Стефан Воденичаров положи клетва пред Народното събрание като министър на образованието. Той бе подкрепен от 111 депутати, 64 бяха "против" и един се въздържа. Зад кандидатурата на председателя на БАН застанаха от ПГ на ПП ГЕРБ и независими депутати. Преди това парламентът освободи от поста Сергей Игнатов.
Подготовката на Оперативна програма "Наука и образование" ще бъде приоритет в работата на новия министър на образованието, младежта и науката акад. Стефан Воденичаров. Такава заявка направи той от парламентарната трибуна, след като положи клетва като министър.
Пред мен има около четири месеца и човек не може да си поставя много задачи, посочи той. Пред цялата научна общност и образованието се отваря изключителен шанс – ОП "Наука и образование", и не можем да чакаме да подготвим документите, отбеляза Стефан Воденичаров. По думите му това е единствената възможност да влязат средства за подпомагане на науката. Новият министър съобщи, че в петък ще покани всички ректори и ръководството на БАН, за да обсъдят въпроса за фонд "Научни изследвания" и ще потърси техните предложения за нов Управителен съвет.
Стефан Воденичаров заяви, че се е опитвал да говори с няколко министри по въпроса за средното техническо и политехническо образование. Българската индустрия няма кадри, а без тях не можем да вървим напред, коментира той. На база на сегашното законодателство с помощта на български индустриалци ще видим какви са мерките за възвръщане на петгодишното средно техническо образование, както бяха едно време техникумите, добави новият министър. Идеята му е в градове със специализирано производство от есента за функционират такива структури под формата на публично-частно партньорство, които да обучават заварчици, стругари и в същото време да гарантират на завършилите работа.
Като друг важен закон новият министър определи закона за иновациите и поиска подкрепа от народните представители за неговото приемане. Стефан Воденичаров каза, че ще създаде един институт за научни изследвания и педагогика в БАН. Той отбеляза, че живеем в информационно общество и научно трябва да се преразгледа целият подход в обучението на младите хора.