Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление
Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление

П Р О Т О К О Л
№ 20



Списъците на присъствалите народни представители – членове на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, и на гостите се прилагат към протокола.
Заседанието беше открито в 10,45 ч. и ръководено от председателя на Комисията господин Искрен Веселинов.

* * *



ПРЕДС. ИСКРЕН ВЕСЕЛИНОВ: Добър ден!
Уважаеми колеги, имаме необходимия кворум.
Откривам заседанието с една-единствена точка в дневния ред, а именно:
Представяне и обсъждане на Законопроект за изменение и допълнение на Закона за корпоративното подоходно облагане,
№ 902-01-52, внесен от Министерския съвет.
Има ли предложения по дневния ред? Ако няма, който е съгласен, моля да гласува.
Гласували 15 народни представители: за 15, против и въздържали се няма.
Дневният ред е приет.

Колеги, преминаваме към точка единствена:
ПРЕДСТАВЯНЕ И ОБСЪЖДАНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА КОРПОРАТИВНОТО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, № 902-01-52, ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
На заседанието присъстват: госпожа Маринела Петрова – заместник-министър на финансите, Людмила Петкова – директор на дирекция „Данъчна политика“, Мина Янкова – началник на отдел в същата дирекция, Ирена Христова – началник на отдел в същата дирекция, Петя Копчева, Татяна Накова и Мариана Маринова.
Госпожо Заместник-министър, ще Ви помоля да представите внесения законопроект с фокус за Закона за местните данъци и такси, който реално ни интересува като комисия.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МАРИНЕЛА ПЕТРОВА: Благодаря Ви, господин Председател.
В Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за корпоративното подоходно облагане са включени предложения за промени не само в този закон, но и в следните нормативни актове: в Закона за данъците върху доходите на физическите лица, в Закона за местните данъци и такси – както вече споменахте, в Закона за данъка върху добавената стойност, в Закона за акцизите и данъчните складове и в Закона за счетоводството. Тези промени са свързани с реализирането на законодателни мерки по отношение на необходимостта да бъдат приведени в съответствие някои разпоредби в националното законодателство с европейски директиви и с решение на Съда на Европейския съюз. Също така те са свързани с отстраняване на неясноти, синхронизиране на разпоредби и улесняване на практическото прилагане на данъчното законодателство, намаляване на административната тежест и разходите за бизнеса и гражданите при прилагането на данъчното законодателство и не на последно място, необходимостта от прецизиране на разпоредби чрез промени с редакционен и правно-технически характер.
Преминавам сега върху промените, които са заложени в Закона за местните данъци и такси. Тук имаме няколко вида промени. Едните са свързани с облекчаване главно на административната тежест. В тази връзка се предвижда да не се представя документ в общината при прекратяване на регистрацията на превозно средство. Предлага се определянето на туристическия данък да става въз основа на данните за броя на предоставените нощувки през календарния месец, които се съдържат в единната система за туристическа информация, поддържана в Министерството на туризма.
Другата група промени са свързани с подаване на данъчни декларации, като се предвижда възстановяване на предишни разпоредби, съгласно които при безвъзмездно придобиване на имущества, различни от недвижими имоти, ограничени вещни права върху недвижими имоти и моторни превозни средства, да се подава данъчна декларация за облагане с данък.
Предлага се също така като част от тази група промени, при наличие на основание за ползване на данъчно облекчение, собствениците на автобуси, извършващи обществен превоз на пътници по редовни автобусни линии в градовете и в слабо населените планински и гранични райони, които се субсидират от общините, да подават данъчна декларация.
Третата група промени са с по-разнопосочен характер. Тук се предлага физически лица, включително еднолични търговци, които са задължително регистрирани при доставка на услуги и данъкът, за които е изискуем от получателя по Закона за данъка върху добавената стойност, при извършване на патентни дейности, съгласно ЗМДТ, да подлежат на облагане с патентен данък.
Също така се предлага служител на общинската администрация да образува служебно партида за придобито по наследство превозно средство въз основа на данните, налични в общината и в регистъра на населението, в случай че не е подадена декларация за притежавано превозно средство в законоустановения 6-месечен срок. Предвижда се и прецизиране на действащи норми в Закона. Това е накратко презентацията. Благодаря.
ПРЕДС. ИСКРЕН ВЕСЕЛИНОВ: Благодаря Ви, госпожо Заместник-министър.
Уважаеми колеги, както казах, нашият фокус е Закона за местните данъци и такси и предлагам да съсредоточим дискусията върху него.
Имате думата за въпроси и изказвания.
Виждам, че няма такива въпроси. Закривам дебата.
РЕПЛИКА: Вие ще кажете ли нещо?
ПРЕДС. ИСКРЕН ВЕСЕЛИНОВ: Да, разбира се – в Бюджетна комисия.
Закривам дебата.
Подлагам на гласуване Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за корпоративното подоходно облагане, № 902-01-52, внесен от Министерският съвет.
Гласували 17 народни представители: за 11 народни представители, против няма, въздържали се 6.
Законопроектът се приема и се предлага Народното събрание да приеме Законопроекта.
За тол системата казвам, че следващата седмица каня министърът на регионалното развитие да ни докладва за нея. А скоро – и блиц контролът.
ЛЮБОМИР БОНЕВ: Имам въпроси.
ПРЕДС. ИСКРЕН ВЕСЕЛИНОВ: Госпожо Заместник-министър, благодаря на Вас и на екипа на Министерството на финансите – както се казва, Вашата информация беше безценна за формиране на мнението ни.
Благодаря Ви, колеги.
Закривам заседанието.


(Закрито в 10,52 ч.)


ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ИСКРЕН ВЕСЕЛИНОВ

Стенограф:
Катя Бешева
Форма за търсене
Ключова дума