Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
КОМИСИЯ ПО ПРАВНИ ВЪПРОСИ
КОМИСИЯ ПО ПРАВНИ ВЪПРОСИ
15/11/2012 второ гласуване

    Доклад на комисия
    Д О К Л А Д

    Вх. № 253-03-131/20.11.2012 г.
    ОТНОСНО: Законопроект за изменение и допълнение на Закона за изпълнение на наказанията и задържането под стража, № 202-01-25, внесен от Министерски съвет на 23 април 2012 г., приет на първо гласуване на 11 юли 2012 г.


    Проект!
    Второ гласуване

    З А К О Н

    за изменение и допълнение на Закона за изпълнение на наказанията и задържането под стража

    (Обн., ДВ, бр. 25 от 2009 г.; изм. бр. 74 и 82 от 2009 г., бр. 32 и 73 от 2010 г. и бр. 81 от 2011 г.)

    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на закона.

    § 1. В чл. 10, ал. 2 т. 6 се отменя.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 1.


    § 2. В чл. 15, ал. 1, т. 3 след думите “на служителите” се поставя запетая и се добавя “разрешава отпуски и командировки в страната, награждава служителите с награди по чл. 30, ал. 2, т. 1 и налага дисциплинарни наказания по чл. 226, ал. 1, т. 1-3 от Закона за Министерството на вътрешните работи и по чл. 188, т. 1 и 2 от Кодекса на труда”.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 2:
    § 2. В чл. 15, ал. 1, т. 3 накрая се поставя запетая и се добавя “разрешава отпуски и командирова служители в страната, награждава служителите с награди по чл. 30, ал. 2, т. 1 от този закон и налага дисциплинарни наказания по чл. 226, ал. 1, т. 1-3 от Закона за Министерството на вътрешните работи и по чл. 188, т. 1 и 2 от Кодекса на труда”.


    § 3. В чл. 16 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думите “секторите “Арести” и “Пробация” се заменят с “пробационните служби и арестите”.
    2. В ал. 2 думите “Началниците на сектори “Пробация” и “Арести” се заменят с “ Началниците на пробационните служби и арестите”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 3.


    § 4. Създава се чл. 16а:
    “Чл. 16а. (1) Началникът на областна служба “Изпълнение на наказанията”:
    1. представлява, ръководи и отговаря за цялостната дейност на териториалната служба;
    2. планира, анализира и оценява дейностите по изпълнение на наказанието пробация, пробационните мерки и мярката за неотклонение задържане под стража в териториалната служба и предприема мерки за подобряване и усъвършенстване на работата;
    3. организира, координира и контролира дейностите на пробационните екипи и на служителите от арестите;
    4. отговаря за спазването на законността в териториалната служба;
    5. разрешава отпуски и командировки в страната, награждава служителите с награди по чл. 30, ал. 2, т. 1 и налага дисциплинарни наказания по чл. 226, ал. 1, т. 1-3 от Закона за Министерството на вътрешните работи и по чл. 188, т. 1 и 2 от Кодекса на труда;
    6. ръководи дейностите по подбор, назначаване и освобождаване от длъжност на служителите;
    7. организира и контролира разпределението и разходването на финансовите средства, ползването на сградния фонд, автопарка и офис оборудването;
    8. изпълнява функциите, възложени му с този закон или със заповед на министъра на правосъдието или на главния директор на Главна дирекция "Изпълнение на наказанията".
    (2) Началникът на областна служба “Изпълнение на наказанията” може да делегира със заповед правомощия на определени от него длъжностни лица.”

    Предложение на нар.пр. Кр. Ципов, Д. Лазаров и Св. Тончев:
    В §4, в чл. 16а, ал. 1 се правят следните изменения:
    а) точка 3 да се измени така:
    „Организира, координира, контролира дейностите на служителите от арестите и пробационната служба”.
    б) в точка 5 думата „командировки” да се замени с „командирова служители от областната служба”.

    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 4:
    § 4. Създава се чл. 16а:
    “Чл. 16а. (1) Началникът на областна служба “Изпълнение на наказанията”:
    1. представлява, ръководи и отговаря за цялостната дейност на териториалната служба;
    2. планира, анализира и оценява дейностите по изпълнение на наказанието пробация, пробационните мерки и мярката за неотклонение задържане под стража в териториалната служба и предприема мерки за подобряване и усъвършенстване на работата;
    3. организира, координира и контролира дейностите на служителите от арестите и пробационната служба;
    4. отговаря за спазването на законността в териториалната служба;
    5. разрешава отпуски и командирова служители от областната служба в страната, награждава служителите с награди по чл. 30, ал. 2, т. 1 от този закон и налага дисциплинарни наказания по чл. 226, ал. 1, т. 1-3 от Закона за Министерството на вътрешните работи и по чл. 188, т. 1 и 2 от Кодекса на труда;
    6. ръководи дейностите по подбор, назначаване и освобождаване от длъжност на служителите;
    7. организира и контролира разпределението и разходването на финансовите средства, ползването на сградния фонд, автопарка и офис оборудването;
    8. изпълнява функциите, възложени му с този закон или със заповед на министъра на правосъдието или на главния директор на Главна дирекция "Изпълнение на наказанията".
    (2) Началникът на областна служба “Изпълнение на наказанията” може да делегира със заповед правомощия на определени от него длъжностни лица.”

    § 5. В чл. 29 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 след думите “държавна служба” се добавя “освен в случаите, определени с този или с друг закон”.
    2. В ал. 3:
    а) в т. 1 след думите “йерархическа връзка” се добавя “на ръководство и контрол” и след думите “или съпруга” се добавя “лице, с което се намира във фактическо съжителство” и се поставя запетая;
    б) точка 2 се изменя така:
    “2. са еднолични търговци, неограничено отговорни съдружници в търговски дружества, управители, търговски пълномощници, търговски представители, прокуристи, търговски посредници, ликвидатори или синдици, членове на органи на управление или контрол на търговски дружества или кооперации;”
    в) точка 4 се изменя така:
    “4. работят по трудово правоотношение или по граждански договор, освен за осъществяване на научна, преподавателска дейност или упражняване на авторски права, по ред, определен от министъра на правосъдието;”.
    3. В ал. 6 след думите “министърът на правосъдието” се добавя “за което не се получава възнаграждение” и се поставя запетая, а след думите “общественополезна дейност” се поставя запетая и се добавя “при участие в проекти и програми, свързани с дейността на Министерството на правосъдието и финансирани със средства на Европейския съюз, при участие в синдикални организации на служители от Министерството на правосъдието”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 5.


    § 6. В чл. 30, ал. 2, т. 2 накрая се поставя тире и се добавя “от министъра на правосъдието, и до 3 работни дни за календарна година – от главния директор на Главна дирекция “Изпълнение на наказанията”.

    Предложение на нар.пр. Кр. Ципов, Д. Лазаров и Св. Тончев:
    § 6 да се измени така:
    § 6. В чл. 30, ал. 2, т. 2 се изменя така:
    „2. обявяване на благодарност с парична награда в размер на:
    а) до 200 лв. – при награждаване от министър или заместник-министър на правосъдието;
    б) до 120 лв. – при награждаване от главния директор на Главна дирекция „Изпълнение на наказанията”.

    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 6:
    § 6. В чл. 30, ал. 2 т. 2 се изменя така:
    „2. обявяване на благодарност с парична награда в размер:
    а) до 200 лв. – при награждаване от министър или заместник-министър на правосъдието;
    б) до 120 лв. – при награждаване от главния директор на Главна дирекция „Изпълнение на наказанията”.


    § 7. В чл. 31 ал. 5 се изменя така:
    “(5) Професионалното обучение при първоначално постъпване на работа се провежда в учебните центрове на Главна дирекция "Изпълнение на наказанията", а при израстване в категория - в учебните центрове на Главна дирекция “Изпълнение на наказанията”, в главната дирекция или в териториалните й служби.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 7.


    § 8. В чл. 35, ал. 2 думите “и направлението на дейност” се заменят с “от “Д” и “Е” в категория “Г”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 8.


    § 9. Член 36 се отменя.

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    § 9 – отпада.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 9.


    § 10. В чл. 39, т. 1 след думите “лишаване от свобода” се добавя “и пробационните служби”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 10.


    § 11. В чл. 47, ал. 3 думите “от 5 денонощия” се заменят с “до
    10 денонощия”.



    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    § 11 – отпада.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 11:
    § 11. В чл. 47, ал. 3 думите “от 5 денонощия” се заменят с “до
    7 денонощия”.


    § 12. В чл. 54, ал. 1 думите “от два дни” се заменят с “до три работни дни”.
    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    § 12 – отпада.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 12:
    § 12. В чл. 54, ал. 1 думите “от два дни” се заменят с “до два работни дни”.

    § 13. В чл. 55 се правят следните допълнения:
    1. В ал. 2, изречение първо след думите “изготвя оценка” се добавя “на риска от рецидив и от вреди” и се поставя запетая.
    2. Създава се ал. 3:
    “(3) Задължително психологическо изследване се провежда на осъдените на доживотен затвор и на доживотен затвор без замяна, на осъдени с наложено наказание над 10 години лишаване от свобода, както и на лишените от свобода с идентифициран по системата за оценка на риска „много висок” и „висок” риск от вреди. В останалите случаи изследване се провежда по мотивирано искане на инспектор по социална дейност и възпитателна работа.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 13.

    § 14. В чл. 57 се създават ал. 3 - 6:
    “(3) Когато поради недостиг на капацитет осъдените не могат да изтърпяват наказанието съобразно разпределението по ал. 2, те се настаняват по възможност в най-близкия до настоящия им адрес или в друг затвор или поправителен дом съобразно определения от съда режим.
    (4) В случаите по ал. 3 началникът на най-близкия до постоянния адрес на осъдения затвор или поправителен дом изготвя мотивирано предложение до главния директор на Главна дирекция “Изпълнение на наказанията”.
    (5) Главният директор на Главна дирекция “Изпълнение на наказанията” се произнася по предложението в срок до един месец, като със заповед премества осъдения съобразно съществуващите възможности на местата за лишаване от свобода или отказва преместването.
    (6) До издаване на заповедта лишеният от свобода изтърпява наказанието в затвора или в поправителния дом, където първоначално е бил настанен.”

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 14:
    § 14. В чл. 57 се създават ал. 3 - 6:
    “(3) Когато осъдените не могат да изтърпяват наказанието съобразно разпределението по ал. 2, те се настаняват по възможност в най-близкия до настоящия им адрес или в друг затвор или поправителен дом съобразно определения от съда режим.
    (4) В случаите по ал. 3 началникът на най-близкия до постоянния адрес на осъдения затвор или поправителен дом изготвя мотивирано предложение до главния директор на Главна дирекция “Изпълнение на наказанията”.
    (5) Главният директор на Главна дирекция “Изпълнение на наказанията” се произнася по предложението в срок до един месец, като със заповед премества осъдения съобразно съществуващите възможности на местата за лишаване от свобода или отказва преместването.
    (6) До издаване на заповедта лишеният от свобода изтърпява наказанието в затвора или в поправителния дом, където първоначално е бил настанен.”


    § 15. В чл. 60 ал. 1 се изменя така:
    “(1) Рецидивистите и осъдените, с изключение на тези по чл. 59,
    ал. 1, се настаняват в затвори и затворнически общежития от закрит тип.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 15.


    § 16. В чл. 62 се правят следните допълнения:
    1. В ал. 1 се създава т. 5:
    “5. в случаите на чл. 57, ал. 2 и 3.”
    2. Създава се ал. 4:
    “(4) Главният директор на Главна дирекция “Изпълнение на наказанията” може със заповед да делегира правомощия по ал. 1, т. 1 - 3 и 5 на своите заместници или на началник на отдел в главната дирекция, който е с висше юридическо образование”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 16.


    § 17. В чл. 64 ал. 3 се изменя така:
    “(3) Преместването по ал. 1 и 2 се мотивира с резултатите от последващата оценка на риска от рецидив и от вреди на осъдения.”

    Комисията не подкрепя текста на вносителя и предлага § 17 да бъде отхвърлен.



    § 18. В чл. 71 се създава ал. 3:
    “(3) Осъдените на доживотен затвор и на доживотен затвор без замяна, поставени на строг режим, се настаняват в постоянно заключени помещения при засилен надзор и охрана, освен ако не са налице условията по чл. 198, ал. 2 за настаняване в общи помещения с другите лишени от свобода.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 18, който става § 17.


    § 19. В чл. 72, ал. 1 се създава изречение второ: “Те провеждат свиждания без заграждения с възможност за свободен достъп до посетителите.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 19, който става § 18.


    § 20. В чл. 76 се правят следните допълнения:
    1. В ал. 1, т. 3 след думите “изтърпяване на наказанието” се поставя запетая и се добавя “както”, а след думите “предсрочно освобождаване” се добавя “по реда на Наказателния кодекс”.
    2. В ал. 2, изречение второ след думите “адвокатите насаме” се добавя “в работното време на администрацията на съответното място за лишаване от свобода”.

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    § 20, т. 2 – отпада.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 20, който става § 19:
    § 19. В чл. 76 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1, т. 3 след думите “изтърпяване на наказанието” се поставя запетая и се добавя “както”, а думата “предсрочно” се заменя с „предсрочно и условно предсрочно”.
    2. В ал. 2, изречение второ след думата “насаме” се добавя “по всяко време на денонощието”.



    § 21. В чл. 79, ал. 5 след думите “празнични дни освен” се добавя “заетите в обслужващата и комунално-битовата дейност, както и”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 21, който става § 20.


    § 22. В чл. 80, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В основния текст думите “може да се” се заменят с “администрацията на затвора може да им”.
    2. В т. 1 думата „хигиенизиране” се заменя с “благоустройство, поддържане и хигиенизиране”.
    3. Точка 2 се изменя така:
    “2. благоустройство, поддържане и опазване на културни, исторически или архитектурни паметници, на държавни или общински обекти;”.
    4. Създава се т. 5:
    “5. други дейности.”

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 22, който става § 21:
    § 21. В чл. 80, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В текста преди т. 1 думите “може да се” се заменят с “администрацията на затвора може да им”.
    2. В т. 1 думата „хигиенизиране” се заменя с “благоустройство, поддържане и хигиенизиране”.
    3. Точка 2 се изменя така:
    “2. благоустройство, поддържане и опазване на културни, исторически или архитектурни паметници, на държавни или общински обекти;”.
    4. Създава се т. 5:
    “5. други дейности.”


    § 23. В чл. 81 ал. 2 се изменя така:
    “(2) Началникът на затвора или на поправителния дом може да освобождава от работа ученици еднократно за срок до 30 дни за подготовка и полагане на изпити за:
    1. завършване на клас в самостоятелна или индивидуална форма на обучение;
    2. завършване степен на образование и/или придобиване на професионална квалификация.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 23, който става § 22.


    § 24. В чл. 82, ал. 2 след думите “бременност или раждане” се поставя запетая и се добавя “професионално заболяване или трудова злополука”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 24, който става § 23.


    § 25. В чл. 84 се правят следните изменения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    “(1) По предложение на министъра на правосъдието Министерският съвет приема наредба за определяне на стандарти за годишна бюджетна издръжка за един лишен от свобода.”
    2. В ал. 2 т. 3 се изменя така:
    „3. самостоятелно легло и спални принадлежности, а лишените от свобода, които нямат собствени дрехи и обувки – и на безплатно облекло и обувки, подходящи за съответния сезон, по таблици, утвърдени от министъра на правосъдието.”


    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    § 25 – отпада.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 25, който става § 24.


    § 26. В чл. 86, ал. 2 след думите “може да забрани” се добавя “за срок до 6 месеца”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 26, който става § 25.


    § 27. В чл. 89 ал. 2 се изменя така:
    “(2) Времето и мястото на бракосъчетанието, когато се извършва в място за лишаване от свобода, се определят от съответния началник.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 27, който става § 26.


    § 28. В чл. 90 ал. 3 се изменя така:
    „(3) Пощенските разходи за молбите и жалбите на лишените от свобода са за тяхна сметка.”

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    § 28 – отпада.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на нар.пр.Кр. Ципов, Д. Лазаров и Св. Тончев:
    В § 28 относно чл. 90 се правят следните изменения и допълнения:
    а) алинея 3 да се измени така:
    „(3)Пощенските разходи за кореспонденцията на лишените от свобода са за тяхна сметка.”;
    б)да се създаде нова ал. 4:
    „(4) За лишените от свобода, за които е установено, че нямат доходи от трудова дейност и от близки и роднини, разходите за кореспонденция са за сметка на мястото за лишаване от свобода.”;
    в)досегашните ал. 4 и 5 стават съответно ал. 5 и 6.
    Комисията подкрепя по принцип предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 28, който става § 27:
    § 27. В чл. 90 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 3 се изменя така:
    „(3)Пощенските разходи за кореспонденцията на лишените от свобода са за тяхна сметка.”
    2. Създава се нова ал. 4:
    „(4) За лишените от свобода, за които е установено, че нямат средства, разходите за кореспонденция са за сметка на мястото за лишаване от свобода.”;
    3. Досегашните ал. 4 и 5 стават съответно ал. 5 и 6.


    § 29. В чл. 92, ал. 1 т. 6 се отменя.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 29, който става § 28.


    § 30. В чл. 94 след думите “извършва с изрична” се добавя “писмена или устна”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 30, който става § 29.


    § 31. В чл. 95 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Създава се нова ал. 3:
    “(3) В случаите по чл. 92, ал. 1 не се съставя протокол за обиск, освен ако бъдат открити вещи или предмети, чието притежаване, ползване или държане не е разрешено.”
    2. Досегашната ал. 3 става ал. 4.

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    § 31 – отпада.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на нар.пр. Кр. Ципов, Д. Лазаров и Св. Тончев:
    В § 31, в чл. 95 новата ал. 3 да се измени така:
    „(3) В случаите по чл. 92, ал. 1, т. 1, когато лишените от свобода напускат и влизат в затворническото заведение през деня многократно с оглед домакинското обслужване или за друга дейност по осигуряването, проверката се отразява в специален дневник, като не се съставя протокол за обиск, освен ако бъдат открити вещи, чието притежание, ползване или държане не е разрешено.”
    Комисията подкрепя по принцип предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 31, който става § 30:
    § 30. В чл. 95 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Създава се нова ал. 3:
    “(3) В случаите по чл. 92, ал. 1, т. 1, когато лишените от свобода напускат и влизат в затворническото заведение през деня многократно с оглед домакинското обслужване или за друга дейност по осигуряването, обискът се отразява в специален дневник, като не се съставя протокол за обиск, освен ако бъдат открити вещи, чието притежание, ползване или държане не е разрешено.”
    2. Досегашната ал. 3 става ал. 4.


    § 32. В чл. 97 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В т. 1 след думите “неразрешени предмети” се поставя запетая и се добавя “а настанените в заведения от закрит тип - и пари”.
    2. В т. 2 думата “продават” се заменя с „вземат, продават”.
    3. Точка 3 се изменя така:
    “3. притежават, ползват или държат при себе си оръжие, боеприпаси, взривни вещества и пиротехнически изделия, включително самоделно изработени такива, мобилен телефон, фотоапарат, звуко- и видеозаписващи устройства или части от тях;”.

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    В §32, т. 1 – отпада, т. 2 и 3 стават съответно т. 1 и 2.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 32, който става § 31.


    § 33. В чл. 100, ал. 2 се правят следните допълнения:
    1. В т. 7 след думите “отправяне на клевети” се поставя запетая и се добавя “заплахи за физическа саморазправа”.
    2. Създава се т. 8:
    “8. опит за внасяне в затвора, поправителния дом или затворническото общежитие на оръжие, наркотични вещества или други вещи, които могат да послужат за бягство или нападение.”

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    § 33 – отпада.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 33, който става § 32:
    § 32. В чл. 100, ал. 2 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Точка 7 се изменя така:
    „7. физическа саморазправа с лишени от свобода или служители, както и закана за такава;”
    2. Създава се т. 8:
    “8. опит за внасяне в затвора, поправителния дом или затворническото общежитие на оръжие, наркотични вещества или други вещи, които могат да послужат за бягство или нападение.”


    § 34. В чл. 101, т. 8 след думите “в извънработно” се добавя “или извънучебно”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 34, който става § 33.



    § 35. В чл. 103, ал. 1 думите “свиждане и” се заличават.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 35, който става § 34.


    § 36. В чл. 104, ал. 2 се правят следните изменения и допълнения:
    1. След думите “по чл. 101, т. 1 – 6” се поставя запетая и се добавя “а по т. 7 и 8 за срок до 5 денонощия”.
    2. Изречения второ и трето се заличават.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 36, който става § 35:
    § 35. В чл. 104, ал. 2 в изречение първо след думите “по чл. 101, т. 1 – 6” се поставя запетая и се добавя “а по т. 7 и 8 - за срок до 5 денонощия”, а изречения второ и трето се заличават.


    § 37. В чл. 106, ал. 1 думите “изтекли 6 месеца” се заменят с “изтекла една година” и думите “един месец” се заменят с “два месеца”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 37, който става § 36.


    § 38. В чл. 107, ал. 1 накрая се добавя “по чл. 101, т. 7 и 8 и изпитателният срок по предходното наказание е изтекъл”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 38, който става § 37.


    § 39. В чл. 111 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 4 се изменя така:
    “(4) Жалбата не спира изпълнението на заповедта за наказание, освен ако съдът разпореди друго.”
    2. Създават се ал. 5 и 6:
    “(5) Съдът преценява всички обстоятелства, свързани със законността на заповедта, и се произнася с определение, което се обявява на страните в съдебно заседание и не подлежи на обжалване. Съдебното заседание не е публично.
    (6) С определението съдът може да:
    1. потвърди заповедта;
    2. отмени заповедта;
    3. отмени заповедта и да върне преписката на органа, издал заповедта, със задължителни указания относно прилагането на закона.”

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    В § 39, т. 1 – отпада, т. 2 става текст на параграфа.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на нар.пр. Кр. Ципов, Д. Лазаров и Св. Тончев:
    По § 39 относно чл. 111:
    а) да се създаде нова ал. 5:
    „(5) Жалбата по ал. 1 не спира изпълнението на наложеното наказание по чл. 101, т. 7 и 8.”
    б) новите ал. 5 и 6 стават съответно ал. 6 и 7.
    Предложението е оттеглено.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 39, който става § 38:
    § 38. В чл. 111 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 4 се изменя така:
    “(4) Жалбата не спира изпълнението на заповедта за наказание, освен ако съдът разпореди друго.”
    2. Създават се ал. 5 и 6:
    “(5) Съдът преценява всички обстоятелства, свързани със законността на заповедта, и се произнася с определение, което се обявява на страните в съдебно заседание и не подлежи на обжалване.
    (6) С определението съдът може да:
    1. потвърди заповедта;
    2. отмени заповедта;
    3. отмени заповедта и да върне преписката на органа, издал заповедта, със задължителни указания относно прилагането на закона.”


    § 40. В чл. 120 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    “(1) Когато е необходимо за предотвратяване на бягство, посегателство върху живота или здравето на други лица, както и на други престъпления, лишеният от свобода може да бъде изолиран в единична килия без право на участие в колективни мероприятия, със заповед на главния директор на Главна дирекция “Изпълнение на наказанията” за срок до два месеца или със заповед на началника на затвора - за срок до един месец.”
    2. В ал. 2 думите “на главния директор на Главна дирекция “Изпълнение на наказанията” се заличават.
    3. Създават се ал. 4 и 5:
    “(4) Преди изолиране в единична килия лишеният от свобода се изслушва задължително от началника на затвора. Когато се предлага изолирането да стане със заповед на главния директор на Главна дирекция “Изпълнение на наказанията”, в предложението се отразява проведеното изслушване.
    (5) Ако по време на изолирането лишеният от свобода покаже добро поведение или отпаднат основанията за изолирането му, органът, издал заповедта, го освобождава от изолация преди да е изтекъл определеният срок.”

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    В § 40, т. 1и 2 – отпадат, т. 3 става текст на параграфа.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 40, който става § 39:
    § 39. В чл. 120 се създават ал. 4 и 5:
    “(4) Преди предложението за изолиране в единична килия лишеният от свобода се изслушва от началника на затвора, като в предложението се отразява проведеното изслушване.
    (5) Ако по време на изолирането лишеният от свобода покаже добро поведение или отпаднат основанията за изолирането му, органът, издал заповедта, го освобождава от изолация преди да е изтекъл определеният срок.”



    § 41. В чл. 122 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 думите “лишените от свобода” се заменят с “осъдените и задържаните по реда на НПК лица, настанени в затворите, поправителните домове и затворническите общежития” и се поставя запетая.
    2. В ал. 2, изречение първо след думите “не е разрешено” се добавя “или не е установено чия собственост са”.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 41, който става § 40:
    § 40. В чл. 122 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 думите “лишените от свобода” се заменят с “осъдените и задържаните по реда на Наказателно-процесуалния кодекс лица, настанени в затворите, поправителните домове и затворническите общежития” и се поставя запетая.
    2. В ал. 2, изречение първо след думите “не е разрешено” се добавя “или не е установено чия собственост са”.


    Предложение на нар.пр. Кр. Ципов, Д. Лазаров и Св. Тончев:
    Да се създаде нов § 42:
    „§ 42. В чл. 128, ал. 2, изречение първо в края да се добави „и придобиват статут на здравноосигурени лица”.
    Комисията подкрепя по принцип предложението.

    Комисията предлага да се създаде нов § 41:
    § 41. В чл. 128, ал. 2, изречение първо накрая се добавя „и придобиват статус на здравноосигурени лица с непрекъснати здравноосигурителни права”.


    § 42. В чл. 135 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2 думите “държавни или общински” се заличават, а след думите “лечебни заведения” се добавя “извън местата за лишаване от свобода”.
    2. В ал. 4 думите “държавни и общински” се заличават, а след думите “лечебни заведения” се добавя “извън местата за лишаване от свобода”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 42.


    § 43. В чл. 139 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думата “незабавно” се заличава.
    2. В ал. 2, изречение първо думата “констатирани” се заменя с “получаване на данни или установяване на”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 43.


    Комисията предлага да се създадат нови § 44 и 45:
    § 44. В чл. 152, ал. 2, т. 2 думата „рецидива” се заменя с „риска от рецидив”, а думата „значителни” се заличава.


    § 45. В глава единадесета, раздел І думата „рецидива” се заменя с „риска от рецидив”, а думата „значителни” се заличава.


    § 44. В чл. 153 ал. 1 се изменя така:
    “(1) Осъдените, обвиняемите и подсъдимите задължително се включват в програма за адаптация към условията в затворите или в поправителните домове непосредствено след постъпването им в тях.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 44, който става § 46.


    § 45. В чл. 154 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    “(1) По време на престоя в приемното отделение всеки осъден се включва в програмата за адаптация, изготвя се оценка на риска от рецидив и от вреди и първоначален доклад.”
    2. В ал. 2:
    а) основният текст се изменя така:
    “Първоначалният доклад включва:”;
    б) в т. 1 думата “значителни” се заличава;
    в) в т. 3 думата “значителни” се заличава.
    3. Създава се нова ал. 3:
    “(3) За лицата с психиатрични и ментални отклонения, за които е невъзможно да се извършат диагностичните дейности по ал. 1, се провежда психиатрично или психологическо изследване.”
    4. Създава се ал. 4:
    „(4) Обвиняемите и подсъдимите, настанени в приемното отделение, се включват в програмата за адаптация и за тях се изготвя анализ на риска от вреди.”
    5. Досегашната ал. 3 става ал. 5 и в нея думата “осъдения” се заменя с “риска от рецидив и риска от вреди”.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 45, който става § 47:
    § 47. В чл. 154 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    “(1) По време на престоя в приемното отделение всеки осъден се включва в програмата за адаптация, изготвя се оценка на риска от рецидив и от вреди и първоначален доклад.”
    2. В ал. 2:
    а) текстът преди т. 1 се изменя така:
    “Първоначалният доклад включва:”;
    б) в т. 1 думата “значителни” се заличава;
    в) в т. 3 думата “значителни” се заличава.
    3. Създават се нова ал. 3 и ал. 4:
    “(3) За лицата с психиатрични и ментални отклонения, за които е невъзможно да се извършат диагностичните дейности по ал. 1, се провежда психиатрично или психологическо изследване.
    (4) Обвиняемите и подсъдимите, настанени в приемното отделение, се включват в програмата за адаптация и за тях се изготвя анализ на риска от вреди.”
    4. Досегашната ал. 3 става ал. 5 и в нея думата “осъдения” се заменя с “риска от рецидив и риска от вреди”.

    § 46. В чл. 156 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 думите “Индивидуалният план за изпълнение на присъдата” се заменят със “След приключване на програмата за адаптация за всеки осъден се изготвя индивидуален план за изпълнение на присъдата, който”.
    2. В ал. 2, т. 3 след думите “риска от рецидив” се добавя “и от вреди”.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 46, който става § 48:
    § 48. В чл. 156 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 думите “Индивидуалният план за изпълнение на присъдата” се заменят със “След приключване на програмата за адаптация за всеки осъден се изготвя индивидуален план за изпълнение на присъдата, който”.
    2. В ал. 2, т. 3 накрая се добавя “и от вреди”.
    3. В ал. 3, т. 1 накрая се добавя “и от вреди”.


    § 47. В чл. 157, ал. 2 т. 4 се отменя.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 47, който става § 49.


    § 48. Създава се чл. 157а:
    “Чл. 157а. (1) Преди освобождаване лишените от свобода се включват в специализирана програма за подготовка за живот на свобода.
    (2) Програмата за подготовка за живот на свобода е с продължителност от един до три месеца.
    (3) При реализиране на програмата по ал. 1 с всеки осъден се изработва план за действие, включващ реалистични и практически стъпки за справяне в условията на свободен живот.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 48, който става § 50.

    § 49. В чл. 161 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2 думите „Министерството на правосъдието” се заменят с „Министерството на образованието, младежта и науката”.
    2. Създава се ал. 4:
    „(4) За нуждите на училищата в местата за лишаване от свобода Министерството на правосъдието осигурява и предоставя собствен сграден фонд.”

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    В § 49, т. 1 – отпада, т. 2 става текст на параграфа.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 49, който става § 51.


    § 50. В чл. 176, т. 6 след думите „Наказателно-процесуалния кодекс” се добавя „и Закона за съдебната власт”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 50, който става § 52.


    § 51. В чл. 181, ал. 1 след думите „На освободените” се добавя „с изключение на тези по чл. 176, т. 5” и се поставя запетая.

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    § 51 – отпада.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 51, който става § 53.


    § 52. В чл. 202 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    „(1) Пробационните служби организират и ръководят работата на пробационните служители.”
    2. В ал. 2 думите „областните пробационни служби” се заменят с „пробационните служители”.
    3. В ал. 3, т. 1 след думите „пробационен служител” се добавя „или юрисконсулт от съответната териториална служба”.
    4. В ал. 6 думите „пробационните служби” се заменят с „областните служби „Изпълнение на наказанията”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 52, който става § 54.

    § 53. В чл. 205, ал. 3, изречение второ след думите „съответната прокуратура” се добавя „и кмета на населеното място”.

    Предложение на нар.пр.Кр. Ципов, Д. Лазаров и Св. Тончев:
    В § 53, в чл. 205, ал. 3, изречение второ след думите „съответната прокуратура” да се постави запетая и да се добави „кмета на населеното място и съответното поделение на МВР.”
    Комисията подкрепя по принцип предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 53, който става § 55:
    § 55. В чл. 205, ал. 3, в изречение второ след думите „съответната прокуратура” се поставя запетая и се добавя „кмета на населеното място и съответният началник на районното управление на Министерството на вътрешните работи.”


    § 54. В чл. 206 ал. 2 се отменя.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 54, който става § 56.


    § 55. В чл. 207 се правят следните допълнения:
    1. В ал. 1 след думите „да се яви” се добавя „в срок до 7 дни”.
    2. В ал. 2 след думите „на указания” се добавя „му”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 55, който става § 57.


    § 56. В чл. 208 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 накрая се поставя запетая и се добавя „кметът на населеното място по местоизпълнение на наказанието и съответното районно управление на Министерството на вътрешните работи”.
    2. Създава се изречение второ:
    „В уведомителното писмо се отбелязват данни за осъденото лице, характерът на извършеното престъпление, размерът и видът на постановените от съда пробационни мерки”.
    3. В ал. 2 думите “В срока по чл. 207, ал. 1” се заменят с “В тридневен срок от явяването на осъдения пред пробационния служител”, а думите “за всеки осъден” се заличават.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 56, който става § 58:
    § 58. В чл. 208 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 накрая се поставя запетая и се добавя „кметът на населеното място по местоизпълнение на наказанието и съответният началник на районното управление на Министерството на вътрешните работи” и се създава изречение второ: „В уведомителното писмо се отбелязват данни за осъденото лице, характерът на извършеното престъпление, размерът и видът на постановените от съда пробационни мерки.”
    2. В ал. 2 думите “В срока по чл. 207, ал. 1 за всеки осъден” се заменят с “В тридневен срок от явяването на осъдения пред пробационния служител”.


    § 57. В чл. 209 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1:
    а) в т. 1 думата „значителни” се заличава;
    б) в т. 2 думата „значителни” се заличава.
    2. Алинея 2 се изменя така:
    „(2) Правилата за оценка на риска от рецидив и риска от вреди се утвърждават от министъра на правосъдието.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 57, който става § 59.


    § 58. В чл. 210 ал. 3 се изменя така:
    „(3) Времето за стационарно или домашно лечение, удостоверено с официален документ, издаден от личния или лекуващия лекар, от лекарска консултативна комисия или от лекар по дентална медицина, се зачита за изтърпяна задължителна регистрация.”

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 58, който става § 60:
    § 60. В чл. 210, ал. 3 се изменя така:
    „(3) Времето за стационарно или домашно лечение на осъденото лице, удостоверено с официален документ, издаден от личния или лекуващия лекар, от лекарска консултативна комисия или от лекар по дентална медицина, се зачита за изтърпяна пробационна мярка задължителна регистрация.”


    § 59. В чл. 211, ал. 1, т. 2 думите „настаняване на” се заменят с „домашно или болнично”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 59, който става § 61.


    § 60. В чл. 213 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    „(1) Изпълнението на пробационната мярка ограничения на свободното придвижване се контролира чрез проверки по план и график, изготвени от пробационния служител и съгласувани с началника на съответното районно управление на Министерството на вътрешните работи или с оправомощено от него длъжностно лице.”
    2. Алинея 2 се изменя така:
    „(2) Проверките по ал. 1 се извършват от пробационен служител или определено от него длъжностно лице.”
    3. В ал. 3 след думата „Забраната” се добавя „по чл. 42б, ал. 3, т. 1 от Наказателния кодекс”.

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    §60 – отпада.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на нар.пр.Кр. Ципов, Д. Лазаров и Св. Тончев:
    В § 60 относно чл. 213 в ал. 3 думите „по чл. 43б, ал. 3, т. 1 от НК” да се заменят с „ по чл. 42б, ал. 3, т. 1 от НК.”
    Предложението е оттеглено.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 60, който става § 62.


    § 61. В чл. 221, ал. 4 думите „7 работни дни” се заменят с „56 часа”, а след думата „месечно” се добавя „при спазване разпоредбите на Кодекса на труда”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 61, който става § 63.


    § 62. В чл. 225 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думите „оценка за” се заменят с „доклад за оценка на”.
    2. В ал. 2 думата „Оценката” се заменя с „Докладът”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 62, който става § 64.



    § 63. В чл. 227 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 т. 1 се изменя така:
    „1. забележка;”.
    2. В ал. 2 думите „по ал. 1, т. 2” се заличават, думите „областното звено” се заменят с „областната служба”, а след думите „на нарушителя” се добавя „или запознаване с и приемане на писмените му обяснения”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 63, който става § 65.


    § 64. В чл. 228 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 думите „При внасяне на предложение” се заменят с „След приемане от пробационния съвет на предложението”, а след думите “се спира” се поставя запетая и се добавя “към който момент се изчислява и неизтърпяната част от наказанието пробация”.
    2. Алинея 2 се отменя.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 64, който става § 66.

    § 65. В чл. 229 думите „специализиран пробационен служител на пробационната служба” се заменят с „определени пробационни служители със специална подготовка”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 65, който става § 67.


    § 66. В чл. 230 в основния текст думите „Специализираният пробационен служител” се заменят с „Пробационен служител по чл. 229”, след думите „педагогическа стая” съюзът „и” се заменя със запетая и след думите „педагогически съветник” се добавя „и по възможност служител от местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни”.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 66, който става § 68:
    § 68. В чл. 230 в текста преди т. 1 думите „Специализираният пробационен служител” се заменят с „Пробационен служител по чл. 229”, след думите „педагогическа стая” съюзът „и” се заменя със запетая и след думите „педагогически съветник” се добавя „и член от местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни”.


    § 67. В чл. 241 се създава ал. 4:
    “(4) При недостиг на капацитет, по мотивирано предложение на началника на областната служба “Изпълнение на наказанията” или на началника на арестите в съответната териториална служба лицата по ал. 1 могат да бъдат настанени с разпореждане на съответния прокурор или съд в друг арест, който е най-близко до района на досъдебното производство или делото, съобразно съществуващите възможности.”

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 67, който става § 69:
    § 69. В чл. 241 се създава ал. 4:
    “(4) Когато лицата с мярка за неотклонение задържане под стража не могат да бъдат настанени по реда на ал. 1, по мотивирано предложение на началника на областната служба “Изпълнение на наказанията” или на началника на арестите в съответната териториална служба могат да бъдат настанени с разпореждане на съответния съд в друг арест, който е най-близко до района на досъдебното производство или делото, съобразно съществуващите възможности.”


    § 68. В чл. 243 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2 думата „колетни” се заменя с „хранителни”.
    2. Създава се ал. 5:
    „(5) На постъпващите в ареста лица се извършва изследване за риска от вреди и се следят поведенческите им прояви за времето на задържането. Документацията по случая се предава с лицето при неговото преместване в друг арест или в затвор.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 68, който става § 70.



    § 69. В чл. 245, ал. 1 накрая се поставя запетая и се добавя „определение за взетата мярка за неотклонение задържане под стража и справка за съдимост”.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 69, който става § 71.


    § 70. В чл. 250 се правят следните допълнения:
    1. В ал. 1 накрая се поставя запетая и се добавя „както и в случаите по чл. 241, ал. 4.”
    2. Създават се ал. 3 - 6:
    „(3) Обвиняемите и подсъдимите се изпращат в лечебни заведения с разпореждане на съответния прокурор или съд по предложение на началника на затвора или поправителния дом, началника на областната служба “Изпълнение на наказанията” или началника на арестите в съответната териториална служба.
    (4) Когато в лечебните заведения към местата за лишаване от свобода няма условия за провеждане на необходимото лечение, налагат се консултативни прегледи, специализирани изследвания или лечение на инфекциозни заболявания, обвиняемите и подсъдимите се изпращат по реда на ал. 3 в лечебни заведения извън местата за лишаване от свобода.
    (5) Необходимостта от изпращане на обвиняем или подсъдим в лечебно заведение се мотивира от директора на специализираната болница за активно лечение на лишени от свобода, от директора на медицинския център или от медицинския специалист към ареста.
    (6) Транспортирането и охраната на обвиняемите и подсъдимите до и в лечебните заведения се организира със заповед на началника на затвора или поправителния дом, началника на областната служба “Изпълнение на наказанията” или на началника на арестите в съответната териториална служба.”

    Предложение на нар.пр.Кр. Ципов, Д. Лазаров и Св. Тончев:
    В § 70, чл. 250 да се създаде ал. 7:
    „(7) По отношение на задържаните под стража лица се прилага чл. 128, ал. 2.”
    Предложението е оттеглено.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 70, който става § 72:
    § 72. В чл. 250 се правят следните допълнения:
    1. В ал. 1 след думите „арест в друг” се добавя „извън случаите по чл. 241, ал. 4.”
    2. Създават се ал. 3 - 6:
    „(3) Обвиняемите и подсъдимите се изпращат в лечебни заведения с разпореждане на съответния прокурор или съд по предложение на началника на затвора или поправителния дом, началника на областната служба “Изпълнение на наказанията” или началника на арестите в съответната териториална служба.
    (4) Когато в лечебните заведения към местата за лишаване от свобода няма условия за провеждане на необходимото лечение, налагат се консултативни прегледи, специализирани изследвания или лечение на инфекциозни заболявания, обвиняемите и подсъдимите се изпращат по реда на ал. 3 в лечебни заведения извън местата за лишаване от свобода.
    (5) Необходимостта от изпращане на обвиняем или подсъдим в лечебно заведение се мотивира от директора на специализираната болница за активно лечение на лишени от свобода, от директора на медицинския център или от медицинския специалист към ареста.
    (6) Транспортирането и охраната на обвиняемите и подсъдимите до и в лечебните заведения се организира със заповед на началника на затвора или поправителния дом, началника на областната служба “Изпълнение на наказанията” или на началника на арестите в съответната териториална служба.”



    § 71. В чл. 255, ал. 2 след думите „лечебно заведение” се добавя „включително извън местата за лишаване от свобода, при условията на
    чл. 250, ал. 5 и 6” и се поставя запетая.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 71, който става § 73:
    § 73. В чл. 255, ал. 2 след думите „лечебно заведение” се добавя „включително извън местата за лишаване от свобода, при условията и по реда на чл. 250, ал. 5 и 6” и се поставя запетая.



    § 72. В чл. 256 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1:
    а) в т. 1 думите „по време на които могат да получават” се заличават;
    б) в т. 2 думите „защитника и повереника” се заменят със „защитници и повереници”;
    в) създава се т. 5:
    „5. на парични суми до размера на една минимална работна заплата, установена за страната.”
    2. В ал. 4 след думите „броят свиждания” запетаята се заменя със съюза „и” и думите „и сумите за лично ползване” се заличават.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 72, който става § 74.


    § 73. Създава се чл. 258а:
    „Чл. 258а. Министърът на правосъдието утвърждава списък на разрешените вещи и предмети, които осъдените, обвиняемите и подсъдимите, настанени в арестите, могат да държат при себе си и да ползват.”

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 73, който става § 75.

    § 74. В параграф 13 от преходните и заключителните разпоредби думите „три години след приемането на програмата по § 11” се заменят с
    „от 1 януари 2019 г.”

    Предложение на нар.пр. Михаил Миков:
    §74 – отпада.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 74, който става § 76.


    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
    ПО ПРАВНИ ВЪПРОСИ:


    ИСКРА ФИДОСОВА
    Форма за търсене
    Ключова дума