Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по бюджет и финанси
Комисия по бюджет и финанси
24/01/2019 проект второ гласуване

    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за финанасовото управление и контрол в публичния сектор, № 802-01-52, внесен от Министерския съвет на 20.11.2018 г., приет на първо гласуване на 13 декември 2018г.
    Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
    КОМИСИЯ ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ


    Д О К Л А Д

    Относно: законопроект за изменение и допълнение на Закона за финанасовото управление и контрол в публичния сектор, № 802-01-52, внесен от Министерския съвет на 20.11.2018 г., приет на първо гласуване на 13 декември 2018г.


    Проект!
    Второ гласуване


    З А К О Н

    ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ФИНАНСОВОТО УПРАВЛЕНИЕ И КОНТРОЛ В ПУБЛИЧНИЯ СЕКТОР

    (обн., ДВ, бр. 21 от 2006 г.; доп., бр. 42 от 2009 г., бр. 54 от 2010 г., бр. 98 от 2011 г., бр. 15 от 2013 г. и бр. 43 и 95 от 2016 г.)
    Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на закона.

    § 1. В чл. 2, ал. 2 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В т. 1 накрая се добавя „по смисъла на Закона за общинската собственост“.
    2. В т. 7 думите „търговските дружества по чл. 61 от Търговския закон и“ се заличават.
    3. Точка 8 се изменя така:
    „8. търговските дружества, включително лечебните заведения, с над 50 на сто държавно и/или общинско участие в капитала;“.
    4. Създава се т. 9:
    „9. търговските дружества, чийто капитал е изцяло собственост на дружествата по т. 8.“
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 1.

    § 2. В чл. 3 се създава ал. 3:
    „(3) Ръководителите на търговските дружества с над 50 на сто общинско участие в капитала отговарят за състоянието на финансовото управление и контрол и се отчитат пред общинския съвет. Общинският съвет представя информацията на кмета на съответната община във връзка с
    чл. 8, ал.1.“
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 2, като предлага след думата ”контрол” да се добави „в дружествата”, а думите „във връзка с” да се заменят със „съгласно”.

    § 3 В чл. 5, ал. 2 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В основния текст думите „политики и процедури“ се заменят с „политики, процедури и дейности“.
    2. Създава се т. 5:
    „5. предотвратяване и разкриване на измами и нередности, както и предприемане на последващи действия.“
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 3, като предлага в т. 1 думите ”основния текст” да се заменят с „текста преди т. 1”.

    § 4. В чл. 7, ал. 1 се правят следните изменения:
    1. Точка 1 се изменя така:
    „1. определянето на целите на организациите, които ръководят разработването и прилагането на стратегически и годишни планове, планове за действие и индикатори за достигане на поставените цели;“.
    2. Точка 4 се отменя.
    3. Точка 7 се отменя.
    4. Точка 8 се изменя така:
    „8. разделянето на отговорностите по вземане на решение, изпълнение и осъществяване на контрол;“.
    5. Точка 9 се отменя.
    6. Точка 12 се отменя.
    7. В т. 13 думата „въвеждането“ се заменя с „осигуряването“.
    8. Точка 15 се отменя.
    9. В т. 16 думата „създаването“ се заменя с „осигуряването“.

    Работната група подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 4:
    § 4. В чл. 7, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В т. 1 след думата „стратегически“ се добавя „и годишни“, а думата „програми“ се заменя с „индикатори“.
    2. Точки 4 и 7 се отменят.
    3. Точка 8 се изменя така:
    „8. разделянето на отговорностите по вземане на решение, изпълнение и осъществяване на контрол;“.
    4. Точки 9 и 12 се отменят.
    5. В т. 13 думата „въвеждането“ се заменя с „осигуряването“.
    6. Точка 15 се отменя.
    7. В т. 16 думата „създаването“ се заменя с „осигуряването“.

    § 5. В чл. 8 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 след думите „бюджет от по-ниска степен“ се поставя запетая и се добавя „търговските дружества по чл. 2, ал. 2, т. 8 и 9, държавните и общинските предприятия“.
    2. Алинея 2 се изменя така:
    „(2) Формата, съдържанието, сроковете, редът и начинът за представяне на информацията по ал. 1 се определят с наредба, приета от Министерския съвет.“
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 5.

    § 6. В чл. 11, ал. 2, т. 2 накрая се добавя „на ръководството“.
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 6.

    § 7. В чл. 13 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думата „въвеждат“ се заменя с „осигуряват“.
    2. Алинея 3 се изменят така:
    „(3) Контролните дейности се прилагат на всички нива в организацията и на всички етапи при постигането на целите. Те могат да са превантивни, разкриващи или коригиращи, като следва да включват най-малко:
    1. система за двоен подпис, която не разрешава поемането на финансово задължение или извършване на плащане без подписите на ръководителя на организацията по чл. 2 и на лицето, отговорно за счетоводните записвания;
    2. правила за достъп до активите и информацията;
    3. политики и процедури за предварителен контрол за законосъобразност;
    4. политики и процедури за текущ контрол върху изпълнението на поети финансови ангажименти и сключени договори;
    5. политики и процедури за последващи оценки на изпълнението;
    6. политики и процедури за обективно, точно, пълно, достоверно и навременно осчетоводяване на всички стопански операции;
    7. политики и процедури за управление на човешките ресурси;
    8. политики и процедури за спазване на лична почтеност и професионална етика.“
    3. Алинея 4 се изменя така:
    „(4) Редът и начинът за осъществяване на предварителния контрол за законосъобразност се определят от ръководителите на организациите по чл. 2 въз основа на оценка на риска и анализ на разходите и ползите и в съответствие с указанията на министъра на финансите.“
    Работната група подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 7:
    § 7. В чл. 13 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думата „въвеждат“ се заменя с „осигуряват“.
    2. Алинеи 3 и 4 се изменят така:
    „(3) Контролните дейности се прилагат на всички нива в организацията и на всички етапи при постигането на целите. Те могат да са превантивни, разкриващи или коригиращи, като трябва да включват най-малко:
    1. система за двоен подпис, която не разрешава поемането на финансово задължение или извършването на плащане без подписите на ръководителя на организацията по чл. 2 и на лицето, отговорно за счетоводните записвания;
    2. правила за достъп до активите и информацията;
    3. политики и процедури за предварителен контрол за законосъобразност;
    4. политики и процедури за текущ контрол върху изпълнението на поети финансови ангажименти и сключени договори;
    5. политики и процедури за последващи оценки на изпълнението;
    6. политики и процедури за обективно, точно, пълно, достоверно и навременно осчетоводяване на всички стопански операции;
    7. политики и процедури за управление на човешките ресурси;
    8. политики и процедури за спазване на лична почтеност и професионална етика.
    (4) Редът и начинът за осъществяване на предварителния контрол за законосъобразност се определят от ръководителите на организациите по чл. 2 въз основа на оценка на риска и анализ на разходите и ползите и в съответствие с указанията на министъра на финансите.“

    § 8. В чл. 14 се правят следните изменения:
    1. В основния текст думата „изграждат“ се заменя с „осигуряват“.
    2. В т. 3 думите „изграждане на подходяща информационна система за управление на организацията с цел“ се заличават.
    3. Точка 6 се изменя така:
    „6. надеждна отчетност, която включва: нива и срокове за докладване; видове отчети, които се представят на ръководството; форми на докладване при откриване на грешки, нередности, измами или злоупотреби.“
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 8, като предлага в т. 1 думите ”основния текст” да се заменят с „текста преди т. 1”.

    § 9. В чл. 15 ал. 1 се изменя така:
    „(1) Ръководителите на организациите по чл. 2 осигуряват система за мониторинг на финансовото управление и контрол с цел да се оцени неговото функциониране и своевременно да се предостави информация за установени слабости и пропуски пред лицата, отговорни за предприемане на коригиращи действия, както и да се осигури навременното му актуализиране при промени в условията.“
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 9.

    § 10. В чл. 17 ал. 2 се изменя така:
    „(2) Методическите насоки и указания на министъра на финансите, издадени по прилагането на закона, са задължителни за прилагане от организациите по чл. 2 и се публикуват в Информационната система за финансово управление и контрол в публичния сектор и на интернет страницата на Министерството на финансите.“
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 10, като предлага думите „в Информационната система за финансово управление и контрол в публичния сектор и” да се заличат.

    § 11. В чл. 18, ал. 1 думите „министерствата и в общините“ се заменят с „организациите по чл. 2, с изключение на Висшия съдебен съвет и Сметната палата“ и се поставя запетая.
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 11.

    § 12. В чл. 20 се правят следните изменения:
    1. Алинея 1 се отменя.
    2. Алинея 2 се изменя така:
    „(2) Министърът на финансите до 31 май изготвя и внася в Министерския съвет консолидиран годишен доклад за вътрешния контрол в публичния сектор, който включва обобщена информация за състоянието на финансовото управление и контрол в публичния сектор, получена по реда на чл. 8 от Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, и за състоянието на вътрешния одит, получена по реда на чл. 40 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор. След приемането му от Министерския съвет консолидираният доклад се представя на Народното събрание и в Сметната палата.“
    Предложение на работната група:
    В чл. 20 се създава ал. 5:
    „(5) След разглеждане от Народното събрание становищата на Сметната палата по докладите по ал. 2 и 3 се изпращат на Министерския съвет и на Висшия съдебен съвет.”
    Работната група подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 12:
    § 12. В чл. 20 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се отменя.
    2. Алинея 2 се изменя така:
    „(2) Министърът на финансите до 31 май изготвя и внася в Министерския съвет консолидиран годишен доклад за вътрешния контрол в публичния сектор, който включва обобщена информация за състоянието на финансовото управление и контрол в публичния сектор, получена по реда на чл. 8, и за състоянието на вътрешния одит, получена по реда на чл. 40 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор. След приемането му от Министерския съвет консолидираният доклад се представя на Народното събрание и на Сметната палата.”
    3. Създава се ал. 5:
    „(5) След разглеждане от Народното събрание становищата на Сметната палата по докладите по ал. 2 и 3 се изпращат на Министерския съвет и на Висшия съдебен съвет.”

    § 13. Глава четвърта „а“ се отменя.
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 13, като предлага след думите „глава четвърта „а” да се добави „с чл. 20а-20к”.

    § 14. В чл. 21 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думите „200 до 1000 лв.“ се заменят с „500 до 2000 лв.“.
    2. Алинея 2 се отменя.
    3. В ал. 3 думите „и 2“ се заличават.
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 14.

    § 15. В § 1 от допълнителната разпоредба се правят следните изменения и допълнения:
    1. В т. 8 се създава изречение второ: „За държавните предприятия по чл. 2, ал. 2, т. 7 и търговските дружества по т. 8 и 9 ръководители са лицата, които са овластени да ги управляват.“
    2. Точка 9 се отменя.
    3. Създават се т. 10-15:
    „10. „Предварителен контрол за законосъобразност“ са всички проверки на документи, факти и обстоятелства, свързани с предоставяне на увереност за спазване на приложимото законодателство, преди да се вземе решение или да се извърши действие от страна на ръководителите на организациите по чл. 2. Предварителният контрол за законосъобразност се извършва от финансови контрольори и/или от други лица, определени от ръководителите на организациите по чл. 2.
    11. „Последващи оценки на изпълнението“ са всички проверки, насочени към откриване на възможни грешки или нередности на приключил процес, договор или стопанска операция. Чрез проверките се установява дали ресурсите са придобити, или са разходвани законосъобразно и във връзка с поставените цели и нивото на постигнатите резултати. Редът и начинът за извършване на проверките се определят от ръководителите на организациите въз основа на оценка на риска и анализ на разходите и ползите.
    12. „Прозрачност“ е създаване на възможност за информираност на обществото чрез осигуряване на публичен достъп до информацията, отнасяща се до системите за финансовото управление и контрол, във всички структури, програми, дейности и процеси на организацията.
    13. „Адекватност“ е съответствие на изградените системи за финансово управление и контрол с целите на организацията и идентифицираните рискове за постигането им.
    14. „Лице, отговорно за счетоводните записвания“ е лицето, съставител на финансовия отчет по смисъла на Закона за счетоводството и организиращо финансовата дейност и контрола върху направените счетоводни записвания.
    15. „Одитна пътека“ е система от правила и процедури за документиране, докладване, осчетоводяване и архивиране на дейностите и процесите в организацията, включително движението на финансовите средства. С одитната пътека се определя кой, какво, как и кога извършва, с каква цел и какъв акт/документ се създава в резултат на това, като се осигурява прозрачност и проследимост на дейностите и процесите от тяхното иницииране до приключването им.“
    Работната група подкрепя текста на вносителя за § 15, като предлага в т. 1 след думите „дружества по” да се добави „чл. 2, ал. 2”, в т. 11 след думата „организациите” да се добави „по чл. 2”, а в т. 15 думите „акт/документ” да се заменят с „акт или документ”.


    ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА
    Работната група подкрепя по принцип текста на вносителя за наименованието на подразделението и предлага да се измени така:

    „ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ”

    § 16. В Закона за вътрешния одит в публичния сектор (обн., ДВ,
    бр. 27 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 64 и 102 от 2006 г., бр. 43, 69, 71 и 110 от 2008 г., бр. 42, 44, 78, 80, 82 и 99 от 2009 г., бр. 54 от 2010 г., бр. 8 и 98 от 2011 г., бр. 50 от 2012 г., бр. 15 от 2013 г., бр. 101 от 2015 г., бр. 43, 51 и 95 от 2016 г. и бр. 103 от 2017 г.) се правят следните изменения и допълнения:
    1. В чл. 16 се създава ал. 3:
    „(3) Ръководителят на организацията осигурява на служителите от звеното за вътрешен одит необходимите средства и условия за текущо професионално обучение и развитие.”
    2. В чл. 18:
    а) в ал. 4 накрая се поставя запетая и се добавя „с изключение на предприятията от обществен интерес по смисъла на Закона за счетоводството, в които се създават одитни комитети по реда на Закона за независимия финансов одит“.
    б) в ал. 5, т. 2 след думите „приема с решение“ се добавя „доклада за състоянието на системите за финансово управление и контрол и“.
    3. В чл. 19 се създава ал. 4:
    „(4) В случай че сертификатът „вътрешен одитор в публичния сектор“, издаден от министъра на финансите, е придобит повече от 3 години преди назначаването на длъжност вътрешен одитор или ръководител на вътрешния одит и лицата не са извършвали дейност в областта на вътрешния или външния одит повече от три години преди назначаването им, същите следва да са преминали поне 3 професионални обучения в областта на вътрешния одит през последните две години преди назначаването им.“
    4. В чл. 31 се създава ал. 6:
    „(6) Ръководителят на вътрешния одит и вътрешните одитори следва да участват в поне едно професионално обучение годишно.“
    5. В чл. 49, ал. 1 думите „министерствата и общините“ се заменят с „организациите по чл. 12, ал. 2 с изградени звена за вътрешен одит с изключение на Висшия съдебен съвет и Сметната палата“.
    6. Член 50 се изменя така:
    „Чл. 50. Министърът на финансите организира създаването и поддържането на публична база данни за звената за вътрешен одит и на публичен регистър на одиторите, издържали успешно изпита за вътрешен одитор в публичния сектор по чл. 53.“
    7. В чл. 55:
    а) създават се нови ал. 1 и 2:
    „(1) Ръководителите на организациите по чл. 12, ал. 2, неизпълнили задължението за изграждане на звено за вътрешен одит, се наказват с глоба от 200 до 1000 лв.
    (2) Ръководителите на организациите по чл. 18, ал. 1, неизпълнили задължението за създаване на одитен комитет, се наказват с глоба от 200 до 600 лв.“;
    б) досегашните ал. 1–3 стават съответно ал. 3–5.
    8. В § 1 от Допълнителната разпоредба се създава т. 9:
    „9. „Одитен комитет“ е независим консултативен орган към ръководителя на организацията, осъществяващ наблюдение върху дейността на организацията, включително върху дейността на вътрешния одит, като не участва пряко в управлението и контрола на организацията и не носи управленска отговорност. Одитният комитет има за цел да подпомага ръководството на организацията по отношение на финансовото отчитане и вътрешния контрол и да спомага за осигуряването на независимост на вътрешния одит в организацията.“

    Предложение на н.п. Мария Илиева и Евгения Ангелова:
    В § 16, т. 3 думите ”да са преминали поне три професионални обучения в областта на вътрешния одит през последните две години преди назначаването им” се заменят с „през последните две години преди назначаването да са преминали професионални обучения и/или да са били лектори в областта на вътрешния одит, с обща продължителност не по-малко от 20 часа.”
    Работната група подкрепя предложението.

    Работната група подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 16:
    § 16. В Закона за вътрешния одит в публичния сектор (обн., ДВ,
    бр. 27 от 2006 г.; изм., бр. 64 и 102 от 2006 г., бр. 43, 69, 71 и 110 от 2008 г., бр. 42, 44, 78, 80, 82 и 99 от 2009 г., бр. 54 от 2010 г., бр. 8 и 98 от 2011 г., бр. 50 от 2012 г., бр. 15 от 2013 г., бр. 101 от 2015 г., бр. 43, 51 и 95 от 2016 г. и бр. 103 от 2017 г.) се правят следните изменения и допълнения:
    1. В чл. 16 се създава ал. 3:
    „(3) Ръководителят на организацията осигурява на служителите от звеното за вътрешен одит необходимите средства и условия за текущо професионално обучение и развитие.”
    2. В чл. 18:
    а) в ал. 4 накрая се добавя „с изключение на предприятията от обществен интерес по смисъла на Закона за счетоводството, в които се създават одитни комитети по реда на Закона за независимия финансов одит“;
    б) в ал. 5, т. 2 след думата „решение“ се добавя „доклада за състоянието на системите за финансово управление и контрол и“.
    3. В чл. 19 се създава ал. 4:
    „(4) В случай че сертификатът „вътрешен одитор в публичния сектор“, издаден от министъра на финансите, е придобит повече от три години преди назначаването на длъжност вътрешен одитор или ръководител на вътрешния одит и лицата не са извършвали дейност в областта на вътрешния или външния одит повече от три години преди назначаването им, същите трябва през последните две години преди назначаването да са преминали професионални обучения и/или да са били лектори в областта на вътрешния одит, с обща продължителност не по-малко от 20 часа.”
    4. В чл. 31 се създава ал. 6:
    „(6) Ръководителят на вътрешния одит и вътрешните одитори трябва да участват в поне едно професионално обучение годишно.“
    5. В чл. 49, ал. 1 думите „министерствата и общините“ се заменят с „организациите по чл. 12, ал. 2 с изградени звена за вътрешен одит с изключение на Висшия съдебен съвет и Сметната палата“.
    6. В чл. 50 след думите „поддържането на” се добавя „публична”, а след думите „одит и на” се добавя „публичен”.
    7. В чл. 55:
    а) създават се нови ал. 1 и 2:
    „(1) Ръководителите на организациите по чл. 12, ал. 2, неизпълнили задължението за изграждане на звено за вътрешен одит, се наказват с глоба от 200 до 1000 лв.
    (2) Ръководителите на организациите по чл. 18, ал. 1, неизпълнили задължението за създаване на одитен комитет, се наказват с глоба от 200 до 600 лв.“;
    б) досегашните ал. 1, 2 и 3 стават съответно ал. 3, 4 и 5.
    8. В § 1 от допълнителната разпоредба се създава т. 9:
    „9. „Одитен комитет“ е независим консултативен орган към ръководителя на организацията, осъществяващ наблюдение върху дейността на организацията, включително върху дейността на вътрешния одит, като не участва пряко в управлението и контрола на организацията и не носи управленска отговорност. Одитният комитет има за цел да подпомага ръководството на организацията по отношение на финансовото отчитане и вътрешния контрол и да спомага за осигуряването на независимост на вътрешния одит в организацията.“


    Предложение на н.п. Менда Стоянова, Александър Иванов, Даниела Савеклиева и Евгения Ангелова за създаване на § 17:
    Да се създаде § 17:
    § 17. В Закона за Националната агенция за приходите (обн., ДВ, бр. 112 от 2002 г.; изм., бр. 114 от 2003 г., бр. 105 от 2005 г., бр. 105 от 2006 г., бр. 109 от 2007 г., бр. 12, 32, 42 и 95 от 2009 г., бр. 15, 51, 54, 97, 98 и 99 от 2010 г., бр. 38 и 94 от 2012 г., бр. 109 от 2013 г., бр. 60, 94 и 95 от 2015 г., бр. 58 и 105 от 2016 г., бр. 103 от 2017 г., бр. 7 и 38 от 2018 г.) в чл. 5 ал. 3 и 4 се отменят.
    Работната група подкрепя предложението.

    Работната група предлага да се създаде § 17:
    § 17. В Закона за Националната агенция за приходите (обн., ДВ, бр. 112 от 2002 г.; изм., бр. 114 от 2003 г., бр. 105 от 2005 г., бр. 105 от 2006 г., бр. 109 от 2007 г., бр. 12, 32, 42 и 95 от 2009 г., бр. 15, 51, 54, 97, 98 и 99 от 2010 г., бр. 38 и 94 от 2012 г., бр. 109 от 2013 г., бр. 60, 94 и 95 от 2015 г., бр. 58 и 105 от 2016 г., бр. 103 от 2017 г., бр. 7 и 38 от 2018 г.) в чл. 5 ал. 3 и 4 се отменят.


    Предложение на н.п. Менда Стоянова, Александър Иванов, Даниела Савеклиева и Евгения Ангелова за създаване на § 18:
    Да се създаде § 18:
    § 18. В Закона за счетоводството (обн., ДВ, бр. 95 от 2015 г., изм. и доп., бр. 74, бр. 95 и 97 от 2016 г., бр. 85, 92 и 97 от 2017 г., бр. 15 и 22 от 2018 г., бр. 98 от 2018 г.) в чл. 7 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2 думите „издадена по реда на Наредбата за условията и реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа (обн., ДВ, бр. 101 от 1994 г.; изм., бр. 38 от 1995 г., бр. 73 от 1998 г., бр. 8 от 2001 г., бр. 54 от 2008 г., бр. 22 от 2011 г. и бр. 60 от 2015 г.)“ се заменят с „отпечатана по реда, предвиден за отпечатване на ценни книжа“.
    2. Създава се нова ал. 3:
    „(3) Министерският съвет определя с наредба условията и реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа. Лицата, които желаят да отпечатват ценни книжа, подават уведомление до Министерството на финансите.“
    3. Досегашната ал. 3 става ал. 4.
    Работната група подкрепя предложението.

    Работната група предлага да се създаде § 18:
    § 18. В Закона за счетоводството (обн., ДВ, бр. 95 от 2015 г., изм., бр. 74, бр. 95 и 97 от 2016 г., бр. 85, 92 и 97 от 2017 г., бр. 15, 22 и 98 от 2018 г.) в чл. 7 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2 думите „издадена по реда на Наредбата за условията и реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа (обн., ДВ, бр. 101 от 1994 г.; изм., бр. 38 от 1995 г., бр. 73 от 1998 г., бр. 8 от 2001 г., бр. 54 от 2008 г., бр. 22 от 2011 г. и бр. 60 от 2015 г.)“ се заменят с „отпечатана по реда, предвиден за отпечатване на ценни книжа“.
    2. Създава се нова ал. 3:
    „(3) Министерският съвет определя с наредба условията и реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа. Лицата, които желаят да отпечатват ценни книжа, подават уведомление до Министерството на финансите.“
    3. Досегашната ал. 3 става ал. 4.


    Предложение на н.п. Менда Стоянова, Александър Иванов, Даниела Савеклиева и Евгения Ангелова за създаване на § 19:
    Да се създаде § 19:
    § 19. В Закона за частната охранителна дейност (Обн., ДВ, бр. 10 от 2018 г. изм. бр. 27 и 92 от 2018 г.) в чл. 2, ал. 3, т. 2, след думата „финанси“ се поставя запетая и се добавя „Българската народна банка и дружествата, в които тя има участие“.
    Работната група подкрепя предложението.

    Работната група предлага да се създаде § 19:
    § 19. В Закона за частната охранителна дейност (обн., ДВ, бр. 10 от 2018 г. изм. бр. 27 и 92 от 2018 г.) в чл. 2, ал. 3, т. 2 след думата „финанси“ се добавя „Българската народна банка и дружествата, в които тя има участие“.


    Предложение на н.п. Менда Стоянова, Александър Иванов, Даниела Савеклиева и Евгения Ангелова за създаване на § 20:
    Да се създаде § 20:
    § 20. В Закона за Фискален съвет и автоматични корективни механизми (обн., ДВ, бр. 29 от 2015 г.; изм., бр. 43 от 2016 г., бр. 103 от 2017 г. и бр. 15 от 2018 г.) се правят следните изменения и допълнения:
    1. В член 6, ал. 1:
    а) Създава се нова т. 7:
    „7. периодично изготвя безпристрастна и цялостна оценка на макроикономическите и бюджетните прогнози на Министерството на финансите, в т.ч. последваща оценка.“
    б) Досегашните т. 7-9 стават съответно т. 8-10.
    2. В чл. 18, т. 3 думите „чл. 6, ал. 1, т. 7“ се заменят с „чл. 6, ал. 1, т. 8“.
    Работната група подкрепя предложението.

    Работната група предлага да се създаде § 20:
    § 20. В Закона за Фискален съвет и автоматични корективни механизми (обн., ДВ, бр. 29 от 2015 г.; изм., бр. 43 от 2016 г., бр. 103 от 2017 г. и бр. 15 от 2018 г.) се правят следните изменения и допълнения:
    1. В чл. 6, ал. 1:
    а) създава се нова т. 7:
    „7. периодично изготвя безпристрастна и цялостна оценка на макроикономическите и бюджетните прогнози на Министерството на финансите, в т. ч. последваща оценка.“
    б) досегашните т. 7, 8 и 9 стават съответно т. 8, 9 и 10.
    2. В чл. 18, т. 3 думите „чл. 6, ал. 1, т. 7“ се заменят с „чл. 6, ал. 1, т. 8“.

    ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
    ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ:

    МЕНДА СТОЯНОВА
    Форма за търсене
    Ключова дума