Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
КОМИСИЯ ПО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО
КОМИСИЯ ПО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО
15/05/2012 второ гласуване

    законопроект за изменение и допълнение на Закона за здравето, № 102-01-88, внесен от Министерския съвет на 16 декември 2011 г., приет на първо гласуване на 11 април 2012 г.
    Д О К Л А Д



    Относно: законопроект за изменение и допълнение на Закона за здравето, № 102-01-88, внесен от Министерския съвет на 16 декември 2011 г., приет на първо гласуване на 11 април 2012 г.

    Проект!
    Второ гласуване



    З А К О Н
    за изменение и допълнение на Закона за здравето
    (обн., ДВ, бр. 70 от 2004 г., изм., бр. 46, 76, 85, 88, 94 и 103 от
    2005 г., бр. 18, 30, 34, 59, 71, 75, 81, 95 и 102 от 2006 г., бр. 31, 41, 46, 59, 82 и 95 от 2007 г., бр. 13, 102 и 110 от 2008 г., бр. 36, 41, 74, 82, 93, 99 и 101 от 2009 г., бр. 41, 42, 50, 59, 62, 98, 100 от 2010 г. и бр. 8, 9, 45 и 60 от 2011 г.)

    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на закона.

    § 1. В чл. 15, ал. 1, т. 6 след думата „алкохолни” се добавя „и енергийни”.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители:
    Параграф 1 да отпадне.
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията не подкрепя текста на вносителя и предлага § 1 да бъде отхвърлен.

    § 2. В чл. 54 след думата „алкохолни” се добавя „и енергийни”.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители: Параграф 2 да отпадне.
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията не подкрепя текста на вносителя и предлага § 2 да бъде отхвърлен.

    § 3. Създава се чл. 55а:
    „Чл. 55а. (1) Забранява се рекламата на енергийни напитки, която:
    1. е насочена към лица под 18-годишна възраст, както и да се излъчва в предавания или да се публикува в печатни издания, предназначени за тях;
    2. използва лица под 18-годишна възраст като участници;
    3. свързва употребата на енергийни напитки със спортни и физически постижения;
    4. съдържа неверни твърдения относно полза за здравето.
    (2) При реклама на енергийни напитки, която се излъчва в електронни медии или се публикува в печатни издания, се поставя предупреждение „Не се препоръчва за лица под 18-годишна възраст”.”

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители: Параграф 3 да отпадне.
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията не подкрепя текста на вносителя и предлага § 3 да бъде отхвърлен.

    § 4. Член 56 се изменя така:
    „Чл. 56. (1) Забранява се тютюнопушенето в закритите обществени места.
    (2) По изключение се допуска тютюнопушене в обособени самостоятелни помещения, разположени в сградите на летищата.
    (3) Министерският съвет определя с наредба изискванията, на които трябва да отговарят обособените самостоятелни помещения по ал. 2.”

    Предложение на народния представител Любен Корнезов:
    Параграф 4 да отпадне.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на народния представител Любен Корнезов:
    В § 4, чл. 56, ал. 2 думите „разположени в сградите на летищата” да отпаднат.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на народните представители Нигяр Сахлим, Хасан Адемов и Тунчер Кърджалиев:
    § 4. Чл. 56 се изменя така:
    „Чл. 56. Забранява се тютюнопушенето в закрити обществени места, както и в обособените работни места.”
    Комисията подкрепя по принцип предложението.

    Предложение на народния представител Ердоан Ахмедов:
    § 4. Чл. 56 се изменя така:
    „Чл. 56. (1) Забранява се тютюнопушенето в закритите обществени места.
    (2) По изключение се допуска тютюнопушене в обособени самостоятелни помещения, разположени в сградите на летищата и в заведенията за хранене и развлечения с изцяло нощен режим на работа.
    (3) Министерският съвет определя с наредба изискванията, на които трябва да отговарят помещенията и обектите по ал. 2.”
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на народните представители Петър Курумбашев и Стефан Данаилов:
    По § 4, в чл. 56 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 след думата „места” се поставя запетая и се добавя израза „както и в обособените работни места”.
    2. Алинеи 2 и 3 да отпаднат.
    Комисията подкрепя по принцип предложението по т. 1 и не подкрепя предложението по т. 2.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители: Досегашният § 4 да стане § 1 и в него:
    а) да се създаде нова ал. 2:
    „(2) Забранява се тютюнопушенето и в помещенията с обособени работни места, където се полага труд, както и в помещенията към тях със спомагателно и обслужващо предназначение.”;
    б) алинея 2 да стане алинея 3;
    в) да се създадат ал. 4 и 5:
    „(4) В обособените самостоятелни помещения по ал. 3 не се разрешава присъствието на лица до 18-годишна възраст.
    (5) Обособените самостоятелни помещения по ал. 3 се отделят с въздухонепроницаеми стени, плътно затварящи се врати, обозначават се ясно и в тях се изгражда вентилационна инсталация.”;
    г) алинея 3 да стане алинея 6 и в нея думите „ал. 2” да се заменят с „ал. 3”.
    Комисията подкрепя предложението.

    Предложение на народния представител Кирил Гумнеров:
    В § 4 се правят следните промени:
    В чл. 56, ал. 2 след края на текста точката се заменя със запетая и се добавя следния текст:
    „Чл. 56 (2)…, както и в хотели, ресторанти, питейни заведения, барове, дискотеки, казина и игрални зали за хазартни игри след 22 часа и целодневно в частни офиси по решение на собственика
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 4, който става § 1:
    § 1. Член 56 се изменя така:
    „Чл. 56. (1) Забранява се тютюнопушенето в закритите обществени места.
    (2) Забранява се тютюнопушенето и в помещенията с обособени работни места, където се полага труд, както и в помещенията към тях със спомагателно и обслужващо предназначение.
    (3) По изключение се допуска тютюнопушене в обособени самостоятелни помещения, разположени в сградите на летищата.
    (4) В обособените самостоятелни помещения по ал. 3 не се разрешава присъствието на лица до 18-годишна възраст.
    (5) Обособените самостоятелни помещения по ал. 3 се отделят с въздухонепроницаеми стени, плътно затварящи се врати, обозначават се ясно и в тях се изгражда вентилационна инсталация.
    (6) Министерският съвет определя с наредба изискванията, на които трябва да отговарят обособените самостоятелни помещения по ал. 3.”

    § 5. Член 56а се изменя така:
    „Чл. 56а. Забранява се тютюнопушенето на следните открити обществени места:
    1. училищните терени;
    2. дворовете на училищата и ученическите общежития;
    3. дворовете на детските ясли, детските градини и местата, където се предоставят социални услуги за деца.”

    Предложение на народния представител Петър Курумбашев:
    По § 5, в чл. 56а се създават нови точки 4, 5 и 6 със следното съдържание:
    „4. детските площадки за игра, обществените паркове и градини в населените места;
    5. откритите спортни обекти;
    6. спирките на обществения транспорт.”
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на народните представители Петър Курумбашев и Стефан Данаилов:
    По § 5, в чл. 56а се създава нова точка 4 със следното съдържание:
    „4. детските площадки за игра, обществените паркове и градини в населените места.”
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители: Досегашният § 5 да стане § 2 и да се измени така:
    „Чл. 56а. Забранява се тютюнопушенето на следните открити обществени места:
    1. прилежащите терени и тротоари на детските ясли, детските градини, училищата, ученическите общежития и местата, където се предоставят социални услуги за деца;
    2. площадките за игра.”
    Комисията подкрепя предложението.

    Предложение на народните представители Стефани Михайлова, Джема Грозданова и Петър Петров:
    В параграф 5 в чл. 56а:
    а) да се създаде нова точка 4:
    „4. открити обществени места, на които се организират обществени мероприятия за деца и ученици – по време на такива мероприятия;”;
    б) да се създаде нова точка 5:
    „5. стадиони и други открити спортни обекти, летни кина, открити амфитаетри и др. – по време на спортни и културни прояви, за които зрителите са закупили билети;”;
    в) да се създаде нова точка 6:
    „6. спирките на обществения транспорт – на по-малко от 10 м. от знака, обозначаващ спирката, и/или от навеса, ако има такъв;”.
    Предложението по буква „в” е оттеглено.
    Комисията подкрепя по принцип предложението по буква „а” и не подкрепя предложението по буква „б”.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 5, който става § 2:
    § 2. Член 56а се изменя така:
    Чл. 56а. Забранява се тютюнопушенето на следните открити обществени места:
    1. прилежащите терени и тротоари на детските ясли, детските градини, училищата, ученическите общежития и местата, където се предоставят социални услуги за деца;
    2. площадките за игра;
    3. на които са организирани мероприятия за деца и ученици.

    § 6. Членове 56б и 56в се отменят.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 6, който става § 3.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители:
    Досегашните § 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 и 13 да станат съответно § 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 и 10.
    Комисията подкрепя предложението, което е отразено при номерацията на съответните параграфи.

    § 7. В глава втора, раздел VІІІ се създава чл. 78а:
    „Чл. 78а. (1) За опазване на живота и здравето на хората и превенция на водния травматизъм се извършва обезопасяване на водните площи и басейните за обществено ползване и се организира водноспасителна дейност.
    (2) Изискванията към водноспасителната дейност и обезопасяването на водните площи и басейните за обществено ползване се определят с наредба на Министерския съвет.”
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 7, който става § 4.

    § 8. В чл. 103 ал. 5 се изменя така:
    „(5) Експертизата на вида и степента на увреждане на децата до 16-годишна възраст се извършва от ТЕЛК и НЕЛК с участието на специалист по детски болести.”
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 8, който става § 5.

    § 9. Член 104а се отменя.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 9, който става § 6.

    § 10. В чл. 106, ал. 3 съкращението „ДЕЛК” се заличава.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 10, който става § 7.

    § 11. В чл. 107 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думите „ДЕЛК и” се заличават.
    2. В ал. 2 съкращението „ДЕЛК” се заличава.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 11, който става § 8.

    § 12. В чл. 108 навсякъде съкращението „ДЕЛК” се заличава.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 12, който става § 9.

    § 13. В чл. 112, ал. 1, т. 3 думите „ДЕЛК и” се заличават.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 13, който става § 10.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители: След новия § 10 да се създаде нов § 11:
    „§ 11. В чл. 112а съкращението „ДЕЛК” се заличава.”
    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията предлага да се създаде нов § 11:
    § 11. В чл. 112а съкращението „ДЕЛК” се заличава.

    § 14. В чл. 218 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думите „чл. 54 или чл. 56” се заменят с „чл. 54, 56 или 56а”, думите „50 до 100 лв.” се заменят с „300 до 500 лв.” и думите „100 до 300 лв.” се заменят с „500 до 1000 лв.”.
    2. В ал. 2 думите „300 до 500 лв.” се заменят с „1000 до 1500 лв.” и думите „500 до 1500 лв.” се заменят с „1500 до 3000 лв.”.
    3. В ал. 3 думите „500 до 1500 лв.” се заменят с „3000 до 5000 лв.” и думите „3000 до 10 000 лв.” се заменят с „5000 до 10 000 лв.”.
    4. Алинеи 4-6 се изменят така:
    „(4) Който рекламира алкохолни или енергийни напитки в нарушение на чл. 55, ал. 1 и 2, съответно на чл. 55а, се наказва с глоба от 1500 до 3000 лв., а при повторно нарушение - от 3000 до 5000 лв.
    (5) Когато нарушението по ал. 4 е извършено от едноличен търговец, се налага имуществена санкция в размер от 3000 до 10 000 лв., а при повторно нарушение - от 10 000 до 30 000 лв.
    (6) Когато нарушението по ал. 4 е извършено от юридическо лице, се налага имуществена санкция в размер от 10 000 до 30 000 лв., а при повторно нарушение - от 30 000 до 50 000 лв.”
    5. В ал. 7 думите „чл. 55, ал. 1 и 3” се заменят с „чл. 55, ал. 1 и 3 или чл. 55а” и думата „спиртни” се заменя със „спиртни, съответно на енергийни”.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители: Досегашният § 14 да стане § 12 и в него:
    а) точка 3 да се измени така:
    „3. В ал. 3 думите „нарушения по чл. 54 и 56” се заменят с „нарушение по ал. 1” , думите „500 до 1 500 лв.” се заменят с „3 000 до 5 000 лв.” и думите „3 000 до 10 000 лв.” се заменят с „5 000 до 10 000 лв.”
    б) в т. 4 в ал. 4 думите „или енергийни” и думите „съответно на чл. 55а” да отпаднат.
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 14, който става § 12:
    § 12. В чл. 218 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думите „чл. 54 или чл. 56” се заменят с „чл. 54, 56 или 56а”, думите „50 до 100 лв.” се заменят с „300 до 500 лв.” и думите „100 до 300 лв.” се заменят с „500 до 1000 лв.”.
    2. В ал. 2 думите „300 до 500 лв.” се заменят с „1000 до 1500 лв.” и думите „500 до 1500 лв.” се заменят с „1500 до 3000 лв.”.
    3. В ал. 3 думите „нарушения по чл. 54 и 56” се заменят с „нарушения по ал. 1” , думите „500 до 1 500 лв.” се заменят с „3 000 до 5 000 лв.” и думите „3 000 до 10 000 лв.” се заменят с „5 000 до 10 000 лв.“.
    4. Алинеи 4, 5 и 6 се изменят така:
    „(4) Който рекламира алкохолни напитки в нарушение на чл. 55, ал. 1 и 2, се наказва с глоба от 1500 до 3000 лв., а при повторно нарушение - от 3000 до 5000 лв.
    (5) Когато нарушението по ал. 4 е извършено от едноличен търговец, се налага имуществена санкция в размер от 3000 до 10 000 лв., а при повторно нарушение - от 10 000 до 30 000 лв.
    (6) Когато нарушението по ал. 4 е извършено от юридическо лице, се налага имуществена санкция в размер от 10 000 до 30 000 лв., а при повторно нарушение - от 30 000 до 50 000 лв.”

    § 15. Член 218а се отменя.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 15, който става § 13.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители Досегашните параграфи 15 и 16 да станат съответно 13 и 14.
    Комисията подкрепя предложението, което е отразено при номерацията на съответните параграфи.

    § 16. Член 231 се изменя така:
    „Чл. 231. (1) Нарушенията по чл. 209-217 се установяват с актове, съставени от държавни здравни инспектори или длъжностни лица, определени от директора на регионалната здравна инспекция, а наказателните постановления се издават от директора на регионалната здравна инспекция.
    (2) Нарушенията по чл. 218, ал. 1-6 се установяват с актове, съставени от държавни здравни инспектори от регионалните здравни инспекции и/или от държавни здравни инспектори от Министерството на здравеопазването, а наказателните постановления се издават от директора на регионалната здравна инспекция, съответно от министъра на здравеопазването.”

    Предложение на народните представители Петър Курумбашев и Стефан Данаилов:
    По § 16, в чл. 231се правят следните изменения и допълнения:
    1. Ал. 2 да придобие следното съдържание:
    „(2) Нарушенията по чл. 218, ал. 1 – 6 се установяват с актове, съставени от държавни здравни инспектори от регионалните здравни инспекции, от държавните здравни инспектори от Министерството на здравеопазването, от контролните органи на Инспекцията по труда, от контролните органи на областните дирекции по безопасност на храните, от полицейските органи, от лица, определени от кметовете на общините. Наказателните постановления се издават съответно от директора на регионална здравна инспекция, от министъра на здравеопазването, от изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”, от директора на областната дирекция по безопасност на храните, от директора на областната дирекция на Министерството на вътрешните работи, от кметовете на общините или от оправомощени от тях длъжностни лица.”
    2. Създава се нова ал. 3 със следното съдържание:
    „(3) Актовете по чл. 218, ал. 1 – 6 могат да се съставят и от представители на обществеността и неправителствени организации, преминали необходимото обучение и оправомощени от министъра на здравеопазването с правата по чл. 37, ал. 2 от Закона за административните нарушения и наказания. Наказателни те постановления се издават от директорите на регионалните здравни инспекции по мястото на извършване на нарушението.”
    Комисията не подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 16, който става § 14.

    § 17. В § 1 от Допълнителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения:
    1. В т. 11, буква „н” след думата „алкохолни” се добавя „и енергийни”.
    2. Точка 38 се отменя.
    3. Създава се т. 39:
    „39. „Енергийни напитки” са безалкохолни напитки с високо съдържание на кофеин (над 150 mg/l) и със стимулиращ ефект, които съдържат оригинална комбинация от съставки: кофеин, таурин, витамини и други субстанции с хранителен или физиологичен ефект, като глюкоронолактон, инозитол, карнитин, креатин, растителни екстракти (гуарана, мате, акация, женшен, гинко билоба) и др.”

    Предложение на народните представители Петър Курумбашев и Стефан Данаилов:
    В § 17 т. 2 да отпадне.
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители: Досегашният § 17 да стане § 15 и в него т. 1 и т. 3 да отпаднат.
    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителя по т. 2 и не го подкрепя по т. 1 и 3.
    Комисията предлага следната редакция на § 17, който става § 15:
    § 15. В § 1 от допълнителните разпоредби т. 38 се отменя.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители:
    След новия § 15 да се създаде нов § 16:
    „§ 16. В § 1а от допълнителните разпоредби се създава буква „и”:
    „и) площадките за игра.”
    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията предлага да се създаде нов § 16:
    § 16. В § 1а от допълнителните разпоредби се създава буква „и”:
    „и) площадките за игра.”

    Комисията предлага да се създаде нов § 17:
    § 17. В преходните и заключителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за здравето (обн., ДВ, бр. 41 от 2009 г., изм., бр. 98 от 2010 г.) се създава § 65а:
    „§ 65а. В случаите, когато няма разкрити детски експертни лекарски комисии, експертизата на вида и степента на увреждане по подадените след 1 юли 2009 г. заявления за освидетелстване (преосвидетелстване) на деца до 16-годишна възраст се извършва от ТЕЛК с участието на специалист по детски болести.”


    Преходни и заключителни разпоредби
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на подразделението.

    § 18. В срок до 7 дни от влизането в сила на този закон лечебните заведения, към които има разкрити ТЕЛК, извършващи освидетелстване (преосвидетелстване) на деца до 16-годишна възраст, са длъжни да осигурят участието на специалист по детски болести в състава на ТЕЛК.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 18.

    § 19. В Преходните и заключителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за здравето (обн., ДВ, бр. 41 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 98 от 2010 г.) се създава § 65а:
    „§ 65а. В случаите, когато няма разкрити детски експертни лекарски комисии, експертизата на вида и степента на увреждане по подадените след 1 юли 2009 г., заявления за освидетелстване (преосвидетелстване) на деца до 16-годишна възраст се извършва от ТЕЛК с участието на специалист по детски болести.”

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители:
    Досегашният § 19 да намери своето систематично място преди подразделението преходни и заключителни разпоредби, като пореден § 17.
    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 19, но предлага да се отхвърли, тъй като е отразен на систематичното му място като нов § 17.

    § 20. В Кодекса за социално осигуряване (обн., ДВ, бр. 110 от 1999 г., Решение № 5 на Конституционния съд от 2000 г. - бр. 55 от 2000 г.; изм., бр. 64 от 2000 г.; бр. 1, 35 и 41 от 2001 г., бр. 1, 10, 45, 74, 112, 119 и 120 от 2002 г., бр. 8, 42, 67, 95, 112 и 114 от 2003 г., бр. 12, 21, 38, 52, 53, 69, 70, 112 и 115 от 2004 г., бр. 38, 39, 76, 102, 103, 104 и 105 от 2005 г., бр. 17, 30, 34, 56, 57, 59 и 68 от 2006 г.; попр., 76 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 80, 82, 95, 102 и 105 от 2006 г., бр. 41, 52, 53, 64, 77, 97, 100, 109 и 113 от 2007 г., бр. 33, 43, 67, 69, 89, 102 и 109 от 2008 г. и бр. 23, 25, 35, 41, 42, 93, 95, 99 и 103 от 2009 г., бр. 16, 19, 43, 49, 58, 59, 88, 97, 98 и 100 от 2010 г. и бр. 45, 60, 77 и 100 от 2011 г., бр. 7 и 21 от 2012 г.) в чл. 98, ал. 7 съкращението „ДЕЛК” се заличава.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители:
    Досегашните параграфи 20 и 21 да станат съответно 19 и 20.
    Комисията подкрепя предложението, което е отразено при номерацията на съответните параграфи.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 20, който става § 19.

    § 21. В Закона за данъците върху доходите на физическите лица (обн., ДВ, бр. 95 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 52, 64 и 113 от 2007 г., бр. 28, 43 и 106 от 2008 г., бр. 25, 32, 35, 41, 82, 95 и 99 от 2009 г., бр. 16, 49, 94 и 100 от 2010 г. и бр. 19, 31, 35, 51 и 99 от 2011 г.) се правят следните изменения:
    1. В чл. 23, т. 1 съкращението „ДЕЛК” се заличава.
    2. В чл. 43, ал. 9 съкращението „ДЕЛК” се заличава.
    3. В чл. 44, ал. 5 съкращението „ДЕЛК” се заличава.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 21, който става § 20.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители:
    След новия § 20 да се създаде нов § 21:
    „§ 21. В Закона за закрила на детето (Обн., ДВ, бр. 48 от 2000 г., изм. и доп., бр. 75 и 120 от 2002 г., бр. 36 и 63 от 2003 г., бр. 70 и 115 от 2004 г., бр. 28, 94 и 103 от 2005 г., бр. 30, 38 и 82 от 2006 г., бр. 59 от 2007 г., бр. 69 от 2008 г., бр. 14, 47 и 74 от 2009 г., бр. 42, 50, 59 и 98 от 2010 г., бр. 28 и 51 от 2011 г., бр. 32 от 2012 г.) се правят следните изменения:
    1. В чл. 8 ал. 5 се отменя.
    2. В чл. 45, ал. 2 и 3 думите „и ал. 5” се заличават.”
    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията предлага да се създаде нов § 21:
    § 21. В Закона за закрила на детето (обн., ДВ, бр. 48 от 2000 г., изм., бр. 75 и 120 от 2002 г., бр. 36 и 63 от 2003 г., бр. 70 и 115 от 2004 г., бр. 28, 94 и 103 от 2005 г., бр. 30, 38 и 82 от 2006 г., бр. 59 от 2007 г., бр. 69 от 2008 г., бр. 14, 47 и 74 от 2009 г., бр. 42, 50, 59 и 98 от 2010 г., бр. 28 и 51 от 2011 г. и бр. 32 от 2012 г.) се правят следните изменения:
    1. В чл. 8 ал. 5 се отменя.
    2. В чл. 45, ал. 2 и 3 думите „и ал. 5” се заличават.

    § 22. Разпоредбите на § 4, 5, 6, 15, 16 и § 17, т. 2 влизат в сила от 1 юни 2012 г.

    Предложение на народния представител Ердоан Ахмедов:
    „§ 22. Разпоредбите на § 4, 5, 6, 15, 16 и § 17, т. 2 влизат в сила от 1 януари 2014 г.”
    Комисията не подкрепя предложението.

    Предложение на Даниела Дариткова и група народни представители:
    Досегашният § 22 да се измени така:
    „§ 22. Разпоредбите на § 1, 2, 3, 12, 13, 14 и 15 влизат в сила от 1 юни 2012 г.”
    Комисията подкрепя предложението.

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 22:
    § 22. Разпоредбите на § 1, 2, 3, 12, 13, 14, 15 и 21 влизат в сила от 1 юни 2012 г.





    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
    КОМИСИЯ ПО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО:
    ДАНИЕЛА ДАРИТКОВА
    Форма за търсене
    Ключова дума