Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
КОМИСИЯ ПО ЕВРОПЕЙСКИТЕ ВЪПРОСИ И КОНТРОЛ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ФОНДОВЕ
КОМИСИЯ ПО ЕВРОПЕЙСКИТЕ ВЪПРОСИ И КОНТРОЛ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ФОНДОВЕ
16/10/2013
    П Р О Т О К О Л №10/16.10.2013 г.
    На 16 октомври от 15,30 часа се проведе заседание на Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове при следния

    ДНЕВЕН РЕД:

    1. Представяне, обсъждане и приемане на становище по законопроект за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, № 302-01-22/27.09.2013 г., внесен от Министерския съвет.
    2. Представяне, обсъждане и приемане на становище по законопроект за изменение и допълнение на Закона за данък върху добавената стойност, № 302-01-21/27.09.2013 г., внесен от Министерския съвет.
    3. Представяне, обсъждане и приемане на становище по законопроект за изменение и допълнение на Закона за данъците върху доходите на физическите лица, № 302-01-23/03.10.2013 г., внесен от Министерския съвет.
    4. Изслушване на Зинаида Златанова – заместник министър – председател по еврофондовете и министър на правосъдието, на основание чл. 26 от ПОДНС.
    5. Разглеждане и приемане на Междинен доклад относно напредъка по програмите, съфинансирани със средства на Европейския съюз и на страните от Европейското икономическо пространство през периода 2007 – 2013 г. и подготовката на Република България за новия програмен период 2014 – 2020 г.
    6. Разни.

    На заседанието присъстваха Красимир Сивев – директор на дирекция „Данъчна политика” в Министерството на финансите, Нина Георгиева – председател на Национално обединение за граждански контрол върху институциите.
    Заседанието беше открито и ръководено от Младен Червеняков – председател на Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове.


    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Уважаеми колеги, имаме необходимия кворум. Откривам заседанието на Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове и предлагам то да протече при следния
    ДНЕВЕН РЕД:

    1. Представяне, обсъждане и приемане на становище по законопроект за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, № 302-01-22/27.09.2013 г., внесен от Министерския съвет.
    2. Представяне, обсъждане и приемане на становище по законопроект за изменение и допълнение на Закона за данък върху добавената стойност, № 302-01-21/27.09.2013 г., внесен от Министерския съвет.
    3. Представяне, обсъждане и приемане на становище по законопроект за изменение и допълнение на Закона за данъците върху доходите на физическите лица, № 302-01-23/03.10.2013 г., внесен от Министерския съвет.
    4. Изслушване на Зинаида Златанова – заместник министър – председател по еврофондовете и министър на правосъдието, на основание чл. 26 от ПОДНС.
    5. Разглеждане и приемане на Междинен доклад относно напредъка по програмите, съфинансирани със средства на Европейския съюз и на страните от Европейското икономическо пространство през периода 2007 – 2013 г. и подготовката на Република България за новия програмен период 2014 – 2020 г.
    6. Разни.
    Имам един въпрос. Тъй като докладчик по първите три точки е заместник-министър Людмила Петкова. Помолихме госпожа Зинаида Златанова да дойде в 15,45 часа. Считате ли, че бихме могли да разгледаме и да приемем Междинния доклад в този период от време. Доста време се готви, бяха направени бележки, които са отразени. Считате ли, че това ще ни отнеме повече време? Господин Ангелов, какво мислите по този въпрос?
    СТРАХИЛ АНГЕЛОВ: Ако уважаемите дами и господа народни представители, членове на комисията не възразяват, можем да приемем доклада, докато изчакаме госпожа Златанова.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Добре, колеги, има предложение за промени в дневния ред – първа точка да бъде Разглеждане на Междинния доклад, след което ще разгледаме трите законопроекта и изслушването на госпожа Зинаида Златанова.
    Който е съгласен с това предложение за дневния ред, моля да гласува.
    Гласували: за 17, против и въздържали се няма.
    Приема се единодушно.

    Преминаваме към пета точка от дневния ред:
    РАЗГЛЕЖДАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА МЕЖДИНЕН ДОКЛАД ОТНОСНО НАПРЕДЪКА ПО ПРОГРАМИТЕ, СЪФИНАНСИРАНИ СЪС СРЕДСТВА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ И НА СТРАНИТЕ ОТ ЕВРОПЕЙСКОТО ИКОНОМИЧЕСКО ПРОСТРАНСТВО ПРЕЗ ПЕРИОДА 2007 – 2013 Г. И ПОДГОТОВКАТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НОВИЯ ПРОГРАМЕН ПЕРИОД 2014 – 2020 Г.
    Има думата господин Ангелов като председател на Подкомисията по европейските фондове. Заповядайте, господин Ангелов.
    СТРАХИЛ АНГЕЛОВ: Благодаря. На база на последното заседание на Подкомисията, което проведохме, и получените коментари, голяма част от тях са отразени в доклада. Разбира се, има една част от тях, които са констатации. Тях аз лично не мога да отразя, тъй като невинаги става ясен техният смисъл. Така че в тази връзка хората, които са писали коментари и са ги подали към комисията, ако считат, че има още нещо, което трябва да включим или да изключим от доклада, да си кажат мнението. Мисля, че в този му вид докладът може да бъде гласуван, ако господин Червеняков като председател не възразява.
    Има ли други коментари?
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Колеги, всички сме запознати с материала. Той ви е раздаден предварително. Моля за вашите становища по материала. Предлагам да се концентрираме върху 134-а страница, където са направени определени препоръки по отношение на следващите мерки.
    Искам да обърна вашето внимание главно на двете предложения, които правим – укрепване на нормативната база за управление на средствата от Европейския съюз чрез приемане на Закон за управление на средствата и обмисляне на възможността за създаването на единен управляващ или координиращ орган за всички оперативни програми. Заповядайте, имате думата. Господин Дончев.
    ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ: Господин председател, само да уточним, че докладът във финалния му вариант не съм имал време да го прегледам с необходимата степен на детайлност, но се доверявам на думата на колегата. Бяха изпратени детайлни бележки. Той преди малко коментира, че бележките в тяхната пълнота са отразени в доклада. Аз се отнасям с доверие към казаното от него, въпреки че не успях да прегледам всичко.
    Проведохме дебат предишния път по отношение на съдържанието на доклада. Така че ако няма други коментари, можем да минем напред.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Благодаря. Други становища? Доста подробно е анализирана всяка една оперативна програма, нейното изпълнение, проблемите, които стоят, мерките, които трябва да бъдат предприемани за по-пълното усвояване на средствата. Виждате,че и Споразумението за партньорство доста пространно е дискутирано. Разбира се, не са налице отделните програми, които биха конкретизирали малко тази връзка между стратегически цели и намерения, задачи, които стоят пред страната, и конкретните мерки по тяхната реализация. Но така или иначе налице е материалът. Имате ли някакви становища? – Няма.
    Колеги, който е съгласен да приемем Междинния доклад, моля да гласува.
    Гласували: за 17, против и въздържали се няма.
    Приемаме междинния доклад.
    Какво става с госпожа Петкова?
    КРАСИМИР СИВЕВ: За съжаление продължават дискусиите в Комисията по транспорта и в момента е възпрепятствана поради представяне на данъчните закони там. Така че бих могъл да започна аз представянето на първия законопроект.
    Колегата би могъл да започне, а най-вероятно ще завършим в присъствието на госпожа Петкова. Така че аз предлагам закон по закон да ги гледаме, въпреки че нашите становища са абсолютно ясни. Посочени са европейските актове, с които е съобразен съответният законопроект и се предлагат три положителни становища. Но нека да започнем
    с първа точка от дневния ред:
    ПРЕДСТАВЯНЕ, ОБСЪЖДАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА СТАНОВИЩЕ ПО ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА АКЦИЗИТЕ И ДАНЪЧНИТЕ СКЛАДОВЕ, № 302-01-22/27.09.2013 Г., ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ.
    Запознати ли сте с нашето становище?
    КРАСИМИР СИВЕВ: Да, запознати сме със становището.
    Представяне, обсъждане и приемане на становище по законопроект за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, № 302-01-22/27.09.2013 г., внесен от Министерския съвет.
    Имате ли нещо да добавите към него?
    КРАСИМИР СИВЕВ: Нямаме бележки и становища.
    Представяне, обсъждане и приемане на становище по законопроект за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, № 302-01-22/27.09.2013 г., внесен от Министерския съвет.
    Колеги, имате ли становища във връзка с този законопроект? – Няма.
    Само да ви попитам все пак някой би ли аргументирал с две думи това становище? Да разбирам, че е политическо решението. Но бих желал в нашата комисия да се опитаме по малко по-друг начин да работим. Нашата комисия преценява съответствието с правото на Европейския съюз. Ако даден законопроект не съответства на това право, аз ще бъда последният човек, който ще подкрепи този законопроект. Но ако даден законопроект съответства на правото на Европейския съюз, при всички положения считам, че нашата комисия би трябвало да се ориентира към вземане на становище, не политически целесъобразно, с оглед на предмета на нейната компетентност.това е моето становище. Прощавайте, ако то влиза в размер с вашите разбирания.
    ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Ако позволите, това ще е един общ коментар от наше име и по трите законопроекта. И по трите законопроекта ние имаме становище на парламентарната група и на експертите в областта. Тези становища са в несъгласие с много ясни и конкретни аргументи, които няма да коментирам днес. Това е позицията на цялата ни парламентарна група.
    Така че – да, имаме конкретни бележки и несъгласие по законопроекта. Включително колегите от другите комисии са гласували против. Но тъй като тук говорим именно за Комисията по европейските въпроси, която има предвид европейското право, това е причината да се въздържим от гласуване спрямо цялото становище по всеки един от законопроектите.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Благодаря.
    Който е съгласен да приемем нашето становище по законопроекта за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, моля да гласува.
    Гласували: за 9, против няма, въздържали 6 .
    Приема се.

    Преминаваме към втора точка от дневния ред:
    ПРЕДСТАВЯНЕ, ОБСЪЖДАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА СТАНОВИЩЕ ПО ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ДАНЪК ВЪРХУ ДОБАВЕНАТА СТОЙНОСТ, № 302-01-21/27.09.2013 Г., ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ.
    По този законопроект също имаме подготвено становище. Заповядайте, господин Сивев, за коментари по отношение на нашето становище.
    КРАСИМИР СИВЕВ: Запознати сме със становището. Нямаме коментари. Така че от наша страна няма възражения.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Колеги, имате думата за становища по законопроекта. Заповядайте.
    ДИМЧО МИХАЛЕВСКИ: Направена ли е оценка на въвеждането на специален режим за касовата отчетност на ДДС, тъй като това означава, че ще се отлага дължимото ДДС при вземане на фактурата до момента на плащането? И как ще повлияе на приходите? Тоест макар и в няколко месеца, дори в една и съща финансова година? Някакъв такъв модел разигран ли е? Защото за да може да има смисъл това определено полезно действие за фирмите, аз си спомням, че в предния парламент имаше един хармонизационен съвет, внасяше го Министерството на правосъдието, по отношение на сроковете за плащане. Има смисъл това действие плюс онзи закон да го приемем. Но все пак някакви модели разигравани ли са в Министерството на финансите?
    КРАСИМИР СИВЕВ: Предложението е във връзка с ускоряване на плащанията и намаляване на междуфирмената задлъжнялост и има за цел да стимулира данъчно задължените лица, регистрирани по ДДС, да извършват редовно, в срок плащанията, на първо място, помежду си, а сега и за рефлексията на това предложение към бюджетните приходи.
    Ние сме направили подробен анализ на това как ще рефлектира новият режим върху приходите и сме установили, че фактически такива са изискванията на директивата, няма да има ефект дори по отношение на отлагането, защото и двете права - и задължението за внасяне на данъка, и правото на данъчен кредит ще възникнат при реално плащане по съответната сделка между лицата. Благодаря.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Други становища? Считате ли, че това, което сме посочили в точка 1 от нашето становище – за констатирани несъответствия с правото на Европейския съюз и превеждането на Закона за данъка върху добавената стойност в съответствие с решенията на Съда на Европейския съюз и съответните промени се изчерпва в предлаганите изменения в закона?
    КРАСИМИР СИВЕВ: Ние считаме, че след много внимателен прочит на решенията на Съда на Европейския съюз, въз основа на които са направени някои от промените, и анализ сме възприели съответните точни редакции в стремежа си да бъдем на сто процента в съответствие със самите решения и с правото на Европейския съюз.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Колеги, има ли други въпроси или становища по законопроекта? – Няма.
    Който е съгласен да одобрим законопроекта на първо четене, моля да гласува.
    Гласували: за 11, против и въздържали се няма.
    Приема се.

    Преминаваме към трета точка от дневния ред:
    ПРЕДСТАВЯНЕ, ОБСЪЖДАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА СТАНОВИЩЕ ПО ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ДАНЪЦИТЕ ВЪРХУ ДОХОДИТЕ НА ФИЗИЧЕСКИТЕ ЛИЦА, № 302-01-23/03.10.2013 Г., ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ.
    Подготвили сме съвсем кратко становище. Очевидно е, че е в съответствие с чл. 21 от Договора за функционирането на Европейския съюз и решението на Съда общо взето се превежда в съответствие с законовата разпоредба на чл. 22а. Имате ли нещо да добавите?
    КРАСИМИР СИВЕВ: Ние нямаме възражение по становището. Изискването на инфрийджмънт, който беше започнал срещу България, е това да бъдат включени в правото да ползват облекчението и лица от държави – членки на Европейския съюз, съответно на Европейското икономическо пространство. Така че ние сме се съобразили изцяло с изискването на Комисията.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Избягваме ли опасността от процедурата на Европейската комисия?
    КРАСИМИР СИВЕВ: Да. Елиминираме риска от продължаване на процедурата и чрез промяната считаме, че тя ще бъде затворена.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Колеги, въпроси и становища? – Няма.
    Който е съгласен да подкрепим законопроекта за изменение и допълнение на Закона за данъците върху доходите на физическите лица, моля да гласува.
    Гласували: за 8, против няма, въздържали се 7.
    Приема се.
    Госпожа Петкова, радваме се, че сте тук. Казахме, че няма да приемаме закони, без да се появи заместник-министър. Хубаво е, че Вие сте тук. Ние вече обсъдихме становищата, одобрихме ги. Благодаря Ви, че дойдохте.

    Преминаваме към четвърта точка от дневния ред:
    РАЗНИ.
    Колеги, предлагам ви в тази точка да разгледаме следното. На сутрешното решение на пленарната зала в Народното събрание беше взето решение за включването в дневния ред на решение за налагането на мораториум върху придобиването на право на собственост върху земя на територията на Република България от страна на чужденци и чуждестранни юридически лица.
    Знаете,че ние бяхме включили тази точка в дневния ред на нашата комисия, но по молба на вносителите я отложихме.
    В нашето становище казваме, че търговията на земя от чужденци и редът за това са предвидени в Конституцията на Република България, в Закона за собствеността и Закона за собствеността и ползването на земеделските земи. Според чл. 22 от Конституцията чужденци и чуждестранни юридически лица могат да придобиват право на собственост върху земя при наличието на три хипотези:
    - първо, при условията, произтичащи от присъединяването на България към Европейския съюз;
    - второ, по силата на международен договор, ратифициран, обнародван и влязъл в сила за Република България;
    - чрез наследяване по закон.
    Гражданите на държавите – членки на Европейския съюз или на държавите – страни по споразумението за Европейско икономическо пространство, както и юридическите лица, учредени по тяхното законодателство, могат да придобиват право на собственост върху земя при спазване на изискванията, установени със закон, в съответствие с условията на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз.
    Тези от тях, които не пребивават постоянно в Република България, могат да придобиват земя за втори жилищен имот след изтичането на срока, определен при условията на Договора за присъединяване на България към Европейския съюз.
    Условията, произтичащи от присъединяването на България към Европейския съюз са посочени и в Приложение VІ – „Списък по чл. 20 на Протокола за условията и договореностите за приемането на Република България и Румъния в Европейския съюз”: Преходни мерки, България. Според него гражданите на държава – членка на Европейския съюз или държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, и юридически лица от тях, които пребивават законно в Република България от 1 януари 2007 г. в България, могат да придобиват собственост върху земя за второ жилище при правилата на придобиване на земя, които се отнасят за български граждани.
    Отпадат всички ограничения за граждани на държава – членка на Европейския съюз или държава – страна по Европейското икономическо пространство, които пребивават постоянно в Република България.
    Относно правото на собственост върху земеделски земи, гори и горска земя в Приложение VІ, част 3, параграф 2 е въведен 7-годишен ограничителен период, в който гражданите на държавата – членка на Европейския съюз или държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, както и юридически лица от тях не могат да придобиват такава земя. Срокът за това ограничение изтича на 1 януари 2014 г.
    Посочената разпоредба не се отнася за „самостоятелно заети земеделски производители, които са граждани на друга държава членка, които желаят да се установят и законно да пребивават в България”.
    В съответствие с чл. 20 от Протокола за условията и договореностите за приемането на Република България и Румъния в Европейския съюз и съгласно разпоредбата на Приложение VІ, част 3, параграф 2, ал. 3 посочените срокове могат да бъдат преразгледани на третата година от датата за присъединяване на Република България, който срок е изтекъл през 2010 г.
    В заключение следва да се има предвид, че приемането на предложения проект за решение би довело до неспазването на условията на Договора за присъединяване на България към Европейския съюз.
    И това, което коментирахме, че такова ограничение би могло да бъде въведено. То подлежи на ратификация от националните парламенти на останалите 27 страни членки, след присъединяването на Хърватска.
    Това е нашето становище. Считате ли, че бихме могли да го подкрепим в този дух и да го предложим на пленарната зала?
    ДЕНИЦА КАРАДЖОВА: Само за едно уточнение, по-скоро информация на колегите от Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове. До преди малко имаше заседание на Комисията по външната политика с една единствена точка, а именно обсъждане на проекта за решение за налагане на мораториум. След близо едночасово обсъждане, в което участваха и представители на Министерството на външните работи, на Министерството на правосъдието, на Министерството на земеделието и храните, комисията с 2 гласа подкрепа на предложения проект за решение и 12 въздържали се отхвърли внесения проект за решение от колегите от парламентарната група на „Атака”, но предложи да се преразгледа законодателството в частта „Използване на земеделски земи”, където могат да бъдат регламентирани и въведени допълнителни условия за закупуване на земеделски земи от определени региони на страната от граждани, жители на страни – членки на Европейския съюз.
    СТРАХИЛ АНГЕЛОВ: Искам да кажа на колегите от „Атака”, че все пак компетенциите на нашата комисия се простират дотам, че в рамките на това становище е изложено правото на страна на този въпрос. Тоест нещата наистина стоят по този начин. За да се промени Договорът, се изисква ратификация и т.н., и т.н., всичко, което господин Червеняков прочете.
    По тази причина аз също като него считам, че не е тук подходящо да спорим по същество. Просто наистина Договорът се променя по този начин, който изложихме преди малко. това го казвам само като бележка.
    ГАЛЕН МОНЕВ: Абсолютно сме съгласни с бележките. Ние ще гласуваме против становището, това е наше право. Ние няма да влизаме в дискусия по определени причини.
    НИНА ГЕОРГИЕВА: Аз представлявам Националното обединение за граждански контрол върху институциите. Текстовете, които се обсъждат в момента, са съгласувани със суверена. Не сме ползвали доверието на суверена като гласувано такова. Народът, населението и суверенът са били въведени в заблуждение, следствие на което е реализиран порок.
    В тази посока предложението ми е да бъде осигурено обществено обсъждане на текстовете ,да бъде сигнализирана българската прокуратура. Последната дума е на суверена.
    В качеството си на председател на Национално обединение за граждански контрол върху институциите ще поддържам тази моя позиция и след решението на комисията, която и да е и на което и да е ниво. Последната дума е на суверена. Благодаря.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: И аз благодаря за становището.
    ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ: Госпожо имам един уточняващ въпрос. Аз разбрах ясно позицията Ви. Кой текст имате предвид?
    НИНА ГЕОРГИЕВА: Целия договор, който е подписан.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Договора за присъединяване.
    НИНА ГЕОРГИЕВА: Да не говорим, че глави не са обсъждани, не е взето общественото мнение. Няма да коментираме. Нещата се знаят, фактологията е налична. Позицията е тази, която изразих.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: С тях, а не с референдума за присъединяването ни.
    ДИМЧО МИХАЛЕВСКИ: Аз искам да обърна внимание, защото е добре да се чуе мнението на народа. Все още в България по Конституция има непряка демокрация. И това е прието от всички. Така че все пак трябва да сме наясно, че е опосредствена демокрацията, представителна е. Тоест когато този договор е бил ратифициран в българския парламент, с всичките негови пороци, както казахте, и с всички наши възражения, които и ние имаме към него, по някои от текстовете, по някои от ангажиментите, все пак трябва да сме наясно, че за да бъде стабилна системата, трябва този факт, който може би не е съвършен, да го отчитаме.
    ПРЕДС. МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ: Госпожо Георгиева, не Ви давам повече думата. Приемаме вашата декларация за сведение. Оттук нататък ние продължаваме нашата работа.
    Колеги, други становища има ли? – Не виждам.
    Който е съгласен да приемем това становище ,което сме изразили, моля да гласува.
    Гласували: за 5, против 2, въздържали се 6.
    Не се приема това становище, което ще го представим за сведение на пленарната зала при приемането на законопроекта. Нека колегите да бъдат на ясно в каква проблематика влизаме.
    Колеги, на път сме да приключваме заседанието, тъй като току-що ми казаха, че продължава заседанието на Министерския съвет. Имат още 6 точки за разглеждане.
    Аз ви предлагам да вземем едно решение, в което следващата сряда настоятелно да помолим чрез министър-председателя да осигури присъствието на вицепремиера Зинаида Златанова на нашето заседание за провеждане на блиц-контрола по чл. 26 от Правилника. Съгласни ли сте? – Приема се.
    Поради изчерпване на дневния ред закривам заседанието.
    Стенограф:
    (Божана Попова)

    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА:
    (Младен Червеняков)
    Форма за търсене
    Ключова дума