Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения с 10 гласа „за” и 6 „въздържал се” подкрепи и предлага на Народното събрание да гласува на първо четене промени в Закона за електронните съобщения, внесени от Камен Костадинов и група народни представители. Проектът е изготвен с оглед отстраняване на несъответствия с европейското право относно налагането на санкции от националния регулаторен орган на предприятията на пазара на електронните съобщения при неправомерно поведение, каза той. Предлага се законът да не съдържа изискването решенията на регулатора да бъдат влезли в сила, за да се осигури изпълняемостта на регулаторните решения, независимо от процедурите по обжалване. В проекта се предвижда Комисиятата за регулиране на съобщенията с решение да изисква от предприятието да преустанови неизпълнението незабавно или в рамките на подходящ срок, а също се въвежда регулаторно правомощие при неизпълнение на решение да се налага имуществена периодична санкция – дневна. В съответствие с осъществената комуникация с Европейската комисия с цел постигане на разубеждаващия ефект предложеният размер на горната граница на имуществената дневна санкция е завишен спрямо предвидения в общия закон – АПК (на седмична база).
Петя Раева от ПГ на ДПС даде пример с решение на регулатора относно входящи международни гласови повиквания, което не е спазено от мобилните оператори. Въпреки наложените финансови санкции, решението не се спазва поради несъразмеримост между печалбите на операторите от нарушението и размера на санкциите, информира тя. Две са обстоятелствата, наложили внасянето на този законопроект – синхронизиране на българското законодателство с европейското и да се регулират отношенията в интерес на всички потребители на мобилни услуги, каза Петя Раева.
Депутатите от комисията подкрепиха на първо четене с 10 гласа „за” и 5 гласа „въздържал се” и промените в Закона за автомобилните превози, внесени от Камен Костадинов и група народни представители. Целта на законопроекта е намаляване на административната тежест за бизнеса, каза Ердинч Хайрула от името на вносителите. В този аспект се предлага срокът на валидност на лицензиите на Общността и този за извършване на обществени превози на пътници и товари на територията на Република България да се увеличи от пет на десет години, в съответствие с разпоредбите на Регламент № 1072/2009 г. Също се облекчава процедурата за издаване на разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници, като срокът на разрешението се увеличава от една на три години. Предлага се принудителна административна мярка, ако не са спазени условията за упражняване на професията автомобилен превозвач.