Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
КОМИСИЯ ПО ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ГОРИТЕ
КОМИСИЯ ПО ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ГОРИТЕ
25/08/2009
    Обсъждане и приемане на Вътрешни правила за работата на Комисията по земеделието и горите.


    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЪРВО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    Комисия по земеделието и горите







    П Р О Т О К О Л

    № 2


    На 25 август 2009 г. се проведе заседание на Комисията по земеделието и горите при следния

    ДНЕВЕН РЕД:

    1. Обсъждане и приемане на Вътрешни правила за работата на Комисията по земеделието и горите.
    2. Текущи

    Заседанието бе открито в 13,00 часа и ръководено от г-н Емил Димитров – зам.- председател на Комисията по земеделието и горите.
    Към протокола се прилага присъствен списък.

    - - -

    ПРЕДС. ЕМИЛ ДИМИТРОВ: Колеги, добър ден ! Днешното заседание ще го водя аз, тъй като г-жа Танева малко ще закъснее.
    На всички Ви е раздаден материала за днешното заседание и надявам се всички сте се запознали с него. Имате думата.
    Г-Н ДИМЧО МИХАЛЕВСКИ: Бих искал да направя едно предложение за допълнение в чл. 4, ал. 2 след думите „фондовете и програмите на” да се добави и „българските”, за да е по ясно, тъй като с този текст се изключва възможността ако някога се наложи да направим изслушване за нашите българските фондове.
    Г-Н ЮНАЛ ТАСИМ: Искам в същия текст на ал. 2 на чл. 4 след думите „ръководствата на” да се запише „ръководствата на министерствата, държавните агенции, държавните фондове и т.н”, за да не се ограничаваме само с нашия ресор. Колегите от предишния парламент помнят много добре, че ние тук в комисията сме викали и министър на финансите и други, така че мисля, че предложението ми е коректно и разумно.
    Г-Н БЮРХАН АБАЗОВ: Колеги, няма никакво притеснение от текстовете на ал. 2, 3 и 4 на чл. 4, даже добре е записано преди всяко изслушване материалите да се получават предварително, за да можем да се запознаем и да бъдем полезни в дискусията.
    Г-Н ЕМИЛ ДИМИТРОВ: С тези редакции на ал. 2 приключваме дискусията по този член.
    Моля който е съгласен с така направените редакции в ал. на чл. 4 да гласува:
    Гласували: за – „16” , против – „0”, въздържали се – „0”.
    Гласували всички текстове от чл. 1 до чл. 4 включително: за – 16, против – 0, въздържали се – 0
    Чл. 5. Няма предложения.
    Гласували: за – 16, против – 0, въздържали се – 0.
    По чл. 6.
    Г-Н ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Колеги, мисля че текста на чл. 6, ал. 1, т. 2 не е коректно записан. От записа не е ясно как това ще стане в комисията, т.е. как комисията ще освободи колега, който нарушава нашите правила и не е редовен на заседанията ни, при положение че е избран от българския народ. Предлагам да отпадне.
    Г-ЖА РОСИЦА СТАНЕВА: Този текст е взет от големия правилник за организацията и дейността на Народното събрание.
    Г-Н ЮНАЛ ТАСИМ: Колеги аз пак мисля, че този текст трябва да падне от нашите вътрешни правила, защото той все пак е народен представител и е избран от народа, а не от нашата комисия.
    Г-Н ЕМИЛ ДИМИТРОВ: Колеги, моето мнение е, че този текст трябва да остане. Как ще процедираме ако между нас се появят някои колеги, които започнат системно да отсъстват и ние няма да можем да си провеждаме заседанията поради липса на кворум ? Така че, щом е записан този текст в големия правилник, нека да го има и в нашите правила.
    Г-Н ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Оттеглям предложението си.
    Чл. 6.
    Гласували: за – 13, против – 0, въздържали се – 3.
    По чл. 7
    Г-Н ЮНАЛ ТАСИМ: Предлагам в ал. 3 да падне часа. Ние можем да заседаваме когато си искаме и от колкото часа си искаме и не само в сряда. Практиката е показала, че заседанията се провеждат според работата. Когато сме имали бързи, спешни законопроекти сме заседавали и по 15 – 20 пъти в месеца за да свършим работата си на време, така че за мен това е излишно.
    Г-Н ЕМИЛ ДИМИТРОВ: Часът на заседанието е записан с цел да могат народните представители да участват и в другите комисии, а това се отнася и за заседателните зали, тъй като в някои моменти една зала се ползва от две комисии в един и същ ден.
    Г-Н ЮНАЛ ТАСИМ: Оттеглям предложението си.
    По чл. 7, 8 и 9 няма предложения.
    Гласували: за – 16, против – 0, въздържали се – 0.
    По чл. 10.
    Г-Н ПЕНКО АТАНАСОВ: Текстът на ал. 1 на чл. 10 малко ме смущава, защото представете си ако започнат да се обаждат граждани с желание да присъстват на заседанията ни какво ще стане. Имали сме в предишния парламент подобни случаи. Може би трябва да се добави „по преценка на ръководството на комисията”, за да може все пак да има някакъв ред.
    Г-Н ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Според мен няма проблем текста. Знаете, че се подписва списък от председателя на комисията за хората, които ще участват в заседанието и само те се допускат до залата. А пък ръководството или само председателя ще преценят кои да бъдат тези хора - граждани, които искат да присъстват и да слушат.
    Г-Н ЮНАЛ ТАСИМ: Колеги, ами тогава да допълним една думичка на края „при необходимост”.
    Г-Н ЕМИЛ ДИМИТРОВ: Колеги други предложения ? Няма.
    Гласували редакцията на чл. 10, ал. 1:
    Гласували: за 13, против – 3, въздържал се – 1.
    Целият текст на чл. 10:
    Гласували: за – 14, против – 0, въздържали са – 3.
    Г-Н ЕМИЛ ДИМИТРОВ: Тъй като няма желаещи да вземат думата за останалите текстове, предлагам да гласуваме текстове амблок от чл. 11 – чл. 25 включително.
    Гласували: за – 17, против -0, въздържали се – 0.
    ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА:
    Гласували: за – 17, против – 0, въздържали се – 0.

    По т. Текущи

    Г-Н ОГНЯН ТЕТИКОВ: Колеги, получих от моя избирателен район Благоевград писмо от граждани от с. Горно Драглище, на което са се подписали над 250 души и ме уведомяват, че в землището на това село и околните има страхотни набези от диви прасета, които са им унищожили почти на 90% реколтата от картофи. Както знаете това е основния поминък на населението от този регион. В писмото си ме питат какви мерки да вземат, на кога да се жалват и т.н. знаейки, че в момента лова на дивите прасета е забранен.
    Г-Н ЮНАЛ ТАСИМ: Колеги, наистина в момента лова на дивите прасета е забранен, тъй като те отглеждат малките си. Но когато започнем да правим изменения и допълнения на Закона за лова и опазване на дивеча трябва да имаме в предвид такива ситуации, при които дивеча унищожава селскостопанската реколта. В сегашния закон този момент е пропуск. Но сигурно в други закони е разписано как могат да бъдат обезщетени стопаните при такива случаи. Аз не си спомням точно в кой закон точно, но би трябвало да има такъв текст.
    Г-Н ЕМИЛ ДИМИТРОВ: Колега Тетиков, нашите сътрудници ще проверят как стои този въпрос и ще отговорят на гражданите от с. Горно Драглище, общ. Разлог.
    Други въпроси не бяха поставени.
    Заседанието бе закрито в 14,00 часа.






    ЗАМ.- ПРЕДСЕДАТЕЛ:


    Емил Димитров








    Форма за търсене
    Ключова дума