Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
КОМИСИЯ ПО РЕГИОНАЛНА ПОЛИТИКА И МЕСТНО САМОУПРАВЛЕНИЕ
КОМИСИЯ ПО РЕГИОНАЛНА ПОЛИТИКА И МЕСТНО САМОУПРАВЛЕНИЕ
17/05/2012 второ гласуване

    ЗА

    ВТОРО ГЛАСУВАНЕ

    НА

    Законопроект за изменение и допълнение на
    Закона за пътищата, № 202 – 01 – 7,
    внесен от Министерски съвет,
    приет на първо гласуване на 24. 04. 2012 г.
    Проект

    З А К О Н
    ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ПЪТИЩАТА
    (Обн., ДВ, бр. 26 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 88 от 2000 г., бр. 111 от 2001 г., бр. 47 и 118 от 2002 г., бр. 9 и 112 от 2003 г., бр. 6 и 14 от 2004 г., бр. 88 и 104 от 2005 г., бр. 30, 36, 64, 102, 105 и 108 от 2006 г., бр. 59 от 2007 г., бр. 43 и 69 от 2008 г., бр. 12, 32, 41, 42, 75, 82 и 93 от 2009 г., бр. 87 от 2010 г. и бр. 19, 39, 55 и 99 от 2011 г.)
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на закона.

    § 1. В чл. 3 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2 след думата „автомагистралите” се поставя запетая и се добавя „скоростните пътища”.
    2. В ал. 7 се създава т. 5:
    „5. имат площадки за отдих.”
    3. Създават се ал. 8 и 9:
    „(8) Скоростните пътища са национални обекти. Те са специално изградени пътища за движение само на моторни превозни средства и притежават следните характеристики:
    1. имат самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
    2. пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии е само на различни нива;
    3. вливането и отливането на движението се осъществява само от пътни възли на различни нива;
    4. връзките към прилежащи територии са чрез локално платно, отделено от директно трасе с разделителна ивица с широчина не по-малко от два метра;
    5. имат предпазна телена ограда;
    6. имат площадки за принудително спиране;
    7. имат площадки за отдих.
    (9) За изместване на участъци от мрежите и съоръженията на техническата инфраструктура, засегната при проектирането и изграждането на автомагистрали и скоростни пътища, се прилагат условията и редът на Закона за държавната собственост, Закона за устройство на територията, Закона за горите и Закона за опазване на земеделските земи за национални обекти по смисъла на Закона за държавната собственост.”

    Предложение от н.пр. Румен Такоров:
    В § 1 да отпаднат т. 1 и 3.
    Комисията не подкрепя предложението.


    Предложение от н.пр. Любен Татарски:
    В § 1 се правят следните допълнения:
    1. В т. 2 – в ал. 7, т. 5 след думите „площадки за” се добавя „краткотраен”;
    2. В т. 3, в ал. 8:
    а/ в текста преди т. 1 след думата „изградени” се добавя „и означени за движение”, а след думата „средства” се добавя „с високи скорости”;
    б/ в т. 7 след думите „площадки за” се добавя „краткотраен”.
    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 1:
    § 1. В чл. 3 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2 след думата „автомагистралите” се поставя запетая и се добавя „скоростните пътища”.
    2. В ал. 7 се създават т. 5 и 6:
    „5. имат площадки за краткотраен отдих;
    6. имат предпазна телена ограда.”
    3. Създават се ал. 8 и 9:
    „(8) Скоростните пътища са национални обекти. Те са специално изградени и означени за движение пътища само на моторни превозни средства с високи скорости и притежават следните характеристики:
    1. имат самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
    2. пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии е само на различни нива;
    3. вливането и отливането на движението се осъществява само от пътни възли на различни нива;
    4. връзките към прилежащи територии са чрез локално платно, отделено от директно трасе с разделителна ивица с широчина не по-малко от два метра;
    5. имат предпазна телена ограда;
    6. имат площадки за принудително спиране;
    7. имат площадки за краткотраен отдих.
    (9) За изместване на участъци от мрежите и съоръженията на техническата инфраструктура, засегната при проектирането и изграждането на автомагистрали и скоростни пътища, се прилагат условията и редът на Закона за държавната собственост, Закона за устройство на територията, Закона за горите и Закона за опазване на земеделските земи за национални обекти по смисъла на Закона за държавната собственост.”

    Комисията предлага да се създаде нов § 1а, който да стане § 2:
    § 2. В чл. 5, ал. 6а след думата „автомагистралите” се добавя „и скоростните пътища”.

    § 2. В чл. 25 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Създават се нови ал. 3 и 4:
    „(3) За автомагистрали и скоростни пътища се забранява специалното ползване на пътищата чрез изграждане на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващата зона.
    (4) За пътищата от първи и втори клас, които не попадат в приложното поле на ал. 3, както и за пътищата от трети клас се забранява изграждането и експлоатацията на рекламни съоръжения в обхвата на пътя или в обслужващата зона на разстояние, по-малко от 8 м, измерено хоризонтално от края (ръба) на пътната настилка до целия габарит на рекламното съоръжение.”
    2. Досегашната ал. 3 става ал. 5.
    3. Досегашната ал. 4 става ал. 6 и в нея думите „по ал. 3” се заменят с „по ал. 5”.
    4. Създава се ал. 7:
    „(7) В обхвата и обслужващата зона на автомагистрали и скоростни пътища се разрешава изграждането и експлоатацията само на търговски крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях. Забранява се изграждането на такива обекти на отстояние, по-малко от 3 км преди и след пътните възли. ”

    Предложение от н.пр. н.пр. Светослав Тончев, Иван Вълков и Веселин Давидов:
    В § 2 се правят следните изменения и допълнения:
    1. в т. 1, в ал. 3 след думата „изграждане” се добавя „и експлоатация”.
    2. т. 3 се изменя така:
    „3. Досегашната алинея 4 се отменя.”
    3. т. 4 се изменя така:
    „4. Създава се ал. 6:
    „(6) В обхвата и обслужващата зона на автомагистрали и скоростни пътища се разрешава изграждането и експлоатацията само на търговски крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях. Забранява се изграждането на такива обекти на отстояние, по-малко от 3 км преди и след пътните възли. ”
    Комисията не подкрепя предложението по т. 1. Комисията подкрепя по принцип предложенията по т. 2 и 3.


    Предложение от н.пр. н.пр. Станислав Иванов и Антоний Йорданов:
    В § 2 новите ал. 3 и 4 на чл. 25 се отменят.
    Комисията подкрепя предложението.


    Предложение от н.пр. Любен Татарски:
    В § 2 се правят следните изменения:
    1. В ал. 4 думите „първи и втори клас, които не попадат в приложното поле на ал. 3, както и за пътищата от” се заменят с „първи, втори и”;
    2. В ал. 7 думата „търговски” се заличава.
    Предложението по т. 1 бе оттеглено. Комисията подкрепя предложението по т. 2.

    Предложение от н.пр. Четин Казак:
    § 2 се отхвърля.

    Предложението бе оттеглено.

    Комисията не подкрепя текста на вносителя по т. 1, 2 и 3.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя по т. 4 и предлага следната редакция на § 2, който става § 3:
    § 3. В чл. 25 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 4 се отменя.
    2. Създава се ал. 5:
    „(5) В обхвата и обслужващата зона на автомагистралите и скоростните пътища се разрешава изграждането и експлоатацията само на крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях. Забранява се изграждането на такива обекти на отстояние, по-малко от 3 км преди и след пътните възли. ”


    Предложение от н.пр. н.пр. Станислав Иванов и Антоний Йорданов:
    Създава се нов § 2а:
    „§ 2а. В чл. 26 се правят следните изменения и допълнения:
    1. в ал. 8 се създава т. 4:
    „4. при експлоатацията на рекламни съоръжения, отдадени по реда и при условията на наредбата по чл. 18, ал. 5 – десет години.”
    2. ал. 9 се изменя така:
    „(9) Разрешенията се отнемат при неспазване на условията, предвидени в тях и/или при неспазване на изискванията за извършване на съответната дейност, предвидени в наредбата по чл.18, ал. 5.”
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията предлага да се създаде нов § 3а, който да стане § 4:
    § 4. В чл. 26 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 8 се създава т. 4:
    „4. при експлоатация на рекламни съоръжения, издадени при условията и по реда на наредбата по чл. 18, ал. 5 – десет години.”
    2. Алинея 9 се изменя така:
    „(9) Разрешенията се отнемат при неспазване на условията, предвидени в тях и/или при неспазване на изискванията за извършване на съответната дейност, определени в наредбата по чл.18, ал. 5.”


    ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на подразделението.

    § 3. (1) В 6-месечен срок от влизането в сила на закона лицата, на които е издадено разрешение за експлоатация на рекламни съоръжения, са длъжни по предписание на директорите на областните пътни управления съгласувано с компетентните органи на Министерството на вътрешните работи да изградят ограничителни системи за пътища или да приведат съществуващите системи в обхвата на пътя пред рекламните съоръжения в съответствие с изискванията към строежите, определени в глава девета, раздел ІІІ от Закона за устройството на територията.
    (2) Предписанията за обезопасяване на рекламните съоръжения се издават в едномесечен срок от влизането в сила на закона.
    (3) В едномесечен срок след изтичането на срока по ал. 1 рекламните съоръжения, които не отговарят на изискванията, се премахват от собствениците им.
    (4) При неизпълнение на задължението по ал. 3 се прилагат разпоредбите на чл.57.
    (5) Разрешения за експлоатация на рекламни съоръжения, за които до влизането в сила на този закон са издадени разрешения за изграждане по досегашния ред и които не отговарят на изискванията на чл. 25, ал. 4, могат да се издават в 6-месечен срок от влизането в сила на закона.

    Предложение от н.пр. Румен Такоров:
    § 3 да отпадне.
    Комисията подкрепя предложението.

    Предложение от н.пр. н.пр. Милена Христова и Захари Георгиев:
    В § 3 се правят следните изменения:
    1. Създава се нова ал. 4:
    „(4) След изтичане на срока на вече подписани договори за изграждане и експлоатация на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващата зона на автомагистрали, но не по-късно от три години от влизане в сила на този закон, рекламните съоръжения се премахват от собствениците им.”
    2. Досегашната ал. 4 става ал. 5 и в нея след думите „ал. 3” се добавя „и 4”.
    3. Досегашната ал. 5 да отпадне.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение от н.пр. н.пр. Светослав Тончев, Иван Вълков и Веселин Давидов:
    § 3 се изменя така:
    „§ 3. (1) В 6-месечен срок от влизането в сила на закона лицата, на които е издадено разрешение за експлоатация на рекламни съоръжения, са длъжни да приведат съществуващите рекламни съоръжения в съответствие с изискванията на чл. 25, ал. 3 и 4.
    (2) В едномесечен срок след изтичането на срока по ал. 1 рекламните съоръжения, които не отговарят на изискванията се премахват от собствениците им.
    (3) При неизпълнение на задължението по ал. 2, рекламните съоръжения се премахват от областно пътно управление за сметка на собствениците като се прилагат разпоредбите на чл. 57.
    (4) Разрешенията за експлоатация на рекламни съоръжения, за които до влизането в сила на този закон са издадени разрешения за изграждане по досегашния ред, се издават със срок на действие до 6 месеца, с цел привеждане в съответствие на рекламните съоръжения с изискванията на чл. 25 ал. 3 и 4.
    Предложението бе оттеглено.

    Предложение от н.пр. Любен Татарски:
    § 3 се изменя така:
    „§ 3. (1) Неприключилите производства по подадените преди влизането в сила на този закон заявления/искания за издаване на разрешения за специално ползване на пътя чрез изграждане на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващите зони се приключват при условията на този закон.
    (2) Разрешенията за експлоатация на рекламни съоръжения, за които до влизането в сила на този закон са издадени разрешения за изграждане и които не отговарят на изискванията на чл. 25, ал. 3 и 4, се издават със срок на действие до 6 месеца от влизането в сила на този закон.
    (3) В 6-месечен срок от влизането в сила на този закон лицата, на които е издадено разрешение за експлоатация на рекламни съоръжения по ал. 2, разположени в обхвата на пътя или в обслужващата зона на пътищата от първи, втори и трети клас, са длъжни да приведат съществуващите рекламни съоръжения в съответствие с изискванията на чл. 25, ал. 4.
    (4) В едномесечен срок след изтичането на срока по ал. 2 рекламните съоръжения, които не отговарят на изискванията на чл. 25, ал. 3 и 4, се премахват от собствениците им.
    (5) При неизпълнение на задължението по ал. 4, рекламните съоръжения се премахват от областното пътно управление за сметка на собствениците, като се прилагат разпоредбите на чл. 57.

    Предложението бе оттеглено.

    Предложение от н.пр. н.пр. Станислав Иванов и Антоний Йорданов:
    § 3 се изменя така:
    „§ 3. Издадените до момента на влизане в сила на закона безсрочни разрешения за експлоатация на рекламни съоръжения остават валидни за срок до 5 (пет) години, считано от датата на влизане в сила на закона.”
    Комисията подкрепя предложението.


    Предложение от н.пр. Четин Казак:
    § 3 се отхвърля.
    Предложението бе оттеглено.

    Комисията не подкрепя текста на вносителя и предлага следната редакция на § 3, който става § 5:
    § 5. Издадените до влизане в сила на този закон безсрочни разрешения за експлоатация на рекламни съоръжения остават валидни за срок до пет години от датата на влизане в сила на този закон.

    § 4. (1) Подадените от заинтересуваните лица преди влизането в сила на закона заявления/искания за издаване на разрешения за експлоатация на търговски крайпътни обекти в обхвата и в обслужващите зони на автомагистрали се разглеждат по досегашния ред.
    (2) Подадените от заинтересуваните лица след влизането в сила на закона заявления/искания за издаване на разрешения за експлоатация на търговски крайпътни обекти в обхвата и в обслужващите зони на автомагистрали, за които има издадени разрешения за специално ползване на пътя чрез изграждане на обекта и на пътна връзка към него, се разглеждат по досегашния ред.

    Предложение от н.пр. н.пр. Милена Христова и Захари Георгиев:
    В § 4 ал. 2 да отпадне.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение от н.пр. Любен Татарски:
    § 4 се изменя така:
    § 4. (1) Неприключилите производства по подадените преди влизането в сила на този закон заявления/искания за издаване на разрешения за специално ползване на пътя чрез изграждане на крайпътни обслужващи комплекси и пътни връзки към тях в обхвата и в обслужващите зони на автомагистрали се приключват при условията, действали преди влизане в сила на този закон.
    (2) Разрешения за експлоатация на крайпътни обслужващи комплекси в обхвата и в обслужващите зони на автомагистрали, за които до влизането в сила на този закон има издадени разрешения за специално ползване на пътя чрез изграждане на обекта и на пътна връзка към него, се издават при условията, действали преди влизане в сила на този закон.
    Комисията подкрепя предложението.

    Предложение от н.пр. Четин Казак:
    § 4 се отхвърля.
    Предложението бе оттеглено.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 4, който става § 6:
    § 6. (1) Неприключилите производства по подадените преди влизането в сила на този закон заявления/искания за издаване на разрешения за специално ползване на пътя чрез изграждане на крайпътни обслужващи комплекси и пътни връзки към тях в обхвата и в обслужващите зони на автомагистралите се приключват при условията, действали преди влизането в сила на този закон.
    (2) Разрешения за експлоатация на крайпътни обслужващи комплекси в обхвата и в обслужващите зони на автомагистралите, за които до влизането в сила на този закон има издадени разрешения за специално ползване на пътя чрез изграждане на обекта и на пътна връзка към него, се издават при условията, действали преди влизането в сила на този закон.

    Предложение от н.пр. н.пр. Станислав Иванов и Антоний Йорданов:
    Създава се нов § 4а:
    „§ 4а. В срок до 01. 01. 2013 г. Министерският съвет приема нова Наредба за специалното ползване на пътищата в съответствие с измененията на Закона за пътищата, с която се определят условията и редът за специално ползване на пътищата по смисъла на § 1, т. 8 от Закона за пътищата. ”

    Комисията подкрепя по принцип предложението и предлага да се създаде нов § 6а, който да стане § 7:
    § 7. Министерският съвет приема измененията в наредбата по чл. 18, ал. 5 в 6-месечен срок от влизането в сила на този закон.

    Предложение от н.пр. Румен Такоров:
    Създават се нови § 4а и § 4б:
    „§ 4а. Разпоредбите на чл. 25, ал. 3 и 4 влизат в сила от 01. 01. 2022 г. за изградените автомагистрали.
    § 4б. Таксите за експлоатация на рекламните съоръжения се изразходват само за изграждане на автомагистрали.”

    Предложението бе оттеглено.

    § 5. В Закона за движението по пътищата (обн., ДВ, бр. 20 от
    1999 г.; изм. и доп., бр. 1 от 2000 г., бр. 43 и 76 от 2002 г., бр. 16 и 22 от 2003 г., бр. 6, 70, 85 и 115 от 2004 г., бр. 79, 92, 99, 102, 103 и 105 от 2005 г., бр. 30, 34, 61, 64, 80, 82, 85 и 102 от 2006 г., бр. 22, 51, 53, 97 и 109 от 2007 г., бр. 36, 43, 69, 88 и 102 от 2008 г., бр. 74, 75, 82 и 93 от 2009 г., бр. 54, 98 и 100 от 2010 г. и бр. 10, 19, 39 и 48 от 2011 г.) се правят следните изменения и допълнения:
    1. В таблицата на чл. 21:
    а) създава се нова колона с наименование „Скоростен път” и с показатели по отношение на допустимата стойност, както следва:

    „Категория А 90
    Категория В 120
    Категории С, D 90
    Категории В+Е,
    С+Е, D+Е 90
    Категории Т -

    Категория М -
    Самоходни -
    машини

    б) в колона „Автомагистрала”, на ред 2 числото „130” се заменя със „140”.”
    2. В глава втора наименованието на раздел ХIII се изменя така:
    „Автомагистрала и скоростен път. Автомобилен път”
    3. В чл. 55 след думата „автомагистрала“ се добавя „или скоростен път“.
    4. Член 56 се изменя така:
    „Чл. 56. Водач, който навлиза на автомагистрала или скоростен път, е длъжен да пропусне движещите се по тях пътни превозни средства, а който иска да напусне автомагистралата или скоростния път, трябва своевременно да заеме място в съответната пътна лента за излизане от тях.”
    5. Създава се чл. 58а:
    „Чл. 58а. При движение по скоростен път на водача е забранено:
    1. да спира пътното превозно средство за престой извън специално обозначените за това места;
    2. да завива в обратна посока, да се движи назад, да навлиза в разделителната ивица или да я пресича, включително на местата, където тя е прекъсната.”
    6. Създава се чл. 59а:
    „Чл. 59а. (1) Водачът на пътно превозно средство, движещо се по скоростен път, принуден да спре поради независещи от него обстоятелства, може да направи това върху площадката за принудително спиране извън платното за движение, като през нощта и при намалена видимост сигнализира спряното пътно превозно средство с предупредителен светлоотразителен триъгълник или включен авариен сигнал. При невъзможност да отстрани повредата и да продължи движението той е длъжен да вземе мерки за изтегляне на пътното превозно средство от скоростния път по най-бърз начин.
    (2) Пътно превозно средство, получило повреда при движение по скоростен път, може да бъде теглено с гъвкава връзка само до най-близкия изход на скоростния път.”
    7. В чл. 84 след думата „автомагистрала“ се добавя „и скоростен път“.
    8. В чл. 130, ал. 1 след думите „извън населено място - 50 km/h“ се добавя „по скоростен път“ .
    9. В чл. 166, ал. 1 се създава т. 6:
    „6. движение на извънгабаритни и тежки пътни превозни средства без разрешение на собственика или администрацията, управляваща пътя.”
    10. В § 6 от Допълнителните разпоредби се създава т. 52а:
    „52а. „Скоростен път” е път, който отговоря на изискванията на
    чл. 3, ал. 8 от Закона за пътищата.”

    Предложение от н.пр. Румен Такоров:
    § 5 да отпадне.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение от н.пр. н.пр. Милена Христова и Захари Георгиев:
    В § 5 в т. 1 се правят следните изменения:
    а/ буква „а” за категория В числото „120” се заменя с „110”.
    б/ буква „б” да отпадне.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение от н.пр. н.пр. Светослав Тончев, Иван Вълков и Веселин Давидов:
    В § 5, т. 9 да отпадне.

    Комисията подкрепя предложението.

    Предложение от н.пр. Четин Казак:
    В § 5, т. 1, буква «б» да отпадне.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 5, който става § 8:
    § 8. В Закона за движението по пътищата (обн., ДВ, бр. 20 от
    1999 г.; изм. и доп., бр. 1 от 2000 г., бр. 43 и 76 от 2002 г., бр. 16 и 22 от 2003 г., бр. 6, 70, 85 и 115 от 2004 г., бр. 79, 92, 99, 102, 103 и 105 от 2005 г., бр. 30, 34, 61, 64, 80, 82, 85 и 102 от 2006 г., бр. 22, 51, 53, 97 и 109 от 2007 г., бр. 36, 43, 69, 88 и 102 от 2008 г., бр. 74, 75, 82 и 93 от 2009 г., бр. 54, 98 и 100 от 2010 г. и бр. 10, 19, 39 и 48 от 2011 г. и бр. 20 от 2012 г.) се правят следните изменения и допълнения:
    1. В таблицата на чл. 21:
    а) в колона „Автомагистрала”, на ред 2 числото „130” се заменя със „140”.”
    б) създава се нова колона с наименование „Скоростен път” и с показатели по отношение на допустимата стойност, както следва:

    „Категория А 90
    Категория В 120
    Категории С, D 90
    Категории В+Е,
    С+Е, D+Е 90
    Категории Т -

    Категория М -
    Самоходни -
    машини

    2. В глава втора наименованието на раздел ХIII се изменя така:
    „Автомагистрала и скоростен път. Автомобилен път”
    3. В чл. 55 в ал. 1 и 2 след думата „автомагистрала“ се добавя „или скоростен път“.
    4. Член 56 се изменя така:
    „Чл. 56. Водач, който навлиза на автомагистрала или скоростен път, е длъжен да пропусне движещите се по тях пътни превозни средства, а който иска да напусне автомагистралата или скоростния път, трябва своевременно да заеме място в съответната пътна лента за излизане от тях.”
    5. Създава се чл. 58а:
    „Чл. 58а. При движение по скоростен път на водача е забранено:
    1. да спира пътното превозно средство за престой извън специално обозначените за това места;
    2. да завива в обратна посока, да се движи назад, да навлиза в разделителната ивица или да я пресича, включително на местата, където тя е прекъсната.”
    6. Създава се чл. 59а:
    „Чл. 59а. (1) Водачът на пътно превозно средство, движещо се по скоростен път, принуден да спре поради независещи от него обстоятелства, може да направи това върху площадката за принудително спиране извън платното за движение, като през нощта и при намалена видимост сигнализира спряното пътно превозно средство с предупредителен светлоотразителен триъгълник или включен авариен сигнал. При невъзможност да отстрани повредата и да продължи движението той е длъжен да вземе мерки за изтегляне на пътното превозно средство от скоростния път по най-бърз начин.
    (2) Пътно превозно средство, получило повреда при движение по скоростен път, може да бъде теглено с гъвкава връзка само до най-близкия изход на скоростния път.”
    7. В чл. 84 след думата „автомагистрала“ се добавя „и скоростен път“.
    8. В чл. 130, ал. 1 след думите „извън населено място - 50 km/h“ се добавя „по скоростен път“ .
    9. В § 6 от Допълнителните разпоредби се създава т. 52а:
    „52а. „Скоростен път” е път, който отговаря на изискванията на
    чл. 3, ал. 8 от Закона за пътищата.”

    § 6. В Закона за устройство на територията (обн., ДВ, бр. 1 от
    2001 г.; изм. и доп., бр. 41 и 111 от 2001 г., бр. 43 от 2002 г., бр. 20, 65 и 107 от 2003 г., бр. 36 и 65 от 2004 г., бр. 28, 76, 77, 88, 94, 95, 103 и 105 от 2005 г., бр. 29, 30, 34, 37, 65, 76, 79, 82, 106 и 108 от 2006 г., бр. 41 и 61 от 2007 г., бр. 33, 43, 54, 69, 98 и 102 от 2008 г., бр. 6, 17, 19, 80, 92 и 93 от 2009 г., бр. 15, 41, 50, 54 и 87 от 2010 г. и бр. 19, 35, 54 и 80 от 2011 г.) се правят следните допълнения:
    1. В чл. 128 се създава ал. 14:
    „(14) Съгласуването на проектите за ПУП за изграждане или реконструкция на пътни кръстовища, възли и пътни връзки за свързване на общински и частни пътища с републикански пътища и на прилежащи територии с републиканските пътища се извършва от администрацията, управляваща пътя, по реда на чл. 127, ал. 2.”
    2. В чл. 144 се създава ал. 5:
    „(5) Съгласуването на инвестиционните проекти, които засягат републиканските пътища, се извършва от администрацията, управляваща пътя, по реда на чл. 127, ал. 2.”

    Предложение от н.пр. Любен Татарски:
    В § 6 се правят следните изменения и допълнения:
    1.Създава се нова т.1:
    „1. В чл. 76, ал. 1 след думата „автомагистрали” се поставя запетая и се добавя „скоростни пътища”
    2. Досегашната т. 1 става т. 2.
    3. Създава се нова т. 3:
    „3. В чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „а” след думата „автомагистрали” се поставя запетая и се добавя „скоростни пътища”
    4. Досегашната т. 2 става т. 4.

    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 6, който става § 9:

    § 9. В Закона за устройство на територията (обн., ДВ, бр. 1 от
    2001 г.; изм. и доп., бр. 41 и 111 от 2001 г., бр. 43 от 2002 г., бр. 20, 65 и 107 от 2003 г., бр. 36 и 65 от 2004 г., бр. 28, 76, 77, 88, 94, 95, 103 и 105 от 2005 г., бр. 29, 30, 34, 37, 65, 76, 79, 82, 106 и 108 от 2006 г., бр. 41 и 61 от 2007 г., бр. 33, 43, 54, 69, 98 и 102 от 2008 г., бр. 6, 17, 19, 80, 92 и 93 от 2009 г., бр. 15, 41, 50, 54 и 87 от 2010 г. и бр. 19, 35, 54 и 80 от 2011 г., бр. 29 и 32 от 2012 г.) се правят следните допълнения:
    1. В чл. 76, ал. 1 в текста преди т. 1 след думата „автомагистрали” се поставя запетая и се добавя „скоростни пътища”.
    2. В чл. 128 се създава ал. 14:
    „(14) Съгласуването на проектите за подробните устройствени планове за изграждане или реконструкция на пътни кръстовища, възли и пътни връзки за свързване на общински и частни пътища с републикански пътища и на прилежащи територии с републиканските пътища се извършва от администрацията, управляваща пътя, по реда на чл. 127, ал. 2.”
    3. В чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „а” след думата „автомагистрали” се поставя запетая и се добавя „скоростни пътища”.
    4. В чл. 144 се създава ал. 5:
    „(5) Съгласуването на инвестиционните проекти, които засягат републиканските пътища, се извършва от администрацията, управляваща пътя, по реда на чл. 127, ал. 2.”





    ПРЕДСЕДАТЕЛ
    НА КОМИСИЯТА ПО
    РЕГИОНАЛНА ПОЛИТИКА И
    МЕСТНО САМОУПРАВЛЕНИЕ:
    инж. Любен Татарски
    Форма за търсене
    Ключова дума