Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Архив Народно събрание

КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ
13/09/2012

    Проект за решение за отпускане на пенсия за особени заслуги към държавата и нацията, № 202-03-15, внесен от Министерски съвет на 31. 08. 2012 г.
    Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЪРВО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ

    ДОКЛАД

    Относно: Проект за решение за отпускане на пенсия за особени заслуги към държавата и нацията, № 202-03-15, внесен от Министерски съвет на 31. 08. 2012 г.

    На свое заседание, проведено на 13. 09. 2012 г. Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения разгледа Проект за решение за отпускане на пенсия за особени заслуги към държавата и нацията, № 202-03-15, внесен от Министерски съвет на 31.08.2012 г.
    На заседанието присъства г-н Камен Кичев – заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
    Предложението за отпускане на пенсия за особени заслуги към държавата и нацията на г-н Раденко Лазов Митев е направено на основание чл. 86, ал. 1 от Конституцията на Република България във връзка с чл. 91 и § 6, ал. 4 от Преходните и заключителните разпоредби от Кодекса за социално осигуряване.
    Господин Раденко Лазов Митев е завършил средно си образоване в Техникума по електротехника в град София. Трудовата си дейност започва през 1952 г. като електромонтьор към ВЕЦ „Бели Искър”. През 1954 г. работи на същата длъжност към ДСП „Електроснабдяване”. От 1961 г. започва работа към Дирекцията на железниците като дежурен техник към тягова подстанция „Вакарел”, а от 1 януари 1962 г. е преназначен на същата длъжност към Първа електротехническа секция – София. От 1 юли 1965 г. е преназначен към Енергосекция – София, като електромеханик. От 1 юли 1966 г. работи на длъжност енергодиспечер при същата секция. От 7 август 1972 г. става началник на тягова подстанция „Вакарел”, а от 1 януари 1986 г. е преназначен за комплексен началник на подрайон по контактна мрежа и тягова подстанция „Вакарел” към Енергосекция – София, на която длъжност работи до неговото пенсиониране през 1990 г.
    За добро справяне с възложената му работа през годините г-н Раденко Митев многократно е награждаван. Удостоен е със званието „Ударник за комунистически труд” – 1964 г. Награден е през 1989 г. с юбилеен знак на ДФ „БДЖ” – „100 години Български държавни железници”.
    На 29 юли 1987 г. пътнически влак № 1238 се е движел редовно по направление гара „Септември” – гара „София”. Същият влак е бил приет с редовно отворен входен сигнал на първи главен коловоз в гара „Побит камък”, тъй като от гара „Вакарел” се е движил по левия коловоз. От гара „Побит камък” влакът е трябвало да замине за гара „Елин Пелин” по десния коловоз, но поради несъобразителност от страна на локомотивния машинист и началник влака същият влак е потеглил от гара „Побит камък”, преди да му е бил подготвен маршрутът, при затворен изходен сигнал, по левия коловоз. По същия този ляв коловоз същевременно от гара „Елин Пелин” е бил пуснат (в посока гара „Септември”) бърз влак № 821 с редовен изходен сигнал.
    В това време Раденко Митев се намира на жп гара „Елин Пелин”. Вижда настъпила суматоха, страх и тревога на родители, изпратили децата си с бързия влак № 821 (за Бургас), породени от това, че срещу него е бил пуснат да замине от гара „Побит камък” друг влак – пътнически, с № 1238. Без да губи време, Раденко Митев за секунди се качва на близкостоящ вагон с железни отпадъци, хвърля железен прът към контактната мрежа и изключва напрежението.
    Благодарение на взетите своевременни мерки и изключване напрежението на електрическия ток в контактната мрежа влаковете спират и ударът е избегнат, а нанесени щети няма.
    Със своята достойна постъпка и проявено себеотрицание г-н Раденко Митев се оказва единственият фактор в онзи драматичен момент катастрофата на пътнически влак № 1238 и бързия влак № 821 да бъде предотвратена, а десетки човешки животи – да бъдат спасени.
    За проявената смелост, себеотрицание, доблест и неговия голям принос във връзка с предотвратяване катастрофа на влак № 1238 и влак № 821 със Заповед № 100-013-23 от 20 юни 1990 г. на министъра на транспорта на основание чл. 76 от отменения Указ № 1094 за духовното стимулиране в Република България г-н Раденко Лазов Митев е удостоен със званието „Почетен железничар” и със златна значка.

    Въз основа на дискусията и в резултат на проведеното гласуване, Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения единодушно с 14 гласа - “за” предлага на Народното събрание да приеме предложения Проект за решение за отпускане на пенсия за особени заслуги към държавата и нацията, № 202-03-15, внесен от Министерски съвет на 31. 08. 2012 г.

    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
    КОМИСИЯТА ПО
    ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ
    ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ:

    ИВАН ВЪЛКОВ
    Форма за търсене
    Ключова дума