Комисия по бюджет и финанси
П Р О Т О К О Л
№ 10
ЧЕТИРИДЕСЕТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
Комисия по бюджет и финанси
П Р О Т О К О Л
№ 10
На 11 май 2006 г., сряда, се проведе редовно заседание на Комисията по бюджет и финанси.
Заседанието се проведе при следния
ДНЕВЕН РЕД:
1. Представяне и обсъждане на Законопроект за изменение и допълнение на Валутния закон, № 602-01-21, внесен от Министерски съвет на 11 април 2006 г.
2. Представяне и обсъждане на Законопроект за ратифициране на годишното финансово споразумение за 2005 г. между Република България и Комисията на Европейските общности от името на Европейската общност по Програма САПАРД (Специална присъединителна програма за развитие на земеделието и селските райони в Република България), № 602-02-18, внесен от Министерски съвет на 9 май 2006 г.
Списъкът на присъствалите народни представители и списъкът на гостите се прилагат към протокола.
Заседанието беше открито в 14,45 часа и ръководено от г-н Петър Димитров – председател на комисията.
* * *
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Уважаеми колеги, имаме необходимия кворум, откривам заседанието на комисията.
Имате на разположение предложението за дневния ред:
1. Представяне и обсъждане на Законопроект за изменение и допълнение на Валутния закон, № 602-01-21, внесен от Министерски съвет на 11 април 2006 г.
2. Представяне и обсъждане на Законопроект за ратифициране на годишното финансово споразумение за 2005 г. между Република България и Комисията на Европейските общности от името на Европейската общност по Програма САПАРД (Специална присъединителна програма за развитие на земеделието и селските райони в Република България), № 602-02-18, внесен от Министерски съвет на 9 май 2006 г.
Има ли съображения? – Не виждам.
Който подкрепя така предложения дневен ред, моля да гласува.
За – 9, против – няма, въздържали се – няма.
Дневният ред е приет.
По първа точка от дневния ред – ПРЕДСТАВЯНЕ И ОБСЪЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ВАЛУТНИЯ ЗАКОН.
Имате думата, господин Дацов.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЛЮБОМИР ДАЦОВ: Благодаря Ви, господин председател.
Уважаеми дами и господа народни представители, в преговорната си позиция по Глава трета “Свободно предоставяне на услуги” България декларира, че към датата на приемането й за пълноправен член на Европейския съюз ще премахне всички препятствия пред правото на установяване и свободно предоставяне на услуги на гражданите и компании на държавите – членки на общността.
През м. юли 2004 г. България представи на Европейската комисия доклад за резултатите от скрининга на българското законодателство в областта на правото на установяване. И съответно Валутният закон беше един от актовете, който беше идентифициран като неотговарящ на европейското законодателство.
Предлаганите изменения с настоящия законопроект за изменение и допълнение на Валутния закон, предвиждат лицата, регистрирани като търговци по законодателството на държава – членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по Споразумението за европейското икономическо пространство, да могат да извършват сделки с валута в наличност по занятие, след вписването им в Публичния регистър на лицата, извършващи дейност като обменно бюро, воден от Министерството на финансите. С предлаганите промени в чл. 3 от Валутния закон се премахват всички тези дискриминационни разпоредби, които бяха идентифицирани.
Законът ще влезе в сила от датата на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз.
Това е накратко, господин председател. Промените са в рамките на три думички.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви.
Ясен е законът, има хармонизиращ характер. Ако някой има някакви важни антиевропейски съображения, да ги сподели. (Оживление)
КОСТАДИН ПАСКАЛЕВ: Да го гласуваме.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Смятам, че всичко е ясно.
Който подкрепя законопроекта за първо четене, моля да гласува.
За – 9, против – няма, въздържали се – няма.
Законопроектът е подкрепен за първо четене.
По втора точка от дневния ред – ПРЕДСТАВЯНЕ И ОБСЪЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА РАТИФИЦИРАНЕ НА ГОДИШНОТО ФИНАНСОВО СПОРАЗУМЕНИЕ ЗА 2005 Г. МЕЖДУ БЪЛГАРИЯ И КОМИСИЯТА НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ОБЩНОСТИ ОТ ИМЕТО НА ЕВРОПЕЙСКАТА ОБЩНОСТ ПО ПРОГРАМА САПАРД.
Заповядайте, господин Ивановски.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ДИМИТЪР ИВАНОВСКИ: Благодаря Ви, господин председател.
Уважаеми дами и господа народни представители, с ратификацията от страна на Народното събрание на Годишното финансово споразумение 2005 г. ще се даде възможност на Държавен фонд “Земеделие”, респективно Агенция САПАРД да започва да договорира проекти в размер на 214 млн. лв., които са в рамките на подписаното между Европейската комисия и правителството на Република България Споразумение за 2005 г.
Директно ще ви кажа, че големите полемики и особеностите се крият в чл. 2, за да си спестя отговорите на въпросите и да направя максимално разяснение на техниката, която предлагаме, съвместно с колегите от Министерството на земеделието и горите и в крайна сметка Министерския съвет.
С така разписания чл. 2 по същество се дава ясен отговор как се уреждат три деликатни въпроса.
Първият деликатен въпрос е свързан с процедурата ограничено време в рамките на Годишно финансово споразумение 2004, която в рамките на миналогодишния бюджет едни пари в размер на 64 млн. лв. бяха субституирани от страна на държавния бюджет за сметка на Програма САПАРД, тъй като имаше известни съмнения и във връзка с един одитен доклад, представен от Естонска одиторска компания. И от гледна точка на това да се минимизира рискът за имиджа на България и начина, по който се харчат средства от Програма САПАРД, се взе това решение на Министерския съвет да се извадят тези пари от бюджета. И след последващо одобрение на “Ди Джи Агри” и Европейската сметна палата, съответно парите да се субституират.
Вероятно на този въпрос ще се даде отговор до края на месец май, но така или иначе, понеже ние смятаме, че вероятно ратификацията ще бъде факт преди това, затова ние налагаме едни такива евентуални финансови ограничения за тези 64 млн. лв., които към настоящия момент са похарчени и платени от държавния бюджет и за тях фактически не даваме възможност на Агенция САПАРД да сключва договори.
Вторият деликатен момент е свързан с ресурса на цялото финансово споразумение за 2004 г., което по същество е контактувано само на 21%, но по него де факто не са разплатени нито един лев. А по договора, който е подписан с Европейската комисия и ратифициран от Народното събрание, периодът на плащанията е до 2006 г. С мое писмо от преди три дни, на базата на искане от Държавен фонд “Земеделие” и заместник-министър Пейчев, аз съм поискал от “Ди Джи Агри” евентуално удължаване на Годишното финансово споразумение от гледна точка на разплащания до края на 2007 г. Иначе теоретично тези 173 млн. е слабо вероятно да бъдат разплатени до края на тази година. Затова сме сложили тази уговорка за тези 173 млн.
И третият въпрос, разбира се, е свързан с настояването на някои среди от Държавен фонд “Земеделие” за възможност за предварително контрактуване по Годишно финансово споразумение 2006. В един предварителен разговор вчера с господин Димитров, на който участваха и няколко народни представители от различни парламентарни групи с господин Друмев и господин Пейчев се разбрахме ясно и категорично, че никой не забранява на Фонд “Земеделие” да набира потенциални проекти, които ще бъдат финансирани с Годишно финансово споразумение 2006, но така или иначе одобряването и сключването ще се случи след ратификацията. И всъщност точно това е и смисълът на текста и размера на евентуални намаления на помощта от Европейския съюз, съгласно чл. 7, ал. 4 от Годишното финансово споразумение.
Тоест, всички тези въпроси, които предполагам, че сега ще се появят и в рамките на дискусията, надявам се с малко по-пространното изложение да съм дал малко повече разяснения.
Благодаря Ви, господин председател.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря на господин Ивановски.
Господин Пейчев, зная, че не е Ваша работа, но има едно интересно становище на Комисията по земеделието и горите, което агитира пленарната зала да промени закона на първо четене. Признавам си, че за краткия си парламентарен опит такова нещо просто е невъзможно. Не знам как сте го решили там, но ако ще има промени и евентуално някой ще ги подкрепя, да е ясно, че тогава трябва да има прекъсване между първо и второ четене, внасяне на предложения, второ обсъждане в комисиите, което досега при ратификации не се е случвало. Зная, че не Вие представлявате това становище, но не виждам кой друг би могъл да го обоснове, затова поставям на Вас този въпрос.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ДИМИТЪР ПЕЙЧЕВ: Благодаря Ви, господин председател.
Уважаеми дами и господа народни представители, наистина този казус и според мен не би могъл да бъде решен толкова бързо. Освен това ние имаме някои срокове. 15 май е срокът, в който трябва да бъде представен Одитният доклад на “Делойт”. Ако той бъде представен на Европейската комисия, то тогава би могло да има някаква, макар и теоретична промяна, в становището на Европейската сметна палата. Но, ако до утре не бъде представен този доклад, то ще означава, че е в сила доклада на Сметната палата и тези 64 млн. няма да ни бъдат признати.
Второто, на което бих искал да обърна внимание. Става въпрос за Годишно финансово споразумение 2006 г. До 15 юни ние ще имаме предложението за Годишно финансово споразумение 2006 г., което ни дава възможност да набираме проекти по Програмата САПАРД за Годишно финансово споразумение 2006. Вие самият, а и комисията знаете, че сроковете са поне 10 дни обявление във вестника, че ще се открива процедурата, набиране на такива проекти поне две седмици. И докато трае тази процедура, ние ще получим предложението за Годишно финансово споразумение за 2006 г.
Мисля, че тук нямаме колизия в сроковете, въпреки че Годишно финансово споразумение 2005 в този случай е обвързано с 2006 г.
Това е.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Колеги, аз ще ви запозная със становището на Комисията по земеделието и горите, тъй като разбирам, че то не ви е раздадено.
Комисията по земеделието и горите предлага на Народното събрание да приеме на първо гласуване Законопроект за ратифициране на Годишното финансово споразумение за 2005 г. между Република България и Комисията на европейските общности от името на Европейската общност по Програма САПАРД, внесен от Министерския съвет, като в чл. 2 думите “намален с размера на наложените финансови корекции и с размера на евентуално намаление на помощта от Европейския съюз, съгласно чл. 7, ал. 4 от секция А, на Многогодишното финансово споразумение по САПАРД” да отпаднат.
Това становище е гласувано с 23 гласа “за”, “против” и “въздържали се” – няма.
Чета го, тъй като разбирате, че това може да раздели пленарната зала и да създаде деликатна ситуация. Но пак повтарям, че на първо четене такава корекция не може да стане. Аз поне не познавам такава технология.
Имате думата, колеги.
Заповядайте, господин заместник-министър.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ДИМИТЪР ИВАНОВСКИ: По повод становището на Комисията по земеделието и горите, понеже това е един много принципен въпрос, тепърва ще се сблъскваме с такива проблеми. Ние дори в Министерството на финансите обсъждаме от известно време това един такъв принцип да влезе в Закона за устройството на държавния бюджет, тоест ведомства, които управляват структурни фондове и допускат по един или друг начин нарушение в процедурите, или допускат нередности в управлението на структурните и кохезионните фондове, да има механизъм, който първоначално от собствените си бюджети да извършват компенсирането на тези нередности, а не от Централния републикански бюджет, какъвто е този случай.
Аз лично като позиция на Министерството на финансите, без това да е съгласувано, смятам, че трябва и в Бюджетната комисия да се помисли малко по-дълбоко точно за едни такива механизми и то в посока на спазване на твърдата дисциплина.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Колеги, ясен ли е казусът? Има ли някакви особени становища.
Заповядайте, господин Димитров.
МАРТИН ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, господин председател.
Уважаеми колеги, уважаеми господа заместник-министри, исках да попитам единствено да ни кажете съвсем накратко за какви нередности, които са допуснати, става въпрос? Доколкото разбирам, тези нередности са довели до това, че 64 млн. лв. няма да бъдат отпуснати от Европейския съюз. Така ли е? Моля да изясните това съвсем накратко. Ако има доклад на Европейската Сметна палата, ще го видим по-късно.
Благодаря.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ДИМИТЪР ИВАНОВСКИ: Аз мога да Ви отговоря на този въпрос.
В рамките на Годишно финансово споразумение 2004 от Държавен фонд “Земеделие” е поискана акредитацията на така наречената процедура в ограничено време, където общо взето целият процес на обработка на документации и проекти, включително сключване на договори, е свързано с едно ускоряване на процедурите.
На базата на комуникацията между Държавен фонд “Земеделие” и Национален фонд явно е имало някакъв тип нагласа от страна на Държавен фонд “Земеделие”, че тази процедура е щяла да получи акредитация, така че те са започнали да контрактуват договорите и да одобряват проектите.
МАРТИН ДИМИТРОВ: За 2004 г.?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ДИМИТЪР ИВАНОВСКИ: Да.
В резултат на комуникации между двете институции се назначава външен одит, представляван от одитор, който има право да преглежда сметките, разходвани по предприсъединителните европейски програми – естонска компания, която излиза със съответното заключение, че проблем има. На базата на това фактически в октомври миналата година се стигна до решението тези пари реално да не бъдат изплатени за сметка на предприсъединителна програма САПАРД, а да бъдат изплатени за сметка на централния републикански бюджет. Като в самото решение на Министерския съвет има запис, че след последващ одит, който ние в момента сме поръчали на “Делойт” и съответното одобрение на европейските органи, занимаващи се с финансов контрол и отчетност, ние си запазваме правото на субституция на тези пари с парите по Програма САПАРД.
Междувременно се появи одитът на Европейската сметна палата, който към настоящия момент все още не дава окончателен отговор на въпроса. Тоест, ние след като получим в рамките на утрешния ден доклада на “Делойт” – България, с техните заключения, съответно ще го препратим, заедно с позицията на Държавен фонд “Земеделие”, доколкото ние сме ги поканили да коментират заключенията на Европейската Сметна палата, изпращаме го на “Ди Джи Агри” и в крайна сметка окончателното решение е тяхно. Ако окончателното решение е такова, че съгласно общите правила за разходване на средства на предприсъединителния инструмент САПАРД за Брюксел са неприемливи, дефакто субституцията ще остане постоянна, тоест парите ще бъдат похарчени от Централния републикански бюджет. Ако тяхното заключение е позитивно, ще ги субституираме парите, тоест ще бъдат заместени с пари на Програма САПАРД. Това ще стане окончателно ясно до началото на месец юни. Но към настоящия момент ние реално ги водим като разход на Централния републикански бюджет до момент, в който нямаме позитивното становище на Брюксел.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Благодаря Ви.
Има ли други становища или въпроси?
Колеги, признавам си, че за нашата комисия, тъй като няма някаква обвързаност между комисиите, за нашата комисия съществува предложението на Министерския съвет. И тук има трима представители на вносителя, които нямат и пълномощия да отрекат предложението на Министерския съвет. Но, ако ние не приемем това предложение, просто вносителят трябва да си го изтекли, да си внесе промяната и пак да го внесе. Но такъв режим, при който парламентът внася промени на първо гласуване, просто не съществува.
Имате думата, господин Димитров.
МАРТИН ДИМИТРОВ: Уважаеми колеги, господин Дацов повдигна един принципен въпрос, който ние трябва да отбележим и да разискваме, а именно, че ако Държавен фонд “Земеделие” поради различни причини, неточности, грешки изпусне усвояването на дадени пари, защо автоматично те да идват от държавния бюджет? Това е принципният въпрос, който ние сега трябва да разискваме.
Във внесения законопроект за ратификация се казва, че ако това се случи, тези средства не се дават от бюджета, докато нашите колеги от Комисията по земеделието и горите са решили, че винаги, когато имаме такова събитие, държавният бюджет е нещо като голям кладенец, от който се взима и се попълва празнотата. Което не създава особен стимул да се усвояват пари от Европейския съюз. Ако не бъдат усвоени, няма страшно, има държавен бюджет, оттам ще се попълнят. Което, ако го практикуваме, никак не е добре.
Хубаво е да има ясна отговорност и когато дадени пари не са усвоени, по-скоро да се търси отговорност от тези хора, които са работили в дадена област, а не държавния бюджет винаги да е готов да попълва всякаква празнина.
Нека да подходим с повече отговорност към предложението на нашите колеги от Комисията по земеделието и горите и да не приемаме толкова лесно да даваме с такава лекота пари от държавния бюджет. Аз съм по-скоро склонен да подкрепя в случая предложението на Министерския съвет.
ТЕОДОРА ДРЕНСКА: Всички искаме това. И това ще гласуваме.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Така и ще направим. За нас предложението на другата комисия не е юридически акт, който може да окаже влияние върху нас. Въпросът е, че винаги е добре, когато сключваш договор, да ти е осигурен ресурсът. И ако не дойдат европейските пари, това да бъде гарантирано от бюджета. Само че възниква въпросът, че тези пари трябва да се вземат отнякъде. Знаете тук учителите какъв шум и нерви потрошиха за 20-тина милиона, а тук става въпрос за значително по-големи суми. Явно е, че не можем да минем към такава практика.
Нямаме различния с Вас, нямаме конфликт.
Заповядайте, господин Паскалев.
КОСТАДИН ПАСКАЛЕВ: Един въпрос.
В крайна сметка според мен не се получи ясен отговор на въпроса какви са практическите нарушения. За какво говорим? Говорим за това, че по бърза процедура даваме възможност да се контрактува, оттам нататък се върви на усвояване на финансов ресурс. И след това, тъй като имаме конкретни нарушения, не се финансира от Програма САПАРД и реално тогава отиваме за сметка на държавния бюджет.
Категорично съм на позицията, която беше споделена от колегите, че в никакъв случай не можем да покриваме такъв процес непрекъснато. Но въпросът е какви са нарушенията, които са осъществени?
Аз направо се възмущавам на това предложение, което ни предлага Комисията по земеделието и горите. Така ние бихме стимулирали нашите чиновници, включително и отговорните от тях, да нарушават основните правила за усвояване на предприсъединителните финансови ресурси. Не мога да разбера за какво говорим тук.
Извинявайте, но 64 млн. са огромен ресурс. Аз си давам сметка, че ние вкарваме в беля и хората, които са контрактували. Това са икономически субекти, които са на едно или друго положение. Те не могат да носят отговорност за безобразието, което е осъществил един или друг чиновник, но в крайна сметка дайте да видим за какво става дума. Кои управленски или административни действия са довели до пропуски в реализацията на конкретните изисквания, както е необходимо?
Това не са конкретни обвинения към някого, защото реално погледнато в този момент аз не разполагам с конкретна информация. Мартин Димитров зададе въпроса, но не получи конкретен отговор. Този въпрос ще бъде задаван нееднократно в пленарна зала при предложението на законопроекта за ратификация.
Склонен съм да подкрепим предложението, което внася Министерския съвет, въпросът обаче е оттук нататък да сме наясно какво правим.
Благодаря за вниманието.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Господин Пейчев, не зная доколко сте запознат с тънкостите, тъй като не Вие отговаряте за сключването на тези договори, но имате думата да отговорите на поставените въпроси, доколкото можете.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ДИМИТЪР ПЕЙЧЕВ: Благодаря Ви, господин Димитров.
Уважаеми господин Паскалев, за съжаление не разполагаме с одитния доклад. С този одитен доклад разполага Министерството на финансите, което го е изпратило по канален ред до Държавен фонд “Земеделие”, но не е стигнал до мен. Така че вероятно Министерството на финансите може да Ви отговори в някои от детайлите.
По-скоро аз обърнах внимание на това, че това, което се е случило за старите проекти, и миналата година Министерският съвет, за да не се случи точно това, което Вие казахте – фалити на фирми и компрометиране на тази програма, веднъж по реда на изключенията е било гласувано. Оттук нататък аз се опитах малко по-заобиколно да Ви кажа, че тези 175 млн., които предстои да бъде увеличен срокът на тяхното действие, биха могли да се случат в рамките на месец юни, когато ще получим тези документи. Същевременно одобрение и подписване на договора може да стане до 15 декември т.г. Тоест, бързането е малко излишно.
Одитът на доклада е на разположение и като народни представители вие можете да го получите в целия му обем, ако го поискате. Аз, за съжаление, не мога да го получа, ако не ми го изпратят на мен.
Ако ние предприемем бързи и ефикасни мерки, което сме започнали, с ваша помощ ще овладеем ситуацията.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Онзи, който е сключвал договорите, не е предполагал, че Сметната палата на Европейския съюз ще даде такава оценка. От тази гледна точка и при нас се случва така – прави проверки Сметната палата и един разход може да бъде отречен като целесъобразен. Но това е друг въпрос. Ние сме в правото си, ако искаме да направим слушане по този въпрос, да го направим. Но днес не това ще е темата и се страхувам, че влизаме в една емоционална сфера, без да имаме достатъчно информация, че най-малкото шефовете на Държавен фонд “Земеделие” би трябвало да са тук при обсъждането на този въпрос.
Знаете, че поне в 50 наши общини вървят такива въпроси – дали са имали право да направят нещо или не са имали право. Тоест, да не отиваме в категоризиране, че там има престъпление или нещо друго. Просто като бюджетна практика това е абсурдно - гарант да става републиканският бюджет и българският данъкоплатец за непризнати разходи от Европейския съюз.
Да останем в рамките на въпроса, който разискваме, но не възразявам, ако има такова желание, да направим слушане по този въпрос на отделно заседание.
Има думата господин Паскалев.
КОСТАДИН ПАСКАЛЕВ: Моята молба е следната.
Аз едно време бях човекът, който твърдеше, че не трябва да има организация в държавата по усвояване на евросредствата, оценявайки всички етапи на усвояване на финансовите ресурси в държавата, които идват от Европейския съюз, независимо дали става дума за предприсъединителни или структурни фондове, принципът е сходен. Тъй като очевидно става ясно, че системата на организация на дейността по усвояване на евросредствата, заедно с целия процес на планиране, контрактуване, усвояване, мониторинг, отчитане на ефективността от усвояването на финансовите ресурси, поставя доста сериозни въпроси, на мен ми се ще да организираме в перспектива едно заседание, на което да изслушаме ръководителите на съответните изпълнителни агенции и съответните мониторингови комитети по основните споразумения, в които имаме усвояване на най-големи финансови ресурси, както и ръководството на Националния фонд. Да сме наясно какво става в държавата. Защото, извинявайте, но има проекти, които се продължават с над 28 месеца от датата на завършване на договора. За какво говорим? Какви са причините и т.н. Би следвало народните представители да са онези, които да поискат да получат обективна информация какво се случва.
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Имаме предложение на вносителя, не чух становище да отхвърлим това предложение.
Заповядайте, господин Димитров.
МАРТИН ДИМИТРОВ: Уважаеми колеги, смятам, че господин Паскалев има пълното основание да поиска ние като Бюджетна комисия да предприемем тези действия. Това ни е работата.
И аз имам молба днес да вземем решение да поискаме двата одитни доклада на естонската фирма и на Европейската Сметна палата и да ги имаме като архив. Като стане въпрос по тази тема, да имаме възможност да ги разгледаме и да видим какво пише там.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Уважаеми господин Димитров, няма никакви пречки всеки от вас да поиска да включим точка в дневния ред на комисията. Има процедура, по която 1/3 от народните представители могат да поискат изслушване на който искате в Република България. Нямаме различия.
Ако няма други съображения по внесеното предложение от Министерския съвет, преминаваме към гласуване.
Който подкрепя законопроекта, внесен от Министерския съвет, моля да гласува.
За – 9, против – няма, въздържал се – 1.
Приема се.
Заповядайте, господин Димитров.
МАРТИН ДИМИТРОВ: Колеги, принципният въпрос е, че не можем да говорим за един одитен доклад на естонска фирма, без да го имаме пред нас и да видим какво пише там. Трябва да сме запознати с него, да видим какво се случва и като Бюджетна комисия да вземем решение. Без този документ да взимаме решение тук и да гласуваме ми се струва малко несериозно. Затова се въздържам.
ПРЕДС. ПЕТЪР ДИМИТРОВ: Колеги, благодаря ви за участието.
Закривам заседанието на комисията.
(Закрито в 15,25 часа)
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Петър ДИМИТРОВ
Стенограф:
Н. Иванова