Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по бюджет и финанси
Комисия по бюджет и финанси
29/11/2016 второ гласуване

    Законопроект за бюджета на Националната здравноосигурителна каса за 2017 г., № 602-01-66, внесен от Министерски съвет на 31 октомври 2016 г., приет на първо гласуване на 17 ноември 2016 г.
    Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
    НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    КОМИСИЯ ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ



    ДО К Л А Д


    Относно: Законопроект за бюджета на Националната здравноосигурителна каса за 2017 г., № 602-01-66, внесен от Министерски съвет на 31 октомври 2016 г., приет на първо гласуване на 17 ноември 2016 г.


    Проект!
    Второ гласуване!


    З А К О Н
    за бюджета на Националната здравноосигурителна каса за 2017 г.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на закона.

    Чл. 1. (1) Приема бюджета на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) за 2017 г. по приходи и трансфери – всичко на обща сума 3 452 816,0 хил. лв., както следва:


    по
    ред Показатели Сума
    (в хил. лв.)
    1 2 3
    I. ПРИХОДИ И ТРАНСФЕРИ – ВСИЧКО 3 452 816,0
    1. Здравноосигурителни приходи 3 413 816,0
    1.1. Здравноосигурителни вноски 2 279 730,0
    1.2. Трансфери за здравно осигуряване 1 134 086,0
    2. Неданъчни приходи 15 000,0
    3. Получени трансфери от Министерството на здравеопазването за финансиране на разходите за лекарствени продукти – ваксини и дейности по прилагането им за здравните дейности по чл. 82,
    ал. 2, т. 3 от Закона за здравето (ЗЗ); за дейности за здравно неосигурени лица, включващи: комплексно диспансерно (амбулаторно) наблюдение при пациенти с кожно-венерически и психиатрични заболявания; интензивно лечение; дейности по чл. 82, ал. 1, т. 2 от ЗЗ и за сумите по чл. 37, ал. 6 от Закона за здравното осигуряване (ЗЗО) 24 000,0

    (2) Приема бюджета на Националната здравноосигурителна каса за 2017 г. по разходи и трансфери – всичко на обща сума 3 452 816,0 хил. лв., както следва:


    по
    ред Показатели Сума
    (в хил. лв.)
    1 2 3
    II. РАЗХОДИ И ТРАНСФЕРИ – ВСИЧКО 3 452 816,0
    1. Разходи 3 448 762,0
    1.1. Текущи разходи 3 101 380,4
    1.1.1. Разходи за персонал 34 239,9
    1.1.2. Издръжка на административните дейности 11 140,0
    1.1.3. Здравноосигурителни плащания 3 032 000,5
    1.1.3.1. здравноосигурителни плащания за първична извънболнична медицинска помощ 200 000,0
    1.1.3.2. здравноосигурителни плащания за специализирана извънболнична медицинска помощ (вкл. за комплексно диспансерно (амбулаторно) наблюдение) 211 400,0
    1.1.3.3. здравноосигурителни плащания за дентална помощ 147 000,0
    1.1.3.4. здравноосигурителни плащания за медико-диагностична дейност 77 500,0
    1.1.3.5. здравноосигурителни плащания за лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели за домашно лечение на територията на страната и за лекарствени продукти за лечение на злокачествени заболявания в условията на болнична медицинска помощ, които НЗОК заплаща извън стойността на оказваните медицински услуги 798 571,6
    1.1.3.5.1. в т.ч. за лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели за домашно лечение на територията на страната 573 006,0
    1.1.3.5.2. в т.ч. за лекарствени продукти за лечение на злокачествени заболявания в условията на болнична медицинска помощ, които НЗОК заплаща извън стойността на оказваните медицински услуги 225 565,6
    1.1.3.6. здравноосигурителни плащания за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ 80 000,0
    1.1.3.7. здравноосигурителни плащания за болнична медицинска помощ 1 457 528,9
    1.1.3.8. други здравноосигурителни плащания 60 000,0
    1.1.3.8.1. в т.ч. за медицинска помощ, оказана в съответствие с правилата за координация на системите за социална сигурност 60 000,0
    1.1.4. Плащания от трансфери от Министерството на здравеопазването по ал.1, ред 3 за: 24 000,0
    1.1.4.1. лекарствени продукти – ваксини и дейности по прилагането им по чл. 82, ал. 2, т. 3 от ЗЗ
    2 180,0
    1.1.4.2. дейности за здравно неосигурени лица, включващи: комплексно диспансерно (амбулаторно) наблюдение при пациенти с кожно-венерически и психиатрични заболявания; интензивно лечение 1 740,0
    1.1.4.3. дейности за здравно неосигурени жени по чл. 82, ал. 1, т. 2 от ЗЗ
    4 680,0
    1.1.4.4. суми по чл. 37, ал. 6 от ЗЗО
    15 400,0
    1.2. Придобиване на нефинансови активи 6 000,0
    1.3. Резерв, включително за непредвидени и неотложни разходи 341 381,6
    2. Предоставени трансфери на Националната агенция за приходите по чл. 24, т. 6 от ЗЗО и към бюджетни организации, сключили договори за извършване на медицински услуги с Националната здравноосигурителна каса 4 054,0
    (3) Приема бюджета на НЗОК за 2017 г. с балансирано бюджетно салдо.

    Предложение на н.п. Георги Кючуков, Иван Станков, Иван Иванов, Лъчезар Никифоров, Мариана Тодорова, Иван Иванов, Кирил Цочев и Петър Кадиев:
    В чл. 1:
    1. В ал. 1:
    - в т. 1.1, ред 5, колона 3 числото „2 279 730,0“ да се замени с „2 429 730,0“;
    - в т. 1.2, ред 6, колона 3 числото „1 134 086“ да се замени с„1 110 086,0“.
    2. В ал. 2:
    - в т.1.1.3, числото „3 032 000,0 да се замени с „3 138 000,0“;
    - в т. 1.1.3.2 числото „211 400,0" да се замени с „240 000,0“;
    - в т. 1.1.3.3 числото „147 000,0" да се замени със „150 000,0“;
    - в т. 1.1.3.4 числото „77 500,0" да се замени с „90 500,0“;
    - в т. 1.1.3.6 числото „80 000,0" да се замени с „100 000,0“;
    - в т. 1.1.3.7 числото „1 457 528,9" да се замени с „1 488 528,9“.
    Комисията не подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 1.

    Чл. 2. Размерът на задължителната здравноосигурителна вноска за 2017 г. е 8 на сто.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 2.

    Чл. 3. (1) В рамките на стойностите по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.2 и ред 1.1.3.4 Националната здравноосигурителна каса утвърждава за всяка районна здравноосигурителна каса (РЗОК) и за всяко тримесечие към договорите с изпълнителите на извънболнична първична и на извънболнична специализирана медицинска помощ:
    1. броя на назначаваните специализирани медицински дейности в съответствие с чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.2 от пакета по чл. 2, ал. 1 от ЗЗО;
    2. стойността на назначаваните медико-диагностични дейности в съответствие с чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.4 от пакета по чл. 2, ал. 1 от ЗЗО.
    (2) Директорите на РЗОК в рамките на параметрите по ал. 1:
    1. разпределят утвърдените параметри по ал. 1 по изпълнители на извънболнична първична и на извънболнична специализирана медицинска помощ за съответната РЗОК;
    2. закупуват от изпълнителите на специализирана извънболнична медицинска помощ обеми в рамките на стойностите по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.2 и от изпълнителите на медико-диагностична дейност - обеми в рамките на стойностите по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.4;
    3. анализират и отчитат тримесечно пред Надзорния съвет на НЗОК дейността си по т. 1 и 2.
    (3) Надзорният съвет на НЗОК приема правила за условията и реда за прилагане на ал. 2.
    (4) Условията и редът за наблюдение, анализ и контрол по изпълнението на обемите по чл. 55а от ЗЗО и стойностите по ал. 1 се определят в Националния рамков договор за медицинските дейности или в решението по чл. 54, ал. 9 от ЗЗО, с които са определени.

    Предложение на н.п. Даниела Дариткова, Кирил Добрев, Лъчезар Иванов, Катя Попова и Семир Абу Мелих:
    В чл. 3 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 в текста преди т. 1 след думите „ред 1.1.3.4“ да се добави „за прилагане на чл. 55а от Закона за здравното осигуряване и на Националния рамков договор за медицинските дейности за 2017 г, а когато не е приет такъв - в решението по чл. 54, ал. 9 от Закона за здравното осигуряване“
    2. В ал. 2:
    а) в текста преди т. 1 думата „параметрите“ да се замени с „броя и стойностите“;
    б) в т. 1 думата „параметрите“ да се замени с „брой и стойности на дейностите“.
    3. В ал. 3 думите „ал. 2“ да се заменят с „ал. 1 и 2“.
    4. Алинея 4 да се измени така:
    „(4) Условията и редът за наблюдение, анализ и контрол по изпълнението на обемите по чл. 55а от Закона за здравното осигуряване и на стойностите по ал. 1 се определят в Националния рамков договор за медицинските дейности за 2017 г., а когато не е приет такъв - в решението по чл. 54, ал. 9 от Закона за здравното осигуряване.“
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на чл. 3:
    Чл. 3. (1) В рамките на стойностите по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.2 и ред 1.1.3.4 за прилагане на чл. 55а от Закона за здравното осигуряване и на Националния рамков договор за медицинските дейности за 2017 г., а когато не е приет такъв - в решението по чл. 54, ал. 9 от Закона за здравното осигуряване, Националната здравноосигурителна каса утвърждава за всяка районна здравноосигурителна каса (РЗОК) и за всяко тримесечие към договорите с изпълнителите на извънболнична първична и на извънболнична специализирана медицинска помощ:
    1. броя на назначаваните специализирани медицински дейности в съответствие с чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.2 от пакета по чл. 2, ал. 1 от Закона за здравното осигуряване;
    2. стойността на назначаваните медико-диагностични дейности в съответствие с чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.4 от пакета по чл. 2, ал. 1 от Закона за здравното осигуряване.
    (2) Директорите на РЗОК, в рамките на броя и стойностите по ал. 1:
    1. разпределят утвърдените брой и стойности на дейностите по ал. 1 по изпълнители на извънболнична първична и на извънболнична специализирана медицинска помощ за съответната РЗОК;
    2. закупуват от изпълнителите на специализирана извънболнична медицинска помощ обеми в рамките на стойностите по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.2 и от изпълнителите на медико-диагностична дейност - обеми в рамките на стойностите по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.4;
    3. анализират и отчитат тримесечно пред Надзорния съвет на НЗОК дейността си по т. 1 и 2.
    (3) Надзорният съвет на НЗОК приема правила за условията и реда за прилагане на ал. 1 и 2.
    (4) Условията и редът за наблюдение, анализ и контрол по изпълнението на обемите по чл. 55а от Закона за здравното осигуряване и на стойностите по ал. 1 се определят в Националния рамков договор за медицинските дейности за 2017 г., а когато не е приет такъв - в решението по чл. 54, ал. 9 от Закона за здравното осигуряване.

    Чл. 4. (1) В рамките на стойностите по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.5.2, ред 1.1.3.6 и ред 1.1.3.7.:
    1. Надзорният съвет на НЗОК:
    а) утвърждава за всяка РЗОК обща стойност на разходите за здравноосигурителни плащания, разпределена по месеци;
    б) наблюдава, анализира и коригира параметрите по буква „а“ ежемесечно и на тримесечие;
    2. директорите на РЗОК:
    а) разпределят утвърдените стойности по т. 1, буква „а“ по изпълнители на болнична медицинска помощ за съответната РЗОК;
    б) закупуват от изпълнителите на болнична медицинска помощ обем здравни дейности от пакета по чл. 2, ал. 1 от ЗЗО в рамките на стойностите по т. 1, буква „а“;
    в) анализират и отчитат ежемесечно пред Надзорния съвет на НЗОК дейността си по буква „а“ и буква „б“.
    (2) Надзорният съвет на НЗОК утвърждава и контролира стойностите по ал. 1, т. 2, буква „а“ ежемесечно и на тримесечие.
    (3) Надзорният съвет на НЗОК наблюдава и контролира дейността по ал. 1, т. 2, буква „б“.
    (4) Надзорният съвет на НЗОК приема правила за условията и реда за прилагане на ал. 1-3.
    (5) Условията и редът за наблюдение, анализ и контрол по изпълнението на обемите по чл. 55а от ЗЗО и стойностите по ал. 1 от изпълнителите на болнична медицинска помощ се определят в Националния рамков договор за медицинските дейности или в решението по чл. 54, ал. 9 от ЗЗО, с които са определени.

    Предложение на н.п. Даниела Дариткова, Кирил Добрев, Лъчезар Иванов, Катя Попова и Семир Абу Мелих:
    В чл. 4 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1:
    а) в текста преди т. 1 в края да се добави „за прилагане на чл. 55а от Закона за здравното осигуряване и на Националния рамков договор за медицинските дейности за 2017 г, а когато не е приет такъв - в решението по чл. 54, ал. 9 от Закона за здравното осигуряване“
    б) в т. 1:
    аа) в буква „а“ след абревиатурата „РЗОК“ да се добави „годишна“;
    бб) в буква „б“ думата „параметрите“ да се замени със „стойността на разходите“.
    в) в т. 2, буква „а“ след думата „стойности“ да се добави „на разходите“ и накрая да се добави „по месеци“.
    2. В ал. 2 думата „утвърждава“ да се замени с „наблюдава“.
    3. В ал. 3 накрая да се добави „ежемесечно и на тримесечие“.
    4. Алинея 5 да се измени така:
    „(5) Условията и редът за наблюдение, анализ и контрол по изпълнението на обемите по чл. 55а от Закона за здравното осигуряване и на стойностите по ал. 1 от изпълнителите на болнична медицинска помощ се определят в Националния рамков договор за медицинските дейности за 2017 г., а когато не е приет такъв - в решението по чл. 54, ал. 9 от Закона за здравното осигуряване.“.
    Комисията подкрепя предложението.

    Предложение на н.п. Георги Кючуков, Иван Станков, Иван Иванов, Лъчезар Никифоров, Мариана Тодорова, Иван Иванов, Кирил Цочев и Петър Кадиев:
    В чл. 4, ал 1:
    1. В т. 2а да се добави „През първото тримесечие на 2017 г. стойностите по т. 1а не се лимитират.“.
    2. В т. 2в да се добави „След анализ на изпълнението на разходите по т. 1а предлага на НЗОК да въведе ограничения в частта за болнична помощ при условие на преизпълнение за първото тримесечие на 2017 г.“.
    Комисията не подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на чл. 4:
    Чл. 4. (1) В рамките на стойностите по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.5.2, ред 1.1.3.6 и ред 1.1.3.7 за прилагане на чл. 55а от Закона за здравното осигуряване и на Националния рамков договор за медицинските дейности за 2017 г., а когато не е приет такъв - в решението по чл. 54, ал. 9 от Закона за здравното осигуряване:
    1. Надзорният съвет на НЗОК:
    а) утвърждава за всяка РЗОК годишна обща стойност на разходите за здравноосигурителни плащания, разпределена по месеци;
    б) наблюдава, анализира и коригира стойността на разходите по буква „а“ ежемесечно и на тримесечие.
    2. директорите на РЗОК:
    а) разпределят утвърдените стойности на разходите по т. 1, буква „а“ по изпълнители на болнична медицинска помощ за съответната РЗОК по месеци;
    б) закупуват от изпълнителите на болнична медицинска помощ обем здравни дейности от пакета по чл. 2, ал. 1 от Закона за здравното осигуряване в рамките на стойностите по т. 1, буква „а“;
    в) анализират и отчитат ежемесечно пред Надзорния съвет на НЗОК дейността си по буква „а“ и буква „б“.
    (2) Надзорният съвет на НЗОК наблюдава и контролира стойностите по ал. 1, т. 2, буква „а“ ежемесечно и на тримесечие.
    (3) Надзорният съвет на НЗОК наблюдава и контролира дейността по ал. 1, т. 2, буква „б“ ежемесечно и на тримесечие.
    (4) Надзорният съвет на НЗОК приема правила за условията и реда за прилагане на ал. 1, 2 и 3.
    (5) Условията и редът за наблюдение, анализ и контрол по изпълнението на обемите по чл. 55а от Закона за здравното осигуряване и на стойностите по ал. 1 от изпълнителите на болнична медицинска помощ се определят в Националния рамков договор за медицинските дейности за 2017 г., а когато не е приет такъв - в решението по чл. 54, ал. 9 от Закона за здравното осигуряване.

    ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на подразделението.

    § 1. Преизпълнението на приходите от здравноосигурителни вноски и неданъчни приходи може да се ползва като източник за допълнителни здравноосигурителни плащания над утвърдените разходи и предоставени трансфери по бюджета на НЗОК по решение на Надзорния съвет на НЗОК.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 1.

    § 2. (1) Министерството на здравеопазването ежемесечно до края на месеца, следващ отчетния, въз основа на получено искане от НЗОК предоставя трансфер към бюджета на НЗОК по чл. 1, ал. 1, ред 3 за финансиране на разходите за лекарствени продукти – ваксини и дейности по прилагането им по чл. 82, ал. 2, т. 3 от ЗЗ; за дейности за здравно неосигурени лица, включващи: комплексно диспансерно (амбулаторно) наблюдение при пациенти с кожно-венерически и психиатрични заболявания; интензивно лечение; дейности по чл. 82, ал. 1, т. 2 от ЗЗЗ и за сумите по ЗЗО. Средствата се отчитат по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.4 по бюджета на НЗОК.
    (2) Трансферът по ал. 1 е в размер на поетото през месеца от НЗОК задължение към лечебните заведения за извършените от тях дейности, съответно към притежателите на разрешения за търговия на едро с лекарствени продукти за доставените и приложени ваксини.
    (3) Трансфер над размера по чл. 1, ал. 1, ред 3 се определя и предоставя от Министерството на здравеопазването, без да се нарушава балансът по бюджета на НЗОК, при условия и по ред, определени от министъра на здравеопазването и от управителя на НЗОК, след одобряване от Надзорния съвет на НЗОК.
    (4) В случаите по ал. 3 управителят на НЗОК ежемесечно след отчитане на извършените през предходния месец плащания утвърждава компенсирани промени по показателите по чл. 1, ал. 1, ред 3 и ал. 2, ред 1.1.4, без да се нарушава балансът по бюджета на НЗОК.

    Предложение на н.п. Даниела Дариткова, Кирил Добрев, Лъчезар Иванов, Катя Попова и Семир Абу Мелих:
    В § 2 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1, изречение първо думите „сумите по ЗЗО“ да се заменят със „сумите по чл. 37, ал. 6 от Закона за здравното осигуряване“.
    2. Алинея 3 да се измени така:
    „(3) Трансфер над размера по чл. 1, ал. 1, ред 3 се определя и предоставя от Министерството на здравеопазването при условия и по ред, утвърдени от министъра на здравеопазването и от управителя на НЗОК, след одобряване от Надзорния съвет на НЗОК, без да се нарушава балансът по бюджета на НЗОК.“
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 2:
    § 2. (1) Министерството на здравеопазването ежемесечно до края на месеца, следващ отчетния, въз основа на получено искане от НЗОК предоставя трансфер към бюджета на НЗОК по чл. 1, ал. 1, ред 3 за финансиране на разходите за лекарствени продукти – ваксини и дейности по прилагането им по чл. 82, ал. 2, т. 3 от Закона за здравето; за дейности за здравно неосигурени лица, включващи: комплексно диспансерно (амбулаторно) наблюдение при пациенти с кожно-венерически и психиатрични заболявания; интензивно лечение; дейности по чл. 82, ал. 1, т. 2 от Закона за здравето и за сумите по чл. 37, ал. 6 от Закона за здравното осигуряване. Средствата се отчитат по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.4 по бюджета на НЗОК.
    (2) Трансферът по ал. 1 е в размер на поетото през месеца от НЗОК задължение към лечебните заведения за извършените от тях дейности, съответно към притежателите на разрешения за търговия на едро с лекарствени продукти за доставените и приложени ваксини.
    (3) Трансфер над размера по чл. 1, ал. 1, ред 3 се определя и предоставя от Министерството на здравеопазването при условия и по ред, утвърдени от министъра на здравеопазването и от управителя на НЗОК, след одобряване от Надзорния съвет на НЗОК, без да се нарушава балансът по бюджета на НЗОК.
    (4) В случаите по ал. 3 управителят на НЗОК ежемесечно след отчитане на извършените през предходния месец плащания утвърждава компенсирани промени по показателите по чл. 1, ал. 1, ред 3 и ал. 2, ред 1.1.4, без да се нарушава балансът по бюджета на НЗОК.

    § 3. От държавния бюджет чрез бюджета на Министерството на здравеопазването може да се получават по бюджета на НЗОК целеви субсидии по ЗЗО извън тези по чл. 1, ал. 1 за изпълнение на задължения, които произтичат от прилагането на правилата за координация на системите за социална сигурност и са за обезщетения в натура извън медицинската помощ по чл. 45 от ЗЗО. С извършените разходи за тези обезщетения се завишават сумите по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.8.1.

    Предложение на н.п. Даниела Дариткова, Кирил Добрев, Лъчезар Иванов, Катя Попова и Семир Абу Мелих:
    В § 3 се правят следните изменения:
    1. В изречение първо думите „субсидии по ЗЗО“ да се заменят със „субсидии по чл. 23, ал. 1, т. 9 от Закона за здравното осигуряване“.
    2. В изречение второ думите „ред 1.1.3.8.1“ да се заменят с „редове 1, 1.1.3, 1.1.3.8 и 1.1.3.8.1.“
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 3:
    § 3. От държавния бюджет чрез бюджета на Министерството на здравеопазването може да се получават по бюджета на НЗОК целеви субсидии по чл. 23, ал. 1, т. 9 от Закона за здравното осигуряване, извън тези по чл. 1, ал. 1 за изпълнение на задължения, които произтичат от прилагането на правилата за координация на системите за социална сигурност и са за обезщетения в натура извън медицинската помощ по чл. 45 от Закона за здравното осигуряване. С извършените разходи за тези обезщетения се завишават сумите по чл. 1, ал. 2, редове 1, 1.1.3, 1.1.3.8 и 1.1.3.8.1.

    § 4. (1) Здравноосигурителни плащания със средства по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3 и плащания от трансфери от Министерството на здравеопазването по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.4 по договори, сключени на основание чл. 59, ал. 1 от Закона за здравното осигуряване между разпоредители с бюджет и НЗОК, се отчитат като трансфери по чл. 1, ал. 2, ред 2.
    (2) В случаите по ал. 1 управителят на НЗОК ежемесечно, след отчитане на извършените през предходния месец плащания, утвърждава компенсирани промени между показателите по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3, ред 1.1.4 и по чл. 1, ал. 2, ред 2.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 4.

    § 5. (1) Отстъпките за лекарствените продукти, договорени на основание чл. 45, ал. 10 и 19 от Закона за здравното осигуряване, които се възстановяват пряко на НЗОК от притежателя на разрешението за употреба/неговия упълномощен представител, се отчитат в намаление на извършените от НЗОК разходи от средствата по чл. 1, ал. 2, ред 1.1.3.5.
    (2) Постъпилите отстъпки по ал. 1 се отнасят в намаление на извършените от НЗОК разходи от средствата по чл. 1, ал. 2, редове 1.1.3.5.1 и 1.1.3.5.2 на базата на определената отстъпка по всеки лекарствен продукт, съгласно Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина, Закона за здравето и Закона за здравното осигуряване.

    Предложение на н.п. Даниела Дариткова, Кирил Добрев, Лъчезар Иванов, Катя Попова и Семир Абу Мелих:
    В § 5, в ал. 1 думите „ред 1.1.3.5“ да се заменят с „редове 1, 1.1.3 и 1.1.3.5“.
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 5, като предлага в ал. 1 думите „ред 1.1.3.5“ да се заменят с „редове 1, 1.1.3 и 1.1.3.5“.

    § 6. Разчитането на дължимите суми в съответствие с изискването на чл. 24, т. 6 от Закона за здравното осигуряване от бюджета на НЗОК към бюджета на Националната агенция за приходите се извършва в края на всеки календарен месец в размер 0,2 на сто върху набраните през предходния месец здравноосигурителни вноски. Средствата се отчитат като трансфери между бюджетни сметки по чл. 1, ал. 2, ред 2.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 6.

    § 7. (1) Надзорният съвет на НЗОК може да вземе решение приходите от продажба на дълготрайни материални активи да се използват за придобиване на такива активи над утвърдения разход по чл. 1, ал. 2, ред 1.2.
    (2) Разпоредбата на ал. 1 се прилага, когато общият размер на преизпълнението на приходите по § 1, намален с допълнителните здравноосигурителни плащания по същия параграф, превишава приходите по ал. 1.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 7.

    § 8. (1) През 2017 г. средствата за лекарствени продукти по чл. 4,
    т. 1 от Закона за ветераните от войните и по чл. 15, ал. 1 и 2 от Закона за военноинвалидите и военнопострадалите, както и целевите средства за диагностика и лечение в лечебни заведения за болнична помощ на лицата по Постановление № 17 на Министерския съвет от 2007 г. за определяне на условията и реда за разходване на целевите средства за диагностика и лечение в лечебни заведения за болнична помощ на лица, които нямат доход и/или лично имущество, което да им осигурява лично участие в здравноосигурителния процес (обн., ДВ, бр. 13 от 2007 г.; изм. и доп., бр. 16 от 2008 г., бр. 13 от 2009 г., бр. 29 от 2011 г., бр. 2 от 2014 г. и бр. 56 от 2016 г.), са за сметка на държавния бюджет и се изплащат от Агенцията за социално подпомагане чрез НЗОК.
    (2) Агенцията за социално подпомагане превежда на НЗОК необходимите средства за заплащане на заявените суми от аптеките, сключили договор с НЗОК, за предоставени лекарствени продукти на ветерани от войните, военноинвалиди и военнопострадали.
    (3) Агенцията за социално подпомагане превежда на НЗОК целевите средства за извършената диагностика и лечение в лечебни заведения за болнична помощ на правоимащите лица по реда на Постановление № 17 на Министерския съвет от 2007 г. за определяне на условията и реда за разходване на целевите средства за диагностика и лечение в лечебни заведения за болнична помощ на лица, които нямат доход и/или лично имущество, което да им осигурява лично участие в здравноосигурителния процес.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 8.
    § 9. Надзорният съвет на НЗОК в срок не по-рано от 31 март 2017 г. взема решение за разпределяне на не по-малко от 90 на сто от средствата по чл. 1, ал. 2 ред 1.3 „Резерв включително и за непредвидени и неотложни разходи” за здравноосигурителни плащания по чл. 1, ал. 2, редове 1.1.3.5 и 1.1.3.7 за периода от 1 април 2017 г. до 31 декември 2017 г.

    Предложение на н.п. Даниела Дариткова, Кирил Добрев, Лъчезар Иванов, Катя Попова и Семир Абу Мелих:
    Параграф 9 се изменя така:
    „§ 9. Надзорният съвет на НЗОК взема решения за разпределяне на средствата по чл. 1, ал. 2, ред 1.3 "Резерв, включително за непредвидени и неотложни разходи" за здравноосигурителни плащания след приемане на Национален рамков договор за медицинските дейности за 2017 г. и Национален рамков договор за денталните дейности за 2017 г., а когато не са приети такива - на решението по чл. 54, ал. 9 от 3акона за здравното осигуряване, като първото решение за разпределяне на част от средствата по чл. 1, ал. 2, ред 1.3 се взема не по-рано от 31 март 2017 г.“
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 9:
    § 9. Надзорният съвет на НЗОК взема решения за разпределяне на средствата по чл. 1, ал. 2, ред 1.3 "Резерв, включително за непредвидени и неотложни разходи" за здравноосигурителни плащания след приемане на Национален рамков договор за медицинските дейности за 2017 г. и Национален рамков договор за денталните дейности за 2017 г., а когато не са приети такива - на решението по чл. 54, ал. 9 от 3акона за здравното осигуряване, като първото решение за разпределяне на част от средствата по чл. 1, ал. 2, ред 1.3 се взема не по-рано от 31 март 2017 г.

    Предложение на н.п. Георги Кючуков, Иван Станков, Иван Иванов, Лъчезар Никифоров, Мариана Тодорова, Иван Иванов, Кирил Цочев и Петър Кадиев:
    Създава се § 9а:
    „§ 9а. Прехвърляне на средства между отделните разходни пера на бюджета се разрешава само след споразумение с договорните партньори по Националния Рамков договор.“
    Комисията не подкрепя предложението.
    § 10. Лечебните заведения, които след 31 декември 2016 г. са получили за първи път разрешение за дейност по чл. 48, ал. 1 от Закона за лечебните заведения, както и лечебните заведения, в чието разрешение за дейност са включени нови дейности след 31 декември 2016 г., не могат да сключват през 2017 г. договори или допълнителни споразумения с НЗОК за съответните дейности.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 10.

    § 11. В Закона за здравното осигуряване (обн., ДВ, бр. 70 от 1998 г.; изм. и доп., бр. 93 и 153 от 1998 г., бр. 62, 65, 67, 69, 110 и 113 от 1999 г., бр. 1 и 64 от 2000 г., бр. 41 от 2001 г., бр. 1, 54, 74, 107, 112, 119 и 120 от 2002 г., бр. 8, 50, 107 и 114 от 2003 г., бр. 28, 38, 49, 70, 85 и 111 от 2004 г., бр. 39, 45, 76, 99, 102, 103 и 105 от 2005 г., бр. 17, 18, 30, 33, 34, 59, 80, 95 и 105 от 2006 г., бр. 11 от 2007 г.; Решение № 3 на Конституционния съд от 2007 г. – бр. 26 от 2007 г.; изм., бр. 31, 46, 53, 59, 97, 100 и 113 от 2007 г., бр. 37, 71 и 110 от 2008 г., бр. 35, 41, 42, 93, 99 и 101 от 2009 г., бр. 19, 26, 43, 49, 58, 59, 62, 96, 97, 98 и 100 от 2010 г., бр. 9, 60, 99 и 100 от 2011 г., бр. 38, 60, 94, 101 и 102 от 2012 г., бр. 4, 15, 20, 23 и 106 от 2013 г., бр. 1, 18, 35, 53, 54 и 107 от 2014 г., бр. 12, 48, 54, 61, 72, 79, 98 и 102 от 2015 г. и Решение № 3 на Конституционния съд от 2016 г. - бр. 20 от 2016 г.) се правят следните изменения и допълнения:
    1. В чл. 59, ал. 13, изречение второ накрая се поставя запетая и се добавя „като оспорването не спира изпълнението на заповедта за прекратяване на договора“.
    2. В чл. 72, ал. 3 изречение второ се изменя така:
    „Служителите на РЗОК – контрольори, могат да извършват проверки на територията на съответната РЗОК по заповед на нейния директор или на оправомощено от него длъжностно лице, както и проверки на територията на съответната РЗОК или на територията на друга РЗОК по заповед на управителя на НЗОК или на оправомощено от него длъжностно лице.“

    Предложение на н.п. Даниела Дариткова, Кирил Добрев, Лъчезар Иванов, Катя Попова и Семир Абу Мелих:
    В § 11 да се направят следните изменения и допълнения:
    1. Досегашната т. 1 да отпадне.
    2. Да се създадат нови т. 1 и 2:
    „1. В чл. 15, ал. 1, т. 5а да се измени така:
    „5а. утвърждава годишна обща стойност на разходите за здравноосигурителни плащания за всяка РЗОК в съответствие с бюджета на НЗОК за съответната година;“
    2. В чл. 20, ал. 1, т. 6 думите „обема, определен“ се заменят със „стойностите, определени“.“
    3. Да се създаде т. 3:
    „3. В чл. 55, ал. 1 думата „следващата“ да се замени със „съответната“.“
    4. Да се създаде т. 4:
    „4. В чл. 55а думите „параметрите на разходите по бюджета на НЗОК, определени в закона за “ да се заличат.
    5. Досегашната т. 2 да стане т. 5.
    Комисията подкрепя предложението.

    Предложение на н.п. Георги Кючуков, Иван Станков, Иван Иванов, Лъчезар Никифоров, Мариана Тодорова, Иван Иванов, Кирил Цочев и Петър Кадиев:
    Параграф 11, т. 1 да отпадне.
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 11:
    § 11. В Закона за здравното осигуряване (обн., ДВ, бр. 70 от 1998 г.; изм. и доп., бр. 93 и 153 от 1998 г., бр. 62, 65, 67, 69, 110 и 113 от 1999 г., бр. 1 и 64 от 2000 г., бр. 41 от 2001 г., бр. 1, 54, 74, 107, 112, 119 и 120 от 2002 г., бр. 8, 50, 107 и 114 от 2003 г., бр. 28, 38, 49, 70, 85 и 111 от 2004 г., бр. 39, 45, 76, 99, 102, 103 и 105 от 2005 г., бр. 17, 18, 30, 33, 34, 59, 80, 95 и 105 от 2006 г., бр. 11 от 2007 г.; Решение № 3 на Конституционния съд от 2007 г. – бр. 26 от 2007 г.; изм., бр. 31, 46, 53, 59, 97, 100 и 113 от 2007 г., бр. 37, 71 и 110 от 2008 г., бр. 35, 41, 42, 93, 99 и 101 от 2009 г., бр. 19, 26, 43, 49, 58, 59, 62, 96, 97, 98 и 100 от 2010 г., бр. 9, 60, 99 и 100 от 2011 г., бр. 38, 60, 94, 101 и 102 от 2012 г., бр. 4, 15, 20, 23 и 106 от 2013 г., бр. 1, 18, 35, 53, 54 и 107 от 2014 г. и бр. 12, 48, 54, 61, 72, 79, 98 и 102 от 2015 г., и бр. 20 от 2016 г.) се правят следните изменения и допълнения:
    1. В чл. 15, ал. 1, т. 5а се изменя така:
    „5а. утвърждава годишна обща стойност на разходите за здравноосигурителни плащания за всяка РЗОК в съответствие с бюджета на НЗОК за съответната година;“
    2. В чл. 20, ал. 1, т. 6 думите „обема, определен“ се заменят със „стойностите, определени“.
    3. В чл. 55, ал. 1 думата „следващата“ се заменя със „съответната“.
    4. В чл. 55а думите „параметрите на разходите по бюджета на НЗОК, определени в закона за “ се заличават.
    5. В чл. 72, ал. 3, изречение второ се изменя така:
    „Служителите на РЗОК – контрольори, могат да извършват проверки на територията на съответната РЗОК по заповед на нейния директор или на оправомощено от него длъжностно лице, както и проверки на територията на съответната РЗОК или на територията на друга РЗОК по заповед на управителя на НЗОК или на оправомощено от него длъжностно лице.“

    § 12. В Закона за здравето (обн., ДВ, бр. 70 от 2004 г.; изм. и доп., бр. 46, 76, 85, 88, 94 и 103 от 2005 г., бр. 18, 30, 34, 59, 71, 75, 80, 81, 95 и 102 от 2006 г., бр. 31, 41, 46, 53, 59, 82 и 95 от 2007 г., бр. 13, 102 и 110 от 2008 г., бр. 36, 41, 74, 82, 93, 99 и 101 от 2009 г., бр. 41, 42, 50, 59, 62, 98 и 100 от 2010 г., бр. 8, 9, 45 и 60 от 2011 г., бр. 38, 40, 54, 60, 82, 101 и 102 от 2012 г., бр. 15, 30, 66, 68, 99, 104 и 106 от 2013 г., бр. 1, 98 и 107 от 2014 г., бр. 9, 72, 80 и 102 от 2015 г. и бр. 17 и 27 от 2016 г.), в чл. 189 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Досегашният текст става ал. 1.
    2. Създава се ал. 2:
    „(2) Размерът на минималната застрахователна сума при задължителното застраховане по ал. 1 се определя с наредба на Министерския съвет.“

    Предложение на н.п. Даниела Дариткова, Кирил Добрев, Лъчезар Иванов, Катя Попова и Семир Абу Мелих:
    В § 12 да се направят следните изменения и допълнения:
    1. В текста преди т. 1 думите „в чл. 189“ да се заличат.
    2. Да се създаде нова т. 1:
    „1. В чл. 120, ал. 1:
    а) създава се нова т. 2:
    „2. подпомагане на процеса на наблюдение и лечение на деца с хронични заболявания, назначено от лекар от лечебно заведение, което осъществява диспансерно наблюдение на съответното хронично заболяване, определено в наредбата по чл. 30, ал. 3;”.
    б) досегашните т. 2–6 стават съответно т. 3–7.“
    3. Досегашната т. 1 да стане т. 2 и да се измени така:
    „2. В чл. 189:
    а) досегашният текст става ал. 1;
    б) създава се ал. 2:
    „(2) Условията, редът, срокът за извършване и размерът на минималната застрахователна сума при задължителното застраховане по ал. 1 се определят с наредба на Министерския съвет.“
    Комисията подкрепя предложението.


    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 12:
    § 12. В Закона за здравето (обн., ДВ, бр. 70 от 2004 г., изм. и доп., бр. 46, 76, 85, 88, 94 и 103 от 2005 г., бр. 18, 30, 34, 59, 71, 75, 80, 81, 95 и 102 от 2006 г., бр. 31, 41, 46, 53, 59, 82 и 95 от 2007 г., бр. 13, 102 и 110 от 2008 г., бр. 36, 41, 74, 82, 93, 99 и 101 от 2009 г., бр. 41, 42, 50, 59, 62, 98 и 100 от 2010 г., бр. 8, 9, 45 и 60 от 2011 г., бр. 38, 40, 54, 60, 82, 101 и 102 от 2012 г., бр. 15, 30, 66, 68, 99, 104 и 106 от 2013 г., бр. 1, 98 и 107 от 2014 г., бр. 9, 72, 80 и 102 от 2015 г., бр. 17 и 27 от 2016 г.) се правят следните изменения и допълнения:
    1. В чл. 120, ал. 1:
    а) създава се нова т. 2:
    „2. подпомагане на процеса на наблюдение и лечение на деца с хронични заболявания, назначено от лекар от лечебно заведение, което осъществява диспансерно наблюдение на съответното хронично заболяване, определено в наредбата по чл. 30, ал. 3;”.
    б) досегашните т. 2–6 стават съответно т. 3–7.
    2. В чл. 189:
    а) досегашният текст става ал. 1;
    б) създава се ал. 2:
    „(2) Условията, редът, срокът за извършване и размерът на минималната застрахователна сума при задължителното застраховане по ал. 1 се определят с наредба на Министерския съвет.“

    Предложение на н.п. Георги Кючуков, Иван Станков, Иван Иванов, Лъчезар Никифоров, Мариана Тодорова, Иван Иванов, Кирил Цочев и Петър Кадиев:
    1. Да се създадат нови § 13-19:
    „§ 13. В Закона за държавния служител (Обн. ДВ. бр.67 от 27 1999 г., изм. бр.1 от 4 Януари 2000г., изм. ДВ. бр.25 от 16 Март 2001г., изм. ДВ. бр.99 от 20 Ноември 2001г., изм. ДВ. бр.110 от 21 Декември 2001г., изм. ДВ. бр.45 от 30 Април 2002г., изм. ДВ. бр.95 от 28 Октомври 2003г., изм. ДВ. бр.70 от 10 Август 2004г., изм. ДВ. бр.19 от 1 Март 2005г., изм. ДВ. бр.24 от 21 Март 2006г., изм. ДВ. бр.30 от 11 Април 2006г., изм. ДВ. бр.102 от 19 Декември 2006г., изм, ДВ. бр.59 от 20 Юли 2007г., изм. ДВ. бр,64 от 7 Август 2007г., изм. ДВ. бр.43 от 29 Април 2008г., изм. ДВ. бр.94 от 31 Октомври 2008г., изм. ДВ. бр.108 от 19 Декември 2008г., изм. ДВ. бр.35 от 12 Май 2009г., изм. ДВ. бр.42 от 5 Юни 2009г., изм. ДВ. бр.74 от 15 Септември 2009г., изм. ДВ. бр.103 от 29 Декември 2009г., изм. ДВ. бр.15 от 23 Февруари 2010г., изм. ДВ. бр.46 от 18 Юни 20Юг., изм. ДВ. бр.58 от 30 Юли 2010г., изм. ДВ. бр.77 от 1 Октомври 2010г., изм. ДВ. бр.91 от 19 Ноември 2010г., изм. ДВ. бр.97 от 10 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.1 от 4 Януари 2011г., изм. ДВ. брЛ8 от 1 Март 2011г., изм. ДВ. бр.ЮО от 20 Декември 2011г., изм. и доп. ДВ. бр.15 от 21 Февруари 2012г., изм. ДВ. бр.20 от 9 Март 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 18 Май 2012г., доп. ДВ. бр.82 от 26 Октомври 2012г., изм. ДВ. бр.15 от 15 Февруари 2013г., изм. ДВ. бр.68 от 2 Август 2013г., доп. ДВ. бр.14 от 20 Февруари 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.24 от 31 Март 2015г., доп. ДВ. бр.54 от 17 Юли 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.98 от 15 Декември 2015г., изм. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.57 от 22 Юли 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.81 от 14 Октомври 2016г.) в чл. 38, ал. 1 думите „и здравно" се заличават.
    § 14. В Закона за съдебната власт (Обн. ДВ. бр.64 от 7 Август 2007г., изм. ДВ. бр.69 от 5 Август 2008г., изм. ДВ. бр.109 от 23 Декември 2008г., изм. ДВ. бр.25 от 3 Април 2009г.5 изм. ДВ. бр.ЗЗ от 30 Април 2009г., изм. ДВ. бр.42 от 5 Юни 2009г., изм. ДВ. бр.102 от 22 Декември 2009г., изм. ДВ. бр.103 от 29 Декември 2009г., изм. ДВ. бр.59 от 31 Юли 20Юг., изм. ДВ. бр.1 от 4 Януари 2011г.5 изм. ДВ. бр.23 от 22 Март 2011г., изм. ДВ. бр.32 от 19 Април 2011г., изм. ДВ. бр.45 от 14 Юни 2011г., изм. ДВ. бр.81 от 18 Октомври 2011г., изм. ДВ. бр.82 от 21 Октомври 2011г., изм. ДВ. бр.93 от 25 Ноември 2011г., изм. ДВ. бр.20 от 9 Март 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.50 от 3 Юли 2012г., изм. ДВ. бр.81 от 23 Октомври 2012г., изм. ДВ. бр.15 от 15 Февруари 2013г., изм. ДВ. бр.17 от 21 Февруари 2013г., изм. ДВ. бр.30 от 26 Март 2013г., доп. ДВ, бр.52 от 14 Юни 2013г., изм. ДВ. бр.66 от 26 Юли 2013г., доп. ДВ. бр.70 от 9 Август 2013г., изм. ДВ. бр.71 от 13 Август 2013г., изм. ДВ. бр.19 от 5 Март 2014г., изм. и доп. ДВ. бр.21 от 8 Март 2014г., изм. ДВ. бр.ЗЗ от 27 Юни 2014г., изм. ДВ. бр.98 от 28 Ноември 2014г., изм. ДВ. бр.107 от 24 Декември 2014г., изм. ДВ. бр.14 от 20 Февруари 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.28 от 8 Април 2016г., изм. ДВ. бр.39 от 26 Май 2016г„ изм. ДВ. бр.50 от 1 Юли 2016т, изм. и доп. ДВ. бр.62 от 9 Август 2016г„ изм. ДВ. бр.76 от 30 Септември 2016г.,) в чл. 224, ал. 1 думите „и здравно" се заличават.
    § 15. В Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България (Обн. ДВ. бр.35 от 12 Май 2009г., изм. ДВ. бр.74 от 15 Септември 2009г., изм. ДВ. бр.82 от 16 Октомври 2009г., изм. ДВ. бр.93 от 24 Ноември 2009г., изм. ДВ. бр.99 от 15 Декември 2009г., изм. ДВ. бр.16 от 26 Февруари 2010г, изм. ДВ. бр.88 от 9 Ноември 2010г., изм. ДВ. бр.98 от 14 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.101 от 28 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.23 от 22 Март 2011г., изм. ДВ. бр.48 от 24 Юни 2011г., изм. ДВ. бр.99 от 16 Декември 2011г., изм. ДВ, бр.ЮО от 20 Декември 2011г.5 изм. и доп. ДВ. бр.20 от 9 Март 2012г., изм. ДВ. бр.ЗЗ от 27 Април 2012г., доп. ДВ. бр.38 от 18 Май 2012г., изм. ДВ. бр.15 от 15 Февруари 2013г., изм. ДВ. бр.66 от 26 Юли 2013г., изм. ДВ. бр.68 от 2 Август 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.1 от 3 Януари 2014г., изм. ДВ. бр.98 от 28 Ноември 2014г., изм. ДВ. бр.14 от 20 Февруари 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.24 от 31 Март 2015г., изм. ДВ. бр.61 от 11 Август 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.79 от 13 Октомври 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.88 от 13 Ноември 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.13 от 16 Февруари 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.17 от 1 Март 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.50 от 1 Юли 2016г., доп. ДВ. бр.81 от 14 Октомври 2016г.) в чл. 224, ал. 1 думите „и здравно” се заличават.
    § 16. В Закона за министерството на вътрешните работи (Обн. ДВ. бр.ЗЗ от 27 Юни 2014г., изм. ДВ. бр.98 от 28 Ноември 2014г., изм. ДВ. бр.107 от 24 Декември 2014г., изм. и доп. ДВ. бр.14 от 20 Февруари 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.24 от 31 Март 2015г., доп. ДВ. бр.56 от 24 Юли 2015г., доп. ДВ. бр.61 от 11 Август 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.81 от 14 Октомври 2016г.) в чл. 183:
    1. В ал. 1 думите „и здравно" се заличават.
    2. В ал. 2 думите „и здравното“ се заличават.
    § 17. В Закона за държавна агенция „Национална сигурност” (Обн. ДВ. бр.109 от 20 Декември 2007г., изм. ДВ. бр.69 от 5 Август 2008г., изм. ДВ. бр.94 от 31 Октомври 2008г., изм. ДВ. бр.22 от 24 Март 2009г., изм. ДВ. бр.35 от 12 Май 2009г., изм. ДВ. бр.42 от 5 Юни 2009г., изм. ДВ. бр.82 от 16 Октомври 2009г., изм. ДВ. бр.93 от 24 Ноември 2009г., изм. ДВ. бр.16 от 26 Февруари 2010г., изм. ДВ. бр.80 от 12 Октомври 2010г.5 изм. ДВ. бр.97 от 10 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.9 от 28 Януари 20Пг., изм. ДВ. бр.ЮО от 20 Декември 2011г., доп. ДВ. бр.38 от 18 Май 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.15 от 15 Февруари 2013г„ изм. ДВ. бр.30 от 26 Март 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.52 от 14 Юни 2013г., изм. ДВ. бр.65 от 23 Юли 2013г., изм. ДВ. бр.71 от 13 Август 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.53 от 27 Юни 2014г„ изм. и доп. ДВ. бр.14 от 20 Февруари 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.24 от 31 Март 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.61 от 11 Август 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.15 от 23 Февруари 2016г.) в чл. 77, ал. 1 думите „здравно и” се заличават.
    § 18. В Закона за държавна агенция „Разузнаване” (в сила от 01.11.2015 г.) в чл. 70 думите „здравно и” се заличават.
    § 19. В Закона за националната служба за охрана (в сила от 01.11.2015 г.) в чл. 70, ал. 1 се отменя.“
    2. Досегашните § 13 и 14 да станат съответно § 20 и 21.
    Комисията не подкрепя предложението.




    § 13. Изпълнението на закона се възлага на органите на управление на Националната здравноосигурителна каса.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 13.

    § 14. Законът влиза в сила от 1 януари 2017 г.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 14.




    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯ
    ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ:


    МЕНДА СТОЯНОВА
    Форма за търсене
    Ключова дума