Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
КОМИСИЯ ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ
КОМИСИЯ ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ
17/01/2013
    П Р О Т О К О Л

    № 1
    На 17 януари 2013 г. /четвъртък/ от 15.00 часа в зала 134 на Народното събрание, пл. “Княз Александър І ” се проведе заседание на Комисията по бюджет и финанси.
    Заседанието бе открито в 15.00 часа и ръководено от госпожа Менда Стоянова – председател на Комисията.
    Списъкът на присъствалите народни представители и гости се прилага към протокола.

    * * *
    / Начало 15.00 часа /

    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Уважаеми колеги, имаме кворум и може да започнем първото заседание на Комисията по бюджет и финанси за тази година. Предлагам днешното заседание на Комисията да протече при следния дневен ред.
    1. Представяне, обсъждане и приемане на законопроект за ратифициране на Споразумението за общо авиационно пространство между Европейския съюз и неговите държави членки, от една страна и Република Молдова от друга страна, № 202-02-30, внесен от Министерски съвет на 29.11.2012 г.
    2. Представяне, обсъждане и приемане на законопроект за публичните финанси, № 202-01-60, внесен от Министерски съвет на 10.10.2012 г. – второ четене.
    Има ли предложения и съображения по така предложения дневен ред? Няма.
    В такъв случай предлагам на гласуване предложението.
    Който е за, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Дневният ред е приет.
    Преминаваме към точка първа.
    Представяне, обсъждане и приемане на законопроект за ратифициране на Споразумението за общо авиационно пространство между Европейския съюз и неговите държави членки, от една страна и Република Молдова от друга страна, № 202-02-30, внесен от Министерски съвет на 29.11.2012 г.
    Министерство на транспорта
    Минчо Цветков – гл. директор Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация”
    Заповядайте.
    МИНЧО ЦВЕТКОВ: Уважаеми дами и господа, уважаеми народни представители, Споразумението за общо авиационно пространство между Европейския съюз и Република Молдова ще осигури равнопоставеност за всички въздушни превозвачи от Европейския съюз и ще позволи на пътниците във всички държави членки, да се ползват от сходни условия и засилен трафик между Европейския съюз и Молдова. В този смисъл Споразумението преследва следните основни цели.
    Първо, постепенно отваряне на пазара посредством предоставяне на достъп до маршрути и капацитет на взаимна основа.
    Второ, насърчаване на регулаторното сътрудничество и хармонизацията на разпоредбите и подходите на основата на законодателството на Европейския съюз в областта на въздухоплаването.
    Трето, насърчаване на въздухоплавателните услуги на основата на конкуренцията между въздушните превозвачи с минимална държавна намеса и контрол.
    Четвърто, недискриминационно отношение и равнопоставеност на икономическите субекти.
    Изпълнението от българска страна на споразумението за общо европейско авиационно пространство, не налага използването на средства от държавния бюджет, както и промени в нашето българско законодателство. Това споразумение ще доведе до разширяване на обхвата на правата на авиационните превозвачи, нови възможности за авиационните оператори, икономически ползи и намаляване на регулаторната тежест на отрасъла. Увеличаване приходите от превоз на пътници и товари. Увеличаване броя на опериращите превозвачи по линии със значителен трафик. Намаляване цените на самолетните билети по линии с реална конкуренция. Стимулиране на инвестициите в авиационния сектор, вследствие прилагането на общи стабилни и предвидими правила.
    Предвидено е създаване на съвместен комитет, който да отговаря за качеството и прилагането на споразумението и резултатите от това.
    Икономическият ефект за Европейския съюз се предвижда да възлиза на над 17 млр. евро годишно.
    Благодаря.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Имате думата за въпроси. Никой не желае думата. В такъв случай преминаваме към гласуване.
    Гласуваме законопроекта за ратифициране на Споразумението за общо авиационно пространство между Европейския съюз и неговите държави членки, от една страна и Република Молдова от друга страна, № 202-02-30, внесен от Министерски съвет на 29.11.2012 г.
    Който е за, моля да гласува.
    Благодаря.
    Гласували 18 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Няма.
    Ратификацията е приета единодушно.
    Благодаря ви.
    Преминаваме към точка втора
    Представяне, обсъждане и приемане на законопроект за публичните финанси, № 202-01-60, внесен от Министерски съвет на 10.10.2012 г. приет на първо гласуване на 15.11.2012 г.
    Присъстват:
    Владислав Горанов зам.-министър
    Диана Драгнева – директор на Дирекция “Държавно юрисконсулство”
    Светла Костова – директор на Дирекция “Държавно съкровище”
    Владимир Петров – директор на Дирекция “Държавни разходи”
    Людмила Петкова – директор на Дирекция “Данъчна политика”
    И още началници на отдели в Министерство на финансите, които имат отношение към законопроекта.

    З а к о н
    за публичните финанси
    Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на закона.
    Гласуваме наименованието на закона.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Един въздържал се.
    Наименованието е прието.
    Глава първа
    Общи положения
    Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на глава първа.
    Гласуваме наименованието на глава първа.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Един въздържал се.
    Наименованието на глава първа е прието.
    Чл.1. Предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова.
    Работната група подкрепя предложението. Работната група подкрепя по принцип текста на вносителя за чл.1, като предлага следната редакция на чл.1.
    Имате думата за изказване. Имате ли въпроси? Няма.
    Преминаваме към гласуване и гласуваме текста на вносителя в редакцията на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Трима въздържали се.
    Приема се текста.
    От чл.2 до края на глава първа. Това е до чл.21 няма предложения.
    Има ли изказвания по текстовете на глава първа. Ако няма подлагам ги ан блок на гласуване. Член 2 до чл.21 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Гласуваме наименованието на глава втора.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Гласуваме чл.22 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл.23 По него има предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя и което инкорпорира в текста на вносителя за чл.23.
    Изказвания и въпроси? Няма.
    Гласуваме чл.23 в текста на работната група по доклада.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл.24. Предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя и текста на вносителя също подкрепен.
    Гласуваме чл.24 в редакцията на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл. 25. Предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя и окончателния текст на чл.25, който подлагам на гласуване.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл.26. Предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя и което е инкорпорирано в текста на вносителя за чл.23.
    Затова гласуваме направо редакцията на чл.26, съгласно доклада на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл.27. Предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя.
    Гласуваме чл.27 по доклада.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл.28. Гласуваме по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл.29. Предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя. И текста на чл.29 в редакцията на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл.30 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл.31. Предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя и гласуваме текста на работната група за чл.31.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл. 32. По вносител гласуваме.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл.33. Предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя и инкорпорира в текста на вносителя. Гласуваме чл.33 в редакцията на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Пет въздържали се.
    Приема се.
    Чл.34. Предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова. Редакционни предложения, които са инкорпорира в текста на вносителя. Гласуваме чл.34 в редакцията на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Чл.35 до чл.41 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Глава трета
    Структура на бюджетите
    Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на главата.
    Който е за наименованието на главата, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Наименованието на глава трета е прието.
    Раздел І
    Наименованието на раздел І по вносител гласуваме.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се наименованието.
    Имаме членове 42, 43 и 44 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Раздел ІІ
    Структура на общинския бюджет

    Гласуваме наименованието на раздел ІІ
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Наименованието е прието.
    Чл.45, чл.46 и чл.47 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Глава четвърта
    Бюджетни взаимоотношения
    Раздел І
    Взаимоотношения на държавния бюджет с бюджетите на държавното обществено осигуряване, на Националната здравноосигурителна каса и с други бюджети и сметки
    Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на главата и на раздел І от нея.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Чл.48, 49 и чл.50 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Раздел ІІ
    Взаимоотношения на общинския бюджет с
    Държавния бюджет и другите бюджетни сметки

    Гласуваме наименованието на раздел ІІ
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Чл.51, 52, 53, 54, 55 и 56.
    Гласуваме ан блок членове от 51 до 56, включително.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Глава V
    Работната група подкрепя наименованието на главата и съответно раздел І.
    Работната група подкрепя наименованието на раздел първи.
    Гласуваме ан блок наименованието на глава V и раздел І.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Чл.57 и чл.58 по вносител.
    Гласуваме ан блок чл.57 и чл.58.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Раздел ІІ
    Гласуваме наименованието на раздел ІІ
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    В раздел ІІ имаме чл.59 до чл.65 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Преминаваме към глава VІ и раздел І
    Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на главата VІ и на раздел І. Гласуваме ан блок наименованията.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.66 до чл.81 по вносител.
    Гласуваме ан блок.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Раздел ІІ
    Гласуваме наименованието на вносителя за раздел ІІ.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.82 до чл.84 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Глава седма
    Раздел І
    Гласуваме наименованията на глава седма и раздел І по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    В раздел І от чл.85 до чл.93 включително по вносител.
    Гласуваме ан блок от чл.85 до чл.93.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Раздел ІІ
    Приемане бюджета на общината
    Гласуваме наименованието на раздел ІІ
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    По чл.94 има предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя и инкорпорира в предложението на текста на вносителя.
    Окончателната редакция на чл.94.
    Изказвания и въпроси? Няма.
    Гласуваме окончателната редакция на чл.94.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Следват чл.95 до чл.99 по вносител.
    Гласуваме ан блок членове от 95 до 99.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Глава VІІІ
    Раздел І
    Гласуваме наименованието на главата и раздела по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.100 до чл.107 включително по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Гласуваме наименованието на раздел ІІ
    Изпълнение на държавния бюджет, на бюджетите на държавното обществено осигуряване и на Националната здравноосигурителна каса и на други бюджети, без бюджетите на общините
    Който е за наименованието, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.108. Има редакционна поправка, бележка на работната група.
    Гласуваме окончателната редакция на чл.108.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.109 до чл.113 по вносител.
    Гласуваме ан блок от чл.109 до чл.113 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    По чл.113 има предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя.
    Гласуваме окончателната редакция на чл.113.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.114 до чл.121 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Раздел ІІІ
    Гласуваме наименованието на раздел ІІІ – Изпълнение на общинските бюджети.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.122 и чл.123 по вносител.
    Гласуваме ан блок.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    По чл.124 има предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя.
    Гласуваме окончателната редакция на чл.124.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.125 до чл.128 по вносител.
    Гласуваме ан блок от чл.125 до чл.128 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    По чл.129 има предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя и което е инкорпорирано в текста на вносителя.
    Гласуваме чл.129 в редакцията на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.130 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Глава девета
    Текущо наблюдение и отчитане на
    Консолидираната фискална програма
    Гласуваме наименованието на глава девета.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Следващите текстове са по чл.131 до чл.137 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Гласуваме глава десета – Годишни отчети на бюджетите.
    Наименованието на главата и раздел І – Отчет на държавния бюджет като наименование.
    Гласуваме двете наименования ан блок.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.138 и чл.139 по вносител, гласуваме ан блок.
    Гласуваме ан блок текста на вносителя по чл.138 и чл.139.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    ПРЕДС. ДИМИТЪР ГЛАВЧЕВ:
    Раздел ІІ
    Наименование на раздела
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.140 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Глава единадесета
    Наименование на главата
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.141 до чл.144 включително по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Глава дванадесета
    Наименование на главата
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.145 до чл.150.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Глава тринадесета
    Наименование на главата
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.151 до чл.153 включително.
    Който е за, моля да гласува по вносител.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.154 редакционна поправка. Редакционната поправка е предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова.
    Представен е на вашето внимание след редакцията на работната група и предложението направено от народните представители.
    Който е за така направената редакция на работната група, съгласно предложението на народните представители, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.154 до чл.158 включително.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Глава четиринадесета
    Наименование на главата
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.159 до чл.162 включително.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Глава петнадесета
    Наименование на главата
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.163 до чл.172 включително.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Глава шестнадесета
    Наименование на главата
    Който е за наименованието, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Чл.173 до чл.175 включително.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Допълнителни разпоредби
    Който е за така предложеното наименование допълнителни разпоредби, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 1 от допълнителните разпоредби има предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова.
    Който е за текста предложен от работната група, който включва предложенията на народните представители, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Параграф 2 по вносител.
    Гласуваме § 2 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 3 Предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което работната група подкрепя и гласуваме текста на § 3 в редакцията на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 4 по вносител.
    Гласуваме § 4 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Преходни и заключителни разпоредби
    Гласуваме наименованието на Преходни и заключителни разпоредби.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 5 и § 6 създадени по предложение на работната група. Нови параграфи 5 и 6.
    Който е за тези параграфи, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 5 до § 9, които стават съответно параграфи от 7 до 11 по вносител. Гласуваме ан блок.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 10. Имаме предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова.
    Работната група го подкрепя и предлага редакция на § 10, който става § 12.
    Гласуваме тази редакция.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 11 до § 14, които се преномерират съответно от 13 до 16 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 15. Предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова.
    Работната група го подкрепя и предлага редакция на § 15, който става § 17.
    Гласуваме редакцията на § 17.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 16 по вносител. гласуваме.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 17 по вносител, който става § 19.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Има предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова за нов параграф, който работната група подкрепя и който ще има номерация 20.
    Гласуваме новия § 20 в редакцията на работната група.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 18 и § 19.
    Работната група предлага да бъдат отхвърлени, тъй като систематично ги гласувахме по напред, където е систематичното им място.
    Гласуваме предложението на работната група за отхвърляне на параграфи 18 и 19.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 20, който става § 21. Има редакционна корекция направена от работната група. Затова гласуваме окончателния текст на § 20, който става § 21.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Следващите параграфи са параграфи от 21 до 58, които стават съответно параграфи от 22 до 59 по вносител.
    Изказвания има ли? Господин Валери Димитров Заповядайте.
    ВАЛЕРИ ДИМИТРОВ: Благодаря госпожо председател. Бих искал само да посоча едно съображение, което аз казах и при първото четене на законопроекта в Бюджетната и в Правната комисия. Става въпрос за § 39, с който се внасят промени в Закона за Сметната палата и съответно чл.11 се изменя, че бюджета на Сметната палата е част от държавния бюджет. Тъй като по принцип независимостта на Сметната палата в международните формати и в Световната организация на Сметната палата и в Европейската се смята, че това е важна гаранция за независимостта на палатата. Нейната бюджетна самостоятелност се гледа под лупа. Аз не знам дали би приела Бюджетната комисия една добавка в чл.11 от променения законопроект, че бюджета на Сметната палата е самостоятелна част от държавния бюджет.
    До голяма степен това има символно значение, доколкото сегашните текстове и в отменения закон и сега за Сметната палата и в сега действащия устройствен закон за бюджета, Закона за устройство на държавния бюджет. Там има някакви текстове за самостоятелността на бюджета на Сметната палата. Става дума за една добавка. Пак повтарям, ние никога не сме имали проблеми с Министерство на финансите, относно нашия бюджет. Но така или иначе, поне текстово изчезва някаква гаранция за нашата независимост. В този смисъл аз съм длъжен да го кажа това и да поставя въпроса, а вече вие ще решите.
    Благодаря ви.
    ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: И при първото гласуване коментирахме, че ние естествено потвърждаваме добрата работа съвместно между финансите и външния за правителството одитен орган Сметната палата. Но това което ни е водило в цялостната структура на закона са конституционно определените самостоятелни бюджети. А те са на съдебната власт, на Народното събрание и общинските такива.
    Аз разбира се, не мога да предреша вашето становище тук, но ако това е много важно за Сметната палата на Република България, ако прецените по целесъобразност, бихте могли да добавите в редакция на Комисията. Бюджетът на Сметната палата е самостоятелна част от държавния бюджет в редакцията на чл.11. И ако това ще даде на колегите повече увереност, че са самостоятелни и независими, едва ли би променило духа на внесения от правителството законопроект.
    Госпожо председател, коментирах, че в чл.11, ако се прецени няма да промени духа на закона, ако в чл.11 се добави “бюджетът на Съдебната палата е самостоятелна част от държавния бюджет.”
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Тук винаги е бил част от държавния бюджет. Винаги се е приемал като самостоятелен бюджет. Това няма да се промени.
    АСЕН АГОВ: Уважаема госпожо председател. Аз предлагам да добавим думата “самостоятелна част”. В чл.11 – “Бюджетът на Сметната палата е самостоятелна част от държавния бюджет”. Това е редакцията, която виждам, че не среща възраженията на Министерство на финансите и удовлетворява амбициите на колегите от Сметната палата. В такъв случай, моля да го подложите на гласуване.
    ПРЕДС. МЕНДА СТОЯНОВА: Отделно ще гласуваме § 39. Тази редакция, която предложи. Чл.11. Бюджетът на Сметната палата е самостоятелна.
    Гласуваме предложението на господин Агов да се добави “самостоятелна” преди “част” в чл.11 в § 39.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Един. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    Подлагам на гласуване всичките тези параграфи от 21 до 58, в който се включва и така направената корекция на § 39 с номерацията по вносителя, които стават съответно параграфи от 22 до 59.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Шест въздържали се.
    Приема се.
    § 59 с редакционна корекция на работната група, който става § 60.
    Гласуваме § 59, който става § 60.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 60 до § 74, които стават съответно параграфи 61 до § 75.
    Изказвания няма.
    Гласуваме ан блок параграфите по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Параграф 75.
    Има предложение на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което е подкрепено и гласуваме редакцията на § 75, който става § 76.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 76 до § 87 по вносител, които стават съответно параграфи от 77 до 88.
    Изказвания? Няма.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 88 има редакционна корекция на работната група. Затова гласуваме редакцията на работната група за § 88, който става § 89.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Следващите параграфи от 89 до 113 са по вносител. Затова ще ги гласуваме ан блок от § 89, който става § 90 до § 113, който става § 114 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Гласували 13 “за”.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 113. Това е нов § 113а, който се формира в резултат на предложението на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова за § 113.
    Работната група предлага редакционни поправки в този параграф.
    По новия параграф 113 имаме нова редакция.
    Връщаме се на § 113, който гласуваме.
    Предложението на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова.
    Работната група го подкрепя по принцип, но не го подкрепя в частта на чл.16в във втората част на изречението.
    Информация от информационните фондове на Министерство на вътрешните работи за изпълнение на възложените й със закон правомощия.
    Оттегляте го.
    В такъв случай гласуваме окончателната редакция на § 113, без тази част от изречението, която оттеглихте.
    Който е за, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 113б и § 113в
    Гласуваме отделно § 113б по вносителите, който става § 116. Това са корекции в Закона за корпоративното подоходно облагане.
    Който е за § 113б, който става § 116, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Третото предложение е за § 113в, който ние вече гласувахме в зала в Закона за автомобилните превози и затова го оттеглят.
    Така че гласувахме § 113а и § 113б в новата номерация.
    Сега гласуваме § 114 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Предложение за нов параграф на н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова.
    Работната група подкрепя предложението и предлага редакция на това предложение, а именно на § 118.
    Който е за, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Има предложение за създаване на нови параграфи 119, 120, 121 и 122.
    Предложението е на основание чл.73 ал.4 от Правилника за организация на Народното събрание.
    Предложението е от н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова.
    Гласуваме параграф 119.
    Който е за, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 120
    Който е за § 120 , моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 121
    Който е за, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 122
    Който е за, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 115, който става § 123 по вносител.
    Който е за, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    § 116 Това е влизането в сила.
    Има предложение от н.п. Петко Петков, Диана Йорданова и Лили Боянова, което е прието от работната група и гласуваме § 124.
    Който е за, моля да гласува.
    Против? Няма. Въздържали се? Седем въздържали се.
    Приема се.
    Закривам заседанието.

    /Закрито в 15 часа и 55 минути/


    Стенограф: Силвия Михайлова



    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
    ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ:
    /Менда Стоянова/
    Форма за търсене
    Ключова дума