Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения
Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения
03/06/2015
    1. Представяне, обсъждане и гласуване на законопроект за изменение и допълнение на Закона за железопътния транспорт, № 501-01-34, внесен от Министерски съвет – за второ четене.
    2. Разни.
    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ТРЕТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ



    П Р О Т О К О Л

    На 03 юни 2015 година от 14.30 часа в зала 356 в сградата на пл. „Княз Александър ¬1” се проведе редовно заседание на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения, при следния
    ДНЕВЕН РЕД:
    1. Представяне, обсъждане и гласуване на законопроект за изменение и допълнение на Закона за железопътния транспорт, № 501-01-34, внесен от Министерски съвет – за второ четене.
    2. Разни.

    Заседанието беше открито и ръководено от председателят на комисията Гроздан Караджов.
    Списъкът на присъствалите народни представители ще бъде приложен към протокола.

    ***

    ПРЕДС. ГРОЗДАН КАРАДЖОВ: Уважаеми народни представители, уважаеми гости, откривам заседанието на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения. Дневният ред на днешното заседание е следния:
    1. Представяне, обсъждане и гласуване на законопроект за изменение и допълнение на Закона за железопътния транспорт, № 501-01-34, внесен от Министерски съвет – за второ четене.
    2. Разни.

    Има и други предложения за промени в дневния ред. Няма.
    Предлагам да гласуваме.
    Който е за така предложения дневен ред, моля да гласува.
    Гласували „за” – 12, против – няма, въздържали се – няма.
    Дневния ред е приет.
    Гости по точка първа от дневния ред са представителите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията:
    Г-н Веселин Василев – изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Железопътна инфраструктура”
    Г-н Илия Йорданов – държавен експерт в дирекция Правна в Изпълнителна агенция „Железопътна инфраструктура”
    По отношение на внесеният законопроект нямаме други внесени предложения между първо и второ гласуване, затова направо ще преминем към четене на законопроекта.
    Закон за изменение и допълнение на Закона за железопътния транспорт.
    Който е съгласен с наименованието, моля да гласува.
    Гласували „за” – 11, против – няма, въздържали се – 1.
    Приема се.
    § 1.
    От § 1 до § 16 няма направени предложения и ще се гласуват амблок.
    Господин Свиленски, заповядайте.
    Г-Н ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Благодаря , господин председател.
    Аз в началото исках да поставя въпросът. Струва ми се, че трябваше да присъства и заместник министър на транспорта, информационните технологии и съобщения на днешното заседание, въпреки моите уважения към колегите от министерството, тъй като това е важен закон и ако няма основателна причина не би било добре да отсъства.
    Аз искам да се изкажа по § 2, ал 3, където се казва:
    „(3) Железопътно предприятие, което не притежава лицензия за извършване на товарни превози, има право на достъп до първата гара от железопътната инфраструктура...”.
    В последно време в медиите върви такава дискусия относно това как това ще се отрази на българските държавни железници и това ли е крайно възможната формулировка, така че да защитим държавната железница. На какъв етап е издаването на лицензия на господин Ковачки, който е подал заявление за лицензия и приемането на тази точка дали няма въобще да сложи край на БДЖ - Товарни превози и на нашето желание както да го оздравяваме, най вероятно и за приватизация, тъй като то когато няма работа и няма бъдеще може би няма да има и кой да го купи. Това ли възможно най-добрият текст, защитаващ държавния интерес и ако има възможност да го променим, въпреки че знам историята на целия закон.
    Ако може господин Василев да отговори на този въпрос.
    Г-Н ВЕСЕЛИН ВАСИЛЕВ: Благодаря.
    Уважаеми господин председател, господа заместник председатели, народни представители, колеги и гости, въпросът който постави господин Свиленски е дали този текст ще застраши БДЖ - Товарни превози.
    Категорично позицията на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията , на Изпълнителна агенция Железопътна инфраструктура и на националния превозвач БДЖ – Товарни превози е, че това няма да застраши тяхната позиция на пазара. Ще се мотивирам със следното:
    По националната железопътна инфраструктура има право да се движат само железопътни превозвачи, т. е. железопътно предприятие по дефиницията, която сме дали, което притежава лицензия. Така че всеки, който има лицензия има право да се движи по националната инфраструктура.
    Това което с определението отваряме и разширяваме обхватът всъщност на закова, а той обхваща изключението тези частни инфраструктури и тези ведомствени инфраструктури, които са свързани с националната инфраструктура да имат право тези предприятия да извършат превози, цитирам, само за собствени нужди, но трябва да притежават сертификат за безопасност. Техният обхват на дейност е до контакта им с националната мрежа. Така че те не могат да бъда конкурент на лицензираните превозвачи, такъв какъвто е БДЖ Товарни превози. Мисля, че това е достатъчно основание.
    Искам да обърна внимание е, че ние с разширяване на определението решаваме един вътрешен проблем. Този проблем е, че бидейки тези частни ведомствени инфраструктури извън националната там задълженията и правомощията на Изпълнителна агенция Железопътна инфраструктура са доста ограничени и чрез изискването те да притежават сертификат за безопасност ние имаме право да извършваме одити и надзор, с оглед и в тези инфраструктури, които не са част от националната железопътна инфраструктура да се гарантира безопасността на превозите.
    По отношение на лицензията както се начина на Ковачки, тя е на едно дружество новосъздадено, казва се ТБД Товарни превози ЕООД. Те в продължение на една година за трети път кандидатстват за лицензия, като първите два пъти им е отказано поради пропуски и непълноти на документацията. В момента тече третото разглеждане на тяхното заявление, което не е приключило още. Това, което излезе че са получили лицензия е преди събитието. В момента процедурата е на стадии вътрешно ведомствено разглеждане в Дирекция Правна.
    Г-Н ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Благодаря Ви, господин Василев.
    Аз това, което разбрах е, че ако приемем този текст така, както е предложен, това с нищо няма да намали работата досега на БДЖ Товарни превози, т. е . дейността, която са извършвали досега те ще продължават да си я вършат, а няма да им се отнеме част от дейността под формата на така наречената вътрешна мрежа преди първа гара.
    Г-Н ВЕСЕЛИН ВАСИЛЕВ: В момента всички видове превози, включително и във вътрешния клон се извършват от БДЖ – Товарни превози, тъй като такъв им е договорът с мините.
    Единственото, което ще се случи, аз не знам дали затова те им вземат някакви пари, тъй като вътрешно ведомствените участъците са много къси, но самите влакове с товарите си се возят от БДЖ – Товарни превози. Доколкото ние сме водили разговори и в бизнес планът, който е на това дружеството, те го създават във връзка с това, че БДЖ – Товарни превози не могат да поемат всички обеми, които това дружество в момента реализира и в бъдеще се развива. Така че дори то трябва да придобие лицензът, който в продължение на една година не се е получил, след това трябва да получат сертификат за безопасност, който е много по-тежката процедура. След това трябва да получат достъп и т. н., за да могат да започнат да возят и доколкото аз съм информиран те в момента преговарят да разпишат споразумение минимум за 5 години, с което ще си регулират взаимоотношенията, да си гарантират товарите, които се возят от БДЖ – Товарни превози и услугите, които те извършват на Ковачки, тъй като той не може да си поддържа подвижния състав и т. н.
    Г-Н ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Колеги, аз разбирам, че това е някаква европейска директива, но от информацията, която имам точно това не е толкова стриктно казано, че трябва да го приемем и мисля, че можем да го оставим така положението, каквото е в момента, т.е. БДЖ да си вози. Да не отваряме вратата за други превозвачи само със сертификат за безопасност, т. е. каква е причината да се променя текста.
    Г-Н ВЕСЕЛИН ВАСИЛЕВ: Просто наказателната процедура е затова, че ние ограничаваме обхватът на дейност на Директива 2004/49/ЕО, която гласи че всички, които извършват независимо какъвто и да е вид превоз трябва да притежават сертификат за безопасност. Аз ви казах, че ние задължаваме всички, които вършат вътрешно ведомствен превоз трябва да притежават такъв сертификат за безопасност. Те в момента го извършват за собствени нужди без сертификат за безопасност. Това е договорка между БДЖ и мините, за да го вършат те, всички останали извършват превози за собствена сметка този вид превоз без сертификат, без лиценз , говоря за вътрешните им мрежи.
    ПРЕДС. ГРОЗДАН КАРАДЖОВ: Аз предлагам да спрем диалогът по този въпрос.
    Заповядайте, господин Вълков.
    Г-Н ИВАН ВЪЛКОВ: Ако ми позволите искам да кажа, че на предишното изнесено заседание разглеждахме на първо четене този законопроект и всички бяха единодушни, че тогава този въпрос не беше повдигнат така детайлно както беше повдигнат днес. Тогава беше изразено мнението и на Български държавни железници, специално БДЖ – Товарни превози, че този текст няма да се отрази на техните резултати и на превозването на товарите, тъй като то е само до първа гара. Нещо повече, в самата стратегия беше внесено едно предложение и то беше направено от страна на железниците и аз съжалявам, че в момента те не присъстват тук и смятам, че не трябва да допускаме втори път такова нещо, защото закона е изключително важен.
    В тази стратегия беше повдигнат един въпрос, който имаше разнопосочно мнение на Български държавни железници и на Националната компания железопътна инфраструктура и той се отнасяше точно до маневрите в зоната на гарите и до тези участъци, които са така наречените нулеви или участъци до първа гара и точно там са най-големите загуби на Български държавни железници. За съжаление ги няма тук да кажат по същество дали това се отнася точно и за тези превози, които говорим в момента, за извозването на руда от мините.
    Аз лично не се притеснявам от този текст, така както е записан, защото знаете, че той беше гледан и в миналото Народно събрание и точно 7-8 месеца бяха необходими , за да може да се стигне от всички политически сили до консенсус относно този текст, тъй като след първа гара на практика в националната мрежа не може да влезе никой превозвач, който не притежава и сертификат за безопасност и лиценз за БДЖ – Товарни превози. Така че от тази гледна точка аз нямам притеснения, но беше добре да чуем още веднъж мнението на БДЖ – Товарни превози и Български държавни железници.
    ПРЕДС. ГРОЗДАН КАРАДЖОВ: Аз определено дължа извинение за това, че днес има пропуск в съставът, който стои от страна на изпълнителната власт, защото по една или друга причина отсъстват, да го отложим за следващата сряда, колкото и да е спешен този закон, все пак трябва да има хора и от министерството, които да се на ранга, който изисква тази комисия.. На второ място трябваше да има представители и на двете компании, тъй като виждате, че въпросите са отправени към тях. Освен всичко друго това е и държавна собственост и народните представители се интересуват от въпросите, включително и в качеството ви на принципал.
    Има два варианта. Единият е да прекъснем разглеждането на този законопроект, като посочим че това заседание ще проведем когато има пълен състав. Другият вариант е това, което казва н.п. Иван Вълков да да го гласуваме в този му вид, а аз ще имам грижа да говоря с министъра повече да не се повтаря тази ситуация.
    Г-Н ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Господин председател, аз не поставям въпросът, за да бойкотирам заседанието или да отлагаме гледането. Това вие като ръководство както прецените. Поставям го, защото съм в течение. Още на първото внасяне миналата година, в първият вариант се искаше въобще това да бъде разрешено по цялата инфраструктура да се движат и също толкова аргументирано, казаха как ще наруши директивата, ако не ги пуснем по цялата ж.п. инфраструктура, след което се стигна до първа гара. Съжалявам, че този въпрос не съм го поставил така детайлно . Дали не можем да защитим повече Българските държавни железници. От тази гледна точка ако има възможност да се прегледа още веднъж, може да го отложим , ако не е ясно, че ще го гласуваме. Въпросът е, че от много страни се чуват различни мнения, това не е чак такова нарушение и въобще нарушение за което да бъдем санкционирани, просто си има някаква линия в това действие.
    Аз съм съгласен и сега да го гласуваме, но до следващият път ще го избистрим текста още един път ако трябва.
    Г-ЖА КЛАВДИЯ ГРИГОРОВА: Аз само искам да изкажа моето мнение, че може да продължим да гласуваме спокойно текстовете на закона. С този закон се повишават изискванията, както каза и господин Василев по отношение на изискването за безопасност, което е по-тежката процедура, която трябва да я имат всички. До момента могат да имат само лицензия и да извършват това движение в индустриалните клонове, докато сега ги задължаваме да имат и сертификат за безопасност, която е тежка процедура и много малко фирми биха отговорили и изпълнили условията, така че да имат и безопасност за движение в цялата жп мрежа.
    Г-Н ПАВЕЛ ХРИСТОВ: Моето изказване е сходно с това, което каза колегата Ганчева. Предлагам да преминем към гласуване на законопроекта. Изложиха се достатъчно аргументи.
    ПРЕДС. ГРОЗДАН КАРАДЖОВ: Други мнения или становища. Няма.
    Господин Свиленски, да разбирам ли, че внасяте процедурно предложение този текст да се гласува отделно.
    В този случай подлагам на гласуване § 1.
    Който е съгласен , моля да гласува.
    Гласували „за” – 11, против - няма, въздържали се – 1.
    Приема се.
    Подлагам на гласуване § 2 от предложения законопроект.
    Който е съгласен , моля да гласува.
    Гласували „за” – 10, против - няма, въздържали се –2.
    Приема се.
    Подлагам на гласуване § 3 до § 16 включително.
    Който е съгласен , моля да гласува.
    Гласували „за” – 12, против - няма, въздържали се –1.
    Приема се.
    § 17.
    По § 17 има правно технически бележки.
    Г-ЖА АННА ЕМАНУИЛОВА: Благодаря, господин председател.
    Параграф 17 касае по искане от българската страна дерогация от приложното поле на регламент (ЕО) 1371/2007 за следващ 5 –годишен период, считано от 04 декември 2014 година. Във връзка с това ние предлагаме част от разпоредбите да ги отделяме на § 46, който касае влизането в сила на Закона за изменение и допълнение от 2011 година да се раздели в две подточки, като: буква ”а” за тези които влизат в сила от 04 декември 2014 г., а буква „б” касае тези административно наказателни разпоредби, които влизат в сила от 04 декември 2019 година, а 2019 г. по така изложеното наше разписване на § 17 от министерството сме получили уверението, че към настоящия момент те нямат издадени наказателни постановления, т. е. придаваме обратно действие със следващия § 19.
    ПРЕДС. ГРОЗДАН КАРАДЖОВ: Това е ясно, за част от случаите се прилага ретроактивно действие, а за част от случаите е влизане в сила от 04 декември 2014 година.
    Който е съгласен с предложената правно техническа редакция на § 17, моля да гласува.
    Гласували „за” – 12, против - няма, въздържали се – 1.
    Приема се.
    Заключителна разпоредба.
    Който е съгласен с наименованието на това подразделение, моля да гласува.
    Гласували „за” – 12, против - няма, въздържали се – 1.
    Приема се.
    § 18.
    Има ли изказвания или становища по § 18. Няма.
    Който е съгласен с предложената формулировка, моля да гласува.
    Гласували „за” – 12, против - няма, въздържали се – 1 .
    Приема се.
    § 19.
    Имаме отново правно техническа бележка.
    Г-ЖА АННА ЕМАНУИЛОВА: Да се създаде нов § 19, т .е. с §17 да влезе в сила от 04 декември 2014 година.
    ПРЕДС. ГРОЗДАН КАРАДЖОВ: С една дума няма да има засегнати от ретроактивното изменение на закона.
    Ако нямате въпроси по този текст да пристъпим към гласуване.
    Който е съгласен с текста на §19 , моля да гласува.
    Гласували „за” – 12, против - няма, въздържали се – 1.
    Приема се.
    С това приключихме работата си по точка първа.
    Преминаваме към разглеждане на точка Разни. Имате думата да изразите всякакви мнение и становища.
    Аз имам една идея. Напоследък много остро стои въпросът с безопасността на движението. Всички медии, а и общественото мнение е много сериозно настроено по отношение на това какви мерки възнамерява да предприеме правителството, особено нашата комисия. Непрекъснато мен лично ме преследват с такива въпроси, сигурен съм че и всеки един от вас.
    В тази връзка водих някакъв предварителен разговор с министър Московски и с председателя на Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред да направим едно съвместно заседание само по въпроси на безопасността на движението, като целта на това заседание ще бъде предварително да се съберат всички добри идеи, които са изпращани до комисията или до някои от вас чрез избиратели или въобще граждани, които са идвали при вас. Мнозина от членовете на нашата комисия са идвали при мен с конкретни предложения.
    Аз не се чувствам експерт, но е хубаво в един момент да сумираме това, което е пристигнало и да го обработим като идеи, а след това мисля, че в министерството или при нас е възможно да се направи проект на някакъв по-спешен акт, който да въведе някаква по-сериозна система за дисциплиниране на тази част от водачите, които определено са предразположени към нарушение и от там много често завършват с средни или тежки телесни повреди или смърт при техните необмислени действия.
    Затова ако сте съгласни и го решим, аз ще изпратя писмо на н.п. Атанасов, който ще го прочете пред тяхната комисия с предложение да направим такова заседание, на което да поканим министър Московски и министър Бъчварова, които по принцип нямат нищо против за такава среща, но ще бъде по-трудно с времето за съгласуване.
    Г-Н ИВАН ВЪЛКОВ: Благодаря, господин председател.
    Аз лично съм съгласен да се направи съвместно заседание между нашата комисия и Комисията по вътрешна сигурност и ред, но преди да направим тази среща, както казах трябва да има едно съгласуване с двамата министри. Отделно има една Междуведомствена комисия по безопасността на движението, която също трябва да бъде поканена на тази среща . Хубаво е да знаем каква е нагласата и на народните представители, защото обществото се умори от тези кръгли маси от тези събирания на комисии, а пък вземане на конкретни решения и решаване на казуси имаме много малко. Това към което според мен трябва да се стремим е някаква законодателна мярка, която да е с по-продължително действие, т.е. да има сериозно изменение на съществуващия Закон за движение по пътищата или да се изготви един нов Закон за движение по пътищата. Това е може би един такъв форум, на който може да бъде взето такова решение Да се извърши една добра подготовка от страна на тази комисия, в която да няма толкова много политика, а по-скоро да има повече конкретни намерения затова да свършим нещо полезно.
    След една седмица или най- късно след две седмици да се проведе такава среща, като уведомите и другата комисия, заедно с министрите и съответно други институции, ако е необходимо, за да може да имаме подготовка и действително да се роди нещо конкретно като намерения и идеи, което може да бъде реализирано. Благодаря.
    ПРЕДС. ГРОЗДАН КАРАДЖОВ: Благодаря ви и аз.
    Господин Ананиев, заповядайте.
    Г-Н НЕСТИМИР АНАНИЕВ: Благодаря Ви, господин председател.
    Уважаеми колеги, аз подкрепям инициативата, мисля че трябва да дадем много ясен знак, че сме пристрастни към проблемът и че искаме нещо реално , да се предприемат някакви мерки, както каза и господин Вълков.
    Аз също подготвям предложения, свързани с неопитните водачи, както бях заявил, така че на една такава комисия бих се радвал да ги обсъдим и ако се обединим около нещо, защо не да излезе от името на комисията.
    ПРЕДС. ГРОЗДАН КАРАДЖОВ: Целта на това съвместно заседание не е да правим пиар или нещо, свързано с политически привкус.
    Става въпрос за този нов закон се говори от много време и не знам кога наистина ще започне да се случва нещо. Въпросите, свързани с безопасността чукат на вратата. По отношение на налагане на наказания сме първи в Европа. Конкретните неща, върху, които искам да се фокусираме е да обработим в комисията всичко, което е идвало като идеи при нас и ще видим как в табличен или в някакъв друг вид да го изпратим на цялата комисия. Има и външни организации на пострадали, на други които са експертни организации и които са готвили интересни предложения. Имаме и експерти към комисията, които работят и също ще предложат нещо. Територията, върху която ще се състои това нещо са някои спешни промени в Закона за движение по пътищата, които да позволят наказанията да се посипят с много по-голяма тежест върху тези, които системно нарушават закона, т. е. дори възможността да се въведе така наречения системен нарушител.
    Второто е по отношение на Законът за административните нарушения и наказанията, където знаете че можеш да отлагаш в доста обтегаемо бъдеще конкретното понасяне на наказанието, било то и глоба. Начините са че не те откриват на адрес, връчване, призоваване. Всички тези неща ако трябва да се предложат текстове в този закон, включително и с Правна комисия впоследствие, но да не може повече да се бяга от наказанието и евентуално някои наредби на МВР, които би трябвало да имат силата да въведат малко по-стройна информационна система, с която буквално като се случи нещо, 24 часа да е въведено в тяхната система и да не се налага да ходиш след 1 месец, след още един месец и т. н.
    Това е територията, която спешно трябва да се оправи, за да може тези, които карат бързо, най-образно казано или си посръбват да си казва : „ И да ме хванат, няма да понеса наказание”.
    Заповядайте, господин Кадиев.
    Г-Н ПЕТЪР КАДИЕВ: Благодаря, господин председател.
    Аз имам конкретни предложения. Всичко това, което ще го направим знаете вече е късно, всеки ден хора умират. Трябва час по-скоро да го направим. Приветствам го това нещо.
    Аз предлагам всички тук присъстващи да си дадат своите предложения към вас и в най-скоро време, ако може в следващото заседание просто да се обособят. Ако се вижда , че няма да може да мине с една предпоставка, тогава вече да търсим варианти за нов закон, но новия закон ще изисква много време, затова трябва да вземем най-спешни мерки и то да стане много бързо.
    ПРЕДС. ГРОЗДАН КАРАДЖОВ: Господин Свиленски, заповядайте.
    Г-Н ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ: Благодаря, господин председател.
    Аз също считам, че не е редно да се политизира тази тема. Считам , че такова заседание между двете комисии е полезно, по възможност ако го направим първия път без медии ще бъде доста по-работно. Мисля, че трябва да присъстват представители както на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, така и на Министерство на вътрешните работи. Колеги, повярвайте ми ще бъдете засипани с всякакви предложения, включително за броя на чертичките на зебрата. Важно е да видим философията, какво искаме, какво целим. Те са няколко пункта – обучение, безопасност, инфраструктура. Да си разпределим задачите между Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Министерство на вътрешните работи, защото и двете министерства има по какво да работят по закона.
    Ние гледаме закон, който обаче се нарушава или като се наруши, не се налагат санкции и мисля, че правилно е да отидем към изготвянето на нов закон, който до 5 – 6 месеца може да бъде приет и да бъде наложен в общественото съзнание. Като стане катастрофа всички медии го отразяват, но той е бил пиян. По който и закон да го хванеш, той си е пил или е карал с превишена скорост, и по новия и по стария закон, а и по бъдещия той си е нарушител. Аз смятам че такова заседание е важно да проведем и ако поне на първата работна среща не присъстват медии, тя ще бъде много по-работна. След това на медиите ще дадем информация.
    ПРЕДС. ГРОЗДАН КАРАДЖОВ: Заповядайте, господин Христов.
    Г-Н ПАВЕЛ ХРИСТОВ: Уважаеми господин председател, уважаеми колеги, аз смятам че ние навлязохме в частта, която господин Вълков предложи, вече започнахме подготовка на тази среща.
    В този ред на мисли аз се връщам към неговото предложение. Нека в действителност да ви дадем мандат седмица или две, да се проведат всички тези разговори, за които в момента коментираме, да оформим наистина една концепция на тази среща – формат, присъстващи и т. н., да ни запознаят те и да преминем действително към реализацията, към организацията на тази среща, защото темата действително е важна. В този формат да се действа и наистина без политика по този въпрос.
    ПРЕДС. ГРОЗДАН КАРАДЖОВ: Ако сте съгласни, аз ще поема мандатът да съгласувам въпроса с министерствата и естествено ще ви информирам по е-мейла, за да стане по-бързо. Да поемем ангажимент всички ние да съберем на общият е-мейл, който имаме всяко предложение, което е достигнало до вас или самите вие имате някаква идея в срок от 10 дни. Аз също ще ви изпратя предложения до мен от различни организация. Може би на следващ етап ще поканим представители на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, но като отделна тема – качеството на пътищата и отношението към безопасността на пътя, но за спешни законодателни промени, каквато ни е в момента целта е тук до няколко седмици да се избистрят идеите в тези общи заседания на двете комисии, за да може тези идеи да ги дадем на министерството или на някаква съвместна група между двете министерства да изработят текстове.
    Благодаря за вашето участие, закривам заседанието.

    Край на заседанието: 15.10 часа.


    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА ПО
    ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ
    ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ:

    /Гроздан Караджов/
    Форма за търсене
    Ключова дума