Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
КОМИСИЯ ПО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО
КОМИСИЯ ПО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО
11/02/2010
    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЪРВО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    Комисия по здравеопазването

    П Р О Т О К О Л
    № 16


    На 11.02.2010 г. се проведе редовно заседание на Комисията по здравеопазването при следния дневен ред

    Д Н Е В Е Н Р Е Д:

    1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите, № 002-01-7, внесен от Министерския съвет на 11 януари 2010 г. – второ гласуване.
    2. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за лечебните заведения, 002-02-5, внесен от Министерския съвет на 11.01.2010 г. – първо гласуване.

    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЪРВО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    Комисия по здравеопазването

    П Р О Т О К О Л
    № 16


    На 11.02.2010 г. се проведе редовно заседание на Комисията по здравеопазването при следния дневен ред

    Д Н Е В Е Н Р Е Д:

    1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите, № 002-01-7, внесен от Министерския съвет на 11 януари 2010 г. – второ гласуване.
    2. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за лечебните заведения, 002-02-5, внесен от Министерския съвет на 11.01.2010 г. – първо гласуване.

    Списък на присъствалите народни представители – членове на Комисията по здравеопазване, и гости се прилага към протокола.
    Заседанието беше открито в 15,10 ч. и ръководено от председателя на комисията господин Лъчезар Иванов.

    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Уважаеми дами и господа народни представители, уважаеми господин министър, уважаеми господин заместник-министър, уважаеми колеги. Добър ден на всички! Имаме необходимия кворум.
    Откривам днешното редовно заседание на Комисията по здравеопазването.
    Предлагам следния дневен ред:
    1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите, № 002-01-7, внесен от Министерския съвет на 11 януари 2010 г. – второ гласуване.
    2. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за лечебните заведения, 002-01-5, внесен от Министерския съвет на 11.01.2010 г. – първо гласуване.
    Има ли други предложения за изменение или допълнение на така предложения дневен ред? Не виждам.
    Моля, гласувайте така предложения дневен ред.
    “За” – 16, “против” и “въздържали се” – няма.
    Дневният ред се приема с пълно единодушие.
    1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите, № 002-01-7, внесен от Министерския съвет на 11 януари 2010 г. – второ гласуване.
    2. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за лечебните заведения, 002-02-5, внесен от Министерския съвет на 11.01.2010 г. – първо гласуване.

    Преминаваме към първа точка от дневния ред:
    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите, № 002-01-7, внесен от Министерския съвет на 11 януари 2010 г. – второ гласуване.
    Започваме с наименованието на закона – „Закон за изменение и допълнение на Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите.
    Има ли предложения за друго наименование на закона? Няма.
    Моля, гласувайте наименованието на законопроекта.
    „За” – 16, „против” и „въздържали се” – няма.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименование на закона.
    БОРЯНА ИВАНОВА: ”§1. В чл. 5 думата „Препаратите” се заменя с „Лекарствените продукти” и думата „препаратът” се заменя с „лекарствения продукт”.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли забележки по този текст на вносителя?
    Заповядайте, госпожо Йорданова. Имате думата.
    МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Благодаря Ви, господин председател! Ако ми позволите, само една правно-техническа редакция, която съм задължена да направя. Предлагам § 1 да звучи така:
    „§1. В чл. 5 се правят следните изменения:
    1. В текста преди т. 1 думата „препаратите” се заменя с „лекарствените продукти”;
    2. В т. 1 думата „препаратът” се заменя с „лекарственият продукт”.”
    В случая не се променя волята на вносителя. Това е една чисто правно-техническа редакция.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли някакви други забележки”
    Моля, гласувайте § 1 с уточненията, които бяха направени от Правния отдел на Народното събрание.
    „За” – 16, „против” и „въздържали се” – няма.
    Текстът на комисията за § 1 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 2, 3, 4, 5, 6 и 7 няма постъпили предложения.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли желание за изказване? Не виждам.
    Подлагам на гласуване параграфи 2, 3, 4, 5, 6 и 7.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстовете на вносителя за § 2, 3, 4, 5, 6 и 7 се приемат.
    БОРЯНА ИВАНОВА: Постъпило е предложение от народния представител Лъчезар Иванов:
    В § 8, чл. 15 да се създаде ал. 6:
    „(6) Общинските съвети по ал. 1 могат да извършват методическа дейност за развитие на превенцията на употребата на наркотични вещества в общините по ал. 5, в които няма създадени комисии по наркотични вещества.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли желание за изказване?
    Обръщам се към Министерството на здравеопазването за становище по така прочетеното предложение, което съм внесъл.
    Заповядайте, госпожо заместник-министър Власковска. Имате думата.
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Подкрепяме предложението по § 8.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има ли други желания за изказвания? Няма.
    Подлагам на гласуване предложението на народния представител Лъчезар Иванов. Моля, гласувайте.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Лъчезар Иванов за § 8 се приема.
    Моля, гласувайте текста на вносителя с приетото предложение на народния представите Лъчезар Иванов.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 8 е приет.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 9 и 10 няма постъпили предложения.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: По § 9 и 10 има ли желание за изказвания? Няма.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 9 и 10.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстовете на вносителя за § 9 и 10 се приемат.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 11 има постъпило предложение на народния представител Лъчезар Иванов:
    В § 11 в чл. 16а да се създаде ал. 3:
    „(3) При осъществяване на контрола по ал. 1 и 2 министърът на здравеопазването се подпомага от длъжностни лица от Националния център по наркомании към Министерството на здравеопазването.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Най-напред давам думата на Министерството на здравеопазването за становище. Заповядайте, госпожо заместник-министър.
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! По принцип това беше обсъждано. Подкрепяме изцяло да бъде създадена такава комисия. Тя е разписана добре, като, ако е необходимо, ще бъдат привлечени специалисти не само от Националния център по наркомании.
    Така че подкрепяме предложението на народния представител господин Лъчезар Иванов.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има ли желание от народните представители да вземат отношение по този текст? Не виждам.
    Подлагам на гласуване предложението на народния представител Лъчезар Иванов.
    Моля, гласувайте това предложение.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Лъчезар Иванов за § 11 се приема.
    Сега подлагам на гласуване текста на вносителя за § 11 с приетото предложение от народния представител Лъчезар Иванов.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 11 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: От § 12 до § 17 включително няма постъпили предложения.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Някой желае ли да вземе отношение по текстовете на вносителя за § от 12 до 17? Не виждам.
    Поставям на гласуване текстовете на вносителя от § 12 до § 17 включително.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстовете на вносителя за § 12, 13, 14, 15, 16 и 17 се приемат.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 18 няма постъпило предложение от народен представител.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Заповядайте, госпожо Йорданова. Имате думата.
    МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! В § 18 предлагам редакция, която е съгласувана с Министерството на земеделието и храните:
    „В чл. 29, ал. 1 думите „е допустимо” да се заменят със „се извършва” и след думите „при условие и по ред, определени” да се каже „с наредба на министъра на земеделието и храните”.
    В ал. 2 в края на изречението след думата „определени” да се запише „с наредба на министъра на земеделието и храните”.
    Горната редакция се налага, тъй като не е посочен видът на акта, който следва да издаде министърът на земеделието и храните, за да определи условията и реда за дейностите, които се извършват по ал. 1 и ал. 2.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Представителите на Министерството на земеделието и храните ще вземат ли отношение по така предложената промяна в § 18?
    Подкрепяте предложението на Правния отдел на Народното събрание.
    Има ли желаещи за изказване от народните представители? Няма.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 18 с предложените редакции.
    Моля, гласувайте.
    „За” – 16, „против” и „въздържали се” – няма.
    Текстът на комисията за § 18 се приема.
    Преминаваме към § 19.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 19 няма постъпили предложения.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: По § 19 някой иска ли да вземе отношение? Не виждам.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 19.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на вносителя за § 19 се приема.
    БОРЯНАИВАНОВА: По § 20 няма постъпили предложения от народни представители.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Заповядайте, госпожо Йорданова за становище по текста на вносителя за § 20.
    МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! По § 20 така, както е предложен текстът, излиза, че целият текст се изменя съществено и има много на брой изменения. Всъщност, когато се направи съпоставка с досегашния текст, изменението е само в ал. 1.
    С цел законодателна икономия и, за да няма разписани отново четири изменения, които съществуват в закона, предлагам § 20 да звучи така:
    „§ 20. В чл. 32, ал. 1 думата „извършва” се заменя с „извършват”, а думите „Министерски съвет” се заменят с „министъра на здравеопазването”.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Давам думата на заместник-министър Власковска за мнение по това предложение.
    Заповядайте, госпожо заместник-министър Власковска.
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Да, подкрепяме така предложеното изменение.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има ли желание за изказване от народните представители? Няма.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 20 с направените корекции от Правния отдел на Народното събрание.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 20 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 21 има постъпило предложение от народния представител Лъчезар Иванов:
    В § 21 в чл. 32а, ал. 1 т. 14 да се измени така:
    „14. диплома за завършено висше образование по специалността „Фармация”.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Давам думата на представителя на Министерството на здравеопазването Ваня Ставрова.
    Заповядайте, госпожо Ставрова. Имате думата.
    ВАНЯ СТАВРОВА: Казвам се Ваня Ставрова и съм от Дирекция „Правна” на Министерството на здравеопазването.
    Искам да кажа, че и към настоящия момент по силата на наредбата, по която се издават лицензиите, се изисква такъв документ и това не утежнява с нищо режима на издаване на тези лицензии.
    Съгласни сме с така направеното предложение. Подкрепяме го.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има ли желание за изказване от народните представители? Няма.
    Подлагам на гласуване предложението на народния представител Лъчезар Иванов. Моля, гласувайте.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Лъчезар Иванов за § 21 се приема.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 21 с приетата корекция от народния представител Лъчезар Иванов.
    Моля, гласувайте § 21.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 21 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 22 има постъпило предложение от народния представител Лъчезар Иванов:
    „В § 22, в чл. 32б да се направят следните изменения и допълнения:
    а) Досегашният текст да стане ал. 1;
    б) Да се създадат ал. 2 и 3:
    „(2) В Министерството на здравеопазването се води специален регистър на издадените лицензии по чл. 32, ал. 1
    (3) В регистъра по ал. 2 се вписват данните по ал. 1.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Давам думата на представителя на Министерството на здравеопазването. Заповядайте, госпожо заместник-министър Власковска.
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Подкрепяме направеното предложение от народния представител Лъчезар Иванов.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има ли желаещи народни представители за изказване? Не виждам.
    Подлагам на гласуване предложението на народния представител Лъчезар Иванов. Моля, гласувайте.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Лъчезар Иванов се приема.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 22 с приетото предложение от народния представител Лъчезар Иванов.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 22 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 23 няма постъпили предложения от народни представители.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли желаещи народни представители за изказване? Няма.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 23.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на вносителя за § 23 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 24 има постъпило предложение от народния представител Лъчезар Иванов:
    „В § 24 да се направят следните изменения и допълнения:
    а) В чл. 33а, ал. 1 т. 7 да се измени така:
    „7. диплома за завършено висше образование по специалността „Фармация”.
    б) Чл. 33б да се измени така:
    аа) Досегашният текст да стане ал. 1;
    бб) Да се създадат ал. 2 и ал. 3:
    „(2) В Министерството на здравеопазването се води специален регистър на издадените лицензии по чл. 33, ал. 1.
    (3) В регистъра по ал. 2 се вписват данните по ал. 1.”
    в) В чл. 33в, ал. 4 след думата „вещества” да се добави „от момента на преустановяване на изпълнението на задълженията по чл. 34 от вписания в лицензията магистър-фармацевт”.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има думата представителят на Министерството на здравеопазването. Заповядайте, госпожо заместник-министър Власковска.
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Да, всъщност това се извършва и фактически сега се узаконяват тези неща, което е много важно.
    Подкрепяме изцяло предложението.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има ли желаещи народни представители за изказване? Няма.
    В такъв случай най-напред ще подложа на гласуване предложението, направено от народния представител Лъчезар Иванов.
    Моля, гласувайте това предложение.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Лъчезар Иванов по § 24 се приема.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 24 с приетата корекция от народния представител Лъчезар Иванов.
    Моля, гласувайте § 24.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за чл. 24 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 25 до § 27 няма постъпили предложения от народни представители.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли желание за изказвания от народни представители по § 25, 26 и 27? Няма.
    Моля, гласувайте текстовете на вносителя за § 25, 26 и 27.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстовете на вносителя за § 25, 26 и 27 се приемат.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: По § 28 давам думата на госпожа Маргарита Йорданова от Правна дирекция на Народното събрание. Заповядайте, госпожо Йорданова.
    МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! По § 28 относно разпоредбата на чл. 36г, ал. 3, т. 2 предлагаме думите „действията по чл. 36а, ал. 1- 4 „ да се заменят с „проверка по чл. 36, ал. 1-4, включително и проверка на място”, за да се разграничи от проверката по т. 1, която не включва проверка на място.
    Благодаря.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: От Министерството на земеделието и храните ще вземат ли отношение? Подкрепяте ли това предложение?
    Подкрепяте! Благодаря ви.
    Моля, гласувайте текста на вносителя за § 28 с направените от Правна дирекция корекции.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 28 се приема.
    Преминаваме към § 29.
    По § 29 няма постъпили предложения от народни представители.
    Има ли желание за изказване? Няма.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 29.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на вносителя за § 29 се приема.
    Преминаваме към § 30.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 30 е постъпило предложение от народния представител Лъчезар Иванов:
    „В § 30 чл. 38 да се измени така:
    „Чл. 38. (1) В Министерството на икономиката, енергетиката и туризма се водят публични регистри за издадените лицензии и удостоверения за регистрация.
    (2) Регистърът на издадени лицензии за дейности с прекурсори от Категория І съдържа:
    1. име на лицензираната фирма;
    2. адрес;
    3. номер на лицензията;
    4. срок на валидност на лицензията.
    (3) Регистърът на издадените удостоверения за регистрация за дейности с прекурсори от Категория 2 и 3 съдържа:
    1. име на регистрираната фирма;
    2. адрес;
    3. номер на регистрацията;
    4. дата на издаване на удостоверението за регистрация.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: От Министерството на икономиката, енергетиката и туризма ще вземат ли отношение по това предложение на народния представител Лъчезар Иванов?
    Заповядайте, госпожо Колева. Имате думата.
    СОФИЯ КОЛЕВА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! Подкрепяме текста на народния представител Лъчезар Иванов.
    Има ли желание за изказване от народните представители? Няма.
    Подлагам на гласуване най-напред предложението на народния представител Лъчезар Иванов.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Лъчезар Иванов за § 30 се приема.
    Сега подлагам на гласуване текста на вносителя за § 30 с приетото предложение на народния представител Лъчезар Иванов.
    Моля, гласувайте текста на § 30.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 30 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 31 и 32 няма постъпили предложения от народни представители.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: По § 31 и § 32 има ли желание за изказвания от народните представители? Няма.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 31 и § 32.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстовете на вносителя за § 31 и 32 се приемат.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 33 има постъпило предложение от народния представител Лъчезар Иванов:
    „В § 33, чл. 41, ал. 3 думите „три години” да се заменят с „една година”.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има думата госпожа Маргарита Йорданова от Правния отдел на Народното събрание.
    Заповядайте, госпожо Йорданова. Имате думата.
    МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! По § има постъпило предложение от народния представител Лъчезар Иванов. Аз имам едно предложение за редакция.
    „В § 33, чл. 41, ал. 6 накрая думите „чл. 45б” да се заменят с „чл. 45”, тъй като по-нататък ние отменяме чл. 45б.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря.
    Има ли желаещи народни представители за изказване? Няма.
    Подлагам на гласуване най-напред предложението от народния представител Лъчезар Иванов.
    Моля, гласувайте това предложение.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Лъчезар Иванов се приема.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя с приетото предложение от народния представител Лъчезар Иванов и с корекцията, направена от Правния отдел на Народното събрание.
    Моля, гласувайте текста на § 33.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 33 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: От § 34 до § 59 няма постъпили предложения.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: По § 34 до § 59 няма постъпили предложения. Ако народните представители искат да оставя минутка, за да могат да се ориентират и да видят дали биха искали да вземат отношение по някои от тези параграфи.
    (Председателят изчаква, за да даде възможност на народните представители да огледат текстовете.)
    Не виждам желаещи за изказвания.
    Подлагам на гласувате текстовете на вносителя за § от 34 до § 59 включително.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстовете на вносителя за § 34 до § 59 включително се приемат.
    Преминаваме към § 60.
    Има думата госпожа Йорданова. Заповядайте, госпожо Йорданова.
    МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! В § 60, в чл. 73, ал. 1 имам предложение думите „се разрешава” да се заменят със „се издава разрешение”, тъй като така, както е предложен текстът, не се изисква разрешение за извършване на тези дейности за произвеждане, придобиване, внасяне, изнасяне и съхраняване на ограничени количества от растенията. А така, както го предлагам, се издава разрешение, тоест, иска се разрешителен режим.
    Благодаря.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Аз искам още веднъж Правният отдел точно и ясно да кажат каква трябва да бъде промяната. Кажете го ясно, за да разберат всички.
    МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Предлагам: „В § 60, ал. 1 думите „се разрешава” да се заменят със „се издава разрешение”.
    Това е по-точната редакция. Това предлагам.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Госпожо Власковска, подкрепяте ли това предложение?
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Да, подкрепяме го. Това е по-точното.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има ли други желания за изказвания? Не виждам.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 60 с направената от Правния отдел корекция.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 60 се приема.
    Преминаваме към § 61.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 61 и § 62 няма постъпили предложения от народни представители.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли желание за изказвания от народните представители? Не виждам.
    Подлагам на гласуване текстовете на вносителя за § 61 и § 62.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстовете на вносителя за § 61 и § 62 се приемат.
    По § 63 давам думата на госпожа Йорданова. Заповядайте, госпожо Йорданова.
    МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! Предлагам § 63 да отпадне.
    Мотивите ми са следните. Параграф 63 касае материята на чл. 83, която третира изготвянето на Годишния доклад на Министерски съвет за прилагане на международните договори и националното законодателство по наркотичните вещества. В ал. 1 е записано, че министерствата изготвят Годишният доклад. Ал. 1 си остава. А сега така, както се предлага промяната в ал. 2, излиза, че министерствата изготвят Годишния доклад на Министерски съвет, а на генералния секретар на ООН – така, както го предлагате – не го изготвя Министерският съвет, който е органът, компетентен да изготвя акта, а го изпраща някакъв друг орган, което не смятам, че е в съответствие.
    Двете алинеи логически не си съответстват, нито пък е в компетенцията му да изпраща акт на Министерски съвет.
    Предлагам § 63 да отпадне.
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Да, съгласни сме с това предложение.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря.
    Има ли други мнения, изказвания, становища? Няма.
    Подлагам на гласуване предложението на комисията § 63 да отпадне с мотивацията, която изложи госпожа Йорданова.
    Моля, гласувайте отпадането на § 63.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на вносителя за § 63 отпада.
    Преминаваме към § 64.
    БОРЯНА ИВАНОВА: От § 64 до § 67 няма постъпили предложения.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли желание от народните представители да вземат отношение по § 64 до § 67? Няма.
    Подлагам на гласуване текстовете на вносителя за § 64 до § 67 включително.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстовете на вносителя за § 64 до § 67 включително се приемат.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 68 е постъпило предложение от народния представител Лъчезар Иванов:
    „§ 68 да се измени така:
    „§ 68. Създава се чл. 85а:
    „Чл. 85а. (1) Към министъра на здравеопазването се създава Експертен съвет по лечение на зависимости, който обсъжда и дава становища по:
    1. основните насоки и приоритети в областта на лечение на зависимости;
    2. проекти на стандарти за добра практика в лечението на зависимости и по предложения за промени в действащите стандарти за добра практика в лечението на зависимости;
    3. проекти по нормативни актове в областта на лечението на зависимости;
    4. нови методи и програми за лечение;
    5. предложения за включване на нови лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества (опиеви агонисти и агонисти-антагонисти) в списъка на използваните за лечение на зависимости в програми за лечение с агонисти и агонист-антагонисти;
    6. включване в лечебни програми на лица, които не отговарят на критериите, посочени в стандартите за добра практика в лечението на зависимости;
    7. клинични, професионални, етични въпроси и казуси, свързани с приложението на стандартите за добра практика и работата на лечебните програми.
    (2) Експертният съвет по лечение на зависимости се състои от 11 члена и включва: заместник-министър на здравеопазването, който е председател на съвета, двама представители на Министерството на здравеопазването, директорът на Националния център по наркомании, най-малко едно хабилитирано лице, работещо в областта на лечение на зависимости, най-малко четирима лекари, работещи в областта на лечение на зависимости и други специалисти.
    (3) Министърът на здравеопазването определя със заповед състава на съвета по ал. 2.
    (4) Функциите и организацията на дейността на Експертния съвет по ал. 1 се уреждат с правилник, издаден от министъра на здравеопазването.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Давам думата на заместник-министър Мила Власковска за становище по това предложение.
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Изцяло подкрепяме това предложение. Смятам, че това е много важно и нещата в подробности със съответните хора ще бъдат разписани в правилник, който се готви.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има ли желаещи за изказвания?
    Заповядайте, госпожо Георгиева. Имате думата.
    ЦВЕТА ГЕОРГИЕВА: Благодаря Ви, господин председател! Моето предложение е за редакционно изменение в ал. 2:
    „(2) Експертният съвет по лечение на зависимости се състои от 11 членове и...”, а не „11 члена”.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Да, благодаря Ви. Това е важна корекция. Правилна е.
    Има ли други желаещи за изказвания? Не виждам.
    Подлагам на гласуване предложението, направено от народния представител Лъчезар Иванов за § 68 с корекцията, направена от госпожа Цвета Георгиева.
    Моля, гласувайте това предложение.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Лъчезар Иванов с корекцията на народния представител Цвета Георгиева се приема.
    Сега подлагам на гласуване целия § 68 с приетото предложение.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 68 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: От § 69 до § 75 включително няма постъпили предложения.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли предложения по § 69 до § 75 включително? Не виждам.
    Подлагам на гласуване текстовете на вносителя за § 69 до § 75 включително.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстовете на вносителя за § 69 до § 75 включително се приемат.
    Преминаваме към § 76.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 76 има постъпило предложение от народния представител Лъчезар Иванов:
    „В § 76 т. 2 да се измени така:
    „2. Алинея 2 се изменя така:
    „(2) Растенията се унищожават на място по реда на наредбата по чл. 91, ал. 1.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли представител на Министерството на вътрешните работи? Заповядайте, госпожо Вучкова.
    ЖАНА ВУЧКОВА: Да, господин председател. Подкрепяме изцяло предложението на народния представител Лъчезар Иванов.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има ли желание за изказване от народните представители? Няма.
    Тогава ще подложа на гласуване предложението на народния представител Лъчезар Иванов по § 76.
    Моля, гласувайте това предложение.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Подлагам на гласуване § 76 заедно с приетото предложение на народния представител Лъчезар Иванов.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 76 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: От § 77 до § 79 няма постъпили предложения.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: По § 77 до § 79 има ли желание за изказване от народните представители? Няма.
    Подлагам на гласуване текстовете на вносителя за § 77, 78 и 79.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 16, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстовете на вносителя за § 77, 78 и 79 се приемат.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 80 е постъпило предложение на народния представител Ваньо Шарков и народния представител Димо Гяуров:
    „§ 80 се изменя така:
    „Чл. 101. Който не спазва изискванията на чл. 29, се наказва с глоба 50 000 лв.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Давам думата на представителя на Министерството на здравеопазването по предложението на народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров.
    Заповядайте, госпожо Ставрева.
    ВАНЯ СТАВРОВА: Санкцията се налага от министъра на земеделието и храните. Затова моля Министерството на земеделието и храните да вземе отношение по това предложение.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има думата представителят на Министерството на земеделието и храните. Заповядайте.
    ВАЛЕНТИНА ПЕНКОВА: Смятаме, че е по-правилно санкцията да бъде „от – до”, защото едно лице може да засее пет стръка или един декар, два декара и т.н. Трябва да има някакво разграничение в санкцията.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Уважаеми д-р Шарков. Има Ваше предложение в § 89.
    Имате думата да го представите и да го аргументирате. Заповядайте.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Уважаеми господин председател, едва ли е необходимо да има много аргументи, защото няма други текстове в други закони, където да има толкова голяма „ножица” по отношение на глобата – от 1 000 до 100 000 лв. Малко по-нататък има и една друга – от 10 000 лв. до 150 000 лв.
    Това създава, както всички добре знаете, предпоставки за изключителна корупция. Ако ми дадеш 20 000 лв., ще ти пиша глоба от 1 000 лв., ако не ми дадеш, ще ти сложа една глоба от 100 000 лв. тогава върви и се оправяй.
    Това е единият довод.
    Нямаше достатъчно време за провеждане на едно изследване дали някога някъде и имало наложена глоба от 100 000 лв. и колко по 1 000 лв. са наложени. Ако се води сериозна борба, тя не може да се води с глоба от 1 000 лв. Затова нашето предложение е за 50 000 лв.
    Същото е и предложението ни по останалите членове, където има глоба. За да не взимам повторно думата, ще кажа, че там, където е предвидена глоба от 1 000 лв. до 10 000 лв. да стане от 5 000 лв. до 10 000 лв.
    Благодаря ви.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви, доктор Шарков.
    Имате думата, проф. Станилов. Заповядайте.
    СТАНИМИР СТАНИЛОВ: Благодаря Ви, господин председател! Наказанието трябва да бъде адекватно на престъплението. Неправомерно е от юридическа гледна точка една саксия с един храст канабис да се наказва със същата глоба, каквато е за засети пет дка канабис.
    Нямам нищо против на господин Шарков. Те са много валидни и са много важни. Наистина всичко това е така. Обаче 50 000 лв. глоба за едно храстче и за един или пет декара е много. Разпишете го по друг начин, доктор Шарков. Мисля, че има начин. В момента не ми идва на ума, но това не е правомерно и ще бъде атакувано в пленарна зала от юристите.
    Благодаря.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Имате думата за реплика към проф. Станилов. Не виждам желаещи.
    За изказване давам думата на доктор Шарков. Заповядайте, господин Шарков.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Във връзка с това, което каза проф. Станилов, предлагам тогава да направим глобата от 20 000 до 50 000 лв.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има направено предложение. Имате думата, госпожо Георгиева. Заповядайте.
    ЦВЕТА ГЕОРГИЕВА: Долната граница от 20 000 лв. пак е висока. Така или иначе, продължава да стои въпросът с адекватността на наказанието спрямо престъплението.
    Моето лично предложение е да свалим долната граница до 5 000 лв.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Колеги, имаме две предложения. Едното беше от 20 000 лв. до 50 000 лв., а госпожа Георгиева предлага от 5 000 до 50 000 лв.
    Има ли други желания у народните представители за изказване? Няма.
    Ще подложа на гласуване двете предложения. Първото по реда на изказването е предложението на доктор Шарков – от 20 000 лв. до 50 000 лв.
    Моля, гласувайте това предложение на доктор Шарков.
    „За” – 3, „против” – няма, „въздържали се” – 14.
    Предложението на доктор Шарков не се приема.
    Сега подлагам на гласуване предложението на народния представител госпожа Цвета Георгиева – глобата да бъде от 5 000 лв. до 50 000 лв.
    Моля, гласувайте това предложение на госпожа Георгиева.
    „За” – 14, „против” – няма, „въздържали се” – 2.
    Предложението на госпожа Георгиева се приема.
    Подлагам на гласуване § 80 с предложението, което току-що приехме.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 80 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: Постъпило е предложение от народния представител Ваньо Шарков и народния представител Димо Гяуров:
    „Добавя се нов § 81а, както следва:
    „§ 81а. В чл. 103 числото 1 000 се заменя с 5 000.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли желание за изказвания?
    Заповядайте, господин Шарков. Имате думата.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Ние преди малко точно това направихме и по-нататък в текстовете всъщност най-ниските граници стават 5 000, докато преди бяха 1 000 лв. Така че това предложение е в унисон с вече приетото такова.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Тоест, да разбирам, че Вие оттегляте вашето предложение?
    ВАНЬО ШАРКОВ: Не, не го оттеглям. Напротив, обосновавам го по-добре.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има ли други желаещи за изказвания? Няма.
    Поставям на гласуване предложението на народния представител Ваньо Шарков и народния представител Димо Гяуров.
    Моля, гласувайте.
    "За" – 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Ваньо Шарков и народния представител Димо Гяуров за създаване на нов параграф - § 81а, се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 81 няма постъпили предложения.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Няма предложения. Има ли желание за изказване? Не виждам.
    Подлагам на гласуване текста на вносителя за § 81.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на вносителя за § 81 се према.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 82 е постъпило предложение от народния представител Ваньо Шарков и народния представител Димо Гяуров:
    „§ 82 се изменя така:
    „§ 82. Който не спазва изискванията за маркировка на наркотичните вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, се налага глоба 30 000 лв.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Доктор Шарков, имате думата. Заповядайте.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Уважаеми колеги, тук не сме поставили долна граница, защото провинението е едно – неспазване на изискванията за етикетиране. Така че тук няма „от – до”.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Министерството на здравеопазването на какво мнение е? Искам да чуя вашето мнение.
    Заповядайте, Имате думата, госпожо заместник-министър.
    Тук правилно се отбеляза, че нарушението е едно. Аз трудно мога да взема становище по точната цифра. Казвам, че нямам сериозна аргументация за себе си. Но това, че престъплението е едно и, че „от – до” не може да има, е факт. Разбира се, трябва да има наказание, защото това е закон за контрол върху наркотиците. Това също е важно.
    Това е моето становище.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Подкрепяте ли предложението на народните представители? Моля за становището на Правния отдел на Министерството на здравеопазването.
    Заповядайте, госпожо Ставрова. Имате думата.
    ВАНЯ СТАВРОВА: Не мога да кажа нищо конкретно като становище, защото наистина според мен е нужна по-обстойна оценка на наказанията, които се налагат, с каквато не разполагам към момента.
    Оставям на вашата преценка.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Заповядайте, господин Стоилов. Имате думата.
    ЯНАКИ СТОИЛОВ: Благодаря Ви, господин председател! Според мен тук трябва да има дори и минимален диапазон, защото от текста не става ясно, че това е еднократно действие. Тогава текстът трябва да стане: „Който не спази изискванията”. „Не спазва” – е един процес. В този процес той може да е пропуснал или съзнателно да не е маркирал единична бройка или в продължителен период голямо количество. Така че нарушението има и обективно измерим резултат. Ако той продължително време съзнателно е пропускал да го прави, това може да е установено в един по-ранен или по-късен момент. Така че не става дума за повторност, но става дума вероятно за продължителност.
    Затова глобата трябва да е в някакъв диапазон – да речем, от 10 000 до 30 000 лв. Нещо такова трябва да бъде, което да преценява и количествата, които са пропуснати да се маркират.
    Благодаря ви.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви, господин Стоилов.
    Има думата народният представител госпожа Георгиева.
    Заповядайте, госпожо Георгиева.
    ЦВЕТА ГЕОРГИЕВА: Аз имам реплика към господин Стоилов.
    Доколкото разбирам, тук не става въпрос каква партида е пропусната да се маркира към момента на установяване на нарушението. Това е еднократно установяване. Въпросът е дали лицето, което е извършило това нарушение, ще бъде повторно хванато в подобно нарушение, а не каква големина или бройка немаркирани продукти е пуснало лицето на пазара.
    Права ли съм или не съм права? Не е въпросът в количеството немаркирани продукти, а в това колко пъти е заловено лицето, че върши това нарушение – веднъж, втори път, трети път.
    Така че, ако трябва да правим разграничение за диапазон на глобите, трябва да се заложи текст колко пъти е извършено нарушението. Да се посочи при повторно нарушение, а не каква големина немаркирани продукти са пуснали.
    Така че текстът трябва да бъде „Който не спази.... или при повторно нарушение...”
    Текстът например може да бъде така:
    „§ 82. (1). Който еднократно не спази изискванията за маркировка на наркотичните вещества, се наказва с глоба 10 000 лв.
    (2). При повторно нарушение и за всяко следващо глобата е 30 000 лв. „
    Благодаря.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Това като предложение ли го правите, госпожо Георгиева?
    ЦВЕТА ГЕОРГИЕВА: Да, да. Дава по-логична обосновка на възможността на мярката и на това какво се случва, ако повторно извърши нарушението.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Има думата за дуплика господин Стоилов. Заповядайте, господин Стоилов.
    ЯНАКИ СТОИЛОВ: Да използвам правото ни са дуплика и да конкретизирам предложението. По-добре е текстът да се раздели в две алинеи и да не бъде в някакво продължаващо състояние, а да се каже: „Който не спази изискванията...”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Може ли да дадете конкретния текст на Вашето предложение.
    ЯНАКИ СТОИЛОВ: Текстът си съществува, но да бъде: „Който не спази изискванията за маркировка на наркотичните вещества и техните препарати, се наказва с глоба от 10 000 лв. до...” Да преценим горната граница. Това да бъде ал. 1.
    Втората алинея да бъде при повторност. Тогава вече да се стигне, ако искате, до сегашната граница от 50 000 лв.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Госпожа Дукова искаше думата. Заповядайте, госпожо Дукова.
    СНЕЖАНА ДУКОВА: Аз пообмислих нещата. Подкрепям предложението на доктор Шарков. Аз смятам, че текстът не е тълкувателен, а е прецизен, защото се казва: „Който не спазва...”.
    Създадем ли възможност за глоба от 10 000 до 50 000 лв., ние отново създаваме възможност за едни корупционни практики и за въздействие на органа, който ще налага санкцията – корупционно да може да се аргументира.
    Затова аз смятам, че текстът е добър. Той точно указва: „Който не спазва...” – всеки следващ път и всеки последващ път се наказва с 30 000 лв. Смятам, че предложението на доктор Шарков е правилно.
    Благодаря.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Колеги, има направено предложение. Ще прочета текста, който ще подложа на вашето внимание за гласуване.
    „(1) Който не спази изискванията за маркировка на наркотичните вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, се налага глоба от 10 000 до 30 000 лв.
    (2). При повторно нарушение – от 30 000 до 50 000 лв.”
    Може ли комисията да се обедини около тази редакция на § 82?
    Моля, гласувайте така предложената редакция на текста.
    "За" - 19, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на комисията се приема.
    Подлагам на гласуване целия текст на § 82 с приетото предложение.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 19, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстът на комисията за § 82 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: Постъпило е предложение от народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров:
    „Добавя се нов параграф - § 82а, както следва:
    „§ 82а. В чл. 105 числото „1 000” се заменя с „5 000”.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Господин Шарков, имате думата.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Аналогично е на предишните предложения – долната граница се вдигна от 1000 на 5 000 лв.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Аз мисля, че има една последователност в законопроекта и мисля, че той следва своята хармоничност. Затова подлагам на гласуване направеното предложение от народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров.
    Моля, гласувайте това предложение.
    "За" - 19, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров за създаване на нов параграф - § 82а, се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: Постъпило е предложение от народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров:
    „Добавя се нов параграф - § 82б, както следва:
    „§ 82б. В чл. 106 числата 1 000 до 10 000 се заменят с 5 000.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Аз мисля, че философията е ясна.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Това не е същото, уважаеми господин председател. Не е същото, защото това са нарушенията по чл. 25 и чл. 26, където в стария текст глобата беше от 1000 до 10 000 лв. Може ли Правният отдел да припомни текстовете на чл. 25 и чл. 26, защото нашето предложение е да няма отстояние от 1000 до 10 000 лв., а глобата да бъде 5 000 лв.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Имате думата, госпожо Георгиева.
    ЦВЕТА ГЕОРГИЕВА: Предложението ви е редакционно некоректно, защото няма как да се каже „числото 1000 до 10 000” се заменя с „5 000”. Трябва да се запише „текстът 1000 до 10 000” се заменя с...Това е коректното, защото другото е технически неправилно.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви, госпожо Георгиева.
    Заповядайте, госпожо Йорданова, за справката, която поиска д-р Шарков за текстовете на чл. 25 и чл. 26.
    МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Чл. 25 и чл. 26 касаят контрола, който се осъществява. Ще ви прочета текста на чл. 25:
    „Чл. 25. Физическите и юридическите лица са длъжни да осъществяват вътрешен контрол върху извършените от тях дейности с цел предотвратяване на кражби или присвояване и всякакви други начини за отклоняване на наркотични вещества за незаконни цели.
    Чл. 26. Физическите и юридическите лица са длъжни да уведомяват контролните органи за съмнителни сделки и опити за отклоняване на наркотични вещества за незаконни цели.”
    Вие какво наказание предлагате?
    ВАНЬО ШАРКОВ: Ние предлагаме наказанието да не бъде от 1000 до 10 000 лв., а наказанието да бъде 5 000 лв., защото е много лесно някой да дойде и да ти каже: защо ти не си ме информирал по еди коя си сделка, дай нещо, защото ще ти напиша акт за 10 000 лв.
    Затова предлагаме наказанието да бъде 5 000 лв. Провинението е ясно и конкретно. Няма по-малка или по-тежка степен от този вид провинения. Не може по-малко или недостатъчно да информираш.
    Благодаря.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря ви, доктор Шарков.
    Има думата госпожа Георгиева.
    ЦВЕТА ГЕОРГИЕВА: Благодаря Ви, господин председател! Имам само един малък коментар. Той касае въобще нашата презумпция, която изразяваме тук многократно, че някой ще дойде и ще каже: ако ти не направиш така, аз ще направя еди как си.
    Така или иначе, ако един човек реши да обжалва съставения му акт за глоба, ако първия път му е наложена максималната санкция, тя, разбира се, ще падне в съда, защото е практика на съдилищата едно провинение, което се прави за първи път от даден нарушител, да не се наказва с най-високата глоба. Това знаем, че е така. Така че тази презумпция е малко пресилена – че всеки път някой ще отиде да изнуди някого по този начин.
    Нелогично е според мен глобите да нямат диапазон. Много сложно става само с една глоба. Това е противоречаща практика въобще на всички други законови текстове. Когато става дума за глоби и наказания, винаги имаме долна и горна граница, защото има размер на престъплението, защото има повтаряемост и т.н.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Аз ще предложа глобата да бъде от 5 000 до 10 000 лв., за да можем да спазим хармонията в наказанието. Трябва да има някаква последователност в законовите регламенти.
    Има ли други предложения? Няма.
    В такъв случай правя предложение глобата в чл. 106 да бъде от 5 000 лв. до 10 000 лв.
    Заповядайте, господин Шарков. Имате думата.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Уважаеми господин председател, уважаеми колеги! Аз си държа на моето предложение, защото смятам, че не може някой да бъде глобен 5 000 лв. затова, че по-малко или повече е информиран от онзи, който е глобен с 10 000 лв. Ако двама души не са информирани, на единия се налага глоба от 5 000 лв., а на другия – от 10 000 лв. По силата на коя логика? Единият е информиран повече, другият – по-малко.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви, доктор Шарков.
    Аз ще прочета стария чл. 106, който твърди следното:
    “Чл. 106. Който не спази изискванията по чл. 25 и чл. 26 се наказва с глоба от 1 000 до 10 000 лв.”
    Вие всъщност намалявате горната санкция от 5 000 лв.
    Затова тук има две предложения. Ще ги поставя на гласуване и двете.
    Първо поставям на гласуване предложението на доктор Шарков глобата да бъде 5 000 лв.
    Моля, гласувайте това предложение на доктор Шарков.
    “За” – 5, “против” – няма, “въздържали се” – 14.
    Предложението на доктор Шарков не се приема.
    Подлагам на гласуване предложението на народния представител Лъчезар Иванов глобата да бъде от 5 000 до 10 000 лв.
    Моля, гласувайте това предложение на доктор Иванов.
    “За” – 10, “против” – няма, “въздържали се” – 5.
    Предложението на доктор Лъчезар Иванов се приема.
    Продължаваме нататък.
    БОРЯНА ИВАНОВА: Има предложение от народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров да се създаде нов параграф - §82в, както следва:
    “§ 82в. В чл. 107а числото “1 000” се заменя с “5 000”.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Искате ли думата, доктор Шарков?
    Заповядайте.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Уважаеми колеги, това е същото, като останалото. Вдигаме долната граница от 1 000 лв. на 5 000 лв. Само че вижте какво гласи текстът, който някой, някога е приемал: “Който допусне загуба или липса на прекурсори, се наказва с глоба от 1 000 до 10 000 лв.”. Нашето предложение е тези 1 000 лв. да станат 5 000 лв.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Тук имаме отново същия казус – 5 000 лв. или от 5 000 лв. до 10 000 лв. Отново ще го подложа на гласуване.
    Моля, гласувайте предложението глобата да бъде 5 000 лв., предложение на доктор Шарков.
    “За” – 2, “против” – няма, “въздържали се” – 13.
    Предложението на народния представител Ваньо Шарков не се приема.
    Моля, гласувайте второто предложение – глобата да бъде от 5 000 до 10 000 лв.
    “За” – 13, “против” – няма, “въздържали се” – 3.
    Предложението се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 83 е постъпило предложение от народния представител Ваньо Шарков и народния представител Димо Гяуров:
    “§ 83 се изменя така:
    “§ 83. Който осъществява дейност в нарушение на чл. 89, ал. 1, се наказва с глоба от 20 000 до 50 000 лв.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Доктор Шарков, искате ли думата? Не. Има ли желание за изказване от народните представители?
    Държа да чуя становището на Министерството на здравеопазването. Предишната глоба от 5 000 лв. в момента се предлага да стане от 20 000 лв. до 50 000 лв., тоест, почти четирикратно се вдига долната граница.
    Ще прочета текста отново: „Който осъществява дейност в нарушение на чл. 89, ал. 1, се наказва с глоба от 20 000 до 50 000 лв.”
    Това е предложението на народния представител Ваньо Шарков и народния представител Димо Гяуров.
    Заповядайте, госпожо заместник-министър Власковска.
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! Какво мога да кажа? Аз смятам, че за един закон, който има контролни функции, разбира се, трябва да въведе ясни регулации и да има повишени изисквания.
    Единственото, което към момента мен ме притеснява – признавам го пред вас – е, че четирикратно вдигаме долната граница, а нямаме ясно разписани аргументи за това. Това малко ме притеснява.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Заповядайте, господин Стоилов. Имате думата.
    ЯНАКИ СТОИЛОВ: Благодаря Ви, господин председател! Въпросът ми е малко закъснял, но той ще ни ориентира и до финала на законопроекта как да действаме.
    Вие можете ли да ни дадете информация по тези текстове какъв е средният размер на налаганите глоби, откакто те действат? Ако има такава информация, ние много добре ще преценим дали нещо трябва да се променя нагоре или надолу. Има ли такава информация?
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Ние имаме директор „Наркотици”, който е на тази длъжност от много години и би могъл да ви каже дали има някаква информация към момента.
    ФАНИ МИХАЙЛОВА: Искам да кажа, че такива големи суми не са налагани като наказателни санкции.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Колко са налагани? Изобщо има ли налагани такива санкции от по 5 000 лв. и т.н.?
    ФАНИ МИХАЙЛОВА: Обикновено санкциите са налагани на долната граница.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Имате предвид 1 000 лв.? Такава е била досега практиката? Благодаря Ви.
    ФАНИ МИХАЙЛОВА: Санкциите са били около 20 броя и винаги на долната граница.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Заповядайте, госпожо Грозданова. Имате думата.
    ДЖЕМА ГРОЗДАНОВА: Тъй като увеличението на долната граница е четирикратно, моето предложение е глобата да бъде от 10 000 до 50 000 лв.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Доктор Шарков, имате думата. Заповядайте.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Досега я увеличихме петкратно. Така че към момента не е четирикратно, а петкратно увеличението.
    Тук става въпрос за едни – според мен – наистина престъпници, които си позволяват вместо оторизираните институции, които правят програмите за рехабилитация и социална рехабилитация, те да предлагат такава грижа, заобикаляйки целия закон.
    Затова предложението ми е санкцията от 5 000 лв. да стане 20 000 лв., защото не може някой да идва и да ти прави някакви програми, без да се съобразяват с никакви закони в страната. Това не са хора, които гледат как да спасят някого. Напротив, те могат да увредят здравето на голяма група хора, без да им се налагат никакви санкции.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви, доктор Шарков.
    Ориентираме се към две предложения. Едното предложение, тъй като това на доктор Шарков първо е внесено, ще го подложа най-напред на гласуване.
    Моля, гласувайте предложението на народния представител Ваньо Шарков и народния представител Димо Гяуров.
    „За” – 13, „против” – няма, „въздържали се” – 3.
    Предложението на народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров се приема.
    ДЖЕМА ГРОЗДАНОВА: Оттеглям своето предложение.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Госпожа Грозданова оттегля своето предложение. Аз мисля, че всички разбрахте, че тук става въпрос за една действителна превенция. Примерно идва някаква организация отвън, прави някъде лагер в планината, взима 20-ина младежи и т.н. Мисля, че всички го разбирате. Тя започва да прави програма за профилактика, което според мен е рисковано. Затова глобата трябва да бъде висока.
    БОРЯНА ИВАНОВА: Постъпило е предложение от народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров за създаване на нов параграф - § 83а, както следва:
    „§ 83а. В чл. 108 числото „1 000” се заменя с „20 000”.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Тук става въпрос за рекламата.
    Заповядайте, господин Шарков. Имате думата.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Извинявайте, но хората, които се занимават с реклама, печелят достатъчно, за да им позволяваме срещу ниска глоба да рекламират и наркотични продукти.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: По принцип рекламата на наркотици и наркотични продукти е абсолютно забранена. Тук няма въобще място за спор.
    Има ли други предложения?
    Заповядайте, госпожо Ставрова. Имате думата.
    ВАНЯ СТАВРОВА: За чл. 108 не възразяваме, стига да е мотивирано предложението.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Не възразявате в чл. 108 глобата да стане от 1000 лв. на 20 000 лв. Това е долната граница. Искам да сме ясни.
    ВАНЯ СТАВРОВА: Ние нямаме против увеличаването на долната граница или определяне на еднократни глоби, стига това да може да се обоснове и да се мотивира. Ние не можем да представим такива доказателства в подкрепа на това увеличение, тъй като досега не сме налагали такава санкция за реклама.
    Настоящият законопроект разписва по-подробно в Допълнителни разпоредби какво точно ще се наказва като рекламиране. Мисля, че е удачно да се измени текстът, но не знам точно с каква цифра трябва да се увеличи.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви.
    Колеги, тук става въпрос за реклама и когато става въпрос по принцип за реклама на наркотични вещества, то тази реклама е абсолютно забранена.
    Но тук д-р Шарков поясни, че ако санкцията, глобата е ниска, тя може да бъде заплатена и в някакъв следващ момент да бъде направена нова рекламна кампания. Така че аз се обръщам към Министерството на здравеопазването да ни кажат досега колко е била най-високата санкция, която е прилагана? Ако може да ни кажете.
    ФАНИ МИХАЙЛОВА: Предлагаме санкцията да се вдигне.
    ВАНЯ СТАВРОВА: За реклама досега нямаме наложена никаква санкция.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Досега нямате нито една санкция?
    ВАНЯ СТАВРОВА: Не, нямаме.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: В такъв случай подлагам на гласуване предложението на народния представител Ваньо Шарков и народния представител Димо Гяуров.
    Моля, гласувайте това предложение.
    „За” – 5, „против” – няма, „въздържали се” – 10.
    Предложението на народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров не се приема.
    Остава старият текст. Не се приема създаването на нов параграф - § 83а.
    ВАНЬО ШАРКОВ: § 83а не съществуваше, а се предлага в законопроекта за изменение и допълнение на Закона за контрол на наркотичните вещества и прекурсорите. Но наказанието, което са налага по новия параграф, който променяме с нашето предложение, е по член, който съществува. Остава старият текст.
    Кажете какви са наказанията по стария текст и защо не наказваме тези, които рекламират наркотични вещества?
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: В стария текст е записано от 1000 лв. до 50 000 лв.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Правя процедурно предложение за прегласуване. Предложението беше долната граница да се вдигне на 20 000 лв., защото тези, които си позволяват такава реклама, много лесно се разминават с ниски наказания – под 20 000 лв.
    Благодаря ви.
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Аз персонално съм склонна да се вдигне долната граница.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има направено процедурно предложение за прегласуване – долната граница да бъде 20 000 лв. и до 50 000 лв.
    Моля, гласувайте това предложение.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението се приема единодушно. Приема се създаването на нов параграф - § 83а.
    БОРЯНА ИВАНОВА: Постъпило е предложение от народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров за създаване на нов параграф - § 83б, както следва:
    „§ 83б. В чл. 108а числото 500 се заменя с 2000.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Имате думата, уважаеми народни представители, за мнения и изказвания.
    ЦВЕТА ГЕОРГИЕВА: Може ли да ни прочетете стария текст, действащия текст?
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Сега ще го прочетем.
    ВАНЬО ШАРКОВ: В стария текст е казано, че който не изпълни друго задължение, произтичащо от този закон или от нормативен акт по прилагането му, се наказва с глоба от 500 до 5 000 лв. Нашето предложение е да бъде от 2 000 лв. до 5 000 лв.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли желаещи за изказвания?
    Заповядайте, господин Ненчев. Имате думата като представител на Българския фармацевтичен съюз.
    МИРОСЛАВ НЕНЧЕВ: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! Това, доколкото разбирам, е общият текст за неспазване на разпоредба на закона.
    Ако съм прав, в такъв случай примерно, ако магистър-фармацевт е забравил да заключи касата, в която се съхраняват наркотични вещества, това също може да се таксува като престъпление и може да мине по този параграф?
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Да, това е абсолютно така. Той трябва да понесе санкция, защото, ако някой открадне от този незаключен шкаф наркотични вещества....
    МИРОСЛАВ НЕНЧЕВ: Не, за открадването си има друга санкция. Аз говоря само за това, че е пропуснал да заключи шкафа в момента.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Кой може да докаже дали това е нарочно или случайно? Ние се намираме в една много тънка материя. Казано е, че шкафът трябва да бъде заключен, да бъде с решетки или в железен шкаф.
    Мисля, че санкцията е ясна – от 2 000 лв. до 5 000 лв.
    Моля, гласувайте това предложение на народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров се приема единодушно.
    БОРЯНА ИВАНОВА: Постъпило е предложение от народния представител Ваньо Шарков и народния представител Димо Гяуров за създаване на нов параграф - § 83в, както следва:
    „§ 83в. Когато нарушенията по предходните членове са извършени от юридически лица, на тях се налага глоба в размер на 100 000 лв.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има думата госпожа Йорданова – Правен отдел на Народното събрание.
    МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Предлагам да се запази текстът, който съществува към момента, който е по-коректен.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Добре, съгласен съм да се запази текстът. Само предлагам санкцията да бъде в унисон с всичко онова, което направихме досега по отношение на административно-наказателните разпоредби. Да разпишем санкцията, която досега е била в действие – от 10 000 лв. до 150 000 лв., сега да стане от 50 000 лв. до 150 000 лв.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Това е имуществена санкция на юридическо лице. Има логика.
    Има ли желаещи за изказвания? Има ли други предложения? Няма.
    Подлагам на гласуване предложението на народните представители Ваньо Шарков и Димо Гяуров с направената корекция от Правния отдел, като санкцията стане от 50 000 лв. до 150 000 лв.
    Моля, гласувайте това предложение.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението се приема.
    За процедура има думата доктор Шарков. Заповядайте, господин Шарков.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Уважаеми господин председател, уважаеми колеги, госпожо заместник-министър! Понеже сме в частта на административно-наказателните разпоредби, искам да ви кажа, че в Закона за физическото възпитание и спорта, където налагаме глоби и санкции, например, когато се продава алкохол или цигари на деца, тези пари отиват във Фонда за лечение на деца. А тук за парите от глобите и санкциите може би трябва да излезе с предложение комисията къде да отиват тези пари. Защото по принцип те не се връщат в здравеопазването.
    Затова предложението ми е като Комисията по здравеопазването да разпишем едно от двете места. Има два фонда, които можем да подпомогнем с тези пари. Единият е Фондът за лечение на деца, а другият е Фондът инвитро.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви, доктор Шарков.
    Заповядайте, госпожо заместник-министър. Имате думата.
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! Тъй като приемаме един закон за наркотици – тук не е споменато, но е изключително важно – за да може да има превенция и социално възстановяване, рехабилитация на хората, които страдат от наркомании, мисля, че е изключително важно да се заделят средства, които са в системата на Министерството на труда и социалната политика, в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, за да се създадат по-нататък – като ги излекуваме за кратко, да речем – едни програми за нелекарствено третиране, за социална адаптация и т.н.
    Тук се намира и проф. Вихра Миланова и този въпрос трябва да бъде засегнат при разглеждането на следващия закон. Това е изключително важно. Само с това, че ще ги глобяваме, трябва да ви кажа, че няма да успеем. Ще лекуваме и предпазваме хората, а наркоманията е рецидивираща мозъчна болест, хронична и възрастовата граница на населението, което обхваща, пада все по-надолу.
    Така че създаването заедно с Министерството на труда и социалната политика на общи програми е от изключително значение.
    В заключение ще кажа, че много ви благодаря, че бяхте толкова ефективни в работата си.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Още не сме завършили законопроекта.
    Вашето предложение е парите, които се взимат от глоби, да отиват за програми за наркозависими и за програми за лечение на хора, които са зависими от наркотици и наркотични средства. Така ли да Ви разбирам?
    ВАНЯ СТАВРОВА: Искам само да уточня, че в чл. 9 или чл. 9а на закона, който сега не се променя, е записано, че администратор на приходите от такси и глоби по този закон са министърът на здравеопазването, министърът на икономиката и енергетиката и министърът на земеделието и храните.
    Това си е разписано в закон.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Това не означава, че парите отиват там, където ние искаме. Искам да кажа, че ние в момента акцентираме с доктор Шарков за съвсем различно нещо. Става въпрос, че парите, които бъдат събрани от глоби и санкции, не отиват в Министерството на икономиката и енергетиката, не отиват в здравеопазването, а отиват в бюджета. Ние искахме да предложим конкретно да се обединим около една такава идея – парите от санкции и глоби, които са събрани, да бъдат конкретно насочени към програми за финансиране на лечението на хора – наркозависими. По този начин ние ще можем да извършваме действително една ефективна програма или превенция на хора, които могат, примерно, да рецидивират тези заболявания, както преди малко беше подчертано от проф. Власковска.
    Благодаря ви.
    Заповядайте, госпожо Георгиева. Имате думата.
    ЦВЕТА ГЕОРГИЕВА: При условие, че тръгнем към такова решение в момента, ние не можем да приемем нещо, което не е част от закона.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Заповядайте, господин Шарков.
    ВАНЬО ШАРКОВ: Благодаря ви, господин председател! Уважаеми колеги, това са неща, които е съвсем нормално да се случват. Тогава, когато идеята е рационална, когато с нея се подпомага нещо, особено в здравеопазването, в определен сектор, тогава може по принцип да вземем решението, че тези средства ще отидат за финансиране на програми за превенция и лечение на хора с наркотични зависимости.
    По принцип го приемаме. Ние имаме и други закони. Примерно в приетия Закон за лечението в Преходните и заключителни разпоредби можем да променим нещата и да разпишем такъв член в тази закон. Имаме ли принципното решение да го направим, след като се консултираме с Министерството на финансите, с Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, можем да го разпишем в следващия закон. Нямаме проблем с това. Нека да имаме инициативата за това нещо, а за механизма има различни парламентарни способи.
    Благодаря.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Заповядайте, доктор Желев. Имахте желание за изказване.
    ЕВГЕНИЙ ЖЕЛЕВ: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми дами и господа, народни представители! Аз подкрепям това, което дотук се предлага, защото е много разумно. Но в такъв случай трябва да отпадне този чл. 9, където се казва колко много разпоредители има с тези средства. Да се конкретизира кой управлява и какво управлява.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря. Преминаваме към следващите параграфи.
    Има думата госпожа Йорданова от Правния отдел. Заповядайте.
    МАРГАРИТА ЙОРДАНОВА: Относно наименованието на предлаганото подразделение Допълнителна разпоредба, предлагам то да отпадне, тъй като тук предложените текстове в Допълнителната разпоредба нямат характер на допълнителна разпоредба. Ние сме в изменителния закон, така че предлагам „Допълнителна разпоредба” като наименование да отпадне.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Благодаря Ви, госпожо Йорданова.
    Моля, гласувайте предложението за отпадане на наименованието „Допълнителна разпоредба”.
    "За" - 17, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението се приема. „Допълнителна разпоредба” отпада.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 84 е направено предложение от народния представител Лъчезар Иванов:
    „В § 84 т. 6 да се допълни с т. 32:
    „32.”Специален регистър” е регистър, данните от който са предназначени за служебно ползване.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Какво е мнението на Министерството на здравеопазването?
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Подкрепяме това предложение.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли желаещи народни представители да се изкажат? Няма.
    Подлагам на гласуване предложението на народния представител Лъчезар Иванов.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 18, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Лъчезар Иванов се приема.
    Подлагам на гласувате текста на вносителя за § 84 с приетата корекция по предложението на народния представител Лъчезар Иванов.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 18, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на комисията за § 84 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 85 до § 90 няма постъпили предложения.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Има ли желание за изказване по § 85 до § 90? Няма.
    Подлагам на гласуване § 85 до § 90 включително плюс наименованието „Преходни и заключителни разпоредби”.
    Моля, гласувайте това предложение.
    "За" - 18, "против" и "въздържали се" – няма.
    Текстовете на вносителя за § 85 до § 90 заедно с наименованието „Преходни и заключителни разпоредби” се приемат.
    БОРЯНА ИВАНОВА: По § 91 е постъпило предложение от народния представител Лъчезар Иванов:
    „§ 91 да отпадне.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Моля представителите на Министерството на вътрешните работи да изразят становището си по това предложение.
    ЖАНА ВУЧКОВА: Съгласни сме с така направеното предложение.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Съгласни сте. Благодаря Ви.
    Подлагам на гласуване предложението на народния представител Лъчезар Иванов за отпадане на § 91.
    Моля, гласувайте това предложение.
    "За" - 18, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Лъчезар Иванов за отпадане на § 91 се приема.
    БОРЯНА ИВАНОВА: Постъпило е предложение от народния представител Лъчезар Иванов да се създаде нов параграф - § 92:
    „§ 92. (1) В срок от четири месеца от влизане в сила на този закон компетентните органи издават нормативните актове по прилагането му.
    (2) До влизането в сила на актовете по ал. 1 издадените нормативни актове по прилагането на закона се прилагат, доколкото не му противоречат.”
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Тук ще помоля за становище представителите на Министерството на здравеопазването и на Министерството на вътрешните работи.
    ЖАНА ВУЧКОВА: Подкрепяме това предложение.
    ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИЛА ВЛАСКОВСКА: Подкрепяме предложението.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: В такъв случай подлагам на гласуване предложението на народния представител Лъчезар Иванов за създаване на § 92.
    Моля, гласувайте.
    "За" - 18, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението на народния представител Лъчезар Иванов за създаване на § 92 се приема.
    Преди да приключим с този законопроект, тъй като госпожа Цвета Георгиева много правилно направи забележка, по принцип да разбера дали имаме съгласие да се обединим около идеята средствата, събрани от глобите и санкциите по този законопроект, да отидат за финансиране на програми за лечение и превенция на хора, зависими от наркотиците.
    Ще го подложа на гласуване.
    Моля, гласувайте по принцип това предложение.
    "За" - 18, "против" и "въздържали се" – няма.
    Предложението се приема единодушно.
    Много благодаря на всички колеги. С това приехме на второ четене законопроекта за изменение и допълнение на Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите, № 002-01-7, внесен от Министерски съвет на 11 януари 2010 г.

    Преминаваме към точка втора от дневния ред:
    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за лечебните заведения, 002-02-5, внесен от Министерския съвет на 11.01.2010 г. – първо гласуване.
    За процедура има думата народният представител Янаки Стоилов. Заповядайте, господин Стоилов.
    ЯНАКИ СТОИЛОВ: Господин председател, колеги, тъй като заседанието по принцип е до 17,00 ч., а ни предстои обсъждането на един много важен законопроект, който касае редица теми, а в момента – поне за някои от нас – има заседания на други комисии, ако не настоявате, този въпрос да го обсъдим на следващо заседание.
    ПРЕДС. ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Да, разбрах Ви, господин Стоилов.
    Колеги, има процедурно предложение за отмяна на точка втора от днешния дневен ред.
    Моля, гласувайте това процедурно предложение, направено от народния представител Янаки Стоилов.
    "За" - 18, "против" и "въздържали се" – няма.
    Процедурното предложение се приема.
    Колеги, искам да предупредя всички членове на Комисията по здравеопазване, че във вторник от 15,00 ч. ще имаме извънредно заседание на комисията. Дневният ред ще го получите допълнително. Заседанието ще се проведе в зала „Запад” в другата сграда на Народното събрание.
    Следващото редовно заседание на Комисията по здравеопазване ще се проведе в четвъртък от 15,00 ч.
    Благодаря на всички колеги и гости за активното участие в днешното заседание на комисията.
    Закривам заседанието.
    (Закрито в 16,35 ч.)

    ПРЕДСЕДАТЕЛ:
    (Д-р Лъчезар Иванов)
    Стенограф:
    (Божидарка Бойчева)
    Форма за търсене
    Ключова дума