Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по труда и социалната политика
Комисия по труда и социалната политика
12/03/2008

    Доклад за второ гласуване на законопроект № 654-01-125/29.8.2006г. за изменение и допълнение на Закона за Икономически и социален съвет, внесен от народните представители Хасан Адемов, Петър Мръцков и Христина Христова
    XL Н А Р О Д Н О С Ъ Б Р А Н И Е
    КОМИСИЯ ПО ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА

    ДО
    Г-Н ГЕОРГИ ПИРИНСКИ
    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
    НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ

    УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ПРЕДСЕДАТЕЛ,

    На заседания, проведени на 27 февруари, 05 март и 12 март 2008г. Комисията по труда и социалната политика разгледа приетия на първо гласуване законопроект № 654-01-125/29.8.2006г. за изменение и допълнение на Закона за Икономически и социален съвет, внесен от народните представители Хасан Адемов, Петър Мръцков и Христина Христова, постъпилите писмени предложения и предложенията по време на заседанията.
    Комисията предлага на Народното събрание за второ гласуване следния проект на


    ЗАКОН

    за изменение и допълнение на Закона за Икономически и социален съвет (обн., ДВ, бр. 41 от 2001 г., изм., бр. 120 от 2002 г., изм. и доп., бр. 20 от 2003 г., бр. 17 от 2006 г.)

    Комисията подкрепя текста на вносителите за наименованието на закона.

    § 1. В чл. 2 се правят следните изменения и допълнения:
    1. точка 2 се изменя така:
    “2. да служи като постоянна институционална форма за социален и граждански диалог и за консултации по икономическата и социалната политика между президента на Републиката, Народното събрание и Министерския съвет и структурите на организираното гражданско общество”;
    2. създава се т. 4:
    “4. да утвърждава принципите на демокрация с пряко участие като прилага опита на Европейския икономически и социален комитет и други сродни национални и международни организации, на основата на тяхно сътрудничество с тях.”

    Предложение на н. пр. Петър Попов:

    В § 1 в точка 1 думата “организираното” да отпадне.

    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителите и предлага следната редакция на §1:
    “§ 1. В чл. 2 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Точка 2 се изменя така:
    “2. да служи като постоянна институционална форма за социален и граждански диалог и за консултации по икономическата и социалната политика между президента на републиката, Народното събрание и Министерския съвет и структурите на организираното гражданско общество”;
    2. Създава се т. 4:
    “4. да утвърждава принципите на демокрация с пряко участие като прилага опита на Европейския икономически и социален комитет и на други сродни национални и международни организации, на основата на сътрудничество с тях.”

    §2. Член 3 се изменя така:
    “Чл. 3. Съветът осъществява дейността си на основата на принципите на:
    1. независимост и публичност;
    2.сътрудничество и взаимодействие с органите на законодателната и изпълнителната власт;
    3. равнопоставеност и взаимно зачитане на интересите на представените в него структури на гражданското общество.”

    Предложение на н. пр. Петър Мръцков:
    В §2, в член 3, в т.3 пред думата “гражданското” се добавя “организираното”.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителите за §2.

    §3. В чл. 4 се правят следните изменения и допълнения:
    1. досегашният текст става ал. 1.
    2. създава се ал. 2:
    “(2) Съветът организира дискусии и консултации с представители на законодателната и изпълнителната власт и структурите на организираното гражданско общество по обществено значими въпроси на икономическото и социално развитие.”

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителите и предлага следната редакция на §3:

    “§3. В чл. 4 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Досегашният текст става ал. 1 се изменя така:
    “(1) Съветът разработва и приема:
    1. становища по проекти на закони, национални програми и планове относно икономическото и социалното развитие;
    2. становища по актове на Народното събрание относно икономическото и социалното развитие;
    3. становища по стратегически проблеми на икономическата и социалната политика;
    4. резолюции по актуални проблеми на икономическата и социалната политика и на гражданското общество;
    5. анализи по проблемите на икономическата и социалната политика.
    2. Създават се ал. 2 и 3:
    (2) Съветът организира дискусии и консултации с представители на законодателната и изпълнителната власт и структурите на гражданското общество по обществено значими въпроси на икономическото и социалното развитие.
    (3) Съветът осъществява сътрудничество и поддържа контакти с Европейския икономически и социален комитет и с други сродни национални и международни институции”.

    §4. Член 5 се изменя така:
    “Чл. 5 (1). Актовете по чл. 4, ал. 1 се разработват по предложение на президента на републиката, на председателя на Народното събрание, на Министерския съвет, както и в случаите, определени със закон.
    (2) Председателят на Народното събрание, президентът на републиката или Министерският съвет определя срок за произнасяне на съвета, който не може да бъде по-малък от един месец от получаване на предложението. При изпълнение на правомощията си по чл. 98, т. 4 и чл. 101, ал. 1 от Конституцията на Република България президентът на републиката може да определи срок за произнасяне от съвета и по-кратък от един месец. Липсата на становище след изтичането на срока не е пречка за предприемане на действия по приемането на съответния акт.
    (3) Съветът може да разработва актовете по чл. 4, ал. 1 и по своя инициатива.
    (4) В случаите на ал. 3, съветът изпраща в срок от 7 работни дни приетите актове по чл. 4, ал. 1 на съответните институции.
    (5) Институциите, по предложение на които са приети становища на съвета, както и тези, на които са изпратени становища на съвета приети по негова инициатива, канят за участие представители на съвета при обсъждането и/или решаването на въпросите по повод на които е дадено становището.”

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителите и предлага следната редакция на §4:

    “§4. Член 5 се изменя така:
    Чл. 5 (1). Актовете по чл. 4, ал. 1 се разработват по предложение на президента на републиката, на председателя на Народното събрание, на Министерския съвет, както и в случаите, определени със закон.
    (2) Президентът на републиката, председателят на Народното събрание, или Министерският съвет определя срок за произнасяне от съвета, който не може да е по-кратък от един месец от получаване на предложението. Президентът на републиката, при изпълнение на правомощията си по чл. 98, т. 4 и чл. 101, ал. 1 от Конституцията на Република България може да определи срок за произнасяне от съвета и по-кратък от един месец.
    (3) Съветът може да разработва актове по чл. 4, ал. 1 и по своя инициатива.
    (4) В случаите на ал. 3, съветът изпраща в срок от 7 работни дни приетите актове на съответните институции.
    (5) Институциите, по предложение на които са приети актове на съвета, както и тези, на които са изпратени актове на съвета, приети по негова инициатива, канят за участие представители на съвета при обсъждането и/или решаването на въпросите по повод на които е приет съответния акт.”

    §5. В чл. 7 се правят следните изменения и допълнения:
    1.в ал. 5:
    а/ точка 11 се изменя така:
    “11. един представител на организациите на младежите и студентите.”
    б/ създава се т.12:
    “12. един представител на организациите на потребителните кооперации
    2.създават се нови ал. 6 и ал.7:
    “(6) Организациите по ал. 5 трябва да отговарят на следните общи изисквания:
    1.да имат съдебна регистрация.
    2.да имат уставни цели и задачи с национално значение.
    (7). Освен на общите изисквания, организациите по ал. 5 трябва да отговарят и на специфични изисквания, определени с акт на Министерския съвет.
    3. досегашната ал. 6 става ал. 8.

    Предложение на н.пр.Иво Атанасов:

    § 5. В чл. 7 създадената в ал.6, т. 1 се изменя така:
    1. да имат съдебна регистрация или вписване в търговския регистър.

    В чл. 7 се създава ал. 9:
    (9) Съставът на Съвета от първата и втората група се актуализира в случаите на настъпили промени в броя на организациите. Призната от Министерския съвет за представителна на национално равнище по реда на Кодекса на труда новосъздадена организация влиза по право в състава на Съвета към съответната група.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на н.пр. Йовко Йовков, Маргарита Панева и Марко Мечев:
    В чл.7 се създава нова ал. 9 със следното съдържание:
    „(9)Съставът на Съвета от първата и втората група се актуализира в случаите на настъпили промени в представителността, които водят до промени в броя на организациите. В този случай всяка новосъздадена организация, призната от Министерския съвет за представителна на национално равнище по реда на Кодекса на труда влиза по право в състава на Съвета към съответната група.”
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на н.пр. Христина Христова и Хасан Адемов:
    В чл. 7, ал. 5, т. 8 и 10 думата „инвалидите” се заменя с „хора с увреждания”.
    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията не подкрепя текста на вносителите и предлага следната редакция на §5:

    “§5. В чл. 7, ал. 5, т.8 и т.10 думата „инвалидите” се заменя с „хора с увреждания”.

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    Създава се нов § 6:
    §6. В чл. 8, ал. 3, ал. 4 и ал. 5 се изменят така:
    (3) До изтичането на мандата по ал. 1 председателят на съвета не може да бъде подменян, освен в случаите на:
    1. подаване на оставка;
    2. трайна невъзможност да изпълнява функциите си;
    3. възникване на някои от обстоятелствата на несъвместимост по чл. 9, ал. 1;
    4. смърт.
    (4) В случаите по ал. 3 председателят на съвета се подменя по реда, по който е избран до края на мандата на съвета.
    (5) Председателят и членовете на съвета могат да бъдат избирани или определяни за не повече от два поредни мандата.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на н.пр. Йовко Йовков, Маргарита Панева и Марко Мечев:
    В чл.8 се правят следните изменения:
    1. В ал. 3 изразът „и членовете по чл. 7, ал. 5, т. 11 не могат да бъдат подменяни” се заменя с израза „не може да бъде подменян”.
    2. В ал. 4 изразът „и членовете по чл. 7, ал. 5, т. 11 се подменят по реда, по който са избрани или определени” се заменя с израза „се подменя по реда, по който е избран”.
    3. В ал. 5 изразът “за неограничен брой мандати” се заменя с израза “за не повече от два поредни мандата.”
    Предложението е оттеглено по т.3.
    Комисията не подкрепя предложението по т.1 и т.2.

    Предложение на н.пр. Христина Христова и Хасан Адемов:
    В чл. 8 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 3 думите „и членовете по чл. 7, ал. 5, т. 11 не могат да бъдат подменяни” се заменят с „не може да бъде подменян”;
    2. В ал. 4 думите „и членовете по чл. 7, ал. 5, т. 11 се подменят по реда, по който са избрани или определени” се заменят с „се подменя по реда, по който е избран”;
    3. Създават се нови ал. 5, 6 и 7 със следното съдържание:
    „(5) При подаване на оставка, правомощията на председателя на съвета се прекратяват след изтичане на 2 месеца от подаването й, ако в този срок не е избран нов председател на съвета.
    (6) Ако в рамките на мандата на съвета организация по чл. 7, ал. 3 и 4 загуби качеството си на представителна по реда на Кодекса на труда, то мандатът на нейните представители в съвета се прекратява от деня на влизането в сила на решението на Министерския съвет и съответните членски места се разпределят между останалите организации в групата с консенсус за срок до края на мандата на съвета.
    (7) Ако някоя от организацииите по чл. 7, ал. 5 престане да отговаря на изискванията по чл. 7, ал. 6 и 7 мандатът на нейния представител в съвета се прекратява от деня на установяване на това обстоятелство. Останалите организации от съответната група по чл. 7, ал. 5, т. 1 – 12 определят с консенсус своя представител в съвета до края на мандата му, ако това е необходимо.”;
    4. Досегашната ал. 5 става ал. 8.

    Предложението е оттеглено по т.1 и т.2.
    Комисията подкрепя по принцип предложението по т.3.

    Комисията предлага да се създаде нов параграф 6:

    “§6. В чл.8 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    (1) Мандатът на съвета, на председателя и на членовете е 4-годишен и започва да тече от датата на провеждането на първата пленарна сесия.
    2. Създават се нови ал.5 и 6:
    (5) При подаване на оставка, правомощията на председателя на съвета се прекратяват след изтичане на 2 месеца от подаването й, ако в този срок не е избран нов председател на съвета.
    (6) Ако в рамките на мандата на съвета организация по чл. 7, ал. 3 и 4 загуби качеството си на представителна по реда на Кодекса на труда, то мандатът на нейните представители в съвета се прекратява от деня на влизането в сила на решението на Министерския съвет и съответните членски места се разпределят между останалите организации в групата с консенсус за срок до края на мандата на съвета.
    3. Досегашната ал. 5 става ал. 7.”

    § 6. В чл. 10 се правят следните изменения и допълнения.
    1. създава се нова ал. 1:
    “(1) Мандатът на съвета е 4-годишен и започва да тече от датата на провеждане на първата пленарна сесия.”
    2. Досегашните ал. 1,2,3,4,5,6 стават съответно ал. 2,3,4,5,6,7.

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    §6 става §7.
    Предложението е оттеглено.

    Предложение на н.пр. Йовко Йовков, Маргарита Панева и Марко Мечев:
    В чл.10, ал. 2, второ изречение след думата „Председателят” изразът „може да отправи” да се замени с думата „отправя”.
    Предложението е оттеглено.

    Предложение на н.пр. Христина Христова и Хасан Адемов:
    В чл. 10, ал. 4, изр. второ думите „до изтичането на 3-месечния срок по ал. 1” се заменят с „в срок от 3 месеца от избора на новия председател”.
    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията не подкрепя текста на вносителите и предлага следната редакция на §6, който става §7:

    “§7. В чл. 10, ал.4, изречение второ думите „до изтичането на 3-месечния срок по ал. 1” се заменят с „в срок от 3 месеца от избора на новия председател”.”

    Комисията предлага да се създаде нов параграф 8:

    “§8. Член 10а се изменя така:
    Чл.10а. Председателят и членовете продължават да изпълняват функциите си до провеждането на първата пленарна сесия на новия съвет.”

    § 7. В чл. 10 б , ал. 1 се отменя.

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    §7 да отпадне.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на н.пр. Йовко Йовков, Маргарита Панева и Марко Мечев:
    Чл.10 б, ал. 1 да се запази (предлаганият §7 да отпадне)

    Предложението е оттеглено.

    Комисията подкрепя текста на вносителите за §7, който става §9.

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    Създава се нов §8.
    §8. Създава се чл. 10 в:
    Чл. 10 в. (1) В 15-дневен срок от влизането на закона в сила председателят информира пленарната сесия за промените и кани организациите по чл. 7, ал. 9 за определяне на новите членове на Съвета.
    (2) В 30-дневен срок от датата на провеждането на пленарната сесия по ал. 1 организациите по чл. 7 представят на председателя на Икономическия и социален съвет решението си за новите членове на Съвета и декларациите им по чл. 9, ал. 2.
    (3) В 15-дневен срок от изтичането на срока по ал. 2 при предложени повече кандидати от организациите по чл. 7 председателят изисква от ръководните им органи с консенсус да определят необходимите членове на Икономическия и социален съвет. При непостигнато съгласие ръководствата на национално представените организации излъчват по един свой представител, а останалите места на съответната група по чл. 7 се разпределят между организацииите на ротационен принцип.

    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на н.пр. Йовко Йовков, Маргарита Панева и Марко Мечев:
    Създава се нов чл.10 в със следното съдържание:

    “Чл.10в (1) В 15-дневен срок от датата на настъпване на промените по чл.7, ал. 9 председателят информира пленарната сесия за настъпилите промени и поканва организациите от съответната група за предприемане на необходимите действия по определянето на новите членове на съвета.
    (2) В 30-дневен срок от датата на протичане на пленарната сесия по ал.1 организациите от съответната група, в която е настъпила промяната, представят на председателя решенията на органите им за определяне на техните представители в съвета и декларациите по чл. 9, ал. 2 за новите членове.
    (3) В 15-дневен срок от изтичане на срока по ал. 2, ако са предложени повече кандидати от отделните организации, председателят на съвета поканва представители на ръководните им органи с цел определяне на техните представители в съвета чрез консенсус. Ако не бъде постигнат консенсус, ръководните органи на всяка национално представителна организация определят по един свой представител, а останалите места в съответната група до попълването й съгласно чл. 7 се разпределят между организациите на ротационен принцип.

    Предложението е оттеглено.

    § 8. В чл. 12 се правят следните изменения и допълнения:
    1. в ал. 2:
    а/ в т. 3 думата “счетоводния” се заменя с “годишния”;
    б/ точка 4 се изменя така:
    “4. по предложение на Председателския съвет определя размера на основното трудово възнаграждение на председателя на съвета.”;
    в/ точка 5 се изменя така:
    “5. приема актовете по чл. 4, ал. 1”;
    г/ създава се т.8:
    “8. Номинира представителите в Европейския икономически и социален комитет за утвърждаване от Министерски съвет.”
    2. в ал. 6, след думите “чл. 4” се добавя “ал. 1”.

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:

    § 8 става § 9.
    § 9. В Чл. 12, ал. 2 се правят следните изменения и допълнения:
    1. т. 4 се изменя така:
    4. приема разходвания финансов ресурс на Съвета по чл. 22.
    2. създава се т. 8:
    8. Обсъжда и предлага на Министерския съвет кандидатури за членове на Европейския икономически и социален комитет на Европейските общности, предложени от национално представени организации на работодателите, работниците и служителите и организациите на гражданското общество. Министерският съвет номинира българските представители в Европейския икономически и социален комитет.

    Комисията не подкрепя предложението по т.1 и подкрепя по принцип предложението по т.2.

    Предложение на н.пр. Йовко Йовков, Маргарита Панева и Марко Мечев:
    Т.8 на чл.12, ал.2 да придобие следната редакция:
    „8. Обсъжда кандидатурите за членове в Европейския икономически и социален комитет предложени от представителните на национално равнище организации на работодателите и работниците и служителите и организациите на гражданското общество. След обсъждането Министерският съвет номинира представителите в Европейския икономически и социален комитет”.
    В чл.12, ал.3 след израза „най-малко половината от членовете на съвета” се добави „която включва представители от всяка една от трите групи”.

    Комисията подкрепя по принцип предложението.

    Предложение на н.пр. Христина Христова и Хасан Адемов:
    В чл. 12, ал. 6 думите „чл. 4” се заменят с „чл. 4, ал. 1”.

    Предложението е оттеглено.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителите и предлага следната редакция на § 8, който става § 10:

    “§ 10. В чл. 12 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2:
    а/ в т. 3 думата “счетоводния” се заменя с “годишния”;
    б/ точка 4 се изменя така:
    “4. по предложение на Председателския съвет определя размера на основното трудово възнаграждение на председателя на съвета.”;
    в/ точка 5 се изменя така:
    “5. приема актовете по чл. 4, ал. 1”;
    г/ създава се т.8:
    “8. Предлага на Министерския съвет кандидатури за членове на Европейския икономически и социален комитет.”
    2. В ал.3, изречение първо, след думата “съвета” се добавя “в това число представители на всяка една от трите групи”.
    3. В ал. 6, след думите “чл. 4” се добавя “ал. 1”.

    § 9. В чл. 13 се правят следните изменения и допълнения:
    1. в ал. 1 се създава нова т. 2:
    “2. сключва, изменя и прекратява трудовите договори на служителите на съвета ”;
    2. досегашните т. 2, 3, 4, 5, 6, 7 и 8 стават съответно т. 3, 4, 5, 6, 7, 8 и 9.

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    §9 става §10.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителите и предлага следната редакция на § 9, който става §11:

    “§ 11. В чл.13, ал.1 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Точка 5 се изменя така:
    “5. утвърждава длъжностното разписание, сключва, изменя и прекратява трудовите договори на служителите на съвета.”
    2. В т.7 думите “за становища” се заличават.”

    § 10. В чл. 15 се правят следните изменения и допълнения:
    1. в ал. 3 думите “ал. 4” се заменят с “ал. 3.”.
    2.създава се нова ал.5:
    “(5) председателският съвет приема длъжностното разписание на администрацията по чл. 25.”
    3. досегашните ал. 5 и ал. 6 стават съответно ал. 6 и ал. 7.

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    §10 става § 11.
    § 11. Чл. 15, ал. 4, т. 6 се изменя така:
    6. размера на възнагражденията и разходваните средства от бюджета по чл. 22.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителите и предлага следната редакция на § 10, който става § 12:

    “§ 12. В чл.15 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал.3, думата “становища” се заменя с “актове”, а думите “ал.4” се заменят с “ал. 3”;
    2. В ал.4 т.6 се изменя така:
    “6. резолюции по актуални проблеми на икономическата и социалната политика и на гражданското общество”;
    3. Създава се нова ал.5:
    “(5) Председателският съвет изпълнява и други функции, определени в Правилника за дейността на съвета”;
    4. Досегашните ал.5 и 6 стават съответно ал.6 и 7.”


    § 11. В чл. 16, ал. 2, т. 1 думите “сключва и прекратява трудовите правоотношения с нейните служители” се заличават.

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    §11 става §12.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителите за § 11, който става §13.


    § 12. В чл. 18, ал. 3 след думите “актовете по чл. 4” се добавя “ал. 1”.

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    §12 става §13.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителите и предлага следната редакция на § 12, който става § 14:


    “§ 14. В чл. 18, ал. 3 след думите “актовете по чл. 4” се добавя “ал. 1, т.1, 2, 3 и 5.”

    § 13. В чл. 19, ал. 2 след думите “актовете по чл. 4” се добавя “ал. 1”.

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    §13 става §14.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителите за § 13, който става § 15.


    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    Създава се нов §15:
    § 15. Създава се чл. 19 а:
    Чл. 19 а. Председателят внася ежегодно в Народното събрание доклад за дейността и разходваните средства от Икономическия и социален съвет.

    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията предлага да се създаде нов параграф 16:

    “§ 16. В чл.21 ал.1 се изменя така:
    “(1) Разпоредител с бюджета на съвета е председателят или упълномощено от него лице.””

    § 14. В чл. 22, ал. 1 се изменя така:
    “ (1) Средствата по бюджета на съвета се изразходват за издръжка на неговата дейност, за поддържане на контакти и сътрудничество с Европейския икономически и социален комитет и други сродни национални и международни институции при условия и ред, определени в Правилника за дейността на съвета.”

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    §14 става §16.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на н.пр. Христина Христова и Хасан Адемов:
    В § 14 след думата „дейност” се добавя „за възнаграждения за външни експерти”.
    Предложението е оттеглено.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителите и предлага следната редакция на § 14, който става § 17:

    “§ 17. Член 22 се изменя така:
    “Чл.22. Средствата по бюджета на съвета се изразходват за финансиране на неговата дейност и сътрудничеството с Европейския Икономически и социален комитет и други сродни национални и международни институции при условия и ред, определени в Правилника за дейността на съвета.”

    Комисията предлага да се създаде нов параграф 18:

    “§ 18. Създава се чл. 26:
    “Чл. 26. Разпоредбите на Закона за администрацията не се прилагат за Икономическия и социален съвет.””

    ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

    § 15. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в Държавен вестник, с изключение на § 5, който влиза в сила от 01.12.2007 година.

    Предложение на н.пр. Иво Атанасов:
    §15 става §17 и в него изразът “ с изключение на § 5, който влиза от 01. 12. 2007 година” да отпадне.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на н.пр. Йовко Йовков, Маргарита Панева и Марко Мечев:
    В§ 15 изразът „с изключение на §5, който влиза в сила от 01.12.2007 година” да отпадне.
    Предложението е оттеглено.

    Предложение на н.пр. Христина Христова и Хасан Адемов:
    § 15 се изменя така:
    “Заключителна разпоредба:
    „Законът влиза в сила от датата на обнародването му в Държавен вестник с изключение на § 5, който влиза в сила от 01.09.2007г. и се прилага при определяне на състава на съвета за следващите мандати.”
    Предложението е оттеглено.

    Комисията не подкрепя текста на вносителя и предлага подразделението “ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ” и § 15 да отпаднат.

    Д-р Хасан Адемов, Председател на Комисията по труда и социалната политика

    Форма за търсене
    Ключова дума