Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по бюджет и финанси
Комисия по бюджет и финанси
20/05/2020 второ гласуване

    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове, № 054-01-10, внесен от Ивелина Василева и Евгения Ангелова на 12 февруари 2020 г., приет на първо гласуване на 4 март 2020 г.
    Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    КОМИСИЯ ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ


    ДОКЛАД

    Относно:Законопроект за изменение и допълнение на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове, № 054-01-10, внесен от Ивелина Василева и Евгения Ангелова на 12 февруари 2020 г., приет на първо гласуване на 4 март 2020 г.

    Проект!
    Второ гласуване

    ЗАКОН
    за изменение и допълнение на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове
    (обн., ДВ, бр. 101 от 2015 г.; изм., бр. 43 и 74 от 2016 г., бр. 58 и 85 от 2017 г., бр. 2 от 2018 г., бр. 29 и 94 от 2019 г. и бр. 13 от 2020 г.)
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на закона.

    § 1. В чл. 2, ал.2 се изменя така:
    „(2) При управлението на средствата от ЕСИФ не се допуска конфликт на интереси по смисъла на чл. 61 от Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) №1316/2013, (ЕС) №223/2014 и (ЕС) №283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 (OB, L 193/1 от 30 юли 2018 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС) 2018/1046"
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 1.

    § 2. В чл. 22 се създават ал. 3 и 4:
    „(3) В случаите по ал. 2 кандидатите и бенефициентите се уведомяват за издадените в производствата индивидуални административни актове чрез съобщение до съответния кандидат или бенефициент в ИСУН, към което е прикачен съответният акт. Актът се счита за връчен с изпращането на съобщението в ИСУН.
    (4) В случаите, когато производствата пред управляващите органи по този закон не се провеждат посредством ИСУН, съобщаването на индивидуалните административни актове, издадени в тези производства, се извършва по реда на Административнопроцесуалния кодекс."

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 2:
    § 2. В чл. 22 се създават ал. 3 и 4:
    „(3) Когато производствата пред управляващите органи по този закон се провеждат посредством ИСУН, съобщаването на индивидуалните административни актове, издадени в тези производства се извършва чрез съобщение в ИСУН до съответния кандидат или бенефициент, като към съобщението е прикачен съответния акт. Актът се счита за връчен с изпращането на съобщението в ИСУН.
    (4) Когато производствата пред управляващите органи по този закон не се провеждат посредством ИСУН, съобщаването на индивидуалните административни актове, издадени в тези производства, се извършва по реда на Административнопроцесуалния кодекс."

    § 3. В чл. 27, ал. 6 думите „1 на сто" се заменят с „0,8 на сто".
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 3.

    § 4. В чл. 34, ал. 1 думите „по реда на чл. 61 от Административнопроцесуалния кодекс" се заменят със „съответно по реда на чл. 22, ал. 3 или 4".
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 4.


    § 5. В чл. 64 се създават ал. 3 и 4:
    „(3) Извън случаите по ал. 1, ръководителят на управляващия орган издава отказ за верификация на разходите, включени в искане за плащане, за които не е потвърдена допустимост.
    (4) Отказът по ал. 3 може да се оспорва пред съд по реда на Административнопроцесуалния кодекс, като при съдебното оспорване се прилагат съответно разпоредбите на чл. 27, ал. 2 и 3 и ал. 5 и 6."
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 5, като в ал. 4 думите „чл. 27, ал. 2 и 3 и ал. 5 и 6“ се заменят с „чл. 27, ал. 2, 3, 5 и 6“.

    § 6. В чл. 70, ал. 1, т. 1 думите „чл. 57 от Регламент (ЕС) № 966/2012" се заменят с „чл. 61 от Регламент (ЕС) 2018/1046".
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 6.


    ПРЕХОДНА РАЗПОРЕДБА

    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на наименованието на подразделението: „ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА“

    § 7. В срок до 31 октомври 2020 г. ИСУН да осигури възможност да се изпраща информация до съответния кандидат или бенефициент чрез информационната система за сигурно електронно връчване за изпратеното в ИСУН съобщение по чл. 22, ал. 3, в случай че съответният кандидат или бенефициент притежава персонален профил, регистриран в информационната система за сигурно електронно връчване.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 7:
    § 7. В срок до 31 октомври 2020 г. Централното координационно звено осигурява възможност ИСУН да изпраща информация, до профила на кандидат или бенефициент в информационната система за сигурно електронно връчване, за изпратеното в ИСУН до съответния кандидат или бенефициент съобщение по чл. 22, ал. 3.



    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
    КОМИСИЯТА ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ
    МЕНДА СТОЯНОВА
    Форма за търсене
    Ключова дума