Дискусия на тема „Безопасност на движението по пътищата при осъществяване на таксиметров и автобусен превоз на пътници“ проведе на 18 юли 2013 г. Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения. В дискусията участваха представители на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, на Министерството на вътрешните работи, на браншови организации в сферата на обществения превоз на пътници и подготовката на водачи на моторни превозни средства.
От 10 – 15 години в България няма нито едно отнето разрешение за осъществяване на дейност на таксиметрова компания, отбеляза изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Валентин Божков. Валентин Божков уточни обаче, че в момента тече процес за отнемане на лиценза на една от компаниите. Той акцентира върху инцидента през изминалата седмица, при който таксиметров шофьор връхлетя върху спирка на градския транспорт и рани 12 души, а 25-годишно момиче по-късно почина. Сред изброените от Валентин Божков мерки и законодателни промени е въвеждането на вид патент върху таксиметровата дейност с цел таксиметровите шофьори да дават всяка година информация за своето състояние. Като проблем Божков определи и това, че в момента разрешението за водач на таксиметров автомобил е безсрочно и то трябва да се промени.
Заместник-министър Георги Тодоров предложи от името на МТИТС да не се разрешава лица със съдебно минало да бъдат водачи на таксиметрови автомобили. Той информира, че министерството е подготвило пакета от мерки за промени, които ще бъдат съгласувани и с Министерство на финансите. Георги Тодоров посочи, че сред другите предложени промени в сферата на таксиметровите превози е психологическият подбор на водачите. Според него всички таксиметрови компании трябва да разполагат със свидетелство за съдимост на своите служители с оглед на това да има по-разумен контрол от страна на държавните органи. Георги Тодоров посочи, че още в понеделник ще бъде направена среща между представителите на МВР и на ИА "Автомобилна администрация" за съгласуване на мерките. Депутатите обърнаха внимание на проблема с превенцията и за абсолютна безкомпромисност по отношение на контрола и на високите скорости. Проверката е показала, че с години – по 5-6 и повече, не са проверявани водачи на таксита за употреба на алкохол – нито във фирмите, нито на улицата. От бранша също поставиха остро въпросите за обезопасяване на спирките и цялостната организация на движението в града по отношение на таксиметровия и на обществения транспорт.