Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по икономическа политика и туризъм
Комисия по икономическа политика и туризъм
13/05/2015
    1. Обсъждане и приемане на общ законопроект, изготвен на основание чл. 78, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание въз основа на приетите на първо гласуване на 22 април 2015 г. законопроекти за допълнение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол, № 554-01-36, внесен от Кристиан Вигенин и група народни представители на 17 февруари 2015 г., № 502-01-21, внесен от Министерския съвет на 20 март 2015 г. и № 502-01-25, внесен от Министерския съвет на 7 април 2015 г. -- за второ гласуване.
    2. Отговори на актуални въпроси, отправени от членове на Комисията по икономическа политика и туризъм към министъра на туризма по чл. 27 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
    3. Разни.
    Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ТРЕТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    КОМИСИЯ ПО ИКОНОМИЧЕСКА ПОЛИТИКА И ТУРИЗЪМ




    П Р О Т О К О Л
    № 13


    На 13 май 2015 година, (сряда) от 14.00 часа в зала „Запад“, пл. „Народно събрание” № 2 на Народното събрание се проведе редовно заседание на Комисията по икономическа политика и туризъм.
    Заседанието се проведе при следния

    ДНЕВЕН РЕД:

    1. Обсъждане и приемане на общ законопроект, изготвен на основание чл. 78, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание въз основа на приетите на първо гласуване на 22 април 2015 г. законопроекти за допълнение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол, № 554-01-36, внесен от Кристиан Вигенин и група народни представители на 17 февруари 2015 г., № 502-01-21, внесен от Министерския съвет на 20 март 2015 г. и № 502-01-25, внесен от Министерския съвет на 7 април 2015 г. -- за второ гласуване.
    2. Отговори на актуални въпроси, отправени от членове на Комисията по икономическа политика и туризъм към министъра на туризма по чл. 27 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
    3. Разни.

    Списъкът на присъствалите народни представители – членове на Комисията по икономическа политика и туризъм, и гости се прилага към протокола.
    Заседанието на комисията бе открито в 14.10 часа и ръководено от господин Петър Кънев – председател на комисията.

    * * *

    ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Уважаеми колеги, имаме необходимия кворум.
    Откривам редовното заседание на Комисията по икономическа политика и туризъм.
    ДНЕВНИЯТ РЕД ви е раздаден предварително. Той е следният:
    1. Обсъждане и приемане на общ законопроект, изготвен на основание чл. 78, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание въз основа на приетите на първо гласуване на 22 април 2015 г. законопроекти за допълнение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол, № 554-01-36, внесен от Кристиан Вигенин и група народни представители на 17 февруари 2015 г., № 502-01-21, внесен от Министерския съвет на 20 март 2015 г. и № 502-01-25, внесен от Министерския съвет на 7 април 2015 г. -- за второ гласуване.
    2. Отговори на актуални въпроси, отправени от членове на Комисията по икономическа политика и туризъм към министъра на туризма по чл. 27 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
    3. Разни.
    В последната точка имаме един-единствен въпрос – Определение на Конституционния съд от 29 април 2015 г. по конституционно дело № 2/2015.
    Преди да преминем към точка втора, а това е блиц-контролът към министъра, аз ви предлагам да минем точка Разни – тоест, определението на Конституционния съд, за да приключим с гласуванията, тъй като зная, че едновременно от 14.30 ч. има заседание на Комисията по труда и социалната политика, а от 14.00 ч. в съседната зала започва и Трансатлантическата спогодба, където ние, комисията, сме поканени като официални гости.
    Колеги, по дневния ред имате ли някакви предложения? Не виждам.
    Моля, гласувайте така предложения дневен ред.
    Гласували: "за" - 13, "против" и "въздържали се" - няма.
    Дневният ред се приема единодушно.
    Благодаря ви.

    Преминаваме към точка първа от дневния ред: Обсъждане и приемане на общ законопроект, изготвен на основание чл. 78, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание въз основа на приетите на първо гласуване на 22 април 2015 г. законопроекти за допълнение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол, № 554-01-36, внесен от Критиан Вигенин и група народни представители на 17 февруари 2015 г., № 502-01-21, внесе от Министерския съвет на 20 март 2015 г. и № 502-01-25, внесен от Министерския съвет на 7 април 2015 г. за второ гласуване.
    Гости по първа точка са:
    от Министерството на външните работи: Стоян Тодоров – главен секретар на Министерството на външните работи и Красимир Божанов – директор на Дирекция „Правна“;
    от Министерството на културата: Маргарита Господинова – главен юрисконсулт в Дирекция „Правна“;
    от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол: Емил Караниколов – изпълнителен директор.
    По първа точка от дневния ред не смятам да влизаме в сериозни дебати, защото вече от три месеца се занимаваме с тази тема. Това са трите предприятия, които ги връщаме обратно в забранителния списък. Ако беше обратната процедура, щяхме сигурно да спорим още три месеца. Но тъй като ги вкарваме в списъка, мисля, че политически дебати тук няма да има.
    Тъй като това е второ четене, вносителите, имате ли някакви допълнителни предложения? Нямате.
    Благодаря ви.
    Народните представители имат ли някакви допълнителни въпроси? Не виждам.
    Благодаря.
    Моля, гласувайте наименованието на закона – „Закон за допълнение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол“
    Гласували: "за" - 13, "против" и "въздържали се" - няма.
    Наименованието на закона се приема.
    § 1. В приложение № 1 към чл. 3, ал. 1 се правят следните допълнения:
    1. В раздел VІ „Министерство на културата”:
    а) създава се нова т. 1:
    „1. „Национална агенция „Музика” – ЕООД, София“;
    б) създава се нова т. 3:
    „3. „Аудиовидео Орфей” – ЕАД, София“.
    2. В раздел VІІІ „Министерство на външните работи” се създава нова т. 1:
    „1. „Агенция дипломатически имоти в страната” – ЕООД, София”.
    По § 1 няма предложения.
    Моля, гласувайте текста на вносителя за § 1.
    Гласували: "за" - 13, "против" и "въздържали се" - няма.
    Текстът на вносителя за § 1 се приема.
    Заключителна разпоредба
    Моля, гласувайте наименованието на раздела.
    Гласували: "за" - 13, "против" и "въздържали се" - няма.
    Текстът на вносителя за наименование на раздела се приема.
    § 2. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник”.
    По § 2 няма постъпили предложения, няма и в залата.
    Моля, гласувайте текста на вносителя за § 2.
    Гласували: "за" - 13, "против" и "въздържали се" - няма.
    Текстът на вносителя за § 2 се приема.
    С това законът за допълнение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол, № 554-01-36, внесен от Кристиан Вигенин и група народни представители на 17 февруари 2015 г., № 502-01-21, внесен от Министерския съвет на 20 март 2015 г. и № 502-01-25, внесен от Министерския съвет на 7 април 2015 г. е приет за второ гласуване.
    Приключихме с точка първа от дневния ред.
    Благодаря на гостите по тази точка.

    Преминаваме към точка трета от дневния ред: Разни.
    Колеги, знаете, че преди около две седмици в един доста спорен дебат по § 8 от Закона за приватизация и следприватизационен контрол мина през ЗАН, но отменихме този параграф по искане и по процедура от Брюксел. Междувременно обаче има Определение на Конституционния съд, тъй като е образувано дело за противоконституционност на § 8, ал. 1 от Преходните и заключителни разпоредби.
    Ние изпреварихме това решение, но сме длъжни да отговорим на официалното писмо. То е до председателя на Народното събрание госпожа Цачева, от Конституционния съд.
    Текстът го имате пред вас. Ние всъщност уведомяваме госпожа Цачева, а тя уведомява Конституционния съд, че е безсмислено това да продължи, защото ние сме го отменили.
    Има ли някой друг, който иска нещо да добави, да коментира? Не виждам.
    Моля, гласувайте така предложения текст.
    Гласували: "за" - 13, "против" и "въздържали се" - няма.
    Текстът на писмото се приема единодушно.
    Преминаваме към точка втора от дневния ред: Отговори на актуални въпроси, отправени от членове на Комисията по икономическа политика и туризъм към министъра на туризма по чл. 27 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
    Процедурата я знаете – най-голямата парламентарна група има думата.
    Заповядайте, госпожо Савеклиева.
    ДАНИЕЛА САВЕКЛИЕВА: Уважаеми господин председател, уважаема госпожо министър, колеги! В края на месец април в публичното пространство излезе една информация за фалит на туроператорска фирма „Райвъл СД“ – ЕООД
    Моля Ви да информирате комисията за обстоятелствата по този казус към момента.
    ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Заповядайте, госпожо министър.
    МИНИСТЪР НИКОЛИНА АНГЕЛКОВА: Благодаря.
    Уважаеми господин председател, госпожи заместник-председатели, дами и господа народни представители! В Министерството на туризма постъпи информация, че туроператорът „Райвъл СД“ – ЕООД е подал на 29 април 2015 г. молба до Софийски градски съд за откриване на производство по несъстоятелност. В молбата е посочено, че поради свръхзадлъжнялост на туроператора следва да бъде открито това производство срещу него с начална дата 28 април 2015 г.
    Туроператорът е сключил договор за задължителна застраховка „Отговорност на туроператора“ по чл. 97, ал. 1 от Закона за туризма със Застрахователно дружество „Евроинс“ АД на стойност 900 000 лв., валидна до 8 юли 2015 г.
    Съгласно чл. 5, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за сключване на договор за задължителна застраховка „Отговорност на туроператора“ застрахователят информира писмено министъра на туризма за настъпване на застрахователното събитие в срок не по-късен от 1 ден от узнаването му, както и за прекратяване на застрахователния договор в срок до три дни от датата на прекратяването му.
    Нито застрахователят, нито туроператорът са спазили конкретно нормативните изисквания за информиране на Министерството на туризма в срок. Ние сме установили веднага контакт с Комисията за защита на потребителите и сме изпратили на място на адрес проверка както с техни експерти, така и с експерти от Министерството на туризма. Разбира се, при проверката на адрес нямаше представител на туроператора и се наложи да се изпращат експерти повторно, докато бъде открит представител на туроператора.
    Също така Министерството на туризма сезира Комисията за финансов надзор относно преразглеждане на общите условия за договаряне на задължителната застраховка „Отговорност на туроператора“ с оглед максимална защита на правата на потребителите. Извършваме редовна проверка в СГС за движението на молбата за откриване на производство по несъстоятелност на туроператора и следим развитието на делото.
    Също така ни предстои и среща с всички застрахователи и с Комисията по финансов надзор, както и с Асоциацията на българските застрахователи, за да обсъдим както настоящия казус, така и предотвратяването на бъдещи такива.
    Тъй като „Райвъл СД“ има сключена такава застраховка и търговецът е уведомил контрагентите си с писмо и е подал до Софийски градски съд молба за откриване на производство по несъстоятелност, но също, както информирах, уведомяване не е станало в срок нито съгласно изискванията на Закона за туризма, а по изпратена е-mail поща и то като спам. Така че включително не е било получено своевременно и от потребителите на услугата, които са закупили пакети.
    Също така продължава да е активен сайтът на туроператора независимо от изричното изискване на Комисията за защита на потребителите същият да не бъде активен. Това въвежда в заблуждение потребителите, тъй като все още те могат да си сключат и съответно да си запазят почивка през интернет. Затова отново сме сезирали Комисията за защита на потребителите, като случаят ще бъде разгледан като казус за прилагане на нелоялна практика от страна на търговец.
    Това е по този казус.
    Благодаря.
    ДАНИЕЛА САВЕКЛИЕВА: Благодаря Ви и аз, госпожо министър.
    ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Втората парламентарна група – госпожа Нинова има думата.
    КОРНЕЛИЯ НИНОВА: Госпожо министър, добър ден. Въпросът ми е следният. След последното разширено заседание, на което обсъждахме ефекта от санкциите срещу Русия за туристическия сезон в България, имате ли новини, има ли нещо различно от тогава? Имам предвид срещата с бизнес-организациите и представителите на изпълнителната власт от институциите, които имат отношение по този въпрос.
    Добри ли са новините? Влошава ли се състоянието? Какво е положението?
    Благодаря.
    ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Заповядайте, госпожо министър, за отговор.
    МИНИСТЪР НИКОЛИНА АНГЕЛКОВА: Благодаря Ви, госпожо Нинова.
    Да, след последното заседание, което имахме заедно с всички вас, имаме положителни новини в сравнение с онзи период, тъй като предвид стабилизирането и на руската рубла, се наблюдава завишаване на интереса и на записванията към България в сравнение с предходния месец горе-долу с около 30-40 процента по данни на руски туроператори.
    Тъй като Министерството на туризма включително е и асоцииран член на най-голямата Асоциация на руските туроператори, получаваме ежедневно информация от тях за това както през техните членове – какъв е броят на записалите се, включително това, което те очакват, е да има ръст по отношение на записванията в последния момент и особено предвид вече по-голямата стабилизация на рублата. Включително Министерството на туризма преведе 331 000 лв. на Министерството на външните работи за разширяване на състава на консулските служби, особено на територията на Руската федерация и на Украйна, включително и в Казахстан, и в Армения, и в Грузия, така че максимално бързо, до 3 дни да бъдат издавани визи. Имаме информация от консулските ни отдели, че има доста голям наплив от желаещи. Основно това са граждани, които вече са посещавали нашата страна и всъщност това ни дава основание, а и в разговори с представителите на българския туристически бранш, да смятаме, че да, сезонът ще бъде труден, но няма да се очаква този драматичен спад, който се коментира в началото на годината.
    Благодаря.
    КОРНЕЛИЯ НИНОВА: Това, което малко странно ми прозвуча – Министерството на туризма е превело пари на Министерството на външните работи, тоест, от бюджета на Вашето министерство прехвърляте средства в бюджета на Министерството на външните работи за подобряване на работата?
    МИНИСТЪР НИКОЛИНА АНГЕЛКОВА: Да, за да може да се разшири съставът, съответно да се засили капацитетът и това да доведе до по-бързо издаване на туристически визи в рамките на до три дни.
    КОРНЕЛИЯ НИНОВА: Не, че в това има нещо лошо, просто процедурата ми е интересна – с Постановление на Министерския съвет? Вероятно с решение на Министерския съвет от бюджет в бюджет? Това е вътрешно прехвърляне?
    МИНИСТЪР НИКОЛИНА АНГЕЛКОВА: Да, от бюджет в бюджет – вътрешно прехвърляне.
    ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Аз между другото не съм сигурен досега да е имало такава процедура. Много странно е да ви взимат от намаления ви бюджет. Шест милиона ви е целият бюджет, да взимат пари, за да дават на Министерството на външните работи. Странно! Но това вас ви устройва и всички нас, в края на краищата.
    Следващата парламентарна група – Движението за права и свободи. Заповядайте, госпожо Ахмедова.
    ФЕРИХАН АХМЕДОВА: Уважаеми господин председател, уважаема госпожо министър! Моят въпрос може би ще се дублира с въпроса на колежката Корнелия Нинова. Мислех в същия аспект да го задам. Но ще го конкретизирам.
    Вие казахте, че Министерството на туризма е предприело една конкретна мярка, която преди малко обсъдихме, и то по отношение само на руския пазар. Но от туристическия бранш бяха притеснени не само от това, че се свива руският пазар, а изобщо, че предстои криза в туристическия бранш.
    Какви други конкретни действия предприема Министерството на туризма за предотвратяване на тази криза не само към руския пазар?
    ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Заповядайте, госпожо министър, за отговор.
    МИНИСТЪР НИКОЛИНА АНГЕЛКОВА: Благодаря.
    Министерството на туризма предприема и е предприело поредица от действия в посока популяризиране на дестинация България и нейното промотиране. Възможностите за 2015 г. предвид съществуването на Министерството на туризма от шест месеца са ограничени. Ние освен че работим за 2015 г., работим интензивно и за 2016 г., за да може да се обърне тенденцията, както по отношение на летния, така и по отношение на зимния туризъм.
    В частност освен мерките за облекчаване на визовите процедури, които съвместно с Министерството на външните работи сме предприели, сме стартирали кампания за насърчаване на вътрешния туризъм със средства по Оперативна програма „Регионално развитие – 2007 – 2013 г.“ в рамките на 1 900 000 лв., която стартира отдавна. В момента Министерството на туризма съвместно с представителите на местната власт с общините стартира аудор кампания. Какво имам предвид? Културно-историческите забележителности и въобще местата и туристическите атракции, които са характерни за една община, да се рекламират на територията на друга община. Например Кърджали да се рекламира във Варна, Велико Търново – в Бургас, Бургас в Смолян. В момента определяме съвместно с общините атракциите и местата, които те искат да рекламираме и съответно на коя територия, но максимално да покрие цялата територия на страната, включително обсъждаме варианти с различни представители на туристически асоциации и международни такива за създаване на публично-частни партньорства, които да бъдат свързани с промотирането на нашата страна като дестинация.
    В понеделник включително Министерството на туризма подписа първото такова споразумение за публично-частно партньорство с японската бизнесасоциация за това да имаме туристически информационен център в Япония, който изцяло се финансира и поддържа от Японската бизнесасоциация. Ангажиментът на Министерството на туризма е да представи рекламни материали, както и, разбира се, да организира различни инициативи и да участва редовно в инициативи в Япония. Туристическият информационен център е в центъра на Токио. Ще бъде целият облепен с реклама за България, включително и с плазми.
    Също така сме стартирали разговори за стратегически партньорства с най-големите туроператори. Визирам „Томас Кук“, „Дертуристик“, „Туи“, които също да подпомогнат рекламирането и позиционирането на България като целогодишна туристическа дестинация.
    В момента обсъдихме приключването на зимния сезон и веднага стартираме неговото планиране за следващия, включително предвиждаме декември, януари и февруари да бъдат най-силните месеци за летния сезон, както трябва да бъде на практика, а не лятото да гоним лято, а зимата да гоним зима, което до момента е практиката в министерството. Но това ще се усети осезаемо през 2016 г., тъй като министерството, повтарям, съществува от 7 ноември 2014 г.
    Също така това, което сме предприели като конкретни мерки, свързани с популяризирането на дестинацията, е и рекламата, която върви по паневропейските телевизии – четири такива: Евроспорт, Евронюз, Дискавъри и Ченъл нешънъл джеографик, която ще достигне повече от 990 млн. души аудитория и повече от 22 хиляди излъчвания. Тя също се финансира от Оперативна програма „Регионално развитие 2007 – 2013 г.“.
    Да не забравяме обаче, че рекламата е само едната страна на монетата. Стартирали сме въобще всички подзаконови нормативни актове да се разработват и до края на месец май те ще бъдат готови, а вече и Наредбата за категоризация и прекатегоризация на местата за настаняване, местата за хранене е готова и е качена на сайта на министерството за обществено обсъждане, в която изискванията за качество към четири и петзвездните хотели са повишени. Затова сме разделили категориите на две групи - А и Б – така, че по-ниският клас, от една страна, да има по-облекчени административни изисквания, от друга страна, да бъдат регламентирани и дейностите и на хостелите, и на апартаментните хотели, къщите за гости, караваните – дейности, които съществуват в практиката, но нямат ясна правна регламентация.
    ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Трите минути за отговор минаха преди пет минути, госпожо министър.
    МИНИСТЪР НИКОЛИНА АНГЕЛКОВА: Благодаря.
    ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Госпожо Ахмедова, желаете ли думата за реплика, дуплика? Нямате. Благодаря.
    Колеги, има ли други въпроси? Първият тур приключи. Така ли да разбирам? Госпожа Карастоянова се отказа от въпрос.
    Започваме втори тур. Колегите нямат въпроси.
    Аз имам един въпрос, който ще го задам и след това трябва да отида оттатък на Трансатлантическата среща.
    Първо, по темата Русия - аз Ви дадох тази информация. Може би и за Вас е важна. По-миналата седмица бях в Москва на една конференция на „Справедливой России“ и говорихме с нашия посланик – господин Бойко Коцев. Аз го попитах как стоят нещата с туризма. Той каза: започна леко раздвижване. Има някакъв оптимизъм. Основната причина обаче не са санкциите в момента. Основната причина е, че рублата се стабилизира на 40 рубли за 1 долар. Беше стигнала до 70 рубли за 1 долар. Руският турист беше много уплашен. Сега започват записвания в последния момент. Отлив ще има, бъдете сигурни. Но може би този апокалипсис, който го предвиждахме във времето, няма да се състои.
    Моят въпрос е по-скоро свързан с новия Закон за туризма. Само в рамките на 2 - 3 минути да кажете какви са първите реакции. Мен ми е много интересно, защото в тази зала, тук, първо ще влезе за разглеждане този закон. Поне от това, което съм чул като анотации, има доста нови неща. Какви са първите реакции на колегите, на бранша, така да го кажем? Моля Ви, накратко.
    МИНИСТЪР НИКОЛИНА АНГЕЛКОВА: Благодаря Ви, господин председател!
    Ние тепърва предстои да го обсъждаме с бранша, защото финализирахме варианта едва вчера, като основните моменти, които сме фиксирали в законопроекта, освен свързани с консолидацията на бранша и предполагам, че там ще има наистина голяма дискусия и сме ползвали най-разпространените модели, а именно да има единна организация по отношение на хотелиерите, на ресторантьорите, туроператори, турагенти, екскурзоводи. Просто от 200 да бъдат драстично намалени и максимално представителни така, че и държавата да има в лицето на бранша, на който ние изключително много разчитаме, защото все пак той е 100 процента частен и без общите ни усилия трудно можем да постигнем добри резултати.
    Надявам се по този начин ние наистина да успеем да имаме и добри публично-частни партньорства. Също така по отношение на правомощията на министъра на туризма сме прецизирали всичко предвид вече съществуването на новото Министерство на туризма. От друга страна сме регламентирали правния статут на националните курорти – тема, изключително важна за целия бранш и повдигната като основна. Там имаме сериозни дискусии в самата направа на тази част от текстовете на закона, браншът се включва и участва изключително активно. В момента обсъждат вече коя от трите предложени форми би се ползвала и би имала най-очаквания резултат. Но това е в посока регламентиране на поддържането, управлението на национални-те курорти, благоустройствените дейности, общата реклама, имиджа на самите курорти и особено що касае презастрояването и недовършените сгради сме включили специална клауза за обсъждане сградите, които са недовършени, да бъдат оставени в някакъв приличен вид. Тоест, дали с платна, които да се ползват за реклама, но да не стърчат бетони, които допълнително да водят до понижаване на качеството. Включително сме разписали и правомощия, свързани със ски пистите и ски инфраструктурата. Тоест, улесняването на стартирането на такива процедури, свързани със ски инфраструктура предвид потенциала на страната ни за развитие на зимен туризъм. Вярвам, че максимално сега е моментът това да се случи, още повече че нашата страна вече е призната като зимна туристическа дестинация и е важно потенциалът й максимално да се използва.
    Аз ще подготвя резюме на този вече окончателен работен вариант, който да ви предоставим и стартираме неформалните дискусии, защото бих искала максимално да изчистим и прецизираме всички текстове, доколкото това е възможно, преди да стартираме официалната процедура по закон.
    Благодаря.
    ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Аз неслучайно Ви питах. Законът ви е много деликатен. Засяга страхотно много интереси – един цял бранш, който формира 12 – 13 процента от брутния вътрешен продукт на страната. Хубаво е действително да не бързаме, да изчистите нещата в детайли, защото иначе комисията ще се превърне в един врящ котел от лобизъм и от политиканстване.
    Другото, което с Вас сме коментирали, когато сте готови в един съкратен вариант трябва да получим анотации всички ние и може би предварително да ни разкажете, да ни информирате кои са тънките моменти, къде е заровено кучето в този закон.
    Колеги, има ли други въпроси? Госпожо Ахмедова? Колеги?
    Поради изчерпване на дневния ред закривам заседанието.
    Благодаря на колегите и гостите за активното участие в заседанието.

    (Закрито в 14.30 часа)


    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
    ПО ИКОНОМИЧЕСКА ПОЛИТИКА
    И ТУРИЗЪМ:

    Петър Кънев



    Стенограф:
    Божидарка Бойчева
    (Файлът съдържа 26 500 знака)
    Форма за търсене
    Ключова дума