Народното събрания. По аналогия, смятам, че няма нищо лошо Народното събрание да избира управителя и подуправителя и е добре това да става в екип.
В случая не може да стане така, защото управителят е избран, разбира се.
Благодаря.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Има ли други становища? Съжалявам, че все още не са пристигнали представителите на Националната здравноосигурителна каса.
Какво е становището на Министерството на здравеопазването по становището и предложенията на доктор Шарков?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ИВАН МИЛАНОВ: Уважаема госпожо председател, дами и господа народни представители! Министерството на здравеопазването не подкрепя това предложение, защото смята, че за разлика от управителя на Националната здравноосигурителна каса подуправителят не е орган на управление на касата, а е служител на Националната здравноосигурителна каса, който подпомага управителя при осъществяване на неговите функции.
Благодаря.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря Ви.
Заповядайте, доктор Шарков. Имате думата.
ВАНЬО ШАРКОВ: Господин министър, с цялото ми уважение към Вас, но това няма как да е вярно, защото в закона пише, че той изпълнява неговите задължения при негово отсъствие. Така че не го подпомага. Той изпълнява задълженията на управител, когато го няма управителят.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, доктор Шарков.
Други колеги искат ли думата за становища?
Всъщност имаме идентични предложения с тези, за които ви предложих в предходния параграф, а те са именно:
- в чл. 19:
- В ал. 1 „Директорът” да се замени с „Управителят”.
- В ал. 2 „директор” да се замени с „управител”.
- В ал. 3 „Директор” да се замени с „Управител”.
- В ал. 4 основния текст думата „директора” да се замени с „управителя”.
- В ал. 4, т. 4 думата „директор” да се замени с „управител”.
- В ал. 6 думата „директора” да се замени с „управителя”.
- В ал. 7 в основния текст думата „Директорът” следва да се замени с „Управителят”.
МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Имам едно допълнение: в ал. 4 в текста преди „т. 1” думата „директора” да се замени с “управителя”. Това е необходимо, тъй като, когато се правят промени в един текст, трябва да се направят промени във всички алинеи, а не само в една, както е направено тук.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря на колегата от Правния отдел на Народното събрание. Аз го казах.
Подлагам на гласуване предложението на народния представител Ваньо |Шарков.
Моля, гласувайте.
„За” - няма, „против” – няма, „въздържали се” - 13.
Предложението на народния представител Ваньо Шарков не се приема.
Подлагам на гласуване предложенията, които прочетох, по ал. 1, ал. 2, ал. 3, ал. 4, ал. 4 т. 4, ал. 6 и ал. 7 от чл. 19.
Моля, гласувайте.
"За" – 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Предложенията се подкрепят.
Подлагам на гласуване текста на вносителя заедно с приетите предложения.
"За" - 13, "против" и "въздържал се" – 1..
Предложението се приема.
Преминаваме към § 4.
По този текст няма постъпили предложения.
Колеги, имате думата. Явно няма предложения.
Аз ще направя само една техническа редакция в ал. 1 – думата „функции” да бъде заменена с „правомощия”. Тук се касае за правомощията на управителя на Националната здравноосигурителна каса.
ГЕНОВЕВА АЛЕКСИЕВА: Тогава и „подпомага” да се замени, защото не може да има „правомощия”, а след това - „се подпомага”. „Функции” кореспондира с „подпомага”.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: От Министерството на здравеопазването желаят ли да вземат отношение?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ИВАН МИЛАНОВ: Подкрепяме предложението, госпожо председател.
Има думата доктор Алексиева. Заповядайте, госпожо Алексиева.
ГЕНОВЕВА АЛЕКСИЕВА: Ако приемем, че текстът ще бъде: „При осъществяване на своите правомощия управителят на Националната здравноосигурителна каса се подпомага от подуправител”, смятам, че думите „се подпомага” няма да кореспондират добре с „правомощия”. Може би е по-добре да се запише „упражнява правомощия”, а не „подпомага правомощия”.
ВАНЬО ШАРКОВ: Да го кръстим тогава „помощник-управител”.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Давам думата на представителя на Правния отдел на Народното събрание госпожа Маргарита Йорданова.
МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Благодаря Ви, госпожо председател! Навсякъде в текста на закона се говори за правомощия на управителя. Ако погледнете по-нататък в § 8, ал. 1 също се говори за правомощия. Това означава права и задължения на управителя.
А думата „подпомага” има ясно изразено юридическо съдържание, че той подпомага дейността на управителя. Ако напишем някаква различна дума, ще променим съдържанието на неговите функции като подуправител.
Така че, ако е възможно, текстът да се гласува така.
ГЕНОВЕВА АЛЕКСИЕВА: Приемам юридическото тълкуване по простата причина, че не съм юрист.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря.
Подлагам на гласуване § 4 с направената редакционна бележка думата „функции” да се замени с „правомощия”.
Моля гласувайте това предложение.
"За" - 13, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстът на § 4 се приема.
Преминаваме към § 5.
Няма постъпили предложения по текстовете на § 5.
Колеги, имате думата за становища. Няма желаещи.
Аз ще си позволя отново да предложа една редакционна бележка. В предложения ни от Министерския съвет текст за ал. 1 след думите „и директор” да се добави „и заместник-директор на РЗОК”.
Какво имам предвид? На практика това са условията, на които трябва да отговарят лицата, които ще бъдат назначавани за директори и заместник-директори на РЗОК. В текста, който е входиран, предложението касае единствено управителя на Националната здравноосигурителна каса, подуправителя и директора на Регионална здравноосигурителна каса. Така записан текстът, условията не важат за заместник-директорите.
Затова предлагам да се допълни „и заместник-директор”.
Моля Министерството на здравеопазването да изрази становище по това предложение.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ИВАН МИЛАНОВ: Подкрепям предложението, госпожо председател.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря Ви.
Подлагам на гласуване § 5 с редакционната бележка, която направих.
Моля, гласувайте текста на § 5 с редакционната бележка.
"За" - 13, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстът на § 5 се приема.
Постъпило е предложение от народния представител Десислава Атанасова да се създаде нов параграф - § 5а.
Заповядайте, господин Стоилов. Имате думата.
ЯНАКИ СТОИЛОВ: Благодаря Ви, госпожо председател! Основният пакет, който е за медицинската и за денталната дейност, се покрива от здравните осигуровки, а той би трябвало да подлежи на безплатно ползване от здравноосигурените лица. Всъщност това узаконява едно фактическо положение, но според мен не е добра тази посока – по същество здравноосигурените лица да нямат почти никакво покритие на зъболечението, от което се нуждаят. Всъщност това предложение само казва, че те ще си плащат почти изцяло за това, което ползват от лекарите по дентална медицина. Това е предназначението на текста, който се предлага. Нали?
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, господин Стоилов. В никакъв случая не е това идеята на предложението. Идеята е, че е регламентирано в НРД, но в закона няма регламентация на това доплащане.
ЯНАКИ СТОИЛОВ: Ако позволите, госпожо председател, но точно го има в рамковия договор. Но след като говорим за основен пакет, той би трябвало да е заплатен от Националната здравноосигурителна каса както по отношение на изпълнителите, така и да бъде ползван от здравноосигурените лица. Всъщност при денталната медицина този пакет е символичен според договора.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Заповядайте, доктор Николай Шарков. Имате думата.
НИКОЛАЙ ШАРКОВ: Благодаря Ви, госпожо председател! Уважаеми дами и господа народни представители, уважаеми господин заместник-министър. Искам да оборя твърдението на народния представител Янаки Стоилов. Искам да кажа, че имаме два пакета в задължителното здравно осигуряване. Имаме пакет за деца до 18 години и този пакет покрива 90 процента от нуждите на децата до 18-годишна възраст в България. Вторият пакет, който може би Вие имахте предвид, е пакетът за лицата над 18-годишна възраст. Ресурсът на държавата е такъв. Ако ресурсът на държавата беше по-голям, какъвто ние вече искаме от няколко правителства, но остава непроменен за денталната медицина, казвам „от няколко правителства”, защото при няколко правителства ние представяме винаги един експертен доклад, където още през 1999 г. показахме, че за реална дентална медицина са необходими в задължителното здравно осигуряване половин милиард лева и, ако изчислим инфлационния индекс, то този половин милиард вече приближава един милиард лева. Дават се примери от Европа, например за Холандия. Холандското правителство по холандското задължително осигуряване не е поело нито една дейност от денталната медицина. Казвам това, защото това най-често се цитира напоследък.
Това е един пакет, който се грижи за децата. Ние го изведохме като приоритетна група още през 1999 г. Това е първото.
Второ, фактическото положение на доплащането съществува още от 2006 г. и е прието от всички досегашни правителства, защото всички финансисти и отговорните лица в здравеопазването са осъзнавали, че дентална медицина може да се осъществи само, ако се допусне доплащане, което е символично. При децата повечето от дейностите са покрити изцяло.
Основният пакет не третира, че трябва на 100 процента да бъдат покрити дейностите специално при нас. Основният пакет означава минимум дейности, които държавата и общественото осигуряване може да осъществи за гражданите на държавата.
Така че ние в случая напълно подкрепяме създаването на § 5а, защото на практика узаконява едно съществуващо положение. Затова моля всички народни представители да подкрепят това предложение, защото досега законът се разминаваше с Националния рамков договор, но беше подкрепяно от всички правителства на Република България.
Говорим за това, че едно доплащане, което е символично, означава контрол от страна на пациента. Такса услуга при нас не се заплаща, не се заплаща за капитация и вие много добре го знаете, а се плаща за свършена работа. Доплащането е символично. Извинявам се за вулгарното сравнение, но е на стойността на една кутия цигари. Говоря по принцип за това доплащане и, че то е в разумни граници – от 20 до 30 процента от стойността на денталната услуга – и това води до контрол.
Мисля, че това, което казвам, е достатъчно и ви благодаря за възможността да се изкажа в подкрепа на създаването на нов параграф. § 5а.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, доктор Николай Шарков.
Моля Министерството на здравеопазването да изрази своето становище по този нов параграф.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ИВАН МИЛАНОВ: Благодаря Ви, уважаема госпожо председател! Подкрепяме предложението що касае лица над 18-годишна възраст. Смятаме, че за деца трябва да няма доплащане.
Благодаря Ви.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Заповядайте, доктор Николай Шарков.
НИКОЛАЙ ШАРКОВ: Доплащането при децата, уважаеми господин заместник-министър, е въведено там, където родителят е допуснал абсолютна небрежност спрямо здравето на собственото си дете и това е въведено при усложненията при зъбния кариес. Там трябва да има такова доплащане. По принцип това има и възпитателна роля.
А искам да допълня, че децата, лишени от родителски грижи, настанени в домовете, са изцяло покрити. Така сме направили ние от Българския зъболекарски съюз и Националната здравноосигурителна каса, че това е 100 процента покрито. За лицата с психични проблеми до 18-годишна възраст няма ограничения в броя на дейностите и в заплащането. То е 100 процента от касата.Така че социалният ефект е налице.
Има още едно нещо, което е факт, уважаеми народни представители. Въпреки този разширен пакет при децата, тревожно в България е, че само 25 процента от нуждаещите се посещават денталните кабинети. Така че говорим за нещо друго, което „нещо друго” ние смятаме, че ще го променим с Националната програма за профилактика на децата до 18-годишна възраст, която е програма на Министерството на здравеопазването, ерго на правителството на Република България.
Благодаря ви.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря Ви и аз.
Има ли други изказвания? Не виждам.
Подлагам на гласуване текста на § 5а така, както е предложен.
"За" - 12, "против" - няма, "въздържал се" - 1.
Текстът на новосъздадения § 5а се приема.
Преминаваме към § 6.
Няма постъпили предложения. Колеги, имате думата.
Заповядайте, госпожо Йорданова. Имате думата.
МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Благодаря Ви, госпожо председател! От гледна точка на правна техника в § 6 вместо думите „навсякъде в закона” трябва да се запише „в останалите текстове на закона”.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, госпожо Йорданова.
Това беше редакционна бележка и думата „навсякъде” се заменя с „в останалите текстове”.
Подлагам на гласуване текста на § 6 с така направената редакционна бележка.
Моля, гласувайте.
"За" - 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстът на § 6 е приет.
Преминаваме към § 7.
Няма постъпили предложения по този текст. Колеги, имате думата.
Няма желаещи за изказвания.
Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 7.
Моля, гласувайте.
"За" - 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстът на вносителя за § 7 се приема.
Колеги, от Правния отдел на Народното събрание смятат, че в § 67 и § 68 от настоящия действащ текст от ЗИД на ЗЗО, който беше приет на 18 декември 2009 г. също в ал. 1 трябва думата „директора” да се замени с „управителя” и в § 68 в ал. 4 „директорът” да се замени с „управителят”, което е една чисто правна редакция в смисъла на предложенията, които сме приели досега.
Има ли обратно становище?
С оглед на това да имаме адекватен доклад на комисията, следва да създадем два нови параграфа - § 7а и § 7б, където да се отразят промените в § 67 и § 68.
В § 67, ал. 1 от ЗИД на ЗЗО приет на 18 декември 2009 г. думата „директора” се заменя с „управителя” и в § 68, ал. 4 „директорът” се заменя с „управителят”.
Обратно становище има ли? Не виждам.
Подлагам на гласуване предложението за създаване на нов параграф - § 7а:
„§ 7а. В § 67, ал. 1 думата „директора на НЗОК” се заменя с „управителя на НЗОК”.
Моля, гласувайте това предложение.
"За" - 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстът на § 7а се приема.
Правя предложение за създаване на § 7б:
„§ 7б. В § 68, в ал. 4 от ЗИД на ЗЗО приет на 18 декември 2009 г. думата „директора” да се замени с „управителя”.
Моля, гласувайте този текст за § 7б.
"За" - 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстът на § 7б се приема.
Преминаваме към „Преходни и заключителни разпоредби”.
Становища по наименованието? Няма.
Моля, гласувайте наименованието „Преходни и заключителни разпоредби”.
"За" - 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Наименованието на подразделението „Преходни и заключителни разпоредби” се приема.
Постъпило е предложение от народните представители Емануела Спасова, Светлана Ангелова и Драгомир Стойнев.
Заповядайте, госпожо Ангелова, да представите предложението ви.
СВЕТЛАНА АНГЕЛОВА: Благодаря Ви, госпожо председател! Става въпрос за коригиране на една техническа грешка, която е допусната при последната промяна на Кодекса за социално осигуряване.
Ние предлагаме срокът в § 19к от Преходните и заключителни разпоредби думите „до 31 декември 2011 г.” да се заменят с „31 декември 2010 г.”
Параграф 19к от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за здравното осигуряване регламентира реда за внасяне на здравноосигурителни вноски върху възнагражденията по § 22о, т. 1 от Преходните и заключителни разпоредби на Кодекса за социално осигуряване.
Параграф 22о, т. 1 от Кодекса за социално осигуряване касае задължението на работодателите да изплащат паричното обезщетение за временна неработоспособност за първите три дни. Ето защо разпоредбата на § 19к от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за здравното осигуряване следва също да се прилага до 31 декември 2010 г.
Благодаря ви. ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, госпожо Ангелова.
Давам думата на представителите на Министерството на здравеопазването за становище.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ИВАН МИЛАНОВ: Благодаря Ви, госпожо председател! Подкрепяме предложението, госпожо председател.
ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря.
Колеги, има ли становища по така направеното предложение? Няма.
Подлагам на гласуване предложението на народните представители Емануела Спасова, Светлана Ангелова и Драгомир Стойнев.
Моля, гласувайте. "За" - 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Предложението на народните представители Емануела Спасова, Светлана Ангелова и Драгомир Стойнев се приема.
Преминаваме към § 8. Няма постъпили предложения.
Колеги, имате думата за становища. Няма желаещи.
Заповядайте, госпожо Йорданова. Имате думата.
МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Благодаря Ви, госпожо председател! С оглед на правна ефективност предлагам редакция на разпоредбата на § 8, ал. 1. В момента текстът звучи така:
„§ 8 (1) Правомощията на управителя на Националната здравноосигурителна каса се изпълняват от досегашния директор на Националната здравноосигурителна каса до приключването на мандата му.”
Предлагам редакцията да бъде следната.
„§8 (1) Правомощията на управителя на Националната здравноосигурителна каса се изпълняват от заварения до влизането в сила на този закон директор на Националната здравноосигурителна каса до приключване на мандата му.”
Предложението ми е да бъде така, както е записано в ал. 2, като в ал. 2 следва думата „към” да се замени с „до”.
Благодаря. ДЕСИСЛАВА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, госпожо Йорданова.
Има ли становища от колегите? Няма.
Подлагам на гласуване § 8 с така направената корекция.
Моля, гласувайте.
"За" - 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстът на § 8 с редакционната корекция се приема.
Преминаваме към § 9.
И тук не са постъпили предложения. Имате думата за становища, колеги. Няма желаещи.
Подлагам на гласуване текста на § 9.
"За" - 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстът на § 9 се приема.
Преминаваме към § 10.
Няма постъпили предложения. Имате думата за становища. Не виждам желаещи.
Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 10.
"За" - 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстът на вносителя за § 10 се приема.
Преминаваме към § 11. Тук също няма постъпили предложения. Няма и воля от народните представители за изказвания.
По § 12 също няма постъпили предложения.
По § 13 също няма постъпили предложения.
Подлагам на гласуване текстовете на вносителя за § 11, § 12 и § 13.
Моля, гласувайте.
"За" - 16, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстовете на вносителя за § 11, 12 и 13 се приемат.
Преминаваме към § 14.
Тук е постъпило предложение от народния представител Десислава Атанасова. С оглед предложението, което направих в § 5а, касаещо допълнителното заплащане, да влиза в сила от 1 януари 2011 г. с оглед договарянето между изпълнителите на дентална помощ и Националната здравноосигурителна каса.
Предлагам и точка втора за § 7, който да влиза в сила от 30 септември 2011 г.
Има ли становища по това предложение? Няма.
Подлагам на гласуване предложенията на народния представител Десислава Атанасова.
Моля, гласувайте тези предложения.
"За" – 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Предложенията на народния представител Десислава Атанасова се приемат.
Подлагам на гласуване текста на вносителя с приетото предложение на народния представител Десислава Атанасова.
Моля, гласувайте.
"За" - 14, "против" и "въздържали се" - няма.
Текстът на вносителя за § 14 заедно с приетото предложение се приема.
Благодаря ви, колеги, за активното участие.
Закривам извънредното заседание на комисията.
(Закрито в 15,40 ч.)
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
(Десислава Атанасова)