Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по икономическа политика и туризъм
1. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за ратифициране на Устава на Международната мрежа за малки и средни предприятия и на Устава на Асоциацията на Европейските организации за насърчаване на търговията, № 002-02-15, внесен от Министерския съвет на 11 септември 2020 г. -- за първо гласуване.
2. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за изменение и допълнение на Кодекса на труда, № 002-00-32, внесен от Министерския съвет на 3 август 2020 г. -- за първо гласуване.
3. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за допълнение на Кодекса на труда, № 054-01-82, внесен от Юлиан Ангелов и група народни представители на 30 юли 2020 г. -- за първо гласуване.
4. Разни.
Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
ЧЕТИРИДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
КОМИСИЯ ПО ИКОНОМИЧЕСКА ПОЛИТИКА И ТУРИЗЪМ




П Р О Т О К О Л
№ 92


На 24 септември 2020 г., (четвъртък) от 12.00 часа в зала 1, Източно крило, пл. „Княз Александър І” № 1 на Народното събрание се проведе извънредно заседание на Комисията по икономическа политика и туризъм.
Заседанието се проведе при следния

ДНЕВЕН РЕД:

1. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за ратифициране на Устава на Международната мрежа за малки и средни предприятия и на Устава на Асоциацията на Европейските организации за насърчаване на търговията, № 002-02-15, внесен от Министерския съвет на 11 септември 2020 г. -- за първо гласуване.
2. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за изменение и допълнение на Кодекса на труда, № 002-00-32, внесен от Министерския съвет на 3 август 2020 г. -- за първо гласуване.
3. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за допълнение на Кодекса на труда, № 054-01-82, внесен от Юлиан Ангелов и група народни представители на 30 юли 2020 г. -- за първо гласуване.
4. Разни.
Списъкът на присъствалите народни представители – членове на Комисията по икономическа политика и туризъм, и гости се прилага към протокола.
Заседанието на комисията бе открито в 12.01 часа и ръководено от господин Петър Кънев – председател на Комисията по икономическа политика и туризъм.

* * *

ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Добър ден, колеги! Имаме кворум. Откривам заседанието.
Вчера не успяхме да проведем заседание и тъй като ни се натрупаха няколко точки, решихме да направим днес едно извънредно заседание.
Първо, искам да уточним няколко чисто технически проблема.
Ще започна с най-приятния технически проблем – Стоян Мирчев днес има рожден ден. Здраве и приятели му желая!
Второ, три години и половина изкарахме в онази сграда в зала „Запад“ и ни беше много удобно – веднага след заседанието се качвахме горе и започвахме работа. Междувременно всички други комисии три години и половина си бяха заели тук залите и си ги ползваха. Сега сме се уточнили с госпожа Цвета Караянчева и ръководството на парламента, че базовата ни зала за заседания е зала „Запад“ – в другата сграда, само тогава, когато няма свободни зали тук. Обикновено в сряда в тези зали, които са големите и хубави зали – тази Зала № 1, или Зала № 3, или една от горните зали, все някога ще намираме пролука, за да не ходим оттатък. Когато обаче има проблем, ще се събираме там.
Следващото съобщение, което исках да Ви направя, е, че ще получавате в разпечатан вид само материали, по които сме водеща комисия. Тъй като имаме един огромен бюджет от 3600 лв. за материали годишно, от които покрай пандемията ни отрязаха 600 лв. – не ми стана ясно защо трябваше да ни отрежат, до момента за копирни материали сме изхарчили 2400 лв., така че сега започваме да пестим от материали.

Продължаваме с дневния ред:
1. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за ратифициране на Устава на Международната мрежа за малки и средни предприятия и на Устава на Асоциацията на Европейските организации за насърчаване на търговията, № 002-02-15, внесен от Министерския съвет на 11 септември 2020 г. -- за първо гласуване. Ние сме водеща комисия.
2. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за изменение и допълнение на Кодекса на труда, № 002-00-32, внесен от Министерския съвет на 3 август 2020 г. -- за първо гласуване. Ние не сме водеща комисия. Приет е във водещата комисия.
3. Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за допълнение на Кодекса на труда, № 054-01-82, внесен от Юлиан Ангелов и група народни представители на 30 юли 2020 г. -- за първо гласуване. Не сме водеща комисия. Не е приет във водещата комисия.
4. Разни.
Имате ли други предложения по дневния ред? Не виждам.
Моля, който е съгласен, да гласува.
Гласували: „за“ – 17, „въздържали се“ и „против“ – няма.
Дневният ред се приема единодушно.

Преминаваме към първа точка от дневния ред: Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за ратифициране на Устава на Международната мрежа за малки и средни предприятия и на Устава на Асоциацията на Европейските организации за насърчаване на търговията, № 002-02-15, внесен от Министерския съвет на 11 септември 2020 г., за първо гласуване.
По първа точка от дневния ред наши гости са:
от Министерството на икономиката: Яна Топалова – заместник-министър на икономиката;
от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия: Бойко Таков – изпълнителен директор и Боряна Минчева – началник на отдел „Международни прояви и сътрудничество“.
Давам думата на госпожа Топалова.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЯНА ТОПАЛОВА: Уважаеми господин Кънев, уважаеми дами и господа народни представители! Позволете ми, първо, да поздравя рожденика. Желая му крепко здраве и много успехи!
Министерството на икономиката чрез Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия като институцията, отговорна за насърчаване на интер-национализацията на българските предприятия, изпълнява държавната политика в стремежа на страната ни към членството на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие.
Агенцията взема активно участие в различни инициативи от международен характер за насърчаване на кооперирането на малките и средните предприятия и за подобряване на експортните им позиции.
Министерството на икономиката и Агенцията работят усилено за намирането на международни партньори, чрез които родният бизнес да получи нови възможности за развитието си, особено предвид последиците, които пандемията COVID-19 нанесе на износа. Такава възможност предлага присъединяването на Агенцията към Международната мрежа за малки и средни предприятия и към Асоциацията на европейските организации за насърчаване на търговията, одобрено с Решение на Министерския съвет от 10 септември 2020 г.
Международната мрежа за малки и средни предприятия е създадена през 2000 г. като инициатива в подкрепа на предприятията по време на конференция на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, посветена на малките и средни предприятия и глобализацията.
Организацията насърчава международното сътрудничество, публичното и частното партньорство в сферата на иновациите и технологичния трансфер за малки и средни предприятия, междудържавните органи и международните и неправителствените организации, търговските камари в цял свят.
Чрез членството си в мрежата, Агенцията ще получи достъп до полезна информация, обмяна на опит и контакти от членовете й в Европа, Северна и Латинска Америка, Азия и Африка.
Същевременно страната ни в лицето на Агенцията, ще получи възможност за намиране на потенциални партньори и финансиране чрез участие в международни проекти.
Наред с основните си дейности Агенцията за малки и средни предприятия активно участва в инициативи на Европейско ниво, сред които такива на Европейската комисия и на Асоциацията на европейските организации за насърчаване на търговията.
Основна цел на Асоциацията е изграждането на общи позиции на европейските организации за насърчаване на търговията, при осъществяване на сътрудничество с Европейската комисия и останалите институции на Европейския съюз, както и обединяване на усилията в подкрепа на бизнеса и увеличаване на ефективността на Европейската стратегия за интернационализация на бизнеса.
Сигурна съм, че членството в двете организации ще окаже дълготраен положителен ефект върху бизнес климата в страната чрез обмяната на опит и добри практики, които Агенцията изрази силното си желание да реализира в съвременни креативни програми и инициативи, целящи да развиват родния бизнес спрямо европейските и световните стандарти.
Положителни становища и подкрепа бяха изразени от страна на Българската търговско-промишлена палата, Асоциацията на индустриалния капитал в България, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, Българската стопанска камара, Българската Стартъп Асоциация и Българската аутсорсинг асоциация, и Асоциацията на бизнес клъстърите.
Уважаеми дами и господа народни представители, въз основа на гореизложеното, предлагам да ратифицирате решението на Министерския съвет, което одобрява членството на Агенцията в двете организации.
Благодаря Ви.
ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Колеги, имате ли някакви други предложения, съображения?
Господин Симеонов, заповядайте.
ВАЛЕРИ СИМЕОНОВ: Само един въпрос, защото не можах да разбера колко е членският внос – 8 000 или 11 880, или едното влиза в другото?
ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Заедно двете.
ВАЛЕРИ СИМЕОНОВ: 11 800? Добре – обща стойност 11 800.
ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: 11 800.
Колеги, имате думата. Не виждам желаещи.
Прекратявам дискусията.
Преминаваме към гласуване.
Който е съгласен точка първа от дневния ред да бъде приета, моля да гласува.
Гласували: „за“ – 18, „против“ и „въздържали се“ – няма.
Законопроектът за ратифициране на Устава на Международната мрежа за малки и средни предприятия и на Устава на Асоциацията на Европейските организации за насърчаване на търговията е приет за първо четене.
Благодаря Ви за участието.

Преминаваме към точка втора от дневния ред: Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за изменение и допълнение на Кодекса на труда, № 002-00-32, внесен от Министерския съвет на 3 август 2020 г., за първо гласуване.
По точка втора присъстват:
от Министерството на труда и социалната политика: Лазар Лазаров – заместник-министър на труда и социалната политика и Калина Петкова – директор на Дирекция „Трудово право, обществено осигуряване и условия на труд“;
от Асоциацията на индустриалния капитал в България: Ивелин Желязков.
По трета точка гостите са същите като по втора точка.
По тази точка не сме водеща комисия.
Давам думата на заместник-министър Лазар Лазаров.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Благодаря Ви, господин Председател.
Господин Председател, госпожи и господа народни представители! На Вашето внимание е Законопроектът за изменение и допълнение на Кодекса на труда. Бих искал да отбележа, че по този проект е работено в продължение на почти две години и половина. Той съдържа поредица от изменения, но най-важните бихме могли да систематизираме в няколко посоки. От една страна, се предлагат регламенти за усъвършенстване на социалния диалог и колективното трудово договаряне. От друга страна, се въвеждат достижения на законодателството на Европейския съюз и задълженията на България като член на Европейския съюз те да станат част от българското законодателство. По-точно, това са последните изменения в директивата за командироване в рамките на предоставяне на услуги.
Предлагат се поредица от изменения, които касаят повишаване на гъвкавостта на работодателите при използването на работната сила и в същото време, разбира се, гарантиране на правата на работниците и служителите и достигане на по-висока степен на защита на техните трудови права.
Има поредица от правно-технически изменения и може би една друга съществена част е свързана с контрола по спазване на трудовото законодателство и предприемането на мерки за намаляване на недекларирания труд. В тази връзка са предвидени поредица от разпоредби, които усъвършенстват административното производство, от една страна. От друга страна, санкционното производство, като са предвидени намаления на размерите на имуществените санкции и е предвидено една липсваща в момента разпоредба, която в такъв състав като системни нарушения, това е допълнителен принос на законопроекта. Законопроектът е обсъждан на всички форуми, за които това се налага съобразно действащото законодателство и по-конкретно Кодекса на труда. Подкрепен е от Националния съвет за тристранно сътрудничество и е предложен на Вашето внимание.
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Колеги, имате думата.
Има становища от всички работодателски организации. Това, че е подкрепено на Тристранката, не значи, че няма много претенции към предложения материал. Предполагам, че между първо и второ четене, водещата комисия ще трябва да види…
Аз лично не мога да си представя – това, което сте предложили, за мен е абсолютно неработещо – за колективните трудови договори на браншово ниво как ще се решава и как ще се съгласува. Абсурдно е, но предложили сте го – ще го обсъждаме.
В залата ще имаме време да поработим по тази тема.
Кодекса на труда е може би законът, който е най-най-най-старият – Тодорживковски Кодекс на труда, който сигурно има над 50 или 150 поправки, ако не се лъжа, и всъщност вече няма нищо общо с предишния.
Работодателите – тъй като знаете, че от там идвам и аз, много пъти сме поставяли въпроса, че просто трябва един нов, модерен Кодекс на труда, но ние продължаваме да кърпим и да работим. Винаги, когато дойде тази тема, казваме: „Чакай, идват поредните избори.“ Всяка година има избори и ние винаги отлагаме. Като гледам силния състав в тази зала, догодина по това време, пак ще заседаваме тук, точно в този състав и ще имаме възможност да поработим по темата.
Колеги, имате думата.
Колеги, имате ли въпроси?
Заповядайте.
ЖЕЛЬО БОЙЧЕВ: Видях мнението на работодателите, господин Председател. Искам да попитам, тъй като процесът на предварително съгласуване е бил доста дълъг във времето, безспорно Кодексът на труда има нужда от осъвременяване, но виждате, че има редица забележки от синдикалните организации. Бих искал да видя как Министерството приема тези забележки, тъй като приемането им поставя под една светлина тези промени. Ако те бъдат отхвърлени, оттук нататък законодателната процедура, нюансът вече става съвсем различен.
Аз се присъединявам към председателя – има формулировки, които просто от сега е ясно, че са неработещи. Какво означава „всички работодателски организации, всички организации да съгласуват колективните трудови договори“? Това е като постигнеш поне консенсус по нещо в нашата страна…, най-елементарното нещо е да спреш с него.
Благодаря.
ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Заповядайте, господин Лазаров за отговор.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Благодаря Ви.
По две от темите, които повдигнахте, ще направя коментар. В момента действащото законодателство предвижда следното: всички национално представителни организации, които, когато има даден браншови колективен договор, следва да бъдат страна по него и едва тогава да се пристъпи към искане за разпростиране на неговите клаузи. Смисълът на разпростирането предполага предоставянето на еднакви условия на икономическата игра, включително и при наемането и ползването на работната сила. Тя е един от производствените фактори. Това е действащият текст.
Предложението, което сме направили, а и да отбележа, че към момента с различна интензивност министърът на труда и социалната политика е разпростирал браншови колективни трудови договори в две икономически дейности. Едната икономическа дейност е „Водоснабдяване и канализация“, другата икономическа дейност е в пивоварния бранш. В момента не мога конкретно да я цитирам така както е по КИД – 2008 – „Производство на бира“, или нещо подобно. За тази икономическа дейност, е прилаган този механизъм.
Независимо от това, през всичките тези години и от страна на работодателите, и от страна на синдикатите, са полагани усилия, да постигат отделни договорености в отделните браншове и, разбира се, се получава едно неравно третиране в междуикономическите субекти – тези, които са страна по колективния трудов договор, и онези, които не са.
Поради тази причина и от двете страни – подчертавам, винаги е имало апел за създаването на такива регламенти, които да благоприятстват осъществяването на тези договори и постигането на съгласие за разпростиране на тези договорености. Сега предложението, което правим, е свързано с една стъпка за подобряване на тези възможности като в редактираната версия, която Вие виждате, тоест това е версията, която е след Националния съвет за тристранно сътрудничество. Предвижда, и отчетените становища от страна на браншовите организации, всички – страните, които сключат браншови колективен договор, тоест, работодатели и синдикати, да могат да поискат разпростиране от страна на министъра на труда.
Министърът на труда и социалната политика задължително провежда консултации с национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите. В случай, че тези консултации, както и други съображения, от стана на министъра, той винаги има право да изследва върху какво количество работници и служители са тези договорености, колко са онези, които се трудят и осигуряват в този бранш, да вземе решение дали да го разпростре, или да не го разпростре.
Основното, което беше в аргументите на Организацията на работодателите е, че те нямат санкция по отношение на колективен трудов договор, по който не са страна. Разпростирането на такъв колективен трудов договор, по който не са страна. С този регламент, който е предложен на Вашето внимание, тези аргументи са отчетени и по този начин, те ще имат възможност да окажат влияние във вземането на съответното решение.
Що се касае до част от съображенията на социалните партньори, господин Бойчев сподели от страна на работници и служители – по принцип всичките регламенти, които дават допълнителни права на работниците и служителите, Организацията на работниците и служителите не възразяват. Разбира се, държа да отбележа, че в част от организациите на работодателите има резерви по някои от тези предложения. (Реплика от народния представител Жельо Бойчев.) Това ще кажа.
Опитвам се да отбележа, че проектът, който Ви е предложен, представлява един възможен баланс на интересите, който е достигнат към момента на приемането на тези разпоредби. Категорично Министерството на труда и социалната политика твърди, че измененията, които са предложени в регулирането на работното време и по-конкретно една от ябълките на раздора – въвеждането на сумирано изчисляване на работното време изцяло, е в съответствие с Директива 2003 относно някои аспекти на организацията на работното време, във връзка с въвеждането на референтен период за сумираното изчисляване на работното време от четири месеца. По същия начин възможностите с колективни трудови договори да се удължава този референтен период до 12 месеца, това е и предложението. Ние твърдим, че това дава възможност на браншово равнище да се отчетат спецификите на бранша и възможностите, които имат съответните икономически субекти, да въвеждат това сумирано изчисляване на работното време.
Ние твърдим, че сумираното изчисляване на работното време е един от способите за организацията на производствения процес и той в преобладаващата част от случаите е предпочитан, включително и от работниците и служителите, защото им позволяват да посрещат определени предизвикателства, свързани с баланса между семейния живот, професионалните задължения, личните задължения. Ние твърдим, че това е изцяло в съответствие с Директивата.
Също така твърдим, че не противоречи на Конвенция № 1 на Международната организация на труда. Тази конвенция има изключително ограничен обхват, който е единствено и само свързан с индустрията, тя е въведена в българското законодателство и в този случай се прилага, и ние твърдим, че няма нарушения на тази конвенция.
По същия начин, пак в съответствие с регламентите на Директива 2003 са и възможностите, които са предвидени за ограниченията за полагане на извънредния труд при спазването на определени условия и икономически дейности, които съвместно със социалните партньори в последствие с наредба ще приемем.
Държа да отбележа, че и към настоящия момент, и с новите регламенти, няма отстъпление от общата продължителност на достигнатото равнище на часовете извънреден труд, които по нашите регламенти са до 150 годишно. Има контрол. Контролът се осъществява от Инспекцията по труда. Именно затова са и повечето разпоредби, които са предвидени, в последствие за разширяване на възможностите както за съответното осъществяване на контрол, така и за производството.
ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Запознайте се със становището на Българската браншова камара.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Разполагаме с него.
ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Помислете, защото, разберете, аз се занимавам с тази тема от 20 години, откакто започна темата за Колективното трудово договаряне. Само този текст, който Ви е даден: „Предложенията по член еди-кой си, съгласно който министърът на труда разпростира действието на отраслов (браншови КТД) само след като за това са дали съгласието си всички национално представителни организации…“ и така нататък – е не работещо, разберете го.
Дайте да видим някакви варианти между първо и второ четене нещо да сработи. Ще оставим политическите дебати за залата.
Колеги, нека да преминем към гласуване. Не сме водеща комисия, който е готов за изказване, в залата ще има думата.
Моля, който е „за“ приемането по втора точка на промените предложени от правителството, моля да гласува.
Гласували: „за“ – 11, „въздържали се“ – 7 и „против“ – няма.
Законопроектът за изменение и допълнение на Кодекса на труда е приет за първо четене.
Благодаря Ви.

Преминаваме към трета точка от дневния ред: Представяне, обсъждане и гласуване на Законопроект за допълнение на Кодекса на труда, № 054-01-82, внесен от Юлиан Ангелов и група народни представители на 30 юли 2020 г., за първо гласуване.
По тази точка знаете, че има едно предложение на група народни представители, свързано с 15 август – Успение на Пресвета Богородица – да се обяви за празник. Вносителите ги няма.
Отхвърлен е от водещата комисия. Отхвърлен е общо-взето от всички, само „Подкрепа“ са „за“, доколкото си спомням.
Господин Лазаров, заповядайте.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Благодаря, господин Председател.
Ние сме представили официално становище.
Официалното становище на министъра на труда и социалната политика е в два аспекта. Първият аспект е свързан с общия брой работни присъствени и неприсъствени дни в рамките на годината. Според мотивите на вносителя, това не се отразява на този общ брой, защото било в рамките на 15 август. 15 август е летен сезон и според вносителя, това не се отразява върху общият брой присъствени дни. Ние обаче твърдим обратното – отразява се, категорично се отразява. Оказва влияние върху полагането на труд в официален празник. Това означава и заплащане в по-високи размери и поради тази причина, ние не споделяме предложението на вносителя.
Що се касае – това е другият аспект, до същността на християнския празник, Министерството на труда и социалната политика не е компетентно да отговори дали този, или други християнски празници и други официални вероизповедания в България, биха имали претенции за точно отразяване на християнската традиция и определянето на съответните празници за официални, неприсъствени дни.
ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Ние сега ще преминем към гласуване. Най-вероятно няма да го подкрепим – поне становището на нашата парламентарна група е такова, доколкото знам, колегите също са единодушни.
Можете ли да ни направите една справка за 2019 г. – средно на един работещ по трудов договор, колко празнични дни има като официални празници, колко болнични средно на един работещ има и като добавите и 52 седмици съботи и недели, какво излиза средностатистически?
Имате ли възможност да го направите?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Ще положим усилия. Не съм сигурен, че можем да дадем пълната картина, защото в отделни…
ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: В отделни години е различно – така е.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Не само това.
В отделни населени места и области има възможност по реда на действащото законодателство кметът на съответната община или областният управител да даде това. Общите ние ще ги дадем. Официалните празници се съдържат в Кодекса на труда …
ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Знаеш ли защо те питам? Имаше една статистика преди десетина години, че най-малко се работи в България – брой болнични на работещ, плюс официалните празници, плюс съботите и неделите, се получаваше някакво число от порядъка на 220 – 230 – 240 работни дни.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЛАЗАР ЛАЗАРОВ: Мисля, че сме в златната среда на Европейския съюз по отношение на официалните празници.
ПРЕДС. ПЕТЪР КЪНЕВ: Колеги, предлагам да преминем към гласуване.
Който е съгласен по точка трета да приемем предложението на колегите народни представители, моля да гласува.
Гласували: „за“ – няма, „въздържали се“ – 18 и „против“ – няма.
Законопроектът за допълнение на Кодекса на труда не се приема.
Благодаря Ви.
Преминаваме към следваща точка: РАЗНИ.
Другата сряда, ако сме готови, ще гледаме Закона за патентите, защото там вече сме в наказателна процедура. Имаме едно последно преглеждане.
По-другата сряда ще имаме най-вероятно съвместно заседание с Енергийната комисия по Закона за индустриалните паркове, който е доста деликатен Закон.

Благодаря Ви за участието.
Закривам днешното заседание.

(Закрито в 12.31 часа)


ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
ПО ИКОНОМИЧЕСКА ПОЛИТИКА
И ТУРИЗЪМ:

Петър Кънев






Стенограф:
Галина Мартинова
Форма за търсене
Ключова дума