Комисия по въпросите на децата, младежта и спорта
На 27 април 2006 г., четвъртък, се проведе редовно заседание на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта при следния
На 27 април 2006 г., четвъртък, се проведе редовно заседание на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта при следния
ДНЕВЕН РЕД:
1. Изслушване представянето на Българската федерация по автомоделни спортове.
Списък на присъствалите членове на комисията и гости се прилага към протокола.
Заседанието беше открито в 16,10 ч. и ръководено от председателя на комисията господин Светослав Спасов.
*
* *
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Добър ден на всички колеги и гости!
Откривам днешното заседание на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта.
Предварително обявеният дневен ред на днешното заседание е с една – единствена точка:
1. Изслушване представянето на Българската федерация по автомоделни спортове.
Има ли предложения за изменение или допълнение на така предложения дневен ред? Не виждам.
Моля, гласувайте този дневен ред:
"За" - 8, "против" и "въздържали се" - няма.
Дневният ред се приема.
1. Изслушване представянето на Българската федерация по автомоделни спортове.
Гости на днешното заседание са: господин Иван Гризанов в качеството му на председател на Българската федерация по автомоделни спортове, господин Огнян Филипов – заместник-председател и секретар на Българската федерация по автомоделни спортове, господин Илчо Джамбазки – заместник-председател на федерацията, господин Румен Мандов – заместник-председател на федерацията, госпожа Десислава Костадинова – член на Управителния съвет на федерацията, госпожа Росица Стаменова – член на Управителния съвет и координатор на Държавната агенция за младежта и спорта, господин Мирослав Гетов – член на УС, журналист – Медиа, господин Цветелин Цветанов – член на УС, оператор – Медиа, господин Станимир Станев – председател на комисия към федерацията.
Може би първо да дадем думата на господин Филипов или на господин Гризанов да представят федерацията.
Заповядайте, господин Гризанов. Имате думата.
ИВАН ГРИЗАНОВ: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми господин председател, уважаеми дами и господа народни представители, гости! Първо, благодарим Ви, господин председател, за предоставената ни възможност. Аз писмено Ви помолих в едно от нашите заседания да намерите време за тази точка в дневния ред.
Тук са тримата заместник-председатели на федерацията. Аз отскоро съм председател на Българската федерация по автомоделни спортове. Нямам намерение да ви чета предоставения на членовете на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта материал, тъй като не е нужно да губя времето на колегите.
Предлагам съвсем накратко да спомена основните акценти от предоставената ви информация, а след това господин Филипов да я допълни, да изгледаме един кратък видео-филм, за да може колегите, които не са имали възможност досега да наблюдават този спорт, да добият представа за него. След това, ако има някакви въпроси, ще отговорим на тях.
Нашата цел е най-вече масовизирането на този спорт, неговото пропагандиране, тъй като той основно е насочен към децата, към младежта, след това е високото спортно майсторство.
В доклада вие можете да видите колко клубове има създадени в нашата държава. Всяка година се създават нови клубове. Запознати сте и с програмите, които ние изпълняваме. Имам предвид най-вече съвместната програма с Министерството на вътрешните работи, с общините. Сега има една нова визия, насочена към инвалидите - към децата-инвалиди, възрастните – инвалиди - които дори и в инвалидни колички лесно могат да управляват моделите с тези бутони.
Предполагам, че повечето от вас си спомнят това хубаво време, когато много хора и много млади хора, особено в училищата, бяха ангажирани в този спорт, да не говорим за световните и европейски титли, които притежава в този спорт България. Това е един спорт, който създава умения за вземане на решения, създава много бърза мисъл, създава технически умения, които децата получават от много малки.
Затова с тази програма “Не на дрогата” сме се насочили към това нашите деца да преоткрият себе си. Ежегодно федерацията ни участва в масовите прояви на Държавната агенция за младежта и спорта за използването на пролетните и летните ваканции за обучение на учащите се по автомоделизъм. Тази зимна ваканция например в нашата област – Враца – в самата Враца беше одобрен такъв проект.
Това е единствената федерация, която е регистрирана извън София – в гр. Враца – поради ентусиазма на колегите от Враца, които продължиха традициите на Българската федерация по автомоделизъм. След това виждате как е трансформирана и реорганизирана в годините.
Няма да се спирам на техническите данни, тъй като те са по-специфични и са предоставени в писмения материал, който ви е раздаден. Ако някой се интересува, можем да разкажем и за тях и да бъде разяснено нещо по-подробно.
Мога да ви кажа, че за мен беше голяма изненада. Мисля, че аз помогнах да създадем такъв клуб в гр. Козлодуй. Там се проведоха три кръга от републиканското първенство. Мога да кажа, че е невероятен интересът най-вече на децата, както и на младите хора. Това е един изключително динамичен и красив спорт – да гледаш една кола в мащаб 1 : 10 от истинските й габарити как се движи със скорост около 100 км/ч. - уверявам ви, че това е емоция.
Трябва да призная, че с годините по-трудно се владее този спор. Децата започнаха да бият и мъжете. Но това е така, няма какво да се прави. Децата се справят изключително успешно в този вид спортове.
Какво друго да споделя с вас? Имаме спортен календар. Естествено, като всяка федерация, и ние имаме правила. Спортният календар тази година предвижда поне 11 състезания. Съвсем естествено е, че един от големите проблеми и тук е финансирането и изграждането на материално-техническата база на този спорт. Там също срещаме определени проблеми. Предлагам господин Филипов да се спре на този въпрос.
Само за информация ще кажа, че тази година бюджетът, който Държавната агенция за младежта и спорта ни е определил по договор, е по-малък в сравнение с миналата година. Ние смятаме, че трябва да бъде обратна посоката най-вече на финансиране на спортовете, които обхващат толкова масово младите, децата, за да можем да се преборим с негативните явления, които съществуват в света, в който живеем в момента.
Но се надявам, че от следващата година, когато и без това предстои приемането на такава програма, която Държавната агенция за младежта и спорта ще представи, предполагам, че ще я гледаме и в Народното събрание и оттам нататък ще имаме по-добра перспектива.
С това, ако разрешите, да завърша и да Ви помоля, господин председател, да разрешите на господин Филипов също да сподели някои от проблемите.
Благодаря за вниманието.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Гризанов.
Заповядайте, господин Филипов. Имате думата.
ОГНЯН ФИЛИПОВ: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми господин председател, дами и господа – членове на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта!
Аз като човек, който се занимава над 30 години с този спорт, и то най-вече като активист, като Паисий Хилендарски, искам да ви кажа, че 100 процента в нашия спорт всички работим, без да ни се заплаща, и ще продължаваме да работим, защото това бяха в началото детските ни мечти, след това минахме в друго поколение, сега вече сме на друга възраст, но независимо от това автомоделизмът е спорт, който остава завинаги в сърцата на тези, които вече са се докоснали до него.
Нещото, което пропуснахме да запишем в писмения материал, който сме ви предоставили, е, че най-малкият състезател за миналата година беше на 6 години, най-възрастният беше на 60. Имайте предвид какъв е диапазонът на възрастта на състезателите, за които става въпрос.
В новото време започнахме много трудно поради редица причини. Но независимо от това съумяхме за седем години да създадем 20 клуба в страната. Създали сме условия, приели сме правилник и наредби, които отговарят на изискванията на европейските и световните федерации, в които членуваме.
Аз искам да се спра определено на един въпрос, който изключително много ни затормозява. След финансирането това е въпросът с материално-техническата база. По различните видове спортове, които ние развиваме, особено в радиоуправляемите автомодели, 15 години след много голямо тичане по мъките от миналата година в гр. Враца, благодарение на област Враца и община Враца, се построи писта на стойност около 100 хиляди лева, която отговаря напълно на изискванията на Европейската федерация за провеждане на състезания.
Но определено трябва да кажа, че това е много малко. Навремето имаше пет – шест такива бази, които по един или друг начин се закриха, някои се продадоха и т.н. Вероятно това са нормални неща, но на нас все пак ни пречат за бъдещото развитие на нашия спорт.
Имаме договорка с кмета на Стара Загора, с кмета на Девня и искаме по-сериозна помощ в това отношение, защото при нас се получава следното. Ние печелим състезания навън, без да имаме определено модерна материално-техническа база.
А що се отнася до самия спорт, в по-голямата си част той е хобистски спорт, но независимо от всичко всяка година все повече и повече се увеличава броят на състезателите и най-радостното е, че се увеличават повече младите състезатели и децата – състезатели.
Ние миналата година приехме една перспективна програма за развитието на този спорт. Първоначално включихме шест деца по примера на Австрийската федерация по ски. Запознахме се с техния почин навремето с млади състезатели, благодарение на който сега австрийците почти няма кой да ги бие на ски. Ние решихме по този начин да обучаваме млади състезатели и за една година резултатът е налице.
Преди десетина дни в Тоомин – Словения, в европейско състезания “Гран при” – Словения, българско момче само на 12 години се класира втори, което е изключителен успех за нашия спорт. През 2002 г. за първи път участвахме и на европейско първенство в Атина. Там завоювахме едно второ и едно трето място, което хич не е малко за спорт като нашия и при нашите оскъдни условия.
Аз се надявам, че ще получим както разбирането, така и съдействието на народните представители. Искам да ви благодаря, защото за първи път такава държавна институция се запознава с нашия спорт и затова малко и аз, а и всички покрай мен, са развълнувани и почувстваха вашата грижа за развитието на тези спортове.
Искам да ви декларирам, че независимо от всичко спортът ще продължава да се развива. Ние ще продължаваме да работим всеотдайно независимо от всички трудности, които срещаме по пътя си, може би и с още по-голям ентусиазъм, може би защото така сме научени да работим ние, които управляваме федерацията.
Аз искам да благодаря на господин Гризанов пред вас, че се съгласи да поеме нашата федерация като човек с авторитет, човек с възможности, за да има още по-голям просперитет автомоделният спорт.
Благодаря Ви.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Филипов.
Има думата господин Иванов. Заповядайте, господин Иванов.
ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви, господин председател! Аз имам един въпрос.
Интересува ме рали “Хеброс”. Аз миналата година присъствах на организацията и на самото провеждане на рали “Хеброс”. Бих искал да попитам федерацията какво смята да направи за рали “Хеброс”, тъй като тази година знам, че рали “Хеброс” премина в друга категория.
Какви са целите, тъй като чух, че вие си поставяте сериозни цели и имате сериозни планове. Какво ще направите тази година, тъй като рали “Хеброс” тази година е юбилейно и освен това вече е преминало в най-висшата категория, за която ще се дават точки за европейския кръг.
Благодаря за вниманието.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Иванов.
Има думата господин Филипов. Заповядайте, господин Филипов.
ОГНЯН ФИЛИПОВ: Благодаря Ви, господин председател!
Господин Иванов, нашият спорт е автомоделен спорт. Рали “Хеброс” е към автомобилните спортове. Нашите модели ще мащабни модели, копия на действителните автомобили в мащаб 1 : 8, 1 : 10. Тоест, това е моделизъм, а не автомобилен спорт.
Затова ви предлагам най-добре да изгледаме филма, за да добиете реална представа за какъв спорт става дума.
Благодаря.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Филипов.
Колеги, нека сега да дадем възможност на гостите да ни покажат този филм. Надявам се, че господин Филипов ще ни даде и допълнителни пояснения.
ОГНЯН ФИЛИПОВ: Разбира се, господин председател, с удоволствие.
Ето, това са кадри от наше състезание, което се проведе още преди три години в Техникума по механизация на селското стопанство. Виждате колко много деца има, преобладават децата в нашия спорт.
ИВАН ГРИЗАНОВ: Екипите, които използват отборите, са като във Формула 1, например – има си механици, има си ръководители, има си боксове, където се сменят гуми, зареждат се батерии. Виждате колко са големи количките. Параметрите са същите, както и на Формулата. Най-новите модели за 1,2 – 1,5 сек. вдигат 100 км/ ч. Те са изключително атрактивни и интересни не само за младите и за децата, а и за всички възрасти. Конфигурацията на трасето се прави от самите организатори. Всяка писта си има различна конфигурация, както е при Формулата. Но, пак ще повторя, че за жалост имаме само една писта и тази година ще я изпробваме. Целта ни е да имаме поне 2 – 3 такива бази, за да можем да вървим сериозно напред.
Както виждате, необходими са изключително големи технически умения, първо, за настройка на модела, и, второ, за самото управление на модела. Затова ние казваме, че този спорт е компилация между високотехнологичен и среднотехнологичен спорт. Ако има интерес у народните представители, ние наистина можем да ви поканим на едно състезание, за да преживеете и вие тези емоции, които преживяват всички, които присъстват там.
Измервателната апаратура е същата, както и на Формула 1. Намерихме наш активист, който ни дари миналата година електронно-измервателна апаратура за 18 хиляди лева и това ни дойде много добре, за да можем да отговорим на времето. При този спорт вече секундите решават – същото, както и при Формула 1. Разликата между първия, примерно, и десетия – защото обикновено са по десет човека, които управляват едновременно – понякога е в секунди. Гледа се в разстояние на 45 минути кой ще направи най-много обиколки и разликата понякога наистина е в секунди в зависимост от това дали има повреди по време на самото управление, в зависимост от времето за спирания в бокса за зареждане с гориво, смяна на губи и ремонт.
Виждате и шампанското след завършване на състезанието – също като във Формула 1. Тук виждате най-новия клас, който вече от две години го развиваме. Това са моделите с висока проходимост – тип “бъги”. Има ги и в европейските първенства. Тук виждате колко голям е интересът в един град като Мездра.
Надявам се, че добихте някаква по-реална представа за този спорт и за интереса на хора от всички възрасти към него.
Благодаря за вниманието.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Филипов.
Има ли някакви въпроси, колеги?
Заповядайте, госпожо Богданова. Имате думата.
ВАЛЕНТИНА БОГДАНОВА: Благодаря Ви, господин председател! Видяхме много интересни неща, но аз имам един – може би – много лаишки въпрос. Аз виждам крайния резултат, но самата организация в този спорт не ми е ясна.
Всъщност как се формират екипите? Кой изработва макетите? Участниците в състезанието едни и същи хора ли са или всеки е специализиран в даден модел кола? Как се събират хората – ръководители на тези екипи? Струва ми се, че това, общо взето, е сложна работа и тя не може да бъде вършена само и единствено от деца или млади хора.
Благодаря.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, госпожо Богданова.
Заповядайте, господин Филипов. Имате думата да отговорите на въпросите на госпожа Богданова.
ОГНЯН ФИЛИПОВ: Благодаря Ви, господин председател! Госпожо Богданова, всеки отбор си има мениджър. Има си и механик, а някои отбори в зависимост от финансовите възможности има и по няколко механика.
Най-лошото е, че през последните години го няма този вид моделизъм в истинския вид, в който го имаше навремето. Тогава всеки сам си изработваше, моделираше и управляваше модела. Докато сега всичко се закупува от чужди фирми. Ние все още нямаме такива фирми.
Федерацията има идеи и в много скоро време ще я реализира. Има идея ние към федерацията да регистрираме фирма, която да обслужва идеалната цел, да се подготвят такива модели, които да предложим в училищата. Защото интересът и в центровете за работа с деца, които ги имаме като организации в по-големите градове, както и в клубовете по места, е много голям. Ние искаме да върнем онзи истински вид на моделизма, който съществуваше навремето.
Но този тип – високотехнологичния вид – който вие виждате, е много скъп, но и много привлекателен за децата, за младежите, пък и за всички, бих казал.
Трябва да ви кажа, че формирането на уменията у състезателите става с дълги години каране. Отведнъж това не става. Но, пак казвам, че най-радостното е, че младите хора много бързо се развиват, изключително бързо. Миналата година преди закриването на шампионата в Монтана, който проведохме в зала, най-интересното беше, че в първата десетица на състезанията бяха само деца до 14-годишна възраст. Всички други - заслужили майстори и майстори на спорта – останаха след тях. Фактически това нас много ни радва и ни успокоява, че въпреки всичко този спорт ще има някакво бъдеще и то – сериозно.
Благодаря.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Филипов.
Заповядайте, господин Джамбазки. Имате думата.
ИЛЧО ДЖАМБАЗКИ: Благодаря Ви, господин председател! Аз искам да добавя, че всичко това означава, че децата са по-амбицирани, по-бързо възприемат новите неща и по-бързо постигат добрите резултати. Затова ние се чувстваме призвани да привличаме колкото се може повече деца и млади хора за този спорт.
Благодаря.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Джамбазки.
Господин Филипов, ако Вие смятате, че нашата комисия може да помогне на вашата федерация, можете да ни подскажете нещо конкретно.
Заповядайте, господин Гризанов. Имате думата.
ИВАН ГРИЗАНОВ: Благодаря Ви, господин председател! Господин председател, аз мисля, че ние можем да информираме някои от институциите за това наше заседание. Предвид изложените тук проблеми мисля, че министърът на отбраната може да ни съдейства, разбира се, ако има такива възможности, с материално-техническата база, която съществува. Имам предвид старите писти, на които все още принципал е Министерството на отбраната. Визирам бившото ОСО и т.н. Може би трябва да се обърнем към министър Близнаков и да видим като министър на отбраната и принципал на тази собственост какво съдействие може да ни окаже и да ни помогне.
По същия начин можем да се обърнем и към Държавната агенция за младежта и спорта във връзка със съфинансирането. Може би трябва да потърсим и някакви други начини, за да бъде подпомогната тази федерация с финансови средства, защото виждате, че това е една федерация с голямо желание и с малки възможности.
Също така трябва да информираме и кметовете, защото с тяхно съдействие в различните краища на страната можем да разширим материално-техническата база. Имам предвид на първо време най-вече кметовете на Стара Загора и Девня, тъй като за сега с тези кметове е разговаряно. Колегата Димитров, който и сега е народен представител, бивш кмет на Девня, също може да ни помогне. Има и наши колеги, които са се интересували и сега се интересуват от този спорт, могат да помогнат кой с каквото има възможности.
В този смисъл мисля, че комисията може да направи нещо – да информира и да призове, а и да настоява различните институции да окажат съдействие на федерацията за реализиране на нейните високохуманни идеи.
Благодаря.
ИЛЧО ДЖАМБАЗКИ: Господин Димитров обеща категорично преди да стане народен представител, че следващата година ще караме на една модерна писта. Сега той стана депутат, но не бива да забравя обещанията си.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Джамбазки.
В такъв случай на базата на днешното заседание аз ще изпратя писма до министъра на отбраната, до председателя на Държавната агенция за младежта и спорта и до кметовете на градовете Стара Загора и Девня, в което ще посочим, че сме провели обсъждане и представяне на дейността на Българската федерация по автомоделни спортове. Ще акцентираме на проблемите, които засегнахме на това заседание и ще ги помолим за съдействие при тяхното разрешаване.
Заповядайте, господин Таушанов. Имате думата.
ПЛАМЕН ТАУШАНОВ: Благодаря Ви, господин председател! Аз съм експерт в областта на спорта.
Това, което ми направи впечатление от вашето представяне, господа, е, че тук говорите за програма “Не на дрогата – да помогнем на нашите деца да преоткрият себе си”.
Трябва да ви кажа, че има една друга национална стратегия “Антидрога”, в която има опция и Държавната агенция за младежта и спорта. Това са шест или седем програми. Вие можете да искате целеви средства в тази програма, а не в контекста на тази, която вие предлагате, тъй като по този начин организирани тези програми и от други федерации, те са неефикасни и вие сами го разбирате, тъй като то е в контекста на превенцията на видовете заболявания – първична, вторична превенция – в контекста на други мероприятия, които се провеждат от пет министерства, включително Министерството на труда и социалната политика, Министерство на образованието и науката и т.н.
Вие се обръщате към институциите да помогнат, но те не разбират темата. Затова ви предлагам в контекста на тази програма да се иска участие в тази лагери, ваканции и т.н., където има предвидени целеви средства и те са в рамките на цялата година. За Държавната агенция за младежта и спорта тези средства са над 1,5 млн. лв.
С такива средства могат да се наемат бази, да се отворят по време на ваканциите, което ще е полезно както за децата, така и за вас. Защото в този вид, в който се обявява програмата, тя не води до привлекателност.
Вторият въпрос е свързан с менъжирането на една такава дейност. Средствата за масова информация въобще не разбират колко интересно е това нещо. Би трябвало по някакъв начин да се ангажират някои от медиите – дали национални, дали частни, дали кабелни – където да се покажат тези неща, които и на нас тук току-що показахте. Дали това ще бъде под формата на скрита или на явна реклама, това е отделен въпрос, но трябва да се използват всякакви средства и форми за реклама на този спорт.
Сега има една нова телевизия, която се казва “Здраве”. Тя ще се занимава точно с такива неща. Там може да се покаже един цялостен продукт и да се провокира вниманието на хора от различните възрасти. Тоест, децата, младите хора да видят какво предлагате вие в края на краищата. Защото, да, има високо спортно майсторство, има малки деца, има деца до 14 години, има заслужили майстори на спорта и т.н. Но това все още не води до ориентация на хората.
Трябва да се обяви къде се предлагат тези услуги, има ли писти, къде са, кога и как могат да се използват и т.н.
Този проблем ми е известен още от закриването на ОСО, когато трябваше тези бази да се дадат на Държавната агенция за младежта и спорта, а не да остават към Министерството на отбраната, но това не се случи. Не беше решен и въпросът с финансирането. Затова такъв е резултатът от тази, бих казал, не особено далновидна политика по отношение на спорта и на децата в нашата страна.
Така че в тези условия финансиране може да се търси в такива програми.
Последният въпрос е свързан с децата с увреждания. Там има много програми. Това е спорт, който не е активно двигателен, той може да се практикува и от деца – инвалиди. За такива програми може да се осигури финансиране. Това може да стане по линията на Министерството на труда и социалната политика, което има такива програми, може и по линия на Министерство на образованието и науката. Трябва да се използват такива съществуващи програми, а не да се правят някакви безумия, където се източват пари за неизвършена дейност. Този спорт е много интересен, атрактивен, той вълнува хората и особено младото поколение. В тази насока мога да ви окажа по-нататък съдействие, ако искате нещо конкретно.
Благодаря за вниманието.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Таушанов.
Заповядайте, господин Гризанов. Имате думата.
ИВАН ГРИЗАНОВ: Благодаря Ви, господин председател! Аз искам да допълня, че имам уверението на господин Минчо Коралски като председател на Агенцията за хората с увреждания, че ще ни съдейства и в скоро време ще направим с него едната такава среща и ще видим с какво той може да ни съдейства.
ПЛАМЕН ТАУШАНОВ: Трябва да има конкретна програма, която да се финансира.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Господин Таушанов, Вие предлагате ли нещо конкретно?
ПЛАМЕН ТАУШАНОВ: Да, може да се направят някои неща в Министерството на труда и социалната политика, в Държавната агенция за младежта и спорта в контекста на антидрога стратегията, като конкретно реализиране и като една атрактивна дейност.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Тоест, да разширим обсега на действие?
ПЛАМЕН ТАУШАНОВ: Да, разбира се. С призиви от рода: “ние сме федерация, искаме пет или десет хиляди лева”, нищо няма да си постигне. Всичко да се постави в контекста на една цялостна програма, съобразно тези програми, които съществуват в Държавната агенция за младежта и спорта.
Това е моето предложение и аз предлагам моето съдействие в това отношение. В Държавната агенция за младежта и спорта има една програма, която е за деца с увреждания или деца в неравностойно положение, както и програма за всички ваканции и лагери. Има две – три направления. Аз съм участвал като съветник на министъра на младежта и спорта – министър Иванов – Лучано – в тази насока. Затова съм запознат и ви казвам, че такива програми съществуват, те са заложени. Въпросът е да се обосноват и да се иска финансиране.
Благодаря.
ПРЕДСЕДАТЕЛ СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Благодаря Ви, господин Таушанов.
В този смисъл също ще добавим определени текстове в писмата.
Има ли други въпроси, колеги? Не виждам.
Искам да благодаря на гостите от Българската федерация по автомоделни спортове за тяхното участие. Пожелаваме им успех в тяхната дейност и до нови срещи.
Благодаря и на всички колеги. Ще се видим след ваканцията.
Закривам заседанието.
(Закрито в 16,50 ч.)
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
(Светослав Спасов)