Комисия по европейските въпроси и контрол на европейските фондове
П Р О Т О К О Л № 6/28.01.2015 г.
На 28 януари 2015 г. от 15,30 часа се проведе редовно заседание на Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове при следния
ДНЕВЕН РЕД:
1. Представяне, обсъждане и приемане на Законопроект за гарантиране на влоговете в банките, № 402-01-13, внесен от Министерски съвет на 18.12.2014 г.
2. Представяне, обсъждане и приемане на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за дейността на колективните инвестиционни схеми и на други предприятия за колективно инвестиране, № 402-01-17, внесен от Министерски съвет на 30.12.2014 г.
3. Представяне, обсъждане и приемане на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за търговския регистър, № 402-01-14, внесен от Министерски съвет на 22.12.2014 г.
4. Представяне, обсъждане и приемане на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за защита от дискриминация, № 402-01-12, внесен от Министерски съвет на 18.12.2014 г.
5. Разни.
На заседанието присъстваха:
Карина Караиванова – заместник-министър на финансите
Андрей Янкулов – заместник-министър на правосъдието
Анна Андонова – държавен експерт в Министерството на финансите
Петя Никифорова – главен експерт в Министерството на финансите
Лъчезар Лазаров – заместник-министър на труда и социалната политика
Ирина Иванова – началник отдел, дирекция „Политика за хората с увреждания, равни възможности и социални помощи” в Министерството на труда и социалната политика.
Заседанието беше открито в 15,30 часа и ръководено от Светлин Танчев – председател на Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Уважаеми колеги, имаме необходимия кворум. Откривам заседанието на Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове.
Имали сте възможност да се запознаете с дневния ред на комисията. Има ли някакви възражения? – Не виждам.
Предлагам днешното заседание да протече при следния
ДНЕВЕН РЕД:
1. Представяне, обсъждане и приемане на Законопроект за гарантиране на влоговете в банките, № 402-01-13, внесен от Министерски съвет на 18.12.2014 г.
2. Представяне, обсъждане и приемане на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за дейността на колективните инвестиционни схеми и на други предприятия за колективно инвестиране, № 402-01-17, внесен от Министерски съвет на 30.12.2014 г.
3. Представяне, обсъждане и приемане на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за търговския регистър, № 402-01-14, внесен от Министерски съвет на 22.12.2014 г.
4. Представяне, обсъждане и приемане на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за защита от дискриминация, № 402-01-12, внесен от Министерски съвет на 18.12.2014 г.
5. Разни.
Който е съгласен с така предложения дневен ред, моля да гласува.
Гласували: за 12, против и въздържали се няма.
Приема се.
Започваме с първа точка от дневния ред:
ПРЕДСТАВЯНЕ, ОБСЪЖДАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ГАРАНТИРАНЕ НА ВЛОГОВЕТЕ В БАНКИТЕ, № 402-01-13, ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ НА 18.12.2014 Г.
Гости на днешното заседание по този законопроект са:
Карина Караиванова – заместник-министър на финансите
Милена Бойкова – директор на дирекция „Държавен дълг и финансови пазари” в Министерството на финансите
Цветанка Михайлова – началник отдел „Реализация на финансовите пазари”, дирекция „Държавен дълг и финансови пазари” в Министерството на финансите
Снежанка Колева – държавен експерт в отдел „Регулация на финансовите пазари”, дирекция „Държавен дълг и финансови пазари” в Министерството на финансите
Радослав Миленков – председател на Управителния съвет на Фонда за гарантиране на влоговете в банките
Борислав Стратев – член на Управителния съвет на Фонда за гарантиране на влоговете в банките
Мирослава Димова – началник отдел „Правно обслужване”, Управление „Банков надзор” в БНБ
Венцислав Аспарухов – старши юрисконсулт в дирекция „Международни отношения” в БНБ
Владимир Савов – член на Комисията за финансов надзор
Десислава Ласкова – началник отдел управление „Надзор на инвестиционната дейност” в Комисията за финансов надзор
Веселина Мандаджиева – началник отдел, дирекция „Правна” в Комисията по финансов надзор.
Колеги, предполагам, че сте запознати със становището на комисията. Предлагам ви много накратко да ни запознаете с основните точки и да ни кажете дали сте съгласни с така изготвеното становище, след което ще преминем към дискусия, ако има въпроси.
Има думата Карина Караиванова – заместник-министър на финансите.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР КАРИНА КАРАИВАНОВА: Благодаря. Уважаеми господин председател, дами и господа народни представители! Наистина съвсем накратко ще докладвам по законопроекта.
В съответствие с директивата законопроектът предвижда всички банки, включително техните клонове в други държави членки, да участват в системата за гарантиране на влоговете на гражданите.
По отношение на гарантираните влогове, гарантирани са влоговете до 196 хил. лв. на всички физически и юридически лица, с изключение на професионалните инвеститори, държавните институции и органите на местно самоуправление и местна администрация.
Предвидена е по-висока защита – до 250 хил. лв. и максимален срок на защита три месеца за определена категория влогове, свързани с важни социални събития от живота на човека – продажба на имоти за различни нужди, развод, пенсиониране и други.
По отношение на финансирането на Фонда се предвижда отпадане на встъпителните вноски на банките, като основните източници за набиране на средства във Фонда са премийните вноски, годишни и извънредни, доходите от инвестиции и средствата от разпределение на осребреното имущество на банка в несъстоятелност.
Годишните премини вноски ще се определят на база на размера на гарантираните влогове и новия елемент – степента на риска, поет от съответната банка.
В съответствие с основните функции на Фонда за гарантиране на влоговете в банките законопроектът предвижда използване на средствата на Фонда преди всичко за изплащане на гарантираните влогове при настъпване на гаранционно събитие.
Директивата предвижда поетапно намаляване на срока за изплащане, като към 1 януари 2024 г. същият ще бъде 7 работни дни от датата, на която депозитите са станали неналични.
С предложения законопроект съкратеният срок на изплащане от 7 работни дни се въвежда с влизането на закона в сила, като България няма да се възползва от преходния период, с което правилата на депозантите да бъдат гарантирани в максимална степен.
Директивата предвижда средствата на схемите за гарантираните влогове да се инвестират ниско рисково и достатъчно диверсифицирано. В тази връзка в законопроекта е предвидено разширяване на обхвата на инструментите, с които могат да се инвестират средствата на Фонда при спазване на изискванията за ликвидност и минимален риск.
Това е накратко. Съгласни сме с вашето становище. Благодаря за вниманието.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Аз също Ви благодаря за обстойния преглед. Колеги, имате думата за въпроси и дискусия по така изложения законопроект. Господин Бинев, заповядайте.
СЛАВИ БИНЕВ: Господин председателю, благодаря Ви. Колеги, има само едно нещо, което мене ме смущава. Това е разширяване обхвата на инструментите, в които Фондът може да инвестира.
Аз в Европейския парламент бях във Финансовата комисия, където през цялото време се обясняваше, че специално гаранционните фондове трябва да бъдат консервативни и че това не е инвестиционен фонд. Трябва по всякакъв начин не само да не се разширяват инструментите, в които те да инвестират, а обратното. Това поне беше препоръката, докато се разглеждаше въпросът как да бъдат направени гаранционните фондове.
Това ми е единствената забележка. Всичко останало го приемам.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Заповядайте, госпожо Караиванова.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР КАРИНА КАРАИВАНОВА: Това разширяване, което се допуска, е по директива и в тази връзка е променен и законът, който съществуваше и към момента все още съществува.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Може би ако знаете, просто от гледна точка на законопроекта да ни кажете горе-долу какви са допустимите – три пъти Б ли са инструментите? Колко широко е, ако грубо сте запознати? Не е проблем, тази информация и допълнително можем да я намерим, ако в момента не можете да ни я дадете.
СЛАВИ БИНЕВ: Аз ще разясня въпроса си. Той е в такъв смисъл. Ясно е, че ние сме задължени да транспонираме европейската директива. Въпросът е, че трябва да бъде може би по-обстоятелствено обяснено. Защото ако примерно се започнат спекулации с тези гаранционни фондове, това може между другото да събори тотално цялата система.
Вие знаете, че във финансовия свят в България в момента има трептения, които могат да направят големи срутвания. Сега е моментът действително според мене това да бъде разяснено, че не разширяваме възможността Фондът да се превърне в нещо като инвестиционен фонд или да попълва други празнини.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР КАРИНА КАРАИВАНОВА: Колегите от министерството ще се опитат да дадат информация. Ако не е достатъчна, ще ви я предоставим допълнително. Позволете ми да дам думата на Снежанка Колева – държавен експерт в Министерството на финансите.
СНЕЖАНКА КОЛЕВА: Както каза госпожа Караиванова, произтича от директивата. Но допълнителното необходимо за диверсифициране на инвестициите в различни инструменти идва поради две причини:
Първо, голямата концентрация създава риск за нашия пазар, когато има концентрация в ДЦК. Както в случая знаете, за краткия период от време, в който Фондът трябва да изплати нужните суми, всъщност може да се получи дисбаланс на местния пазар, когато голямо количество местни държавни ценни книжа трябва да се пласират за съвсем кратък период от време.
Всъщност е предвидено да се инвестира в ниско рискови активи. Това са ДЦК на други държави членки и на трети държави, като има изискване за рейтинг, който е присъден от две рейтингови агенции. Това е защитата.
СЛАВИ БИНЕВ: Удовлетворява ме отговорът. Въпросът е, че това ще бъде описано в регулациите за работа и т.н., нали?
БОРИСЛАВ СТРАТЕВ: Господин председател, аз съм представител на Фонда за гарантиране на влоговете.
Бих искал да посоча, че тук няма никакъв риск, защото ние всъщност увеличаваме възможността за инвестиране не само в български държавни ценни книжа, а и в държавни ценни книжа на други държави от Европейския съюз, издадени от Европейската централна банка, от Европейската инвестиционна банка. Така че тук въобще не може да става дума за някакъв риск. Напротив, диверсифицираме риска, както каза и колежката, намаляваме този риск и улесняваме инвестициите на Фонда.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Благодаря Ви. Колеги, имате ли други въпроси, коментари? – Не виждам.
Поставям на гласуване законопроекта за гарантиране влоговете на гражданите.
Гласували: за 12, против и въздържали се няма.
Приема се единодушно.
Благодаря ви, колеги. Желая ви успешна работа и приятен ден.
Преминаваме към втора точка от дневния ред:
ПРЕДСТАВЯНЕ, ОБСЪЖДАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ДЕЙНОСТТА НА КОЛЕКТИВНИТЕ ИНВЕСТИЦИОННИ СХЕМИ И НА ДРУГИ ПРЕДПРИЯТИЯ ЗА КОЛЕКТИВНО ИНВЕСТИРАНЕ, № 402-01-17, ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ НА 30.12.2014 Г.
По тази точка сме поканили да присъстват:
Карина Караиванова – заместник-министър на финансите
Милена Бойкова – директор на дирекция „Държавен дълг и финансови пазари” в Министерството на финансите
Анна Андонова – държавен експерт в Министерството на финансите
Петя Никифорова – главен експерт в Министерството на финансите
Мирослава Димова – началник отдел „Правно обслужване”, управление Банков надзор” в Българската народна банка
Венцислав Аспарухов – старши юрисконсулт в дирекция „Международни отношения”, БНБ
Десислава Ласкова – началник отдел, управление „Надзор на инвестиционната дейност” в Комисията за финансов надзор
Веселина Мандаджиева – началник отдел в дирекция „Правна”, Комисия за финансов надзор
Андрей Янкулов – заместник министър на правосъдието
Александър Петров – държавен експерт в Министерството на правосъдието
Татяна Райчева – длъжностно лице по регистрация, Агенция по вписванията.
Госпожо Караиванова, имате думата горе-долу в същия формат накратко да ни запознаете със законопроекта.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР КАРИНА КАРАИВАНОВА: Благодаря Ви, господин председател. Със законопроекта се въвеждат изискванията на Директива 2013-14 ЕС по отношение на управляващите дружества за дейността по инвестиране на средствата на управляваните от тях колективни инвестиционни схеми, лицата, управляващи алтернативни инвестиционни схеми, по отношение на инвестирането на средствата на тези схеми, пенсионно осигурителните дружества, по отношение инвестирането на средствата на управляваните от тях фондове за допълнително пенсионно осигуряване.
Целта на директивата е да се преодолее констатираната по време на финансовата криза тенденция финансовите институции да се предоверяват механично на така изготвените от рейтинговите агенции кредитни рейтинги и да ги използват като единствен критерий при оценяване на риска, свързан с инвестициите.
В директивата се въвеждат допълнителни изисквания за управляващите дружества, които те трябва да прилагат в процеса при оценяване на риска, свързан с инвестициите.
По отношение на надзора върху тези финансови институции се въвежда задължението да оценяват използването на позоваване на кредитни рейтинги в инвестиционните им политики.
Това е накратко. Законопроектът транспонира изцяло директивата. Няма нови идеи, които да са дошли на местно национално ниво.
Само искам да обърна внимание, че трябваше да бъде направено това транспониране до 21 декември 2014 г. Благодаря ви.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: По становището на комисията имате ли забележки?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР КАРИНА КАРАИВАНОВА: Нямаме забележки, приемаме го.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Колеги, имате думата за въпроси, изказвания. Това е стандартно транспониране. Не виждам желаещи за въпроси и изказвания.
В такъв случай предлагам да преминем към гласуване на законопроекта. Който е съгласен да го приемем, моля да гласува.
Гласували: за 12, против и въздържали се няма.
Приема се единодушно. Благодаря ви още веднъж. Желая ви приятен ден.
Преминаваме към трета точка от дневния ред:
ПРЕДСТАВЯНЕ, ОБСЪЖДАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ТЪРГОВСКИЯ РЕГИСТЪР, № 402-01-14, ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ НА 22.12.2014 Г.
По тази точка сме поканили да присъстват:
Андрей Янкулов – заместник министър на правосъдието
Александър Петров – държавен експерт в Министерството на правосъдието
Татяна Райчева – длъжностно лице по регистрация, Агенция по вписванията
Заповядайте, господин заместник-министър, да представите законопроекта. Ще Ви помоля накратко да изложите становището и да споделите какво мислите за представеното от комисията становище.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕЙ ЯНКУЛОВ: Благодаря, господин председател. Става въпрос за транспониране на изискванията на Директива № 2012 на Европейския парламент и на Съвета относно създаване на взаимно свързване на търговските регистри чрез Европейската централна платформа.
Детайли накратко ще ви даде колегата Петров, експерт в Министерството.
АЛЕКСАНДЪР ПЕТРОВ: Уважаеми господин председател, уважаеми членове на комисията! Директива 2012 е транспонирана с предложените текстове пълно, изцяло и точно в българското законодателство. Посочени са нормативните актове, които има нужда да бъдат изменяни и допълвани.
Аз съм запознат със становището на комисията. Приемам становището. Искам да обърна внимание само на два момента.
В предложеното изменение и допълнение на законодателството е предложен за изменение и Законът за българското гражданство. Той не е във връзка с директива № 2012, а се предлага от гледна точка на процедурна икономия.
Един сравнителен анализ на предложените текстове към сега действащите показва, че няма ново правно предложение, направено от страна на Министерството на правосъдието. Има само структурно разделение на съответната правна норма за получаване на гражданство по натурализация.
Защо се налага това? Това се налага, защото нашата дирекция „Българско гражданство” установява, че в хода на прилагане на правната норма третите лица работят трудно с така структурирана правна норма. И се предлага само нова структура на нормата, без никакъв нов правен момент.
На второ място – и с това ще заключа. Директива № 2012 трябваше да бъде транспонирана на 7.07.2014 г. В тази връзка още в първата половина на 2014 г. бяха създадени текстовете по изменение и допълнение, така, както те са внесени в Четиридесет и третото Народно събрание. Те бяха съгласувани с останалите ведомства, приети от Министерския съвет, внесени в Четиридесет и второто Народно събрание, но поради изтекъл мандат то не можа да разгледа направените предложения. Наложи се втори път да извършим същата процедура, с което значително закъсняхме за транспониране на директивата.
Имаме запитване от страна на Европейската комисия на какво се дължи това и сме пред наказателна процедура, което не би трябвало да е справедливо – да ни се наложи такова наказание, след като два пъти е свършена тази работа.
Това е, което имам да кажа накратко. Ако има въпроси от страна на комисията, ще отговорим.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Благодаря Ви за резюмето, което направихте. С две думи, все още нямаме негативни последици от това забавяне. Просто ни предупреждават, доколкото разбирам.
АЛЕКСАНДЪР ПЕТРОВ: Имаме няколко запитвания. И ако забавянето продължи по-дълго време, ще има и наказателна санкция.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Имате ли забележки по становището?
АЛЕКСАНДЪР ПЕТРОВ: Запознати сме със становището. Нямаме забележки.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Колеги, имате ли въпроси? Коментари? – Не виждам.
Предлагам който е съгласен да приемем законопроекта за изменение и допълнение на Закона за търговския регистър, нека да гласува.
Гласували: за 12, против и въздържали се няма.
Приема се единодушно.
Благодаря ви. Желая ви успешен ден.
Преминаваме към четвърта точка от дневния ред:
ПРЕДСТАВЯНЕ, ОБСЪЖДАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ЗАЩИТА ОТ ДИСКРИМИНАЦИЯ, № 402-01-12, ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ НА 18.12.2014 Г.
По тази точка днес са поканени да присъстват:
Лазар Лазаров – заместник-министър на труда и социалната политика
Ирина Иванова – началник отдел, дирекция „Политика за хората с увреждания, равни възможности и социални помощи” в Министерството на труда и социалната политика.
Господин заместник-министър, имате думата накратко да ни запознаете със законопроекта и да кажете дали имате някакви забележки по така изложеното от комисията становище.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Благодаря Ви, господин председател! Уважаеми господин председател, дами и господа народни представители! С настоящия законопроект ние изпълняваме ангажименти, които произтичат от членството на България в Европейския съюз.
Две директиви имат отношение към този законопроект, макар и кратък. Ще ми позволите само да ги цитирам.
Първата директива е Директива 2006/54 ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 5 юли 2006 г. за прилагането на принципа на равните възможности и равното третиране на мъжете и жените в областта на заетостта и професиите, преработена.
Другата директива е 2004/113 ЕО относно прилагане на принципа на равното третиране на мъжете и жените по отношение на достъпа до стоки и услуги, предоставянето на стоки и услуги..
Същността на законопроекта предвижда две изменения. Едното изменение е утвърждаване на принципа на недопускане на дискриминация по отношение на пол, като изрично предвижда, че той се разпростира и в случаите на промяна на пола. Това е в съответствие с една от директивите.
Другото изменение, което предлагаме, е свързано с тежестта на доказване по отношение наличието и неналичието на дискриминация.
С предложеното изменение тежестта на доказване остава в ответната страна, така че тя следва да докаже дали е налице или не дискриминация по изразените в Закона за защита от дискриминация принципи.
Законопроектът е гледан от абсолютно всички видове консултативни органи и органи, които касаят ангажиментите на България в Европейския съюз на наше равнище Министерски съвет.
Може би провокиран от предходните изказвания и обсъждания, ще спомена, че по този законопроект ние сме закъснели с година и два месеца. Той беше внесен в Народното събрание през 2013 г. на 25 ноември, но не успя да бъде приет от предходното Народно събрание. В момента Европейската комисия след поредица от запитвания и писма е в процедура на изчакване на ответна реакция от страна на Република България. При липсата на действие тя ще предприеме съответни процедури.
Запознати сме със становището на комисията. Считаме, че то отразява изцяло и съществуващата обективна и фактическа обстановка, поради което го подкрепяме. Благодаря ви.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Аз също Ви благодаря, господин заместник-министър. Колеги, имате ли въпроси, коментари? Заповядайте, господин Бинев.
СЛАВИ БИНЕВ: Само по трета точка. Аз разпоредих на своите асистенти да направят проверка дали има такава директива, която да изисква. После видях, че всъщност това е отговор на Ваше запитване за конкретизиране на въпроса при промяната на пол. Такава директива аз не съм видял, която изрично да споменава такова нещо, нито моите асистенти са ми показали такава. Мисля, че в нашето неготово общество да приеме някои неща това е малко в повече.
Това е единствената ми забележка към момента, специално по точка 3.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Заповядайте за отговор, господин заместник-министър.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Благодаря Ви, господин председател. Аз само ще реагирам на това, което споделихте. Става дума за Директива 2006/54 ЕО.
В рецитал 3 от преамбюла на директивата има текст: „Съдът е признал, че обхватът на принципа на равното третиране на мъжете и жените не може да бъде ограничен до дискриминация, основана на факта, че дадено лице е от единия или другия пол. С оглед на неговата цел и характера на правата, които той цели да защитава, той се прилага също така към дискриминация промяна на пола на дадено лице.”
Всичките тези ангажименти са свързани с тези ангажименти, които имаме по отношение на директивите. Аз няма да навлизам в същността на значението на преамбюла и на конкретните състави на директивите. Всички, които са изкушени и работят в областта на европейското право, знаят, че те са неразделна част. Благодаря.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Колеги, имате ли други въпроси? Заповядайте, господин Вигенин.
КРИСТИАН ВИГЕНИН: Благодаря, господин председател. Господин Лазаров, естествено ние трябва да направим необходимото, за да приложим европейското законодателство. Просто за информация, имате ли информация да са възниквали подобни случаи в България, които да предполагат неясноти в законодателството и с това решение ние да решаваме подобни казуси занапред?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Благодаря Ви, господин Вигенин, за този въпрос. Всъщност практиката в областта на прилагането на закона би могла да се търси на две места:
От една страна, в Комисията за защита от дискриминация, тогава, когато е механизъм и метод за извънсъдебно уреждане на тези спорове.
Другият вариант е конкретно в случаите, когато има конкретни съдебни състезания.
Така че ние в министерството не разполагане с конкретното приложение на този принцип. Но пак бих искал да подчертая, че принадлежността на Република България към европейското семейство предполага споделянето на определени ценности и претворяването на тези ценности във вътрешното законодателство.
Разбира се, аз изцяло се солидаризирам с мнението, което изказа и господин Бинев по отношение на утвърдените обществени стереотипи и схващания. Във връзка с това ние от Министерството на труда и социалната политика реализираме поредица от инициативи именно в тази област. И мисля, че ние като държава следва да поемем своите отговорности. Благодаря.
ПРЕДС. СВЕТЛИН ТАНЧЕВ: Колеги, имате ли други въпроси, коментари? – Не виждам. В такъв случай преминаваме към гласуване.
Който е съгласен да приемем законопроекта за изменение и допълнение на Закона за защита от дискриминация, моля да гласува.
Гласували: за 10, против няма, въздържали се 2.
Законопроектът е приет.
Благодаря ви, колеги, за становището.
Преминаваме към пета точка от дневния ред:
РАЗНИ.
Имам няколко неща, с които искам да ви запозная.
На първо място, постъпи при мене едно писмо от колегата Вигенин, който смята, че е наложително до членовете на комисията да се изпраща ежедневен мониторинг по въпросите на европейската политика и европейските фондове. Ще се постарая в сътрудничество с Министерския съвет и капацитета, който те имат там, защото нашата комисия няма чак такъв експертен потенциал, но така ще го съчетаем, че в най-скоро време да започне да тече информация поне до всички вас, за да сме наистина запознати, дори изпреварващо, с някоя информация, за да може и вие по-ефективно да си вършите работата. Така че се надявам, че в най-кратък порядък ще направим такъв мейлинг лист или нещо от сорта, с който вие ежедневно ще получавате тези въпроси.
Да ви припомня още веднъж, че другата седмица – на 4 февруари от 14, 30 часа в зала „Изток” ще имаме съвместно заседание с Комисията по външната политика под патронажа на председателя на Народното събрание госпожа Цецка Цачева с посланиците на Тройката на Съвета на Европейския съюз – Н.Пр. Марко Контичели, Н. Пр. Илгварс Клава и Н. Пр. Томас ван Орсхот, като ще се обсъждат приоритетите на Латвийското председателство в рамките на Програмата на Тройката.
С това дневният ред на днешното заседание е изчерпан. Закривам заседанието. (Закрито в 16,10 ч.)
Стенограф:
(Божана Попова)
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА:
(Светлин Танчев)