Комисия по въпросите на децата, младежта и спорта
ДНЕВЕН РЕД:
1. Обсъждане и приемане на годишната програма за участието на Република България в процеса на вземане на решение на Европейския съюз (2008 г.), № 802-00-2, внесен от Министерски съвет на 31.01.2008 г.
2. Други
П Р О Т О К О Л
№
На 28 февруари 2008 г., (четвъртък) от 16.00 часа се проведе редовно заседание на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта.
Заседанието се проведе при следния
ДНЕВЕН РЕД:
1. Обсъждане и приемане на годишната програма за участието на Република България в процеса на вземане на решение на Европейския съюз (2008 г.), № 802-00-2, внесен от Министерски съвет на 31.01.2008 г.
2. Други
Заседанието бе открито в 16.00 часа и ръководено от господин Васил Иванов – Лучано - председател на комисията.
Списъкът на присъствалите народни представители се прилага към протокола.
* * *
Г-Н ВАСИЛ ИВАНОВ-ЛУЧАНО: Уважаеми колеги, вече имаме кворум и предлагам да открием днешното заседание на Комисията по въпросите за децата, младежта и спорта. Понеже за първи път заставаме заедно в този си вид бих искал да кажа нещо много различно и да подчертая, че е забавено обсъждането на Закона за спорта. Всички материали, които са ви раздадени в тази връзка ще ги видите, но може би ще се наложи да направим извънредни заседания на комисията, защото приемането на Закона за спорта е много належащо и много важно.Всички вие ще бъдете запознати предварително с материалите и извършеното от съвета, за да можем да вършим експедитивно работата си и когато говорим за младеж, когато говорим за деца, когато говорим за спорт периметърът е огромен. Няма комисия, която да обхваща толкова много неща. Ще ви бъда благодарен за вашите напътствия, за вашите съвети. Аз не мога да кажа, че съм новобранец в тази комисия, тъй като съм бил 4 години министър, но пак казвам когато говорим за децата и за всичко останало и когато някой ни напада за Могилино не би било редно да не реагираме.
Предварително обявеният дневен ред на заседанието се състои от две точки: 1. Представяне и приемане на предложение за конкретни проектоактове за годишната работна програма на Народното събрание по въпросите на Европейския съюз за 2008 г., съгласно глава 10, във връзка със законодателната и работната програма на Европейската комисия за 2008 година. 2. Други.
Предлагам да пристъпим към гласуване на дневния ред.
Има ли някакви други предложения по дневния ред? Няма.
Моля, който е съгласен с предложеният дневен ред, да гласува.
Гласували “за” – 9
Против – няма
Въздържали се – няма.
Дневният ред се приема.
Преминаваме към обсъждане на ТОЧКА ПЪРВА от дневният ред.Разглеждаме годишната програма за участие на Република България в процеса на вземане на решение на Европейския съюз от 2008 г., № 802-00-2, внесен от Министерския съвет на 31.01.2008 г., приета с решение на Министерски съвет № 42 от 30.01.2008 г., което е разпределено на Постоянната комисия на Народното събрание с № 850-01-37 от 05.02.2008 г.
Ако вие прецените, тази годишна програма може да не я четем, тъй като всички сте запознати с нея и ако някой има своите виждания и забележки, да изкаже своето мнение.
Г-ЖА ЕВГЕНИЯ ЖИВКОВА: Колеги, аз също предлагам ако имате някакви препоръки да ги изразите във връзка с програмата, но така или иначе ние трябва да приемем тази годишна програма, а също така и Програмата за защита на децата, ползващи Интернет и новите медии за 2009 – 2013 година. Това ще бъде работна програма на Народното събрание. Предлагам да преминем към гласуване, тъй като тази програма е дадена от Министерски съвет и ние по нея не можем да правим корекции., но ако имате мнение може да го изразите.
ПРЕДС.Г-Н ВАСИЛ ИВАНОВ-ЛУЧАНО: Аз предлагам да гласуваме за приемане на тези предложения.
Моля, който е съгласен с тези предложения, да гласува.
Гласували “за” – 9
Против – няма
Въздържали се – няма.
Приема се.
Преминаваме към обсъждане на ТОЧКА ВТОРА от дневния ред – Други. Съгласно решение на комисията е съставена работна група във връзка с предложенията на Движението на българските майки и законодателните промени, съответно бяха изискани и получени писмени становища от Министерството на труда и социалната политика. Председателят на работната група е г-жа Панева, която проведе работно съвещание с представители на Министерството на правосъдието, Министерството на труда и социалната политика, с Държавната агенция за защита на детето и Агенцията за социално подпомагане. Помолихме г-жа Панева да ни запознае с резултатите от работата на работната група. Давам думата на г-жа Панева.
Г-ЖА МАРГАРИТА ПАНЕВА: Уважаеми господин председател, уважаеми колеги,известно ви е, че на няколко заседания на нашата комисия обсъждахме проблеми във връзка с нашата работа по отношение на ревизиране на законодателни инициативи и създаване предпоставки за по-активно включване на неправителствените организации и гражданското общество – наш съмишленик, съидейник и сподвижник в работата по отношение на децата. На едно от последните заседания вие бяхте свидетели на участието и в обсъжданията и на дадените предложения от страна на двете организации, а това са Движение на българските майки и осиновители-осиновяващи, които поискаха подкрепата на нашата комисия като част от законодателната власт да могат да получат поисканите от тях становища от съответните институции, имащи връзка с решаването на проблемите, свързани със законодателството, което касае децата. Предложенията, които бяха дадени от тях касаеха Кодекса на труда, Семейният кодекс за закрила на детето и други предложения, които в процеса на дебата бяха изложени, но те касаят по-широк кръг проблеми и заради това ние се договорихме с тях на първата работна група, която организирахме и на която бих благодарила пред всички вас на институциите, които се отзоваха на поканата. Дебатирахме само конкретните предложения, които те направиха за промени в законодателството, като не разширихме кръгът , свързан с ролята на институциите в отглеждането на деца и по-нататъшната им работа за извеждането на децата от тези институции. Даже в дебатът, който проведохме с представителите на поканените от нас институции стана дума, че ще се наложи една допълнителна среща, един допълнителен разговор след приемане вероятно на Семейният кодекс и след разработката на документите, свързани с националната стратегия за детето, която приехме, за да можем да обединим усилията си и да разработим точно във всяко едно от направленията законодателните инициативи, които предстоят да бъдат разгледани от Парламента.
До какво единно мнение стигнахме ние? Преди да ви кажа за какво сме се договорили и което след това успяхме да видим и като реализирани идеи в проекта за Семеен кодекс, бих ви предложила да вземем две решения.
Първото е да запознаем неправителствените организации с резултатите от работата на тази работна група и с направените предложения за промени в законодателството.
Второ да им предложим на тях да участват в един дебат, свързан с децата в институциите, което те поискаха.
Искам само да ви кажа, че е имало дебат, свързан с предложение за изграждане на специална комисия, която да се занимае с тези проблеми, но засега няма окончателно становище дали ще има такава комисия. По-скоро дебатът е бил приключен, без да се вземе конкретно решение.
Пристъпвам към конкретните предложения от неправителствените организации и онова, за което стана дума на заседанието на работната група.
Първият кръг проблеми, които бяха поставени касаят Кодекса на труда и те бяха свързани с правата на осиновителите по отношение на грижите им за децата, както при осиновяването, така и при адаптацията в семейната среда и при отглеждането им. Първият проблем касаеше чл.163, ал.6, като предложението беше да се промени този член в Кодекса на труда и да се дадат възможности на родителите да ползват отпуск съгласно чл.163, ал.6 от Кодекса на труда в размер на 270 дни от датата на влизане на решението за осиновяване, независимо от възрастта на детето. Следващата промяна, което беше предложена е когато осиновителите са съпрузи, отпускът да се разрешава на единият от тях със съгласието на другия.
Работната група обсъди много задълбочено направеното предложение и стигна до извода, че тъй като този член касае възстановяване на майката след раждането, тук са изпуснати тези 45 дни преди раждането от вносителите, както и полагане на грижи за детето заради неговата възраст, тъй като то не би могло да бъде гледано от друг. Искането този отпуск да се ползва, независимо от възрастта на детето, влиза в противоречие с трудовото законодателство в България и по никакъв начин не би могло да бъде реализирано, тъй като се поставят в неравнопоставено положение майките, които раждат и отглеждат деца и осиновителките. Участващите в дебатът заявиха, че това предложение на този етап, като се има предвид философията на Кодекса на труда, като се има предвид това, което направихме ние миналата година и дадохме възможност на майките да ползват отпуск за майчинство и да отглеждат децата си в продължение на 315 дни не е правомерно, не е морално и не е равнопоставено да се направи такава промяна в Кодекса на труда.
Същото се отнася и за ал.2, където се иска след навършване на 2 години да се ползват 190 дни, независимо пак от навършената възраст на детето. По принцип експертите и участвалите в разработката на законодателството /казвам това, защото в дебата участваха експерти от Министерството на правосъдието, които са готвили Семейния кодекс/, заявиха че всяка промяна в чл.163 и чл.164 от Кодекса на труда поставя в неравностойно положение майката и осиновителката или родителите на роденото в семейството дете и осиновеното дете.
По същият начин се третира и предложението, свързано с ползване на 3 дни платен отпуск за подаване на документи за вписване в регистъра и 5 дни за опознаване на детето. Оказа се, че има редица други възможности да се реализират тези контакти. Едно вписване в регистъра отнема няколко минути, документацията е уеднаквена. Една е институцията, в която се внасят документите, така че се счете, че не е възможно и не е целесъобразно да се внасят каквито и да било промени в Кодекса на труда.
Вторият кръг проблеми касаеше Семейният кодекс и тук съвпадението, че се готви нов Семеен кодекс и направените предложения беше чудесна случайност и трябва да ви кажа, че това което са предложили неправителствените организации, касаещо чл.57-а, за създаването на нова алинея 8 вече е разписано в чл.90, ал.3 и чл.91 от проекта за кодекс. Аз разбира се отново трябва да отворя скоба и да кажа, че ние бихме могли сега да ги уведомим, че тези предложения в проекта за Семеен кодекс, но не бихме могли да дадем сто процентова гаранция, че те ще бъдат приети, така че ще трябва да има една забележка в писмото, което ще изпратим, с която да им кажем, че ще трябва да изчакаме новият Семеен кодекс. Тази промяна касае декларациите, които подават родителите, които са кандидати за родители, в която изрично да се посочва тяхното икономическо и социално положение, като никъде в Семейният кодекс не е записано това от което те се опасяваха, че ще трябва да има изисквания за образование и за други претенции към осиновителите. В чл.57 точка “в” се създава нова ал.4 - по предложение на неправителствените организации, в което те поискаха всяка седмица да се обсъжда, след вписване на детето в регистъра въпросът с неговото осиновяване. Оказа се, че и този проблем е решен с проекта за Семеен кодекс в чл.99, ал.4. Съветът по осиновяване ще заседава три пъти в месеца, което на практика решава проблема с разглеждането на въпроса ежеседмично. На практика заседанията ще се провеждат на всеки 7 или 8 дни, като се изключат съботните и неделните дни.
По-нататък въпросът свързан с децата, които са отглеждани в специализирани институции и срокът, който беше поставен родителите да заявят отказа си и желанието си да бъдат върнати в биологичното семейство или да бъдат предоставени за отглеждане от роднини и близки и т.н. е намерил своето решение в чл.98, ал.2 от проекта за Семеен кодекс. Там категорично е записано, че родители, които в продължение на 6 месеца не са се поинтересували от съдбата на своето дете, не са заявили каква ще бъде по-нататък тяхната ангажираност по отношение на това дете, не са предложили какви да бъдат мерките спрямо него детето съответно ще бъде вписано в регистъра и ще се търсят осиновители.
Тук имаше едно предложение, касаещо директора на Регионалната дирекция за социално подпомагане, който е длъжен да организира незабавно вписване на дете, оказа се че и сега това се случва и не е задължително да се отразява. След като пристигнат документите, детето се вписва в регистъра. При проверките, които са правени от Инспектората към Агенцията за социално подпомагане не е констатирано нито едно нарушение на това изискване.
Третата група въпроси, касаеща Законът за закрила на детето, с които се правеше предложение да се даде възможност със заповед на Дирекцията за социално подпомагане да може да бъде извършвано временно настаняване на дете, отглеждано в специализирана институция, в семейството на лице, което е в процес на проучване и се чака съдебно решение за осиновяване.Счете се от експертите, че това предложение не е приемливо, тъй като по никакъв начин не могат да се създадат необходимите гаранции, за осигуряване и отстояване на най-добрият интерес на детето, защото ако евентуално решението на съдебните органи е различно от решението на Агенцията за социално подпомагане, съответната дирекция на Съвета за осиновяване, това дете, което вече ще е свикнало с тази среда и с тези кандидат осиновители ще трябва да претърпи едно разочарование, което може да му нанесе психически и други травми и заради това се счете, че трябва още малко да се поогледа това предложение и би могло да се мисли за него и евентуално да се създават контакти, които ги има и сега. Законодателството позволява и сега те да се срещат с детето, но за такова предложение не би могло да се мисли да влезе в Закона за закрила на детето.
В процесът на дебата, който се случи експертите от четирите институции предложиха и даже дадоха съгласие активно да се включат в разработката на проблемите, както казах и в началото, свързани с националната стратегия за детето и даже аз ги помолих ако това не ги притеснява, те да се включат по-бързо в работата, за да може наистина още тази година ние да реализираме и промени в законодателството, освен в плана, който ще бъде приет много скоро. Това ще бъде добър знак на обществото пред институциите, които очакват от нас да предложим промени в законодателството и към онези, които изразиха опасения и неверие, че няма да реализираме тази стратегия,, това наистина ще бъде добър знак, че ние работим в правилната посока.
Аз отново предлагам да уведомим неправителствените организации и да организираме още една среща, свързана с децата в институциите, тъй като тук темата беше най-вече осиновяване. Между другото ние дебатирахме и проблемите, свързани с осиновяването на деца от чужденци, работата на Съвета по осиновяване , който е към Министерството на правосъдието. Сигурно тук в процесът на обсъждане на Семейният кодекс ще стане дума за взаимодействието между единия съвет, който е към регионалните дирекции и се занимава с осиновяване на деца от българи и другият, който се занимава с осигуряване на деца от чужденци, съкращаване на този процес - в рамките на три пъти трябва да има отказ от българи, след като се предостави детето за осиновяване. В тази посока също се работи и аз си мисля, че при второ четене на Семейният кодекс, а той трябва да мине първо през Министерския съвет, ще имаме възможност да доработим законодателството. От вчера ние вече имаме един вариант на Семеен кодекс и това което прочетох в него, мисля че удовлетворява обществените очаквания. Тук става дума и за съжителстването, и за правата, и за семейният договор и т.н.
Мисля, че ще бъдем доволни от това, което ни предложиха експертите.
ПРЕДС.Г-Н ВАСИЛ ИВАНОВ-ЛУЧАНО: Аз благодаря на госпожа Панева. Ако имате въпроси, уважаеми колеги, към това, което се каза до момента, моля да ги зададете.
Аз мисля, че това е доста сериозен въпрос и както се каза, ако четем най-нормалните списания със западна литература ще видим, че това което се случва в Америка, това което се случва в Англия, това което се случва с Анджелина Джоли например, можем да видим как си осиновяват децата, как те ги вземат от цял свят и ги приемат в собствената си родина, но това е различно.
Имате ли въпроси? Благодаря на г-жа Панева за това изложение. Наистина трябва да направим още една среща с неправителствените организации.
Преминаваме към разглеждане на ТОЧКА ДРУГИ.
Аз бих искал да ви предложа няколко проекта за решения. Много е важно комисията да работи нормално. Аз бих искал да благодаря на г-н Спасов за това, което е свършил досега като председател на комисията. Ние разбира се от тук нататък ще разчитаме на него като член на комисията, за което му благодаря лично.
Г-Н СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Аз искам да поздравя новият председател на комисията . Виждам, че той си е поставил за цел една много сериозна програма за 2008 година.Надявам се с общи усилия тя да бъде изпълнена, защото това са наистина много сериозни въпроси. Отново благодаря и му пожелавам успех.
ПРЕДС.Г-Н ВАСИЛ ИВАНОВ-ЛУЧАНО: Аз мисля, че тази комисия ще работи и следващите 5 години и ние трябва успешно да свършим работата си. Аз съм ви предоставил документите.
Има едно ново предложение от г-жа Лечева, което е отхвърлено. Аз присъствах на заседанието на комисията като вносител на част от текстовете, без да бъда неин член. Може би трябва да се преразгледат параграфите за предоставяне на собствеността в § 40, чл.50, както и за концесиите. Госпожа Лечева е предложила текст, който касае премиите за олимпийските медалисти, прекратили състезателната си дейност. Тези предложения ще бъдат разгледани от Консултативният съвет, за да могат да бъдат облечени в силата на закона, разбира се със съгласието на всички членове на комисията. Всички тези предложения за промени в Законът за физическото възпитание отне много време, но и въпросите за спорта са много важни и не са от вчера. Това го казах и в началото на моето изказване и ние трябва да положим усилия наистина предложенията за промени на Законът за физическото възпитание да се разгледат бързо, за да може той да бъде приет, защото все пак предстои провеждането на Олимпиада и спорта не може да бъде в почивка.
Има един въпрос, който е много важен. Това е въпросът, свързан със спортните обекти. Знаете, че Министерски съвет предложи спортните обекти да бъдат изключени от списъка на Наредба № 1 и които да бъдат приватизирани. Това е много сериозен въпрос и трябва да се прегледа много внимателно.
Аз няма да чета, това което ми е написано. Ще ви кажа само, че има нещо много важно и това е въпросът, свързан с обектите с национално значение. В проекто-законът са предвидени примерно 10 обекта и аз няма да ги изброявам. Тези 10 обекта вкарат ли се в закона като обекти с национално значение, това значи, че те автоматически ще минат на подчинение на Държавната агенция за младежта и спорта. Няма нищо лошо в това, само че няма да говоря за това кой ще плаща на квалифицираният персонал, но искам да попитам също така кой ще плаща на чистачките и портиерите. Това е много голям проблем. Аз съм бил министър и искам да ви кажа, че през 1996 година се е приел един закон, който е подготвен и приет по време на управлението на БСП . В това няма нищо лошо, но той просто не е съгласуван с юристи. Казвам го в добрият смисъл на думата, защото той е бил направен така, че наистина да се случи нещо в държавата. Приеме ли се това предложение за националните обекти и всички тези хора да минат на държавна издръжка, просто не знам кой ще ги издържа, кой ще им изплаща заплатите. Дали това още бъде г-жа Весела Лечева или някой друг, но той трябва да ходи при министъра на финансите и да иска пари за тази издръжка, включително и за цялата издръжка на базата, което е голям проблем. Аз като бивш министър на младежта и спорта мога да кажа, че това е невъзможно. Този Консултативен съвет трябва да прегледа още един път много внимателно списъка с обектите. Другият вариант е да получим съгласие от министъра на финансите г-н Орешарски, че ще поеме ангажимента да изплаща парите за издръжката не тези обекти. Още един път искам да кажа, че това е много важен въпрос.Ако включим в списъка Национална спортна академия, веднага възниква въпросът дали ще бъде към Министерство на науката и образованието или към Държавната агенция за младежта и спорта, кой ще изплаща нейната издръжка. Искам да ви кажа, че няма спортен обект, който да носи приходи.
Аз имам лично предложение по отношение на базите, при което те да имат ангажимент. Ние обсъждаме няколко дни въпросът с г-жа Живкова и с други колеги. Всеки трябва да има ангажимент. Тук не става въпрос за пари, а да се развива дейност. Въпросът е да се спортува, въпросът е да се грижим за децата. Тази комисия просто има невероятен диапазон от въпроси, които трябва да обсъжда, защото просто е много важно ние да се грижим за бъдещето на нашите деца. Ние говорим тук и за осиновяването и по същият начин стои въпросът. Просто децата имат нужда от грижи.
Предлагам всички тези въпроси да ги разгледаме на следващото заседание на комисията, като ви бъдат предоставени всички материали.
Ако вие имате виждане и по други въпроси, които бихте искали да разгледаме и които да бъдат предложение за обсъждане от Народното събрание и да поемем законодателна инициатива, което е в нашите ръце, може да го представите.
Мисля, че с един перфектен екип и с всички наши сътрудници, които могат и знаят, ние ще постигнем добри резултати в нашата работа.
Аз мисля, че ние трябва да определим един срок в рамките на един месец, през който да разгледаме проекта на Закона за физическото възпитание и спорта. Аз ще направя всичко възможно да се разгледат и обсъдят всички предложения. Ние трябва да предложим за обсъждане този закон, който трябва да бъде приет преди олимпийските игри в гр.Пекин.
Г-ЖА ВАЛЕНТИНА БОГДАНОВА: Аз предполагам, че г-жа Живкова ще постави същият проблем. Аз смятам, че няма съмнение, че всички ние в тази зала имаме интерес от един работещ Закон за физическото възпитание и спорта и ние от твърде дълго време се опитваме да гледаме един проект за неговото изменение и допълнение.Тъй като е ясно къде и защо зациклихме от дълго време и ако твърдим, че този закон трябва да бъде приет бързо във вид, в който ще сработи и във вид, в който ще отговори на обществените очаквания, тази работна група, която беше формирана от комисията, да се опита да се опита да довърши своята част от работата, като разгледа още един път тези текстове. Работната група може да разгледа тези текстове и ако има някакъв проблем по регулиране на състава, ние трябва да го направим сега.
Аз не помня какъв беше предишният състав, но ако трябва сега да го уточним и действително тези текстове, за които Вие говорите и тези, които са останали за разглеждане, да се обсъдят , работната група да ги огледа предварително, да ги съгласува със Съвета по законодателство, за да имаме и ние малко повече оперативна готовност да работим по този закон по време на заседанията на комисията.
ПРЕДС.Г-Н ВАСИЛ ИВАНОВ-ЛУЧАНО: Благодаря за това предложение. Аз мисля, че 3 човека са напълно достатъчни, защото всеки един от нас участва и в друга комисия. Моля да дадете предложение за членове на тази работна група.
Г-Н СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Съставът на тази работна група беше отворен и всеки един народен представител можеше да участва в работата на тази работна група. В този период се провеждаха избори и много от народните представители бяха ангажирани. Преди всичко се събираше експертният състав, а не политическият състав. Може би по-разумно е както каза и председателят на комисията, съставът да се ограничи в 3 или 5 души и да се вземе това решение.
ПРЕДС.Г-Н ВАСИЛ ИВАНОВ-ЛУЧАНО: Аз смятам че е разумно съставът на работната група да се състои от 3 или 5 човека, а аз ще бъда начело на работната група, за да мога да координирам нещата. След като се разработят документите, те ще бъдат предоставени за обсъждане от целият състав на комисията.
Г-Н СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Смятам, че е необходимо да дадем мандат на тази комисия да разгледа и вече гласуваните текстове на второ четене.
ПРЕДС.Г-Н ВАСИЛ ИВАНОВ-ЛУЧАНО: Аз казах преди малко, че тези въпроси трябва да ги разгледаме през следващата седмица, за да може проектът за закон да го разгледаме след две седмици и да можем да сме наясно какво е предложено и какво ще се гласува.
Г-ЖА ЕВГЕНИЯ ЖИВКОВА: Господин Спасов, в тази връзка бих искала да кажа, че за това е добре да съгласуваме предложенията, тъй като има искане за прегласуване на текстовете на г-жа Весела Лечева. Тези предложения ако се прецени ще влязат като предложение на комисията. Ако някой иска да му се прегласуват текстовете, ние не можем да го ограничим според мен.
ПРЕДС.Г-Н ВАСИЛ ИВАНОВ – ЛУЧАНО: Ние трябва да вземем решение да сформираме работна група в състав от 3 или 5 човека. Моля за вашите предложения. Има ли желаещи, които да участват в работната група?
Г-Н СВЕТОСЛАВ СПАСОВ: Аз предлагам за членове на работната група народните представители Евгения Живкова и Ваньо Шарков.
ПРЕДС.Г-Н ВАСИЛ ИВАНОВ-ЛУЧАНО: Аз предлагам за член на работната група г-н Георги Димитров. Постъпи предложение и за г-н Юксел Хатиб.
Предлагам да гласуваме за следният състав на Работната група:
1. Васил Иванов-Лучано – Председател
и членове:
2. Евгения Живкова
3. Ваньо Шарков
4. Георги Димитров
5. Юксел Хатиб
Моля, който е съгласен с така предложеният състав на Работната група, да гласува.
Гласували “за” – 12
Против – няма
Въздържали се – няма.
Приема се единодушно.
Предлагам Работната група да подготви и съгласува документите, които да бъдат представени на цялата комисия за обсъждане.
Моля, който е съгласен с това предложение, да гласува.
Гласували “за” – 12
Против – няма
Въздържали се – няма.
Предложението се приема единодушно.
Има още един въпрос, който е много важен. Това е законопроектът на ондусмана за деца. Имаме становище на Консултативният съвет по законодателство на Народното събрание. Важното е да го проучите и да определите личното си становище, защото това е нещо различно. Той ще бъде разгледан и на следващото заседание. Материалите ще ви бъдат пуснати в пощенските кутии, заедно със становищата на Министерството образованието и науката и Държавната агенция за закрила на детето, от които сме поискали такива становища. За да не нарушим сроковете, предлагам този въпрос да го обсъдим на следващото заседание. Вносителите са г-н Светослав Спасов и група народни представители. Те ще могат да го представят и да отговарят на въпроси. Това е много важен въпрос и всички ние трябва да си кажем мнението. Нашата комисия следва да приеме становище по законопроекта, което ще бъде прието чрез гласуване. Ние трябва според мен да поканим и г-н Герджиков от Комисията по правата на човека и вероизповеданията да присъства на нашето заседание.
В момента комисията е в пълният си състав и искам да ви попитам дали не е целесъобразно да провеждаме заседанието в четвъртък 6 март 2008 г. от 14.30 часа. Моля да обмислите това предложение и допълнително ще се уточним за часът на провеждане на заседанието.
Раздадена ви е оперативната програма за 2008 година. Моля ако имате обструкции или предложения по нея да ги изразите. Предвижда се всяка седмица да има заседание на комисията и по този начин ние в оперативен порядък ще решаваме задачите.
Ако сте съгласни с това предложение, предлагам да гласуваме.
Гласували “за” – 12
Против – няма
Въздържали се – няма.
Приема се единодушно.
Ние ще работим по оперативната програма, която току що приехме. Всички документи, които ще се обсъждат на заседанията ще ви бъдат раздавани предварително от сътрудниците на комисията.
Имате ли други предложения за обсъждане в точка Разни? Няма
Поради изчерпване на дневния ред закривам заседанието.
Следващото заседание на Комисията за децата, младежта и спорта ще бъде проведено на 06 март 2008 година, като часът на провеждане на заседанието ще уточним допълнително.
Благодаря ви!
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА ЗА ДЕЦАТА, МЛАДЕЖТА И
СПОРТА:
Васил Иванов-Лучано