Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по транспорт и съобщения
Комисия по транспорт и съобщения
24/11/2005
    1. РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА РАТИФИЦИРАНЕ НА СПОГОДБАТА МЕЖДУ ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И ШВЕЙЦАРСКИЯ ФЕДЕРАЛЕН СЪВЕТ ЗА РЕДОВНИ ВЪЗДУШНИ СЪОБЩЕНИЯ, № 502-02-17, ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ НА 7.11.2005 г.
    2. РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ПЪТИЩАТА, № 554-01-74, ВНЕСЕН ОТ МИНЧО ХРИСТОВ КУМИНЕВ И ВЛАДИМИР ПЪРВАНОВ КУЗОВ НА 3.11.2005 Г. , първо гласуване.
    3. РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА РАТИФИЦИРАНЕ НА МЕМОРАНДУМА ЗА РАЗБИРАТЕЛСТВО МЕЖДУ РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И ЕВРОПЕЙСКАТА ОБЩНОСТ ЗА УЧАСТИЕТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ В ПРОГРАМАТА НА ОБЩНОСТТА ОТНОСНО ТРАНСЕВРОПЕЙСКИТЕ ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННИ МРЕЖИ (еТЕN), № 502-02-16, ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ НА 7.11.2005 Г.
    4. РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА, № 554-01-82, ВНЕСЕН ОТ ВЛАДИМИР ПЪРВАНОВ КУЗОВ НА 15.11.2005 Г., първо гласуване.
    П Р О Т О К О Л

    На 24.11.2005 г. от 14.30 ч. се проведе редовно заседание на Комисията по транспорт и съобщения. То бе открито и ръководено от председателя господин Йордан Мирчев.
    ***
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Уважаеми коллеги, откривам днешното заседание на комисията.
    Дневният ред днес е следният:
    1. РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА РАТИФИЦИРАНЕ НА СПОГОДБАТА МЕЖДУ ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И ШВЕЙЦАРСКИЯ ФЕДЕРАЛЕН СЪВЕТ ЗА РЕДОВНИ ВЪЗДУШНИ СЪОБЩЕНИЯ, № 502-02-17, ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ НА 7.11.2005 г.
    2. РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ПЪТИЩАТА, № 554-01-74, ВНЕСЕН ОТ МИНЧО ХРИСТОВ КУМИНЕВ И ВЛАДИМИР ПЪРВАНОВ КУЗОВ НА 3.11.2005 Г. , първо гласуване.
    3. РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА РАТИФИЦИРАНЕ НА МЕМОРАНДУМА ЗА РАЗБИРАТЕЛСТВО МЕЖДУ РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И ЕВРОПЕЙСКАТА ОБЩНОСТ ЗА УЧАСТИЕТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ В ПРОГРАМАТА НА ОБЩНОСТТА ОТНОСНО ТРАНСЕВРОПЕЙСКИТЕ ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННИ МРЕЖИ (еТЕN), № 502-02-16, ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ НА 7.11.2005 Г.
    4. РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА, № 554-01-82, ВНЕСЕН ОТ ВЛАДИМИР ПЪРВАНОВ КУЗОВ НА 15.11.2005 Г., първо гласуване.
    По т. 1 има думата Виктор Лилов – гл. експерт в ГВА – към Министерство на транспорта , да представи мотивите на вносителя.
    (Следва представяне на мотивите, което не е включено в протокола.)
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Колеги, има ли въпроси и становища по тази ратификация?
    Моля да гласуваме законопроекта.
    За 11, против и въздържали се няма.
    Законопроектът е приет на първо четене.

    По т. 2 от дневния ред имам предложение към вносителите: да оттеглят този законопроект, а да предложат същите текстове по законопроекта на МС между първо и второ четене. По този начин много по-бързо ще имаме възможност да разгледаме по същество техните предложения.
    Първото им предложение е да бъде включен БЧК да не плаща винетна такси. Ние имаме разчети за около 5 500. лв. Те имат бюджет за 2006 г. 1 млн. 900 хил. лв. Решението ще вземем, когато разглеждаме Закона за пътищата между първо и второ четене.
    Второто им предложение е от по-особен характер – да не плащат винетки. Сегашният закон решава въпроса за инвалидите от І, ІІ и ІІІ категория, но те искат да включат и автомобилите със съпружеска имуществена общност.
    МИТКО ДИМИТРОВ: Нашата цел е да не дискутираме, защото стана въпрос и за сините лампи, и т.н.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Сините лампи са по друг закон. Това са два различни закона – единият е Законът за пътищата, другият е Законът за движение по пътищата.
    МИТКО ДИМИТРОВ: По-добре е така, както Вие предлагате.
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Използвам, че господин Петърнейчев е тук. Те не могат да си оттеглят законопроекта, тъй като той е минал през пленарната зала. Просто в общия законопроект да бъдат отразени единствено предложенията, които идват от МС. Но в протокола не може да се записва, че те си оттеглят законопроекта.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: От името на двамата вносители те дадоха съгласие да влезе текстът на МС.
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Що се касае до това, което предлагат колегите Христов и Кузов, най-добрият вариант е сега да отложим разглеждането, като се проведе разговор с тях и се предложи по-бързия вариант.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Господин Минчо Христов и господин Владимир Кузов, имаме следното предложение към вас. Тъй като ние утре ще раздадем обобщен законопроект по предишни два законопроекта за пътищата, с едноседмичен срок, вие да оттеглите този законопроект, а да внесете това като предложение между първо и второ четене 1:1. Иначе, ако трябва да гледаме законопроекта на първо четене, след това да се гледа от пленарната зала, след това – на второ четене при нас и после в пленарната зала, става много дълъг процес. Вие бихте могли да го внесете като предложение между първо и второ четене по Законопроекта за пътищата.
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Искам да добавя, че комисията поема ангажимента, да не се формализира, че предложенията са извън предложенията, направени по общи законопроект. Предложенията ви ще бъдат разгледани по същество. Действително този вариант е много по-бърз, защото след малко повече от седмица ние ще разгледаме законопроекта за пътищата.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Следващия четвъртък ще гледаме на второ четене законопроекта за внасяне в пленарната зала и тогава могат да се включат вашите предложеният.
    МИНЧО ХРИСТОВ: Искам да попитам комисията съгласна ли е с това предложение, запознати ли са членовете й с него?
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Следващия четвъртък ще го обсъждаме по същество. Това е, за да ускорим разглеждането на вашите текстове.
    МИНЧО ХРИСТОВ: Не искате ли с две думи да ви кажа за какво става дума?
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Ние трябва да разгледаме този законопроект тук на първо четене, след това в пленарната зала. Не зная дали той ще може да влезе следващата седмица. Ако вие го оттеглите и го дадете като предложение между първо и второ четене по законопроекта за пътищата, следващия четвъртък ще можем да ги разгледаме, да ги дискутираме, вие да ги представите и да вземем съответното решение.
    МИНЧО ХРИСТОВ: За нас е важно да станат ясни две неща. Първо, да се включи БЧК – да отпаднат винетките за техните коли. В мотивите ние подробно сме записали защо е така.
    Втората точка е нещо изключително важно, което касае българските инвалиди. В наредбата, издадена от двете министерства – Министерство на труда и социалната политика и мисля Министерство на транспорта..т.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Този текст го има в сегашния Закон за пътищата, чл. 10б.
    МИНЧО ХРИСТОВ: Мотивите са, че има един вакуум в сегашната наредба, който позволява съсобственици, които реално са собственици на автомобила, да не ползват безплатните винетки. И това е една голяма част от българските инвалиди. Мисля, че сме записали това ясно в мотивите ни.
    За нас не е проблем дали ще мине сега като законопроект или ще мине като предложение по друг законопроект. За нас е важно да мине през комисия.
    Доколкото разбрах, вие сте предвидили като точка от дневния ред точно този законопроект. Ако имате желание и имате време, можете направо сега да го видите.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Ще повторя отново. Ние имаме два закона за пътищата, които минаха в пленарната зала на първо четене. Ние не сме пуснали обобщаващия доклад, защото в същото време се появи вашето предложение. Ако тръгнем по реда на гледане на законопроекта, процесът е много дълъг. Това ще стане може би чак м. януари. Можете да оттеглите това и да го внесете като текст между първо и второ четене.
    Следващия четвъртък можете да представите мотивите си по двете предложения, ще има дискусия и ще ги гласуваме.
    МИНЧО ХРИСТОВ: Защо трябва да го оттеглим?
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Такъв е Правилникът за организацията и дейността на Народното събрание.
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Искам да обясня, че след като е изтекла част от процедурата по този общ законопроект за изменение и допълнение на Закона за пътищата, същите текстове могат да бъдат предложени между първо и второ четене. Те ще влязат в пленарната зала, защото в изменителния законопроект, предложен от МС, има текстове, свързани с евроинтеграцията. Това е за тежките камиони над 12 тона. Ние сме длъжни да ги разгледаме в следващите 2-3 седмици. Докато вашите текстове не са свързани с евроинтеграцията. И ако се разглеждат отделно като изменителен закон, сигурен съм, че до края на декември няма да го минем, дори и да има положително становище.
    МИНЧО ХРИСТОВ: Това време, което сега използваме за тези дебати, можехме да го използваме, за да го гледаме.
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: След това той няма да може да влезе в пленарната зала. (Шум и реплики.)
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Вие сте написали закон. Той трябва да измине сложен път. Първо четене в комисията, първо четене в пленарната зала. Връщане от пленарната зала, срок 1 седмица за предложения, гледане тук в комисията на второ четене, вкарване в пленарната зала за второ четене. Това може да стане след 15 януари 2006 г. А ако вие дадете тези текстове като предложения по другите два законопроекта, които сме ги гледали тук, ще стане до края на годината.
    МИТКО ДИМИТРОВ: Как да представим това чисто административно?
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Предложение за изменение и допълнение на Законопроекта за пътищата.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Пишете: “Чрез председателя на Народното събрание до председателя на Комисията по транспорт и съобщения. Предложение от двамата народни представители и пишете същите две предложения, които сега са в законопроекта. Това ви гарантира, че ще бъдат разгледани от комисията следващата седмица и ще бъде гледано през м. декември в пленарната зала.

    По следващата точка 3 от дневния ред има думата господин Стойчо Стойков да представи законопроекта.
    СТОЙЧО СТОЙКОВ (зам.-председател на Държавната агенция за информационни технологии и съобщения): Програмата еТЕN 2005-2006 г. е известна като Програма на Европейската общност за трансевропейски телекомуникационни мрежи. Това е програма-основен инструмент на ЕО за 2005-2006 г. за електронното общество за всички страни-членки. Меморандумът за разбирателство между Р. България и ЕО е подписан на 6 април 2005 г. от г-н Николай Василев в качеството му на зам.-министър председател и министър на транспорта и съобщенията и от страна на ЕО на 3 май 2005 г. от госпожа Вивиан Рединг в качеството й на комисар по електронното общество и медии.
    Съгласно договорените в меморандума условия България участва в дейностите по програмата при равни условия със страните-членки на ЕС. Всъщност програмата представлява частично финансиране на проекти за информационни услуги в ЕС, като съответно се дава и финансова помощ. Дава се възможност на България за равнопоставеност на нейните граждани и фирми – физически и юридически лица, да предлагат електронни услуги и да участват при ползването на такива в Европа.
    Предлагаме да се ратифицира меморандумът с оглед на възможностите, които се предлагат за България.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Ние скоро ратифицирахме един меморандум за информационното общество. Има цяла поредица от такива ратификации по подобни ангажименти.
    Колеги, има ли въпроси към вносителя или становища?
    ТОДОР КОСТУРСКИ: Какво предполага във времето като следващи действия на страната ни, на правителството за дооформяне на този пакет от документи за електронна търговия. Това е една ратификация, но какво следва технологично във времето, за да станем пълноправни членове или да бъдем съпричастни на тази търговия.
    СТОЙЧО СТОЙКОВ: Ние сме пълноправни членове, но това, което разглеждаме в момента, няма отношение към електронната търговия. Това е включване в програма, която се финансира от ЕС и частично се финансират проекти, които се изработват в България. Кандидатства се в ЕС, там се разглеждат и одобряват тези проекти. За тази година има одобрени проекти на стойност 173 000 евро. Това са суми за наши фирми, които са кандидатствали по тази програма, които ще получат финансиране, ще изградят информационна база и ще предлагат услуги и ще участват в услугите на ЕС. Затова тя е наречена мрежа, а всъщност това е програма за достъп.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Такава е европейската терминология.
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Съгласно приложение № 1 нашият финансов принос за тази програма за 2005-2006 г. е 169 хил. евро. А Вие колко казахте, че ще бъде приносът на програмата за финансиране?
    СТОЙЧО СТОЙКОВ: 169 хил. евро е за двете години. Втората част – 42 хил. са от Програма ФАР за 2005 г., а за следващата година са 34 хил. евро.
    84 хил. евро са финансовият принос на България за 2005 г. От тях 42 хил. са чрез Дирекция “Национален фонд” към Министерство на финансите и 42 хил. лв. като разходи за сметка на представени средства по Програма ФАР чрез Дирекция “Национален фонд” към Министерство на финансите.
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Но това е повече или по-малко национален принос.
    СТОЙЧО СТОЙКОВ: А само за тази година се очаква финансиране в размер на 173 хил. евро, които са спечелени.
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Има ли депозирани проекти за следващата година, които са на фаза предпроектно проучване и т.н.?
    СТОЙЧО СТОКОВ: Когато се открие конкурс за 2006 г., защото не са планирани средствата, да.
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Задавам този въпрос, защото нашият принос е строго фиксиран, върти се около85 хил. евро на година. В същото време при активност от наши бизнес-производители и доставчици на услуги, дори не е фиксиран размерът, а е фиксиран само процентът, от който може да бъде финансирано. И би следвало да има сериозна кампания от новата Държавна агенция за информационни технологии и съобщения с цел да можем да се възползваме сериозно от това, което ни се предлага по този меморандум.
    СТОЙЧО СТОЙКОВ: Напълно съм съгласен с Вас и приемам Вашите предложения.
    Тази кампания беше извършена за тази година и участваха доста фирми. Догодина смятаме да продължим в същия дух.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Други въпроси, колеги? Няма.
    Господин Стойков, в комисията имаме план за работа. Евентуално през месец януари ще имате ли възможност да представите политиката в областта на информационните технологии и съобщенията? Ние ще променим и Закона за пощенските услуги.
    Ще имате ли възможност да чуем вашата политика, защото искаме да бъдем информирани. Това не е само молба към Вас. В Комисията по транспорт и съобщения ще изслушаме министъра на транспорта по приоритетите за транспортната политика и инфраструктурата. След това ще изслушаме господин Гагаузов, който ще говори за политиката в областта на пътната инфраструктура.
    Би било добре да кажете имате ли възможност втората половина на месец януари да докладвате пред комисията. Да кажете как да синхронизираме нашата работа. Ние ще бъдем готови за тогава. Ще Ви моля, когато се върне и господин Пламен Вачков, да направим една среща и при готовност да ни представите тази политика. Тя е изключително важна за обществото, не само за Комисията по транспорт и съобщения.
    СТОЙЧО СТОЙКОВ: Приемам Вашето предложение – след 15 януари ще бъдем готови да я внесем.
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Кога се очаква новият Закон за електронните съобщения, който трябва да замени Закона за далекосъобщенията и да ни хармонизира с новото ниво на европейската правна рамка?
    СТОЙЧО СТОЙКОВ: През м. март ще го публикуваме за обсъждане. Края на м. март, началото на април може би ще влезе в комисията.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Преди Закона за пощенските услуги, който също е разработен.
    СТОЙЧО СТОЙКОВ: Да, но той още не е влязъл в дневния ред на Министерския съвет. Надяваме се той да влезе следващия четвъртък.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Благодаря Ви.
    Моля да гласуваме този законопроект.
    За 11, против и въздържали се няма.
    Законопроектът е приет на първо четене.

    Преминаваме към последната точка от днешния дневен ред. – т. 4.
    Вносителят господин Кузов го няма. Той предлага да се отхвърли това за колите на Народно събрание. В предишното Народно събрание не водихме дебати по този специален режим.
    Господин Кузов е поискал от министъра на вътрешните работи да признае специален режим на движение на отделен народен представител. Това не е удовлетворено. И поради огромния обществен отзвук, насочен срещу привилегиите на народните представители, той сега предлага сега това да се отхвърли за колите на НС. За мен това не е принципно.
    Моля ви за становище.
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Господин председателю, с Вас имаме привилегията да сме членове на тази комисия и от предишния парламент. И не само ние двамата, но и господин Костурски. Искам да ви припомня, че имахме едно принципно становище : когато е внесен основен или изменителен законопроект в комисията, той се гледа с участието на вносителя. Един вносител трябва да знае, че е приоритетно да се яви в комисията, за да защити законопроекта, който е внесъл. Иначе се получава диалог между глухи. Той може да даде някакви пояснения. Ние ще имаме становища, ще възразим или ще одобрим. При всички положения считам, че ако го няма вносителя, ние трябва да отложим гледането. Така сме правили в 39-то НС.
    ТОДОР КОСТУРСКИ: Аз искам да припомня само, господин Иванов, че когато сме правили такива предложения за дневен ред, ние сме ги представили на всички, които са правили такива предложения. И когато нямаме обяснения от тяхна страна за тяхното отсъствие, ги разглеждаме като въпроси без присъствието на вносителя. Мисля, че случаят е точно такъв. Считам за необходимо този законопроект сега да бъде разгледан, защото предложителят господин Кузов знае за заседанието, поканен е, няма уважителни причини за отсъствието му и мисля, че нямаме уважителни причини да прилагаме общото правило.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Колеги, лично съм уведомил вносителите на законопроекти да присъстват на днешното ни заседание.
    АЛЕКСАНДЪР РАДОСЛАВОВ: Господин председател, мисля, че тук е пределно ясно на всички членове на комисията, че това е несъстоятелно предложение. Моето предложение е то да не се приема.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Предлагате сега да го обсъдим и гласуваме?
    АЛЕКСАНДЪР РАДОСЛАВОВ: Да.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Аз също съм за това нещо.
    Има ли други предложения?
    Аз не приемам мотивирането на това предложение. То е породено от това, че министърът на вътрешните работи не е удовлетворил някакви негови лични неща – да му разреши синя лампа на личната кола.
    Има ли други съображения или да преминем към гласуване?
    ИВАН НИКОЛАЕВ ИВАНОВ: Аз наистина считам, че господин Кузов постъпи по един начин, който не е почтен. Той поиска на неговата лична кола да се постави синя лампа, което е прецедент. Може би и други да са го правили, но неговото искане получи гласност, след което той с това предложение замазва своето първоначално действие и се представя като голям борец.
    От друга страна, не мога да не припомня, че специално за чл. 91, ал. 3 аз бях и продължавам да бъда на сериозното редуциране на колите, които могат да ползват специален режим. В този смисъл аз няма да гласувам “против”, няма и да го подкрепя, ще се въздържа. Знаете моята позиция, обсъждали сме я преди 2-3 години. В случая се касае за нещо, което е лицемерно.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Благодаря.
    Има ли други становища? Няма.
    Моля да гласуваме законопроекта, внесен от господин Кузов.
    За няма, против 12, въздържал се 1.
    Законопроектът не се подкрепя.

    Колеги, преди да закрия заседанието, искам да ви кажа как виждам нашата дейност до края на годината. Предстоят ни много сериозни законопроекти. Законът за гражданското въздухоплаване. Той днес трябваше да мине през МС, но явно е имал пренатоварена програма.
    Предстои Законът за пощенските услуги, Законът за пристанищата. В по-далечна перспектива догодина ще дойде Законът за електронните съобщения и т.н.
    Това са изключително важни законопроекти.
    Използвам присъствието на парламентарния секретар на Министерството на транспорта госпожа Албена Лазарова. Като пристигнат законопроектите, моля, не ни карайте да ги гледаме още първия четвъртък, защото те са много важни. Ние ще решаваме въпросите за летищните такси да отиват за осигуряване безопасността на летищата и т.н. Това не са интеграционни закони, а закони, свързани с бизнеса, било в летища, пристанища, далекосъобщения и т.н. пристигайки, мисля, че поне 2-3 седмици трябва да има време хората да се запознаят с тях и се подготвят. Не говоря за Законопроекта за електронните съобщения, където ще ни е нужно много, много време.
    За следващия четвъртък предлагам второ четене на Законопроекта за пътищата.
    МАРИАНА ГИНЕВА: Няма да може, защото в 7-дневен срок трябва да се даде общият доклад, освен ако предложите по-скъсени срокове.
    ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Ще направим предложение да бъде по-съкратена процедурата. Измина достатъчно много време. Освен това законопроектът е съвсем кратък.
    Моля утре да пуснете в пленарната зала обобщения законопроект.
    По този законопроект има един евроинтеграционен текст за автомобилите по една европейска директива с тегло над 12 тона, за селскостопанската техника, и ще дойде предложението за БЧК, което мисля, че може да мине, защото се касае за 5000 лв.
    По втората част на текста господин Абаджиев, ще ви моля да ни консултирате специално за инвалидите. Според мен има опит за прехвърляне и този, който ползва колата, и той да не плаща винетка. (Шум и реплики.)
    Следващата дата за заседание е 8 декември. Пуснах едно писмо до министъра на транспорта да ни запознае с усвояването на средствата за възстановяване и модернизация на железопътната инфраструктура за 2005 г. и програмата за усвояване на средствата за 2006 г., тъй като много колеги поставят въпроса от тези 60 млн. за железопътна инфраструктура има ли участъците от моя избирателен район. Ще помолим министъра да даде такава програма. И да очертае в по-дългосрочен план това, което е в програмата на правителството за развитие на железопътната инфраструктура. Вие чухте, че някъде в рамките на 2 мандата се предвиждат някъде около 500-600 млн. евро. така че е хубаво да чуем това като приоритет в по-дългосрочен план.
    По-нататък смятам, че трябва да поканим господин Гагаузов по същия въпрос – да чуем през 2006 г. перспективите за републиканската пътна мрежа и автомагистрали, тъй като Законът за пътищата е в компетентността на нашата комисия.
    Евентуално през м. януари господин Пламен Вачков ще представи пред нас политиката в областта на информационните технологии и съобщенията. Разбира се, ще чакаме какъв закон ще се появи от министерството.
    Приемате ли такъв предварителен план, за да изградим нашата програма до края на годината и за м. януари, за да можем да планираме нашата дейност.
    Закривам заседанието.
    (Закрито в 15.15 ч.)
    ПРЕДСЕДАТЕЛ: /Йордан Мирчев/
    Стенограф: /Виржиния Петрова/
    Форма за търсене
    Ключова дума