КОМИСИЯ ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ
30/11/2010
Д О К Л А Д
законопроект за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси, № 002-01-102, внесен от Министерския съвет на 15.11.2010 г., приет на първо гласуване на 23.11.2010 г.
Проект Второ гласуване
З А К О Н
за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси
(обн., ДВ, бр. 117 от 1997 г.; изм. и доп., бр. 71, 83, 105 и 153 от 1998 г., бр. 103 от 1999 г., бр. 34 и 102 от 2000 г., бр. 109 от 2001 г., бр. 28, 45, 56 и 119 от 2002 г., бр. 84 и 112 от 2003 г., бр. 6, 18, 36, 70 и 106 от 2004 г., бр. 87, 94, 100, 103 и 105 от 2005 г., бр. 30, 36 и 105 от 2006 г., бр. 55 и 110 от 2007 г., бр. 70 и 105 от 2008 г. и бр. 12, 19, 41 и 95 от 2009 г.)
Комисията подкрепя текста на вносителя за наименование на закона.
§ 1. В чл. 1, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова т. 7:
„7. туристически данък;”.
2. Досегашната т. 7 става т. 8.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 1.
§ 2. В чл. 4 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 2 се изменя така:
„(2) Невнесените в срок данъци по този закон се събират заедно с лихвите по Закона за лихвите върху данъци, такси и други подобни държавни вземания. Принудителното събиране се извършва от публични изпълнители по реда на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс или от частни съдебни изпълнители по реда на Гражданския процесуален кодекс.”
2. В ал. 3 се създава изречение второ:
„Когато в нормативен акт е предвидено изискване за представяне на удостоверение по чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, за задължения за данъци и такси по този закон се представя удостоверение само за задълженията за данъци и такси към общината по постоянен адрес, съответно седалище, на задълженото лице.”
3. Алинея 7 се изменя така:
„(7) Компетентен орган за отсрочване и разсрочване на местни данъци в размер до 100 000 лв. и при условие, че отсрочването или разсрочването се иска до една година от датата на издаване на разрешението, е кметът на общината, а в останалите случаи е общинският съвет.”
Предложение на н.п. Михаил Миков:
В § 2, т. 3, с която се изменя ал. 7 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 2.
§ 3. В чл. 6, ал. 1 буква „з” се отменя.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 3.
§ 4. В чл. 9а ал. 5 се изменя така:
„(5) Разрешение за отсрочване или разсрочване на задължения за местни такси над 30 000 лв. или за срок, по-голям от една година, се издава от кмета след решение на общинския съвет.”
Предложение на н.п. Михаил Миков:
§ 4 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 4.
§ 5. Член 9б се изменя така:
„Чл. 9б. Установяването, обезпечаването и събирането на местните такси по този закон се извършват по реда на чл. 4, ал. 1-5.”
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 5.
§ 6. В чл. 10 ал. 4 се отменя.
Предложение на н.п. Михаил Миков:
§ 6 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Алиосман Имамов и Корман Исмаилов:
§ 6 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 6 .
§ 7. В чл. 11 се правят следните допълнения:
1. В ал. 2 накрая се добавя „или съответната част от него”.
2. Създава се ал. 5:
„(5) За имот - държавна или общинска собственост, данъчно задължено е лицето, на което имотът е предоставен за управление.”
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 7.
§ 8. В чл. 14 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 2:
„(2) Когато собственикът, съответно носителят на ограниченото вещно право, е предприятие, в декларацията по ал. 1 се посочва и отчетната стойност и други обстоятелства, имащи значение за определянето на данъка.”
2. Досегашните ал. 2, 3 и 4 стават съответно ал. 3, 4 и 5.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 8.
§ 9. Член 17 се отменя.
Предложение на н.п. Михаил Миков:
§ 9 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 9.
§ 10. В чл. 18 се създава ал. 4:
„(4) Националната агенция за приходите по електронен път предоставя на общинската администрация в 14-дневен срок от получаването на искане информация относно обектите с регистрирани фискални устройства.”
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 10.
§ 11. В чл. 22, ал. 1 думите „2,5 на хиляда” се заменят с „4,5 на хиляда”.
Предложение на н.п. Михаил Миков:
§ 11 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 11 и предлага следната редакция:
§ 11. В чл. 22 думите „2,5 на хиляда” се заменят с „4,5 на хиляда”.
§ 12. В чл. 23 думите „чл. 14, ал. 1 и 3 и чл. 17, ал. 2” се заменят с „чл. 14, ал. 1 и 4”.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 12.
§ 13. В чл. 28 се правят следните изменения:
1. Алинея 1 се изменя така:
„(1) Данъкът върху недвижимите имоти се плаща на две равни вноски в следните срокове: от 1 март до 30 юни и до 30 октомври на годината, за която е дължим.”
2. Алинея 2 се изменя така:
„(2) На предплатилите от 1 март до 30 април за цялата година се прави отстъпка 5 на сто.”
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 13.
§ 14. В чл. 55 се правят следните изменения:
1. В ал. 8 числото „150” се заменя с „250”.
2. В ал. 12 думите „шейни в размер от 50 до 150 лв.” се заменят с „шейни и превозни средства от категория L7e по Закона за движението по пътищата в размер от 30 до 150 лв.”.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 14.
§ 15. В чл. 60 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
„(1) Данъкът върху превозните средства се плаща на две равни вноски в следните срокове: от 1 март до 30 юни и до 30 октомври на годината, за която е дължим. На предплатилите от 1 март до 30 април за цялата година се прави отстъпка 5 на сто.”
2. В ал. 6 се създава изречение второ:
„Заплащането на данъка се удостоверява с представяне на издаден или заверен от общината документ.”
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 15.
§ 16. В чл. 61м, ал. 1 т. 2 се изменя така:
„2. физическите лица, включително едноличните търговци, които извършват с личен труд през цялата данъчна година два или три вида патентна дейност от посочените в т. 1-36 от приложение № 4, заплащат патентния данък само за тази дейност, за която определеният данък e с най-висок размер; за извършване на повече от три дейности облекчението не се прилага;”.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 16.
§ 17. В глава втора се създава раздел VІІ:
„Раздел VІІ
ТУРИСТИЧЕСКИ ДАНЪК
Чл. 61р. (1) С туристически данък се облагат нощувките.
(2) Данъчно задължени лица са лицата, предлагащи нощувки.
(3) Лицата по ал. 2 внасят данъка в приход на бюджета на общината по местонахождение на средствата за подслон, местата за настаняване и туристическите хижи.
(4) Данъкът задължително се посочва отделно в документа, издаден от данъчно задълженото лице към лицето, ползващо нощувка.
(5) Лицата по ал. 2 подават декларация по образец до 30 януари на всяка година за предоставените нощувки през предходната календарна година.
Чл. 61с. (1) Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 размера на данъка в граници от 0,20 лв. до 3,00 лв. за всяка нощувка съобразно категорията на средствата за подслон, местата за настаняване и туристическите хижи.
(2) Размерът на дължимия данък за календарния месец се определя като броят на предоставените нощувки за месеца се умножи по размера на данъка по ал. 1.
(3) Дължимият данък по ал. 2 се внася от данъчно задължените лица до 15-о число на месеца, следващ месеца, през който са предоставени нощувките.
(4) Когато сборът на данъка по ал. 2 за календарната година е по-малък от 30 на сто от данъка, определен при пълен капацитет за средството за подслон, мястото за настаняване или туристическата хижа, разликата се внася от данъчно задълженото лице в приход на бюджета на общината по местонахождение на средството за подслон, мястото за настаняване и туристическата хижа до 1 март на следващата календарна година, независимо дали обектът се използва.
(5) Разликата по ал. 4 се определя по следната формула:
Р = (РДхПКхДх30/100) - ДД,
където:
Р е разликата за внасяне;
РД - размерът на данъка по ал. 1;
ПК - пълният капацитет на броя на леглата в средството за подслон, мястото за настаняване или туристическата хижа за календарната година;
Д – брой дни в годината;
ДД - сборът на дължимия данък по ал. 2 за календарната година.
Чл. 61т. Приходите от туристическия данък се разходват за мероприятия по чл. 10, ал. 2 от Закона за туризма.”
Предложение на н.п. Георги Икономов, Митко Захов, Любен Татарски, Величка Шопова и Делян Добрев:
1. В чл. 61р се правят следните изменения и допълнения:
а) в ал. 1 накрая се добавя ”предоставени в средства за подслон и местата за настаняване”;
б) в ал. 2 накрая се добавя „в средствата за подслон и местата за настаняване”;
в) в ал. 3 думите „и туристическите хижи” се заличават;
г) в ал. 5 накрая се добавя „в т.ч. по месеци”;
д) създава се ал. 6:
„(6) Кметът на общината или оправомощено от него лице извършва проверка на декларираните обстоятелства по ал. 5.”
2. В чл. 61с се правят следните изменения и допълнения:
а) в ал. 1 думите „от 0,20 лв. до 3,00 лв „ се заменят с „от 0,50 лв. до 2,00 лв.”, а думите „съобразно категорията на средствата за подслон, местата за настаняване и туристическите хижи” се заличават;
б)създават се нови ал. 2 и 3:
„(2) Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 минимален размер на дължимия данък за 1 легло. Данъкът се определя за календарна година в следните граници:
за категория 1 звезда - от 25 до 50 лв.;
за категория 2 звезди - от 35 до 70 лв.;
за категория 3 звезди - от 50 до 100 лв.;
за категория 4 звезди – от 70 до 140 лв.;
за категория 5 звезди – от 90 до 180 лв.
„(3) Общинският съвет може да определи различен размер на данъка по ал. 1 и ал. 2 съобразно населените места в общината и категорията на средствата за подслон и местата за настаняване.”
в) досегашната ал. 2 става ал. 4;
г) досегашната ал. 3 става ал. 5 и в нея думите „по ал. 2” се заменят с „по ал. 4”;
д) досегашната ал. 4 става ал. 6 и се изменя така:
„(6) Когато сборът на данъка по ал. 4 за календарната година е по-малък от определения минимален размер по ал. 2, разликата се внася от данъчно задълженото лице в приход на бюджета на общината по местонахождение на средството за подслон и мястото за настаняване до 1 март на следващата календарна година.”
е) досегашната ал. 5 става ал. 7 и се изменя така:
„(7) Разликата по ал. 6 се определя по следната формула:
Р = (РДхБр.Л)-ДД,
където:
Р е разликата за внасяне;
РД е размерът на данъка по ал. 2;
Бр. Л. е броя на леглата в средството за подслон или мястото за настаняване за календарната година;
ДД е сборът на дължимия данък по ал. 4 за календарната година.”
Комисията подкрепя предложението по т. 1, буква ”в”, подкрепя по принцип предложението по т. 2, буква ”б” относно ал. 3. Предложенията по т. 1, букви ”а”, „б”, „г” и „д” и т. 2, букви „а”, „б” относно ал. 2, букви „в”, „г”, „д”, „е” са оттеглени на заседание на комисията.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 17 и предлага следната редакция:
§ 17. В глава втора се създава раздел VІІ:
„Раздел VІІ
ТУРИСТИЧЕСКИ ДАНЪК
Чл. 61р. (1) С туристически данък се облагат нощувките.
(2) Данъчно задължени лица са лицата, предлагащи нощувки.
(3) Лицата по ал. 2 внасят данъка в приход на бюджета на общината по местонахождение на средствата за подслон и местата за настаняване по смисъла на Закона за туризма.
(4) Данъкът задължително се посочва отделно в документа, издаден от данъчно задълженото лице към лицето, ползващо нощувка.
(5) Лицата по ал. 2 подават декларация по образец до 30 януари на всяка година за облагане с туристически данък за предходната календарна година.
Чл. 61с. (1) Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 размера на данъка в граници от 0,20 лв. до 3,00 лв. за всяка нощувка съобразно населените места в общината и категорията на средствата за подслон и местата за настаняване.
(2) Размерът на дължимия данък за календарния месец се определя като броят на предоставените нощувки за месеца се умножи по размера на данъка по ал. 1.
(3) Дължимият данък по ал. 2 се внася от данъчно задължените лица до 15-о число на месеца, следващ месеца, през който са предоставени нощувките.
(4) Когато сборът на данъка по ал. 2 за календарната година е по-малък от 30 на сто от данъка, определен при пълен капацитет за средството за подслон или мястото за настаняване, разликата се внася от данъчно задълженото лице в приход на бюджета на общината по местонахождение на средството за подслон или мястото за настаняване до 1 март на следващата календарна година, независимо дали обектът се използва.
(5) Разликата по ал. 4 се определя по следната формула:
Р = (РДхПКхДх30/100) - ДД,
където:
Р е разликата за внасяне;
РД - размерът на данъка по ал. 1;
ПК - пълният капацитет на броя на леглата в средството за подслон или мястото за настаняване за календарната година;
Д – брой дни в годината;
ДД - сборът на дължимия данък по ал. 2 за календарната година.
Чл. 61т. Приходите от туристическия данък се разходват за мероприятия по чл. 10, ал. 2 от Закона за туризма.”
Предложение на н.п. Любен Татарски за нов §:
Създава се § 17а:
„§ 17а. В чл. 64, ал. 1 се създава изречение второ: „За имотите-държавна и общинска собственост, предоставени под наем, таксата се заплаща от наемателите по ред, определен в договора за наем или в заповедта за настаняване”.
Комисията не подкрепя предложението.
§ 18. В чл. 66, ал. 1 т. 3 се изменя така:
„3. проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови отпадъци или други инсталации или съоръжения за обезвреждане, рециклиране и оползотворяване на битови отпадъци, включително отчисленията по чл. 71а и 71е от Закона за управление на отпадъците;”.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 18.
§ 19. В глава трета раздел ІV „Туристическа такса” се отменя.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 19.
§ 20. В чл. 123 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 думите „от 100 до 1000 лв.” се заменят с „от 500 до
3000 лв.”
2. Алинея 2 се отменя.
3. В ал. 3 след думата „декларира” се добавя „неверни”.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 20.
§ 21. В чл. 128 се създава ал. 5:
„(5) За маловажни случаи на административни нарушения по този закон, установени при извършването им, могат да бъдат налагани на местонарушението глоби в размер от 10 до 50 лв. За наложената глоба се издава фиш, който съдържа данни за самоличността на контролния орган и на нарушителя, мястото и времето на нарушението, нарушените разпоредби и размера на глобата. Фишът се подписва от контролния орган и от нарушителя, че е съгласен да плати глобата. На нарушителя се дава препис, за да може да заплати доброволно глобата. Ако нарушителят оспори нарушението или откаже да плати глобата, за нарушението се съставя акт за установяване на административното нарушение.”
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 21.
Комисията предлага да се създаде нов § 22:
§ 22. В § 1 от Допълнителната разпоредба се създава т. 34:
„34. „Нощувки” са нощувките в средствата за подслон и местата за настаняване по смисъла на Закона за туризма.”
§ 22. В чл. 3 от приложение № 2 „Норми за данъчна оценка на недвижимите имоти” се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думата „молба” се заменя с „искане”.
2. В ал. 3:
а) в изречение първо думата „молбата” се заменя с „искането”;
б) изречение второ се изменя така:
„Когато се иска издаване на удостоверение за данъчна оценка на незавършено строителство, към искането се прилага констативен протокол на общинската (районната) администрация, удостоверяващ степента на завършеност на строежа, издаден не по-рано от 3 месеца преди датата на искането.”
Предложение на н.п. Георги Икономов, Митко Захов, Любен Татарски, Величка Шопова и Делян Добрев:
Член 12 от Приложение № 2 се изменя така:
„Чл. 12(1). Незавършеното строителство се оценява по завършени строително-монтажни работи в процент от данъчната оценка на сградата по проект, както следва:
1. от откриване на строителната площадка до нулев цикъл – 15 на сто;
2. от нулев цикъл до груб строеж- 50 на сто;
3. от груб строеж до Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа(Приложение № 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3/Дв.бр. 72/2003 във връзка с чл. 176, ал. 1 от ЗУТ) – 75 на сто;
4. при издаден Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа(Приложение № 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3/Дв.бр. 72/2003 във връзка с чл. 176, ал. 1 от ЗУТ) – 100 на сто;
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 22, който става § 23.
§ 23. В приложение № 4, към глава втора, раздел VI, т. 21 след думата „видеокасети” се добавя „или записи на електронен носител”.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 23, който става § 24.
§ 24. В § 1 от Допълнителната разпоредба се създава т. 34:
„34. „Нощувки” за целите на раздел VII са нощувките в средствата за подслон, местата за настаняване и туристическите хижи по смисъла на Закона за туризма.”
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 24, който е отразен на систематичното му място като § 22 и предлага § 24 да бъде отхвърлен.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Комисията подкрепя текста на вносителя за наименование на подразделението.
§ 25. (1) Общинският съвет определя размерите на данъка върху недвижимите имоти за 2011 г. до 31 януари 2011 г. В случай че в този срок не са определени нови размери, за 2011 г. се прилага размерът на данъка върху недвижимите имоти, действащ към 31 декември 2010 г.
(2) Общинският съвет определя такса за битови отпадъци до
31 януари 2011 г. Когато общинският съвет не е взел решение, с което се определя размерът на таксата за битови отпадъци, от всеки длъжник се събира такса в размер на абсолютната стойност от предходната година.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 25.
§ 26. (1) Общинският съвет определя размерите на туристическия данък за 2011 г. до 31 януари 2011 г.
(2) Размерът на дължимия данък за януари 2011 г. се определя, както следва:
1. за средствата за подслон и местата за настаняване:
а) категория 1 звезда – 0,60 лв. за нощувка;
б) категория 2 звезди - 0,80 лв. за нощувка;
в) категория 3 звезди - 1,00 лв. за нощувка;
г) категория 4 звезди - 1,00 лв. за нощувка;
д) категория 5 звезди - 1,00 лв. за нощувка;
2. за туристическите хижи:
а) категория 1 еделвайс - 0,20 лв. за нощувка;
б) категория 2 еделвайса - 0,20 лв. за нощувка;
в) категория 3 еделвайса - 0,20 лв. за нощувка.
(3) Декларацията по чл. 61р, ал. 5 от Закона за местните данъци и такси не се подава за предоставените нощувки през 2010 г.
Предложение на н.п. Георги Икономов, Митко Захов, Любен Татарски, Величка Шопова и Делян Добрев:
В § 26, ал. 2 се правят следните изменения:
а) в т.1, буква „б” думите „0,80 лв.” се заменят с „ 1, 00лв.”
б) точка 2 да отпадне.
Комисията подкрепя предложението по буква ”б”. Предложението по буква ”а” е оттеглено на заседание на комисията.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 26 и предлага следната редакция:
§ 26. (1) Общинският съвет определя размерите на туристическия данък за 2011 г. до 31 януари 2011 г.
(2) Размерът на дължимия туристически данък за януари 2011 г. за средствата за подслон и местата за настаняване се определя, както следва:
1. категория 1 звезда – 0,60 лв. за нощувка;
2. категория 2 звезди - 0,80 лв. за нощувка;
3. категория 3 звезди - 1,00 лв. за нощувка;
4. категория 4 звезди - 1,00 лв. за нощувка;
5. категория 5 звезди - 1,00 лв. за нощувка;
(3) Декларацията по чл. 61р, ал. 5 не се подава за предоставените нощувки през 2010 г.
§ 27. Лицата, предоставящи услугата настаняване в средствата за подслон и местата за настаняване, в срок два месеца от влизането в сила на този закон предоставят писмена декларация с информация за броя на леглата в средството за подслон или мястото за настаняване пред категоризиращия орган по чл. 52 от Закона за туризма. Министърът на икономиката, енергетиката и туризма вписва данните в Националния туристически регистър по чл. 58 от Закона за туризма в срок до 31 март 2011 г.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 27.
§ 28. В Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (обн., ДВ,
бр. 105 от 2005 г.; изм. и доп., бр. 30, 33, 34, 59, 63, 73, 80, 82, 86, 95 и 105 от
2006 г., бр. 46, 52, 53, 57, 59, 108 и 109 от 2007 г., бр. 36, 69 и 98 от 2008 г., бр. 12, 32, 41 и 93 от 2009 г. и бр. 15 от 2010 г.) се правят следните изменения:
1. В чл. 107, ал. 3 изречение трето се изменя така:
„Акт може да се издаде и служебно при установяване на несъответствие между декларираните данни и данните, получени от трети лица и организации, след като е изчерпан редът по чл. 103, както и когато не е подадена декларация или задължението не е платено в срок и не е извършена ревизия.”
2. В чл. 264 ал. 2 се изменя така:
„(2) Прехвърляне на собствеността върху моторни превозни средства се извършва след представяне на издаден или заверен от общината документ за платен данък върху превозното средство по Закона за местните данъци и такси, както и писмена декларация от прехвърлителя, че няма непогасени, подлежащи на принудително изпълнение други задължения за данъци, мита, задължителни осигурителни вноски или други публични задължения, свързани с моторното превозно средство.”
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 28.
§ 29. В Закона за туризма (обн., ДВ, бр. 56 от 2002 г.; изм. и доп., бр. 119 и 120 от 2002 г., бр. 39 от 2004 г., бр. 28, 39, 94, 99 и 105 от 2005 г., бр. 30, 34, 80, 82 и 105 от 2006 г., бр. 42, 53 и 80 от 2007 г., бр. 31, 36 и 66 от 2008 г., бр. 19 и 82 от 2009 г. и бр. 15 и 50 от 2010 г.) се правят следните изменения:
1. В чл. 10а, ал. 5, т. 2 думите „туристическата такса” се заменят с „туристическия данък”.
2. В чл. 16, ал. 2 т. 1 се изменя така:
„1. туристическия данък, определен по реда на Закона за местните данъци и такси;”.
3. В чл. 49 ал. 4 се отменя.
4. В чл. 53, ал. 1, т. 7 думите „чл. 49, ал. 1, 3 и 4” се заменят с „чл. 49, ал. 1 и 3”.
5. В чл. 64в, ал. 1 и ал. 2, т. 4 думите „чл. 49, ал. 3 и 4” се заменят с „чл. 49, ал. 3”.
Предложение на н.п. Георги Икономов, Митко Захов, Любен Татарски, Величка Шопова и Делян Добрев:
§ 29 се изменя така:
§ 29. В Закона за туризма (обн., ДВ, бр. 56 от 2002 г.; изм. и доп., бр. 119 и 120 от 2002 г., бр. 39 от 2004 г., бр. 28, 39, 94, 99 и 105 от 2005 г., бр. 30, 34, 80, 82 и 105 от 2006 г., бр. 42, 53 и 80 от 2007 г., бр. 31, 36 и 66 от 2008 г., бр. 19 и 82 от 2009 г. и бр. 15 и 50 от 2010 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 3, ал. 3, т. 1, след думата „хотели”, се добавят думите „ апартаментни комплекси”.
2. В чл. 10а, ал. 5, т. 2 думите ”туристическа такса” се заменят с „туристически данък”.
3. В чл. 16, ал. 2, т. 1 се изменя така:
„1. туристическия данък, определен по реда на Закона за местните данъци и такси”.
4. В чл. 49:
а) в ал. 1 след думите „включително по гражданство на туриста” се добавя ново изречение:В регистърът се вписват задължително датата на пристигане и датата на отпътуване на туриста.”
б)ал. 2 се изменя така:
„(2)Регистърът следва да бъде заверен от кмета на общината или оправомощено от него длъжностно лице.”
в)ал. 3 се изменя така:
„(3) Информацията по ал. 1 се вписва в регистъра при настаняване на туриста.”
г)ал. 4 се отменя.
5. В чл. 53, ал. 1, т. 7 думите „чл. 49, ал. 1, 3 и 4” се заменят с „ чл. 49, ал. 1 и 3”.
6. В чл. 64в, ал. 1 и ал.2 , т. 4 думите „чл. 49, ал. 3 и 4” се заменят с „чл. 49”.
Комисията подкрепя предложението по т. 2, т. 3, т. 4, буква ”г” и т. 5 и не подкрепя т. 4, букви „а”, „б” и „в” и т. 6. Предложението по т. 1 е оттеглено на заседание на комисията.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 29.
§ 30. Законът влиза в сила от 1 януари 2011 г. с изключение на § 8, 9 и 12, които влизат в сила от 1 юли 2011 г.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 30.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ:
МЕНДА СТОЯНОВА