КОМИСИЯ ПО ИНВЕСТИЦИОННО ПРОЕКТИРАНЕ
ДНЕВЕН РЕД:
1.Обсъждане на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за геодезията и картографията с вх. № 354-01-67 внесен на 16.10.2013г. от Емил Костадинов – второ четене
П Р О Т О К О Л № 10
(стенографски)
от заседание на Комисията по инвестиционно проектиране
София, 27 ноември 2013 г., сряда
НС, пл. „Княз Александър І” № 1
зала 132, ет. І
(Открито в 15,00 часа.)
Председателстващ: председателят на комисията Емил Костадинов.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЕМИЛ КОСТАДИНОВ: Колеги, предлагам да започваме, ако няма възражения. Имаме кворум.
Както е известно на всички, получили сте съобщения, предложеният дневен ред е с една единствена точка:
Обсъждане на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за геодезията и картографията, вх. № 354-01-67/16.10.2013 г., внесен от Емил Костадинов – второ четене.
По този дневен ред има ли някакви възражения, съображения? Не виждам. Предлагам да го гласуваме.
Който е съгласен с този дневен ред, моля да гласува.
От гласували 13 народни представители: за 13, против и въздържали се няма.
Ще съобщя гостите, които присъстват:
1. Елица Георгиева - парламентарен секретар на Министерство на инвестиционното проектиране;
2. инж. Валентин Йовев - директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър;
3. Виолета Коритарова - директор на Дирекция към АГКК.
От бранша са заявили присъствие, потвърдили са:
4. инж. Стефан Кинарев
- председател на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране;
5. инж. Николай Главинчев - Камара на инженерите в инвестиционното проектиране;
6. Емил Тодоров - член на УС на Българската асоциация на архитектите и инженерите консултанти;
7. инж. Ангел Янакиев - председател на Камарата на инженерите по геодезия.
От граждански организации:
8. Динка Лозанова - Гражданско движение за защита на гражданите.
Благодаря Ви. Благодаря Ви за интереса към работата на нашата Комисия.
Преминаваме към точка единствена:
ОБСЪЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ГЕОДЕЗИЯТА И КАРТОГРАФИЯТА, ВХ. № 354-01-67/16.10.2013 Г., ВНЕСЕН ОТ ЕМИЛ КОСТАДИНОВ – ВТОРО ЧЕТЕНЕ.
Както Ви е известно в парламентарна зала законопроектът беше приет на първо четене без особена дискусия. Между първо и второ четене в уточнените срокове са постъпили две предложения. Едното е от Емил Костадинов, което е чисто редакционно и е в духа на пропуска, който констатирахме още на първото заседание на комисията и който беше описан в Доклада на комисията. Затова предлагам да не го изчитам и да не го коментирам. Там имаше останала една буква „с”, бяха пропуснати Министерство на инвестиционното проектиране и Министерство на отбраната. И още едно предложение от колегите Николай Нанков, Лиляна Павлова и Любен Татарски. Ще го прочета. Аз мисля, че Ви е раздадено, нали?
РЕПЛИКИ ОТ ЧЛЕНОВЕ НА КОМИСИЯТА: (не говорят на микрофон)Да, да.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЕМИЛ КОСТАДИНОВ: Колегите предлагат в § 1, т. 2 по отношение на новосъздадената ал. 4 на чл. 6 да се създаде нова т. 5 със следното съдържание:
„При обмен между Агенцията по геодезия, картография и кадастър и ведомства, и общини за изпълнение на правомощията им, произтичащи от закон”.
Искат ли вносителите на второто предложение някаква обосновка? Налага ли се?
НИКОЛАЙ НЕНКОВ (ГЕРБ): (Не говори на микрофон и нищо не се разбира от казаното.)
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЕМИЛ КОСТАДИНОВ: Извинете, не Ви чух, колега.
ЛЮБЕН ТАТАРСКИ (ГЕРБ): Ако Вие прецените, че има нужда. Колегите искат да чуят…
НИКОЛАЙ НАНКОВ (ГЕРБ): Какво предлага Комисията и ще сравним с текста.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЕМИЛ КОСТАДИНОВ: Тогава, ако ми позволите аз да кажа няколко думи. Аз ще Ви предложа да подкрепим първото предложение на Емил Костадинов и частично да подкрепим второто предложение. Както си спомняте, както всички знаем, идеята за извършването на тази промяна дойде след една много солидна подготовка за осигуряване на реципрочност в предоставянето на данни между нас, между България и Агенцията по геодезия, картография и кадастър и партньорските служби по НАТО и по „Партньорство за мир”. Защото императивно текстът в закона забраняваше безвъзмездното предоставяне на такива данни. Най-общо е това.
Моето лично мнение е, че систематичното място за решаване на проблема, който поставяте не е сега и тук, но ще Ви предложа да го удовлетворим в частта, касаеща общините. Само за сведение. В Закона за кадастъра и имотния регистър, в чл. 58 този въпрос практически е уреден. Казвайки „ведомствата” обаче разширяваме невероятно много приложението на закона, а и министерствата, за които говорим в предходните текстове, също са ведомства.
На второ място, част от ведомствата работят по конкретни проекти, в които тези разходи са калкулирани.
На трето място, част от ведомствата извършват услуги, от които се предполагат определени доходи.
Сега само ще Ви прочета чл. 58. Чета Ви ал. 3. Това е нов текст:
„Чл. 58. (3) Агенцията по геодезия, картография и кадастър предоставя безвъзмездно кадастрални, геодезически и картографски материали и данни на ведомства и общини за изпълнение на правомощията им, произтичащи от закона, с изключение на случаите по ал. 4. Предоставянето на данните се извършва чрез информационната система и т.н.
(4) Ведомствата и общините при предоставяне на административни услуги с данни от кадастъра заплащат на Агенцията по геодезия, картография и кадастър таксите по Тарифата по чл. 8”.
Затова моето предложение, колеги, е да удовлетворим частично предложението на колегите като направим инверсия на текстовете и това предложение да стане т. 3, веднага след „другите ведомства”. Това да бъде текстът, предложен от Комисията в неговия окончателен вид:
„Чл. 6. (4) Предоставянето на материали и на данните по ал. 1 се извършва безвъзмездно.
1. при обмен между Министерството на инвестиционното проектиране, Министерството на отбраната и Министерството на вътрешните работи във връзка с изпълнение на дейностите по този закон;
2. при осъществяване на правомощията на министъра на инвестиционното проектиране, министъра на отбраната, министъра на вътрешните работи, произтичащи от международни договори;
3. при обмен на данни между Агенцията по геодезия, картография и кадастър и общините за изпълнение на правомощията им, произтичащи от закон.”
Другите две точки стават т. 4 и т. 5.
Заповядайте.
АКСИНИЯ ТИЛЕВА (ГЕРБ): Ако ми позволите само една редакционна поправка. В т. 2 „При осъществяване на правомощията на министъра на инвестиционното проектиране, министъра на отбраната – съюзът „и” - министъра на вътрешните работи, произтичащи от международни договори”.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЕМИЛ КОСТАДИНОВ: Да, права сте. Чисто редакционно го приемам, да.
Приемате ли, колеги, такъв подход?
РЕПЛИКИ ОТ ЧЛЕНОВЕ НА КОМИСИЯТА: (не говорят на микрофон) Да, да.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЕМИЛ КОСТАДИНОВ: Аз мисля, че решаваме главния проблем без да отиваме в крайности, които не знаем докъде биха довели.
Тогава, ако не възразявате, да подложа на гласуване този текст, който прочетох.
Който е съгласен с този текст, моля да гласува.
От гласували 15 народни представители: за 15, против и въздържали се няма. Благодаря.
Заповядайте.
УЛЯНА ТОДОРОВА – РЕФЕРЕНТ В ОТДЕЛ „ЗАКОНОДАТЕЛНИ РЕФЕРЕНТИ” НА НС: Вие подложихте на гласуване подобрената редакция на ал. 4 в текста на вносителя. Сега трябва да подложите на гласуване текста на вносителя по принцип с приетите предложения.
Използвам това, че съм взела думата да кажа, че тъй като няма следващи параграфи, в доклада този параграф ще бъде представен като „Параграф единствен” и ще има малка правнотехническа редакция, която няма да променя волята на Вас, вносителите. Това само исках да кажа.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЕМИЛ КОСТАДИНОВ: Да, Вие сте права. Аз подложих на гласуване само това, от което произтекоха промени и по което постигнахме консенсус. За да бъдем коректни, подлагам на гласуване текста на вносителя - чл. 6, ал. 3.
Моля, който е съгласен с текста на вносителя с направените промени, да гласува.
От гласували 15 народни представители: за 15, против и въздържали се няма.
Благодаря Ви.
Закривам заседанието
(Закрито в 15,15 часа.)
СТЕНОГРАФ:
/Я. Иванова/
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
КОМИСИЯТА ПО ИНВЕСТИЦИОННО ПРОЕКТИРАНЕ:
/Е. Костадинов/