Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ
КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ
25/03/2010

    Относно: Законопроект за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения, № 902-01-62, внесен от Министерски съвет на 28. 12. 2009 г.

    РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЪРВО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ


    Д О К Л А Д

    Второ гласуване

    Относно: Законопроект за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения, № 902-01-62, внесен от Министерски съвет на 28. 12. 2009 г.



    Проект

    З А К О Н

    за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения

    (Обн., ДВ, бр. 41 от 2007 г.; изм. и доп., бр. 109 от 2007 г., бр. 36, 43 и 69 от 2008 г. и бр. 17, 35, 37 и 42 от 2009 г.; Решение № 3 на Конституционния съд от 2009 г. - бр. 45 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 82, 89 и 93 от 2009 г.; бр. 12 и 17 от 2010 г.)
    Комисията подкрепя наименованието на законопроекта.

    § 1. Член 22 се изменя така:
    „Чл. 22. (1) Комисията е колегиален орган, който се състои от петима членове, включително председател и заместник-председател.
    (2) Членове на комисията са български граждани:
    1. с професионална квалификация в сферата на съобщенията, медиите, икономиката или правото;
    2. с постоянен адрес на територията на страната;
    3. неосъждани на лишаване от свобода за престъпления от общ характер.
    (3) Председателят на комисията се определя и се освобождава по решение на Министерския съвет и се назначава със заповед на министър-председателя за срок 5 години.
    (4) Заместник-председателят и двама от членовете на комисията се избират и се освобождават с решение на Народното събрание за срок 5 години.
    (5) Един от членовете на комисията се назначава и освобождава с указ на президента на републиката за срок 5 години.
    (6) Броят на последователните пълни мандати по ал. 3, 4 и 5 е не повече от два за всеки от членовете на комисията.
    (7) Членовете на комисията имат всички права по трудово правоотношение освен тези, които противоречат или са несъвместими с правното им положение.”

    Предложение от н. п. Иван Н. Иванов
    В § 1, чл. 22 се правят следните изменения и допълнения:
    1. в ал. 2, т. 1 след думата „съобщенията” се добавя „информационните технологии”;
    2. в ал. 6 текстът „3, 4 и 5” се заменя с „1”.

    Комисията подкрепя предложението по т. 1, а по т. 2 се оттегли.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 1 и предлага следната редакция:
    „§ 1. Член 22 се изменя така:
    „Чл. 22. (1) Комисията е колегиален орган, който се състои от петима членове, включително председател и заместник-председател.
    (2) Членове на комисията са български граждани:
    1. с професионална квалификация в сферата на съобщенията, информационните технологии, медиите, икономиката или правото;
    2. с постоянен адрес на територията на страната;
    3. неосъждани на лишаване от свобода за престъпления от общ характер.
    (3) Председателят на комисията се определя и се освобождава по решение на Министерския съвет и се назначава със заповед на министър-председателя за срок 5 години.
    (4) Заместник-председателят и двама от членовете на комисията се избират и се освобождават с решение на Народното събрание за срок 5 години.
    (5) Един от членовете на комисията се назначава и освобождава с указ на президента на републиката за срок 5 години.
    (6) Броят на последователните пълни мандати по ал. 3, 4 и 5 е не повече от два за всеки от членовете на комисията.
    (7) Членовете на комисията имат всички права по трудово правоотношение освен тези, които противоречат или са несъвместими с правното им положение.”

    § 2. В чл. 200 ал. 2 се изменя така:
    „(2) Наличието на несправедлива тежест се определя въз основа на нетните разходи и при отчитане на нематериалните преимущества за предприятието по ал. 1 от предоставяне на универсалната услуга или на част от нея, при условие че предоставянето води до загуби или се предлага на цени под обичайната търговска печалба.”

    Предложение от н. п. Иван Н. Иванов
    В § 2, чл. 200, ал. 2 думите „и при отчитане на нематериалните преимущества” се заличават.
    Предложението се оттегли.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 2.

    § 3. В чл. 206, ал. 1 се създава изречение второ:
    „От заплащането се освобождават предприятия с годишни брутни приходи под 100 000 лв.”
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 3.

    § 4. Член 334б се изменя така:
    „Чл. 334б. (1) На предприятие, предоставящо услугата роуминг чрез обществени електронни съобщителни мрежи, което наруши изисквания на Регламент (ЕО) № 717/2007 относно роуминга в обществени мобилни телефонни мрежи в рамките на Общността и за изменение на Директива 2002/21/ЕО относно общата регулаторна рамка за електронните съобщителни мрежи и услуги (ОВ, L 167/12 от 29 юни 2009 г., изменен с Регламент (ЕО) № 544/2009 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юни 2009 г.), се налагат имуществени санкции, както следва:
    1. за нарушение на чл. 3 от регламента – в размер от 400 000 до 2 000 000 лв.;
    2. за нарушение на чл. 4, § 1 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    3. за нарушение на чл. 4, § 2 от регламента – в размер от 50 000 до 2 000 000 лв.;
    4. за нарушение на чл. 4, § 3, ал. 1 и 2 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000;
    5. за нарушение на чл. 4а от регламента – в размер от 400 000 до 2 000 000 лв.;
    6. за нарушение на чл. 4б, § 1 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    7. за нарушение на чл. 4б, § 2 от регламента – в размер от 50 000 до 2 000 000 лв.;
    8. за нарушение на чл. 4б, § 3 от регламента – в размер от 100 000 до 2 000 000 лв.;
    9. за нарушение на чл. 4б, § 4 и 5 от регламента – в размер от 50 000 до 2 000 000 лв.;
    10. за нарушение на чл. 4б, § 6 и 7 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    11. за нарушение на чл. 4в от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    12. за нарушение на чл. 6 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    13. за нарушение на чл. 6а от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    14. за нарушение на чл. 7, § 4 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.
    (2) Когато нарушението по ал. 1 е извършено повторно, в случаите, когато е възможно повторно извършване, се налага имуществена санкция в размер не по-малко от двойния размер на наложената по ал. 1 санкция за първото нарушение.”
    Предложение от н. п. Иван Н. Иванов
    В § 4, чл. 334б, ал. 2 думите „в случаите, когато е възможно повторно извършване” се заличават.
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 4 и предлага следната редакция:
    „§ 4. Член 334б се изменя така:
    „Чл. 334б. (1) На предприятие, предоставящо услугата роуминг чрез обществени електронни съобщителни мрежи, което наруши изисквания на Регламент (ЕО) № 717/2007 относно роуминга в обществени мобилни телефонни мрежи в рамките на Общността и за изменение на Директива 2002/21/ЕО относно общата регулаторна рамка за електронните съобщителни мрежи и услуги (ОВ, L 167/12 от 29 юни 2009 г., изменен с Регламент (ЕО) № 544/2009 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юни 2009 г.), се налагат имуществени санкции, както следва:
    1. за нарушение на чл. 3 от регламента – в размер от 400 000 до 2 000 000 лв.;
    2. за нарушение на чл. 4, § 1 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    3. за нарушение на чл. 4, § 2 от регламента – в размер от 50 000 до 2 000 000 лв.;
    4. за нарушение на чл. 4, § 3, ал. 1 и 2 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000;
    5. за нарушение на чл. 4а от регламента – в размер от 400 000 до 2 000 000 лв.;
    6. за нарушение на чл. 4б, § 1 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    7. за нарушение на чл. 4б, § 2 от регламента – в размер от 50 000 до 2 000 000 лв.;
    8. за нарушение на чл. 4б, § 3 от регламента – в размер от 100 000 до 2 000 000 лв.;
    9. за нарушение на чл. 4б, § 4 и 5 от регламента – в размер от 50 000 до 2 000 000 лв.;
    10. за нарушение на чл. 4б, § 6 и 7 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    11. за нарушение на чл. 4в от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    12. за нарушение на чл. 6 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    13. за нарушение на чл. 6а от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.;
    14. за нарушение на чл. 7, § 4 от регламента – в размер от 10 000 до 100 000 лв.
    (2) Когато нарушението по ал. 1 е извършено повторно, се налага имуществена санкция в размер не по-малко от двойния размер на наложената по ал. 1 санкция за първото нарушение.”

    § 5. Досегашният § 2 от Допълнителните разпоредби става § 1а и в него се правят следните изменения и допълнения:
    1. Досегашният текст става ал. 1.
    2. Създава се ал. 2:
    „(2) Член 334б осигурява прилагането на разпоредбите на Регламент (ЕО) № 717/2007 на Европейския парламент и на Съвета от 27 юни 2007 г. относно роуминга в обществени мобилни телефонни мрежи в рамките на Общността и за изменение на Директива 2002/21/ЕО относно общата регулаторна рамка за електронните съобщителни мрежи и услуги (ОВ, L 167 от 29 юни 2009 г.), изменен с Регламент (ЕО) № 544/2009 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юни 2009 г.”

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 5 и предлага следната редакция:
    „§ 5. В Допълнителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения:
    1.В § 1, т. 35 се изменя така:
    „35. "Нетни разходи" е разликата между разходите на предприятие със задължение за предоставяне на универсална услуга и разходите без задължение за предоставяне на универсална услуга, намалена с приходите от предоставянето на универсалната услуга.”
    2. Досегашният § 2 става § 1а и в него се правят следните изменения и допълнения:
    1. Досегашният текст става ал. 1.
    2. Създава се ал. 2:
    „(2) Член 334б осигурява прилагането на разпоредбите на Регламент (ЕО) № 717/2007 на Европейския парламент и на Съвета от 27 юни 2007 г. относно роуминга в обществени мобилни телефонни мрежи в рамките на Общността и за изменение на Директива 2002/21/ЕО относно общата регулаторна рамка за електронните съобщителни мрежи и услуги (ОВ, L 167 от 29 юни 2009 г.), изменен с Регламент (ЕО) № 544/2009 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юни 2009 г.”

    ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието.

    § 6. В 15-дневен срок от влизането в сила на закона Народното събрание освобождава последните трима избрани членове на комисията от квотата на Народното събрание и президентът на републиката освобождава последния назначен член на комисията от квотата на президента на републиката.

    Предложение от н. п. Иван Вълков
    В § 6 от Заключителните разпоредби думите „президентът на републиката освобождава последния назначен член на комисията от квотата на президента на републиката” се заменят с „президентът на републиката освобождава единия от двамата назначени от него членове на комисията”.
    Комисията подкрепя предложението.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 6 и предлага следната редакция:
    „§ 6. В 15-дневен срок от влизането в сила на този закон Народното събрание освобождава последните трима избрани членове на комисията от квотата на Народното събрание и президентът на републиката освобождава единия от двамата назначени от него членове на комисията.”

    § 7. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник”.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 7.


    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ:

    ИВАН ВЪЛКОВ
    Форма за търсене
    Ключова дума