В епохата на Интернет е истинско предизвикателство да събудиш детския интерес към българската история, заяви председателят на Народното събрание Цецка Цачева. На 6 февруари 2015 г. председателят на парламента приветства участниците в среща-разговор на тема „Музейните образователни програми – практики и перспективи“. Във форума, иницииран от Националния военноисторически музей, участваха директори на музеи, ректори и преподаватели от висши учебни заведения, директори на училища и учители по история.
Чувствам се специално ангажирана към днешната дискусия и причината за това е, че българският парламент също развива образователни програми и младите български граждани са наши чести гости, отбеляза Цецка Цачева. Тя уточни, че тези визити са елемент от връзките с обществеността на Народното събрание, приоритетно адресирани към децата и младежите и включват презентация за историята на парламентаризма, разглеждане на сградата, наблюдение на пленарни заседания и заседания на парламентарни комисии.
Председателят на парламента подчерта, че годишно Народното събрание се посещава от близо 6000 ученици от цялата страна. Само за три месеца от началото на мандата на 43-ото Народно събрание младите хора, които са посетили парламента, са повече от 2000, уточни Цецка Цачева.
Въпреки ниския рейтинг на парламента, интересът към работата на Народното събрание сред младите е много висок, посочи председателят на парламента и уточни, че според социологическо проучване, направено по поръчка на парламента от НЦИОМ, 95 процента от младите граждани посещават Народното събрание с желанието да научат повече за работата на институцията. Пленарната зала се оказва най-интересната и харесвана част от сградата на Народното събрание. Тя е посочена от 42 на сто от младите посетители. Всеки пети анкетиран отбелязва, че е впечатлен от архитектурата, а 16 на сто – от картините в сградата.
Над 80 процента от младежите отчитат, че посещението в парламента е най-добрият начин да се запознаят с работата му и едва една трета от тях биха предпочели да се информират от Интеренет, подчерта Цецка Цачева. Споделям това, защото намирам темата на днешната среща за особено важна и актуална, заяви председателят на парламента. По думите на Цецка Цачева образователните програми за ученици са предизвикателство и за музеите, и за институциите.
В началото на форума директорът на Националния военноисторически музей Соня Пенкова връчи копие на Енидже-Вардарското знаме на дарителката на оригинала на светинята Анка Хикимова-Колакова. На 26 ноември 2014 г. потомката на българи от Егейска Македония дари в Народното събрание знамето на българските въстаници от Илинденско-Преображенското въстание в Енидже Вардар.
Пред участниците във форума беше представен пакетът образователни програми на Националния военноисторически музей.