Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по транспорт и съобщения
Комисия по транспорт и съобщения
15/12/2005

    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, № 502-01-62, внесен от Министерски съвет на 06. 12. 2005 г. – за второ гласуване.
    Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
    НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ И СЪОБЩЕНИЯ
    Нанесени са всички предложения, направени от народните представители на основание чл. 70, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание

    Проект




    З А К О Н

    за изменение и допълнение на Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България

    (Обн., ДВ, бр. 12 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 111 от 2001 г., бр. 24 и 70 от 2004 г., бр. 11 от 2005 г., Решение № 5 на Конституционния съд от 2005 г. – бр. 45 от 2005 г.; изм. и доп., бр. 87 и 88 от 2005 г.)


    § 1. Член 14 се изменя така:
    „Чл.14. Чуждестранните военни кораби – при посещението си в български военни пристанища, и корабите по чл. 13 – при посещението си в пристанища за обществен транспорт и в рейдовете, се освобождават от такси освен за оказаните им услуги."

    § 2. В чл. 61, ал. 2 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”.

    § 3. В чл. 63 се правят следните изменения:
    1. В ал. 3 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с “Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”.
    2. В ал. 4 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с “Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”.

    § 4. В чл. 92, ал. 5, т. 5 се изменя така:
    „5. пристанищни приемни съоръжения за отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност;”.

    § 5. В чл. 99, ал. 2 се изменя така:
    „(2) Пристанищните приемни съоръжения за отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност, са общодостъпни и се използват от собствениците им по предназначение."

    § 6. В чл. 103, ал. 2, т. 6 се изменя така:
    „6. подходящ план за управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност, и подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност."

    Предложение от н. п. Апостол Димитров
    § 6. В чл. 103, ал. 2, т. 6 се изменя така:
    “6. подходящ план за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност, както и подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност, или сключени договори с доставчици на услуги за приемане на отпадъци от корабоплавателна дейност."

    Предложение от н. п. н. п. Евгени Чачев, Иван Н. Иванов, Светослав Малинов и Димитър Камбуров
    § 6. В чл. 103, ал. 2, т. 6 се изменя така:
    “6. подходящ план за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност, както и подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност, или сключени договори с доставчици на услуги за приемане на отпадъци от корабоплавателна дейност."

    Предложение от н. п. н. п. Румен Ангелов и Мирослав Мурджов
    § 6. В чл. 103, ал. 2, т. 6 се изменя така:
    “6. подходящ план за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност, както и подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност, или сключени договори с доставчици на услуги за приемане на отпадъци от корабоплавателна дейност."

    § 7. Създават се чл. 103в и 103г:
    “Чл. 103в. (1) Корабите, които посещават пристанищата за обществен транспорт с национално значение, заплащат пристанищни такси. Таксите се заплащат преди отплаването на кораба от пристанището и включват:
    1. канални такси;
    2. тонажни корабни такси;
    3. линейни кейови такси;
    4. светлинни такси;
    5. такси за управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност.
    (2) Таксите по ал. 1, т. 1-4 се събират от Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” и се разходват за обезпечаване на достъпа до пристанищата за обществен транспорт с национално значение, включително за покриване на разходите за изграждане и поддържане на морски канали, външни защитни диги, докове, басейни, кейове, буйове, фарове, пристанищна инфраструктура, драгирането и увеличаването на максималната дълбочина на водата. Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” превежда на Министерството на отбраната частта от светлинните такси, която е пропорционална на поддържаните от него огньове.
    (3) Таксите по ал. 1, т. 5 се събират от Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” и се разходват за покриване на разходите, свързани с предоставянето на услуги за управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност.
    (4) Министерският съвет по предложение на министъра на транспорта определя размера на таксите по ал. 2 и 3, реда и случаите, при които те се събират, както и случаите на освобождаване от заплащане на такси за управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност.
    (5) Когато Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” обезпечава достъп до пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и до пристанищата по чл. 107-109 чрез поддържане на акваторията или подходните канали към тях, както и когато собствениците на пристанищата по чл. 107-109 използват пристанищна инфраструктура на пристанища за обществен транспорт с национално значение Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” събира таксите по ал. 1, т. 1, 2
    и 4. В тези случаи линейните кейови такси се определят по размер и се събират от собствениците на пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и от собствениците на пристанищата по чл. 107-109.
    (6) За правото на ползване на акваторията собствениците на пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и на пристанищата по чл. 107-109 заплащат акваториална такса в размер, определен от Министерския съвет.
    (7) Цените за услугите, които се предоставят в пристанищата за обществен транспорт, се събират от лицата, които извършват услугите.

    Чл. 103г. (1) Корабите, които посещават пристанищата за обществен транспорт с регионално значение, заплащат такси за управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност.
    (2) Таксите се заплащат преди отплаването на кораба от пристанището, определят се по размер и се събират от собственика на пристанището и се разходват за покриване на разходите, свързани с предоставянето на услуги за управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност.
    (3) Собственикът на пристанище може да освободи от заплащане на такси по ал. 1 кораб, който:
    1. разполага с достатъчен капацитет за съхраняване на борда на съществуващите отпадъци, както и на тези, които ще бъдат генерирани до следващото пристанище, или
    2. плава по установена корабна линия и има сключен договор за предаване на отпадъците – резултат от корабоплавателна дейност, в някое от пристанищата по линията.
    (4) Освобождаване по ал. 1 не се допуска, когато следващото пристанище не е известно или не разполага със съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност."

    Предложение от н. п. Апостол Димитров
    В § 7 се правят следните промени:
    1. Член 103в се изменя така:
    "Чл. 103в. (1) Корабите, които посещават пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и специализираните пристанища по чл. 107-109 заплащат пристанищни такси. Таксите се заплащат преди отплаването на кораба от пристанището и включват:
    1. канални такси;
    2. тонажни корабни такси;
    3. кейови такси;
    4. светлинни такси.
    5. такси за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност.
    (2) Таксите по ал. 1, т. 1 и 4 се събират от Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" и се разходват за обезпечаване на достъпа до пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и специализираните пристанища по чл. 107-109 включително за покриване на разходите за изграждане и поддържане на морски канали, буйове, фарове, навигационни знаци, драгирането и увеличаването на максималната дълбочина на водата. Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" превежда на Министерството на отбраната частта от светлинните такси, която е пропорционална на поддържаните от него огньове.
    (3) Таксите по ал. 1, т. 2, 3 и 5 се определят и събират от пристанищния оператор/концесионера на пристанищата за обществен транспорт с национално значение или собственика на пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и специализираните пристанища по чл. 107-109 и се разходват целево само за поддържане, модернизиране и развитие на пристанищната инфраструктура.
    (4) Министерският съвет по предложение на министъра на транспорта определя размера на таксите по ал. 1, т. 1 и 4, реда и случаите, при които те се събират.
    (5) Пристанищният оператор/концесионер на пристанище за обществен транспорт с национално значение, както и собственикът на пристанище за обществен транспорт с регионално значение или на пристанище по чл. 107-109 може да освободи от заплащане на такси по ал. 1, т. 5, кораб, който:
    1. разполага с достатъчен капацитет за съхраняване на борда на съществуващите отпадъци, както и на тези, които ще бъдат генерирани до следващото пристанище, или
    2. плава по установена корабна линия и има сключен договор за предаване на отпадъците - резултат от корабоплавателна дейност, в някое от пристанищата по линията.
    (6) Освобождаване по ал. 1, т. 5 не се допуска, когато следващото пристанище не е известно или не разполага със съоръжения за приемане на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност.
    (7) Цените за услугите, които се предоставят в пристанищата за обществен транспорт, се определят и събират от лицата, които извършват услугите."
    2. Чл. 103г се отменя.

    Предложение от н. п. н. п. Стойко Танков, Маруся Любчева и Пенко Атанасов
    В § 7, чл. 103в, ал. 2 се създава изречение трето: “80 % от събраните такси се използват за поддръжка и развитие на инфраструктурата на пристанището, където са събрани.”

    Предложение от н. п. н. п. Евгени Чачев, Иван Н. Иванов, Светослав Малинов и Димитър Камбуров
    В §7, чл. 103в се изменя така:
    "Чл. 103в. (1) Корабите, които посещават пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и специализираните пристанища по чл. 107-109 заплащат пристанищни такси. Таксите се заплащат преди отплаването на кораба от пристанището и включват:
    1. канални такси;
    2. тонажни корабни такси;
    3. кейови такси;
    4. светлинни такси;
    5.такси за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност.
    (2) Таксите по ал. 1, т. 1 и 4 се събират от Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" и се разходват за обезпечаване на достъпа до пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и специализираните пристанища по чл. 107-109, включително за покриване на разходите за изграждане и поддържане на морски канали, буйове, фарове, навигационни знаци, драгирането и увеличаването на максималната дълбочина на водата. Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" превежда на Министерството на отбраната частта от светлинните такси, която е пропорционална на поддържаните от него огньове.
    (3) Таксите по ал. 1, т. 2, 3 и 5 се определят и събират от пристанищния оператор/концесионера на пристанищата за обществен транспорт с национално значение или собственика на пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и специализираните пристанища по чл. 107- 109 и се разходват целево само за поддържане, модернизиране и развитие на пристанищната инфраструктура.
    (4) Министерският съвет по предложение на министъра на транспорта определя размера на таксите по ал. 1, т. 1 и 4, реда и случаите, при които те се събират.
    (5) Пристанищният оператор/концесионер на пристанище за обществен транспорт с национално значение, както и собственикът на пристанище за обществен транспорт с регионално значение или на пристанище по чл. 107- 109 може да освободи от заплащане на такси по ал. 1, т. 5, кораб, който:
    1. разполага с достатъчен капацитет за съхраняване на борда на съществуващите отпадъци, както и на тези, които ще бъдат генерирани до следващото пристанище, или
    2. плава по установена корабна линия и има сключен договор за предаване на отпадъците - резултат от корабоплавателна дейност, в някое от пристанищата по линията.
    (6) Освобождаване по ал. 1, т. 5 не се допуска, когато следващото пристанище не е известно или не разполага със съоръжения за приемане на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност.
    (7) Цените за услугите, които се предоставят в пристанищата за обществен транспорт, се определят и събират от лицата, които извършват услугите.

    Предложение от н. п. н. п. Румен Ангелов и Мирослав Мурджов
    В §7, чл. 103в се изменя така:
    "Чл. 103в. (1) Корабите, които посещават пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и специализираните пристанища по чл. 107-109 заплащат пристанищни такси. Таксите се заплащат преди отплаването на кораба от пристанището и включват:
    1. канални такси;
    2. тонажни корабни такси;
    3. кейови такси;
    4. светлинни такси;
    5.такси за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност.
    (2) Таксите по ал. 1, т. 1 и 4 се събират от Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" и се разходват за обезпечаване на достъпа до пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и специализираните пристанища по чл. 107-109, включително за покриване на разходите за изграждане и поддържане на морски канали, буйове, фарове, навигационни знаци, драгирането и увеличаването на максималната дълбочина на водата. Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" превежда на Министерството на отбраната частта от светлинните такси, която е пропорционална на поддържаните от него огньове.
    (3) Таксите по ал. 1, т. 2, 3 и 5 се определят и събират от пристанищния оператор/концесионера на пристанищата за обществен транспорт с национално значение или собственика на пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и специализираните пристанища по чл. 107- 109 и се разходват целево само за поддържане, модернизиране и развитие на пристанищната инфраструктура.
    (4) Министерският съвет по предложение на министъра на транспорта определя размера на таксите по ал. 1, т. 1 и 4, реда и случаите, при които те се събират.
    (5) Пристанищният оператор/концесионер на пристанище за обществен транспорт с национално значение, както и собственикът на пристанище за обществен транспорт с регионално значение или на пристанище по чл. 107- 109 може да освободи от заплащане на такси по ал. 1, т. 5, кораб, който:
    1. разполага с достатъчен капацитет за съхраняване на борда на съществуващите отпадъци, както и на тези, които ще бъдат генерирани до следващото пристанище, или
    2. плава по установена корабна линия и има сключен договор за предаване на отпадъците - резултат от корабоплавателна дейност, в някое от пристанищата по линията.
    (6) Освобождаване по ал. 1, т. 5 не се допуска, когато следващото пристанище не е известно или не разполага със съоръжения за приемане на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност.
    (7) Цените за услугите, които се предоставят в пристанищата за обществен транспорт, се определят и събират от лицата, които извършват услугите.

    § 8. В чл. 104, ал. 3 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация”.

    Предложение от н. п. Йордан Мирчев
    В § 8 думите “Пристанищна администрация” се заменят с “Морска и пристанищна администрация”.

    § 9. Създава се чл. 109а:
    „Чл. 109а. (1) Корабите, които посещават пристанищата по
    чл. 107-109, заплащат такси за управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност.
    (2) Таксите се заплащат преди отплаването на кораба от пристанището, определят се по размер и се събират от собственика на пристанището и се разходват за покриване на разходите, свързани с предоставянето на услуги за управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност."


    Предложение от н. п. Апостол Димитров
    § 9 да отпадне.


    Предложение от н. п. н. п. Евгени Чачев, Иван Н. Иванов, Светослав Малинов и Димитър Камбуров
    § 9 да отпадне.

    Предложение от н. п. н. п. Румен Ангелов и Мирослав Мурджов
    § 9 да отпадне.

    § 10. В чл. 110, ал. 2 се изменя така:
    „(2) Пристанищата по чл. 107-109 трябва да разполагат с подходящ план за управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност, и с подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност."

    Предложение от н. п. Апостол Димитров
    § 10. В чл. 110, ал. 2 се изменя така:
    “(2) Пристанищата по чл. 107-109 трябва да разполагат с подходящ план за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност, както и с подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност или да имат сключени договори с доставчици на услуги за приемане на отпадъци от корабоплавателна дейност."

    Предложение от н. п. н. п. Евгени Чачев, Иван Н. Иванов, Светослав Малинов и Димитър Камбуров
    § 10. В чл. 110, ал. 2 се изменя така:
    “(2) Пристанищата по чл. 107-109 трябва да разполагат с подходящ план за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност, както и с подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност или да имат сключени договори с доставчици на услуги за приемане на отпадъци от корабоплавателна дейност.”

    Предложение от н. п. н. п. Румен Ангелов и Мирослав Мурджов
    § 10. В чл. 110, ал. 2 се изменя така:
    “(2) Пристанищата по чл. 107-109 трябва да разполагат с подходящ план за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност, както и с подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност или да имат сключени договори с доставчици на услуги за приемане на отпадъци от корабоплавателна дейност.”

    § 11. В чл. 112 се правят следните изменения:
    1. В ал. 3 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с “Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация”.
    2. В ал. 4 думите „Национална компания „Пристанища” се заменят с „Изпълнителна агенция „Пристанищна администрация”.

    Предложение от н. п. Йордан Мирчев
    В § 11 се правят следните изменения:
    1. В т. 1 думите “Пристанищна администрация” се заменят с “Морска и пристанищна администрация”;
    2. В т. 2 думите “Пристанищна администрация” се заменят с “Морска и пристанищна администрация”.


    § 12. В чл. 112а, ал. 6 накрая се поставя запетая и се добавя „както и за тяхното изработване, одобряване и изменение”.

    § 13. В чл. 112б, ал. 1, 3 и 4 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с “Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация”.

    Предложение от н. п. Йордан Мирчев
    В § 13 думите “Пристанищна администрация” се заменят с “Морска и пристанищна администрация”.

    § 14. В чл. 112в, ал. 1 и 2 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с “Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”.


    Предложение от н. п. Апостол Димитров
    § 14. В чл. 112в се правят следните промени:
    1. Ал. 1 се изменя така:
    "(1) Инвестиционното проектиране за изграждане на ново пристанище за обществен транспорт с национално значение се възлага от министъра на транспорта или от концесионера в случаите, когато с договора за концесия изграждането се извършва със средства на концесионера."
    2. Ал. 2 се изменя така:
    “(2) Инвестиционното проектиране за разширение, реконструкция и рехабилитация на съществуващо пристанище за обществен транспорт с национално значение се възлага от пристанищния оператор/концесионера."



    Предложение от н. п. н. п. Евгени Чачев, Иван Н. Иванов, Светослав Малинов и Димитър Камбуров
    В § 14, чл. 112в се правят следните промени:
    1. Ал. 1 се изменя така:
    "(1) Инвестиционното проектиране за изграждане на ново пристанище за обществен транспорт с национално значение се възлага от министъра на транспорта или от концесионера в случаите, когато с договора за концесия изграждането се извършва със средства на концесионера."
    2. Ал. 2 се изменя така:
    "(2) Инвестиционното проектиране за разширение, реконструкция и рехабилитация на съществуващо пристанище за обществен транспорт с национално значение се възлага от пристанищния оператор/концесионера.”

    Предложение от н. п. н. п. Румен Ангелов и Мирослав Мурджов
    В § 14, чл. 112в се правят следните промени:
    1. Ал. 1 се изменя така:
    "(1) Инвестиционното проектиране за изграждане на ново пристанище за обществен транспорт с национално значение се възлага от министъра на транспорта или от концесионера в случаите, когато с договора за концесия изграждането се извършва със средства на концесионера."
    2. Ал. 2 се изменя така:
    "(2) Инвестиционното проектиране за разширение, реконструкция и рехабилитация на съществуващо пристанище за обществен транспорт с национално значение се възлага от пристанищния оператор/концесионера.”


    § 15. В чл. 112г се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с “Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация”.
    3. В ал. 3 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с “Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация”.
    4. В ал. 4 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с “Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация”.

    Предложение от н. п. Йордан Мирчев
    § 15 се изменя така:
    § 15. В чл. 112г се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думите Национална компания “Пристанища” се заменят с “Изпълнителна агенция “Морска и пристанищна администрация”.
    2. В ал. 3 думите Национална компания “Пристанища” се заменят с “Изпълнителна агенция “Морска и пристанищна администрация”.
    3. В ал. 4 думите Национална компания “Пристанища” се заменят с “Изпълнителна агенция “Морска и пристанищна администрация”.


    § 16. В глава четвърта “Пристанища” се създават раздели VІа и VІб:
    “Раздел VІа
    Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация”
    Чл. 115к. (1) Министърът на транспорта ръководи и контролира пристанищната дейност в Република България чрез Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация”.
    (2) Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация” изпълнява регулаторните и контролните функции на държавата в областта на пристанищата, като:
    1. следи за изпълнението на разпоредбите по обезпечаване на сигурността, отбраната и гражданската защита в пристанищата;
    2. води регистрите на пристанищата и на пристанищните оператори в Република България;
    3. събира и предоставя на министъра на транспорта информация за изпълнението на изискванията за експлоатационна годност на пристанищата;
    4. прави предложение до министъра на транспорта за преустановяване на дейността или за ограничаване временно или постоянно на експлоатацията на пристанищата, които не отговарят на изискванията на този закон или извършват пристанищни услуги в нарушение на чл. 116, ал. 5;
    5. контролира спазването на изискванията за техническа безопасност на пристанищните съоръжения, за охрана на труда и за безопасно осъществяване на товарно-разтоварни операции;
    6. определя нивата за сигурност на пристанищата;
    7. контролира спазването на изискванията за свободен достъп и прилагането на еднакви конкуренти условия в пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
    8. прави предложения до министъра на транспорта за изменяне размера на пристанищните такси;
    9. подпомага министъра на транспорта при осъществяване на контрола по изпълнението на концесионните договори;
    10. контролира изпълнението на договорите по чл. 116а, ал. 3 и
    чл. 117б, ал. 1;
    11. извършва други функции, възложени й със закон или с акт на Министерския съвет.
    (3) За изпълнение на дейностите по този закон Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация” администрира приходи от:
    1. таксите по чл. 103в, ал. 6;
    2. предоставяне на данни от публичните регистри, водени от агенцията;
    3. наеми от имущество;
    4. дейностите и услугите, извършвани от агенцията.


    Раздел VІб
    Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”
    Чл. 115л. (1) Образува се Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” – юридическо лице по смисъла на чл. 62, ал. 3 от Търговския закон, със седалище София и с клонове – териториални поделения, както следва:
    1. пристанище Варна с район на действие от географския паралел на българо-румънската граница до географския паралел на нос Емине;
    2. пристанище Бургас с район на действие от географския паралел на нос Емине до географския паралел на българо-турската граница;
    3. пристанище Русе с район на действие от километър 374,100 до километър 645 от българския участък на р. Дунав;
    4. пристанище Лом с район на действие от километър 645 до километър 845,650 от българския участък на р. Дунав.
    (2) Държавата предоставя на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” имущество – публична и частна държавна собственост, определено с решение на Министерския съвет, за изпълнение на предмета му на дейност.
    (3) Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” управлява пристанищната инфраструктура и другите дълготрайни активи на пристанищата за обществен транспорт с национално значение.
    (4) Срещу имуществото – публична държавна собственост, предоставено на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”, не може да се насочва принудително изпълнение.
    (5) За Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” не може да се открива производство по несъстоятелност.
    Чл. 115м. (1) Предметът на дейност на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” е:
    1. изграждане, реконструкция, рехабилитация и поддържане на пристанищата за обществен транспорт с национално значение освен в случаите, когато това е възложено на концесионер или на еднолично търговско дружество с държавно участие в капитала;
    2. управление на собствеността и организация на работата в пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
    3. обезпечаване на достъп до пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
    4. поддържане на съществуващите и изграждане на нови подходни канали, пристанищни акватории, морски и речни депа за изхвърляне на драгажна маса, вълноломи, защитни съоръжения и други, обслужващи пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
    5. осъществяване на навигационното осигуряване на корабоплаването във вътрешните морски води, каналите и акваторията на пристанищата;
    6. събиране и разходване на пристанищните такси по чл. 103в, ал. 1;
    7. сключване на договорите по чл. 116а, ал. 3 и чл. 117б, ал. 1;
    8. изготвяне, поддържане и съхраняване на регистър, съдържащ данни за пристанищната инфраструктура;
    9. подпомагане министъра на транспорта при осъществяване на контрола по изпълнението на концесионните договори и договорите с едноличните търговски дружества за извършване на пристанищни услуги и на дейности по чл. 116а, ал. 1;
    10. организиране набирането, поддържането в актуално състояние и предоставянето на специализирани данни за обектите по чл. 32, ал. 1, т. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър и създаването на специализирани карти, регистри и информационни системи;
    11. сключване на договори с пристанищни оператори за извършване на пристанищни услуги по управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност.
    (2) Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” не може да извършва пристанищни услуги по чл. 116, ал. 2, т. 2 и 3 освен при предсрочно прекратяване на договор с пристанищен оператор до сключването на нов договор по предвидения в закона ред.
    (3) Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” не може да участва в търговски дружества, които по занятие извършват пристанищни услуги по чл. 116, ал. 2.
    Чл. 115н. (1) Органи на управление на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” са:
    1. министърът на транспорта;
    2. управителният съвет;
    3. генералният директор.
    Чл. 115о. (1) Министърът на транспорта:
    1. упражнява правата на собственост на държавата в Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    2. назначава и освобождава членовете на управителния съвет;
    3. назначава и освобождава генералния директор на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    4. разрешава участието на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” в търговски и граждански дружества, както и в юридически лица с нестопанска цел;
    5. утвърждава правилник за устройството, функциите и дейността на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    6. утвърждава структурата, щата и средствата за работна заплата на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    7. утвърждава дългосрочна програма за изграждането, реконструкцията, рехабилитацията, поддържането, развитието и управлението на инфраструктурата на пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
    8. утвърждава годишната програма на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” за изграждане, реконструкция, рехабилитация и поддържане на пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
    9. одобрява годишния счетоводен баланс и отчет на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”.
    Чл. 115п. (1) Управителният съвет се състои от 5 членове, включително генералният директор, които се назначават от министъра на транспорта за срок 5 години.
    (2) Министърът на транспорта назначава и освобождава членовете на управителния съвет и сключва договор за управление с всеки член на управителния съвет.
    (3) Членовете на управителния съвет не могат да извършват от свое или от чуждо име конкурентна дейност и да бъдат в договорни отношения с други предприятия, дружества и сдружения със сходен предмет на дейност.
    (4) Не може да бъде член на управителния съвет лице, което е:
    1. осъждано за престъпление от общ характер;
    2. съпруг или роднина по права, по съребрена линия или по сватовство до трета степен включително с друг член на управителния съвет.
    (5) Договорът за управление с член на управителния съвет се прекратява преди изтичането на срока на действието му, когато лицето:
    1. не отговаря на изискванията на закона;
    2. нарушава или не изпълнява условията, предвидени в закона или в договора за управление;
    3. е подало писмена молба за освобождаване.
    (6) В случаите по ал. 5 или при смърт на член на управителния съвет министърът на транспорта назначава нов член за срок до края на първоначалния мандат и сключва с него договор.
    (7) Управителният съвет:
    1. избира измежду членовете си председател и заместник-председател и го освобождава;
    2. избира и освобождава заместниците на генералния директор и директорите на териториалните поделения на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” по предложение на генералния директор;
    3. приема проект на правилник за устройството, функциите и дейността на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” и го предлага на министъра на транспорта за утвърждаване;
    4. приема годишните програми на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” за изграждане, реконструкция, рехабилитация и поддържане на пристанищата за обществен транспорт с национално значение и ги предлага за утвърждаване от министъра на транспорта;
    5. изготвя и предлага на министъра на транспорта проекта на национална програма за развитие на пристанищата за обществен транспорт по чл. 103а;
    6. предлага за утвърждаване от министъра на транспорта структурата, щата и средствата за работна заплата на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    7. приема годишния счетоводен баланс и отчет на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” и го представя за одобряване от министъра на транспорта;
    8. назначава дипломиран експерт-счетоводител или одиторско предприятие за заверка на годишния счетоводен баланс и отчет;
    9. приема проекти на решения за участие на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” в международни и национални организации с нестопанска цел и ги предлага за утвърждаване от министъра на транспорта.
    Чл. 115р. (1) Генералният директор на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”:
    1. представлява Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” пред държавните органи, съдилищата и пред трети лица в страната и в чужбина;
    2. ръководи цялостната дейност на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    3. сключва договори за дейностите, извършвани от Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    4. сключва и прекратява трудовите договори с работниците и служителите в Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    5. се отчита за своята дейност пред управителния съвет.
    (2) Генералният директор може да делегира някои от правомощията си по ал. 1 на други служители от Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” след одобряване от управителния съвет.
    Чл. 115с. (1) Приходите на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” се формират от:
    1. пристанищните такси по чл. 103в, ал. 1;
    2. възнагражденията по договорите за извършване на пристанищни услуги по чл. 116, ал. 3, т. 1 и от договорите за извършване на дейности по чл. 116а, ал. 3;
    3. приходи от собствена дейност;
    4. лихви по депозити на собствени средства и по просрочени плащания;
    5. републиканския бюджет;
    6. дейности, свързани с осъществяването на предмета на дейност по чл. 115м, ал. 1.
    (2) Средствата по ал. 1 се разходват за:
    1. осъществяване предмета на дейност на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” по чл. 115м, ал. 1;
    2. осигуряване безопасността на корабоплаването в каналите и акваторията на пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
    3. демонтиране и изнасяне на съоръжения по реда на чл. 63, ал. 4;
    4. издръжка на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”.
    Чл. 115т. Държавата участва във финансирането на дейностите по изграждането, реконструкцията, рехабилитацията, поддържането и развитието на пристанища за обществен транспорт с национално значение, включително в създаването, съхраняването и поддържането на мощности и материални средства за осъществяване на отбранително-мобилизационни мероприятия на страната.
    Чл. 115у. (1) На основата на националната програма по чл. 103а,
    ал. 2 Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” изготвя дългосрочна програма за изграждането, реконструкцията, рехабилитацията, поддържането, развитието и управлението на инфраструктурата на пристанищата за обществен транспорт с национално значение. Програмата се утвърждава от министъра на транспорта.
    (2) На основата на дългосрочната програма по ал. 1 ежегодно до
    31 октомври на предходната година Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” представя за утвърждаване от министъра на транспорта годишна програма за следващата календарна година. Годишната програма съдържа подробна информация за приходите, разходите, инвестициите и финансиранията.

    Предложение от н. п. Йордан Мирчев
    В § 16 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Заглавието на Раздел VIа се изменя така:
    “Изпълнителна агенция “Морска и пристанищна администрация”
    2. В чл. 115к се правят следните допълнения:
    а) В ал. 1 думите “Пристанищна администрация” се заменят с “Морска и пристанищна администрация”.
    б) В ал. 2 думите “Пристанищна администрация” се заменят с “Морска и пристанищна администрация”.
    в) В ал. 3 думите “Пристанищна администрация” се заменят с “Морска и пристанищна администрация”.

    Предложение от н. п. н. п. Стойко Танков, Маруся Любчева и Пенко Атанасов
    В § 16, чл. 115л, ал. 1 се правят следните изменения:
    1. В основния текст на ал. 1, думата “София” се заменя с “Бургас”.
    2. Текстът на т. 1 да стане текст на т. 2, а на т. 2 - текст на т. 1.

    Предложение от н. п. Апостол Димитров
    По § 16
    1. В чл. 115к се правят следните промени:
    а) В ал. 2, т. 10 да отпадне, а т. 11 да стане съответно т. 10.
    б) В ал. 3:
    1. Създава се нова т. 1:
    “1. бюджетни средства;”
    2. т. 1-4 стават съответно т. 2-5.
    2. В чл. 115л, ал. 3 да отпадне, а ал. 4 и 5 да станат съответно ал. 3 и 4.
    3. В чл. 115м, ал. 1 се правят следните промени:
    а) т. 1 се изменя така:
    “1. изграждане на ново пристанище за обществен транспорт с национално значение в случаите, когато това не е възложено на концесионер или на еднолично търговско дружество с държавно участие в капитала;"
    б) т. 2 да отпадне.
    в) т. 3 се изменя така:
    “3. обезпечаване на достъп до пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и пристанищата по чл. 107-109;"
    г) т. 4 се изменя така:
    “4. поддържане на съществуващите и изграждане на нови подходни канали, пристанищни акватории, морски и речни депа за изхвърляне на драгажна маса, вълноломи, защитни съоръжения и други, обслужващи пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и пристанищата по чл. 107-109;"
    д) т. 6 се изменя така:
    “6. събиране и разходване на пристанищните такси по чл. 103в, ал. 1 т. 1 и 4;"
    е) т. 7 да отпадне.
    ж) т. 9 да отпадне.
    з) т. 11 да отпадне.
    4. В Чл. 115о, ал. 1 се правят следните изменения:
    а) т. 7 се изменя така:
    "7. утвърждава дългосрочна програма за изграждането и управлението на инфраструктурата на пристанищата за обществен транспорт с национално значение;"
    б) т. 8 да отпадне, а т. 9 да стане съответно т. 8.
    5. В чл. 115п, ал. 1 се изменя така:
    "(1) Управителният съвет се състои от 3 членове, включително генералният директор, които се назначават от министъра на транспорта за срок 3 години."
    6. В чл. 115с, ал. 1 се правят следните промени:
    а) Точка 1 се изменя така:
    "1. пристанищните такси по чл. 103в, ал. 1, т.1 и 4;"
    б) т. 2 да отпадне, а т. 3-6 да станат съответно т. 2-5.
    7. Чл. 115у, ал. 1 се изменя така:
    "(1) На основата на националната програма по чл. 103а, ал. 2 Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" изготвя дългосрочна програма за изграждането, поддържането, развитието, модернизирането на подходни канали, пристанищни акватории, морски и речни депа за изхвърляне на драгажна маса, вълноломи, защитни съоръжения и други, свързани с навигационното осигуряване на корабоплаването във вътрешните морски води, каналите и акваторията на пристанищата. Програмата се утвърждава от министъра на транспорта."

    Предложение от н. п. н. п. Евгени Чачев, Иван Н. Иванов, Светослав Малинов и Димитър Камбуров
    По § 16
    1. В чл. 115к се правят следните промени:
    а) В ал. 2, т. 10 да отпадне, а т. 11 да стане т. 10.
    б) В ал. З, т. 1 се изменя така:
    “1. бюджетни средства;”
    2. В Чл. 115л, ал. 3 да отпадне, а ал. 4 и 5 да станат съответно ал. 3 и 4.
    3. Чл. 115м се изменя така:
    “Чл. 115м. (1) Предметът на дейност на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" е:
    1. изграждане на ново пристанище за обществен транспорт с национално значение в случаите, когато това не е възложено на концесионер или на еднолично търговско дружество с държавно участие в капитала;
    2. обезпечаване на достъп до пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и пристанищата по чл. 107-109;
    3. поддържане на съществуващите и изграждане на нови подходни канали, пристанищни акватории, морски и речни депа за изхвърляне на драгажна маса, вълноломи, защитни съоръжения и други, обслужващи пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и пристанищата по чл. 107-109;
    4. осъществяване на навигационното осигуряване на корабоплаването във вътрешните морски води, каналите и акваторията на пристанищата;
    5. събиране и разходване на пристанищните такси по чл. 103в, ал. 1 т.1 и 4;
    6. изготвяне, поддържане и съхраняване на регистър, съдържащ данни за пристанищната инфраструктура;
    7. организиране набирането, поддържането в актуално състояние и предоставянето на специализирани данни за обектите по чл. 32, ал. 1, т. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър и създаването на специализирани карти, регистри и информационни системи.
    (2) Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" не може да извършва пристанищни услуги по чл. 116, ал. 2, т. 2 и 3 освен при предсрочно прекратяване на договор с пристанищен оператор до сключването на нов договор по предвидения в закона ред.
    (3) Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" не може да участва в търговски дружества, които по занятие извършват пристанищни услуги по чл. 116, ал. 2.”
    4. В Чл. 115о, ал. 1се правят следните промени:
    а) т. 7 се изменя така:
    “ 7. утвърждава дългосрочна програма за изграждането и управлението на инфраструктурата на пристанищата за обществен транспорт с национално значение;”
    б) т. 8 да отпадне, а т. 9 става т. 8.
    5. Чл. 115с се изменя така:
    “Чл. 115с. (1) Приходите на Държавно предприятие ''Пристанищна инфраструктура" се формират от:
    1. пристанищните такси по чл. 103в, ал. 1, т.1 и 4;
    2. приходи от собствена дейност;
    3. лихви по депозити на собствени средства и по просрочени плащания;
    4. републиканския бюджет;
    5. дейности, свързани с осъществяването на предмета на дейност по чл. 115м, ал. 1.
    (2) Средствата по ал. 1 се разходват за:
    1. осъществяване предмета на дейност на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" по чл. 115м, ал. 1;
    2. осигуряване безопасността на корабоплаването в каналите и акваторията на пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
    3. демонтиране и изнасяне на съоръжения по реда на чл. 63, ал. 4;
    4. издръжка на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура".
    6. Чл. 115у се изменя така:
    “Чл. 115у. (1) На основата на националната програма по чл. 103а, ал. 2 Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" изготвя дългосрочна програма за изграждането, поддържането, развитието, модернизирането на подходни канали, пристанищни акватории, морски и речни депа за изхвърляне на драгажна маса, вълноломи, защитни съоръжения и други, свързани с навигационното осигуряване на корабоплаването във вътрешните морски води, каналите и акваторията на пристанищата. Програмата се утвърждава от министъра на транспорта.
    (2) На основата на дългосрочната програма по ал. 1 ежегодно до 31 октомври на предходната година Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" представя за утвърждаване от министъра на транспорта годишна програма за следващата календарна година. Годишната програма съдържа подробна информация за приходите, разходите, инвестициите и финансиранията.”

    Предложение от н. п. н. п. Румен Ангелов и Мирослав Мурджов
    По § 16
    1. В чл. 115к се правят следните промени:
    а) В ал. 2, т. 10 да отпадне, а т. 11 да стане съответно т. 10.
    б) В ал. 3, т. 1 се изменя така:
    “1. бюджетни средства;”
    2. В чл. 115л, ал. 3 да отпадне, а ал. 4 и 5 да станат ал. 3 и 4.
    3. Чл. 115м се изменя така:
    “Чл. 115м. (1) Предметът на дейност на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" е:
    1. изграждане на ново пристанище за обществен транспорт с национално значение в случаите, когато това не е възложено на концесионер или на еднолично търговско дружество с държавно участие в капитала;
    2. обезпечаване на достъп до пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и пристанищата по чл. 107-109;
    3. поддържане на съществуващите и изграждане на нови подходни канали, пристанищни акватории, морски и речни депа за изхвърляне на драгажна маса, вълноломи, защитни съоръжения и други, обслужващи пристанищата за обществен транспорт с национално значение, пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и пристанищата по чл. 107-109;
    4. осъществяване на навигационното осигуряване на корабоплаването във вътрешните морски води, каналите и акваторията на пристанищата;
    5. събиране и разходване на пристанищните такси по чл. 103в, ал. 1 т.1 и 4;
    6. изготвяне, поддържане и съхраняване на регистър, съдържащ данни за пристанищната инфраструктура;
    7. организиране набирането, поддържането в актуално състояние и предоставянето на специализирани данни за обектите по чл. 32, ал. 1, т. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър и създаването на специализирани карти, регистри и информационни системи.
    (2) Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" не може да извършва пристанищни услуги по чл. 116, ал. 2, т. 2 и 3 освен при предсрочно прекратяване на договор с пристанищен оператор до сключването на нов договор по предвидения в закона ред.
    (3) Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" не може да участва в търговски дружества, които по занятие извършват пристанищни услуги по чл. 116, ал. 2.”
    4. Чл. 115о се изменя така:
    Чл. 115о. (1) Министърът на транспорта:
    1. упражнява правата на собственост на държавата в Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    2. назначава и освобождава членовете на управителния съвет;
    3. назначава и освобождава генералния директор на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    4. разрешава участието на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” в търговски и граждански дружества, както и в юридически лица с нестопанска цел;
    5. утвърждава правилник за устройството, функциите и дейността на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    6. утвърждава структурата, щата и средствата за работна заплата на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”;
    7. утвърждава дългосрочна програма за изграждането и управлението на инфраструктурата на пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
    8. одобрява годишния счетоводен баланс и отчет на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”.
    5. Чл. 115с се изменя така:
    “Чл.115с. (1)Приходите на Държавно предприятие ''Пристанищна инфраструктура" се формират от:
    1. пристанищните такси по чл. 103в, ал. 1, т.1 и 4;
    2. приходи от собствена дейност;
    3. лихви по депозити на собствени средства и по просрочени плащания;
    4. републиканския бюджет;
    5. дейности, свързани с осъществяването на предмета на дейност по чл. 115м, ал. 1.
    (2) Средствата по ал. 1 се разходват за:
    1. осъществяване предмета на дейност на Държавно предприятие
    "Пристанищна инфраструктура" по чл. 115м, ал. 1;
    2.осигуряване безопасността на корабоплаването в каналите и акваторията на пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
    3. демонтиране и изнасяне на съоръжения по реда на чл. 63, ал. 4;
    4. издръжка на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура".
    6. Чл. 115у се изменя така:
    “Чл. 115у. (1) На основата на националната програма по чл. 103а, ал. 2 Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" изготвя дългосрочна програма за изграждането, поддържането, развитието, модернизирането на подходни канали, пристанищни акватории, морски и речни депа за изхвърляне на драгажна маса, вълноломи, защитни съоръжения и други, свързани с навигационното осигуряване на корабоплаването във вътрешните морски води, каналите и акваторията на пристанищата. Програмата се утвърждава от министъра на транспорта.
    (2) На основата на дългосрочната програма по ал. 1 ежегодно до 31 октомври на предходната година Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" представя за утвърждаване от министъра на транспорта годишна програма за следващата календарна година. Годишната програма съдържа подробна информация за приходите, разходите, инвестициите и финансиранията.”

    § 17. В чл. 116 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1, т. 1 думите „приемане, съхраняване и преработка на твърди и течни отпадъци от кораби” се заменят с „управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност”.
    2. В ал. 6 думите “по предложение на Национална компания “Пристанища” се заменят с “по предложение на Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация”.

    Предложение от н. п. Йордан Мирчев
    В § 17, т. 2 думите “Пристанищна администрация” се заменят с “Морска и пристанищна администрация”.

    § 18. В чл. 117 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2 думите “Национална компания „Пристанища” се заменят с “Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”.
    2. В ал. 4 думите “се извършва от Национална компания “Пристанища” се заменят със “се извършва от Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация”.

    Предложение от н. п. Йордан Мирчев
    В § 18, т. 2 думите “Пристанищна администрация” се заменят с “Морска и пристанищна администрация”.

    § 19. В чл. 117б, ал. 1 и 2 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с “Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”.

    Предложение от н. п. Апостол Димитров
    В § 19, чл. 117б се изменя така:
    “Чл. 117б. (1) Пристанищните услуги по чл. 116, ал. З, т. 1 се извършват от физически или юридически лица, притежаващи необходимата техническа и кадрова обезпеченост, вписани в регистъра на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация".
    (2) Вписването се извършва въз основа на подадено от лицето заявление. В заявлението се посочват: данни за лицето, и пристанищните услуги по чл. 116, ал. З, т. 1 които ще бъдат извършвани. Към заявлението се прилагат документи, доказващи наличието на техническа и кадрова обезпеченост за осъществяването на услугите, в съответствие с изискванията на действащото законодателство.
    (3) Регистърът по ал. 1 е публичен.
    (4) Отказът на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" да извърши вписване по ал. 2 подлежи на обжалване по реда на Закона за административното производство.”

    Предложение от н. п. н. п. Евгени Чачев, Иван Н. Иванов, Светослав Малинов и Димитър Камбуров
    В § 19, чл. 117б се изменя така:
    “Чл. 117б. (1) Пристанищните услуги по чл. 116, ал. З, т. 1 се извършват от физически или юридически лица, притежаващи необходимата техническа и кадрова обезпеченост, вписани в регистъра на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация".
    (2) Вписването се извършва въз основа подадено от лицето заявление. В заявлението се посочват: данни за лицето и пристанищните услуги по чл. 116, ал. З, т. 1 които ще бъдат извършвани. Към заявлението се прилагат документи, доказващи наличието на техническа и кадрова обезпеченост за осъществяването на услугите, в съответствие с изискванията на действащото законодателство.
    (3) Регистърът по ал. 1 е публичен.
    (4) Отказът на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" да извърши вписване по ал. 2 подлежи на обжалване по реда на Закона за административното производство.”

    Предложение от н. п. н. п. Румен Ангелов и Мирослав Мурджов
    В § 19, чл. 117б се изменя така:
    “Чл. 117б. (1) Пристанищните услуги по чл. 116, ал. З, т. 1 се извършват от физически или юридически лица, притежаващи необходимата техническа и кадрова обезпеченост, вписани в регистъра на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация".
    (2) Вписването се извършва въз основа подадено от лицето заявление. В заявлението се посочват: данни за лицето и пристанищните услуги по чл. 116, ал. З, т. 1, които ще бъдат извършвани. Към заявлението се прилагат документи, доказващи наличието на техническа и кадрова обезпеченост за осъществяването на услугите, в съответствие с изискванията на действащото законодателство.
    (3) Регистърът по ал. 1 е публичен.
    (4) Отказът на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" да извърши вписване по ал. 2 подлежи на обжалване по реда на Закона за административното производство.”

    § 20. В чл. 117в, ал. 4 думите „приемни съоръжения за събиране на твърди отпадъци и на отпадъчни води” се заменят с „пристанищни приемни съоръжения за отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност”.

    § 21. В чл. 117е, ал. 4 думите “Национална компания “Пристанища” се заменят с “Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”.

    § 22. В § 2 от Допълнителните разпоредби се създават т. 36-40:
    „36. „Отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност” са течни и твърди вещества, включително сточните води, които са резултат от експлоатацията на кораба.
    37. „Остатъци от корабни товари” са остатъците от товари, получени след приключване на процедурите по разтоварване и почистване на танковете и трюмовете.
    38. „Пристанищни приемни съоръжения” са съоръжения, независимо дали са трайно прикрепени, подвижни или плаващи, които могат да приемат отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност, и остатъци от корабни товари.
    39. „Подходящ план за управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност” е план, който дава възможност за извършване на дейностите по управление на отпадъците без необосновано забавяне на кораба и който е съобразен с географското положение и големината на пристанището, с броя и вида на корабите, които нормално го посещават, както и с типа и обема на отпадъците – резултат от корабоплавателна дейност, и на остатъците от корабни товари.
    40. „Подходящи пристанищни приемни съоръжения” са съоръжения, които са съобразени с географското положение и големината на пристанището, с броя и вида на корабите, които нормално го посещават, както и с типа и обема на отпадъците – резултат от корабоплавателна дейност, и на остатъците от корабни товари."

    Предложение от н. п. Ботьо Ботев
    В Приложение № 2 към чл. 103а, ал. 1, т. 2 се правят следните промени:
    1. Създава се нова т. 14:
    „14. „Дубъл Ве Ко” – Русе”
    2. Досегашните т. 14 - 24 стават съответно т. 15- 25.

    ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

    § 23. (1) Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” и собствениците на пристанищата за обществен транспорт с регионално значение уведомяват Изпълнителна агенция „Пристанищна администрация” за всеки случай на освобождаване на кораби от заплащане на такса по чл. 103в, ал. 3 и чл. 103г, ал. 3.
    (2) В случаите по ал. 1 Изпълнителна агенция „Пристанищна администрация” уведомява Европейската комисия.

    Предложение от н. п. Йордан Мирчев
    В § 23 се правят следните изменения:
    1В ал. 1 думите “Пристанищна администрация” се заменят с “Морска и пристанищна администрация”.
    2В ал. 2 думите “Пристанищна администрация” се заменят с “Морска и пристанищна администрация”.

    Предложение от н. п. Апостол Димитров
    В § 23, ал. 1 се изменя така:
    "(1) Пристанищните оператори на пристанища на обществен транспорт с национално значение/концесионери, собствениците на пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и собственици на пристанища по чл.107-109 уведомяват Изпълнителна агенция „Пристанищна администрация" за всеки случай на освобождаване на кораби от заплащане на такса по чл. 103в, ал. 5.”

    Предложение от н. п. н. п. Евгени Чачев, Иван Н. Иванов, Светослав Малинов и Димитър Камбуров
    §23 се изменя така:
    § 23. (1) Пристанищните оператори на пристанища на обществен транспорт с национално значение/концесионери, собствениците на пристанищата за обществен транспорт с регионално значение и собственици на пристанища по чл. 107-109 уведомяват Изпълнителна агенция „Пристанищна администрация" за всеки случай на освобождаване на кораби от заплащане на такса по чл. 103в, ал. 5.
    (2) В случаите по ал. 1 Изпълнителна агенция „Пристанищна администрация" уведомява Европейската комисия.

    ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ:

    § 24. (1) Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" е правоприемник на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" и поема съответната част от активите и пасивите, правата и задълженията по баланса й към датата на влизане в сила на този закон, която се отнася до предмета на дейност на държавното предприятие, определен в чл. 115м от този закон, съгласно заповед на министъра на транспорта.
    (2) Трудовите и служебните правоотношения с работниците и служителите се уреждат при условията и по реда на чл. 123 от Кодекса на труда и чл. 87а от Закона за държавния служител.

    Предложение от н. п. Апостол Димитров
    В § 24 се създава ал. 3:
    “(3) Концесионните договори сключени преди влизането в сила на този закон се привеждат в съответствие с него в тримесечен срок от влизането му в сила."

    Предложение от н. п. н. п. Евгени Чачев, Иван Н. Иванов, Светослав Малинов и Димитър Камбуров
    В § 24 се създава ал. 3:
    “(3) Концесионните договори сключени преди влизането в сила на този закон се привеждат в съответствие с него в тримесечен срок от влизането му в сила."

    § 25. (1) Прекратява Национална компания "Пристанища" без ликвидация.
    (2) Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” е правоприемник на „Национална компания „Пристанища”.

    § 26. В чл. 25, ал. 3 от Закона за концесиите (обн., ДВ, бр. 92 от
    1995 г.; Решение № 2 на Конституционния съд от 1996 г. - бр. 16 от 1996 г.; изм. и доп., бр. 44 от 1996 г., бр. 61 и 123 от 1997 г., бр. 93 от 1998 г., бр. 23, 56, 64 и 67 от 1999 г., бр. 12, 64 и 97 от 2000 г., бр. 28 и 63 от 2002 г. и бр. 24 и 80 от 2004 г.) се правят следните изменения:
    1. Думите „Национална компания „Пристанища” се заменят с „Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”.
    2. В т. 1 думите „за извършване на дейностите по чл. 115б, ал. 2,
    т. 3-5” се заменят със „за извършване на дейностите по чл. 115м, т. 1-5”.

    § 27. В чл. 364, ал. 1 от Кодекса на търговското корабоплаване (обн., ДВ, бр. 55 и 56 от 1970 г.; попр., бр. 58 от 1970 г.; изм. и доп., бр. 55 от 1975 г., бр. 10 от 1987 г., бр. 30 от 1990 г., бр. 85 от 1998 г., бр. 12 от 2000 г., бр. 41 от 2001 г., бр. 113 от 2002 г., бр. 55 от 2004 г. и бр. 42 и 77 от 2005 г.) накрая се добавя „или от Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”.

    § 28. Разпоредбите на § 4 относно чл. 92, ал. 2, т. 5, § 5 относно
    чл. 99, ал. 2, § 6 относно чл. 103, ал. 2, т. 6 в частта му „подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност”, § 7 относно чл. 103в, ал. 1, т. 5 и ал. 3, § 8 относно чл. 103г, § 10 относно чл. 109а, § 11 относно чл. 110, ал. 2 в частта му относно „и подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност”, § 17 относно чл. 115м, т. 11, § 18 относно чл. 116, ал. 1, т. 1, § 21 относно чл. 117в, ал. 4, § 23 относно т. 36-40 в Допълнителните разпоредби и § 24 влизат в сила от датата на присъединяване на Република България към Европейския съюз.

    Предложение от н. п. н. п. Евгени Чачев, Иван Н. Иванов, Светослав Малинов и Димитър Камбуров
    §28 се изменя така:
    “§ 28. Разпоредбите на § 4 относно чл. 92, ал. 2, т. 5; § 5 относно чл. 99, ал. 2; § 6 относно чл. 103, ал. 2, т. 6 в частта му „подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност" ; § 7 относно чл. 103в, ал. 1, т. 5; § 10 относно чл. 109а; § 11 относно чл. 110, ал. 2 в частта му относно „и подходящи пристанищни приемни съоръжения за отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност" ; § 17 относно чл. 115м, т. 11; § 18 относно чл. 116, ал. 1, т. 1; § 21 относно чл. 117в, ал. 4; § 23 относно т. 36-40 в Допълнителните разпоредби и § 24 влизат в сила от датата на присъединяване на Република България към Европейския съюз.”

    Председател: Йордан Мирчев
    Форма за търсене
    Ключова дума