Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по здравеопазването
Комисия по здравеопазването
11/12/2014
    Стенограма от заседание на комисия, 11.12.2014 г.
    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ТРЕТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    Комисия по здравеопазването






    П Р О Т О К О Л
    № 2




    На 11.12.2014 г. се проведе първото редовно заседание на Комисията по здравеопазването при следния

    Д Н Е В Е Н Р Е Д:

    1. Обсъждане и приемане на Вътрешни правила за организацията и дейността на Комисията по здравеопазването.
    2. Разни.

    Списък на присъствалите народни представители – членове на Комисията по здравеопазване, и гости се прилага към протокола.
    Заседанието беше открито в 15,00 ч. и ръководено от председателя на комисията профeсор доктор Стоян Тонев.

    ПРЕДС.СТОЯН ТОНЕВ: Уважаеми дами и господа народни представители! Добър ден на всички! Имаме необходимия кворум.
    Откривам първото редовно заседание на Комисията по здравеопазването в 43-то Народно събрание.
    Какво да кажа? Добре дошли, макар че всички сме си в къщи.
    Радвам се да ви приветствам на първото събиране на Комисията по здравеопазването и се надявам през времето, когато тя ще работи, наистина да променим нещо, което мисля, че всеки от нас е мотивиран да направи.
    Ще направим един график и някои от събиранията на комисията ще бъдат в големи болници. Не тук, а ще бъдат в самите болници. Това ще даде възможност както да можем да подкрепим и хората да видят, че има и Комисия по здравеопазването, а и реално наистина да видим неща, които понякога ни остават скрити.
    Да преминем към конкретната работа.
    Предлагам следния дневен ред на днешното заседание:
    1. Обсъждане и приемане на Вътрешни правила за организацията и дейността на Комисията по здравеопазването.
    2. Разни.
    Има ли други предложения за включване на нови точки в дневния ред или за отпадане на някои от точките? Моля, който има такива предложения, да ги направи. Не виждам.
    Моля, гласувайте така предложения дневен ред.
    Гласували: „За” – 17, „против” и „въздържали се” – няма.
    Дневният ред се приема.
    1. Обсъждане и приемане на Вътрешни правила за организацията и дейността на Комисията по здравеопазването.
    2. Разни.

    Преминаваме към точка първа от дневния ред:
    1. Обсъждане и приемане на Вътрешни правила за организацията и дейността на Комисията по здравеопазването.
    Съгласно чл. 23, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание комисията може да приеме свои вътрешни правила.
    Проектът е изпратен на всички членове на Комисията по здравеопазването на предоставените от тях електронни пощи. Аз моля там, където се подписвате, всеки да види и-мейла си дали е верен, да не би да правим грешки при изпращането на материали по електронната поща.
    Проектът за Вътрешни правила за организацията и дейността на комисията е структуриран в следните раздели:
    - Раздел І – Общи положения;
    - Раздел ІІ – Предмет на дейност на комисията;
    - Раздел ІІІ – Заседания на комисията;
    - Подразделение „Заключителни разпоредби“.
    Преди да преминем към разглеждане на правилата по същество бих искал да направя едно процедурно предложение във връзка с реда на гласуване по точка първа от дневния ред.
    С цел по-добра оперативност предлагам обсъждането и гласуването на разпоредбите да става по раздели, а не общо да ги гласуваме. В случай, че няма предложения за промяна на разпоредби към съответния раздел, предлагам той да се гласува анблок. Ако някой от членовете има предложения за промяна, то ще бъде подложено на отделно гласуване.
    Ако няма друго предложение, то тогава подлагам на гласуване направеното от мен процедурно предложение.
    Моля, гласувайте.
    Гласували: „За” – 18, „против” и „въздържали се” – няма.
    Процедурното предложение се приема.
    Преминаваме към гласуване на текстовете от предоставения на вашето внимание проект за Вътрешни правила за организацията и дейността на Комисията по здравеопазването.
    Първо, наименованието е „Вътрешни правила за организацията и дейността на Комисията по здравеопазването“.
    Има ли изказвания и предложения по наименованието на правилата? Няма.
    Моля, гласувайте наименованието на правилата.
    Гласували: "За" - 18, "против" и "въздържали се" - няма.
    Наименованието на правилата се приема.
    Преминаваме към Раздел І „Общи положения“.
    Първо, има ли изказвания и предложения по наименованието на раздела и по текстовете на чл. 1 и чл. 2? Няма.
    Моля, гласувайте наименованието на раздела и текстовете на чл. 1 и чл. 2.
    Гласували: "За" - 18, "против" и "въздържали се" - няма.
    Наименованието на Раздел І и текстовете на чл. 1 и чл. 2 са приети.
    Преминаваме към Раздел ІІ „Предмет на дейност на комисията“.
    Има ли изказвания и предложения по наименованието на Раздел ІІ и по текстовете на чл. 3 до чл. 7 включително? Няма.
    Моля, гласувайте наименованието на Раздел ІІ и текстовете на чл. 3 до чл. 7 включително.
    Гласували: "За" - 18, "против" и "въздържали се" - няма.
    Наименованието на Раздел ІІ и текстовете на чл. 3 до чл. 7 включително се приемат.
    Преминаваме към Раздел ІІІ „Заседания на комисията“.
    Има ли изказвания или предложения по наименованието на Раздел ІІІ и по текстовете на чл. 8 до чл. 21 включително? Няма.
    Подлагам на гласуване наименованието на Раздел ІІІ и текстовете на чл. 8 до чл. 21 включително.
    Моля, гласувайте.
    Гласували: "За" - 18, "против" и "въздържали се" - няма.
    Наименованието на Раздел ІІІ и текстовете на чл. 8 до чл. 21 се приемат.
    Преминаваме към подразделението „Заключителни разпоредби“.
    Има ли предложения по наименованието на подразделението и по текстовете на § 1 до § 3 включително? Няма.
    Моля, гласувайте наименованието на подразделението и текстовете на § 1 до § 3 включително.
    Гласували: "За" - 18, "против" и "въздържали се" - няма.
    Наименованието на подразделението „Заключителни разпоредби“ и текстовете на § 1 до § 3 включително се приемат.
    Уважаеми колеги, Вътрешните правила за организацията и дейността на Комисията по здравеопазването реално са приети.

    Преминаваме към точка втора от дневния ред:
    2. Разни.
    Има ли изказвания и предложения по т. „Разни“?
    ДИМИТЪР БАЙРАКТАРОВ: Аз предлагам с по две – три думи да се представим кой кой е, просто за да се познаваме с колегите. Ние повечето се познаваме, но все пак е добре, ако се приеме това от колегите.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Да започнем по часовниковата стрелка, ако обичате.
    ГЕОРГИ КЮЧУКОВ: Казвам се Георги Кючуков от парламентарната група „АБВ“. По професия съм неврохирург. Досега съм бил началника на ИГ по неврохирургия в университетска болница „Света Анна“ – Варна.
    ЕМИЛ РАЙНОВ: Казвам се доктор Емил Райнов. Имам две специалности – вътрешни болести и авиационна медицина. Депутат съм в предишния 42 парламент, заместник-министър до 2009 г., от 2009 до 2013 г. – безработен.
    ГЕОРГИ ГЬОКОВ: Казвам се Георги Гьоков и съм от Стара Загора. Работя от 20 години в социалната сфера и съм сигурно един от малкото хора, които тук не са лекари. Ще се уча от вас и смятам, че социалната сфера и здравеопазването са доста близки, така че ще навлизам много бързо.
    Благодаря ви.
    ДИМИТЪР ШИШКОВ: Аз съм доц. доктор Димитър Шишков, досега завеждащ урологична клиника към Окръжна болница – Пловдив. Преподавам също така и в Тракийския университет в Стара Загора „урология“. Един от възстановителите съм на Българския лекарски съюз една година преди 1989 г. в кабинета на доктор Касабов в І-ва Градска болница – Пловдив.
    СЕМИР АБУ МЕЛИХ: Казвам се Семир Абу Мелих и съм от Втори избирателен район – Бургас. Собственик съм и основател на Многопрофилна болница „Дева Мария“, Медицински център „Св. София“, Медицински център „Дева Мария“. Баща ми е лекар. От 2002 г. инвестираме в отрасъл здравеопазване. От когато станах народен представител, вече не съм собственик на нищо. Всичко прехвърлих на жена ми. Занимавам се с управление в сферата на здравеопазването. Имам вече 12 – 15 години опит в тази тема.
    Благодаря..
    ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Здравейте. Казвам се доктор Лъчезар Иванов, доктор на науките. От 40 Народно събрание съм член на Комисията по здравеопазването. Занимавам се с преподавателска дейност. Имам две специалности.
    Благодаря.
    КРАСИМИР ПЕТРОВ: Здравейте. Казвам се доктор Красимир Петров, коремен хирург. Последните две години изпълнявах длъжността изпълнителен директор на УМБАЛ „Св. Анна“ – Варна. Втори мандат съм депутат.
    ХАСАН АДЕМОВ: Аз съм доктор Адемов. Като гледам, аз съм доайен в тази комисия. Преди малко се представи доц. Шишков. Аз съм работил в тази комисия с баща му – доктор Григор Шишков. Така че съм живата история на тази комисия. Претендирам да познавам съвременното законодателство и съм част от него, с което не се гордея, разбира се. Но това е положението.
    От 1997 г. съм член на тази комисия.
    ТУНЧЕР КЪРДЖАЛИЕВ: Казвам се Тунчер Кърджалиев и съм от Търговище. Лекар съм, специалист по вътрешни болести и здравен мениджмънт. До 2009 г. работих като лекар. От 2009 г. съм народен представител.
    ДАРИН ДИМИТРОВ: Аз се казвам Дарин Димитров, от Търговище. 15 години съм началник на акушеро-гинекологично отделение. Депутат съм в 42 парламент и сега в 43-ия.
    Благодаря.
    КИРИЛ ДОБРЕВ: Аз съм доктор Кирил Добрев и съм от Стара Загора и живея там. От завършването ми на медицина в Пловдив от 1987 г. работя анестезиология и реанимация в болница „Киркович“ и университетска болница – Стара Загора. Главен асистент съм в Медицинския факултет в Стара Загора. Година и три месеца – 2010 и 2011 г. - съм директор на Университетската болница, десет месеца заместник-министър в екипа на министър Стефан Константинов - 2011 – 2012 г. – и депутат в 42-то и 43-то Народно събрание. Член на Комисията по здравеопазването.
    Благодаря.
    ВАЛЕНТИН ПАВЛОВ: Аз съм доктор Павлов от Перник и съм от Реформаторския блок. Лекар по дентална медицина – единственият в комисията такъв. Председател съм на Комисията по здравеопазване и социални дейности от 2007 до 2014 г. до избирането ми за народен представител. Разбира се, до тогава управител и собственик на дентални клиники „ЕОДЕНТ“.
    ДИМИТЪР БАЙРАКТАРОВ: Аз съм Димитър Байрактаров, не съм лекар. Да разчупим хегемонията. За сметка на това лекувам лекари. Икономист съм по образование, съдебно-счетоводна експертиза е първата ми специалност, придобита в Москва, втората ми специалност е труд и социална защита, придобита в България.
    Женен съм с три деца. Погрижил съм се за демографското равнище. Надявам се и останалите колеги да го направят.
    СУЛТАНКА ПЕТРОВА: Аз съм доктор Султанка Петрова, доктор на науките. Двадесет и пет години съм работила в Столична регионална здравна инспекция – „Профилактика, храни, хранене и контрол“. Завършила съм „социални дейности“ и „социална политика“, докторатът ми е по това в Софийския университет.
    КРАСИМИРА КОВАЧКА: Аз съм доктор Красимира Ковачка. Избрана съм от 26 МИР – София – област. Идвам от болницата в Самоков, в която съм четири мандата управител. С три специалности съм – вътрешни болести, кардиология и социална медицина. Имам магистратура и по здравен мениджмънт. В момента за първи път съм депутат в Народното събрание.
    ДАНИЕЛА ДАРИТКОВА: Аз съм доктор Даниела Дариткова, народен представител от Смолян, трети мандат. Била съм председател на Комисията по здравеопазването за една година в 41 Народно събрание, заместник-председател. Имам специалности по детски болести и обща медицина, и здравен мениджмънт. Продължавам да работя в практиката си за първична медицинска помощ в Смолян.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Ние можем да направим една малка болница и може би ще бъдем по-добре (Смее се.)
    Заповядайте, доктор Иванов.
    ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Уважаеми колеги, аз имам едно процедурно предложение.
    Мисля, но само при единомислие, да ви предложа да приемем една декларация за подкрепа на лекарите в Спешната медицинска помощ. Мисля, че това ще бъде добър знак на днешното първо заседание на нашата комисия да изкажем нашата подкрепа към колегите от Спешната медицинска помощ. Това ще бъде в унисон с действията, които министър Москов всъщност предприе.
    Правя едно такова предложение, което бих искал, ако споделяте, да го приемем, тъй като в това заседание в т. „Разни“ би било добър знак.
    Това е моето предложение. Ако има някой против, нека да се обоснове.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Благодаря Ви, доктор Иванов.
    Заповядайте, колега Шишков.
    ДИМИТЪР ШИШКОВ: Благодаря. Бих искал само да добавя, че днес получих от няколко големи регионални лекарски съюзи, какъвто е в Пловдив, включително София, Варна и Бургас, Стара Загора мисля, че също тръгват за нещо подобно, като подкрепа за министър Москов, но във вид на протест. Протест за това, че спешната помощ винаги е оставяна на последно място. Страхът на лекарите от спешната помощ и от цялата спешна помощ е, че отново всичко ще бъде заметено и няма да бъде обърнато внимание на техните проблеми.
    Така че аз смятам, че колегата е прав да имаме някакъв отговор, да покажем, че наистина мислим за тези хора. И не толкова мислим за министър Москов в момента, колкото за самите лекари в спешната помощ.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Благодаря Ви, доктор Шишков.
    Заповядайте, колега Петров.
    ВАЛЕНТИН ПЕТРОВ: Категорично подкрепям предложението на доктор Иванов. Нека това да бъде пример за казването на истината на всички министри в правителството, което ние сме подкрепили.
    Благодаря.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Благодаря.
    Заповядайте, колега Байрактаров.
    ДИМИТЪР БАЙРАКТАРОВ: Една дума само.
    Аз подкрепям, доктор Иванов, Вашето предложение. Но, ако може да допълня предложението. Когато сме тук, в тази комисия, някак си да надмогваме политическите си пристрастие, да се базираме наистина на фактите и на истината, защото все пак те са най-важното според мен. Тук все пак ще има един колега, който поиска оставката на господин министъра и затова предлагам да бъде напълно вашето предложение.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Колеги, тук в случая аз не мисля, че трябва да обвързваме нашата декларация с министерството или с някой друг. Ние трябва да изразим подкрепата си към нашите колеги. Това е факт.
    Второ, да не свързваме нещата, защото в крайна сметка тук в случая става въпрос за един позорен факт. Но въпреки усилията на министър Москов, той реално не е направил нито една законодателна промяна или предложение за такава промяна.
    Тоест, да оформим декларацията си така, че тя да бъде в подкрепа на нашите колеги. Затова предлагам да я изпратим още днес по и-майл и всеки, който има забележки, да ги изкаже. Защото тук не става въпрос само за нашите колеги. Разбира се, тях ние ще сложим на първо място. Но става въпрос и за социални работници, става въпрос и за учители. Тоест, те са част от този проблем. Даже в Камбоджа, когато бяха червените кхмери, избиха цялата интелигенция, а докторите ги оставиха, защото там има и проказа, и венерически заболявания. Оставиха лекарите поне да се справят с това.
    Тоест, тук ние наистина трябва, ако, разбира се, всички сте съгласни, да направим една такава декларация, но обмислена добре и коригирана от всекиго от вас.
    Заповядайте, доктор Иванов.
    ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Уважаеми колеги, аз затова започнах моето плахо предложение към вас и си мисля, че за да можем да бъдем коректни към политическите сили, които представляваме, декларацията да бъде изготвена в подкрепа на лекарите. По-точно ние като Комисия по здравеопазването да изкажем нашата подкрепа към екипите, включително и към медиаторите, които са от ромски произход, които работят за това. Затова казвам „колегите“ и всички онези, които са ангажирани с дейността.
    Така че това, което предложи председателят на Комисията по здравеопазването – да изготвим един текст, който да бъде, пак казвам, приемлив за абсолютно всички, за да можем да покажем нашата подкрепа към колегите. Защото тук 80 процента от комисията сме доктори и да изкажем подкрепата си към всички онези, които денонощно полагат труд в ужасни условия. Предполагам, че всички от нас знаем това и не е нужно да го аргументираме.
    Така че, ако нямате нищо против, господин председател, предлагам на вашето внимание предложението за изготвянето на такава декларация, която да бъде приета от комисията. И тъй като ние сега нямаме готовност за това, тя да бъде изготвена и предлагам да се съберем за десет минути примерно в Народно събрания – в зала „Изток“ или зала „Запад“, или зала „Огледална“ – без значение, да се прочете и да се гласува тази декларация, за да може действително да бъдем актуални. Нека да не излезе след две седмици….
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Нали на всеки член на комисията ще изпратим текста на декларацията, всеки може да го поправи. Правим един общ текст….
    ЛЪЧЕЗАР ИВАНОВ: Тя трябва да бъде гласувана на следващото заседание. Но това предлагам да не бъде след една седмица, колеги. Затова казвам да бъдем актуални, да бъдем във времето, да бъдем в крак, а не след две седмици или след три.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Декларацията още утре ще бъде готова и всеки ще си каже мнението, разбира се.
    ДИМИТЪР БАЙРАКТАРОВ: Колеги, нека да упълномощим председателя. Сега да не изпадаме в излишна бюрокрация.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Единственото, което ще направя аз, е да го дам на един юрист да я види, за да не би да има някаква юридическа неточност.
    ДИМИТЪР БАЙРАКТАРОВ: Затова да упълномощим председателя и да не си играем на събиране, несъбиране, и-майли, кой разбрал, кой – не разбрал. Затова предлагам просто да упълномощим председателя.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Един път бяхме направили една декларация преди 15 години в подкрепа на Македония и накрая написахме „Да се въведе данък 4 процента „солидарност“ и да купим Македония“. Както направи Германия с Източна Германия. Македонците ни дадоха под съд, че сме искали да ги купим.
    Благодаря ви.
    Има ли нещо, което някой от вас иска да сподели, да коментира?
    Заповядайте, колега Семир Абу Мелих.
    СЕМИР АБУ МЕЛИХ: Благодаря Ви, господин председател1
    Относно декларацията – спор няма. Относно работата на комисията предлагам след съгласието на всички колеги Комисията по здравеопазването да работи в синхрон със старите министри и заместник-министри.
    Ако сте забелязали, поне аз това забелязах в миналия мандат, всеки един нов министър, всяка една нова администрация, като дойде, казва: животът започва от мен, аз съм истината, слънцето изгрява от мен. А реално това не е така. Едновременно всеки един бивш министър и особено заместник-министрите, добър, лош политически, няма значение, но той е кадър на държавата и той е инвестирал в държавата и държавата е инвестирала в него.
    Молбата ми е, ако колегите са съгласни, на наши заседания да направим традиция на всяко едно заседание да каним тези хора или, ако можем, да ги привлечем към комисията по някакъв начин – като сътрудници или като консултанти или каквото ще да е. Това ще бъде един знак за начало на обединение около тезата и темата здравеопазване, а не разединение и пак да тръгнем по едни различни пътища.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: А защо да не каним и шефовете на комисии? Доктор Адемов ще бъде редовно и той ще плаща, защото е бил шеф на комисия.
    СЕМИР АБУ МЕЛИХ: Да, спор няма – и шефове на комисии. Но за мен е много важно това, защото знам, че всяка една администрация си е имала тертип, всяко едно решение на тази администрация, което можем тук да дискутираме – негативно или позитивно – аз лично искам да знам каква е предисторията на това решение, защо е излязло изобщо. Да не стане така, че да съдим хората зад гърба им и да говорим едни празни приказки и в края на краищата да се стигне само до губене на наше и ваше време.
    Благодаря ви.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Заповядайте, доктор Добрев.
    КИРИЛ ДОБРЕВ: Благодаря. Ще направя реплика на господин Абу Мелих. Аз съм на точно противоположното мнение. Министрите, както и сегашният министър са членове на изпълнителната власт. Ако сегашният екип на министерството иска да създаде съвет, иска да обсъжда мнения с другите министри, това е въпрос на Министерството на здравеопазването. Ако ние искаме да сондираме мнение и да видим във времето как са се развили отделни теми, отделни законопроекти – това, което Вие казахте, ние можем да каним бивши председатели на Комисията по здравеопазването. Аз съм с изключително добри впечатления от доктор Джафер, например, както и от госпожа Десислава Атанасова и от доктор Даниела Дариткова. Предишните председатели не ги познавам.
    Но с удоволствие бих колаборирал с тях в сферата на Комисията по здравеопазването. А относно министрите – нека да оставим това в приоритета на министъра.
    Второто, което искам да ви предложа и за което бях говорил преди две – три седмици, е следното. Предлагам ви да направим едно извънредно или закрито заседание, тоест, в този камерен чист състав, заедно с ръководния екип на Министерството на здравеопазването, за да чуем от извора, а не само от отделни публикации, от извора да чуем управленческите намерения, идеите, по които ще работим в областта на здравеопазването, защото предполагам, че ние сме едни от хората, които трябва да знаят тази информация от извора и затова ще ви помоля да съдействате.
    Благодаря.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Благодаря.
    Заповядайте, колега Семир Абу Мелих.
    СЕМИР АБУ МЕЛИХ: Относно това да се чувстваме, че сме класа надолу примерно и да не можем да каним министрите, аз не съм съгласен абсолютно, защото те сега в момента са едни обикновени граждани, които някога са заемали държавни постове. Ние имаме нуждата от тяхната експертиза – добра, лоша, каквато ще да е тя. Аз искам да я чуя и нищо не ни пречи да ги каним.
    Обаче подкрепям това за председателите на комисията и затова си поправям предложението и добавям към него освен министри и заместник-министри, и бивши председатели на Комисията по здравеопазването.
    Благодаря ви.
    ДИМИТЪР ШИШКОВ: Имам чувството, че май не сме чели правилника. Хайде отгърнете на чл. 15 и прочетете какво е написано там. По правилник е описано какво можем и какво не можем. След като сме приели веднъж правилник, ние се съобразяваме с този правилник. Иначе трябваше да направим някакви забележки допълнително, защото без правилника ние няма как да каним някого, когото ни скимне.
    В чл. 15 от правилника всичко е описано, можем да поканим когото си поискаме. Това е наше решение. А традиция няма как да бъде. Има заседания, на които ще се размият нещата. Те като какви ще присъстват? Ние си имаме един доктор Адемов, който си е точният човек.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Заповядайте, доктор Дариткова.
    ДАНИЕЛА ДАРИТКОВА: Уважаеми колеги, аз наистина искам да подкрепя доктор Добрев затова, че трябва да се срещнем с екипа на Министерството на здравеопазването. Но на този етап те се занимават с бюджетната процедура. Докато тя не приключи и не се уточнят глобалните параметри на бюджета, те ще бъдат готови впоследствие със законодателните промени и пакетите и категорично имат намерение да се срещнат с нас. Така че е въпрос на малко търпение от наша страна.
    За по-добрата оперативност на работата на комисията бих искала да ви представя сътрудниците на комисията.
    Ще започна с госпожа Маргарита Йорданова, която е експерт-юрист към Законодателния отдел на Народното събрание. И тя е част от историята на комисията.
    Радостина Димитрова е експерт в комисията, също юрист.
    Бих искала да представя и парламентарният секретар, който ще е пряката връзка на народните представители с Министерството на здравеопазването – Мартин Павлов. Той може да се представи сам.
    МАРТИН ПАВЛОВ: Здравейте. Казвам се Мартин Павлов и съм парламентарен секретар на Министерството на здравеопазването от две седмици вече. В момента нямам визитки в мен да ви дам, но мога да оставя телефона си на някого. Който има въпроси, може да се свързва с мен.
    Преди тази длъжност бях пиар на ДСБ. Идвам от Партия „Демократи за силна България“.
    ПРЕДС. СТОЯН ТОНЕВ: Имаше един такъв анекдот: „На 25 години съм, имам сто милиона, имам Порше, не търся любовница, не търся жена, искам само да се похваля“.
    Та искам да се представя.
    Не говорим за длъжности и т.н., но говорим за друго. Аз имам две висши образования. Едното е медицина, другото е археология. Имам три специалности: кожни болести, авиационна медицина, тъй като служих в авиацията и, разбира се, здравен мениджмънт. Но по-важното е, че съм завършил шестмесечен курс по теология на доста високо ниво във Франция. Мога да кажа, че – не говоря от практическа гледна точка, а от теологична гледна точка – познавам историята на религиите и положителните неща, които те носят.
    Тоест, накрая на курса се шегувахме: а можем ли да изпълняваме ролята на свещеници? Тогава ни казаха: не се шегувайте с този проблем, свещеник се става по призвание, а не по образование.
    Та и това имах предвид, като казах „колеги“. Лекар наистина се става по призвание, не по образование. Надявам се наистина, виждам умни хора или хора, които гледат по-различно и се надявам наистина да се опитаме нещо да променим – било в законодателство, било в отношение. Дали ще успеем да го направим или не, поне трябва да опитаме. Надявам се всички ние да гледаме в една посока поне за важните неща, които ни предстоят в работата на комисията.
    Иначе съм роден в Кърджали, но съм израснал в Пловдив. Всъщност сега заедно с кмета на Кърджали ще правим музей на Шести артилерийски полк, който е бил там. Между другото, разбира се, по обясними причини съм много близък приятел и с доктор Черкезов, който е шеф на болницата в Кърджали. Той освен всичкото е и с моята специалност.
    Колеги, кога да направим следващото заседание? Имам предвид дали да бъде преди Нова година или след Нова година, тъй като аз не виждам нищо, което да ни кара да го направим преди Нова година. Но, ако вие смятате, че трябва да направим заседание преди Нова година, не възразявам. Но засега нямаме и законопроекти за разглеждане.
    Добре, следващото заседание ще бъде след Новата година.
    Поради изчерпване на дневния ред закривам заседанието.
    (Закрито в 15,35 ч.)


    ПРЕДСЕДАТЕЛ:
    Проф. д-р Стоян Тонев


    Стенограф:
    Божидарка Бойчева
    Форма за търсене
    Ключова дума