Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по здравеопазването
Комисия по здравеопазването
19/06/2008
    Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
    ЧЕТИРИДЕСЕТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ

    Комисия по здравеопазването

    Стенографски запис


    П Р О Т О К О Л
    № 117

    Днес, 19 юни 2008 г. от 15,00 часа се проведе редовно заседание на Комисията по здравеопазване към Четиридесетото народно събрание. Заседанието се проведе под ръководството на председателя на комисията – доц. Борислав Китов при следния


    ДНЕВЕН РЕД:


    1. Законопроекти за допълнение на Закона за лечебните заведения, № 854-01-62, внесен от Борислав Димитров Китов на 3 май 2008 г. – първо гласуване.

    Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
    ЧЕТИРИДЕСЕТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ

    Комисия по здравеопазването

    Стенографски запис


    П Р О Т О К О Л
    № 117

    Днес, 19 юни 2008 г. от 15,00 часа се проведе редовно заседание на Комисията по здравеопазване към Четиридесетото народно събрание. Заседанието се проведе под ръководството на председателя на комисията – доц. Борислав Китов при следния


    ДНЕВЕН РЕД:


    1. Законопроекти за допълнение на Закона за лечебните заведения, № 854-01-62, внесен от Борислав Димитров Китов на 3 май 2008 г. – първо гласуване.


    Към протокола се прилага списък на присъствалите народни представители и гости.
    * * *


    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Уважаеми колеги, откривам заседанието на Комисията по здравеопазване.
    В дневния ред имаме единствена точка, която си позволих да внеса, а именно Законопроект за допълнение на Закона за лечебните заведения.
    Искам да кажа, че законопроектът е внесен след консултации с уважаваните специалисти в тази област.
    Целта на законопроектът е следният, в целия цивилизован свят в денталните кабинети колегите зъболекари ползват образна диагностика, която изключително много им помага не само за диагностиката, а в последствие за хода на лечението. Разбира се, категорично е условието това да отговаря на изискванията по реда на Закона за безопасно използване на ядрената енергия и след получаване на необходимата квалификация за работа с образна диагностика.
    Искам да кажа, че самата класа заплаща за тези неща, но истината е, че една голяма част от колегите нямат тази възможност. Принуждават се болните да се разкарват, губят време, в някои отношения излиза много по-скъпо и най-вече вреди на дейността на колегите стоматолози.
    Колеги, искам да кажа, че със съвременното усъвършенстване на рентгеновите апарати, които се използват в кабинетите по дентална медицина са с изключително малко облъчване. Разбира се, има поради, което трябва да отговарят на Закона за безопасно използване на ядрената енергия, но далеч вече не са опасни. Считам, че трябва да се даде възможност за да се позволи колегите да се образоват в областта на образната диагностика. Второ, да имат тази възможност, което да подобри нивото на денталната медицина в България.
    Предполагам, че уважаемите професори Михайлов и Зия също ще вземат отношение, защото да крия, че предложението е тяхно.
    ДИОН ЗИЯ: Изключително съм доволен, че този текст влезе в тази заседателна зала. Искам да кажа с няколко думи, че подкрепям текста, който е предложен от Министерството на здравеопазването. Смятам, че този текст е много точен и го поддържам.
    ЕМИЛ РАЙНОВ: Уважаеми господин председател, дами и господа народни представители, Министерството на здравеопазването подкрепя законопроекта по принцип. Ние предлагаме една малко по-различна и изчистена редакция, която ще ви прочета. В чл. 11, ал. 4, „В лечебните заведения за извънболнична помощ може да се извършва образна диагностика на зъбите и челюстите на пациентите от лекар по дентална медицина получи удостоверение за правоспособност по реда на Закона за безопасно използване на ядрената енергия”.
    Считаме, че с новата разпоредба на Закона за лечебните заведения става ясно да се посочи, че издаденото по реда на Закона за безопасно използване на ядрената енергия удостоверение за правоспособност е необходимо, както и достатъчно условие за извършване на образната диагностика на зъбите и челюстите от лекар по дентална медицина. В същия смисъл са и разпоредбите на Наредба № 22 от 28 юни 2004 година, която е за утвърждаване на медицински стандарти, образна диагностика.
    В предложената редакция се предоставя възможност за осъществяване на тази дейност от всички лечебни заведения за извънболнична помощ.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Не случайно съм предложил по-друга редакция, която по същество почти не компрометира. Предложил съм лекар по дентална медицина, защото в противен случай изключваме и някои болнични заведения. В болничните заведения също би могло да се получи. Най-малко самият университет, когато му дадохме право на лечебна дейност за обучение на пациенти, университетския факултет по-скоро е болнично заведение. По този начин и тях изключвам. Обръщам се към професор Зия да го има предвид. Проблемът е, че съм казал „лекар по дентална медицина”, а другото остава само в извънболнична помощ.
    ЕМИЛ РАЙНОВ: Консултирах се с нашата юристка и в такъв случай може би не трябва да е в чл.11, защото в целия чл. 11 се отнася само за лечебните заведения за доболнична помощ.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Не възразявам, да бъде обсъден този въпрос.
    ЕМИЛ РАЙНОВ: Разбрахме логиката и ние също сме съгласни с вас.
    ХАСАН АДЕМОВ: Господин председател, колеги, естествено, че ще подкрепим този текст, но много важно е да уточним какво искаме да направим с него.
    Първо, по начина, по който е написано в предложението на Министерството на здравеопазването става въпрос за всички лечебни заведения за извънболнична помощ. Например, в това число и общопрактикуващия лекар, който също е лечебно заведение за извънболнична помощ. Трябва да знаем какво искаме – даваме право на всички лечебни заведения.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Не, само за дентална медицина.
    ХАСАН АДЕМОВ: Ясно е, че е така. За това казвам, че има нужда от прецизиране на текста.
    Второ, ясно е, че дискусията ще протича гладко, но нека малко да я разширим.
    Господин председател, ако ми позволите малко да разширя дискусията и да ви попитам нещо. Наредбата № 5 от 1992 година, с която се разрешаваше частната практика позволяваше това да се случва. Тези, които желаеха имаха т.нар.кугери, с които упражняваха тази дейност. Кое накара това да се премахне?
    ДИОН ЗИЯ: Никъде в този член не се споменава за стоматолозите. В някои райони в държавата се забранява на лекарите по дентална медицина да извършват тази дейност.
    ХАСАН АДЕМОВ: Защо е така?
    ДИОН ЗИЯ: Защото не е конкретно обозначена. Нямам пред себе си текста, за да ви цитирам в момента.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Обръщам се към Министерството на здравеопазването, член 11 разписва в ал. 2 и ал. 3 какво може да прави лекаря, съответно лекаря по дентална медицина. Лекарят по дентална медицина може да работи в болнична и извънболнична помощ. Когато му се даде тази възможност където и да отиде има право на това. Не става въпрос за общопрактикуващи лекари, защото става въпрос само за възможностите на лекар по дентална медицина.
    ХАСАН АДЕМОВ: Тогава трябва да бъде написано така.
    НИКОЛАЙ ШАРКОВ: Обтекаеми са текстовете касаещи йонизиращото лечение в закона, особено което е отнася за денталната медицина. Денталната медицина липсва като понятие, което се занимава с йонизиращо лечение. За това ние внасяме тази поправка, за да е ясно, че ние и по правилата за добра медицинска практика на лекарите по дентална медицина и по всички европейски норми може да извършваме рентгенография на зъбите и челюстите. Няма нужда да се мотивирам, че едно съвременно лечение преминава през няколко рентгенографски етапа, докато се приключи това лечение. Тъй като се говори само за медицина, денталната медицина я няма. Това дава формалният повод на някои представители на една институция да не регистрират такива кабинети. В момента за нерегистрирани кабинети трябва да има изричен текст. В страната над 70 кабинета стоят и чакат тази поправка в закона, за да минат процедурите за регистрация.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Ще помоля представителите на Агенцията по ядрено регулиране, които също имат отношение по въпроса да изкажат своето становище.
    РУМЯНА ГЕОРГИЕВА: началник на отдел „Лицензиране на дейности с източници на йонизиращи лечения): Трябва да кажа, че предлаганата поправка от наша гледна точка с нищо не променя съществуващата в момента практика. Защото по Закона за безопасно използване на ядрената енергия няма ограничение физическо или юридическо лице да извършва такава дейност, стига да получи лицензия по съответния ред.
    Наредба № 30 на министъра на здравеопазването конкретно разписва, че лекари и стоматолози, имат право да извършват медицинско облъчване в случая говорим точно за това. Учудвам се на твърдението, че е отказвана регистрация на лекари по дентална медицина. Може би на основание на друг закон, но по принцип сега и в момента ние сме разрешавали на лекари по дентална медицина в кабинетите си да имат рентгенови апарати за извършват тази дейност в съответствие с изискванията и на Наредба № 30 на министъра на здравеопазването. Прочитайки това предложение ние достигнахме до извода, че съществуваща разпоредба в наредбата вие искате да издигнете на едно по-високо ниво в закон.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Вие разрешавате само наличие на рентген.
    РУМЯНА ГЕОРГИЕВА: Лицензията се издава след съгласуване с Министерството на здравеопазването и гласи: „Разрешава се дейност, рентгенова диагностика в стоматологичен рентгенов кабинет”. Т.е. лицензиите се издават за дейност, а не за апарат.
    НИКОЛАЙ ШАРКОВ: В Закона за йонизиращи лъчения е нещо, което не е обект на настоящата дискусия. Всеки един рентгенов кабинет, който се разкрива от лекар по дентална медицина изпълнява всички онези предписания на Закона за йонизиращи лъчения. Тук е предмет Закона за лечебните заведения, когато трябва да стане регистрация на лечебното заведение в Регионален център по здравеопазване.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Понякога се отказва, тъй като там го няма този текст.
    НИКОЛАЙ ШАРКОВ: По този начин се допуска това формализиране на нещата. Всеки един лекар по дентална медицина минава през месомелачката на Закона за йонизиращо лъчение, защото е остарял. Това отново е друга тема, по която трябва да се помисли и не третира новостите в образната диагностика в денталната медицина по принцип. Този закон третира неща от преди 30 години.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Ние се съобразяваме с вашия закон, но въпроса е, че трябва да го има и в Закона за лечебните заведения, за да се разпише какво могат да правят, което малко ги улеснява.
    РУМЯНА ГЕОРГИЕВА: Малко странно звучи написано по този начин новата алинея, защото отгоре се говори за лекар и лекар по дентална медицина, след това изведнъж в разпоредбата е записано само за лекар по дентална медицина.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Това не е проблем на Агенцията по ядрено регулиране, а на дирекция „Правна”, с която ще уточним най-доброто място.
    ХАСАН АДЕМОВ: Господин председател, на път сме да направим няколко неща:
    Първо, право на разкриване на такъв рентгенов кабинет имат специалисти по дентална медицина.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: На ползване на рентген, а не на разкриване.
    ХАСАН АДЕМОВ: Добре, на ползване. Второ, те трябва да извършват или имат право да извършват тази дейност заедно с рутината дейност, която извършват в един стоматологичен кабинет. Това са нещата около, които трябва да се обединим.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Нищо повече, като се спазват изискванията за ядрено регулиране и правото да работиш с йонизираща среда.
    ХАСАН АДЕМОВ: Това е безусловно и няма нужда от нищо друго.
    ЕМИЛ КОНСТАНТИНОВ: Ще помоля колегите стоматолози да обяснят, виждам че на комисията не е ясно дали става въпрос за допълнителни кабинети към стоматолога. Какво още трябва да се доучва, защото както виждам някои колеги остават с впечатление, че няма да се иска рентгенова стоматология.
    ИВА СТАНКОВА: Уважаеми господин председател, уважаеми колеги, господин заместник-министър, бях приятно изненадана от това, което получихме като предложение. Съвпада с един много интересен момент. Това е потвърждение, че законодателството трябва да бъде в крак с времето. От около месец и половина, два много колеги лекари дентисти ми задават въпроса за това, че естеството на работа е свързано пряко с работата. Още повече, че пазарът предлага точно такъв тип мобилни апарати. В същото време ние опираме точно до този момент – до законодателството.
    Мисля, че е много на време тази поправка и това допълнение към закона. Ние ще гласуваме.
    Искам да задам следния въпрос към Колегите от агенцията за ядрено регулиране, в какъв срок, разбира се като изравним законодателните моменти и ги впишем правилно, би могло да се узакони. Какво е практическото време?
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Госпожа Георгиева, каза че и досега го правят.
    ИВА СТАНКОВА: Кабинетите като цяло са работещи. Не говоря за тези, които сега се създават. Работещите кабинети биха искали да закупят този апарат. Какво правим и в какъв срок ще се случи?
    БОРИСЛАВ ВЕЛИКОВ: Уважаеми господин председател, признавам, че нито имам конфликт на интереси, нито добре познавам денталната медицина, освен като потърпевш. От гледна точка на прецизността на текстовете от чисто законодателен аспект искам да попитам колегите, дотолкова доколкото разбирам смисълът на тази нова алинея, дали не трябва текста да бъде малко по императивен. В смисъл в лечебните заведения за извънболнична помощ образната диагностика не да може да се извършва от лекар, който има това удостоверение, а да се запише: „Образната диагностика се извършва от лекар, който има това удостоверение”, за да бъде императивно.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Мисля, че това е въпрос, който може да се изчисти.
    ЕМИЛ РАЙНОВ: Едно такова тълкуване затваря за специалисти по образна диагностика да извършват това.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Доктор Райнов е прав и освен изискванията на агенцията трябва да има курс, който да удостоверява, че може да работи образна диагностика. Това е известно условие. Най-малкото защото човек трябва да има нужната квалификация. Мисля, че трябва това да го има. Това не е специалност. Коя издава съответното удостоверение за правоспособност?
    ДИОН ЗИЯ: Декларирам пред вас, че обучението при нас в денталните факултети е два семестъра, както е при медиците. Беше един семестър, в който изучавахме общата и специалната част. Сега при нас се изучават два семестъра. В единия семестър се изучава обща част, дихателна, сърдечносъдова. Вторият семестър изучава само денталната част, специалната част. Лекарите по дентална медицина излизат много добре подготвени.
    Относно втория въпрос, не всички лекари правят рентгенови снимки в своите кабинети. Те ги изпращат при своите специалисти. При нас всеки стоматолог е задължен, ако иска добре да лекува да прави снимки и да ги изпраща при съответния специалист. При нас стоматолозите са 8 хиляди. Ние не можем да произведем 8 хиляди специалисти. Ние имаме специалност „Образна дентална медицина” но сме само двама, човека в България. Тези двама не могат да покрият цяла България. За това казваме, тези които са си взели изпита по образна дентална медицина, които имат диплома за висше образование и след това са се явили на този едноседмичен курс за работа в йонизираща среда. И лекарите се обучават за една седмица за работа в йонизираща среда и след 5 години отново се явяват.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Това е общият закон. Работата в йонизиращата среда произтича от друг закон, който е императивен и е за една седмица.
    От гледна точка на правоспособността е само за йонизираща среда.
    ДИОН ЗИЯ: Точно така. Господин Китов, вие имате един текст, в ред трети където е записано „и удостоверение за самостоятелна работа”, което вече ще ни затрудни. Не всички ще имат това удостоверение.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Господин професоре, ще отпадне този текст.
    ДИОН ЗИЯ: За това казах, да се приеме текста на министерството.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Отново ви казвам, че нямам нищо против, но когато е извън болнична, да бъде само извън болнична. Вие ликвидирате възможността да става в болнична.
    ДИОН ЗИЯ: Не говоря за лекаря по дентална медицина и лечебното заведение. Говоря за ред трети където е записано „и удостоверение за самостоятелна работа”, което ще попречи на нашите колеги да получат това удостоверение.
    ЕМИЛ РАЙНОВ: Мисля, че ако отпадне думата „за извънболнична помощ” да остане само „в лечебните заведения” е по-разширено.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Безспорно ще се достигне с консенсус на второ четене, няма проблем. Трябва да знаете, че комисията винаги го е правила.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Уважаеми господин председател, уважаеми колеги, опасявам се, че за един член се разгоря дебат, при положение, че по същество сме „за”. Ще помоля да приемем и между двете четения ще се изчистят текстовете.
    НИГЯР САХЛИМ: Уважаеми колеги, това което искам да кажа е във връзка с това, което каза и доктор Ваньо Шарков. Разглеждаме законопроекта на първо четене, принципно разбирам, че нямаме различия. Действително прецизирането трябва да стане между първо и второ четене.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Ще го направим с експерти от комисията, отдел „Правен” и Министерството на здравеопазването.
    НИГЯР САХЛИМ: Безспорно е, че трябва да се притежава издадено по реда на Закона за безопасно използване на ядрената енергия, удостоверение за съответната правоспособност.
    ВАСИЛ СВЕЩАРОВ: Искам да попитам от коя редакция става ясно, че във факултетите по дентална медицина имаме право да извършваме тази диагностика.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Когато става въпрос за лекар по дентална медицина може, той може да е и в болнична и в извънболнична и във факултет. Ние разрешихме във факултетите да има лечебна дейност с една поправка, свързана с обучението на студентите.
    Уважаеми колеги приемам казаното от Ваньо Шарков и Нигяр Сахлим на второ четене отдел „Правен” на Министерството на здравеопазването, на Народното събрание и експертите на комисията ще изчистят най-точното място на текста и самия текст.
    Искам да ви уведомя, че колегите Васил Паница, Веселин Близнаков и Лъчезар Иванов, писмено заявиха, че подкрепят законопроекта.
    Моля, който е съгласен, да гласува?
    - „За” – 17.
    - „Против” – Няма.
    - „Въздържали се” – 1.
    Приема се.
    Господин Василев, извинявайте, имате думата.
    СИМЕОН ВАСИЛЕВ: Уважаеми господин председател, уважаеми господин министър, уважаеми колеги, искам да изкажа и моето мнение по предложението за промяна на закона.
    Първо, формулировката е малко интересна – извънболнична помощ, има ли болнична стоматологична помощ? Има. Къде?
    Искам да получа отговор на въпроса в момента каква е практиката и кое налага тази поправка?
    Второ, образна диагностика е много общо понятие. Тук се включва освен рентгеновата диагностика и друг тип диагностика, което подлежи да бъде уточнено. Защото, тук се работи според това, което вие предложихте с рентгенови лъчения. Съответните кабинети трябва да имат специални разрешения за такъв тип диагностика. Медицинските специалисти, които работят с подобен тип апарати също трябва да имат съответната квалификация, и дали тези които ние регламентираме, че ще работят с подобен тип диагностика, една седмица е достатъчно да се квалифицират. За медицината се изисква специалност „Рентгенология”. Също така има и рентгенови лаборанти.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: За стоматологията няма.
    СИМЕОН ВАСИЛЕВ: Кой ще издава този сертификат? Медицински специалисти, хабилитирани лица или Агенцията за ядрено регулиране. Благодаря ви.
    ДИОН ЗИЯ: Уважаеми господин председател, относно получаване на удостоверение за правоспособност по реда на Закон за безопасно използване на ядрената енергия, дали ще бъде лекар по дентална медицина или лекар, за всички е една седмица. Този курс е едноседмичен за всички. Издава се от Националния център по използване на ядрената енергия.
    ХАСАН АДЕМОВ: В закона трябва да има текст, който да препраща към наредба на министъра.
    ДИОН ЗИЯ: Процедурата е една и съща за лекар и за лекар по дентална медицина.
    НИКОЛАЙ ШАРКОВ: Искам да довърша отговора на доктор Василев, които зададе едни въпроси, които са много интересни. Не случайно споменах за Закона за йонизиращите лъчения. Защото най-рестриктивните мерки касаещи рентгенографията са в България от целия Европейски съюз. Давам пример със съседна Гърция, в която може да се отвори кабинет с дентален кугел, на който и да е етаж от жилищна сграда без каквото и да е разрешение за йонизиращо лъчение. Поради простата причина, че има съвсем различни норми от тези, които се предлагат в момента. В Германия режимът е малко по-различен, но и там на който и да е жилищен етаж може да се отвори такъв кабинет. Най-рестриктивните мерки са тук.
    От една страна, за да има дентален кугел се преминава през специални условия за разкриване на рентгенов кабинет. Въпреки, че лечението от денталния кугел е пъти по-малко от рентгеноскопията, от рентгенография на бял дроб. Съвременните апаратури са съвсем различни от тези, които бяха преди тридесет години, но се преминава през този режим.
    Практиката е, че в Закона за лечебните заведения, текстът касаещ лекарите по дентална медицина липсва. В Регионалните центрове по здравеопазване са затруднени и отказват регистрация.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Колега Василев, страхът ви е неоснователен.
    РУДЕНКО ЙОРДАНОВ: Беше важно да разберем за какво става въпрос. Останаха две неща леко висящи. Твърде много се съсредоточихме в темата за безопасното ползване на източници на йонизиращи лъчения. Това е по-простия елемент. Той лесно се решава. По-важният проблем е доколко разчитането на резултатите получени от тази образна диагностика е достатъчно. След като имаше реплика макар и не много състоятелна от доцент Великов, който искаше да махнем „Може да извършва”, което ще означава императивно правят го само те, означава че лекарите рентгенолози ползват един режим, едни права и възможности, а лекарите по дентална медицина получават определени правомощия.
    ТРИФОН МИХАЙЛОВ: Уважаеми господин председател, на времето когато се спореше в България дали стоматолозите да станат дентисти с ниво „бакалавър” или да бъдат лекари по дентална медицина с образователно ниво „магистър”, в европейската централа в пред присъединителния период бяха представени учебните планове и програми където държавните изисквания за обучението и по дисциплината бяха приведени на ниво с програмите за изискванията. При еднаква квалификация, при еднакъв хорариум с европейските колеги те работят и си изпълняват функциите в кабинетите по един начин, при на рестрикцията не дава възможност да използваме нашата квалификация. За това става въпрос и се налага тази корекция. Казвам ви това и от позицията на заместник-ректор по учебната работа, като знам какво представляват плановете и програмите.
    АТАНАС ЩЕРЕВ: Уважавам работата на комисията, бях на Комисия по европейските въпроси и нямаше как да излезна, искам да попитам до кога тази комисия няма да има нормални заседания? До кога ще разглеждаме дребни теми и въпроси, които са от порядъка на решаване за няколко минути?
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Какво предлагате да разглеждаме?
    АТАНАС ЩЕРЕВ: Предлагам, да напишете едно писмо до Министерството на здравеопазването.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Доцент Щерев, нямаме законопроекти.
    АТАНАС ЩЕРЕВ: От името на комисията ще им напишете писмо, че българските граждани по отношение на здравеопазването не могат да ги чакат. Какво означава, да чакаме една година да дойдат изборите.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Доцент Щерев, вие имате своя парламентарна група, която може да направи такова писмо и не е в правомощията на комисията.
    АТАНАС ЩЕРЕВ: Това е крайно неприятно, на практика комисията не работи вече от един месец. Благодаря ви.
    ПРЕДС. БОРИСЛАВ КИТОВ: Няма законопроекти.
    Колеги, благодаря за участието. Закривам заседанието на Комисията по здравеопазване.

    (Заседанието завърши в 15,40 часа)


    ПРЕДСЕДАТЕЛ:

    /доц.Борислав Китов/

    Форма за търсене
    Ключова дума