Временна анкетна комисия за проверка и установяване на всички случаи на грубо партизирано кадруване в държавната администрация и в други държавни структури и предприятия, извършено в периода август 2009 - март 2013 г.
Временна анкетна комисия за проверка и установяване на всички случаи на грубо партизирано кадруване в държавната администрация и в други държавни структури и предприятия, извършено в периода август 2009 - март 2013 г.
ПРОТОКОЛ № 4
Днес, на 17 декември от 14.15 часа в зала „Запад“ на Народното събрание се проведе заседание на Временна анкетна комисия за проверка и установяване на всички случаи на грубо партизирано кадруване в държавната администрация и в други държавни структури и предприятия, извършено в периода август 2009 - март 2013 г.
ДНЕВЕН РЕД:
1. Запознаване с хода на текущата дейност на комисията.
2. Предложение за решение за удължаване срока на работа на комисията с два месеца.
3. Разни.
ПРЕДС. ТАСКО ЕРМЕНКОВ: Очакваме всеки момент да дойдат господин Казак, господин Башев. Госпожа Цвета Караянчева се обади също, че ще закъснее. Надяваме се всеки момент и тя да дойде.
Откривам заседанието на комисията при хипотеза на падащ кворум при присъствие на поне една трета от представителите на комисията. При осем члена на комисията присъстващи трима – това е изпълнено условие. Предлагам дневният ред на заседанието на комисията да прочете със следните точки:
1. Запознаване с хода на текущата дейност на комисията.
2. Предложение за решение за удължаване на срока на работа на комисията с два месеца.
3. Разни.
Колеги, който е съгласен с така предложения дневен ред и няма допълнения, моля да гласува.
Гласуване: за – 3, против няма, въздържали се няма.
ПО ТОЧКА ПЪРВА:
Запознаване с хода на текущата дейност на комисията.
Както още при самото започване на работа на комисията обявихме, че ще работим с документи, които ще получаваме официално от съответните ведомства и евентуално ако се получават жалби и сигнали от граждани, които също трябва да бъдат разглеждани.
До момента са изпратени запитвания – въпроси и таблица за попълване на състоянието на кадрите до Министерски съвет – 16 министерства, 28-те областни управители и 18 държавни комисии, агенции и служби.
Не сме получили, за съжаление все още отговори от Министерството на финансите. Предполагам, поради големия обем на работа, която трябва да бъде изпълнена и териториалните структури при тях, знаете, при тях са и Националната агенция по приходите, Агенция „Митници“, Националният осигурителен институт.
Освен всичко друго, парламентарният секретар на Министерството на финансите ме помоли ако може малко повече да се забавят, за да могат да обработят данните при тях. Публична тайна е и това излезе от вестниците, че само в митниците има около 350 уволнени митничари, от които 150 са завели колективен иск срещу уволненията си, но това ви го казвам под графата спекула, защото не сме го видели черно на бяло написано. Предполагам, че това е една от причините Министерството на финансите да се забави.
Знаете, че Националната здравноосигурителна каса имат проблеми в момента с приемането на бюджета, колективния договор, който трябваше да бъде подписан с лекарите. Всеки момент очакваме от тях да получим отговор. Нямам обяснение за Държавната комисия по хазарта. Ще им напомним защо не са ни изпратили все още информация. От областния управител на Видин по-нататък имаме получена частично информация.
Какви са в най-кратък аспект числата?
Областни управители. Казахме, че само от един областен управител нямаме данни за прекратени договори за обжалвани и за възстановени служители. Представил е данни само за назначени и преназначени служители.
На базата на данните, получени от 27 областни управители, общият брой на освободените служители в областните управи е 894 човека. След обжалване в съда са възстановени 12 човека.
Държавни агенции, комисии и служби. От 18 запитвания, както казах, отговори получихме от 15. На базата на тези данни общият брой на освободени служители е 6394 в държавните комисии, в агенциите и в службите. Общият брой на възстановени служители след обжалване е 39.
Министерски съвет и 16 министерства - споменах вече, че нямаме данни от Министерството на финансите – общият брой на освободените служители е 31 708. Общият брой на възстановени служители след обжалване е 500 човека. (няма да се спирам кои са службите, защото на закрито заседание на комисията ще разгледаме тези случаи, тъй като са в графата държавна тайна). В това число от службите са освободени 1544 човека.
От трите категории до момента от получената информация имаме общ брой на освободени служители 4540 човека за три години и половина.
Общият брой на възстановените служители след обжалване е 551. Имайки предвид, че до голяма степен голяма част от хората, които са освободени, са били освободени чрез натиск, чрез заплаха, че ще бъдат до голяма степен атестирани с петица, което води до автоматично дисциплинарно уволнение за несправяне с работата и т.н. Смятам, че тези 551, които са възстановени след обжалване, представляват онези, които съвсем грубо, драстично и по най-безогледен начин са били освободени от работа.
Ако трябва да кажа, това са също служители, които са били по държавни правоотношения и с трудови договори, като държавни служители и на трудови договори.
Ръководните кадри, които са освободени от август 2009 до март 2013 г. са 6070 човека. Държавните служители са 17 930 човека. Както виждате, една мащабна дейност е била развивана по освобождаване на служители. Ако искате, тук мога малко повече данни да ви дам по някои от министерствата, за да има повече примери.
Министерството на икономиката и енергетиката са посочили хората, които са били освободени при тях по чл. 107а, тоест, без предупреждение. Имаме хора, които са освободени с предупреждение, съответно, изплащане на обезщетение. Същото важи и за хора, които са по Кодекса на труда. Освен всичко друго, Министерството на икономиката и енергетиката е освободило 29 служители по чл. 107, 12 служители по чл. 107а от Закона за държавния служител. Както ви казах, едното е без предупреждение, а 12 са с изплатени обезщетения. Четири човека по чл. 330 – това е пак без предупреждение, по трудовоправни отношения и по чл. 331 – трима, 33 – по чл. 328, като 18 служители са били на ръководна длъжност.
Невинаги това, което получавахме като информация, беше в перфектен вид. В някои случаи, примерно, ще ви дам примера с РИОСВ Пловдив. Посочено е, че са освободени 8 души по Кодекса на труда, но когато се вгледаме в детайлите, са посочени един ръководен кадър, двама експерти и нула изпълнители. Тоест, има още трима, които са освободени и пет човека, които не е ясно къде са, тоест, имаме и такива чисто аритметически грешки. Това е въпрос на доста големия обем информация, която трябваше да бъде обработена.
Имаме и обратен случай. Министърът на транспорта е назначил 13 и е освободил 5 изпълнителни директори на еднолични търговски дружества, тоест, назначил е три пъти повече от освободените. Откъде са, защо са, дали е увеличен щатът, дали са преназначени сегашни директори, какво се е случило никой не знае, защото нямаме тази допълнителна информация. Това ви го казвам, за да знаете защо ще поискаме едно допълнително удължаван на срока на работа, за да може тези неща да се изяснят.
Освен това, когато говорим за 40 000 освободени хора, наистина е голямо числото, стряскащо е, но сигурно някои от тези са преназначени. Ние не знаем точно този брой хора, които са преназначени в момента. Давам пример с Министерство на вътрешните работи. Има прекратени служебни трудови правоотношения за посочения период –
10 624 бройки. От тази бройка 1177 са били на ръководни позиции, но на тяхно място са назначени само 154 човека.
В същото време в следващия раздел на таблицата е записано: общ брой постъпили на работа в МВР и са посочени 10 315, което означава, че са назначени 309 служители по-малко и не е ясно тези служители всички ли са били уволнени – останалите, дали част от тях са били преназначени.
От тази гледна точка ще се наложи да вземем една допълнителна информация, тъй като нещата наистина са доста сложни. Искам само да ви подчертая, че дори само тези, както се оказа, не съвсем изчерпателни и не съвсем точни данни, ясно се вижда, че за кратък период от време, по-малко от четири години, е имало мащабна промяна на кадрите. Числата говорят сами за себе си. В тази връзка ние сега сме изпратили едно писмо до инспекторатите. Искам да подчертая, нека да не звучи като от теория на конспирацията това, което щи ви кажа, но голяма част от отговорите, които се пишат от институциите, се пишат от кадри, които са заели тази длъжност в периода, в който гледаме дали са сменяни или не са сменяни и част от тези кадри едва ли имат големия интерес да посочат обективната истина какво се е случило от чиста форма на самосъхранение. Поради тази причина, за да получим едно кръстосване на данните и да можем да направим сравнение между тези данни, които са получени от дирекциите „Човешки ресурси“ сме помолили да ни изпратят същата информация и от инспекторатите, тъй като сме информирани, че на инспекторатите им също е било възложено в началото на мандата на сегашното правителство да направят анализ на структурата на администрацията си и чакаме да видим и тази информация.
Другото нещо, което ще направим в най-близко време, е, че ще изпратим едно писмо до министрите, точи път лично, за да ни отговорят и те какво е тяхното виждане по състоянието на администрацията, защото министрите са тези, които могат да направят и политическата оценка на нещата.
Това е по отношение на официалната статистика. Разбира се - тук сега ще вляза и в малко по-големи детайли – имаме получени жалби и сигнали от граждани: четири жалби. Четирите жалби са поименни. Сега няма да споменавам имената, които са тук. Примерно, за неправомерно уволнение от регионален инспекторат по образование – във всяка жалба и на всеки сигнал сме написали писмо до съответната институция, за да получим съответния отговор дали това, което е написано в жалбата, отговаря на обективните дадености.
Все още не сме получили отговори на тези жалби, защото те пристигнаха в последно време. Имаме жалба за неправомерно уволнение от поста на териториален директор на НАП в Пловдив. Човекът е възстановен от съда и в момента, в който е възстановен, в същия ден отново е отстранен. Завел е дело срещу директора на НАП и сегашен депутат от ГЕРБ. След седем месеца по решение на съда отново е възстановен на работа, но след това е отстранен от работа, защото му липсвало достъп до класифицирана информация. В тази връзка сме изпратили едно писмо до ДАНС, за да изясним на какво основание, има ли обективни данни, или това е някаква поръчка, която е била направена, за да се търсят начини човек, който не е удобен политически, да бъде отстранен от работа.
Имаме жалба от Радостин Пенков – споменах едно име, нека да ме извини човекът – за конкурса, в който кандидатът, който не е подал документи за участие, го печели. Нали разбирате? Изпратили сме писмо все пак до министъра на труда и социалната политика да проверим достоверността на тази жалба.
Всъщност имаме и много други жалби, които не са съвсем от нашия обсег на действие. Затова тях ги препращаме към съответните институции по компетентност, тъй като нямаме правомощията да вземем отношение по тях.
По-интересни са сигналите, защото тук имаме 17 броя сигнали. Примерно какви отговори получаваме? Примерно, имаме сигнал от Вероника Стефанова от Самоков за назначаването на сестрата на народната представителка от ГЕРБ Ирена Коцева в дирекция „Социално подпомагане“ – Самоков, без да притежава необходимото образование и квалификация. В отговора, който получаваме, ни пишат, цифром и словом: „назначената не е народен представител“. Нали разбирате за какво става въпрос? Ние питаме едно, те ни отговарят съвсем друго, видимо поради сериозно отношение към материята.
Имаме сигнал от Мая Димитрова от София за назначаването на бившия районен съдия от районен съд Своге Милда Паунова за директор на дирекция „Правно-нормативна дейност и обществени поръчки“ в Министерството на културата след, както се твърди, про-формо конкурс. Освен че за госпожата Милда Паунова в средствата за масова информация бяха излезли доста смущаващи данни, да използвам така думата, да не давам други квалификации – сме написали едно писмо до Министерството на културата, с което да ни отговорят и да ни изпратят подробности, защото тя е била единствена, която е била до пусната до интервю. Другите едва ли не са били некадърни, които са се явявали. Затова не са допуснати до интервю. Искаме да видим какви са били резултатите, какви са били въпросите от тестовете, за да ни направим съответните изводи.
От Юсеин Мюмюн от София за назначаването на деветима души на директорски постове и началник-отдели в Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“, както и за назначаването на областните началници на ДАИ и на директори на автомобилна инспекции Бургас, Варна, Враца, Плевен, Пловдив, Русе, София и Стара Загора чакаме отговор от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, до което сме написали писмо. Освен всичко друго, тъй като в писмото, което сме получили, в сигнала има твърдение, че назначенията са спонсори на ГЕРБ и че имотното им състояние не съответства на доходите на държавни служители, сме изпратили сигнала по компетентност и в Парламентарната комисия срещу корупцията, за да могат и те да проверят нещо, което при нас ние нямаме право да го проверяваме. Има и други такива сигнали, но за да не ви отнемам много от времето, ще ви покажа нещо, което сигурно ще предизвика доста интерес сред вас.
Сигнал от Емил Ковачев, който ни изпраща няколко автентични документи. Първи документ: предложение за назначение в област Видин. „До изпълнителната комисия на политическа партия ГЕРБ до господин Светомир Паунов“ – следва:
Областна структура ДМСГД, гр. Видин – име на съответния кандидат Лада Димитрова Панчева-Ангелова – кратка биографична справка, за каква позиция се предлага директор, от коя община е кандидатът, Видин.
Следва – подписи на Владимир Тошев – областен председател на политическа партия ГЕРБ и от цялото общинско ръководство се е подписало отдолу на това предложение – плюс народните представители Людмила Станиславова и Владимир Тошев. Всичко това би било от жанра спекула, ако на 25 юли 2012 г. д-р Лада Димитрова Панчева-Ангелова с единен граждански номер… и т.н. не е назначена на предложената работа, но тя е назначена – имаме заповед за нейното назначаване, подписана от сегашния депутат от ГЕРБ и тогава министър на здравеопазването Десислава Атанасова.
Следващото е предложение от политическа партия ГЕРБ. Предишното беше на бял лист. Тук вече сме на бланка на ГЕРБ написано.) Към Министерството на здравеопазването, за директор на Център за медицинска помощ – Смолян. Предлагаме д-р Велин Митков. Подписано е от Николай Мелемов – народен представител и областен ръководител на ГЕРБ, Смолян, и Даниела Дариткова – народен представител и областен ръководител на „Жени - ГЕРБ“ – Смолян.
След това на същия този господин Велин Митков Денев, който трябва да бъде назначен на длъжността директор на Центъра за спешна медицинска помощ, град Смолян, имаме едно писмо от изпълняващия длъжността директор на дирекция „Човешки ресурси“ Людмила Василева, Тук има анализ на образование, стаж и т.н. на господин Митков и там пише: „предвид изложеното, дирекция „Правнонормативни дейности и човешки ресурси“ счита, че към настоящия момент д-р Денев не отговаря на нормативните изисквания, необходими за заемане на длъжността директор на Центъра за спешна медицинска помощ – град Смолян, тъй като същият не притежава най-малко една година стаж в лечебно заведение. Стажът му е 10 месеца и 2 дни.
Дотук всичко би било прекрасно, ако тази преписка завършваше с това, обаче на 21 април 2011 година министър д-р Стефан Константинов подписва трудов договор с д-р Велин Митков Денев на длъжност директор в Центъра за спешна медицинска помощ, независимо от това, че от неговите хора от неговата дирекция на „Човешки ресурси“ казва, че човекът не става, но той решил, че става. Най-вероятно няма нищо политическо в това.
Следващо нещо . пак на бланка на политическа партия ГЕРБ. В Добрич, днес, на 23.12.2010 г. от 17 часа се проведе заседание на общинското ръководство на политическа партия ГЕРБ, гр. Добрич.. На заседанието присъства общински ръководител, общински организационен секретар, областен управител, председател на общинския съвет и т.н. събранието е водено от Живко Мартинов, протоколчикът е посочен. Дневният ред, при който протича, е: „Обсъждане на кандидатурите за директор на областна дирекция към Агенция по безопасност на храните, Добрич, Обсъждане кандидатурата за директор на Регионална здравна инспекция – Добрич. Дневният ред бе приет единодушно. По точка първа от дневния ред за директор на териториалната дирекция на Агенция на храните, Добрич бе предложена кандидатурата на Розалина Стефанова Ангелова. По точка втора от дневния ред за директор на Регионалната здравна инспекция, Добрич, беше предложена кандидатурата на Александър Йорданович Щерев. Поради изчерпване на дневния ред, председателят господин Мартинов закри заседанието в 18.00 ч. В общи линии забелязваме, че политическа партия ГЕРБ си провежда и част от заседанията, които са, нямат нищо общо с партийно строителство, а се занимават с държавно строителство най-вероятно защото са сметнали, че одържавяването или огербавяването на държавата е едно и също. Подписи следват тук, разбира се, на това нещо.
След това – в Хасково - назначаване на Суана Димитрова Недялкова за директор на Регионален център по здравеопазване – предложение, което също е на бланка на политическа партия ГЕРБ, Хасково.
До господин Нанев – министър на Министерството на здравеопазването, както е написано. Това също би било интересно, ако тук беше само предложението, обаче на 29 март 2010 г. същата дама е назначена на работа и продължаваме с ГЕРБ София – конкурса Дом „Майка и дете“. Тук става въпрос не само за директори на регионални центрове по здравеопазване. Тук става въпрос вече за Дом „Майка и дете“ в Търговище – ви изпращам съгласувано с областното ръководство на политическа партия ГЕРБ - също на бланка на политическа партия ГЕРБ – автобиография и допълнителна информация от служител на дома, касаещ действията на директорката, която все още заема длъжността. Още мнението е, че скандалната директорка би трябвало да се освободи (пенсионира) и на нейно място да бъде назначен временно изпълняващ длъжността. Ако до тук имахме само назначаване, сега вече забелязваме, че се появява и нотка първо на уволняване, а после - ще назначаваме.
За съжаление, нещата са се случили. Жената е пенсионирана, на нейно място е назначен нов служител. Тук имаме други сигнали пак на бланки на ГЕРБ, дори в домовете за деца. От политическа партия ГЕРБ, областен координатор Плевен, за длъжност директор на ДМСГД гр. Плевен предлагаме Десислава Георгиева Коцева, до административния секретар на политическа партия ГЕРБ. За същата дама имаме решение, подписано от общинското ръководство на политическа партия ГЕРБ. „До административния секретар на политическа партия ГЕРБ, пак от Плевен. Продължават предложения с протокол съответно и със заповед за назначаване на Десислава Георгиева Коцева Събева в Дом за медико-социални грижи за деца, град Плевен, на длъжност директор. Всъщност това имаме и други сигнали, разбира се, които продължават нататък за това, че има назначавания, които не отговарят по образование, по процедура. Изобщо нещата, които получихме, в повечето случаи биха мили парадоксални, донякъде може би биха предизвикали не много оправдано чувство за хумор, ако зад всяко име не се криеше съдба на някой уволнен, за да бъде назначен на негово място друг човек.
В тази връзка, имайки предвид, че такава информация, която събирахме, досега не е събирана. Тя е огромна по обем. Нещо, което ние даже не очаквахме, че ще бъдат толкова много.
Първото, което ще направим, е, че ще изпратя едно писмо от мое име като председател на комисията до госпожа Бобева в качеството й на председател на Съвета за административна реформа към Министерски съвет, за да ни осигури допълнителна информация, която ще ни трябва да съставянето и анализа на данните. Сигурно ще има информация за конкурси, хората, които са назначени неправомерно, без конкурс, без ценз, неотговарящи на нормативните изисквания, които са били преназначавани.
Не искам да споменавам, защото не ни беше в предмета на дейност, че имаме сигнали за увеличаване на допълнителните материални стимули и заплащания на хора, които са били близки към властта до този момент, но това е извън компетентността на комисията, така че няма да го коментирам. Имайки предвид, че все пак нашата работа е не само да установим случаите, а, както и в самото начало заявих, желанието ни е да се опитаме да изведем онези принципи, които помагат, тоест, бих казал, без-принципи, по-точно, които помагат да се случват такива събития не само в предишното правителство, но в предишното правителство просто имаше епидемичен характер това нещо. Ние ще се опитаме да направим съответните изводи и препоръки какво трябва да се направи, поне изводи, тъй като препоръките не са наша работа, но ще се опитаме да дадем няколко лекарствени средства за това, как могат да бъдат избегнати за в бъдеще подобни своеволия. В тази връзка, колеги, ако имате въпроси към точка първа на работата, която току що ви докладвах, моля, задавайте ги, сега е моментът.
Има още нещо, което пропуснах да ви кажа. Имаме един сигнал от една дама, която също е възстановена. Минала е и през омбудсманът, като по становище омбудсманът е написал едно писмо до съответното министерство за това, същата дама да бъда възстановена на работа и да бъдат защитени правата й. За съжаление обаче, ние прегледахме ние много внимателно и годишния доклад за дейността на омбудсмана, да видим дали в него няма отразено нещо подобно. Там не успяхме да констатираме подобни случаи. Казвам ви го само за чистота на информацията. Това беше, колеги. Имате думата.
ВЕНЦИСЛАВ ЛАКОВ: Уважаеми господин председател, колеги, много добро изложение, много добра и много пълна информация. Благодаря ви за това, с което ни запознахте. Очевидно комисията работи добре. Аз самият знам колко трудно се работи с държавни институции – тромава и тегава дейност е. Става ясно от думите Ви, че гербаджийската метла – нека така да го кажем, в кавички – е засегнала 40 540 – засега, по непотвърдени данни, това е потресаваща бройка - човешки съдби. До момента не знам имате ли информация и не е лошо като предложение тогава, след като ще се обръщате към госпожа Даниела Бобева, да поискаме информация и колко са назначените, в смисъл, раздуван ли е щатът на държавната администрация, защото аз съм се сблъсквал с потресаващи цифри – най-различни са в различните издания – за увеличаването. Знаете, че самата администрация се мултиплицира, но не е лошо да изкараме и такива данни – колко са завишените щатове по време на ГЕРБ, които са били хранилки. Иначе е прекрасно като информация до момента, която сте получили, много добре – всъщност не може да се каже, че е много добре; много тъжно е било, че е било така.
Благодаря.
ПРЕДС. ТАСКО ЕРМЕНКОВ: Господин Лаков, благодаря за предложението. Наистина това е следващото нещо, което ще направим, защото видимо и там, където са писали, макар и невинаги в най-обективния път, хората някак си подсъзнателно по-скоро са били притеснени от тези, които са уволнените, имайки предвид, че все пак са човешки съдби, но ние ще попитаме – това е с ваше разрешение, на членовете на комисията ще изпратим едно писмо, за да ни бъде изпратена една справка каква е била числеността на администрацията към август 2009 година и каква е била числеността на администрацията към март 2012 година. Това ще бъде направено.
Ако няма по точка едно други изказвания, да приключваме.
Материалите, повтарям още един път, за членовете на комисията, това е само една стотна част от хартиените и електронните носители, които сме събрали в комисията. Това, което е там, наистина е едно цунами от информация, която, слава Богу, се опитахме да не ни удави.
ПО ТОЧКА ВТОРА:
Предложение за решение за удължаване срока на работа на комисията с два месеца.
ПРЕДС. ТАСКО ЕРМЕНКОВ: Изхождайки от това, че имаме работа за довършване, ще ви ги прочета съвсем накратко мотивите, които съм написал за точка втора.
„Настоящото удължаване на срока се налага поради необходимостта от време за обработване на огромната по обем информация, постъпвала и постъпваща в комисията от всички министерства, държавни комисии, агенции, служби, областни управители, имащи отношение към дейността на комисията, както и сериозното количество жалби, сигнали, които се получават в комисията.
До момента от комисията са изпратени запитвания до Министерски съвет и всички министерства, до държавните комисии, агенции, служби, до всички областни управители за изпращане на пълна информация за назначенията и уволненията в държавната администрация. Изпратени са писма и до инспекторатите на министерствата, както и таблица, в която всяко министерство и ведомство да попълни данни за назначените и преназначените и на какво основание е направено това.
Във връзка с постъпилите жалби и сигнали са изпратени писма до съответните министерства и ведомства за проверка и становище. Получени са и отговори на някои от запитванията на комисията, по които се води доуточняваща кореспонденция.
Процесът на постъпване на изисканата от комисията информация продължава. Подобна информация се събира за първи път и поради значителния обем, както и сложността на поставените въпроси, свързана с предмета на дейност на комисията, се налага срокът й на действие да бъде удължен. Необходимо е освен това да се направи анализ и изводи за констатираните проблеми за целите на подобряване на законодателството и повишаване на ефективността от дейността на държавната администрация. На базата на тези мотиви предлагам следния проект на решение да бъде приет и да бъде предоставен на председателя на Народното събрание за гласуването му в пленарна зала:
Решение за изменение и допълнение на Решение за създаване на Временна анкетна комисия за проверка и установяване на всички случаи на грубо партизирано кадруване в държавната администрация и други държавни структури и предприятия, извършено в периода август 2009 – март 2013 година. Народното събрание на основание на чл. 86, ал. 1 от Конституцията на Република България и чл. 34, ал. 3 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание на Република България, реши: първо, в решението за създаване на временна анкетна комисия за проверка и установяване на всички случаи на грубо партизирано кадруване в държавната администрация и в други държавни структури и предприятия, извършено в периода август 2009 – март 2013 г., обнародвано в „Държавен вестник“, бр. 97 от 2013 г., се правят следните изменения и допълнения:
1.1. Създава се нова точка 2.
2. Комисията изготвя анализ на проблемите, свързани с партизираното кадруване в държавната администрация.
1.2. Досега точки 2, 3 и 4 стават съответно 3, 4 и 5.
2. Удължава с два месеца срока на действие на временната анкетна комисия. Решението е прието на 42-ото народно събрание на…“ и съответно вече когато бъде гласувано и ако бъде прието, разбира се.
Колеги, имате думата по втора точка.
МАРИАНА ТОТЕВА: Уважаеми господин председател, искам да взема отношение по точка 1.1. Създава се нова точка 2. Комисията изготвя анализ на проблемите, свързани с партизирано кадруване в държавна администрация“. С решението за създаване на временната анкетна комисия се определи и предметът на дейност на тази комисия, а именно, установяване на всички случаи на грубо партизирано кадруване в държавната администрация и в други държавни структури и предприятия, а в предложената редакция на точка 2 случаите, които следва да бъдат анализирани, са ограничени само до тези, които са установени в държавната администрация. Затова предлагам да не ограничаваме предмета на анализа, който ще се изготвя във връзка с установените проблеми само в държавна администрация, а да се добавят и други структури и предприятия. В този случай точка 2 да придобие следната редакция:
„Комисията изготвя анализ на проблемите, свързани с партизирано кадруване в държавната администрация и в други държавни структури и предприятия.“
Благодаря.
ПРЕДС. ТАСКО ЕРМЕНКОВ: Госпожо Тотева, можем ли само с едно допълнение, чисто граматическо, да бъде „и другите държавни структури“.
МАРИАНА ТОТЕВА: Да, да, разбира се.
ПРЕДС. ТАСКО ЕРМЕНКОВ: Ако искате, можем да го препишем и от предмета на дейност, няма проблеми.
МАРИАНА ТОТЕВА: Това е моето предложение.
ПРЕДС. ТАСКО ЕРМЕНКОВ: Предложението е резонно. Тогава за да сме по реда на правилника, първо гласуваме направеното предложение дали го приемаме и след това ще гласуваме вече текста както го прочетох, с направеното предложение.
Който е съгласен в точка 2 да се добави „и в други държавни структури и предприятия“, моля да гласува.
Гласуване: за – 5, против няма, въздържали се няма.
Който е съгласен с проекта за решение с направеното допълнение от госпожа Тотева и току що прието от нас, да стане „проект за решение, което да бъде предложено на вниманието на народните представители в пленарно заседание, моля да гласува.
Гласуване: за – 5, против няма, въздържали се няма.
И предишното, и сегашното предложение се приема единодушно от присъстващите в комисията.
ТОЧКА ТРЕТА
Разни“
ПРЕДС. ТАСКО ЕРМЕНКОВ: Имате ли въпроси по точка „Разни“? Ако нямате въпроси, ви пожелавам весело посрещане на Коледа, светли празници и Нова година щастлива, плодотворна и с по-малко калинки, ако мога така да се изразя.
/Край на заседанието – 15.00 часа./